Канон святому преподобному Акакию, епископу Мелитинскому

Припев: Преподо́бне о́тче Ака́кие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 30 апреля (17 апреля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Вся́ку зло́бу побе́ждь змии́ну, в незло́бии души́ я́ко пожи́в, Ака́кие му́дре, зло́бы мя́ исхити́ и страсте́й смертоно́сных и до́брыми о́бразы удобри́, я́ко да восхвалю́ тя́, до́бре подви́гшася.

Пресве́тлая прозябе́ тя́ ле́торасль красну́ Мелити́на, вели́кий Ака́кие, износя́ща плоды́ сла́дки и наслажда́юща сердца́ па́че ме́да ве́рных, страсте́й отгоня́ща душетле́нную, преподо́бне, го́ресть Боже́ственною благода́тию.

Рожде́ние сы́й роди́телей, Ака́кие, я́коже Самуи́л свяще́нный, Бо́гу прине́слся еси́, пре́дан от млады́х ногте́й, воспита́тися в дому́ свяще́ннем и служи́ти Бо́гу Вседержи́телю, твою́ просве́щшему ду́шу боже́ственными дея́нии.

Богоро́дичен: Я́же недоуме́нно Бо́га вопло́щшая и отсту́пльшия на́с к Нему́ примири́вшая, Препе́тая Чи́стая, стра́сти се́рдца моего́ стра́стию Сы́на Твоего́, молю́, исцели́ и спаси́ мя, всегда́ пою́ща: сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Зако́ну преклони́лся еси́ живонача́льному, преподо́бне, и от души́ вся́кое беззако́ние умерщвля́ющее возненави́дел еси́.

Тебе́ Ду́х Святы́й, духо́вными, му́дре, дея́нии светови́дна всего́ бы́вша, свяще́нника поставля́ет.

Источи́ язы́к тво́й, я́коже реку́, му́дре, уче́ния, му́тный пото́к пре́лести Боже́ственною си́лою изсуша́юща.

Богоро́дичен: Две́ре непроходи́мая, покая́ния ми́ отве́рзи две́ри, Чи́стая, и к путе́м мя́ пра́вым напра́ви.

Седа́лен, гла́с 3.

Побе́ды вене́ц от Го́спода за воздержа́ние, ра́дуяся, прия́л еси́, испове́данием, богоно́се, украша́емь, и ересе́й всю́ обличи́л еси́ суету́ боже́ственными твои́ми повеле́нии, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чься, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чься и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чную, еди́н Госпо́дь. Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Подо́бник бы́л еси́ боже́ственным апо́столом, о́тче Ака́кие, о́нех бо вла́стию, е́же вяза́ти и реши́ти, обогати́лся еси́.

Цевни́ца яви́лся еси́ Ду́ха, уче́ния возглаша́ющи, о́тче, спаси́тельная, Несто́рия безу́мнаго неи́стовную пре́лесть потребля́ющи.

Пресве́тлою моли́твою твое́ю, о́тче, до́ждь земли́ пода́л еси́ и сея́ упои́л еси́ изсо́хшия ле́том, блаже́нне, бразды́.

Украси́стеся, преподо́бне, твои́ лани́те, я́же боже́ственная повеле́ния, ве́рным благоуха́юща и смра́дную пре́лесть отгоня́ща.

Богоро́дичен: Умерщвле́на мя́ оживи́ и заблужде́ннаго ско́ро обрати́, незаблу́дный пу́ть су́щи и наста́вница все́х, Влады́чице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Чу́дно твое́ житие́ яви́ся, дарова́нии бо Боже́ственнаго Ду́ха обложи́вся, реки́ безчи́нная стремле́ния моли́твою уста́вил еси́, клю́чь е́й и преде́л ка́мень положи́в, святи́телю Ака́кие.

Посреде́ собо́ра боже́ствен бы́л еси́, отце́в побо́рник свяще́нных веле́ний, с Кири́ллом боже́ственным, блаже́нне, Чи́стую Де́ву испове́дая, Бо́жию Ма́терь, и льсти́ваго побежда́я Несто́рия.

Па́че ме́да услажда́ющее мелити́няном позна́ся сло́во твое́, наслажда́ющи си́х ду́ши свяще́нными испове́дании и грехо́вную показу́юще го́ресть, досточу́дне о́тче Ака́кие.

