Канон святому преподобному Герасиму Иорданскому

Припев: Преподо́бне о́тче Гера́симе, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 марта (04 марта ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Сла́ву безсме́ртия и нетле́ния боже́ственный вене́ц до́бре подви́гшемуся Христо́с тебе́ подаде́, Гера́симе.

Име́я Светода́теля, твои́х послу́шающа моле́ний, де́монов тму́ ума́лил еси́, о́тче Гера́симе.

Струя́ми твои́х сле́з, я́коже дре́во, о́тче, тучня́емое, плоды́ безсме́ртия произне́сл еси́, богому́дре Гера́симе.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, уста́ви боле́зни се́рдца моего́, я́же Христа́ безболе́зненно, па́че ума́ же и сло́ва ро́ждшая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Распя́тие во́льное Претерпе́вшему, преподо́бне, после́дуя, ве́сь распя́лся еси́ житию́ и страсте́м.

Возмо́гл еси́, укрепля́емь вседе́тельным, му́дре, манове́нием, кре́пкаго вся́ се́ти попра́ти, Гера́симе.

Смире́нным мудрова́нием и смире́нным, му́дре, ду́хом, ты́ укре́плься, стра́сти душетле́нныя всеконе́чно смири́л еси́.

Я́коже вели́кое со́лнце, чуде́с твои́х сия́ньми просвеща́еши все́х сердца́, ве́рно восхваля́ющих тя́.

Богоро́дичен: Родила́ еси́, Всенепоро́чная, Отцу́ Сы́на сопресто́льна и соесте́ственна, все́м вхо́ды жи́зненныя показа́вшаго.

Седа́лен, гла́с 4.

Де́монов, преподо́бне, кова́рства кре́стною благода́тию и де́йством преше́д, положе́нием бо́г бы́л еси́; те́мже тя́ ве́рно почита́ем, Гера́симе.

Богоро́дичен: Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́ и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Крестобогоро́дичен: На дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Хра́м бы́сть Ду́ха просвеще́нное, о́тче, се́рдце твое́, те́м то́чит дарова́ния, исцеля́я неду́ги Боже́ственною благода́тию.

Зако́ну Боже́ственному повину́яся, о́тче, от ю́ности после́довал еси́ Го́споду, облобыза́я безпло́тных житие́ с те́лом.

Ше́ствия твоя́, преподо́бне, к спаси́тельней стези́ испра́вишася наставле́нием Боже́ственнаго Ду́ха, в тя́, преподо́бне, все́льшагося.

Богоро́дичен: Иису́са Человеколю́бца, Его́же несказа́нно чревоноси́ла еси́, умоли́, Всенепоро́чная, спасти́ вся́, пою́щия Тя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Умо́м очище́нным прие́м лучи́ Свята́го Ду́ха, све́т мона́шествующих бы́л еси́.

Житие́ твое́, ну́ждею естества́ сия́я, а́нгела земна́го с пло́тию тя́ показа́.

Во́д живото́чных Ду́ха испо́лнен, ре́ки источи́л еси́ чуде́с, о́тче Гера́симе.

Богоро́дичен: Я́ко ту́ча, на Тя́ сни́де, Богоро́дице, Сло́во, воплоща́емое в просвеще́ние ду́ш на́ших.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Пло́ти твоея́ немощно́е, си́лою укрепля́емо от Де́вы на́м Чи́стыя возсия́вшаго, всю́ смири́ си́лу, о́тче, вражде́бных безпло́тных, преподо́бне.

Сокруши́в мы́сленных льво́в че́люсти благода́тию, покори́л еси́ чу́вственных стремле́ния, преподо́бне; те́м повину́ется тебе́ ле́в, я́ко па́стырю благопоко́рно служа́.

Житие́ а́нгельское, мудрова́ние, о́тче, смире́нно стяжа́в о Христе́, кро́ток бы́л еси́ и ны́не всели́лся еси́ в земли́ кро́тких, ра́дости Боже́ственныя исполня́емь.

Богоро́дичен: Всели́ся в Тя́ О́тчее, Чи́стая, озаре́ние и, ро́ждься пло́тию, ми́р просвети́, и тмы́ изба́ви многобо́жия; сего́ ра́ди воспева́ем Тя́.

Конда́к, гла́с 4.

