Канон святому праведному Симеону Богоприимцу

Припев: Святы́й пра́ведный Симеóне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 февраля (03 февраля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

В пра́ведных селе́ниих ра́достно водворя́яся Пра́веднаго Го́спода, Симео́не пра́ведный, и́же боже́ственное твое́ соверша́ющия преставле́ние, оправда́ти моли́, преблаже́нне.

В зако́не бы́в священноде́тель, свяще́ннейше, Его́же зако́н пропове́да, Младе́нца ви́дел еси́ и естества́ зако́ном, Богоприи́мче, у́мер, к безсме́ртней, ра́дуяся, преше́л еси́ жи́зни.

Рука́ми держа́щаго вселе́нныя концы́, Деви́ческими носи́ма рука́ми, ви́дел еси́ и, честны́ми твои́ми прие́м объя́тии, Моисе́я вы́шший яви́лся еси́, пребога́те.

Богоро́дичен: По́лный истощава́ется, Преве́чный начина́ется, Сло́во одебелева́ет, Соде́тель зи́ждется, Невмести́мый вмеща́ется, во чре́ве Твое́м воплоща́емь, Богоблагода́тная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Возвы́сився дея́ньми свяще́нными, богоглаго́ливе, я́ко светови́ден сто́лп высо́к, Всесвято́му Ду́ху бы́л еси́, утвержда́яся я́ве, те́мже восхваля́ем тя́.

Зако́ну Го́спода, разве́рзшаго ложесна́ Деви́ча, и Младе́нца, плотоно́сна, Симео́не, бы́вша, ви́дел еси́, да́рующаго все́м избавле́ние.

Рука́ми челове́ка созда́вый, вопло́щся, рука́ми твои́ми держи́мь е́сть, освяща́я тя́ я́ве, и к жи́зни бу́дущей проси́вшася, блаже́нне, отпуща́ет тя́.

Богоро́дичен: Мы́сленную Тя́ клещу́, у́гль нося́щу Боже́ственный, от Твои́х крове́й воплоще́нна па́че ума́ Симео́н я́ко ви́де, Всенепоро́чная, ра́дуяся, ублажа́ше.

Седа́лен, гла́с 3.

От Де́вы Тя́ воплоще́нна, Христе́, ра́дуяся, подъя́т свяще́нный Симео́н, — ны́не отпуща́еши, — вопия́, — раба́ Твоего́, Влады́ко! А́нна же непоро́чная, проро́чица и сла́вная, ны́не испове́дание и пе́ние прино́сит Тебе́. Мы́ же, Жизнода́вче, вопие́м Ти́: сла́ва та́ко благоволи́вшему.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Престаре́лся еси́ в ста́рости, ве́рою же обнови́лся еси́, но́ва Младе́нца хотя́ ви́дети, Симео́не, всесоверше́ннаго, обновля́юща ми́р обетша́вший прило́гом ве́тхаго борца́.

Ублажи́м согла́сно Симео́на блаже́ннаго, я́ко сподо́бльшася ви́дети Бо́га блаже́ннаго, в пло́ть обо́лкшася, я́ко да сотвори́т блаже́нны, окая́нны пре́жде бы́вшия.

Законода́вца Тя́ ве́м и зако́нных естества́ вопло́щшагося кроме́, зако́н же но́в вве́дшаго, — Симео́н взыва́ше, — Еди́не Го́споди, ны́не отпусти́ мя к жи́зни нетле́нней.

Богоро́дичен: И́же руко́ю вся́ нося́й, на рука́х носи́мый Присноде́вы, Сию́ херуви́м соде́ла и серафи́м вы́шшу, я́ко роди́тельницу, Ю́же воспои́м и благоче́стно ублажи́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Ума́ чистото́ю Бо́гу Вседержи́телю, я́ко а́нгел послужи́в, блаже́нне, кро́вными же́ртвами очи́стил еси́ дре́вле лю́ди Изра́илевы, кро́вь спаси́тельную предзна́менав я́сно.