Богоро́дичен: Не истощи́в не́дра весьма́ Роди́теля Пресу́щный, в Твои́х не́дрех Младе́нец ви́ден бы́сть, Де́во, держи́мь, в мою́ нищету́ премно́гую обле́кся бога́тством милосе́рдия еди́н Человеколю́бец.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Чи́стыя Ма́тере Бо́жия че́стен воздви́гл еси́ хра́м, хра́м пре́жде сего́ са́м сотвори́лся еси́ Ду́ха, свяще́нне Ака́кие, Его́же освяти́в, реку́ чуде́с показа́л еси́.

Твоя́ святы́я гла́сы, я́же к ста́ду твори́л еси́, пресеца́ше ла́стовица, глася́щи, Ака́кие, но, прии́мши твоего́ язы́ка зако́н, непрело́жно сохрани́.

Я́ко ви́де тя́ ца́рь, ра́бски прише́дша, твоя́ проше́ния испо́лни, Небе́снаго бо Царя́ позна́, богоно́се о́тче, досточу́дна уго́дника.

Богоро́дичен: Ума́ моего́ побежде́ния и се́рдца возноше́ния, Твое́ю ми́лостию, Чи́стая, исцели́, молю́ся, и одержа́щаго мя́ греха́ изба́ви, ве́рою Тя́ ублажа́ющаго.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́, ве́рою тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ми́лованием соверше́нным украша́емь, о́тче, ни́щим дово́лен бы́л еси́ и все́м боля́щим здра́вие позна́лся еси́, воспева́ющим хода́тай: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Стужа́ющия боля́щих зря́ му́хи, о́тче, отгна́л еси́, ника́коже приступи́ти к ни́м повеле́л еси́, поя́, Ака́кие: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Гро́зд, я́коже изгне́т, смы́сла на́м вино́ раствори́л еси́, веселя́щее сердца́ ра́зумы вели́кими, и вопи́ти повелева́я: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Я́ко вину́ Тя́ вси́ на́шего спасе́ния, Богоблагода́тная, пое́м всегда́, раби́ Твои́, и ве́рою ублажа́ем, глаго́люще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы, в пещи́ со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

С вы́шними ликостоя́нии, со святы́ми все́ми Пресвята́го Го́спода освяти́ти и спасти́ на́с, о́тче, моли́.

Восклица́ние жа́бам, молву́ творя́щим, ти́хим твои́м сло́вом запрети́л еси́ не веща́ти, но пребы́ти немы́м, Ака́кие, показа́л еси́.

На буесло́внаго написа́в Несто́рия словеса́, я́коже ка́мение честно́е, Це́рковь утверди́л еси́ на ка́мени, блаже́нне, непоро́чныя ве́ры.

Тро́ичен: Возопие́м ве́рою Тро́ице с вы́шними чи́нми: свя́т, свя́т, свя́т Оте́ц, и Сы́н, и Ду́х Святы́й.

Богоро́дичен: Исто́чник су́щи, Отрокови́це, нетле́ния, истле́вша мя́ мно́гими греха́ потопле́ньми Твоего́ исцеле́ния сподо́би.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Уста́вы прешла́ еси́ естества́, Соде́теля заче́нши и Го́спода, и две́рь спасе́ния ми́рови была́ еси́: те́м Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Кре́пкою твое́ю моли́твою, о́тче, небеса́ затворе́на отве́рзл еси́ и ка́мень пресла́вно истека́ти прину́дил еси́ в сла́ву Спа́са, тя́ просла́вльшаго, Ака́кие.

Я́ко вели́ко облиста́л еси́ со́лнце от Мелити́ны заре́ю слове́с твои́х, и чуде́с сия́ние пуща́я, Ака́кие, и вся́ озаря́я, благоче́стно тя́ ублажа́ющия.

Прему́дростию слове́с украша́емь, и сия́нии мно́гих исцеле́ний, Ака́кие, и святи́тельства сия́я добро́тами, преше́л еси́ от мирски́х к преми́рному наслажде́нию.

Боже́ственная па́мять твоя́ дне́сь поднебе́сныя созыва́ет воспе́ти твоя́ боле́зни, и по́двиги, и исправле́ния, Ака́кие преблаже́нне, просвети́телю серде́ц на́ших.