Возгоре́вся раче́нием го́рним, же́стость пусты́ни Иорда́новы, па́че все́х ми́ра сла́дких предпоче́л еси́, отону́дуже повину́ся тебе́ зве́рь да́же до сме́рти, о́тче, послу́шне и жа́лостне на гро́бе твое́м сконча́ся, просла́вльшу тя́ та́ко Бо́гу, к Нему́же моля́ся, и о на́с, о́тче Гера́симе, помина́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Све́т возсия́ тебе́, о́тче, и сопру́г сего́ весе́лие, в небе́сных кро́вех при́сно водворя́ему и песнопою́щу: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ту́чами сле́з напои́в твое́, богоно́се, се́рдце, доброде́тельныя прозяба́еши плоды́, и́миже сла́дость го́рнюю во ве́ки прия́л еси́ со все́ми преподо́бными.

Во усте́х нося́ пе́ние в подража́нии непреста́нно а́нгельстем, бде́нным умо́м, Гера́симе, вопия́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: О́гнь ника́коже Тя́, Богоро́дице, Божества́ опали́, Де́во, Тя́ бо купина́ иногда́ образова́ше в горе́, опаля́ема, Пречи́стая, и ника́коже сгара́ющи.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Просвеще́н предста́л еси́ Влады́це по́стническими сия́ньми, чудоно́сче Гера́симе, и безпло́тных лико́м счи́слился еси́.

В беззло́бии житие́ проводи́в, лука́ваго седа́лище отню́д охуди́л еси́, по́стников красото́, богому́дре Гера́симе.

Во оде́жду нетле́ния оде́ялся еси́ страсте́й совлече́нием, о́тче богому́дре Гера́симе, и черто́г Боже́ственный досто́йно получи́л еси́.

Богоро́дичен: Я́ко благоуха́нный кри́н, обре́т Тя́ во удо́лиих жития́ Пресу́щественный, Всечи́стая, Тобо́ю благоуха́ние ми́рови вдохну́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Стопа́м все́х, до́бре на земли́ ходи́вших, после́дуя, любо́вь име́л еси́, ве́ру, наде́жду, ме́рность, му́дрость и неоску́дную моли́тву, воздержа́ние неизрече́нное, о́тче Гера́симе, наслажда́яся чи́стыми восхожде́нии.

О, чу́до! ка́ко, я́ко слове́сен, повинова́шеся тебе́ зве́рь повеле́нию твоему́, Гера́симе, со усе́рдием служа́, Бо́гу прославля́ющу твое́ житие́ равноа́нгельное, зна́мении, преподо́бне, и безчи́сленными дивесы́ и чудесы́?

Утвержде́ние яви́лся еси́ мона́шествующих и молча́щих, богоно́се, наказа́ние, тесне́йшую бо воздержа́ния стезю́ ше́ствовал еси́, боже́ственными наде́ждами ду́шу при́сно разширя́я. Те́мже простра́нно в се́лех избра́нных обре́л еси́ селе́ние.

Процве́л еси́, о́тче, во дво́рех Бо́га на́шего, я́ко фи́никс высокора́сленный, я́ко кипари́с, возвели́чился еси́ боже́ственными возноше́нии. Отону́дуже па́мять твою́ ве́рно вси́ пра́зднуем, в ню́же мо́лимся: искуше́ний ны́ вся́ких спаси́.

Богоро́дичен: Нося́щи Емману́ила на руку́ Твое́ю, Чи́стая, я́коже Младе́нца, Богора́дованная, вопия́ла еси́: Ча́до Мое́ сладча́йшее, ка́ко пода́м Тебе́ сосе́ц, пита́ющему вся́ческая? ка́ко повию́ Тя́ пелена́ми, мгло́ю повива́ющаго мо́ре?

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Сла́вꙋ безсме́ртїѧ и҆ нетлѣ́нїѧ бж҃е́ственный вѣне́цъ, до́брѣ подви́гшемꙋсѧ, хрⷭ҇то́съ тебѣ̀ подадѐ, гера́сїме.

И҆мѣ́ѧ свѣтода́телѧ, твои́хъ послꙋ́шающа моле́нїй, де́мѡнѡвъ тмꙋ̀ ᲂу҆ма́лилъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е гера́сїме.