Самого́ себе́ сотвори́л еси́ хра́м Бо́гу всесвя́т де́лы боже́ственными, богоглаго́ливе. Те́мже я́ко Младе́нца во святе́м хра́ме ви́дел еси́ Бо́га с пло́тию, тя́ преставля́юща к Боже́ственным селе́нием.

Воспои́м дне́сь, духо́вно лику́юще, вси́ Симео́на Богоприи́мца и с ни́м А́нну целому́друю, проро́ки су́ща Бо́жия, и Сего́ ви́девшия, на́с ра́ди младе́нствовавшаго.

Богоро́дичен: Не опали́в ложе́сн Твои́х естество́м Неизме́нный, Еди́на херуви́м святе́йши, Челове́к яви́ся, из Тебе́ ражда́емь, и отринове́нныя тле́нием вся́ совокупи́, Богома́ти, Рождество́м Твои́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Возопи́л еси́, внегда́ ви́дел еси́ Го́спода, Симео́не, я́ко обеща́лся еси́: ны́не раба́ Твоего́, Спа́се, отпусти́, во а́де су́щим все́м Твое́ Боже́ственное возвеща́юща воплоще́ние.

Украси́лся еси́ и Моисе́я светле́йший бы́л еси́, на ру́ки добро́тою Кра́снаго прии́м, Симео́не ста́рче, на́с ра́ди по на́м Младе́нца бы́вша.

Во́д тя́ испо́лнена Боже́ственных су́ща и во а́дова до́льная ме́ста сше́дша, ви́девше та́мо су́щии у́зницы, Симео́не, Боже́ственныя росы́ испо́лнишася.

Богоро́дичен: Улови́ти мя́ всегда́ и́щет вселука́вый, но того́ мя се́тей исхи́ти, Влады́чице, и боже́ственным кро́вом кри́л Твои́х це́ла соблюди́.

Конда́к, гла́с 4.

Ста́рец дне́сь отреши́тися от ю́з моля́шеся сего́ жития́ тле́ннаго, Христа́ восприя́т на ру́ки, Зижди́теля и Го́спода.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Зако́нно Го́споду Вседержи́телю ты́ послужи́л еси́, пра́веден я́ко и́стинно и в зако́не непоро́чен, блаже́нне, бы́в, те́мже пое́ши: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ра́дость скорбя́щих прии́де, избавле́ние Изра́илю вои́стинну яви́ся, я́ко Младе́нец в хра́ме свое́м, отпусти́ мя к жи́зни бу́дущей, — Симео́н вопия́ше, ра́дуяся.

За милосе́рдие щедро́т Твои́х претружде́на мя́ зако́на пи́сменем, сля́чена мя́ ста́ростию отпусти́, Спа́се, раба́ Твоего́, я́ко ви́дех Тя́, — Симео́н взыва́ше, — на земли́ нося́ща пло́ть.

Богоро́дичен: Не истощи́в По́лный пречи́стых не́др ро́ждшаго Отца́, в Твои́х не́дрех, Чи́стая, я́ко Младе́нец седи́т, угото́вая, и́мже восхоте́ уподо́битися, Пречи́стая, свяще́нное я́ве седа́лище.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Овдове́вший ми́р Боже́ственныя сла́вы прише́дшаго невестоукраси́ти Пребоже́ственнаго, вдова́ су́щи, А́нна всехва́льная, и проро́чества благода́тию облиста́емая, просла́ви Его́, и бу́дущее все́м предстоя́щим показа́ше Боже́ственное избавле́ние.

Зако́нныя же́ртвы приноси́л еси́, А́гнца за милосе́рдие несказа́нное, кро́вь спаси́тельную провозвеща́я издале́ча, блаже́нне свяще́нниче, Его́же воплоще́нна прие́м, Симео́не, просла́вился еси́ па́че Моисе́я и все́х проро́ков.

Ви́дев Жела́емаго, разреше́ние прия́л еси́ теле́сное, богодохнове́нне и, я́коже зре́лая пшени́ца, преше́л еси́ ко отце́м, сла́вне, воспита́н в ста́рости до́брей. Те́мже твою́ всепра́зднственную па́мять ра́достию душе́вною соверша́ем.

