Канон святому преподобному Георгию Хозевиту

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отверзе́ние у́ст да́ти мне́ благода́ть моли́ прему́дрости, Гео́ргие, нача́ло Иису́са, я́ко да воспою́ твою́ па́мять по досто́инству, неразу́мный, пе́сньми боже́ственными, ра́дуяся.

На земли́ пожи́л еси́, я́ко безпло́тен, сла́вне, совокупи́лся же еси́ отсю́ду безпло́тным лико́м, Безпло́тнаго пе́сньми трисвяты́ми поя́ и прие́мля Сего́ осия́ние.

Ми́р преоби́дел еси́ преми́рными мы́сльми твои́ми, пости́вся же в ми́ре, иде́же воспита́ся Христо́с, отше́л же еси́ к нетле́нному ми́ру, лико́м совокупи́вся перворо́дных, му́дре.

Богоро́дичен: Отве́рз уста́ моя́, Чи́стая, предвозглаго́лю воспе́ти Тя́, Му́дрость ро́ждшую Ипоста́сную, но, я́ко нечи́ст, Всечи́стую я́ко ле́по пе́ти Тя́ не моги́й, прошу́ по́мощи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Омыва́яся слеза́ми твои́ми, от бре́ния мирска́го пло́ть очи́стил еси́ и, я́коже струя́ми ре́чными, си́ми де́монов полки́ по́стнически потопи́л еси́.

Преподо́бне, непоро́чне и пра́ведне житие́ преше́л еси́, му́дре, к сему́ и боле́зньми по́стническими неболе́зненную жи́знь насле́довал еси́, богоблаже́нне Гео́ргие.

Объе́мся боже́ственным жела́нием, всеблаже́нне, к ме́стом Сио́нским отше́л еси́ и та́мо пребы́л еси́ да́же до сме́рти, всему́дре, изнуря́я боле́зньми пло́ть твою́.

Богоро́дичен: Твоего́ песносло́вца заблу́ждша, Отрокови́це, к пути́ покая́ния напра́ви, я́же Сло́во ро́ждшая, ми́ра очища́ющаго грехи́, Богоневе́сто.

Конда́к, гла́с 4.

Яви́лся еси́ свети́ло пресве́тлое, Гео́ргие, озаря́я Боже́ственными заря́ми ве́рно зову́щия ти́: моли́ о на́с Влады́ку Христа́, я́вльшагося во струя́х и просве́щшаго земноро́дныя.

Седа́лен, гла́с 5.

Мно́гаго в поще́нии и сла́внаго небе́снаго граждани́на, и ве́рных моли́твенника воспои́м ны́не и велича́ем, и́бо Благоизво́лившему взы́ти на Кре́ст потща́ся угоди́ти боле́зньми непоро́чными вои́стинну и сла́вным свои́м житие́м.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Поще́ньми, я́ко снедьми́, любоче́стно пита́яся, ду́шу твою́, блаже́нне, ны́не веселя́щуюся, предста́вил еси́ Творцу́ все́х, призва́вшему тя́ к вы́шней Боже́ственней сла́дости, ра́дующася.

Не́бо не́кое яви́лся еси́, дея́ньми, я́ко звезда́ми, укра́шен, нося́, я́коже со́лнце, Го́спода, твою́ ду́шу, я́ко луну́, озаря́юща и показу́юща Своея́ сла́вы прича́стника.

Влады́ка, с небесе́ на́с ра́ди сше́д, Сио́н обре́те Боже́ственное вои́стинну жили́ще, иде́же все́лься ты́ жела́нием, я́коже ле́ствицею, к вы́шнему возше́л еси́ Сио́ну, в се́м до́льнем пожи́в.

Богоро́дичен: Седя́й в не́дрех присносу́щно Роди́вшаго неопи́санно на Твои́х объя́тиих яви́ся ны́не, опи́санно седя́, Ро́ждшую Тя́ показа́в по рождестве́ Присноде́ву и и́стинно нетле́нну.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Удиви́шася а́нгели и все́ преподо́бных сосло́вие, вои́стинну непреста́нное боле́зней твои́х зря́ще и жития́ жесто́кое: ты́ бо, я́ко безду́шный боле́знуя ка́мень, сконча́л еси́ доброде́телей исправле́ние.

Вся́ку просия́ у́бо ду́шу вели́кий, вся́ исполня́я светоли́тия и тмы́ свобожда́я страсте́й, я́коже чисте́йшее и ны́не со́лнце, испуща́я спаси́тельное движе́ние.

Оте́чества устрани́лся еси́ твоего́, му́дре Гео́ргие, па́че подоба́ющих житию́ Христа́ возлюби́в устра́ньшагося челове́ком. Те́мже бы́л еси́ Тому́ досто́ин, го́рния удостоя́емь благода́ти.

