Канон святому мученику Ермию Команскому

Припев: Святы́й му́чениче Ерме́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 13 июня (31 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Звезда́, сия́ющая Боже́ственным све́том, муче́ния сия́нием позна́н бы́л еси́, све́тло вся́ озаря́я, ве́рою чи́стою тя́, Ерме́е, чту́щия.

Вы́ну воззре́нием, е́же к Бо́гу, вся́ презре́в, я́же в житии́, му́чениче му́дре, в му́ченическия вше́л еси́ по́двиги и врага́ держа́вно победи́л еси́.

Красе́н виде́нием и душе́ю сы́й, Ерме́е, вво́инился еси́ Царю́ Небе́сному и Сего́, му́чениче, до конца́ враги́ смири́л еси́.

Не поже́ршу ти́ и́долом, блаже́нне, твоя́ исторго́ша зу́бы, че́люсти мы́сленных сокруши́л еси́ льво́в и побе́ды оде́ялся венце́м неувяда́ющим.

Богоро́дичен: Свята́я Де́во, Ма́ти Христо́ва, му́чеников сла́ва и А́нгелов ра́досте, с ни́ми моли́ Сы́на Твоего́ уще́дрити и спасти́ рабы́ Твоя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Украше́ние бы́л еси́ страда́льцев, му́дре, благода́тию Богосия́нною. Те́мже, и́же в ми́ре, благоче́стно тя́ почита́ем.

Хвалу́ Бо́гу на́шему, че́люстем твои́м сокруша́емым, му́чениче му́дре, тя́ укре́пльшему, благода́рно воспева́л еси́.

Си́лою Боже́ственнаго Ду́ха ты́ укрепля́емь, прему́дре, си́льнаго, ра́дуяся, в зло́бе смири́л еси́ зми́я.

Богоро́дичен: Усты́ и язы́ком испове́даю Тя́, Бо́га пресвяты́й хра́м, Пречи́стая, сего́ ра́ди вся́каго изба́ви мя́ озлобле́ния.

Седа́лен, гла́с 4.

Низло́жь враго́в возноше́ния, я́ко во́ин си́лен Влады́чень, побе́дный вене́ц прия́л еси́. Те́мже восхваля́ем тя́, я́ко до́бля страда́льца, ве́рою творя́ще твою́ всепра́зднственную па́мять, в не́йже моли́ спасти́ся на́м вся́кия ну́жды, Ерме́е многострада́льне.

Богоро́дичен: По Бо́зе во Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в Боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: От Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко, сла́вимый я́ко Бо́г от А́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

То́ки крове́й твои́х многобо́жия о́гнь погаси́ша, ве́рным же роса́ яви́шася, страстоте́рпче му́чениче досточу́дне.

Тро́ическою благода́тию, му́чениче, ороша́емь, пребыва́еши неопали́мь, посреди́ пла́мене стоя́ три́ дни́, всесла́вне.

Ли́к Небе́сных си́л свы́ше смотря́ше до́блесть, и по́двиг твои́х кре́пости, страда́льче Ерме́е, дивя́ся.

Богоро́дичен: Препе́тая Влады́чице, во святы́х почива́ющаго па́че сло́ва родила́ еси́, сего́ ра́ди Тя́ пе́сньми почита́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Сокруша́емь те́лом, му́чениче пресла́вне, мно́гими му́ками сокруше́ние соде́лал еси́ в поги́бель истука́нным благода́тию, сего́ ра́ди все́х благочести́вых благода́тию Боже́ственною исцеля́еши душе́вная сокруше́ния.

Го́рькими отра́вы, му́чениче, напое́н пребыва́еши невреди́мь, во изве́стну ве́ру призыва́я си́х Пода́теля, претворя́ема твои́м све́тлым чудоде́йством к муче́ния красоте́ пресве́тло.

Ника́коже уклони́лся еси́ стоя́ния лу́чшаго, блаже́нне, укрепля́ющаго тя́, и утвержда́юща, и исправля́юща по́двиги вся́, е́же к нему́ бы́вшее, прозря́ нра́ва простото́ю.

Богоро́дичен: Мы́сленный Тя́ све́щник дре́вле проро́к ви́де Ду́хом, иму́щь, Отрокови́це, свещу́, Христа́ Го́спода, све́том неизрече́нным вся́ ны́ просвеща́юща, ве́рно Тя́ чту́щия, Пренепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Всеце́ло к Бо́гу, всеблаже́нне, име́я жела́ние, боле́зни и терза́ния Боже́ственнаго твоего́ телесе́, я́коже ино́му стра́ждущу, терпе́л еси́, ра́дуяся, венца́ прозира́я.

Претерпе́л еси́ кре́пко жи́л твои́х отъя́тие, Ерме́е, му́чениче Христо́в, врага́ многоко́зненнаго жи́лы истерза́я благода́тию и му́жеству вся́кому о́браз явля́яся.

Изощре́н огне́м Христо́вы любве́, я́ко обою́ду о́стр вои́стинну бы́л еси́ ме́чь во́инства безбо́жная, я́ко тве́рд ору́жник, посека́я явле́нно.