Богоро́дичен: Я́ко кри́н, я́ко благово́нен ши́пок, я́ко боже́ственное обоня́ние, обре́т Тя́ Сло́во Пребоже́ственное, Пречи́стая Богоневе́сто, и в Твою́ утро́бу всели́ся, благоуха́я на́ше естество́, злосмра́дия испо́лншееся, е́же от греха́, Мари́е Богоро́дице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Че́стны ру́це твои́, вои́стинну прикосну́вшияся, Богоприи́мче, Боже́ственным удесе́м, — прикаса́ющагося гора́м, — я́коже пое́т Дави́д, — и дымя́тся, — блаже́н вои́стинну ты́ бы́л еси́. Те́мже досто́йно восхваля́ем тя́.

Ра́ка твоя́ источа́ет ве́рным исцеле́ния, па́мять же блаже́нная, сия́ющи па́че со́лнца, и все́х ду́ши просвеща́ющи, и мра́ка мы́сленнаго исхища́ющи, священнотаи́нниче всече́стне.

Просвеща́ют сия́нием мы́сленным, я́ко со́лнце и луна́ подсо́лнечную, А́нна целому́дренная и проро́чица, ста́рец же Симео́н сла́вный. И́хже ра́ди на́с, Человеколю́бче Го́споди, грехо́вныя тмы́ изба́ви.

Богоро́дичен: Я́вльшуюся Тя́, Ма́терь Бо́жию, я́ко ви́дев, Богоро́дице, ста́рец рече́, я́коже проро́к: се́ Тво́й Сы́н, на воста́ние и паде́ние мно́гих лежи́т, Влады́чице, и в зна́мение неудобосказу́емое.

Свети́лен.

Непреме́нне по Ипоста́си в Тебе́, Богороди́тельнице, пло́тию соедини́ся безсе́менно и младе́нствова Сло́во, Его́же на рука́х нося́щи, херуви́мски, я́ко престо́л, ны́не Бо́гу Отцу́ принесла́ еси́, и Симео́н ста́рец, ра́дуяся, прия́т Того́.

Сла́ва, и ны́не: Ду́хом во святи́лищи предста́в, ста́рец на ру́ки восприя́т зако́на Влады́ку, вопия́: ны́не соу́з мя́ плотски́х разреши́, я́коже ре́кл еси́, с ми́ром: ви́дех бо очи́ма открове́ние язы́ков и Изра́илю спасе́ние.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Въ пра́ведныхъ селе́нїихъ ра́достнѡ водворѧ́ѧсѧ пра́веднагѡ гдⷭ҇а, сѷмеѡ́не пра́ведный, и҆̀же бжⷭ҇твенное твоѐ соверша́ющыѧ преставле́нїе, ѡ҆правда́ти молѝ, преблаже́нне.

Въ зако́нѣ бы́въ, сщ҃еннодѣ́тель, сщ҃е́ннѣйше, є҆го́же зако́нъ проповѣ́да, млⷣнца ви́дѣлъ є҆сѝ: и҆ є҆стества̀ зако́номъ, бг҃опрїи́мче, ᲂу҆́меръ, къ безсме́ртнѣй ра́дꙋѧсѧ преше́лъ є҆сѝ жи́зни.

Рꙋка́ми держа́щаго вселе́нныѧ концы̀, дв҃и́ческими носи́ма рꙋка́ми ви́дѣлъ є҆сѝ, и҆ честны́ми твои́ми прїе́мъ ѡ҆б̾ѧ̑тїи, мѡѷсе́а вы́шшїй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пребога́те.

Бг҃оро́диченъ: По́лный и҆стощава́етсѧ, превѣ́чный начина́етсѧ, сло́во ѡ҆дебелѣва́етъ, содѣ́тель зи́ждетсѧ, невмѣсти́мый вмѣща́етсѧ во чре́вѣ твое́мъ воплоща́емь, бг҃обл҃года́тнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ непло́ды родѝ ѿ ꙗ҆зы̑къ цр҃ковь, и҆ мно́гое въ ча́дѣхъ и҆знемо́же со́нмище, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ возопїи́мъ: ст҃ъ є҆сѝ, гдⷭ҇и.