Стрꙋѧ́ми твои́хъ сле́зъ, ꙗ҆́коже дре́во, ѻ҆́ч҃е, тꙋчнѧ́емое, плоды̀ безсме́ртїѧ произне́слъ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре гера́сїме.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ бцⷣе, ᲂу҆ста́ви болѣ̑зни се́рдца моегѡ̀, ꙗ҆́же хрⷭ҇та̀ безболѣ́зненнѡ, па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва ро́ждшаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Распѧ́тїе во́льное претерпѣ́вшемꙋ, преподо́бне, послѣ́дꙋѧ, ве́сь распѧ́лсѧ є҆сѝ житїю̀ и҆ страсте́мъ.

Возмо́глъ є҆сѝ ᲂу҆крѣплѧ́емь вседѣ́тельнымъ, мꙋ́дре, манове́нїемъ, крѣ́пкагѡ всѧ̑ сѣ̑ти попра́ти, гера́сїме.

Смире́ннымъ мꙋдрова́нїемъ, и҆ смире́ннымъ, мꙋ́дре, дꙋ́хомъ, ты̀ ᲂу҆крѣ́пльсѧ, стра̑сти дꙋшетлѣ̑нныѧ всеконе́чнѡ смири́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́коже вели́кое сл҃нце, чꙋде́съ твои́хъ сїѧ́ньми просвѣща́еши всѣ́хъ сердца̀, вѣ́рнѡ восхвалѧ́ющихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ, ѻ҆ц҃ꙋ̀ сн҃а сопресто́льна и҆ соесте́ственна, всѣ̑мъ вхо́ды жи́знєнныѧ показа́вшаго.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Де́мѡнѡвъ, преподо́бне, кова̑рства крⷭ҇тною благода́тїю и҆ дѣ́йствомъ преше́дъ, положе́нїемъ бо́гъ бы́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѧ̀ вѣ́рнѡ почита́емъ, гера́сїме.

Бг҃оро́диченъ: Пречи̑стыѧ рꙋ́ки твоѧ̑, дв҃о мт҃и, просте́рши, покры́й ᲂу҆пова́ющыѧ на тѧ̀, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ зовꙋ́щыѧ: всѣ̑мъ пода́ждь, хрⷭ҇тѐ, ми́лѡсти твоѧ̑.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На дре́вѣ ви́дѧщи воздви́жена сн҃а твоего̀, пречⷭ҇таѧ, ᲂу҆тро́бою мт҃рнею растерза́ема, жа́лостнѡ взыва́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ка́кѡ заше́лъ є҆сѝ, свѣ́те мо́й безлѣ́тный;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑ и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Хра́мъ бы́сть дх҃а, просвѣще́нное, ѻ҆́ч҃е, се́рдце твоѐ: тѣ́мъ то́читъ дарова̑нїѧ, и҆сцѣлѧ́ѧ недꙋ́ги бж҃е́ственною благода́тїю.

Зако́нꙋ бжⷭ҇твенномꙋ повинꙋ́ѧсѧ, ѻ҆́ч҃е, ѿ ю҆́ности послѣ́довалъ є҆сѝ гдⷭ҇ꙋ, ѡ҆блобыза́ѧ безпло́тныхъ житїѐ съ тѣ́ломъ.

Шє́ствїѧ твоѧ̑, преподо́бне, къ спаси́тельнѣй стезѝ и҆спра́вишасѧ, наставле́нїемъ бж҃е́ственнагѡ дх҃а, въ тѧ̀, преподо́бне, все́льшагѡсѧ.

Бг҃оро́диченъ: І҆и҃са чл҃вѣколю́бца, є҆го́же несказа́ннѡ чревоноси́ла є҆сѝ, ᲂу҆молѝ, всенепоро́чнаѧ, спастѝ всѧ̑ пою́щыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Оу҆мо́мъ ѡ҆чище́ннымъ прїе́мъ лꙋчы̀ ст҃а́гѡ дх҃а, свѣ́тъ мона́шествꙋющихъ бы́лъ є҆сѝ.

Житїѐ твоѐ нꙋ́ждею є҆стества̀ сїѧ́ѧ, а҆́гг҃ла земна́го съ пло́тїю тѧ̀ показа̀.

Во́дъ живото́чныхъ дх҃а и҆спо́лненъ, рѣ́ки и҆сточи́лъ є҆сѝ чꙋде́съ, ѻ҆́ч҃е гера́сїме.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ тꙋ́ча на тѧ̀ сни́де, бцⷣе, сло́во воплоща́емое въ просвѣще́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ̀ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Пло́ти твоеѧ̀ немощно́е, си́лою ᲂу҆крѣплѧ́емо, ѿ дв҃ы на́мъ чⷭ҇тыѧ возсїѧ́вшагѡ, всю̀ смирѝ си́лꙋ, ѻ҆́ч҃е, вражде́бныхъ безпло́тныхъ, преподо́бне.

