Канон святому преподобному Евфимию Новому, Солунскому (Фессалоникийскому)

Припев: Преподо́бне о́тче Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 28 октября (15 октября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Ра́дуйся, исто́чниче, кипя́щий струю́ спаси́тельную, от нея́же почерпа́ем вси́ целе́бную благода́ть прегреше́ний, любо́вию приходя́щим тебе́, приснопа́мятне.

Святы́ню прие́м от Христа́ Бо́га, от утро́бы, сла́вне, и яви́лся еси́ избра́нный сосу́д, Ду́ха благода́ть всю́ прие́мый, о́тче Евфи́мие.

Да жи́зни прича́стник нетле́нныя яви́шися, вре́менныя, о́тче прему́дре, небре́гл еси́: и Бо́гу присту́пль, непреста́нно мо́лиши спасти́ся все́м на́м.

Богоро́дичен: Глаго́лу му́дрому Твои́х усте́н после́дующе, ра́дующеся, Пренепоро́чная, Тя́ ублажа́ем, бы́вшую на́м вину́ неизрече́ннаго блаже́нства.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́ бо ся́ ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Всесве́тлый показа́лся еси́, богому́дре, сто́лп, наставля́я чи́ны мона́шествующих, о́блак же, осеня́ющь жре́бий Бо́жий, ли́ца неви́димых враго́в помрача́ющь благода́тию Всецаря́.

Стои́ши пред лице́м твоего́ Влады́ки, неосла́бным манове́нием моля́ся изба́витися ста́ду твоему́ от рабо́ты тмы́, преподо́бне, и мучи́тельства страсте́й, и твои́х моли́тв послу́шает Бо́г.

Пло́ти твоея́ двиза́ния умертви́в кре́пким поще́нием, богоглаго́льниче, бы́л еси́ оби́телище Влады́ки. Его́же умоли́ изба́витися скорбе́й и страсте́й смуще́ния к тебе́ прибега́ющим.

Богоро́дичен: Сви́ток Тя́ прови́де Иса́ия, в не́мже пло́тски Сло́во зна́менася, раздра́в начерта́ние первозда́ннаго, е́же преступле́нием подписа́, и подаде́ оставле́ние рабо́ты на́м.

Седа́лен, гла́с 8.

Отре́кся пло́ти Христа́ ра́ди и духо́вный яви́вся народоводи́тель, услы́шал еси́ словеса́ та́йных уче́ний; мона́хов же яви́лся еси́ пра́вило пра́вости и стра́сти вся́ кре́пко попра́л еси́. Те́м и де́монов кова́рство до конца́ испепели́л еси́; к Нему́ зря́ всегда́, богоно́се Евфи́мие, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та, свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Жела́ние боже́ственное тя́ распали́, разгре́яв твое́ се́рдце, и жела́нная пости́гл еси́ до конца́, богому́дре о́тче, оста́вль земны́х пристра́стие, единосе́льник вы́шних бы́в служи́телей.

Ласка́ния сопру́жницы, преподо́бне, попра́л еси́ всеобра́зно; вни́де бо раче́ние Соде́теля в тя́, богому́дре, те́пле, и соде́янных мра́чная жела́ния до конца́ отри́ну.

На па́жить чи́сту возгна́л еси́ воздержа́ния ста́до твое́, о́тче, и ко исто́чнику приве́л еси́ то́е нему́тному безстра́стия, мы́сленныя зве́ри побежда́я, е́же и ны́не моли́твами твои́ми спаса́й.

Богоро́дичен: Се́ Тебе́ ро́ди сла́вят родо́в, я́коже прорекла́ еси́, Отрокови́це. Созда́теля бо была́ еси́ пала́та и Боже́ственный хра́м, в не́мже всели́ся Высоча́йший, пло́тию обло́жся, да спасе́т на́с.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Ве́сь Бо́гу прилежа́, о́тче, в пусты́нях мра́з нощны́й претерпе́л еси́ до́блественне, и дневны́й нося́ ва́р; и бы́л еси́ до́м му́дрости Бо́жия доброде́тельным сия́нием многообра́зно украша́емь.