Богоро́дичен: Све́та кра́снаго жили́ще яви́лася еси́ вои́стинну, вся́ческая просве́щшаго, Всепе́тая Де́во, те́мже мя́ просвети́, зло́бою помрачи́вшагося, я́ко да ве́рою велича́ю Тя́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Посѣ́ченый несѣко́маго пресѣчѐ, и҆ ви́дѣ со́лнце зе́млю, ю҆́же не ви́дѣ: лю́таго врага̀ вода̀ потопѝ, и҆ непроходи́мое про́йде і҆и҃ль: пѣ́снь же воспѣва́шесѧ: гдⷭ҇еви пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Всѧ́кꙋ ѕло́бꙋ побѣ́ждь ѕмїи́нꙋ, въ неѕло́бїи дꙋшѝ, ꙗ҆́кѡ пожи́въ, а҆ка́кїе мꙋ́дре, ѕло́бы мѧ̀ и҆схитѝ, и҆ страсте́й смертоно́сныхъ, и҆ до́брыми ѻ҆́бразы ᲂу҆добрѝ, ꙗ҆́кѡ да восхвалю́ тѧ, до́брѣ подви́гшасѧ.

Пресвѣ́тлаѧ прозѧбе́ тѧ лѣ́торасль краснꙋ̀ мелїті́на, вели́кїй а҆ка́кїе, и҆зносѧ́ща плоды̀ сла̑дки, и҆ наслажда́юща сердца̀ па́че ме́да вѣ́рныхъ, страсте́й ѿгонѧ́ща дꙋшетлѣ́ннꙋю, преподо́бне, го́ресть, бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю.

Рожде́нїе сы́й роди́телей, а҆ка́кїе, ꙗ҆́коже самꙋи́лъ свѧще́нный бг҃ꙋ прине́слсѧ є҆сѝ, пре́данъ ѿ млады́хъ ногте́й, воспита́тисѧ въ домꙋ̀ свѧще́ннѣмъ, и҆ слꙋжи́ти бг҃ꙋ вседержи́телю, твою̀ просвѣ́щшемꙋ дꙋ́шꙋ бжⷭ҇твенными дѣѧ̑нїи.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же недоꙋмѣ́ннѡ бг҃а вопло́щшаѧ, и҆ ѿстꙋ́пльшыѧ на́съ къ немꙋ̀ примири́вшаѧ, препѣ́таѧ чⷭ҇таѧ, стра̑сти се́рдца моегѡ̀ стрⷭ҇тїю сн҃а твоегѡ̀, молю̀, и҆сцѣлѝ, и҆ спаси́ мѧ всегда̀ пою́ща: сла́внѡ бо просла́висѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Зако́нꙋ преклони́лсѧ є҆сѝ живонача́льномꙋ, преподо́бне, и҆ ѿ дꙋшѝ всѧ́кое беззако́нїе ᲂу҆мерщвлѧ́ющее возненави́дѣлъ є҆сѝ.

Тебѐ дх҃ъ ст҃ы́й, дꙋхо́вными, мꙋ́дре, дѣѧ̑нїи, свѣтови́дна всего̀ бы́вша, свѧще́нника поставлѧ́етъ.

И҆сточѝ ѧ҆зы́къ тво́й, ꙗ҆́коже рѣкꙋ̀, мꙋ́дре, ᲂу҆чє́нїѧ, мꙋ́тный пото́къ пре́лести бжⷭ҇твенною си́лою и҆зсꙋша́юща.

Бг҃оро́диченъ: Две́ре непроходи́маѧ, покаѧ́нїѧ мѝ ѿве́рзи двє́ри, чⷭ҇таѧ, и҆ къ пꙋтє́мъ мѧ̀ пра̑вымъ напра́ви.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Побѣ́ды вѣне́цъ ѿ гдⷭ҇а за воздержа́нїе ра́дꙋѧсѧ прїѧ́лъ є҆сѝ, и҆сповѣ́данїемъ, бг҃оно́се, ᲂу҆краша́емь, и҆ є҆ресе́й всю̀ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ сꙋетꙋ̀, бжⷭ҇твенными твои́ми повелѣ̑нїи, ѻ҆́ч҃е прпⷣбне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по рождествѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде рождества̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋю, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю млⷭ҇ть.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Подо́бникъ бы́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твєннымъ а҆пⷭ҇лѡмъ, ѻ҆́ч҃е а҆ка́кїе, ѻ҆́нѣхъ бо вла́стїю, є҆́же вѧза́ти и҆ рѣши́ти, ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.

Цѣвни́ца ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дх҃а ᲂу҆чє́нїѧ возглаша́ющи, ѻ҆́ч҃е, спаси́тєльнаѧ, несто́рїа безꙋ́мнагѡ неи́стовнꙋю пре́лесть потреблѧ́ющи.

