Канон святому мученику Платону Анкирскому

ПрипевСвяты́й му́чениче Платóне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 декабря (18 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Ве́чнаго Ца́рствия, сла́вне, чисте́йшую проходя́ широту́, от вся́кия ско́рби и напа́стей тесноты́, пою́щия тя́ спаси́, невозвра́тно ше́ствующия к небе́сней стези́ вводя́.

Огражде́н благоче́стия ору́жием, сто́лп незы́блен яви́вся, Плато́не, все́ свире́пство ра́н претерпе́л еси́ и боле́зней тесноты́ подъя́л еси́, Боже́ственною благода́тию простира́яся.

Ю́ношеское показа́в противле́ние, ме́ртвенную и тле́нную дебе́лость страда́нием отве́ргл еси́, всему́дре, и в нетле́нную ри́зу оде́явся, ра́дуяся, Влады́це предстои́ши.

Богоро́дичен: Воплоще́нна, Отцу́ Собезнача́льна и Соприсносу́щна, Единоро́дна Сло́ва па́че ума́ родила́ еси́, Благослове́нная Пречи́стая Богоро́дице. Сего́ ра́ди пра́во му́дрствующе, пропове́даем Тя́ и всече́стно сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Я́коже нетле́нная и́скра, в пла́мень лю́тый терпели́во, всеблаже́нне, вше́л еси́, благоче́стия я́вственно ре́вностию распала́емь и огне́м Боже́ственным озаря́емь ве́ры.

Победи́в па́че естества́ де́монския слуги́, терпе́нием же кре́пких му́к боле́зни подъе́м, а́нгелов все́льник и венцено́сец яви́лся еси́, Плато́не богому́дре блаже́нне.

На земли́ за Христа́, всеблаже́нне, подвиза́вся, небе́сныя да́ры прие́м и венцы́, от Него́ приснопребыва́ющия, в чи́сте ме́сте рая́ вселя́ешися.

Богоро́дичен: Две́ре Све́та, све́тлыми Ду́ха заря́ми укра́шена Богома́ти су́щи, Тобо́ю бо к на́м Сло́во сни́де, просвеща́ющее вся́ Боже́ственным све́том пою́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 8.

Подвиго́в широто́ю, му́чениче му́дре, простира́яся ве́рою, всесла́вне, вра́жия, утесни́в, ко́зни погуби́л еси́ и, до́бре соверши́в тече́ние боже́ственное, ра́йскую широту́, ра́дуяся, дости́гл еси́. Те́мже Це́рковь, простра́нством благоче́стия сия́ющи дне́сь, пра́зднует па́мять твою́ и вопие́т ти́, блаже́нне: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: По Бо́зе в Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю, смире́нный, покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу, моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ Рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се! — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Раствори́вся ве́сь любо́вию Созда́теля твоего́, не чу́вствовал еси́ боле́зней теле́сных, стра́стныя пло́ти ме́ртвенныя и ко́жныя ри́зы совле́кся и целому́дрия и спасе́ния оде́явся, Плато́не, ри́зою.

Священноде́латель Боже́ственный яви́лся еси́, я́ко непоро́чно овча́, му́жеский по́л и соверше́нное всесожже́ние, му́чениче, тебе́ сама́го за все́х закала́емому Христу́ прине́с, Изба́вителю, ду́шу бо разже́г Влады́чнею любо́вию, о сожига́емей пло́ти небре́гл еси́.

Ю́ноши три́, су́щия в Вавило́не, подража́я, всея́дца огня́ не убоя́лся еси́, но кре́пко и ю́ношески того́ претерпе́в пла́мень несте́рпный. Те́мже тя́ Росода́вец со о́неми досто́йно прия́т в черто́г сла́вы.

