Канон святому апостолу Акиле

Припев: Святы́й апо́столе Аки́ло, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 июля (14 июля ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Свяще́ннаго свяще́нными воспои́м Аки́лу пе́сньми и возопие́м: того́ моли́твами, Ще́дре, вся́ спаси́, я́ко Пребла́г.

Ве́сь себе́, блаже́нне, прия́телище Ду́ха светови́дно сотвори́л еси́, осия́емь Того́ све́тлыми заря́ми, те́м су́щия во тме́ просвети́л еси́.

Зако́ном Христо́вым огради́в у́м тво́й, беззако́нных шата́ние все́ низложи́л еси́ и и́дольския хра́мы вся́ разори́л еси́, пострада́в, богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Сло́вом, Чи́стая, Сло́во во утро́бе зачала́ еси́, сло́вом вся́ соде́лавшаго. Сего́ ра́ди Тя́ словесы́ боже́ственными воспева́ем, Богора́дованная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Возжела́л еси́ Бо́га, я́ко преподо́бен, сла́вне, еди́наго Влады́ку и Царя́, и Того́ боже́ственное хоте́ние несумне́нным се́рдцем испо́лнил еси́.

Кре́постию Честна́го и Боже́ственнаго Ду́ха, Аки́ло прехва́льне, лука́ваго кре́пость всю́ низложи́л еси́, пострада́в до́блественне, свяще́ннейше.

Умо́м твои́м чи́стым созерца́я сла́ву Госпо́дню, тоя́ причасти́лся еси́ соверше́нно, блаже́нне, отше́д от вре́менных к пребыва́ющим.

Богоро́дичен: Еди́н Чи́стый, еди́н Госпо́дь Тя́ еди́ну я́ко позна́, чисте́йшую всея́ тва́ри, Пренепоро́чная, от чи́стых Твои́х крове́й воплоти́ся.

Седа́лен, гла́с 4.

Па́вла глаго́лы озари́в твою́ ду́шу, я́ко со́лнце, просия́л еси́ богоразу́мия све́том, Аки́ло блаже́нне, вене́ц же муче́ния испле́л еси́ зако́нно. Те́мже источа́еши ре́ки исцеле́ний ве́рою пра́зднующим, блаже́нне, па́мять твою́.

Богоро́дичен: Треволне́нии страстны́ми безсо́вестный а́з обурева́емь, Чи́стая, призыва́ю Тя́ те́пле, да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, ра́зве бо Тебе́, наде́жды не и́мам. Да не враго́м у́бо обра́дование и сме́х, наде́явся на Тя́, явлю́ся, и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи все́х Бо́га.

Крестобогоро́дичен: Де́ва и А́гница, ви́девши на Кресте́, без се́мене из Нея́ А́гнца ро́ждшагося и копие́м прободе́на, печа́ли уя́звлена стрела́ми, вопия́ше боле́зненно, восклица́ющи: что́ но́вое та́инство? Ка́ко умира́еши, И́же живота́ еди́н Госпо́дь? Те́мже воскресни́, па́дшаго воздвиза́я пра́отца.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Дрема́нием спя́щия лука́ваго, Аки́ло, злоче́стия ко благоче́стия све́ту воздви́гл еси́.

Го́рдое свире́пство врага́ низложи́л еси́, Аки́ло, смире́нием боже́ственным вооружи́вся.

Блаже́нно пострада́л еси́ за Христа́, кро́вь твою́ излия́в, свяще́нник и свиде́тель страда́ний Его́.

Богоро́дичен: Мы́сленну Тя́ пала́ту и высо́кий престо́л Царя́, Богоро́дице Влады́чице, имену́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю, и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Сла́дко сло́во при́сно источа́я благоче́стия, прему́дре, го́рькою пре́лестию одебеле́вшия услади́л еси́ ду́ши, я́ко священнотаи́нник, Аки́ло прехва́льне.

Твоя́ похвалы́ Лука́ богогла́сный вои́стинну написа́, свяще́ннаго бо Па́вла учени́к и боже́ствен странново́дец бы́в, боже́ственным я́ве наказу́я.

Я́коже звезду́ я́сну, све́тлы лучи́ испуща́ющу, честно́е пропове́дание, свяще́ннаго обре́т Па́вла, от того́ зари́ прия́л еси́ словеса́ и све́т бы́л еси́.

