Канон святому преподобному Дию Константинопольскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Вы́ну к Бо́гу манове́ньми удобря́емь, тво́й кре́ст восприя́л еси́ и Христу́ после́довал еси́, пло́ти твоея́ мудрова́ние, Ди́е, умертви́в воздержа́нием.

У́треневал еси́ к сла́ве незаходи́маго Со́лнца, преподо́бне, всесве́тла бы́л еси́ звезда́ и ве́рныя просвети́л еси́, доброде́телей, блаже́нне, и чуде́с твои́х све́тлостию.

Устрани́л еси́ по́мысл тво́й, прему́дре, су́щих в ми́ре кра́сных, преми́рныя сла́вы рачи́тель и́стинен бы́л еси́, с пло́тию безпло́тнаго победи́в Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: Со́лнца мы́сленнаго, Всенепоро́чная, селе́ние была́ еси́, Боже́ственными светлостьми́ на́с благоче́стно озари́вшаго и мглу́ отгна́вша неразу́мия, Присноде́во.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Боже́ственными блиста́яся сия́нии, свети́льник бы́л еси́, наставля́я ве́рою к тебе́ приходя́щия, блаже́нне.

Наста́вил еси́ к жи́зни после́дующия до́бре, преподо́бне, плотски́я бо стра́сти Боже́ственною си́лою умертви́л еси́.

Совокупи́лся еси́ боголе́пно с небе́сными, на земли́ бо житие́ а́нгельское пожи́л еси́, Ди́е богоно́се, о́тче на́ш.

Богоро́дичен: Всели́ся в Тя́ Живы́й на небесе́х, Чи́стая, Его́же приле́жно моли́ спасти́ ду́ши пою́щих Тя́.

Седа́лен, гла́с 8.

Бо́гу от младе́нства возложе́н бы́в и Тому́ да́же до конца́ благоугожда́я, о́тче на́ш преподо́бне, дарова́ния улучи́л еси́ и де́монов мно́жество отгна́л еси́ благода́тию, в Госпо́дню похвалу́ оби́тель созда́л еси́. Те́мже пресла́вно и ме́ртвыя сподо́бился еси́ воздви́гнути, прехва́льне, несумне́нною моли́твою твое́ю. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Небе́сную две́рь и киво́т, пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́рови и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: моли́ся Сы́ну Твоему́, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти, благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ду́ха невеще́ственною свеще́ю у́м тво́й просвеща́я, плотску́ю пре́лесть со́н вмени́л еси́, вы́шняго тя́ ча́юща гра́да, богоно́се, смотря́я.

Я́ко о́блак, до́ждь нося́щий, Ца́рскому гра́ду я́влься, напои́л еси́ сего́ напое́нии Свята́го Ду́ха, душа́м попече́ние воздви́гл еси́ прекра́сно.

Умертви́вся греху́ воздержа́нием, ме́ртвым живо́т дарова́л еси́ Боже́ственным посо́бием, во́ду же источи́л еси́ на́м умиле́ния, преподо́бне, творя́щим па́мять твою́.

Богоро́дичен: Светоно́сен Тя́ све́щник, Боже́ственное сия́ние во утро́бе носи́вшую, позна́хом, Де́во. Те́мже мо́лимся Тебе́: све́том Твои́м озари́ все́х ду́ши, пою́щих Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

На горе́ свяще́нней жития́ стоя́, восхожде́нием се́рдца разори́л еси́ стра́сти и Бо́гу прибли́жился еси́.

Же́зл я́коже Ааро́нов, странноле́пным прозябе́нием бы́л еси́, богоно́се, чи́сто Влады́це и Боже́ственно свяще́ние.

О, Боже́ственных даро́в, от Бо́га дарова́нных тебе́! Моты́кою бо моли́тв твои́х во́ду жи́ву от боко́в землены́х, о́тче, изве́л еси́.

Богоро́дичен: Ни а́нгельский у́м, ни челове́ческий мо́жет, Всенепоро́чная, сказа́ти стра́шнаго рождества́ глубину́ недове́домую.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Возвы́сил еси́ к Бо́гу серде́чное жела́ние, и смири́л еси́ стра́сти, и свире́пство де́монов низложи́л еси́, богоно́се, мона́шествующих недви́жимое основа́ние.