Богоро́дичен: Пита́еши боголе́пно ма́нием вся́ Пита́ющаго, рука́ми держи́ши, Всенепоро́чная Влады́чице, вся́ Содержа́щаго, сего́ ра́ди Тя́, ве́рнии, по до́лгу сла́вим.

Конда́к, гла́с 6.

И́же по Христе́ усе́рдно подвиза́вся, в седи́нах до́блих му́жество стяжа́, му́чениче Ерме́е, беззако́нных злоумышле́ния попра́в Христо́вою си́лою, от чаро́вных напое́ний невреди́мь пребы́сть, зовы́й: Бо́г е́сть со мно́ю, и никто́же на мя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

К Бо́гу зря́, могу́щему спасти́, ума́ пра́востию, претерпе́л еси́ боле́зни, Ерме́е, до́бляго твоего́ те́ла, воспева́я: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Кропле́нием твои́х крове́й о́гнь угаси́л еси́ безбо́жия, в пла́мень же вше́д, не опали́лся еси́ отню́д, воспева́я, пребога́те: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Блажи́т тя́ вся́ка Це́рковь, зря́щи до́блести твоя́, благода́ть же чуде́с и побе́дныя по́чести, я́же подаде́ тебе́ Госпо́дь, му́чениче Ерме́е му́дре, све́тло подвиза́вшуся.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́, Де́во добро́тою, кра́снаго Христа́ ро́ждши, на́м уподо́бльшася и вся́ сокруше́нныя к жи́зни возве́дша. Те́мже ве́рно Тя́ всегда́ сла́вим в пе́снех.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Беззако́нных веле́ние, зако́ном укрепля́емь и́стинным, страда́льче Ерме́е, ра́дуяся, преоби́дел еси́: и по́двиги вели́кими, блаже́нне, терпя́, прия́л еси́ я́же в Вы́шних жили́ща во ве́ки.

Не ужаса́юся вся́каго боле́зней веле́ния пребыва́ема, ни принесу́ че́сти не су́щим бого́м, — взыва́л еси́, всеблаже́нне, — еди́наго то́кмо чту́ Иису́са Го́спода, при Понти́йстем Пила́те распе́ншагося.

Пожре́тися ше́л еси́, я́ко овча́ незло́биво, му́чениче Ерме́е, за Поже́ршагося на́с ра́ди, я́ко овча́те, и же́ртвы ме́рзкия вся́ от земли́ отъе́мшаго, те́мже во хвале́нии досто́йно тя́ пое́м.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ ши́рши небе́с, вмести́вшая Бо́га во утро́бе, Его́же при́сно моли́ утесня́ющаго мя́ ны́не греха́ изба́вити, Де́во, я́ко да, просте́рся де́лы благоче́стия, ве́рно Тя́ ублажа́ю.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Ви́дети сподо́бился еси́, разреши́вся от пло́ти, страстоте́рпче прехва́льне, блага́я, я́же тебе́ угото́ва Бо́г и с тобо́ю пострада́вшим и низло́жшим лука́ваго. С ни́миже на́м спасти́ся Го́спода моли́, му́чениче Ерме́е достохва́льне.

Красе́н тво́й ви́д и пре́жде твоего́ страда́ния, красне́йши яви́ся, му́дре по по́двизех чу́дных, а́нгельскою све́тлостию укра́шен, сла́вне. Те́мже и к кра́сным восте́кл еси́ черто́гом, побе́дными венцы́ удобре́н.

Во́инство преоби́дел еси́ земно́е, Царю́ Небе́сному во́инствуеши, му́чениче му́дре, Его́же си́лою кре́пкою де́монския полки́ вся́ потреби́л еси́ держа́вно и побе́дными венцы́ зако́нно увя́злся еси́, о на́с моли́ всегда́.

Па́мять твоя́ наста́ светоза́рная, на́ша мы́сли просвеща́ющи луча́ми по́двиг твои́х тве́рдых, в не́йже мо́лим тя́: име́яй дерзнове́ние ко Христу́, моли́ непреста́нно улучи́ти на́м ми́лость в Де́нь Су́дный.

Богоро́дичен: Обо́лкся в мя́, про́йде из Тебе́ Бо́г, нетле́ния облече́ мя́ оде́ждою, злы́м нра́вом обна́жшася Боже́ственныя оде́жды, Богороди́тельнице Влады́чице, все́х челове́ков прибе́жище, му́чеников венцено́сных утвержде́ние и стена́ и А́нгелов ра́дование.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ, ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Ѕвѣзда̀ сїѧ́ющаѧ бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ, мꙋче́нїѧ сїѧ́нїемъ позна́нъ бы́лъ є҆сѝ, свѣ́тлѡ всѧ̑ ѡ҆зарѧ́ѧ, вѣ́рою чи́стою тѧ̀, є҆рме́е, чтꙋ́щыѧ.

Вы́нꙋ воззрѣ́нїемъ є҆́же къ бг҃ꙋ, всѧ̑ презрѣ́въ ꙗ҆̀же въ житїѝ, мч҃ниче мꙋ́дре, въ мꙋ́ченичєскїѧ вше́лъ є҆сѝ по́двиги, и҆ врага̀ держа́внѡ побѣди́лъ є҆сѝ.