Богоро́дичен: Я́ко из ко́рене ца́рскаго су́щи, все́ми влады́чествующаго, Сло́во Бо́жие родила́ еси́ на́м, пло́ть бы́вша и пребы́вша непреме́нна. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, и́стинно и госпо́дьственно, Всесвята́я Де́во, сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Дрема́ния твои́м ве́ждом и сна́ твои́м очесе́м не да́л еси́, му́чениче, до́ндеже сно́м блаже́нным и подо́бным, Бо́га лю́бящим, любе́зным усну́л еси́, блаже́нне, мече́м во главу́ усека́емь.

Я́коже в чужде́м телеси́, всеблаже́нне, стражда́, подвиза́лся еси́, я́ко стра́ждущим ины́м ви́дец бы́в, ты́ пострада́л еси́, Боже́ственным бо раче́нием разже́гся, предлежа́щих му́к не убоя́лся еси́, сла́вне.

Бога́тство обре́л еси́ неотъе́млемо и сла́ву неувя́дную, в небе́сных оби́телех со а́нгелы ликовству́я и нетле́ннаго безсме́ртия в причаще́нии бы́в, всеизя́щнейше.

Богоро́дичен: Разреше́ние грехо́в Твои́ми моли́твами пода́ждь рабо́м Твои́м, избавля́ющи ты́я искуше́ний, и бе́д, и скорбе́й, и ху́льных еретико́в одержа́ния, Де́во Богоро́дице Всепе́тая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Вы́шши страсте́й и му́к бы́в, пло́ти отсече́ния претерпе́л еси́, сла́вне, Христа́ бо помо́щника и соде́теля име́л еси́ и споспе́шника.

Душе́вным ра́зумом благоле́пие Созда́теля взира́я всегда́ и созерца́я добро́ту неизрече́нную, ви́димых ху́дость небре́гл еси́.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́нный киво́т, Законода́вца вмести́ла еси́, я́коже хра́м святы́й, прия́ла еси́ Свята́го, бы́вша Челове́ка, на благодея́ния челове́ков, Всеблаже́нная.

Конда́к, гла́с 3.

Свята́я твоя́ па́мять вселе́нную весели́т, созыва́ющи ве́рныя вся́ в пречестны́й хра́м тво́й, иде́же ны́не, ра́достию совоку́пльшеся, пое́м в пе́снех и све́тлостех. Сего́ ра́ди, Плато́не, вопие́м ти́: язы́ческаго наше́ствия изба́ви гра́д тво́й, свя́те.

И́кос:

Е́ллинское оста́вив все́ су́етство, Христо́вых ученико́в душеполе́зная уче́ния возлюби́ зело́ Плато́н богому́дрый. Те́м и яви́ся все́м че́стен, я́ко анки́ра ве́ры во оте́честве, его́же и зва́ние я́ве Анки́ра имену́ется. До́бре бо того́ воспита́вшее изве́стен покро́в на враги́ и засту́пника те́пла в ра́тех обрета́ет всегда́, вопию́щи: язы́ческаго наше́ствия изба́ви гра́д тво́й, свя́те.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Зако́нно пострада́вша и враги́ твоя́ попра́вша, побе́ды венце́м Законополо́жник тебе́ венча́, велегла́сно вопию́ща и глаго́люща: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Преста́вился еси́, ра́дуяся, к присножела́нному тебе́ дре́вле, Его́же пречи́стей стра́сти, спасе́ния челове́ком вине́ бы́вшей, подража́я, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Удиви́шася вся́ небе́сныя си́лы терпе́нию твоего́ страда́ния и челове́цы, тогда́ зря́щии. Преесте́ственно бо вопия́л еси́, секо́мый: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Избавля́емии, Пречи́стая, Боже́ственным Рождество́м де́вства Твоего́ у́з сме́ртных и кля́твы первозда́ннаго Ада́ма, Тя́, Богоро́дицу, му́дрствующе, зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Све́тлыми по́двиги у́бо подвиза́лся еси́, всехва́льне, светле́йше же мно́го благосла́вие Христо́с тебе́ дарова́ и ве́чно пребыва́ющее, в небе́сныя тя́ оби́тели всели́в, усе́рдно песнопою́ща: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Я́ко моле́бника ве́рнейша, я́ко предста́теля тепле́йша Всецарю́ и Творцу́ тва́ри, тя́ ны́не предлага́ем; за ны́ моли́ся, му́ченическим твои́м дерзнове́нием хода́тайствуя о хва́лящих тя́ и ве́рно песнопою́щих: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Прия́ти сподо́бился еси́ Ца́рство недви́жимое твое́ю де́тельною ве́рою, я́ко тебе́ да́ти обеща́ нелжи́вый Бо́г, за Него́же те́ло и огню́ и му́кам пре́дал еси́, зовы́й: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Сло́ва Бо́жия, безнача́льнаго и Отцу́ сразумева́емаго, из не су́щаго О́тчим сове́том все́ соста́вившаго, боголе́пно родила́ еси́, пло́ть бы́вша ра́ди на́с, челове́ков. Те́м Тя́, Богоро́дицу, правосла́вно му́дрствующе, Христа́ превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Прииди́те у́бо, боговенча́ннаго, мучениколю́бцы, воспои́м му́ченика, просте́ршаго благоче́стие своего́ ро́ждия: и́бо лозы́ жи́зни са́д бы́в, пло́д изно́сит, умиле́ния на́м вино́ точа́щий.