Возвы́сивсѧ дѣѧ́ньми сщ҃е́нными, бг҃оглаго́ливе, ꙗ҆́кѡ свѣтови́дѣнъ сто́лпъ высо́къ всест҃о́мꙋ дх҃ꙋ бы́лъ є҆сѝ, ᲂу҆твержда́ѧсѧ ꙗ҆́вѣ: тѣ́мже восхвалѧ́емъ тѧ̀.

Зако́нꙋ гдⷭ҇а, разве́рзшаго ложесна̀ дв҃и́ча, и҆ млⷣнца плотоно́сна, сѷмеѡ́не, бы́вша ви́дѣлъ є҆сѝ, да́рꙋющаго всѣ̑мъ и҆збавле́нїе.

Рꙋка́ми человѣ́ка созда́вый, вопло́щсѧ, рꙋка́ми твои́ми держи́мь є҆́сть, ѡ҆свѧща́ѧ тѧ̀ ꙗ҆́вѣ, и҆ къ жи́зни бꙋ́дꙋщей проси́вшасѧ, блаже́нне, ѿпꙋща́етъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Мы́сленнꙋю тѧ̀ клещꙋ̀, ᲂу҆́гль носѧ́щꙋ бжⷭ҇твенный, ѿ твои́хъ крове́й воплоще́нна па́че ᲂу҆ма̀, сѷмеѡ́нъ ꙗ҆́кѡ ви́дѣ, всенепоро́чнаѧ, ра́дꙋѧсѧ ᲂу҆блажа́ше.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Ѿ дв҃ы тѧ̀ воплоще́нна, хрⷭ҇тѐ, ра́дꙋѧсѧ под̾ѧ́тъ сщ҃е́нный сѷмеѡ́нъ, ны́нѣ ѿпꙋща́еши, вопїѧ̀, раба̀ твоего̀, влⷣко: а҆́нна же непоро́чнаѧ прⷪ҇ро́чица и҆ сла́внаѧ ны́нѣ и҆сповѣ́данїе и҆ пѣ́нїе прино́ситъ тебѣ̀. мы́ же, жизнода́вче, вопїе́мъ тѝ: сла́ва та́кѡ бл҃говоли́вшемꙋ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бж҃ества̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ, прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Престарѣ́лсѧ є҆сѝ въ ста́рости, вѣ́рою же ѡ҆бнови́лсѧ є҆сѝ, но́ва младе́нца хотѧ̀ ви́дѣти, сѷмеѡ́не, всесоверше́ннаго, ѡ҆бновлѧ́юща мі́ръ ѡ҆бетша́вшїй прило́гомъ ве́тхагѡ борца̀.

Оу҆блажи́мъ согла́снѡ сѷмеѡ́на блаже́ннаго, ꙗ҆́кѡ сподо́бльшасѧ ви́дѣти бг҃а блаже́ннаго, въ пло́ть ѡ҆бо́лкшасѧ, ꙗ҆́кѡ да сотвори́тъ блажє́нны, ѻ҆каѧ̑нны пре́жде бы́вшыѧ.

Законода́вца тѧ̀ вѣ́мъ, и҆ зако́нныхъ є҆стества̀ вопло́щшагосѧ кромѣ̀, зако́нъ же но́въ вве́дшаго, сѷмеѡ́нъ взыва́ше: є҆ди́не гдⷭ҇и, ны́нѣ ѿпꙋсти́ мѧ къ жи́зни нетлѣ́ннѣй.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же рꙋко́ю всѧ̑ носѧ́й, на рꙋка́хъ носи́мый приснодв҃ы, сїю̀ херꙋві̑мъ содѣ́ла и҆ серафі̑мъ вы́шшꙋ, ꙗ҆́кѡ роди́тельницꙋ: ю҆́же воспои́мъ и҆ благоче́стнѡ ᲂу҆блажи́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Оу҆ма̀ чистото́ю бг҃ꙋ вседержи́телю ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ послꙋжи́въ, бл҃же́нне, кро́вными же́ртвами ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ дре́вле лю́ди і҆и҃лєвы, кро́вь спаси́тельнꙋю предзна́менавъ ꙗ҆́снѡ.