Пресвѣ́тлою моли́твою твое́ю, ѻ҆́ч҃е, до́ждь землѝ пода́лъ є҆сѝ, и҆ сеѧ̀ ᲂу҆пои́лъ є҆сѝ и҆зсо́хшыѧ лѣ́томъ, блаже́нне, бразды̑.

Оу҆краси́стѣсѧ, преподо́бне, твоѝ лани́тѣ, ꙗ҆̀же бжⷭ҇твєннаѧ повелѣ̑нїѧ вѣ̑рнымъ благоꙋха̑юща, и҆ смра́днꙋю пре́лесть ѿгонѧ̑ща.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́на мѧ̀ ѡ҆живѝ, и҆ заблꙋжде́ннаго ско́рѡ ѡ҆братѝ, незаблꙋ́дный пꙋ́ть сꙋ́щи и҆ наста́вница всѣ́хъ, влⷣчце.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Чꙋ́дно твоѐ житїѐ ꙗ҆ви́сѧ, дарова̑нїи бо бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ѡ҆бложи́всѧ, рѣкѝ безчи̑ннаѧ стремлє́нїѧ моли́твою ᲂу҆ста́вилъ є҆сѝ, клю́чь є҆́й и҆ предѣ́лъ ка́мень положи́въ, ст҃и́телю а҆ка́кїе.

Посредѣ̀ собо́ра бжⷭ҇твенъ бы́лъ є҆сѝ ѻ҆ц҃є́въ побо́рникъ свѧще́нныхъ велѣ́нїй, съ кѷрі́лломъ бжⷭ҇твеннымъ, бл҃же́нне, чⷭ҇тꙋю дв҃ꙋ и҆сповѣ́даѧ бж҃їю мт҃рь, и҆ льсти́ваго побѣжда́ѧ несто́рїа.

Па́че ме́да ᲂу҆слажда́ющее мелїті́нѧнѡмъ позна́сѧ сло́во твоѐ, наслажда́ющи си́хъ дꙋ́шы свѧще́нными и҆сповѣ̑данїи, и҆ грѣхо́внꙋю показꙋ́ющи го́ресть, досточꙋ́дне ѻ҆́ч҃е а҆ка́кїе.

Бг҃оро́диченъ: Не и҆стощи́въ нѣ́дра весьма̀ роди́телѧ пресꙋ́щный, въ твои́хъ нѣ́дрѣхъ млⷣнецъ ви́дѣнъ бы́сть, дв҃о, держи́мь, въ мою̀ нищетꙋ̀ премно́гꙋю ѡ҆бле́ксѧ, бога́тствомъ милосе́рдїѧ, є҆ди́нъ чл҃вѣколю́бецъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Чтⷭ҇ыѧ мт҃ре бж҃їѧ, че́стенъ воздви́глъ є҆сѝ хра́мъ: хра́мъ пре́жде сегѡ̀ са́мъ сотвори́лсѧ є҆сѝ дх҃а, свѧще́нне а҆ка́кїе, є҆го́же ѡ҆ст҃и́въ, рѣкꙋ̀ чꙋде́съ показа́лъ є҆сѝ.

Твоѧ̑ свѧты̑ѧ гла́сы, ꙗ҆̀же къ ста́дꙋ твори́лъ є҆сѝ, пресѣца́ше ла́стовица гласѧ́щи, а҆ка́кїе: но прїе́мши твоегѡ̀ ѧ҆зы́ка зако́нъ, непрело́жнѡ сохранѝ.