Честна́ пред Бо́гом му́ченическая яви́ся сме́рть, присносу́щныя бо и неги́блемыя быва́ет Хода́тай и́стинныя жи́зни и жре́бий нетле́нный, и сла́ву безсме́ртную, и бога́тное подае́т воздая́ние.

Всю́ твою́ жи́знь, му́чениче, Вседержи́телю Бо́гу освяти́л еси́ и, я́ко благоуго́дну, жи́ву же́ртву, тебе́ сама́го, ра́дуяся, прине́сл еси́. Те́м сла́дости су́щия па́че ума́ я́ве сподо́бился еси́, но моли́ изба́витися искуше́ний пою́щим тя́.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, ро́ждшая Христа́ Спа́са моего́, Бо́га и Челове́ка, сугу́ба естество́м, но не ипоста́сию: Единоро́дна у́бо из Отца́, из Тебе́ же перворожде́на всея́ тва́ри. Те́мже Тя́ вси́ при́сно велича́ем.

Свети́лен.

Жесто́кую ше́ствовал еси́ в путе́х боже́ственную стезю́, к широте́ возше́л еси́ небе́снаго Ца́рствия, Плато́не, му́чеников сла́во, све́том сия́я нетле́нныя Тро́ицы. Те́мже, сла́ве непрестаю́щей прича́щся, чту́щия тя́ помяни́.

Богоро́дичен: Я́ко Засту́пницу нера́тну и предгра́дие вои́стинну предлага́ю покро́в Тво́й, Богоро́дице Де́во, Хода́таицу Бо́гу, изба́витися, Влады́чице, му́ки ве́чныя и в жи́зни нетле́нней Тобо́ю причасти́тися небе́снаго Ца́рствия.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ, чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ, и҆ раздѣли́въ мо́ре: і҆и҃лѧ же бѣглеца̀ пѣшехо́дца спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.

Вѣ́чнагѡ црⷭ҇твїѧ, сла́вне, чистѣ́йшꙋю проходѧ̀ широтꙋ̀, ѿ всѧ́кїѧ ско́рби и҆ напа́стей тѣсноты̀, пою́щыѧ тѧ̀ спасѝ, невозвра́тнѡ ше́ствꙋющыѧ къ нбⷭ҇нѣй стезѝ вводѧ̀.