Самого̀ себѐ сотвори́лъ є҆сѝ хра́мъ бг҃ꙋ всест҃ъ, дѣ́лы бжⷭ҇твенными, бг҃оглаго́ливе. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ млⷣнца во ст҃ѣ́мъ хра́мѣ ви́дѣлъ є҆сѝ бг҃а съ пло́тїю, тѧ̀ преставлѧ́юща къ бжⷭ҇твєннымъ селе́нїємъ.

Воспои́мъ дне́сь дх҃о́внѡ ликꙋ́юще всѝ, сѷмеѡ́на бг҃опрїи́мца, и҆ съ ни́мъ а҆́ннꙋ цѣломꙋ́дрꙋю, прⷪ҇ро́ки сꙋ́щѧ бж҃їѧ, и҆ сего̀ ви́дѣвшыѧ, на́съ ра́ди млⷣнствовавшаго.

Бг҃оро́диченъ: Не ѡ҆пали́въ ложе́снъ твои́хъ є҆стество́мъ неизмѣ́нный, є҆ди́на херꙋві̑мъ ст҃ѣ́йши, чл҃вѣ́къ ꙗ҆ви́сѧ и҆зъ тебє̀ ражда́емь, и҆ ѿриновє́нныѧ тлѣ́нїемъ, всѧ̑ совокꙋпѝ, бг҃ома́ти, рождество́мъ твои́мъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ, молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Возопи́лъ є҆сѝ, внегда̀ ви́дѣлъ є҆сѝ гдⷭ҇а, сѷмеѡ́не, ꙗ҆́кѡ ѡ҆бѣща́лсѧ є҆сѝ ны́нѣ раба̀ твоего̀, сп҃се, ѿпꙋстѝ, во а҆́дѣ сꙋ́щымъ всѣ̑мъ твоѐ бжⷭ҇твенное возвѣща́юща воплоще́нїе.

Оу҆краси́лсѧ є҆сѝ, и҆ мѡѷсе́а свѣтлѣ́йшїй бы́лъ є҆сѝ, на рꙋ́ки добро́тою кра́снаго прїи́мъ, сѷмеѡ́не ста́рче, на́съ ра́ди по на́мъ младе́нца бы́вша.

Во́дъ тѧ̀ и҆спо́лнена бж҃е́ственныхъ сꙋ́ща, и҆ во а҆́дѡва дѡ́льнаѧ мѣ̑ста сше́дша, ви́дѣвше та́мѡ сꙋ́щїи ᲂу҆́зницы, сѷмеѡ́не, бж҃е́ственныѧ росы̀ и҆спо́лнишасѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆лови́ти мѧ̀ всегда̀ и҆́щетъ вселꙋка́вый: но тогѡ́ мѧ сѣ́тей и҆схи́ти, влⷣчце, и҆ бж҃е́ственнымъ кро́вомъ кри́лъ твои́хъ цѣ́ла соблюдѝ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ста́рецъ дне́сь ѿрѣши́тисѧ ѿ ю҆́зъ молѧ́шесѧ, сегѡ̀ житїѧ̀ тлѣ́ннагѡ, хрⷭ҇та̀ воспрїѧ́тъ на рꙋ́ки, зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Зако́ннѡ гдⷭ҇ꙋ вседержи́телю ты̀ послꙋжи́лъ є҆сѝ, пра́веденъ ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ, и҆ въ зако́нѣ непоро́ченъ, бл҃же́нне бы́въ. тѣ́мже пое́ши: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ра́дость скорбѧ́щихъ прїи́де, и҆збавле́нїе і҆и҃лю вои́стиннꙋ ꙗ҆ви́сѧ, ꙗ҆́кѡ младе́нецъ въ хра́мѣ свое́мъ: ѿпꙋсти́ мѧ къ жи́зни бꙋ́дꙋщей, сѷмеѡ́нъ вопїѧ́ше ра́дꙋѧсѧ.