Красе́нъ видѣ́нїемъ и҆ дꙋше́ю сы́й, є҆рме́е, вво́инилсѧ є҆сѝ цр҃ю̀ нбⷭ҇номꙋ, и҆ сегѡ̀, мꙋ́чениче, до конца̀ врагѝ смири́лъ є҆сѝ.

Не поже́ршꙋ тѝ і҆́дѡлѡмъ, бл҃же́нне, твоѧ̀ и҆сторго́ша зꙋ́бы, чє́люсти мы́сленныхъ сокрꙋши́лъ є҆сѝ львѡ́въ, и҆ побѣ́ды ѡ҆дѣ́ѧлсѧ вѣнце́мъ неꙋвѧда́ющимъ.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃а́ѧ дв҃о мт҃и хрⷭ҇то́ва мч҃никѡвъ сла́ва, и҆ а҆́гг҃лѡвъ ра́досте, съ ни́ми молѝ сн҃а твоего̀ ᲂу҆ще́дрити и҆ спастѝ рабы̑ твоѧ̑.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Оу҆краше́нїе бы́лъ є҆сѝ страда́льцєвъ, мꙋ́дре, благода́тїю бг҃осїѧ́нною. тѣ́мже и҆̀же въ мі́рѣ, благоче́стнѡ тѧ̀ почита́емъ.

Хвалꙋ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ, че́люстемъ твои̑мъ сокрꙋша́ємымъ, мꙋ́чениче мꙋ́дре, тѧ̀ ᲂу҆крѣ́пльшемꙋ благода́рнѡ воспѣва́лъ є҆сѝ.

Си́лою бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ты̀ ᲂу҆крѣплѧ́емь, премꙋ́дре, си́льнаго ра́дꙋѧсѧ въ ѕло́бѣ смири́лъ є҆сѝ ѕмі́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆сты̀ и҆ ѧ҆зы́комъ и҆сповѣ́даю тѧ̀ бг҃а прест҃ы́й хра́мъ, пречи́стаѧ: сегѡ̀ ра́ди всѧ́кагѡ и҆зба́ви мѧ̀ ѡ҆ѕлобле́нїѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Низло́жь врагѡ́въ возношє́нїѧ, ꙗ҆́кѡ во́инъ си́ленъ влⷣчень, побѣ́дный вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ. тѣ́мже восхвалѧ́емъ тѧ̀ ꙗ҆́кѡ до́блѧ страда́льца, вѣ́рою творѧ́ще твою̀ всепра́зднственнꙋю па́мѧть, въ не́йже молѝ, спасти́сѧ на́мъ всѧ́кїѧ нꙋ́жды, є҆рме́е многострада́льне.

Бг҃оро́диченъ: По бз҃ѣ во тво́й, бцⷣе, прибѣга́ю смире́нный, покро́въ бжⷭ҇твенный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́ки, и҆ трепе́щꙋ, моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою̀ тѧ̀, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

То́ки крове́й твои́хъ многобо́жїѧ ѻ҆́гнь погаси́ша: вѣ̑рнымъ же роса̀ ꙗ҆ви́шасѧ, страстоте́рпче мч҃ниче досточꙋ́дне.

Трⷪ҇ческою бл҃года́тїю, мч҃ниче, ѡ҆роша́емь, пребыва́еши неѡпали́мь, посредѝ пла́мене стоѧ̀ трѝ днѝ, всесла́вне.

Ли́къ нбⷭ҇ныхъ си́лъ свы́ше смотрѧ́ше до́блесть, и҆ пѡ́двигъ твои́хъ крѣ́пости, страда́льче є҆рме́е, дивѧ́сѧ.

Бг҃оро́диченъ: Препѣ́таѧ влⷣчце, во ст҃ы́хъ почива́ющаго, па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ пѣ́сньми почита́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ; но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ, пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Сокрꙋша́емь тѣ́ломъ, мч҃ниче пресла́вне, мно́гими мꙋ́ками сокрꙋше́нїе содѣ́лалъ є҆сѝ въ поги́бель и҆стꙋка̑ннымъ, благода́тїю. сегѡ̀ ра́ди всѣ́хъ благочести́выхъ, бл҃года́тїю бжⷭ҇твенною, и҆сцѣлѧ́еши дꙋшє́внаѧ сокрꙋшє́нїѧ.

Го́рькими ѡ҆тра́вы, мꙋ́чениче, напое́нъ, пребыва́еши невреди́мь, во и҆звѣ́стнꙋ вѣ́рꙋ призыва́ѧ си́хъ пода́телѧ, претворѧ́ема твои́мъ свѣ́тлымъ чꙋдодѣ́йствомъ къ мꙋче́нїѧ красотѣ̀ пресвѣ́тлѡ.

Ника́коже ᲂу҆клони́лсѧ є҆сѝ стоѧ́нїѧ лꙋ́чшагѡ, бл҃же́нне, ᲂу҆крѣплѧ́ющагѡ тѧ̀ и҆ ᲂу҆твержда́юща, и҆ и҆справлѧ́юща по́двиги всѧ̑, є҆́же къ немꙋ̀ бы́вшее, прозрѧ̀ нра́ва простото́ю.