Ѡ҆гражде́нъ благоче́стїѧ ѻ҆рꙋ́жїемъ, сто́лпъ незы́бленъ ꙗ҆ви́всѧ, платѡ́не, всѐ свирѣ́пство ра́нъ претерпѣ́лъ є҆сѝ, и҆ болѣ́зней тѣснѡты̀ под̾ѧ́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твенною благода́тїю простира́ѧсѧ.

Ю҆́ношеское показа́въ противле́нїе, ме́ртвеннꙋю и҆ тлѣ́ннꙋю дебе́лость страда́нїемъ ѿве́рглъ є҆сѝ, всемꙋ́дре, и҆ въ нетлѣ́ннꙋю ри́зꙋ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, ра́дꙋѧсѧ, влⷣцѣ предстои́ши.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́нна, ѻ҆ц҃ꙋ̀ собезнача́льна и҆ соприсносꙋ́щна, є҆диноро́дна сло́ва, па́че ᲂу҆ма̀ родила̀ є҆сѝ, благослове́ннаѧ пречⷭ҇таѧ бцⷣе. сегѡ̀ ра́ди, пра́вѡ мꙋ́дрствꙋюще, проповѣ́даемъ тѧ̀, и҆ всече́стнѡ сла́вимъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́коже нетлѣ́ннаѧ и҆́скра, въ пла́мень лю́тый терпѣли́вѡ, всебл҃же́нне, вше́лъ є҆сѝ, благоче́стїѧ ꙗ҆́вственнѡ ре́вностїю распала́емь, и҆ ѻ҆гне́мъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆зарѧ́емь вѣ́ры.

Побѣди́въ па́че є҆стества̀ де́мѡнскїѧ слꙋги̑, терпѣ́нїемъ же крѣ́пкихъ мꙋ́къ болѣ̑зни под̾е́мъ, а҆́гг҃лѡвъ все́льникъ, и҆ вѣнцено́сецъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, платѡ́не бг҃омꙋ́дре блаже́нне.

На землѝ за хрⷭ҇та̀, всеблаже́нне, подвиза́всѧ, нбⷭ҇ныѧ да́ры прїе́мъ, и҆ вѣнцы̀ ѿ негѡ̀ приснопребыва́ющыѧ, въ чи́стѣ мѣ́стѣ раѧ̀ вселѧ́ешисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Две́ре свѣ́та, свѣ́тлыми дх҃а зарѧ́ми ᲂу҆кра́шена, бг҃ома́ти сꙋ́щи: тобо́ю бо къ на́мъ сло́во сни́де, просвѣща́ющее всѧ̑ бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ, пою́щыѧ тѧ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Подвигѡ́въ широто́ю, мч҃ниче, мꙋ́дре, простира́ѧсѧ вѣ́рою, всесла́вне, вра̑жїѧ ᲂу҆тѣсни́въ кѡ́зни погꙋби́лъ є҆сѝ, и҆ до́брѣ соверши́въ тече́нїе бжⷭ҇твенное, ра́йскꙋю широтꙋ̀ ра́дꙋѧсѧ дости́глъ є҆сѝ. тѣ́мже цр҃ковь, простра́нствомъ благоче́стїѧ сїѧ́ющи дне́сь, пра́зднꙋетъ па́мѧть твою̀, и҆ вопїе́тъ тѝ, бл҃же́нне: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: По бз҃ѣ въ тво́й, бцⷣе, прибѣга́ю смире́нный покро́въ бж҃е́ственный, припа́даѧ, молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́ки, и҆ трепе́щꙋ: моле́нїе сотворѝ, чи́стаѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆зъ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ́ ти: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Раствори́всѧ ве́сь любо́вїю созда́телѧ твоегѡ̀, не чꙋ́вствовалъ є҆сѝ болѣ́зней тѣле́сныхъ, стра́стныѧ пло́ти ме́ртвенныѧ и҆ ко́жныѧ ри́зы совле́ксѧ, и҆ цѣломꙋ́дрїѧ и҆ спасе́нїѧ ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, платѡ́не, ри́зою.