Ю́ношески наступи́в на поще́ние, чревонеи́стовства зми́я не прие́мь сове́тника, о́тче, но а́лчбою, и моли́твами непреста́нными, и чистото́ю соедини́вся Бо́гу, прича́стник бы́л еси́ сла́дости лу́чшия.

Доброде́телей возше́д на о́блаки, скрижа́ли прия́л еси́, блаже́нне, напи́санныя руко́ю Бо́жиею, и мона́шествующих мно́жества научи́л еси́ веще́ственных все́х оша́ятися, возводя́ на го́ру Боже́ственнаго позна́ния.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́, Чи́стая, богопра́отцу ле́ствица небесе́ высоча́е, иму́щи Созда́теля седя́ща. Из Тебе́ бо Бо́г, вопло́щся, показа́ся и совокупи́ разстоя́щаяся пре́жде. Те́м Тя́ Богоро́дицу ве́рнии сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Пострека́емь Влады́чнею любо́вию, оста́вил еси́ вся́ чу́вственная и Тому́ после́довал еси́, на ра́мена и́го ле́гкое взе́м му́жески благоду́шия, тезоимени́те.

Нака́зан неизрече́нных зна́нию, блаже́нне, научи́л еси́ твое́ ста́до небе́сная му́дрствовати и страсте́й наше́ствия отгоня́ твои́ми поуче́ньми.

Житие́ твое́ подо́бно вы́шних си́л, о́тче, бы́сть, дерзнове́ние тебе́ даде́, е́же держа́л еси́ всегда́, страсте́й изба́вити твое́ ста́до Христа́ умоли́.

Богоро́дичен: Разуме́в Твое́ неизрече́нное, Чи́стая, та́инство, го́ру приосене́нную Авваку́м Тя́ провозвести́; из Тебе́ бо Соде́тель за милосе́рдие вопло́щся, дре́внее отъя́т изрече́ние.

Конда́к, гла́с 2.

Волне́ний мно́жества невла́жно преходя́, безпло́тныя враги́ струя́ми сле́з твои́х кре́пко погрузи́л еси́, богому́дре Евфи́мие преподо́бне, и чуде́с да́р прие́м, исцеля́еши стра́сти вся́кия, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Отве́рзи моя́ уста́, треблаже́нне, благоприя́тными твои́ми моли́твами предстоя́ Бо́гу, всесла́вне Евфи́мие, да воспою́ боже́ственное твое́ житие́ и возглаго́лю досто́йно доброде́тели твоя́, я́же на земли́ Христа́ ра́ди Бо́га соверши́л еси́ преподо́бно. Сто́лп бо яви́лся еси́ и пра́вило мона́хов светле́йшее, равноа́нгельное стяжа́в житие́, в нехо́дная и́стинно всели́вся, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Авраа́мский стяжа́в нра́в, прему́дре, от земли́ твоея́ пресе́льник бы́в, и Бо́га узре́л еси́, обещава́юща ти́ воздая́ние бога́тно. Те́м, веселя́ся, усе́рдно пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Распаля́емь ду́хом, преподо́бне, ко́зни вра́жия разори́л еси́ и побе́ды одоле́ния взя́л еси́, ору́жием огражде́н на́с ра́ди пригвозди́вшагося на Кресте́ Влады́ки. Те́м, веселя́ся, усе́рдно пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

К горе́ моли́твы приступи́л еси́, и вше́д во о́блак Ду́ха, Бо́жия за́дняя ви́дел еси́, и сла́ву прие́м разсужде́ния, бы́в, о́тче, сто́лп непоколеби́мь. Те́м приле́жно моли́ изба́витися искуше́ния вра́жия пою́щим тя́.