Богоро́дичен: Ма́ти и раба́ Христа́, вопло́щшагося на́с ра́ди, была́ еси́, Его́же приле́жно всегда́ моли́, е́же спасти́ на́с, Богоро́дицу Тя́ Чи́стую имену́ющих.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Излия́ся благода́ть во устну́ твое́ю, блаже́нне свяще́нне, те́мже благослови́ тя все́х Госпо́дь во ве́ки, Аки́ло богодохнове́нне.

Неду́гом разли́чным измене́ние и согреша́ющим душа́м очисти́лище твоя́ моли́тва бы́сть, богоно́се Аки́ло блаже́нне.

Ше́ствия твоя́, боже́ственно сотворя́ема и к путе́м Бо́жиим направля́ема, блудя́щим яви́шася наставле́ние и стезя́ спаси́тельная.

Богоро́дичен: Господоиме́нная Де́во Всенепоро́чная, Я́же благи́х Пода́теля Бо́га ро́ждшая, Тя́ пою́щия всегда́ от напа́стей многообра́зных спаси́.

Конда́к, гла́с 4:

Я́ко ве́лие со́лнце, Це́рковь тя́ стяжа́вши, сла́вне Аки́ло, светлостьми́ уче́ния твоего́ просвеща́ет ве́рно чту́щия тя́, Госпо́день апо́столе.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Истка́в себе́ нетле́ния оде́жду Боже́ственным Ду́хом, ве́сь красе́н бы́л еси́ и врага́ обнажи́л еси́, и́же от него́, Аки́ло, обнаже́нныя оде́ял еси́ во оде́жду светови́дну и све́т спаси́тельный.

Гла́дом мы́сленным одержи́мыя лю́ди и бе́дствующия хле́бом слове́с, досточу́дне богому́дре напита́л еси́ и небе́сныя трапе́зы прича́стники сотвори́л еси́, священнотаи́нник бы́в богови́ден.

Свято́му хра́му твоему́ притека́ющии здра́вие прие́млют, и страсте́й разреша́ются, и от неду́г очища́ются, воспева́юще тя́ любо́вию и вопию́ще, прехва́льне: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Умертви́ся пе́рвее Ада́м тлетво́рною сне́дию, Всенепоро́чная, Ты́ же, ро́ждши Живо́т на́ш, сего́, Де́во, оживи́ла еси́. Те́м я́ко до́брых Тя́ вино́вну воспева́юще, вопие́м: благослове́нна еси́, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждши.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ра́достно на небесе́х с боже́ственными ученики́, и слуги́, и самови́дцы Сло́ва, я́ко учени́к живы́й, Аки́ло, и боже́ственне обожа́емь, помина́й ве́рою и любо́вию тя́ пою́щия.

По́тов твои́х то́ки, ре́ки все́м на́м Боже́ственных чуде́с источа́ют, блаже́нне, и то́ки страсте́й безме́стных изсуша́ют всегда́, и ополче́ния погружа́ют льсти́ваго.

Приступле́нием обожа́емь при́сно, я́ко приближа́яся Бо́гу умо́м невеще́ственным, ве́сь све́т еси́, отреши́вся от пло́ти, и ви́диши, я́же ви́дят а́нгели, сла́вне Аки́ло, Христо́в священному́чениче.

Богоро́дичен: Я́ко все́х вино́внаго Бо́га, вы́шше вся́кия вои́стинну, Чи́стая, вины́ во утро́бе заче́нши, и на́с ра́ди по на́м я́вльшася, ро́ждшая, Пренепоро́чная, Сего́ моли́ о пою́щих Тя́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Свяще́нными тя́ пе́сньми свяще́нна бы́вша сосу́да Сло́ва и че́стна, Сего́ и прему́дра пропове́дника, и ми́ра свети́льника, и утвержде́ние ве́ры на́шея, соше́дшеся, Аки́ло, согла́сно ублажа́ем.

Я́ко потреби́тель ле́сти, и язы́ков наста́вник, и боже́ственный Спа́са страда́лец, и сограждани́н, и ссе́льник святы́х а́нгелов, Аки́ло богогла́се, с ни́ми Влады́ку умоли́ спасти́ ду́ши на́ша.