Свѧщеннодѣ́латель бжⷭ҇твенный ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ непоро́чно ѻ҆вча̀ мꙋ́жескїй по́лъ, и҆ соверше́нное всесожже́нїе, мꙋ́чениче, тебѐ сама́го за всѣ́хъ закала́емомꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ прине́съ и҆зба́вителю: дꙋ́шꙋ бо разже́гъ влⷣчнею любо́вїю, ѡ҆ сожига́емѣй пло́ти небре́глъ є҆сѝ.

Ю҆́ношы трѝ, сꙋ́щыѧ въ вавѷлѡ́нѣ, подража́ѧ, всеѧ́дца ѻ҆гнѧ̀ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, но крѣ́пкѡ и҆ ю҆́ношески тогѡ̀ претерпѣ́въ пла́мень несте́рпный. тѣ́мже тѧ̀ росода́вецъ со ѻ҆́нѣми досто́йнѡ прїѧ́тъ въ черто́гъ сла́вы.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆зъ ко́рене ца́рскагѡ сꙋ́щи, всѣ́ми влⷣчествꙋющаго сло́во бж҃їе родила̀ є҆сѝ на́мъ, пло́ть бы́вша, и҆ пребы́вша непремѣ́нна. тѣ́мже тѧ̀ бцⷣꙋ и҆́стиннѡ и҆ гдⷭ҇ьственнѡ, всест҃а́ѧ дв҃о, сла́вимъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Дрема́нїѧ твои̑мъ вѣ́ждѡмъ, и҆ сна̀ твои̑мъ ѻ҆чесє́мъ не да́лъ є҆сѝ, мч҃ниче, до́ндеже сно́мъ блаже́ннымъ, и҆ подо́бнымъ бг҃а лю́бѧщымъ любе́знымъ ᲂу҆снꙋ́лъ є҆сѝ, блаже́нне, мече́мъ во главꙋ̀ ᲂу҆сѣка́емь.

Ꙗ҆́коже въ чꙋжде́мъ тѣлесѝ, всеблаже́нне, стражда̀ подвиза́лсѧ є҆сѝ: ꙗ҆́кѡ стра́ждꙋщымъ и҆ны̑мъ ви́децъ бы́въ, ты̀ пострада́лъ є҆сѝ: бжⷭ҇твеннымъ бо раче́нїемъ разже́гсѧ, предлежа́щихъ мꙋ́къ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, сла́вне.

Бога́тство ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ неѿе́млемо, и҆ сла́вꙋ неꙋвѧ́днꙋю, въ нбⷭ҇ныхъ ѻ҆би́телехъ со а҆́гг҃лы ликовствꙋ́ѧ, и҆ нетлѣ́ннагѡ безсме́ртїѧ въ причаще́нїи бы́въ, всеизѧ́щнѣйше.

Бг҃оро́диченъ: Разрѣше́нїе грѣхѡ́въ твои́ми моли́твами пода́ждь рабѡ́мъ твои̑мъ, и҆збавлѧ́ющи ты́ѧ и҆скꙋше́нїй и҆ бѣ́дъ и҆ скорбе́й, и҆ хꙋ́льныхъ є҆ретїкѡ́въ ѡ҆держа́нїѧ, дв҃о бцⷣе всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Вы́шши страсте́й и҆ мꙋ́къ бы́въ, пло́ти ѿсѣчє́нїѧ претерпѣ́лъ є҆сѝ, сла́вне: хрⷭ҇та́ бо помо́щника и҆ содѣ́телѧ и҆мѣ́лъ є҆сѝ и҆ споспѣ́шника.