Богоро́дичен: Зако́на Испо́лнителя родила́ еси́, пре́жде ве́к Го́спода вся́ческих, Сы́на, Му́дрость же и Си́лу, напосле́док, Пречи́стая, преесте́ственно пло́тию на обновле́ние земны́м. Те́м благоче́стно, Де́во Чи́стая, благослове́н, из Тебе́ Ро́ждшемуся зове́м, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сле́з твои́х тече́ньми огнепа́льныя сла́сти испепели́л еси́, гее́нскаго пла́мене стра́х отгна́л еси́, о́тче му́дре, соверше́нною любо́вию Созда́теля твоего́ сраствори́вся стра́хом, во вся́ ве́ки.

Я́коже Ено́х к Бо́гу преста́влься, от Него́ прия́т бы́л еси́, о́тче, и с вы́шними ли́ки водворя́яся, пое́ши: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ны́не нетле́нных даро́в наслажда́яся и трисо́лнечныя све́тлости исполня́яся, блаже́нне, певцы́ твоя́ страсте́й и тмы́ моли́твами изба́ви, да досто́йно Христа́ славосло́вим.

Богоро́дичен: Кля́тву разреши́ла еси́ дре́внюю, Пречи́стая, земны́х, неизрече́нным сло́вом Бо́га заче́нши, воплоще́нна из Тебе́ за милосе́рдие, Пренепоро́чная Влады́чице, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Просвеще́н добро́тою по́стничества, о́тче, и оде́ян ри́зою нетле́ния, Евфи́мие, и увязе́н венце́м даро́в па́че ума́, Влады́це все́х предстои́ши, ра́дуяся.

В пребыва́лища присноживу́щая всели́лся еси́, блаже́нне, иде́же апо́стол собо́р и мно́жество му́ченик, преподо́бных собра́ние, проро́ков ли́цы, боле́зней воздая́ния от Бо́га прие́мь досто́йно, богому́дре достосла́вне.

Всесве́тел, богоглаго́льниче, бы́л еси́, заря́ми Све́та Трисо́лнечнаго све́тло озаря́емь, испроси́ прегреше́ний разреше́ние, лю́тых избавле́ние и злы́х отчужде́ние все́м, любо́вию к тебе́ притека́ющим.

Богоро́дичен: Воплоти́вся неизрече́нно Влады́ка все́х из Тебе́, Богороди́тельнице Мари́е, соверше́н бы́сть Челове́к, и роди́вся, я́коже пре́жде рождества́ Де́ву сохрани́ Тя чи́сту, Его́же моли́ спасти́ от бе́д ду́ши на́ша.

Свети́лен.

Мирска́го пристра́стия я́ко тру́дна избе́гл еси́ и неяде́нием пло́ть увяди́л еси́, обнови́в же душе́вную кре́пость, преподо́бне, и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, приснопа́мятне. Те́м моля́ся не преста́й о на́с ко Го́споду.

Богоро́дичен: Ужа́сно Твое́ предста́тельство, Мари́е Богоукра́шенная, и стра́шная Твоя́ сла́ва все́й земли́, Богоро́дице; в Тебе́ бо ны́не хва́лимся и Тя́ Хода́таицу иму́ще к Сы́ну и Созда́телю Твоему́, неусы́пною Твое́ю моли́твою да спасе́мся вси́

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆з̾ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ра́дꙋйсѧ, и҆сто́чниче кипѧ́щїй стрꙋю̀ спаси́тельнꙋю, ѿ неѧ́же почерпа́емъ всѝ цѣле́бнꙋю бл҃года́ть прегрѣше́нїй, любо́вїю приходѧ́щымъ тебѣ̀, приснопа́мѧтне.

Ст҃ы́ню прїе́мъ ѿ хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѿ ᲂу҆тро́бы, сла́вне, и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆збра́нный сосꙋ́дъ, дх҃а бл҃года́ть всю̀ прїе́мый, ѻ҆́тче є҆ѵѳѵ́мїе.