Тя́, ученика́ у́бо Па́влу, уве́девше, Аки́ло, ми́рови же свети́льника неле́стна и свяще́ннаго му́ченика, потреби́теля и́долов и ра́зума Бо́жия вводи́теля, благоче́стною мы́слию, богому́дре, ублажа́ем.

Всесвята́я твоя́ па́мять возсия́вши ми́ру, я́ко со́лнце, просвеща́ет ду́ши благоче́стно пою́щих тя́, в не́йже моли́ся, блаже́нне, да́ти очище́ние грехо́в, и ми́р глубо́к, и ве́лию все́м ми́лость.

Богоро́дичен: Све́тел Тя́ све́щник прозря́ше проро́к, Све́та, возсия́вшаго от Све́та, Де́во Ма́ти, нося́щу, просвеща́ющаго бога́тно пе́рвее омраче́нныя заря́ми несказа́ннаго Своего́, Пренепоро́чная, Божества́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Свѧще́ннаго свѧще́нными воспои́мъ а҆кѵ́лꙋ пѣ́сньми, и҆ возопїе́мъ: тогѡ̀ моли́твами, ще́дре, всѧ̑ спасѝ, ꙗ҆́кѡ пребла́гъ.

Ве́сь себѐ, бл҃же́нне, прїѧ́телище дх҃а свѣтови́дно сотвори́лъ є҆сѝ, ѡ҆сїѧ́емь тогѡ̀ свѣ́тлыми зарѧ́ми: тѣ́мъ сꙋ́щыѧ бо тмѣ̀ просвѣти́лъ є҆сѝ.

Зако́номъ хрⷭ҇то́вымъ ѡ҆гради́въ ᲂу҆́мъ тво́й, беззако́нныхъ шата́нїе всѐ низложи́лъ є҆сѝ, и҆ і҆́дѡльскїѧ хра́мы всѧ̑ разори́лъ є҆сѝ, пострада́въ, бг҃облаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Сло́вомъ, чⷭ҇таѧ, сло́во во ᲂу҆тро́бѣ зачала̀ є҆сѝ, сло́вомъ всѧ̑ содѣ́лавшаго. сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ словесы̀ бжⷭ҇твенными воспѣва́емъ, бг҃ора́дованнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщве́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.

Возжела́лъ є҆сѝ бг҃а, ꙗ҆́кѡ прпⷣбенъ, сла́вне, є҆ди́наго влⷣкꙋ и҆ цр҃ѧ̀: и҆ тогѡ̀ бжⷭ҇твенное хотѣ́нїе несꙋмнѣ́ннымъ се́рдцемъ и҆спо́лнилъ є҆сѝ.

Крѣ́постїю честна́гѡ и҆ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, а҆кѵ́ло прехва́льне, лꙋка́вагѡ крѣ́пость всю̀ низложи́лъ є҆сѝ, пострада́въ до́блественнѣ, свѧще́ннѣйше.

