Канон святому преподобному Ксенофонту Константинопольскому, Палестинскому

Припев: Преподо́бне о́тче Ксенофóнте, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 08 февраля (26 января ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Дре́ва жи́зни и ра́йскаго вои́стинну наслажде́ния вседомо́вне, всему́дрии, ны́не восприе́мше, ва́с восхваля́ющия моли́те спасти́, к Человеколю́бцу.

В пути́ за́поведей Твои́х ше́ствуя те́пле, Тво́й ра́б, Влады́ко, оби́тели дости́же, сугу́бым жела́нием жи́зни ве́чныя наслажда́яся.

Но́вую ски́нию Авраа́мову показа́л еси́ тво́й до́м все́м, те́мже, чу́дне, во Авраа́млих не́дрех досто́йно и пра́ведно воспочи́л еси́.

Богоро́дичен: Ве́сь в Тя́ всели́вся, Всенепоро́чная, всего́ мя́, челове́ка, вообрази́, из Отца́ возсия́вый пре́жде все́х ве́к, Сло́во Безнача́льное.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Светле́йшими досто́инствы почте́н, светоно́сным житие́м украси́вся, дея́ние бо восхожде́ние виде́ния, вопия́, показа́л еси́: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Я́ко все́х строи́тель бы́в, все́х попече́ние прия́л еси́, тре́бующим бога́тство твое́ раздая́, прие́мля любому́дренно мона́шествующих чи́ны, о́тче преподо́бне.

Зако́нами пита́яся Влады́ки, в зако́не и поуче́нием, и наказа́нием Госпо́дним наказа́л еси́ твоя́ де́ти, зовы́й, чу́дне: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Еди́ну де́вствующую по рождестве́ Мари́ю, святы́х святе́йшую, су́щую неискусобра́чную Богоро́дицу, прииди́те, воспои́м, ве́рнии, зову́ще: ра́дуйся, Ма́ти Чи́стая, ра́дуйся, Влады́чице.

Конда́к, гла́с 4.

В за́поведех бо́дрствовал еси́ Влады́чних, ни́щим расточи́вый твое́ бога́тство, блаже́нне, ти́хо с сопру́жницею и ча́ды твои́ми, те́мже насле́дуете Боже́ственное наслажде́ние.

Седа́лен, гла́с 8.

В за́поведех Влады́ки бдя́й, подо́бными же нра́вы де́ти твоя́ наказу́я, блаже́нне Ксенофо́нте, и сопру́жницу, с ни́миже вы́шнее насле́довал еси́ Ца́рствие, напа́стей вся́ческих оста́вив обурева́ние. Те́мже восхваля́ем благоче́стно ва́с вси́, и любо́вию почита́ем, и ве́рно взыва́ем: богоно́снии всеблаже́ннии, моли́теся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Богоро́дичен: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, безсе́менно ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ блажи́м, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим всесвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй прегреше́ний оставле́ние, ве́рою воспева́ющим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Спа́сшеся от бу́ри жите́йския, в приста́нище благоче́стия устреми́стеся, де́ти блаже́ннейшии.

Научи́вшеся зна́нию боже́ственных и челове́ческих, Бо́гу служи́ти изво́листе.

Из бе́здны, преподо́бнии, мирски́я изба́вльшеся пресла́вно, ко благи́х бе́здне приидо́сте.

Богоро́дичен: Изба́вленнии кро́вию, от ре́бр излия́нною Сы́на Твоего́, Богома́ти, вси́ Тя́ блажи́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

К неги́бнущей преходя́й жи́зни, потща́лся еси́ дости́гнути свяще́нный, Арка́дие, гра́д и Гро́бу Су́щия Жи́зни поклони́лся еси́.

Я́ко благоле́пный вои́стинну бы́вший о тебе́ про́мысл, и чу́дно, и препросла́вленно окормле́ние боже́ственное все́х Влады́ки, всеблаже́нне Арка́дие!

Тобо́ю промышля́яй, И́же на объя́тиих Симео́новых пе́рвее возлеги́й, боже́ственнаго ста́рца, ста́рцу тя́ боже́ственному, Арка́дие, приво́дит, Христо́с путево́ждствова.

Богоро́дичен: Сы́на Безнача́льнаго и Соприсносу́щнаго Отцу́ родила́ еси́ преесте́ственно, из Тебе́ воплоще́нна, Всенепоро́чная Отрокови́це. Те́мже Богоро́дицу Чи́стую Тя́ пропове́дуем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Блаже́нныя жи́зни жела́я, к мона́шествующих притека́еши собо́ру, жи́тельное дохнове́ние споспе́шника, Иоа́нне, творя́.

Человекоуби́йцы зло́бы ме́ртвость и смертоно́сный я́д отве́рг, к Живоно́сному Гро́бу Христо́ву, Иоа́нне, прите́кл еси́.

Иоа́ннову житию́ поревнова́л еси́, и́бо, я́ко о́н, в пусты́ню всели́лся еси́ и чи́сте пожи́л еси́, Иоа́нне, Христу́ очища́яся.

Богоро́дичен: Не́бо простры́й хоте́нием, друго́е не́бо соде́ла одушевле́нно: Тя́, Богома́ти Чи́стая, и из Тебе́ су́щим во тме́ возсия́.