Бг҃оро́диченъ: Мы́сленный тѧ̀ свѣ́щникъ, дре́вле прⷪ҇ро́къ ви́дѣ дꙋ́хомъ, и҆мꙋ́щь, ѻ҆трокови́це, свѣщꙋ̀ хрⷭ҇та̀ гдⷭ҇а, свѣ́томъ неизрече́ннымъ всѧ̑ ны̀ просвѣща́юща, вѣ́рнѡ тѧ̀ чтꙋ́щыѧ, пренепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебє̀ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Всецѣ́ло къ бг҃ꙋ, всебл҃же́нне, и҆мѣ́ѧ жела́нїе, болѣ̑зни и҆ терза̑нїѧ, бжⷭ҇твеннагѡ твоегѡ̀ тѣлесѐ, ꙗ҆́коже и҆но́мꙋ стра́ждꙋщꙋ, терпѣ́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, вѣнца̀ прозира́ѧ.

Претерпѣ́лъ є҆сѝ крѣ́пкѡ жи́лъ твои́хъ ѿѧ́тїе, є҆рме́е мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ, врага̀ многоко́зненнагѡ жи̑лы и҆стерза́ѧ благода́тїю, и҆ мꙋ́жествꙋ всѧ́комꙋ ѻ҆́бразъ ꙗ҆влѧ́ѧсѧ.

И҆з̾ѡщре́нъ ѻ҆гне́мъ хрⷭ҇то́вы любвѐ, ꙗ҆́кѡ ѻ҆бою́дꙋ ѻ҆́стръ вои́стиннꙋ бы́лъ є҆сѝ ме́чь, вѡ́инства безбѡ́жнаѧ, ꙗ҆́кѡ тве́рдъ ѻ҆рꙋ́жникъ, посѣка́ѧ ꙗ҆вле́ннѡ.

Бг҃оро́диченъ: Пита́еши бг҃олѣ́пнѡ ма́нїемъ всѧ̑ пита́ющаго, рꙋка́ми держи́ши, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, всѧ̑ содержа́щаго: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ вѣ́рнїи по до́лгꙋ сла́вимъ.

Конда́къ, гла́съ ѕ҃.

И҆́же по хрⷭ҇тѣ̀ ᲂу҆се́рднѡ подвиза́всѧ, въ сѣди́нахъ до́блихъ мꙋ́жество стѧжа̀, мꙋ́чениче є҆рме́е: беззако́нныхъ ѕлоꙋмышлє́нїѧ попра́въ хрⷭ҇то́вою си́лою, ѿ чаро́вныхъ напое́нїй невреди́мь пребы́сть, зовы́й: бг҃ъ є҆́сть со мно́ю, и҆ никто́же на мѧ̀.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Къ бг҃ꙋ зрѧ̀ могꙋ́щемꙋ спастѝ, ᲂу҆ма̀ пра́востїю, претерпѣ́лъ є҆сѝ болѣ́зни, є҆рме́е, до́блѧгѡ твоегѡ̀ тѣ́ла, воспѣва́ѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Кропле́нїемъ твои́хъ крове́й ѻ҆́гнь ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ безбо́жїѧ, въ пла́мень же вше́дъ, не ѡ҆пали́лсѧ є҆сѝ ѿню́дъ, воспѣва́ѧ, пребога́те: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Блажи́тъ тѧ̀ всѧ́ка цр҃ковь, зрѧ́щи до́блєсти твоѧ̑, благода́ть же чꙋде́съ, и҆ побѣ̑дныѧ по́чєсти, ꙗ҆̀же подадѐ тебѣ̀ гдⷭ҇ь, мꙋ́чениче є҆рме́е мꙋ́дре, свѣ́тлѡ подвиза́вшꙋсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆краси́ласѧ є҆сѝ, дв҃о, добро́тою, кра́снаго хрⷭ҇та̀ ро́ждши, на́мъ ᲂу҆подо́бльшасѧ, и҆ всѧ̑ сокрꙋшє́нныѧ къ жи́зни возве́дша. тѣ́мже вѣ́рнѡ тѧ̀ всегда̀ сла́вимъ въ пѣ́снехъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене благода́тїю твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ твои̑мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: благослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Беззако́нныхъ велѣ́нїе, зако́номъ ᲂу҆крѣплѧ́емь и҆́стиннымъ, страда́льче є҆рме́е, ра́дꙋѧсѧ преѡби́дѣлъ є҆сѝ: и҆ по́двиги вели́кими, блаже́нне, терпѧ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆̀же въ вы́шнихъ жили̑ща во вѣ́ки.

Не ᲂу҆жаса́юсѧ всѧ́кагѡ болѣ́зней велѣ́нїѧ пребыва́ема, ни принесꙋ̀ че́сти не сꙋ́щымъ богѡ́мъ,– взыва́лъ є҆сѝ, всеблаже́нне,– є҆ди́наго то́кмѡ чтꙋ̀ і҆и҃са гдⷭ҇а, при понті́йстѣмъ пїла́тѣ распе́ншагосѧ.