Богоро́дичен: Украси́ла еси́, Чи́стая, Ты́ челове́ков исполне́ние: Ты́ бо яви́лася еси́ простра́ннейши небе́сныя широты́, ро́ждшая Бо́га Сло́во, я́ко ко́жу, небеса́, Отрокови́це, просте́ршаго и земны́я возсозда́вшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Возопи́л еси́ к Бо́гу с непреста́нными слеза́ми, и жития́, я́ко от ки́та, лю́таго тя́ спасе́ к небу́рным и приснотеку́щим исто́чником обоже́ния.

Четвероуго́льну доброде́телей ли́к тя́ поста́ви сте́ну, блаже́нне, мы́сленных враго́в не боя́щася верхостреля́ний, я́ко кре́пок бо, побежда́еши искуси́теля.

Я́ко овча́, в Хози́в честны́й прите́кл еси́, дея́нии же, я́ко жезло́м, подпира́яся, к Еде́му напра́вил еси́ того́ вруче́ныя о́вцы.

Богоро́дичен: Всели́ся я́ко Челове́к во утро́бу Твою́ Госпо́дь, челове́ка мя́ нетле́нных се́л сподобля́я, презира́я моя́ дея́ния беззако́нная, Чи́стая, и прегреше́ния.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не вда́л еси́ себе́, боле́зньми изнуря́емь поще́ния, сатани́нским помысло́м: у́м бо нескита́телен к могу́щему спаса́ти Го́споду ты́ стяжа́в, вся́к прило́г оттря́сл еси́.

Низулежа́ньми, бде́ньми и поще́ньми твоя́ вся́ умертви́л еси́ у́ды, я́же на земли́, и ны́не нетле́нную и неболе́зненную жи́знь живе́ши, блаже́нне, о на́с моля́ся, пою́щих тя́ с любо́вию.

Присносу́щаго Гро́б возжела́л еси́ кра́йне ви́дети и поклони́тися, му́дре, и, та́мо бы́в, изво́лил еси́ преподо́бно воздержа́нием соумертви́тися, преподо́бне, за милосе́рдие Умертви́вшемуся.

Богоро́дичен: Не послужи́ша тва́ри, и́же Творца́ Тя́ позна́вшии Ро́ждшую, но Бо́га и́стинна, из Тебе́ возсия́вшаго Сло́ва, ве́дуще, Отрокови́це, зову́т: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Отню́д дрема́ния твои́м ве́ждам, ниже́ сна́ твои́м очесе́м, о́тче, да́л еси́, до́ндеже сотвори́л еси́ ме́сто, уго́дно тебе́ сама́го, и селе́ние Вседержи́теля, Его́же вся́ пою́т дела́ и превозно́сят во ве́ки.

Обре́л еси́ возме́здие трудо́в безме́рных, всеблаже́нне, ра́й, его́же предугото́ва того́ жела́ющим от души́ Госпо́дь, о́бщее ца́рство зову́щим непреста́нно: по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Обре́те оби́тель Хози́вская тя́ пра́вило и изве́стнейший о́браз, вся́к проше́дша доброде́тельных дея́ний ви́д, преподо́бных похвало́, му́дре Гео́ргие. Те́мже пожи́вше боже́ственне, с тобо́ю игра́ют во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Яви́ся про́ст Боже́ственным естество́м, из Тебе́, Богороди́тельнице, вои́стинну сло́жен за неизрече́нную ми́лость Свои́м Божество́м, пло́ть от крове́й Твои́х прие́м. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, ве́дуще, песносло́вим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́кую сла́дость жития́ оплева́л еси́ вы́шния ра́ди сла́дости, жесто́кому бо пребыва́нию па́че сла́дкаго жития́ поревнова́л еси́ и страсте́й потща́лся еси́ угаси́ти пе́щь мно́гими твои́ми слеза́ми, Гео́ргие, мона́шествующих честно́е украше́ние.

Ны́не я́ко вои́стинну пред Бо́гом стои́ши, всему́дре, Ему́же воздержа́нием присво́итися пе́рвее потща́лся еси́ и Того́ явле́ний наслажда́ешися я́ве. Те́мже все́м дава́й, чту́щим тя́, просвеще́ние и Боже́ственных прича́стие.

Взя́лся еси́ к Све́ту незаходи́мому, сла́вне, тмы́ жития́ изба́вився, и Вседержи́телю и Трисо́лнечному Све́ту предстои́ши с вы́шними чи́нми, и отону́дныя наслажда́ешися испуща́емыя све́тлости, блаже́нне, и на́с озаря́еши, пою́щих тя́.

Богоро́дичен: Всего́ мя́ Бо́г обожи́ти хотя́, ве́сь едини́тся Тебе́, и непости́жное все́м та́инство новоде́йствуется: ражда́еши, Де́ва нетле́нна, и пло́ть ви́дится Бо́г. Его́же чту́ще, Тя́ ны́не блажи́м, Мари́е, я́коже Сама́ прорекла́ еси́.