За милосе́рдїе щедро́тъ твои́хъ, претрꙋжде́на мѧ̀ зако́на пи́сменемъ, слѧ́чена мѧ̀ ста́ростїю, ѿпꙋстѝ, сп҃се, раба̀ твоего̀: ꙗ҆́кѡ ви́дѣхъ тѧ̀, сѷмеѡ́нъ взыва́ше, на землѝ носѧ́ща пло́ть.

Бг҃оро́диченъ: Не и҆стощи́въ по́лный пречⷭ҇тыхъ нѣ́дръ ро́ждшагѡ ѻ҆ц҃а̀, въ твои́хъ нѣ́дрѣхъ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ млⷣнецъ сѣди́тъ, ᲂу҆гото́ваѧ, и҆̀мже восхотѣ̀ ᲂу҆подо́битисѧ, пречⷭ҇таѧ свѧще́нное ꙗ҆́вѣ сѣда́лище.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть: тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѡ҆вдовѣ́вшїй мі́ръ бжⷭ҇твенныѧ сла́вы, прише́дшаго невѣстоꙋкраси́ти пребжⷭ҇твеннаго, вдова̀ сꙋ́щи а҆́нна всехва́льнаѧ, и҆ прⷪ҇ро́чества бл҃года́тїю ѡ҆блиста́емаѧ просла́ви є҆го̀, и҆ бꙋ́дꙋщее всѣ̑мъ предстоѧ́щымъ показа́ше бжⷭ҇твенное и҆збавле́нїе.

Закѡ́нныѧ жє́ртвы приноси́лъ є҆сѝ, а҆́гнца за милосе́рдїе несказа́нное, кро́вь сп҃си́тельнꙋю провозвѣща́ѧ и҆здале́ча, бл҃же́нне свѧще́нниче: є҆го́же воплоще́нна прїе́мъ, сѷмеѡ́не, просла́вилсѧ є҆сѝ па́че мѡѷсе́а и҆ всѣ́хъ прⷪ҇рѡ́къ.

Ви́дѣвъ жела́емаго, разрѣше́нїе прїѧ́лъ є҆сѝ тѣле́сное, бг҃одохнове́нне, и҆ ꙗ҆́коже зрѣ́лаѧ пшени́ца преше́лъ є҆сѝ ко ѻ҆тцє́мъ, сла́вне, воспита́нъ въ ста́рости до́брѣй. Тѣ́мже твою̀ всепра́зднственнꙋю па́мѧть ра́достїю дꙋше́вною соверша́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ крі́нъ, ꙗ҆́кѡ бл҃гово́ненъ ши́покъ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенное ѡ҆бонѧ́нїе ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀ сло́во пребжⷭ҇твенное, пречⷭ҇таѧ бг҃оневѣ́сто, и҆ въ твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ всели́сѧ, благоꙋха́ѧ на́ше є҆стество̀, ѕлосмра́дїѧ и҆спо́лншеесѧ, є҆́же ѿ грѣха̀, мр҃і́е бцⷣе.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Чє́стны рꙋ́цѣ твоѝ вои́стиннꙋ прикоснꙋ́вшыѧсѧ, бг҃опрїи́мче, бжⷭ҇твєннымъ ᲂу҆десє́мъ прикаса́ющагѡсѧ гора́мъ, ꙗ҆́коже пое́тъ дв҃дъ, и҆ дымѧ́тсѧ: бл҃же́нъ вои́стиннꙋ ты̀ бы́лъ є҆сѝ. тѣ́мже досто́йнѡ восхвалѧ́емъ тѧ̀.

Ра́ка твоѧ̀ и҆сточа́етъ вѣ̑рнымъ и҆сцѣлє́нїѧ, па́мѧть же блаже́ннаѧ сїѧ́ющи па́че со́лнца, и҆ всѣ́хъ дꙋ́шы просвѣща́ющи, и҆ мра́ка мы́сленнагѡ и҆схища́ющи, свѧщеннотаи́нниче всече́стне.