Ура́нил еси́ воздержа́нием ра́нами, о́тче, Еги́пет, страстны́я свободи́л еси́ его́ рабо́ты, мно́жество неспряже́ных и супру́жных, благоче́стно после́дующих ти́, преподо́бне.

Бога́т доброде́тельми и чуде́с све́тлостию бы́в испо́лнен, преста́вился еси́ к вы́шнему гра́ду, Ди́е богому́дре, и мо́лишися изба́витися от бе́д ста́ду твоему́.

Богоро́дичен: Умертви́ души́ моея́ стра́сти, Всенепоро́чная, Жи́знь все́х неизрече́нным сло́вом ро́ждши, и у́м мо́й смуща́емый, Отрокови́це, умири́.

Конда́к, гла́с 2.

Чистото́ю души́ боже́ственне вооружи́вся, непреста́нную моли́тву, я́ко копие́, прии́м держа́вно, разсе́кл еси́ де́монов полки́, чудотво́рче, о́тче на́ш Ди́е, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Оби́тель Тро́ице твое́ се́рдце сотвори́л еси́, те́мже мона́шествующим воздви́гл еси́ благопотре́бно, богоно́се, попече́ние, — благослове́н еси́, — зовы́й, — в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Обыстри́в тво́й исто́чник чуде́сный, о́тче богому́дре, во́ду спасе́ния источи́л еси́ ве́рно творя́щим твое́ успе́ние, Ди́е чу́дне, мона́шествующих свети́ло пресве́тлое.

Украси́в доброде́тельми твое́ житие́, бы́л еси́ ве́сь светоза́рен и сто́лп светови́ден, пою́щим наста́вник: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Святе́йшу Тя́ херуви́м соде́ла, Отрокови́це, Бо́г Святы́й я́ве, освяща́я пою́щия: благослове́нна Ты́ в жена́х, Пренепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Жезла́ твоего́ прозябе́нием Бо́г твою́ плодоно́сну ду́шу явля́ше, прему́дре, насажда́ющую плодови́ты и слове́сны са́ды Боже́ственным манове́нием, в раи́ пи́щи мона́хов мно́жество, вопию́щих: вся́ дела́, благослови́те, Госпо́дня, Го́спода.

У́м тво́й, Боже́ственными добро́тами облиста́емь, красе́н пребы́сть. И ны́не после́днее дости́гл еси́ до́брых, я́ко чи́ст, прича́стием обожа́емь при́сно и поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Да тя́ гла́сы ра́достными, торжеству́юще, Ди́е, почита́ем, спаса́й ста́до твое́ всегда́, твою́ па́мять пра́зднующее, и наста́ви к жи́зненным вхо́дом пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ ши́рши небе́с, Бо́га вме́щши, Мари́е Пречи́стая, Его́же моли́ спасти́ мя от страсте́й содержа́щих и бу́дущаго стра́шнаго осужде́ния изба́вити мя́, вопию́щаго: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Тя́ доброде́телей благозра́чием, о́тче, я́ко а́нгела, я́вльшася и к небесе́м возлете́вша, позлаще́нне иму́ща криле́, ра́достно почита́ем и благоче́стно похваля́ем.

Я́коже со́лнце многосве́тло, от восто́ка возсия́в, Ди́е, всю́ду зарю́ доброде́телей и чуде́с твои́х бога́тно просте́рл еси́, просвеща́я ми́ра концы́.

К Све́ту незаходи́мому, о́тче, светови́ден бы́в доброде́телей светозаре́нием, преше́л еси́, ра́дуяся, и всели́лся еси́, иде́же преподо́бных ду́си. О ста́де твое́м моли́ся.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Христе́, егда́ прии́деши суди́ти ми́ру со сла́вою, име́я моля́щую Тя́, Сло́ве, Богоро́дицу Присноде́ву, и а́нгельския чи́ны, и преподо́бных совокупле́ния.