Сокрꙋши́въ мы́сленныхъ львѡ́въ чє́люсти благода́тїю, покори́лъ є҆сѝ чꙋ́вственныхъ стремлє́нїѧ, преподо́бне: тѣ́мъ повинꙋ́етсѧ тебѣ̀ ле́въ, ꙗ҆́кѡ па́стырю, благопоко́рнѡ слꙋжѧ̀.

Житїѐ а҆́гг҃льское, мꙋдрова́нїе, ѻ҆́ч҃е, смире́нно стѧжа́въ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀, кро́токъ бы́лъ є҆сѝ: и҆ ны́нѣ всели́лсѧ є҆сѝ въ землѝ кро́ткихъ, ра́дости бж҃е́ственныѧ и҆сполнѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: Всели́сѧ въ тѧ̀ ѻ҆́ч҃ее, чⷭ҇таѧ, ѡ҆заре́нїе, и҆ ро́ждсѧ пло́тїю, мі́ръ просвѣтѝ, и҆ тмы̀ и҆зба́ви многобо́жїѧ: сегѡ̀ ра́ди воспѣва́емъ тѧ̀.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Возгорѣ́всѧ раче́нїемъ го́рнимъ, же́стость пꙋсты́ни і҆ѻрда́новы, па́че всѣ́хъ мі́ра сла́дкихъ предпоче́лъ є҆сѝ: ѿѻнꙋ́дꙋже повинꙋ́сѧ тебѣ̀ ѕвѣ́рь да́же до сме́рти, ѻ҆́ч҃е, послꙋ́шнѣ и҆ жа́лостнѣ на гро́бѣ твое́мъ сконча́сѧ, просла́вльшꙋ тѧ̀ та́кѡ бг҃ꙋ: къ немꙋ́же молѧ́сѧ, и҆ ѡ҆ на́съ, ѻ҆́ч҃е гера́сїме, помина́й.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Свѣ́тъ возсїѧ̀ тебѣ̀, ѻ҆́ч҃е, и҆ сопрꙋ́гъ сегѡ̀ весе́лїе, въ нб҃сныхъ кро́вѣхъ при́снѡ водворѧ́емꙋ, и҆ пѣснопою́щꙋ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Тꙋ́чами сле́зъ напои́въ твоѐ, бг҃оно́се, се́рдце, добродѣ́тєльныѧ прозѧба́еши плоды̀, и҆́миже сла́дость го́рнюю во вѣ́ки прїѧ́лъ є҆сѝ со всѣ́ми преподо́бными.

Во ᲂу҆стѣ́хъ носѧ̀ пѣ́нїе, въ подража́нїи непреста́ннѡ а҆́гг҃льстѣмъ, бдѣ́ннымъ ᲂу҆мо́мъ, гера́сїме, вопїѧ́лъ є҆сѝ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́гнь ника́коже тѧ̀, бцⷣе, бж҃ества̀ ѡ҆палѝ, дв҃о: тѧ́ бо кꙋпина̀ и҆ногда̀ ѡ҆бразова́ше въ горѣ̀ ѡ҆палѧ́ема, пречⷭ҇таѧ, и҆ ника́коже сгара́ющи.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Бг҃оглаго́ливїи ѻ҆́троцы, въ пещѝ со ѻ҆гне́мъ пла́мень попира́юще, поѧ́хꙋ: благослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Просвѣще́нъ предста́лъ є҆сѝ влⷣцѣ, по́стническими сїѧ́ньми, чꙋдоно́сче гера́сїме, и҆ безпло́тныхъ ликѡ́мъ счи́слилсѧ є҆сѝ.

Въ безѕло́бїи житїѐ проводи́въ, лꙋка́вагѡ сѣда́лище ѿню́дъ ѡ҆хꙋди́лъ є҆сѝ, по́стникѡвъ красото̀, бг҃омꙋ́дре гера́сїме.