Оу҆мо́мъ твои́мъ чи́стымъ созерца́ѧ сла́вꙋ гдⷭ҇ню, тоѧ̀ причасти́лсѧ є҆сѝ соверше́ннѡ, бл҃же́нне, ѿше́дъ ѿ вре́менныхъ къ пребыва́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нъ чи́стый, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь, тѧ̀ є҆ди́нꙋ ꙗ҆́кѡ позна̀ чистѣ́йшꙋю всеѧ̀ тва́ри, пренепоро́чнаѧ, ѿ чⷭ҇тыхъ твои́хъ крове́й воплоти́сѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Па́ѵла глагѡ́лы ѡ҆зари́въ твою̀ дꙋ́шꙋ, ꙗ҆́кѡ со́лнце просїѧ́лъ є҆сѝ бг҃оразꙋ́мїѧ свѣ́томъ, а҆кѵ́ло блаже́нне: вѣне́цъ же мꙋче́нїѧ и҆спле́лъ є҆сѝ зако́ннѡ. тѣ́мже и҆сточа́еши рѣ́ки и҆сцѣле́нїй, вѣ́рою пра́зднꙋющымъ, блаже́нне, па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Треволнє́нїи страстны́ми безсо́вѣстный а҆́зъ ѡ҆бꙋрева́емь, чⷭ҇таѧ, призыва́ю тѧ̀ те́плѣ: да не пре́зриши менѐ ѻ҆каѧ́ннаго поги́бнꙋти, бе́зднꙋ милосе́рдїѧ ро́ждши, ра́звѣ бо тебє̀, наде́жды не и҆́мамъ. да не врагѡ́мъ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бра́дованїе и҆ смѣ́хъ, надѣ́ѧвсѧ на тѧ̀, ꙗ҆влю́сѧ: и҆́бо мо́жеши, є҆ли́кѡ хо́щеши, ꙗ҆́кѡ мт҃и сꙋ́щи всѣ́хъ бг҃а.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃а и҆ а҆́гница ви́дѣвши на крⷭ҇тѣ̀, безъ сѣ́мене и҆зъ неѧ̀ а҆́гнца ро́ждшагосѧ, и҆ копїе́мъ прободе́на, печа́ли ᲂу҆ѧ́звлена стрѣла́ми, вопїѧ́ше болѣ́зненнѡ восклица́ющи: что̀ но́вое та́инство; ка́кѡ ᲂу҆мира́еши, и҆́же живота̀ є҆ди́нъ гдⷭ҇ь; тѣ́мже воскреснѝ, па́дшаго воздвиза́ѧ пра́ѻтца.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Дрема́нїемъ спѧ́щыѧ лꙋка́вагѡ, а҆кѵ́ло, ѕлоче́стїѧ, ко благоче́стїѧ свѣ́тꙋ воздви́глъ є҆сѝ.

Го́рдое свирѣ́пство врага̀ низложи́лъ є҆сѝ, а҆кѵ́ло, смире́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ воѡрꙋжи́всѧ.

Блаже́ннѡ пострада́лъ є҆сѝ, за хрⷭ҇та̀ кро́вь твою̀ и҆злїѧ́въ, свѧще́нникъ и҆ свидѣ́тель страда́нїй є҆гѡ̀.

Бг҃оро́диченъ: Мы́сленнꙋ тѧ̀ пала́тꙋ, и҆ высо́кїй престо́лъ цр҃ѧ̀, бцⷣе влⷣчце, и҆менꙋ́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀ и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Сла́дко сло́во при́снѡ и҆сточа́ѧ благоче́стїѧ, премꙋ́дре, го́рькою пре́лестїю ѡ҆дебелѣ́вшыѧ ᲂу҆слади́лъ є҆сѝ дꙋ́шы, ꙗ҆́кѡ свѧщеннотаи́нникъ, а҆кѵ́ло прехва́льне.

Твоѧ̑ похвалы̑ лꙋка̀ бг҃огла́сный вои́стиннꙋ написа̀, свѧще́ннагѡ бо па́ѵла ᲂу҆чени́къ, и҆ бжⷭ҇твенъ странново́децъ бы́въ, бжⷭ҇твєннымъ ꙗ҆́вѣ наказꙋ́ѧ.

Ꙗ҆́коже ѕвѣздꙋ̀ ꙗ҆́снꙋ, свѣ́тлы лꙋчы̀ и҆спꙋща́ющꙋ, честно́е проповѣ́данїе, свѧще́ннаго ѡ҆брѣ́тъ па́ѵла, ѿ тогѡ̀ зарѝ прїѧ́лъ є҆сѝ словеса̀, и҆ свѣ́тъ бы́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃и и҆ раба̀ хрⷭ҇та̀ вопло́щшагѡсѧ на́съ ра́ди была̀ є҆сѝ, є҆го́же прилѣ́жнѡ всегда̀ молѝ, є҆́же спастѝ на́съ, бцⷣꙋ тѧ̀ чⷭ҇тꙋю и҆менꙋ́ющихъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

И҆злїѧ́сѧ бл҃года́ть во ᲂу҆стнꙋ̀ твоє́ю, бл҃же́нне свѧще́нне: тѣ́мже бл҃гослови́ тѧ всѣ́хъ гдⷭ҇ь во вѣ́ки, а҆кѵ́ло бг҃одохнове́нне.

Недꙋ́гѡмъ разли̑чнымъ и҆змѣне́нїе, и҆ согрѣша́ющымъ дꙋша́мъ ѡ҆чисти́лище, твоѧ̀ моли́тва бы́сть, бг҃оно́се а҆кѵ́ло блаже́нне.