Ꙗ҆́кѡ ви́дѣ тѧ̀ ца́рь ра́бски прише́дша, твоѧ̑ прошє́нїѧ и҆спо́лни: нбⷭ҇нагѡ бо цр҃ѧ̀ позна̀, бг҃оно́се ѻ҆́ч҃е, досточꙋ́дна ᲂу҆го́дника.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆ма̀ моегѡ̀ побѣждє́нїѧ, и҆ се́рдца возношє́нїѧ, твое́ю ми́лостїю, чⷭ҇таѧ, и҆сцѣлѝ, молю́сѧ, и҆ ѡ҆держа́щагѡ мѧ̀ грѣха̀ и҆зба́ви, вѣ́рою тѧ̀ ᲂу҆блажа́ющаго.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ми́лованїемъ соверше́ннымъ ᲂу҆краша́емь, ѻ҆́ч҃е, ни́щымъ дово́ленъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ всѣ̑мъ болѧ́щымъ здра́вїе позна́лсѧ є҆сѝ, воспѣва́ющымъ хода́тай: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Стꙋжа́ющыѧ болѧ́щихъ зрѧ̀ мꙋ̑хи, ѻ҆́ч҃е, ѿгна́лъ є҆сѝ, ника́коже пристꙋпи́ти къ ни̑мъ повелѣ́лъ є҆сѝ, поѧ̀, а҆ка́кїе: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Гро́здъ ꙗ҆́коже и҆згне́тъ, смы́сла на́мъ вїно̀ раствори́лъ є҆сѝ, веселѧ́щее сердца̀ ра́зꙋмы вели́кими, и҆ вопи́ти повелѣва́ѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ винꙋ́ тѧ всѝ на́шегѡ спасе́нїѧ, бг҃облагода́тнаѧ, пое́мъ всегда̀ рабѝ твоѝ, и҆ вѣ́рою ᲂу҆блажа́емъ глаго́люще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Бг҃оглаго́ливїи ѻ҆́троцы въ пещѝ, со ѻ҆гне́мъ пла́мень попира́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Съ вы́шними ликостоѧ̑нїи, со ст҃ы́ми всѣ́ми прест҃а́го гдⷭ҇а, ѡ҆свѧти́ти и҆ спастѝ на́съ, ѻ҆́ч҃е, молѝ.

Восклица́нїе жа́бамъ молвꙋ̀ творѧ́щымъ, ти́химъ твои́мъ сло́вомъ запрети́лъ є҆сѝ не вѣща́ти: но пребы́ти нѣмы̑мъ, а҆ка́кїе, показа́лъ є҆сѝ.

На бꙋесло́внаго написа́въ несто́рїа словеса̀, ꙗ҆́коже ка́менїе честно́е, цр҃ковь ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ на ка́мени, бл҃же́нне, непоро́чныѧ вѣ́ры.

Трⷪ҇ченъ: Возопїе́мъ вѣ́рою трⷪ҇цѣ съ вы́шними чи́нми: ст҃ъ, ст҃ъ, ст҃ъ, ѻ҆ц҃ъ и҆ сн҃ъ, и҆ дх҃ъ ст҃ы́й.

Бг҃оро́диченъ: И҆сто́чникъ сꙋ́щи, ѻ҆трокови́це, нетлѣ́нїѧ, и҆стлѣ́вша мѧ̀ мно́гими грѣха̀ потопле́ньми твоегѡ̀ и҆сцѣле́нїѧ сподо́би.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆ста́вы прешла̀ є҆сѝ є҆стества̀, содѣ́телѧ заче́нши и҆ гдⷭ҇а, и҆ две́рь спасе́нїѧ мі́рови была̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Крѣ́пкою твое́ю моли́твою, ѻ҆́ч҃е, нб҃са̀ затворє́на ѿве́рзлъ є҆сѝ, и҆ ка́мень пресла́внѡ и҆стека́ти принꙋ́дилъ є҆сѝ, въ сла́вꙋ сп҃са, тѧ̀ просла́вльшагѡ, а҆ка́кїе.

Ꙗ҆́кѡ вели́ко ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ со́лнце ѿ мелїті́ны заре́ю слове́съ твои́хъ, и҆ чꙋде́съ сїѧ́нїе пꙋща́ѧ, а҆ка́кїе, и҆ всѧ̑ ѡ҆зарѧ́ѧ благоче́стнѡ тѧ̀ ᲂу҆блажа́ющыѧ.

Премꙋ́дростїю слове́съ ᲂу҆краша́емь, и҆ сїѧ̑нїи мно́гихъ и҆сцѣле́нїй, а҆ка́кїе, и҆ ст҃и́тельства сїѧ́ѧ добро́тами, преше́лъ є҆сѝ ѿ мїрски́хъ къ премі́рномꙋ наслажде́нїю.

Бжⷭ҇твеннаѧ па́мѧть твоѧ̀ дне́сь поднебє́сныѧ созыва́етъ воспѣ́ти твоѧ̑ болѣ̑зни и҆ по́двиги, и҆ и҆справлє́нїѧ, а҆ка́кїе пребл҃же́нне, просвѣти́телю серде́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та кра́снагѡ жили́ще ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ, всѧ́чєскаѧ просвѣ́щшагѡ, всепѣ́таѧ дв҃о: тѣ́мже мѧ̀ просвѣтѝ, ѕло́бою помрачи́вшагосѧ, ꙗ҆́кѡ да вѣ́рою велича́ю тѧ̀.