Да жи́зни прича́стникъ нетлѣ́нныѧ ꙗ҆ви́шисѧ, вре́менныѧ, ѻ҆́тче премꙋ́дре, небре́глъ є҆сѝ: и҆ бг҃ꙋ пристꙋ́пль, непреста́ннѡ мо́лиши, спасти́сѧ всѣ̑мъ на́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лꙋ мꙋ́дромꙋ твои́хъ ᲂу҆сте́нъ послѣ́дꙋюще, ра́дꙋющесѧ, пренепоро́чнаѧ, тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ, бы́вшꙋю на́мъ винꙋ̀ неизрече́ннагѡ блаже́нства.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Всесвѣ́тлый показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре, сто́лпъ, наставлѧ́ѧ чи́ны мона́шествꙋющихъ: ѻ҆́блакъ же ѡ҆сѣнѧ́ющь жре́бїй бж҃їй, ли́ца неви́димыхъ врагѡ́въ помрача́ющь, бл҃года́тїю всецр҃ѧ̀.

Стои́ши предъ лице́мъ твоегѡ̀ влⷣки, неѡсла́бнымъ манове́нїемъ молѧ́сѧ, и҆зба́витисѧ ста́дꙋ твоемꙋ̀ ѿ рабо́ты тмы̀, прпⷣбне, и҆ мꙋчи́тельства страсте́й, и҆ твои́хъ моли́твъ послꙋ́шаетъ бг҃ъ.

Пло́ти твоеѧ̀ двиза̑нїѧ ᲂу҆мертви́въ крѣ́пкимъ поще́нїемъ, бг҃оглаго́льниче, бы́лъ є҆сѝ ѻ҆би́телище влⷣки. є҆го́же ᲂу҆молѝ, и҆зба́витисѧ скорбе́й, и҆ страсте́й смꙋще́нїѧ, къ тебѣ̀ прибѣга́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Сви́токъ тѧ̀ прови́дѣ и҆са́їа, въ не́мже пло́тски сло́во зна́менасѧ, раздра́въ начерта́нїе первозда́ннагѡ, є҆́же престꙋпле́нїемъ подписа̀, и҆ подадѐ ѡ҆ставле́нїе рабо́ты на́мъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ѿре́ксѧ пло́ти хрⷭ҇та̀ ра́ди, и҆ дꙋхо́вный ꙗ҆ви́всѧ народоводи́тель, ᲂу҆слы́шалъ є҆сѝ словеса̀ та́йныхъ ᲂу҆че́нїй, мона́хѡвъ же ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ пра́вило пра́вости, и҆ стра̑сти всѧ̑ крѣ́пкѡ попра́лъ є҆сѝ. тѣ́мъ и҆ де́мѡнѡвъ кова́рство до конца̀ и҆спепели́лъ є҆сѝ, къ немꙋ̀ зрѧ̀ всегда̀, бг҃оно́се. є҆ѵѳѵ́мїе, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Сл҃нца ѻ҆́блаче разꙋ́мнагѡ, бжⷭ҇твеннагѡ свѣ́та свѣти́льниче златокова́нный, нескве́рнаѧ, небла́знаѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆слѣпле́нїемъ страсте́й, безстра́стїѧ заре́ю просвѣтѝ, молю́сѧ: и҆ ѡ҆скверне́нное моѐ се́рдце ѡ҆мы́й потѡ́ки ᲂу҆миле́нїѧ, покаѧ́нїѧ же слеза́ми, и҆ ѿ тимѣ́нїѧ мѧ̀ ѡ҆чи́сти дѣ́лъ мои́хъ, да любо́вїю зовꙋ́ ти: бцⷣе приснодв҃о, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти мѝ, тебе́ бо и҆мѣ́ю наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве, гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ: до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Жела́нїе бжⷭ҇твенное тѧ̀ распалѝ, разгрѣ́ѧвъ твоѐ се́рдце, и҆ жела̑ннаѧ пости́глъ є҆сѝ до конца̀, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́тче, ѡ҆ста́вль земны́хъ пристра́стїе, є҆диносе́льникъ вы́шнихъ бы́въ слꙋжи́телей.