Просвѣща́ютъ сїѧ́нїемъ мы́сленнымъ ꙗ҆́кѡ со́лнце и҆ лꙋна̀ подсо́лнечнꙋю, а҆́нна цѣломꙋ́дреннаѧ и҆ прⷪ҇ро́чица, ста́рецъ же сѷмеѡ́нъ сла́вный: и҆́хже ра́ди на́съ, чл҃вѣколю́бче гдⷭ҇и, грѣхо́вныѧ тмы̀ и҆зба́ви.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́вльшꙋюсѧ тѧ̀ мт҃рь бж҃їю ꙗ҆́кѡ ви́дѣвъ, бцⷣе, ста́рецъ речѐ, ꙗ҆́коже прⷪ҇ро́къ: сѐ тво́й сн҃ъ на воста́нїе и҆ паде́нїе мно́гихъ лежи́тъ, влⷣчце, и҆ въ зна́менїе неꙋдобосказꙋ́емое.

Свѣти́ленъ.

Непремѣ́ннѣ по ѵ҆поста́си въ тебѣ̀, бг҃ороди́тельнице, пло́тїю соедини́сѧ безсѣ́меннѡ, и҆ младе́нствова сло́во, є҆го́же на рꙋка́хъ носѧ́щи, херꙋві́мски ꙗ҆́кѡ прⷭ҇то́лъ, ны́нѣ бг҃ꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀ принесла̀ є҆сѝ, и҆ сѷмеѡ́нъ ста́рецъ ра́дꙋѧсѧ прїѧ́тъ того̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Дх҃омъ во ст҃и́лищи предста́въ ста́рецъ, на рꙋ́ки воспрїѧ́тъ зако́на влⷣкꙋ, вопїѧ̀: ны́нѣ соꙋ̑зъ мѧ̀ плотски́хъ разрѣшѝ, ꙗ҆́коже ре́клъ є҆сѝ, съ ми́ромъ: ви́дѣхъ бо ѻ҆чи́ма ѿкрове́нїе ꙗ҆зы́кѡвъ, и҆ і҆зра́илю спасе́нїе.

Житие праведного Симеона Богоприимца

Пра­вед­ный Си­ме­он Бо­го­при­и­мец был, по сви­де­тель­ству свя­то­го еван­ге­ли­ста Лу­ки, од­ним из из­бран­ни­ков Бо­жи­их, ожи­дав­ших уте­ше­ния Из­ра­иле­ва, и Дух Свя­той пре­бы­вал на нем (Лк.2:25). Ему бы­ло воз­ве­ще­но от Бо­га, что он не умрет до то­го вре­ме­ни, по­ка в мир не при­дет обе­щан­ный Мес­сия – Хри­стос Гос­подь.

Древ­ние ис­то­ри­ки со­об­ща­ют, что еги­пет­ский царь Пто­ло­мей II Фила­дельф (285–247 до Рож­де­ства Хри­сто­ва) по­же­лал по­пол­нить свою зна­ме­ни­тую Алек­сан­дрий­скую биб­лио­те­ку тек­ста­ми свя­щен­ных книг. Он при­гла­сил из Иеру­са­ли­ма книж­ни­ков. Си­нед­ри­он по­слал сво­их муд­ре­цов. Сре­ди 72 уче­ных, при­быв­ших в Алек­сан­дрию для пе­ре­во­да Свя­щен­но­го Пи­са­ния на гре­че­ский язык, был при­гла­шен и пра­вед­ный Си­ме­он.

Пра­вед­ный Си­ме­он пе­ре­во­дил кни­гу про­ро­ка Ис­а­ии. Про­чтя в под­лин­ни­ке сло­ва "Се, Де­ва во чре­ве при­и­мет и ро­дит Сы­на" (Ис.7:14), он ре­шил, что сло­во "Де­ва" здесь упо­треб­ле­но оши­боч­но, вме­сто сло­ва "Же­на", и хо­тел ис­пра­вить текст. В этот мо­мент ему явил­ся Ан­гел и удер­жал его ру­ку, го­во­ря: "Имей ве­ру на­пи­сан­ным сло­вам, ты сам убе­дишь­ся, что они ис­пол­нят­ся, ибо не вку­сишь смер­ти, до­ко­ле не уви­дишь Хри­ста Гос­по­да, Ко­то­рый ро­дит­ся от Чи­стой и Пре­не­по­роч­ной Де­вы". С то­го дня пра­вед­ный Си­ме­он стал ожи­дать при­ше­ствия Обе­то­ван­но­го Мес­сии.