Труды преподобного Акакия, епископа Мелитинского

• Беседа, сказанная в Ефесе, в собрании отцов

Смотреть все труды в библиотеке →

Пре­по­доб­ный Ака­кий, епи­скоп Ме­ли­тин­ский, ро­дил­ся в бла­го­че­сти­вой се­мье в ар­мян­ском го­ро­де Ме­ли­ти­на. Ро­ди­те­ли его дол­го бы­ли без­дет­ны­ми и, мо­лясь о ре­бен­ке, обе­ща­ли по­свя­тить его Бо­гу. По­это­му от­ро­ка Ака­кия от­да­ли Ме­ли­тин­ско­му епи­ско­пу От­рию на слу­же­ние Церк­ви. Свя­ти­тель От­рий был твер­дым по­бор­ни­ком Пра­во­сла­вия. Ко­гда воз­ник­ла ересь Ма­ке­до­ния, свя­ти­тель От­рий на II Все­лен­ском Со­бо­ре (381) от­ста­и­вал пра­во­слав­ное уче­ние о Свя­том Ду­хе как Тре­тьем Ли­це Свя­той Еди­но­сущ­ной и Нераз­дель­ной Тро­и­цы.

Свя­ти­тель с лю­бо­вью вос­пи­ты­вал Ака­кия, по­ста­вил его в чте­ца, а за­тем по­свя­тил в сан диа­ко­на и во свя­щен­ни­ка. Свя­той Ака­кий пре­дан­но слу­жил Церк­ви. Он обу­чал взрос­лых и де­тей Свя­щен­но­му Пи­са­нию, пра­во­слав­но­му ис­по­ве­да­нию хри­сти­ан­ской ве­ры.

Сре­ди его уче­ни­ков был та­кой све­тиль­ник Церк­ви, как пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Ве­ли­кий († 473; па­мять 20 ян­ва­ря).

По­сле кон­чи­ны свя­ти­те­ля От­рия по все­об­ще­му со­гла­сию на епи­скоп­ский пре­стол Ме­ли­ти­ны был воз­ве­ден свя­той Ака­кий. Он муд­ро управ­лял сво­ей епар­хи­ей. Твер­дой ве­рой, сми­ре­ни­ем и по­дви­га­ми свя­ти­тель стя­жал дар чу­до­тво­ре­ния. Од­на­жды, ко­гда в за­суш­ли­вое ле­то свя­ти­тель со­вер­шал Бо­же­ствен­ную ли­тур­гию в от­кры­том по­ле, ви­но в Свя­той Ча­ше бы­ло рас­тво­ре­но вне­зап­но про­шед­шим до­ждем, на­по­ив­шим всю зем­лю. По его мо­лит­ве раз­лив­ша­я­ся во вре­мя на­вод­не­ния гор­ная ре­ка не по­шла даль­ше кам­ня, по­ло­жен­но­го им на бе­ре­гу. На од­ном из ост­ро­вов ре­ки Азар свя­ти­тель, несмот­ря на со­про­тив­ле­ние языч­ни­ков, устро­ил храм в честь Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. Стро­и­те­ли хра­ма по нера­де­нию или по зло­му умыс­лу непроч­но по­стро­и­ли свод. Во вре­мя ли­тур­гии свод про­гнул­ся и го­тов был упасть. На­род в стра­хе устре­мил­ся из хра­ма. Но свя­ти­тель оста­но­вил бе­гу­щих воз­гла­сом: "Гос­подь За­щи­ти­тель жи­во­та мо­е­го, ко­го устра­шу­ся?" (Пс.26:1). Свод оста­но­вил­ся и как бы по­вис в воз­ду­хе. Лишь ко­гда кон­чи­лось Бо­го­слу­же­ние и свя­ти­тель по­след­ним вы­шел из хра­ма, свод рух­нул, не при­чи­нив ни­ко­му вре­да. По­сле это­го храм был от­стро­ен вновь.

Свя­ти­тель Ака­кий был участ­ни­ком III Все­лен­ско­го Со­бо­ра (431) и от­ста­и­вал пра­во­слав­ное ис­по­ве­да­ние двух естеств (Бо­же­ствен­но­го и че­ло­ве­че­ско­го) Спа­си­те­ля и Его бес­се­мен­но­го Рож­де­ства от Пре­свя­той Де­вы Бо­го­ро­ди­цы. Свя­ти­тель Ака­кий с ми­ром ото­шел ко Гос­по­ду око­ло 435 го­да.

См. так­же: "Жи­тие во свя­тых от­ца на­ше­го Ака­кия, епи­ско­па Ме­ли­тин­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.