Ласка̑нїѧ сопрꙋ́жницы, прпⷣбне, попра́лъ є҆сѝ всеѻбра́знѡ: вни́де бо раче́нїе содѣ́телѧ въ тѧ̀, бг҃омꙋ́дре, те́плѣ, и҆ содѣ́ѧнныхъ мра̑чнаѧ жела̑нїѧ до конца̀ ѿри́нꙋ.

На па́жить чи́стꙋ возгна́лъ є҆сѝ воздержа́нїѧ ста́до твоѐ, ѻ҆́тче, и҆ ко и҆сто́чникꙋ приве́лъ є҆сѝ то́е немꙋ́тномꙋ безстра́стїѧ, мы́слєнныѧ ѕвѣ́ри побѣжда́ѧ, є҆́же и҆ ны́нѣ моли́твами твои́ми спаса́й.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ тебѐ ро́ди сла́вѧтъ родѡ́въ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ, ѻ҆трокови́це: созда́телѧ бо была̀ є҆сѝ пала́та и҆ бжⷭ҇твенный хра́мъ, въ не́мже всели́сѧ высоча́йшїй, пло́тїю ѡ҆бло́жсѧ, да спасе́тъ на́съ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

Ве́сь бг҃ꙋ прилѣжа̀ ѻ҆́тче, въ пꙋсты́нѧхъ мра́зъ нощны́й претерпѣ́лъ є҆сѝ до́блественнѣ, и҆ дневны́й носѧ̀ ва́ръ: и҆ бы́лъ є҆сѝ до́мъ мꙋ́дрости бж҃їѧ, добродѣ́тельнымъ сїѧ́нїемъ многоѻбра́знѡ ᲂу҆краша́емь.

Ю҆́ношески настꙋпи́въ на поще́нїе, чревонеи́стовства ѕмі́ѧ не прїе́мь совѣ́тника, ѻ҆́тче: но а҆́лчбою и҆ моли́твами непреста́нными, и҆ чистото́ю соедини́всѧ бг҃ꙋ, прича́стникъ бы́лъ є҆сѝ сла́дости лꙋ́чшїѧ.

Добродѣ́телей возше́дъ на ѻ҆́блаки, скрижа̑ли прїѧ́лъ є҆сѝ, блаже́нне, напи̑санныѧ рꙋко́ю бж҃їею, и҆ мона́шествꙋющихъ мно́жєства наꙋчи́лъ є҆сѝ, веще́ственныхъ всѣ́хъ ѡ҆ша́ѧтисѧ, возводѧ̀ на го́рꙋ бжⷭ҇твеннагѡ позна́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, бг҃опра́ѻтцꙋ лѣ́ствица нб҃сѐ высоча́е, и҆мꙋ́щи созда́телѧ сѣдѧ́ща. и҆зъ тебє́ бо бг҃ъ вопло́щсѧ показа́сѧ, и҆ совокꙋпѝ разстоѧ̑щаѧсѧ пре́жде. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ вѣ́рнїи сла́вимъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ко гдⷭ҇ꙋ ѿ ки́та і҆ѡ́на возопѝ: ты́ мѧ возведѝ и҆зъ глꙋбины̀ а҆́да, молю́сѧ: да ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю во гла́сѣ хвале́нїѧ, и҆́стины же дх҃омъ пожрꙋ̀ тебѣ̀.

Пострѣка́емь влⷣчнею любо́вїю, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ всѧ̑ чꙋ́вствєннаѧ, и҆ томꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, на ра́мена и҆́го ле́гкое взе́мъ мꙋ́жески, благодꙋ́шїѧ, тезоимени́те.

Нака́занъ неизрече́нныхъ зна́нїю, бл҃же́нне, наꙋчи́лъ є҆сѝ твоѐ ста́до нбⷭ҇наѧ мꙋ́дрствовати, и҆ страсте́й наше́ствїѧ ѿгонѧ̀ твои́ми поꙋче́ньми.