Пожре́тисѧ ше́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀ неѕло́биво, мч҃ниче є҆рме́е, за поже́ршагосѧ на́съ ра́ди ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча́те, и҆ жє́ртвы мє́рзкїѧ всѧ̑ ѿ землѝ ѿе́мшаго: тѣ́мже во хвале́нїи досто́йнѡ тѧ̀ пое́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ши́рши нб҃съ, вмѣсти́вшаѧ бг҃а во ᲂу҆тро́бѣ: є҆го́же при́снѡ молѝ, ᲂу҆тѣснѧ́ющаго мѧ̀ ны́нѣ грѣха̀ и҆зба́вити, дв҃о, ꙗ҆́кѡ да просте́рсѧ дѣ́лы благоче́стїѧ, вѣ́рнѡ тѧ̀ ᲂу҆блажа́ю.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ, разрѣши́всѧ ѿ пло́ти, страстоте́рпче прехва́льне, бл҃га̑ѧ, ꙗ҆̀же тебѣ̀ ᲂу҆гото́ва бг҃ъ, и҆ съ тобо́ю пострада́вшымъ, и҆ низло́жшымъ лꙋка́ваго. съ ни́миже на́мъ спасти́сѧ гдⷭ҇а молѝ, мч҃ниче є҆рме́е достохва́льне.

Красе́нъ тво́й ви́дъ и҆ пре́жде твоегѡ̀ страда́нїѧ, краснѣ́йши ꙗ҆ви́сѧ, мꙋ́дре, по по́двизѣхъ чꙋ́дныхъ, а҆́гг҃льскою свѣ́тлостїю ᲂу҆кра́шенъ, сла́вне. тѣ́мже и҆ къ кра̑снымъ восте́клъ є҆сѝ черто́гѡмъ, побѣ́дными вѣнцы̑ ᲂу҆добре́нъ.

Во́инство преѡби́дѣлъ є҆сѝ земно́е, цр҃ю̀ нбⷭ҇номꙋ во́инствꙋеши, мч҃ниче мꙋ́дре. є҆гѡ́же си́лою крѣ́пкою де́мѡнскїѧ полкѝ всѧ̑ потреби́лъ є҆сѝ держа́внѡ, и҆ побѣ́дными вѣнцы̑ зако́ннѡ ᲂу҆вѧ́злсѧ є҆сѝ, ѡ҆ на́съ молѝ всегда̀.

Па́мѧть твоѧ̀ наста̀ свѣтоза́рнаѧ, на́шѧ мы̑сли просвѣща́ющи лꙋча́ми пѡ́двигъ твои́хъ тве́рдыхъ. въ не́йже мо́лимъ тѧ̀: и҆мѣ́ѧй дерзнове́нїе ко хрⷭ҇тꙋ̀, молѝ непреста́ннѡ, ᲂу҆лꙋчи́ти на́мъ ми́лость въ де́нь сꙋ́дный.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бо́лксѧ въ мѧ̀ про́йде и҆зъ тебє̀ бг҃ъ, нетлѣ́нїѧ ѡ҆блечѐ мѧ̀ ѻ҆де́ждою, ѕлы́мъ нра́вомъ ѡ҆бна́жшасѧ бж҃е́ственныѧ ѻ҆де́жды, бг҃ороди́тельнице влⷣчце, всѣ́хъ человѣ́кѡвъ прибѣ́жище, мꙋ́ченикѡвъ вѣнцено́сныхъ ᲂу҆твержде́нїе и҆ стѣна̀, и҆ а҆́гг҃лѡвъ ра́дованїе.

Краткое житие мученика Ермия Команского

Свя­той му­че­ник Ер­мий по­стра­дал за Хри­ста в го­ро­де Ко­ма­ны зо вре­мя го­не­ний при им­пе­ра­то­ре Ан­то­нине Пии (138–161). Пра­ви­тель Се­ва­сти­ан, при­быв­ший в Кап­па­до­кию для ис­пол­не­ния при­ка­за о пре­сле­до­ва­нии хри­сти­ан, пред­ло­жил свя­то­му при­не­сти жерт­ву язы­че­ским бо­гам, обе­щая за это по­че­сти и ми­лость им­пе­ра­то­ра. Но убе­лен­ный се­ди­на­ми во­ин му­же­ствен­но ис­по­ве­дал свою ве­ру во Хри­ста. По­сле дол­гих уго­во­ров пра­ви­тель по­ве­лел му­чить свя­то­го. Его би­ли по ли­цу так, что со­дра­ли с ли­ца ко­жу, а по­том бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь. Ко­гда через 3 дня печь от­кры­ли, му­че­ник Ер­мий вы­шел из нее невре­ди­мым. Пра­ви­тель Се­ва­сти­ан при­ка­зал волх­ву отра­вить свя­то­го Ер­мия ядом. Отрав­лен­ное пи­тье не при­нес­ло свя­то­му ни­ка­ко­го вре­да. Так же и вто­рой ку­бок с силь­ней­шим ядом не умерт­вил му­че­ни­ка. Волхв уве­ро­вал, при­нес по­ка­я­ние Хри­сту Спа­си­те­лю и был немед­лен­но обез­глав­лен, кре­стив­шись соб­ствен­ной кро­вью и вос­при­няв му­че­ни­че­ский ве­нец. А свя­той Ер­мий был пре­дан еще бо­лее же­сто­ким му­кам: из него вы­тя­ги­ва­ли жи­лы, бро­са­ли в ки­пя­щее оло­во, вы­ко­ло­ли гла­за, но он сми­рен­но бла­го­да­рил Гос­по­да Иису­са Хри­ста. По­том му­че­ни­ка Ер­мия по­ве­си­ли го­ло­вой вниз. Три дня ви­сел он в та­ком по­ло­же­нии. Лю­ди, по­слан­ные пра­ви­те­лем удо­сто­ве­рить­ся в смер­ти му­че­ни­ца, на­шли его жи­вым. По­ра­жен­ные чу­дом, они ослеп­ли от ужа­са и на­ча­ли взы­вать к свя­то­му, чтобы он по­мог им. Свя­той му­че­ник ве­лел по­дой­ти ослеп­шим к нему, воз­ло­жил на них ру­ки и ис­це­лил Име­нем Иису­са Хри­ста. В яро­сти пра­ви­тель при­ка­зал со­драть с те­ла свя­то­го всю ко­жу, но стра­сто­тер­пец по-преж­не­му оста­вал­ся жи­вым. То­гда обе­зу­мев­ший Се­ва­сти­ан соб­ствен­но­руч­но от­ре­зал ему го­ло­ву но­жом. Хри­сти­ане тай­но по­греб­ли те­ло му­че­ни­ка Ер­мия, от свя­тых мо­щей ко­то­ро­го по­да­ва­лись мно­го­чис­лен­ные ис­це­ле­ния.