Шє́ствїѧ твоѧ̑ бжⷭ҇твеннѡ сотворѧ́єма, и҆ къ пꙋтє́мъ бж҃їимъ направлѧ́єма, блꙋдѧ́щымъ ꙗ҆ви́шасѧ наставле́нїе, и҆ стезѧ̀ спаси́тельнаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Господоиме́ннаѧ дв҃о всенепоро́чнаѧ, ꙗ҆́же бл҃ги́хъ пода́телѧ бг҃а ро́ждшаѧ, тѧ̀ пою́щыѧ всегда̀ ѿ напа́стей многоѻбра́зныхъ спасѝ.

Конда́къ, гла́съ д҃:

Ꙗ҆́кѡ ве́лїе со́лнце, цр҃ковь тѧ̀ стѧжа́вши, сла́вне а҆кѵ́ло, свѣтлостьмѝ ᲂу҆че́нїѧ твоегѡ̀, просвѣща́етъ вѣ́рнѡ чтꙋ́щыѧ тѧ̀, гдⷭ҇ень а҆пⷭ҇ле.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

И҆стка́въ себѣ̀ нетлѣ́нїѧ ѻ҆де́ждꙋ бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ, ве́сь красе́нъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ врага̀ ѡ҆бнажи́лъ є҆сѝ, и҆̀же ѿ негѡ̀, а҆кѵ́ло, ѡ҆бнажє́нныѧ ѡ҆дѣ́ѧлъ є҆сѝ во ѻ҆де́ждꙋ свѣтови́днꙋ, и҆ свѣ́тъ спаси́тельный.

Гла́домъ мы́сленнымъ ѡ҆держи̑мыѧ лю́ди, и҆ бѣ́дствꙋющыѧ, хлѣ́бомъ слове́съ, досточꙋ́дне, бг҃омꙋ́дре, напита́лъ є҆сѝ, и҆ небе́сныѧ трапе́зы прича́стники сотвори́лъ є҆сѝ, свѧщеннотаи́нникъ бы́въ бг҃ови́денъ.

Ст҃о́мꙋ хра́мꙋ твоемꙋ̀ притека́ющїи здра́вїе прїе́млютъ, и҆ страсте́й разрѣша́ютсѧ, и҆ ѿ недꙋ̑гъ ѡ҆чища́ютсѧ, воспѣва́юще тѧ̀ любо́вїю, и҆ вопїю́ще, прехва́льне: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертви́сѧ пе́рвѣе а҆да́мъ тлетво́рною снѣ́дїю, всенепоро́чнаѧ: ты́ же ро́ждши живо́тъ на́шъ, сего̀, дв҃о, ѡ҆живи́ла є҆сѝ. тѣ́мъ ꙗ҆́кѡ до́брыхъ тѧ̀ вино́внꙋ, воспѣва́юще вопїе́мъ: бл҃гослове́нна є҆сѝ, ꙗ҆́же бг҃а пло́тїю ро́ждши.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ра́достнѡ на небесѣ́хъ съ бжⷭ҇твенными ᲂу҆ченикѝ и҆ слꙋги̑, и҆ самови́дцы сло́ва, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆чени́къ живы́й, а҆кѵ́ло, и҆ бжⷭ҇твеннѣ ѡ҆божа́емь, помина́й вѣ́рою и҆ любо́вїю тѧ̀ пою́щыѧ.

По́тѡвъ твои́хъ то́ки рѣ́ки всѣ̑мъ на́мъ бжⷭ҇твенныхъ чꙋде́съ и҆сточа́ютъ, бл҃же́нне: и҆ то́ки страсте́й безмѣ́стныхъ и҆зсꙋша́ютъ всегда̀, и҆ ѡ҆полчє́нїѧ погрꙋжа́ютъ льсти́вагѡ.