Житїѐ твоѐ подо́бно вы́шнихъ си́лъ, ѻ҆́тче, бы́сть дерзнове́нїе тебѣ̀ дадѐ, є҆́же держа́лъ є҆сѝ всегда̀. страсте́й и҆зба́вити твоѐ ста́до, хрⷭ҇та̀ ᲂу҆молѝ.

Бг҃оро́диченъ: Разꙋмѣ́въ твоѐ неизрече́нное, чⷭ҇таѧ, та́инство, го́рꙋ приѡсѣне́ннꙋю а҆ввакꙋ́мъ тѧ̀ провозвѣстѝ: и҆зъ тебє́ бо содѣ́тель за милосе́рдїе вопло́щсѧ, дре́внее ѿѧ́тъ и҆зрече́нїе.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Волне́нїй мно́жєства невла́жнѡ преходѧ̀, безплѡ́тныѧ врагѝ стрꙋѧ́ми сле́зъ твои́хъ крѣ́пкѡ погрꙋзи́лъ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре є҆ѵѳѵ́мїе, прпⷣбне: и҆ чꙋде́съ да́ръ прїе́мъ, и҆сцѣлѧ́еши стра̑сти всѧ̑кїѧ, молѝ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

Ѿве́рзи моѧ̑ ᲂу҆ста̀, требл҃же́нне, благопрїѧ́тными твои́ми моли́твами, предстоѧ̀ бг҃ꙋ, всесла́вне є҆ѵѳѵ́мїе: да воспою̀ бжⷭ҇твенное твоѐ житїѐ, и҆ возглаго́лю досто́йнѡ добродѣ́тєли твоѧ̑, ꙗ҆̀же на землѝ хрⷭ҇та̀ ра́ди бг҃а соверши́лъ є҆сѝ прпⷣбнѡ. сто́лпъ бо ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ пра́вило мона́хѡвъ свѣтлѣ́йшее, равноа́гг҃льное стѧжа́въ житїѐ: въ нехѡ́днаѧ и҆́стиннѡ всели́всѧ, молѝ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Кꙋпина̀ въ горѣ̀ ѻ҆гненеѡпа́льнаѧ, и҆ росоно́снаѧ пе́щь халде́йскаѧ, ꙗ҆́вѣ предписа́ тѧ, бг҃оневѣ́сто: бжⷭ҇твенный бо невеще́ственный въ веще́ственнѣмъ чре́вѣ ѻ҆́гнь неѡпа́льнѡ прїѧ́ла є҆сѝ. тѣ́мже и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