Полное житие мученика Ермия Команского

Во вре­мя го­не­ния, воз­двиг­ну­то­го на хри­сти­ан в цар­ство­ва­ние нече­сти­во­го им­пе­ра­то­ра рим­ско­го Ан­то­ни­на[1], для му­че­ния хри­сти­ан был на­зна­чен им­пе­ра­то­ром некий вель­мо­жа, по име­ни Се­ва­сти­ан. При­быв из Ки­ли­кии в Кап­па­до­кию[2], он встре­тил в Ко­ма­нах[3] неко­е­го во­и­на, по име­ни Ер­мия, стар­ца, убе­лен­но­го се­ди­ною, хри­сти­а­ни­на, ве­ро­вав­ше­го во еди­но­го ис­тин­но­го Бо­га и про­во­див­ше­го жизнь доб­ро­де­тель­ную. Князь тот ска­зал Ер­мию:

– Ко мне при­слан указ им­пе­ра­то­ра рим­ско­го Ан­то­ни­на, при­ка­зы­ва­ю­щий всем хри­сти­а­нам при­но­сить жерт­вы бо­гам рим­ским; ес­ли же хри­сти­ане не за­хо­тят при­но­сить жертв, то бу­дут пре­да­ны мно­гим лю­тым му­кам. По­се­му и ты, Ер­мий, при­не­си жерт­ву бо­гам: то­гда ты бу­дешь дру­гом ца­ря; ты бу­дешь на­граж­ден ве­ли­ки­ми по­че­стя­ми. По­слу­шай­ся ме­ня, в про­тив­ном слу­чае я пре­дам му­кам и ду­шу, и те­ло твое.

Хри­стов по­движ­ник Ер­мий от­ве­чал на это:

– Я во­ин небес­но­го и бес­смерт­но­го Ца­ря Хри­ста, Его же Цар­ствию не бу­дет кон­ца; по­се­му я не бу­ду ис­пол­нять при­ка­за­ния смерт­но­го и нече­сти­во­го ца­ря, цар­ство­ва­ние ко­то­ро­го ма­ловре­мен­но, в то вре­мя как цар­ство­ва­ние Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста пре­бу­дет неиз­мен­ным во ве­ки; вся­кий ве­ру­ю­щий в Него на­сле­ду­ет жизнь веч­ную. Вот и я ве­рую в Него. Рань­ше я слу­жил Ему тай­но, но ныне слу­жу яв­но; диа­вол не по­бе­дит ме­ня; ты же име­ешь власть лишь над те­лом мо­им, и то по по­пуще­нию Бо­жию; над ду­шою же мо­ею ни­кто не име­ет вла­сти, кро­ме од­но­го Бо­га, Ко­то­рый по­даст мне тер­пе­ние и со­хра­нит ме­ня невре­ди­мым во ве­ки.

По­сле то­го, как Се­ва­сти­ан вы­слу­шал свя­то­го Ер­мия, об­ра­тив­шись к нему, ска­зал:

– При­не­си жерт­ву бо­гам, ес­ли хо­чешь на­сла­дить­ся ра­до­стя­ми жиз­ни этой.

Но свя­той от­ве­чал:

– Ка­кая мо­жет быть для ме­ня ра­дость, ка­кое на­сла­жде­ние и ка­кая жизнь, ес­ли я, от­сту­пив от Со­зда­те­ля мо­е­го, по­кло­нюсь бе­сам? По­ис­ти­не, это не ра­дость, а пе­чаль; это не на­сла­жде­ние, а го­ре; это не жизнь, а смерть веч­ная.

Ска­зал князь:

– Я ви­жу, что ты очень мудр.

От­ве­чал свя­той:

– Я мудр о Гос­по­де, Бо­ге мо­ем, в Ко­то­ро­го я ве­рую и Ко­то­ро­му я слу­жу со всем усер­ди­ем; за Него я го­тов по­стра­дать и со­гла­сен с ра­до­стью уме­реть.