Дꙋше́внымъ ра́зꙋмомъ благолѣ́пїе созда́телѧ взира́ѧ всегда̀, и҆ созерца́ѧ добро́тꙋ неизрече́ннꙋю, ви́димыхъ хꙋ́дость небре́глъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нный кївѡ́тъ, законода́вца вмѣсти́ла є҆сѝ, ꙗ҆́коже хра́мъ ст҃ы́й, прїѧ́ла є҆сѝ ст҃а́го, бы́ша человѣ́ка, на благодѣѧ̑нїѧ человѣ́кѡвъ, всебл҃же́ннаѧ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Ст҃а́ѧ твоѧ̀ па́мѧть вселе́ннꙋю весели́тъ, созыва́ющи вѣ̑рныѧ всѧ̑ въ пречестны́й хра́мъ тво́й, и҆дѣ́же ны́нѣ ра́достїю совокꙋ́пльшесѧ, пое́мъ въ пѣ́снехъ и҆ свѣ́тлостехъ. сегѡ̀ ра́ди, платѡ́не, вопїе́мъ тѝ: ꙗ҆зы́ческагѡ наше́ствїѧ и҆зба́ви гра́дъ тво́й, ст҃е.

І҆́косъ:

Є҆́ллинское ѡ҆ста́вивъ всѐ сꙋ́етство, хрⷭ҇то́выхъ ᲂу҆ченикѡ́въ дꙋшеполє́знаѧ ᲂу҆чє́нїѧ возлюбѝ ѕѣлѡ̀ платѡ́нъ бг҃омꙋ́дрый. тѣ́мъ и҆ ꙗ҆ви́сѧ всѣ̑мъ че́стенъ, ꙗ҆́кѡ а҆гкѵ́ра вѣ́ры во ѻ҆те́чествѣ, є҆гѡ́же и҆ зва́нїе ꙗ҆́вѣ а҆гкѵ́ра и҆менꙋ́етсѧ. до́брѣ бо того̀ воспита́вшее и҆звѣ́стенъ покро́въ на врагѝ, и҆ застꙋ́пника те́пла въ ра́тѣхъ ѡ҆брѣта́етъ всегда̀, вопїю́щи: ꙗ҆зы́ческагѡ наше́ствїѧ и҆зба́ви гра́дъ тво́й, свѧ́те.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Зако́ннѡ пострада́вша, и҆ врагѝ твоѧ̑ попра́вша, побѣ́ды вѣнце́мъ законополо́жникъ тебѐ вѣнча̀, велегла́снѡ вопїю́ща и҆ глаго́люща: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Преста́вилсѧ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ къ присножела́нномꙋ тебѣ̀ дре́вле, є҆гѡ́же пречⷭ҇тѣй стрⷭ҇ти, спасе́нїѧ человѣ́кѡмъ винѣ̀ бы́вшей, подража́ѧ, пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆диви́шасѧ всѧ̑ нбⷭ҇ныѧ си̑лы терпѣ́нїю твоегѡ̀ страда́нїѧ, и҆ человѣ́цы тогда̀ зрѧ́щїи. преесте́ственнѡ бо вопїѧ́лъ є҆сѝ сѣко́мый, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆збавлѧ́емїи, пречⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ дѣ́вства твоегѡ̀ ᲂу҆́зъ сме́ртныхъ и҆ клѧ́твы первозда́ннагѡ а҆да́ма, тѧ̀ бцⷣꙋ мꙋ́дрствꙋюще, зове́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѣ́тлыми пѡ́двиги ᲂу҆́бѡ подвиза́лсѧ є҆сѝ, всехва́льне, свѣтлѣ́йше же мно́го благосла́вїе хрⷭ҇то́съ тебѣ̀ дарова̀, и҆ вѣ́чнѡ пребыва́ющее, въ нбⷭ҇ныѧ тѧ̀ ѻ҆би́тєли всели́въ, ᲂу҆се́рднѡ пѣснопою́ща: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ моле́бника вѣ́рнѣйша, ꙗ҆́кѡ предста́телѧ теплѣ́йша, всецр҃ю̀ и҆ творцꙋ̀ тва́ри тѧ̀ ны́нѣ предлага́емъ: за ны̀ моли́сѧ, мч҃ническимъ твои́мъ дерзнове́нїемъ хода́тайствꙋѧ ѡ҆ хва́лѧщихъ тѧ̀ и҆ вѣ́рнѡ пѣснопою́щихъ: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Прїѧ́ти сподо́билсѧ є҆сѝ црⷭ҇тво недви́жимое твое́ю дѣ́тельною вѣ́рою, ꙗ҆́кѡ тебѣ̀ да́ти ѡ҆бѣща̀ нелжи́вый бг҃ъ, за него́же тѣ́ло и҆ ѻ҆гню̀ и҆ мꙋ́камъ пре́далъ є҆сѝ, зовы́й: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Сло́ва бж҃їѧ безнача́льнаго и҆ ѻ҆ц҃ꙋ̀ сразꙋмѣва́емаго и҆зъ не сꙋ́щагѡ ѻ҆́ч҃имъ совѣ́томъ всѐ соста́вившаго, бг҃олѣ́пнѡ родила̀ є҆сѝ, пло́ть бы́вша ра́ди на́съ человѣ́кѡвъ. тѣ́мъ, тѧ̀ бцⷣꙋ правосла́внѡ мꙋ́дрствꙋюще, хрⷭ҇та̀ превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Прїиди́те ᲂу҆́бѡ, бг҃овѣнча́ннаго, мꙋчениколю́бцы, воспои́мъ мч҃ника, просте́ршаго благоче́стїе своегѡ̀ ро́ждїѧ: и҆́бо, лозы̀ жи́зни са́дъ бы́въ, пло́дъ и҆зно́ситъ, ᲂу҆миле́нїѧ на́мъ вїно̀ точа́щїй.