А҆враа́мскїй стѧжа́въ нра́въ, премꙋ́дре, ѿ землѝ твоеѧ̀ пресе́льникъ бы́въ, и҆ бг҃а ᲂу҆зрѣ́лъ є҆сѝ, ѡ҆бѣщава́юща тѝ воздаѧ́нїе бога́тно. тѣ́мъ веселѧ́сѧ ᲂу҆се́рднѡ пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Распалѧ́емь дꙋ́хомъ, прпⷣбне, кѡ́зни вра̑жїѧ разори́лъ є҆сѝ, и҆ побѣ̑ды ѡ҆долѣ́нїѧ взѧ́лъ є҆сѝ, ѻ҆рꙋ́жїемъ ѡ҆гражде́нъ на́съ ра́ди пригвозди́вшагѡсѧ на крⷭ҇тѣ̀ влⷣки. тѣ́мъ веселѧ́сѧ ᲂу҆се́рднѡ пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Къ горѣ̀ моли́твы пристꙋпи́лъ є҆сѝ, и҆ вше́дъ во ѻ҆́блакъ дх҃а, бж҃їѧ за̑днѧѧ ви́дѣлъ є҆сѝ, и҆ сла́вꙋ прїе́мъ разсꙋжде́нїѧ, бы́въ, ѻ҆́тче, сто́лпъ непоколеби́мь. тѣ́мъ прилѣ́жнѡ молѝ, и҆зба́витисѧ и҆скꙋше́нїѧ вра́жїѧ, пою́щымъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Зако́на и҆спо́лнителѧ родила̀ є҆сѝ, пре́жде вѣ̑къ гдⷭ҇а всѧ́ческихъ, сн҃а, мꙋ́дрость же и҆ си́лꙋ, напослѣ́докъ, пречⷭ҇таѧ, преесте́ственнѡ пло́тїю на ѡ҆бновле́нїе земны̑мъ. тѣ́мъ благоче́стнѡ, дв҃о чⷭ҇таѧ, бл҃гослове́нъ, и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ зове́мъ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сле́зъ твои́хъ тече́ньми ѻ҆гнепа̑льныѧ сла̑сти и҆спепели́лъ є҆сѝ, гее́нскагѡ пла́мене стра́хъ ѿгна́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче мꙋ́дре, соверше́нною любо́вїю созда́телѧ твоегѡ̀ сраствори́всѧ стра́хомъ, во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже є҆нѡ́хъ къ бг҃ꙋ преста́вльсѧ, ѿ негѡ̀ прїѧ́тъ бы́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, и҆ съ вы́шними ли̑ки водворѧ́ѧсѧ пое́ши: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ны́нѣ нетлѣ́нныхъ дарѡ́въ наслажда́ѧсѧ, и҆ трисо́лнечныѧ свѣ́тлости и҆сполнѧ́ѧсѧ, блаже́нне, пѣвцы̀ твоѧ̑ страсте́й и҆ тмы̀ моли́твами и҆зба́ви, да досто́йнѡ хрⷭ҇та̀ славосло́вимъ.

Бг҃оро́диченъ: Клѧ́твꙋ разрѣши́ла є҆сѝ дре́внюю, пречⷭ҇таѧ, земны́хъ, неизрече́ннымъ сло́вомъ бг҃а заче́нши, воплоще́нна и҆зъ тебє̀ за милосе́рдїе, пренепоро́чнаѧ влⷣчце. є҆го́же превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю, прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Просвѣще́нъ добро́тою по́стничества, ѻ҆́тче, и҆ ѡ҆дѣ́ѧнъ ри́зою нетлѣ́нїѧ, є҆ѵѳѵ́мїе, и҆ ᲂу҆вѧзе́нъ вѣнце́мъ дарѡ́въ па́че ᲂу҆ма̀, влⷣцѣ всѣ́хъ предстои́ши ра́дꙋѧсѧ.

Въ пребыва̑лища присноживꙋ̑щаѧ всели́лсѧ є҆сѝ, блаже́нне, и҆дѣ́же а҆пⷭ҇тѡлъ собо́ръ, и҆ мно́жество мꙋ́чєникъ, прпⷣбныхъ собра́нїе, прⷪ҇ро́кѡвъ ли́цы, болѣ́зней воздаѧ̑нїѧ ѿ бг҃а прїе́мь досто́йнѡ, бг҃омꙋ́дре достосла́вне.

Всесвѣ́телъ, бг҃оглаго́льниче, бы́лъ є҆сѝ, зарѧ́ми свѣ́та трисл҃нечнагѡ свѣ́тлѡ ѡ҆зарѧ́емь, и҆спросѝ прегрѣше́нїй разрѣше́нїе, лю́тыхъ и҆збавле́нїе, и҆ ѕлы́хъ ѿчꙋжде́нїе, всѣ̑мъ любо́вїю къ тебѣ̀ притека́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Воплоти́всѧ неизрече́ннѡ влⷣка всѣ́хъ и҆зъ тебє̀, бг҃ороди́тельнице марі́е, соверше́нъ бы́сть чл҃вѣ́къ, и҆ роди́всѧ, ꙗ҆́коже пре́жде рождества̀ дв҃ꙋ сохрани́ тѧ чи́стꙋ. є҆го́же молѝ, спастѝ ѿ бѣ́дъ дꙋ́шы на́шѧ.