Во ѻ҆де́ждꙋ нетлѣ́нїѧ ѡ҆дѣ́ѧлсѧ є҆сѝ, страсте́й совлече́нїемъ, ѻ҆́ч҃е бг҃омꙋ́дре гера́сїме: и҆ черто́гъ бжⷭ҇твенный досто́йнѡ полꙋчи́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ благоꙋха́нный крі́нъ ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀ во ᲂу҆до́лїихъ житїѧ̀, пресꙋ́щественный, всечⷭ҇таѧ, тобо́ю благоꙋха́нїе мі́рови вдохнꙋ̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. Тѣ́мже пречи́стꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Стопа́мъ всѣ́хъ, до́брѣ на землѝ ходи́вшихъ, послѣ́дꙋѧ, любо́вь и҆мѣ́лъ є҆сѝ, вѣ́рꙋ, наде́ждꙋ, мѣ́рность, мꙋ́дрость и҆ неѡскꙋ́днꙋю моли́твꙋ, воздержа́нїе неизрече́нное, ѻ҆́ч҃е гера́сїме, наслажда́ѧсѧ чи́стыми восхождє́нїи.

Ѽ чꙋ́до! ка́кѡ ꙗ҆́кѡ слове́сенъ повинова́шесѧ тебѣ̀ ѕвѣ́рь, повелѣ́нїю твоемꙋ̀, гера́сїме, со ᲂу҆се́рдїемъ слꙋжѧ̀, бг҃ꙋ прославлѧ́ющꙋ твоѐ житїѐ равноа́гг҃льное, зна́мєнїи, преподо́бне, и҆ безчи́сленными дивесы̀ и҆ чꙋдесы̀;

Оу҆твержде́нїе ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ мона́шествꙋющихъ и҆ молча́щихъ, бг҃оно́се, наказа́нїе: тѣснѣ́йшꙋю бо воздержа́нїѧ стезю̀ ше́ствовалъ є҆сѝ, бж҃е́ственными наде́ждами дꙋ́шꙋ при́снѡ разширѧ́ѧ. тѣ́мже простра́ннѡ въ се́лѣхъ и҆збра́нныхъ ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ селе́нїе.

Процвѣ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, во дво́рѣхъ бг҃а на́шегѡ, ꙗ҆́кѡ фі́нїѯъ высокора́сленный, ꙗ҆́кѡ кѷпарі́съ возвели́чилсѧ є҆сѝ бж҃е́ственными возношє́нїи. Ѿѻнꙋ́дꙋже па́мѧть твою̀ вѣ́рнѡ всѝ пра́зднꙋемъ: въ ню́же мо́лимсѧ, и҆скꙋше́нїй ны̀ всѧ́кихъ спасѝ.

Бг҃оро́диченъ: Носѧ́щи є҆мманꙋ́ила на рꙋкꙋ̀ твоє́ю, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́коже младе́нца, бг҃ора́дованнаѧ, вопїѧ́ла є҆сѝ: ча́до моѐ сладча́йшее, ка́кѡ пода́мъ тебѣ̀ сосе́цъ, пита́ющемꙋ всѧ́чєскаѧ; ка́кѡ повїю́ тѧ пелена́ми, мгло́ю повива́ющаго мо́ре;

Краткое житие преподобного Герасима Иорданского

Статьи о прп. Герасиме Иорданском

• Старец и его лев Юрий Рубан

Был ро­дом из г. Ли­кии (Кап­па­до­кия, Ма­лая Азия). Уже в юно­сти он ре­шил оста­вить мир­скую жизнь и по­свя­тить се­бя слу­же­нию Бо­гу. При­няв мо­на­ше­ство, он ушел в Еги­пет, в Фива­ид­скую пу­сты­ню. За­тем по про­ше­ствии мно­гих лет свя­той при­шел в Па­ле­сти­ну и по­се­лил­ся в Иор­дан­ской пу­стыне. Здесь пре­по­доб­ный Ге­ра­сим устро­ил оби­тель, устав ко­то­рой от­ли­чал­ся боль­шой стро­го­стью. Сам на­сто­я­тель яв­лял бра­тии за­ме­ча­тель­ный при­мер со­вер­шен­но­го по­движ­ни­че­ства и воз­дер­жа­ния. Во вре­мя Ве­ли­ко­го по­ста пре­по­доб­ный ни­че­го не вку­шал до са­мо­го свет­ло­го дня Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва, ко­гда при­ча­щал­ся Бо­же­ствен­ных Тайн. Во вре­мя кон­чи­ны свя­то­го Ев­фи­мия Ве­ли­ко­го († 473 г.) пре­по­доб­но­му Ге­ра­си­му бы­ло от­кры­то, как ду­шу усоп­ше­го Ан­ге­лы воз­но­си­ли на небо.