Честна̀ предъ бг҃омъ мч҃ническаѧ ꙗ҆ви́сѧ сме́рть, присносꙋ́щныѧ бо и҆ неги́блемыѧ быва́етъ хода́тай и҆́стинныѧ жи́зни, и҆ жре́бїй нетлѣ́нный, и҆ сла́вꙋ безсме́ртнꙋю, и҆ бога́тное подае́тъ воздаѧ́нїе.

Всю̀ твою̀ жи́знь, мч҃ниче, вседержи́телю бг҃ꙋ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ благоꙋго́днꙋ, жи́вꙋ же́ртвꙋ тебѐ сама́го ра́дꙋѧсѧ прине́слъ є҆сѝ. тѣ́мъ сла́дости сꙋ́щїѧ па́че ᲂу҆ма̀ ꙗ҆́вѣ сподо́билсѧ є҆сѝ: но молѝ и҆зба́витисѧ и҆скꙋше́нїй пою́щымъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Спаси́ мѧ, мт҃и бж҃їѧ, ро́ждшаѧ хрⷭ҇та̀ сп҃са моего̀ бг҃а и҆ чл҃вѣ́ка, сꙋгꙋ́ба є҆стество́мъ, но не ѵ҆поста́сїю: є҆диноро́дна ᲂу҆́бѡ и҆зъ ѻ҆ц҃а̀, и҆зъ тебє́ же перворожде́на всеѧ̀ тва́ри, тѣ́мже тѧ̀ всѝ при́снѡ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Жесто́кꙋю ше́ствовалъ є҆сѝ въ пꙋте́хъ бжⷭ҇твеннꙋю стезю̀, къ широтѣ̀ возше́лъ є҆сѝ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ, платѡ́не, мч҃никѡвъ сла́во, свѣ́томъ сїѧ́ѧ нетлѣ́нныѧ трⷪ҇цы. тѣ́мже, сла́вѣ непрестаю́щей прича́щсѧ, чтꙋ́щыѧ тѧ̀ помѧнѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ застꙋ́пницꙋ нера́тнꙋ и҆ предгра́дїе вои́стиннꙋ, предлага́ю покро́въ тво́й, бцⷣе дв҃о: хода́таицꙋ же къ бг҃ꙋ, и҆зба́витисѧ, влⷣчце, мꙋ́ки вѣ́чныѧ, и҆ въ жи́зни нетлѣ́ннѣй тобо́ю причасти́тисѧ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ.