И вот од­на­жды пра­вед­ный Си­ме­он, ве­до­мый Ду­хом Бо­жи­им, при­шел в Иеру­са­лим­ский храм. Это бы­ло в тот са­мый день (со­ро­ко­вой по Рож­де­стве Хри­сто­вом), ко­гда Пре­чи­стая Де­ва Ма­рия и Ее Об­руч­ник Иосиф при­шли ту­да, чтобы со­вер­шить об­ряд, по­ло­жен­ный по иудей­ско­му за­ко­ну, – пред­ста­вить пред Гос­по­дом сво­е­го Бо­же­ствен­но­го Пер­вен­ца и при­не­сти по­ло­жен­ную жерт­ву. Как толь­ко пра­вед­ный Си­ме­он уви­дел при­шед­ших, Дух Свя­той от­крыл ему, что Бо­гом­ла­де­нец, Ко­то­ро­го дер­жа­ла Пре­чи­стая Де­ва Ма­рия, и есть ожи­да­е­мый Мес­сия, Спа­си­тель ми­ра. Ста­рец при­нял на свои ру­ки Мла­ден­ца Хри­ста и про­из­нес свои про­ро­че­ские сло­ва: "Ныне от­пу­ща­е­ши ра­ба Тво­е­го, Вла­ды­ко, по гла­го­лу Тво­е­му, с ми­ром, ибо ви­де­ли очи мои спа­се­ние Твое, ко­то­рое Ты уго­то­вал пред ли­цем всех лю­дей. Свет к про­све­ще­нию языч­ни­ков и сла­ву лю­дей Тво­их Из­ра­и­ля". Он бла­го­сло­вил Пре­чи­стую Де­ву и пра­вед­но­го Иоси­фа и, об­ра­ща­ясь к Бо­го­ро­ди­це, ска­зал: "Се, ле­жит Сей на па­де­ние и на вос­ста­ние мно­гих в Из­ра­и­ле и в пред­мет пре­ре­ка­ний, – и Те­бе Са­мой ору­жие прой­дет ду­шу, – да от­кро­ют­ся по­мыш­ле­ния мно­гих сер­дец" (Лк.2:22-35).

Да­лее свя­той еван­ге­лист по­вест­ву­ет: "Тут бы­ла так­же Ан­на про­ро­чи­ца, дочь Фа­ну­и­ло­ва, от ко­ле­на Аси­ро­ва, до­стиг­шая глу­бо­кой ста­ро­сти, про­жив с му­жем от дев­ства сво­е­го семь лет, вдо­ва лет вось­ми­де­ся­ти че­ты­рех, ко­то­рая не от­хо­ди­ла от хра­ма, по­стом и мо­лит­вою слу­жа Бо­гу день и ночь. И она в то вре­мя, по­дой­дя, сла­ви­ла Гос­по­да и про­ро­че­ство­ва­ла о Нем всем, ожи­дав­шим из­бав­ле­ния в Иеру­са­ли­ме" (Лк.2:36-38).

О свя­том и пра­вед­ном Си­меоне Бо­го­при­им­це из­вест­но, что он скон­чал­ся, про­жив 360 лет. В VI ве­ке свя­тые мо­щи его бы­ли пе­ре­не­се­ны в Кон­стан­ти­но­поль. В 1200 го­ду его гроб ви­дел рус­ский па­лом­ник свя­ти­тель Ан­то­ний, бу­ду­щий ар­хи­епи­скоп Нов­го­род­ский (1212–1220; † 1232; па­мять 8 ок­тяб­ря).

См. также: "Память святого и праведного Симеона Богоприимца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.