– Ува­жая се­ди­ны твои и ум твой, – ска­зал князь, – я го­тов по­ща­дить и по­ми­ло­вать те­бя.

От­ве­чал свя­той:

– Я не ищу ми­ло­сти у те­бя, но ищу ми­ло­сти у Бо­га, Ко­то­рый умуд­ря­ет ра­бов Сво­их Ду­хом Свя­тым.

На это князь ска­зал:

– Итак, ты пред­по­чи­та­ешь жизнь смер­ти?

– Эта смерть, – от­ве­чал свя­той, – не есть смерть, но жизнь веч­ная, ес­ли я с тер­пе­ни­ем пе­ре­не­су на­зна­чен­ные то­бою му­ки.

То­гда князь при­ка­зал со­кру­шать ли­цо свя­то­го кам­ня­ми, бить его в уста и сди­рать ко­жу с ли­ца его. И ска­зал свя­той:

– Бла­го­да­рю Бо­га мо­е­го, ибо бла­го­дать Его пре­бы­ва­ет со мною.

По­том князь спро­сил во­и­на:

– По­че­му ты не бе­решь сво­е­го об­ро­ка, как бе­рут его все про­чие во­и­ны?

– Так как вы неспра­вед­ли­во оби­ра­е­те убо­гих, – от­ве­чал му­че­ник, – то я по этой при­чине не бе­ру об­ро­ков ва­ших и не пи­та­юсь ими, ибо я имею ду­хов­ную пи­щу, по­да­ва­е­мую мне Ду­хом Свя­тым, от ко­то­рой и ни­ко­гда не взал­каю.

То­гда князь при­ка­зал раз­жечь печь и бро­сить в нее му­че­ни­ка Хри­сто­ва. Спу­стя три дня рас­кры­ли печь, но на­шли свя­то­го жи­вым и невре­ди­мым, про­слав­ля­ю­щим Бо­га, ибо огонь не при­кос­нул­ся те­лу его.

По­сле это­го князь, при­звав волх­ва, при­ка­зал ему дать отра­ву Ер­мию.

Свя­той же, по­мо­лив­шись Бо­гу, вы­пил отрав­лен­ное пи­тье и ни­сколь­ко не по­стра­дал, со­глас­но сло­ву Хри­ста Гос­по­да, ска­зав­ше­го: «ес­ли что смер­то­нос­ное вы­пьют, не по­вре­дит им» (Мк.16:18).

Волхв при­го­то­вил еще бо­лее опас­ную отра­ву и дал му­че­ни­ку, ска­зав:

– Ес­ли ты ни­сколь­ко не по­тер­пишь от это­го яда, то я остав­лю свое вол­шеб­ство и уве­рую в рас­пя­то­го Бо­га, Ко­то­ро­му ты слу­жишь.

Свя­той же Ер­мий, вку­сив эту отра­ву и ис­пив ее до дна, ни­сколь­ко не по­стра­дал, но про­дол­жал пре­бы­вать здра­вым и невре­ди­мым. То­гда волхв воз­звал:

– Ты по­бе­дил ме­ня, Ер­мий! Ты одо­лел и пре­воз­мог ме­ня, раб Хри­стов! Ты спас от ада по­гиб­шую ду­шу мою и по­бу­дил ме­ня слу­жить Бо­гу. По­доб­но то­му, как ста­рое из­ва­я­ние, сде­лан­ное из же­ле­за, бу­дучи пе­ре­ко­ва­но, об­нов­ля­ет­ся, так об­нов­ля­юсь ду­шою и я, со­ста­рив­ший­ся во гре­хах и нече­стии; об­нов­ля­юсь я, об­ра­ща­ясь к Бо­гу жи­во­му, пре­бы­ва­ю­ще­му веч­но. О, Бо­же небес­ной, еди­ный ис­тин­ный, из­ба­вив­ший ме­ня от обо­льще­ния бе­сов­ско­го и от сквер­ны идо­ло­слу­же­ния по­сред­ством ра­ба Тво­е­го Ер­мия! При­ми ме­ня, греш­но­го, об­ра­ща­ю­ще­го­ся к Те­бе, и по­ми­луй ме­ня, ис­по­ве­ду­ю­ще­го Те­бя!

Ко­гда он взы­вал так, князь пре­ис­пол­нил­ся яро­сти и при­ка­зал обез­гла­вить его. И усе­чен был волхв тот, кре­стив­шись кро­вью сво­ею; и ото­шел но­вой хри­сти­а­нин и му­че­ник ко Хри­сту Бо­гу, ра­ди Ко­то­ро­го он по­ло­жил жизнь свою.

Свя­то­го же Ер­мия князь при­ка­зал му­чить без ми­ло­сер­дия, вы­тас­ки­вая жи­лы по все­му те­лу его. Бу­дучи так же­сто­ко му­чим, свя­той ска­зал:

– Я со­вер­шен­но не чув­ствую ни­ка­кой бо­ли от му­че­ния; ибо, по­доб­но то­му, как нож, раз­ре­зая жи­лу, вы­пус­ка­ет негод­ную кровь и да­ет здо­ро­вье те­лу, так и я, при­ни­мая ис­тор­га­ние жил из те­ла мо­е­го, де­ла­юсь всё бо­лее и бо­лее здра­вым в ве­ре Хри­сто­вой.