Свя­той му­че­ник Пла­тон, брат свя­то­го му­че­ни­ка Ан­тио­ха вра­ча (па­мять 16 июля), ро­дил­ся в го­ро­де Ан­ки­ре в Га­ла­тии в бла­го­че­сти­вой се­мье. Еще юно­шей он оста­вил дом и хо­дил по го­ро­дам, вдох­но­вен­но про­по­ве­дуя Сло­во Бо­жие языч­ни­кам, удив­ляя слу­ша­те­лей убе­ди­тель­но­стью и кра­со­той сво­их ре­чей, глу­бо­ким зна­ни­ем эл­лин­ской уче­но­сти. За свою про­по­ведь он был схва­чен и при­ве­ден в храм Зев­са на суд к пра­ви­те­лю Агрип­пи­ну. Су­дья вна­ча­ле пы­тал­ся ле­стью скло­нить свя­то­го к от­ре­че­нию от Хри­ста. Он уве­рял юно­шу, что тот мог бы срав­нить­ся по уму с са­мим ве­ли­ким фило­со­фом Пла­то­ном, ес­ли бы по­кло­нял­ся язы­че­ским бо­гам. На это свя­той Пла­тон от­ве­тил, что муд­рость фило­со­фа, хо­тя и ве­ли­ка, но пре­хо­дя­ща и огра­ни­чен­на, а ис­тин­ная, веч­ная и без­гра­нич­ная муд­рость за­клю­че­на в Еван­гель­ском уче­нии. То­гда су­дья обе­щал в на­гра­ду за от­ре­че­ние от­дать ему в же­ны кра­са­ви­цу дочь, а в слу­чае от­ка­за угро­жал му­че­ни­ем и смер­тью. Свя­той Пла­тон от­ве­тил, что вы­би­ра­ет смерть вре­мен­ную ра­ди жиз­ни веч­ной. Тер­пе­ние пра­ви­те­ля ис­сяк­ло, и он при­ка­зал нещад­но бить му­че­ни­ка, а за­тем от­пра­вить в тем­ни­цу.

Ко­гда свя­то­го Пла­то­на ве­ли в за­то­че­ние, он об­ра­тил­ся к на­ро­ду, со­брав­ше­му­ся воз­ле хра­ма, при­зы­вая всех не от­сту­пать от хри­сти­ан­ской ве­ры. Через семь дней му­че­ни­ка Пла­то­на вновь при­ве­ли на суд Агрип­пи­на в храм Зев­са, где уже бы­ли за­го­тов­ле­ны ору­дия пы­ток: ки­пя­щие кот­лы, рас­ка­лен­ное же­ле­зо, ост­рые крю­чья. Су­дья пред­ло­жил му­че­ни­ку вы­бор: при­не­сти жерт­ву бо­гам или ис­пы­тать на се­бе дей­ствие этих ору­дий. Свя­той вновь твер­до от­ка­зал­ся по­кло­нить­ся идо­лам, и по­сле ис­тя­за­ний его бро­си­ли в тем­ни­цу и дер­жа­ли там без пи­щи и во­ды 18 дней. Но ви­дя, что и это не по­ко­ле­ба­ло му­че­ни­ка, ему пред­ло­жи­ли в об­мен на жизнь и сво­бо­ду лишь про­из­не­сти "ве­лик бог Апол­лон". "Не хо­чу со­гре­шить и сло­вом", – от­ве­чал му­че­ник. По при­ка­зу Агрип­пи­на свя­то­го му­че­ни­ка Пла­то­на обез­гла­ви­ли († 302 или 306).


См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Пла­то­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.