Пристꙋпле́нїемъ ѡ҆божа́емь при́снѡ, ꙗ҆́кѡ приближа́ѧсѧ бг҃ꙋ ᲂу҆мо́мъ невеще́ственнымъ, ве́сь свѣ́тъ є҆сѝ, ѿрѣши́всѧ ѿ пло́ти, и҆ ви́диши, ꙗ҆̀же ви́дѧтъ а҆́гг҃ли, сла́вне а҆кѵ́ло, хрⷭ҇то́въ свѧщенномꙋ́чениче.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ вино́внаго бг҃а, вы́шше всѧ́кїѧ вои́стиннꙋ, чⷭ҇таѧ, вины̀ во ᲂу҆тро́бѣ заче́нши, и҆ на́съ ра́ди по на́мъ ꙗ҆́вльшасѧ, ро́ждшаѧ пренепоро́чнаѧ, сего̀ молѝ ѡ҆ пою́щихъ тѧ̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Свѧще́нными тѧ̀ пѣ́сньми свѧще́нна бы́вша сосꙋ́да сло́ва и҆ че́стна, сего̀ и҆ премꙋ́дра проповѣ́дника, и҆ мі́ра свѣти́льника, и҆ ᲂу҆твержде́нїе вѣ́ры на́шеѧ, соше́дшесѧ, а҆кѵ́ло, согла́снѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Ꙗ҆́кѡ потреби́тель ле́сти, и҆ ꙗ҆зы́кѡвъ наста́вникъ, и҆ бжⷭ҇твенный сп҃са страда́лецъ, и҆ сограждани́нъ, и҆ ссе́льникъ ст҃ы́хъ а҆́гг҃лѡвъ, а҆кѵ́ло бг҃огла́се: съ ни́ми влⷣкꙋ ᲂу҆молѝ спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Тѧ̀ ᲂу҆ченика̀ ᲂу҆́бѡ па́ѵлꙋ ᲂу҆вѣ́дѣвше, а҆кѵ́ло, мі́рови же свѣти́льника неле́стна, и҆ свѧще́ннаго мч҃ника, потреби́телѧ і҆́дѡлѡвъ, и҆ ра́зꙋма бж҃їѧ вводи́телѧ, благоче́стною мы́слїю, бг҃омꙋ́дре, ᲂу҆блажа́емъ.

Всесвѧта́ѧ твоѧ̀ па́мѧть возсїѧ́вши мі́рꙋ, ꙗ҆́кѡ со́лнце просвѣща́етъ дꙋ́шы благоче́стнѡ пою́щихъ тѧ̀: въ не́йже моли́сѧ, бл҃же́нне, да́ти ѡ҆чище́нїе грѣхѡ́въ, и҆ ми́ръ глꙋбо́къ, и҆ ве́лїю всѣ̑мъ ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́телъ тѧ̀ свѣ́щникъ прозрѧ́ше прⷪ҇ро́къ, свѣ́та возсїѧ́вшаго ѿ свѣ́та, дв҃о мт҃и, носѧ́щꙋ, просвѣща́ющаго бога́тнѡ пе́рвѣе ѡ҆мрачє́нныѧ, зарѧ́ми несказа́ннагѡ своегѡ̀, пренепоро́чнаѧ, бжⷭ҇тва̀.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Акила

Краткое житие апостола от 70-ти Акилы, епископа Гераклейского

Свя­той Аки­ла, апо­стол от 70-ти, был уче­ни­ком апо­сто­ла Пав­ла и по­став­лен им епи­ско­пом в Ге­рак­лее.

До об­ра­ще­ния в хри­сти­ан­ство жил вме­сте с же­ной сво­ей При­с­кил­лой в Ита­лии, а за­тем пе­ре­се­лил­ся к Ко­ринф, где пи­тал­ся тру­да­ми рук сво­их, вла­дея ма­стер­ством де­ла­те­ля па­ла­ток. В это вре­мя сю­да при­шел св. апо­стол Па­вел, про­по­ве­дуя Хри­ста. Оста­но­вив­шись у Аки­лы с При­с­кил­лой, он на­учил их ве­ре во Хри­ста и кре­стил их.

По­слан­ный сво­им учи­те­лем св. апо­сто­лом Пав­лом, св. апо­стол Аки­ла про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие в Азии, Аха­ии и Ирак­лии, при­вел ко спа­се­нию ве­ли­кое мно­же­ство душ че­ло­ве­че­ских, об­ра­тив языч­ни­ков от идоль­ско­го слу­же­ния и кре­стив их.