Свѣти́ленъ.

Мїрска́гѡ пристра́стїѧ ꙗ҆́кѡ трꙋ́дна и҆збѣ́глъ є҆сѝ, и҆ неѧде́нїемъ пло́ть ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ: ѡ҆бнови́въ же дꙋше́внꙋю крѣ́пость, прпⷣбне, и҆ сла́вою ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ нбⷭ҇ною, приснопа́мѧтне. тѣ́мъ молѧ́сѧ не преста́й ѡ҆ на́съ ко гдⷭ҇ꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆жа́сно твоѐ предста́тельство, марі́е бг҃оꙋкра́шеннаѧ, и҆ стра́шнаѧ твоѧ̀ сла́ва все́й землѝ, бцⷣе: въ тебѣ́ бо ны́нѣ хва́лимсѧ, и҆ тѧ̀ хода́таицꙋ и҆мꙋ́ще къ сн҃ꙋ и҆ созда́телю твоемꙋ̀, неꙋсы́пною твое́ю моли́твою да спасе́мсѧ всѝ.

Пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Но­вый, Со­лун­ский, в ми­ру Ни­ки­та, был уро­жен­цем го­ро­да Ан­ки­ры в Га­ла­тии. Ро­ди­те­ли его, Епи­фа­ний и Ан­на, ве­ли доб­ро­де­тель­ную хри­сти­ан­скую жизнь, и сын их с дет­ства был крот­ким, чест­ным и по­слуш­ным. Се­ми лет он остал­ся без от­ца и вско­ре стал опо­рой ма­те­ри во всех де­лах. Прой­дя во­ин­скую служ­бу, Ни­ки­та по на­сто­я­нию ма­те­ри же­нил­ся. По­сле рож­де­ния до­че­ри он тай­но оста­вил дом, чтобы по­сту­пить в мо­на­стырь. 15 лет пре­по­доб­ный Ев­фи­мий под­ви­зал­ся на го­ре Олимп, где на­учил­ся у стар­цев мо­на­ше­ским по­дви­гам.

По­том пре­по­доб­ный пе­ре­се­лил­ся на Свя­тую Афон­скую Го­ру. По до­ро­ге, узнав, что его мать и же­на в доб­ром здра­вии, он из­ве­стил их о том, что стал ино­ком, и по­слал им крест, при­зы­вая по­сле­до­вать его при­ме­ру. На Афоне пре­по­доб­ный при­нял ве­ли­кую схи­му и жил три го­да в пе­ще­ре, в пол­ном без­мол­вии, бо­рясь с ис­ку­ше­ни­я­ми. Дол­гое вре­мя свя­той Ев­фи­мий под­ви­зал­ся на стол­пе, неда­ле­ко от Со­лу­ни, на­став­ляя при­хо­дя­щих за со­ве­том и вра­чуя бо­лез­ни. Пре­по­доб­ный на­столь­ко очи­стил свой ум и серд­це, что спо­до­бил­ся Бо­же­ствен­ных ви­де­ний и от­кро­ве­ний. По по­ве­ле­нию Гос­по­да свя­той Ев­фи­мий в 863 го­ду на го­ре Пе­ри­сте­ра, неда­ле­ко от Со­лу­ни, ос­но­вал две оби­те­ли, ко­то­ры­ми управ­лял 14 лет, оста­ва­ясь в сане диа­ко­на. В од­ной из них при­ня­ли по­стриг его мать и же­на. Пе­ред кон­чи­ной пре­по­доб­ный уда­лил­ся на ост­ро­вок, на­хо­дя­щий­ся у Афо­на, и там по­чил в 889 го­ду. Мо­щи его пе­ре­не­се­ны в Со­лунь. Пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия на­зы­ва­ют Но­вым в от­ли­чие от пре­по­доб­но­го Ев­фи­мия Ве­ли­ко­го (па­мять 20 ян­ва­ря).

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ев­фи­мия Но­во­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.