По­том му­чи­тель при­ка­зал бро­сить свя­то­го в ко­тёл, на­пол­нен­ный ки­пя­щим мас­лом. Но ко­тёл тот­час остыл, и мас­ло ки­пя­щее об­ра­ти­лось в про­хлад­ную ро­су. Му­че­ник же Хри­стов гро­мо­глас­но вос­кли­цал:

– Я не чув­ствую бо­ли и не ис­пол­ню тво­е­го при­ка­за­ния, му­чи­тель! Я лишь бу­ду ис­пол­нять во­лю От­ца небес­но­го, Ко­то­ро­му и при­но­шу се­бя са­мо­го в жерт­ву непо­роч­ную, ибо Он – Вла­ды­ка душ и тел на­ших.

В то вре­мя, как свя­той го­во­рил так, му­чи­тель при­ка­зал лить в гор­тань его горь­кий ук­сус, сме­шан­ный с жел­чью. Му­че­ник же го­во­рил:

– Эта го­речь для ме­ня всё рав­но что сот ме­до­вый ра­ди Бо­га мо­е­го, во имя Ко­то­ро­го я и терп­лю всё сие.

За­тем му­чи­тель при­ка­зал вы­ко­лоть гла­за свя­то­му Ер­мию. Услы­шав об этом, свя­той ска­зал му­чи­те­лю:

– Ес­ли те­бе нуж­ны очи мои те­лес­ные, ви­дя­щие су­е­ту ми­ра се­го, – то возь­ми их; я имею очи сер­деч­ные, ко­то­ры­ми яс­но со­зер­цаю свет ис­тин­ный.

И вы­ко­ло­ты бы­ли очи у свя­то­го му­че­ни­ка.

По­том свя­той был по­ве­шен вниз го­ло­вою и ви­сел в та­ком по­ло­же­нии три дня, так что мно­го кро­ви вы­шло через нозд­ри его. По про­ше­ствии же трех дней, при­шли неко­то­рые по­смот­реть на свя­то­го, ду­мая, что он уже скон­чал­ся, но на­шли его жи­вым и сла­вя­щим Бо­га, че­му весь­ма уди­ви­лись. Но за неве­рие их очи их по­кры­лись мра­ком; они ослеп­ли и на­ча­ли взы­вать:

– По­ми­луй нас, раб Бо­га ис­тин­но­го, ибо мы по­ра­же­ны сле­по­тою!

Свя­той же ска­зал им:

– По­дой­ди­те ко мне!

Ко­гда они по­до­шли к нему, то он, воз­ло­жив на них свои ру­ки, ска­зал:

– Во имя Гос­по­да мо­е­го Иису­са Хри­ста, про­зри­те.

И тот­час все про­зре­ли и, воз­вра­тив­шись, рас­ска­за­ли обо всем про­ис­шед­шем.

Князь же, при­дя в еще боль­ший гнев, при­ка­зал со­драть ко­жу со все­го те­ла му­че­ни­ка. Ко­гда слу­ги ис­пол­ня­ли при­ка­за­ние му­чи­те­ля, свя­той по­но­сил кня­зя и уко­рял его мерз­ких бо­гов, чем вы­звал кня­зя на еще боль­ший гнев. За­ры­чав как лев, он но­жом от­ре­зал чест­ную гла­ву свя­то­го му­че­ни­ка.

Так окон­чил по­двиг свой му­че­ник Хри­стов Ер­мий[4].

Хри­сти­ане, при­дя тай­но на ме­сто то, взя­ли чест­ное те­ло его и по­хо­ро­ни­ли в Кап­па­до­кии на ме­сте, на­зы­вав­шем­ся Ко­ма­на. Здесь со­вер­ша­лись мно­гие чу­де­са от чест­ных мо­щей му­че­ни­ка и по­да­ва­лись мно­го­раз­лич­ные ис­це­ле­ния во сла­ву Хри­ста, Бо­га на­ше­го, Ко­то­ро­му вме­сте со От­цом и Свя­тым Ду­хом вос­сы­ла­ет­ся сла­ва, честь и по­кло­не­ние, ныне и в бес­ко­неч­ные ве­ки. Аминь.


При­ме­ча­ния

[1] Им­пе­ра­тор Ан­то­нин 1-й цар­ство­вал с 138 г. по 161 г.

[2] Ки­ли­кия и Кап­па­до­кия – об­ла­сти в Ма­лой Азии.

[3] Го­род Ко­ма­ны на­хо­дил­ся в се­ве­ро-вост. ча­сти Ма­лой Азии, в про­вин­ции Пон­те. – В ис­то­рии хри­сти­ан­ской Церк­ви этот го­род из­ве­стен как ме­сто ссыл­ки св. Иоан­на Зла­то­усто­го (см. жи­тие его под 13 но­яб­ря). Впро­чем, неко­то­рые ра­зу­ме­ют здесь го­род Ко­ма­ны, на­хо­див­ший­ся в Кап­па­до­кии.

[4] Кон­чи­на св. му­че­ни­ка Ер­мия по­сле­до­ва­ла ок. 166 г.