Свя­той по­движ­ник встре­тил в пу­стыне ра­не­но­го льва и вы­ле­чил его. В бла­го­дар­ность лев стал слу­жить стар­цу как до­маш­нее жи­вот­ное до са­мой его кон­чи­ны, по­сле ко­то­рой и сам умер на мо­ги­ле и был за­рыт близ гро­ба свя­то­го. Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим мир­но ото­шел ко Гос­по­ду в 451 г.

Иное жизнеописание преподобного Герасима Иорданского

Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим был ро­дом из Ли­кии (Ма­лая Азия). С юно­сти он от­ли­чал­ся бла­го­че­сти­ем. При­няв мо­на­ше­ство, пре­по­доб­ный уда­лил­ся вглубь Фива­ид­ской пу­сты­ни (Еги­пет). Око­ло 450 го­да пре­по­доб­ный при­шел в Па­ле­сти­ну и по­се­лил­ся у Иор­да­на, где ос­но­вал мо­на­стырь.

Од­но вре­мя свя­той был со­блаз­нен ере­сью Ев­ти­хия и Ди­о­ско­ра, при­зна­вав­ших в Иису­се Хри­сте толь­ко Бо­же­ствен­ное есте­ство. Од­на­ко пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Ве­ли­кий (па­мять 20 ян­ва­ря) по­мог ему вер­нуть­ся к пра­вой ве­ре.

В оби­те­ли свя­той уста­но­вил стро­гие пра­ви­ла. Пять дней в неде­лю инок про­во­дил в уеди­не­нии, за­ни­ма­ясь ру­ко­де­ли­ем и мо­лит­вой. В эти дни пу­стын­ни­ки не ели ва­ре­ной пи­щи и да­же не раз­во­ди­ли ог­ня, а пи­та­лись су­хим хле­бом, кор­ня­ми и во­дой. В суб­бо­ту и вос­кре­се­нье все со­би­ра­лись в мо­на­стырь к Бо­же­ствен­ной ли­тур­гии и при­ча­ща­лись Свя­тых Хри­сто­вых Та­ин. По­сле по­лу­дня, взяв с со­бой за­пас хле­ба, ко­ре­ньев, во­ды и охап­ку вет­вей фини­ко­вой паль­мы для пле­те­ния кор­зин, пу­стын­ни­ки воз­вра­ща­лись в свои уеди­нен­ные кел­лии. Каж­дый имел толь­ко ветхую одеж­ду и ро­го­жу, на ко­то­рой спал. Ухо­дя из кел­лии, дверь не за­пи­ра­ли, чтобы вся­кий при­шед­ший мог вой­ти, от­дох­нуть или взять необ­хо­ди­мое.

Сам пре­по­доб­ный яв­лял вы­со­кий об­ра­зец по­движ­ни­че­ства. В Ве­ли­кий пост он не ел ни­че­го до са­мо­го свет­ло­го дня Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва, ко­гда при­ча­щал­ся Свя­тых Тайн. Ухо­дя на весь Ве­ли­кий пост в пу­сты­ню, пре­по­доб­ный брал с со­бой бла­жен­но­го Ки­ри­а­ка, сво­е­го лю­би­мо­го уче­ни­ка (па­мять 29 сен­тяб­ря), ко­то­ро­го на­пра­вил к нему пре­по­доб­ный Ев­фи­мий Ве­ли­кий.

Во вре­мя кон­чи­ны свя­то­го Ев­фи­мия Ве­ли­ко­го пре­по­доб­но­му Ге­ра­си­му бы­ло от­кры­то, как ду­шу усоп­ше­го Ан­ге­лы воз­но­си­ли на небо. Взяв с со­бой Ки­ри­а­ка, пре­по­доб­ный немед­лен­но по­шел в оби­тель свя­то­го Ев­фи­мия и пре­дал зем­ле его те­ло.

Пре­по­доб­ный Ге­ра­сим скон­чал­ся мир­но, опла­кан­ный бра­ти­ей и уче­ни­ка­ми. До са­мой кон­чи­ны пре­по­доб­но­му Ге­ра­си­му по­мо­гал в тру­дах лев, ко­то­рый по смер­ти стар­ца умер на его мо­ги­ле и был за­рыт близ гро­ба свя­то­го. По­се­му льва изо­бра­жа­ют на ико­нах у ног пре­по­доб­но­го.

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ге­ра­си­ма, жив­ше­го на Иор­дане" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.