Про­хо­дил он и по дру­гим стра­нам, про­по­ве­дуя вез­де Цар­ство Бо­жие, про­све­щая свя­той ве­рой, со­кру­шая идо­лов, воз­дви­гая церк­ви и по­став­ляя свя­щен­ни­ков. Свя­тая му­че­ни­ца При­с­кил­ла усерд­но по­мо­га­ла св. апо­сто­лу Аки­ле в его про­по­вед­ни­че­ском слу­же­нии. Пре­тер­пев нема­ло на­па­стей, они бы­ли му­че­ни­че­ски уби­ты невер­ны­ми.

Полное житие апостола от 70-ти Акилы, епископа Гераклейского

Воз­мож­но, что он уче­ник апо­сто­ла Пав­ла, уро­же­нец Пон­та, иудей, жив­ший в го­ро­де Ри­ме со сво­ей же­ной При­с­кил­лой (па­мять 13 фев­ра­ля). В прав­ле­ние им­пе­ра­то­ра Клав­дия (41–54) все евреи бы­ли из­гна­ны из сто­ли­цы. Свя­той Аки­ла с же­ной вы­нуж­де­ны бы­ли уехать. По­се­ли­лись они в Ко­рин­фе. В ско­ром вре­ме­ни ту­да при­шел из Афин с про­по­ве­дью Еван­ге­лия свя­той апо­стол Па­вел. По­зна­ко­мив­шись с Аки­лой, он стал жить у него в до­ме и вме­сте с ни­ми тру­дил­ся над из­го­тов­ле­ни­ем па­ла­ток.

При­няв Кре­ще­ние от апо­сто­ла Пав­ла, Аки­ла и При­с­кил­ла сде­ла­лись его пре­дан­ны­ми и рев­ност­ны­ми уче­ни­ка­ми. Они со­про­вож­да­ли апо­сто­ла в Ефес. Апо­стол Па­вел по­ру­чил им про­дол­жать про­по­ведь Еван­ге­лия в Ефе­се, а сам на­пра­вил­ся в Иеру­са­лим, чтобы про­ве­сти там празд­ник Пя­ти­де­сят­ни­цы. В Ефе­се Аки­ла и При­с­кил­ла услы­ша­ли сме­лую про­по­ведь при­шель­ца из Алек­сан­дрии, ев­рея Апол­ло­са, на­став­лен­но­го в на­чат­ках ве­ры, но знав­ше­го толь­ко кре­ще­ние Иоан­на Пред­те­чи. Они по­зва­ли его к се­бе и бо­лее точ­но объ­яс­ни­ли путь Гос­по­день.

По­сле смер­ти им­пе­ра­то­ра Клав­дия ев­ре­ям бы­ло раз­ре­ше­но воз­вра­тить­ся в Ита­лию, и то­гда Аки­ла и При­с­кил­ла вер­ну­лись в Рим. Апо­стол Па­вел в сво­ем По­сла­нии к Рим­ля­нам вспо­ми­нал о сво­их вер­ных уче­ни­ках: "При­вет­ствуй­те При­с­кил­лу и Аки­лу, со­труд­ни­ков мо­их во Хри­сте Иису­се, ко­то­рые го­ло­ву свою по­ла­га­ли за мою ду­шу, ко­то­рых не я один бла­го­да­рю, но и все Церк­ви из языч­ни­ков и до­маш­нюю их цер­ковь" (Рим.16:3-4). В Ри­ме свя­той Аки­ла про­был недол­го: апо­стол Па­вел по­ста­вил его епи­ско­пом в Асию. Свя­той Аки­ла рев­ност­но тру­дил­ся в еван­гель­ской про­по­ве­ди в Асии, Аха­ии и Ирак­лии: об­ра­щал языч­ни­ков ко Хри­сту, утвер­ждал в ве­ре но­во­об­ра­щен­ных хри­сти­ан, по­став­лял пре­сви­те­ров, со­кру­шал идо­лов. В апо­столь­ских тру­дах ему неустан­но по­мо­га­ла свя­тая При­с­кил­ла. Свя­той Аки­ла окон­чил жизнь му­че­ни­че­ски: его уби­ли языч­ни­ки. По пре­да­нию Церк­ви, вме­сте с ним бы­ла уби­та свя­тая При­с­кил­ла.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го Апо­сто­ла Аки­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.