Конда́к, гла́с 4.

Жите́йскаго мо́ря избе́гше, Ксенофо́нт пра́ведный с сопру́жницею честно́ю на небесе́х свеселя́тся с ча́ды, Христа́ велича́юще.

И́кос:

Стра́нен пу́ть боголе́пно, Ксенофо́нте, ше́ствовал еси́, и с сопру́жницею забы́сте естество́, я́коже безтеле́снии я́ве, на земли́ я́вльшеся; те́мже и две́ри небе́сныя ва́м отверзо́шася, и со а́нгелы лику́ете, я́ко виногра́да бы́вше Госпо́дня боже́ственнии де́лателе, и с ча́ды. Моли́теся у́бо Христу́ дарова́ти зарю́ просвеще́ния омраче́нным на́шим сердца́м, па́мять ва́шу творя́щим светоно́сную, Венцеда́теля Христа́ велича́юще.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Ума́ чистото́ю богоно́сный ва́ше соше́ствие зря́, провозвести́: Бо́г бо пра́ведный, благоче́стие ва́ше боже́ственне возмзди́в, во еди́но, я́ко Ми́лостив, собра́.

Ре́вность зря́ благоче́стия, жела́ние прие́м, ве́ру призре́в ва́шу, Человеколю́бец, вся́ собра́ во еди́ну трапе́зу ва́с, я́ко Благоде́тель и Препросла́вленный.

Богоро́дичен: Наде́жда непосты́дная, наде́жда изве́стная, и стена́ непоколеби́мая, и покро́в, и помо́щница бу́ди ми́, Всенепоро́чная, упова́ющему на Тя́: на Тя́ бо возлага́ю, Чи́стая, всю́ наде́жду спасе́ния моего́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́щь, зело́ огне́м распаля́емую, разлуче́ние от дру́г дру́га кре́пко претерпе́сте, утро́бами бо растерза́еми и душа́ми распаля́еми, остно́м сро́дства страда́ния му́чеников подъя́сте.

Свы́ше ва́с о́блак росода́тельный человеколю́бия осени́ в гора́х Сио́нских, иде́же роса́ Ду́ха ученики́ просвети́, зову́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ми́лостива на́м и благосе́рда бы́ти Благоде́теля моли́те, отцы́ всебога́тии, ва́шу торжеству́ющим свяще́нную па́мять, естество́м соедине́нных и совоку́пленных благода́тию.

Богоро́дичен: Единоро́днаго Сы́на и Бо́га Сло́ва, пре́жде ве́к из Безнача́льнаго Отца́ неизрече́нно возсия́вшаго, тва́ри перворо́дна бы́вша, родила́ еси́, те́м Тя́, Богома́ти, вси́ язы́цы, сла́вим.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

На ра́мех взе́мше Христо́в Кре́ст, вои́стинну ше́ствовасте стезе́ю воздержа́ния, вся́ку доброде́тель соверша́юще, до́ндеже са́мую и́стинно нестаре́емую жи́знь прия́сте, вседомо́вне венчава́еми.

Огоспо́дствовавше плотско́му мудрова́нию, Ду́ха бога́тство сокро́виществовасте, благода́ть врачева́ний прие́мше от Исто́чника дарова́ний, к Нему́же ны́не преше́дше, ве́чно почива́ете.

Победи́вше кова́рства змии́ная, на коне́ц по́честей, преподо́бнии, нареко́стеся, пра́вды венцы́ от Христа́ прие́мше досто́йно. Его́же ны́не моли́те, е́же спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Безма́терня пе́рвее по пе́рвому рожде́нию, на́с ра́ди воплоще́нна, ражда́еши без отца́, во двою́ познава́ема естеству́, Боже́ственнем и челове́честем, и си́ми ве́руема де́йствы, Богоневе́сто.

Свети́лен.

Расточи́л еси́ бога́тство ни́щим богоуго́дно и вседомо́вне присво́ился еси́, о Ксенофо́нте, Го́споду, Его́же моли́, всеблаже́нне, от страсте́й на́с изба́вити.

Богоро́дичен: Во́инства а́нгелов и святы́х ли́ки превзыдо́ша и́стинно вели́чия Твоя́, Чи́стая. Те́мже Христа́ умоли́ о лю́дех согре́шших.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆з̾ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Дре́ва жи́зни и҆ ра́йскагѡ вои́стиннꙋ наслажде́нїѧ, вседомо́внѣ, всемꙋ́дрїи, ны́нѣ воспрїе́мше, ва́съ восхвалѧ́ющыѧ моли́те спастѝ къ чл҃вѣколю́бцꙋ.

Въ пꙋтѝ за́повѣдей твои́хъ ше́ствꙋѧ те́плѣ тво́й ра́бъ, влⷣко, ѻ҆би́тели дости́же, сꙋгꙋ́бымъ жела́нїемъ жи́зни вѣ́чныѧ наслажда́ѧсѧ.

Но́вꙋю ски́нїю а҆враа́мовꙋ показа́лъ є҆сѝ тво́й до́мъ всѣ̑мъ: тѣ́мже, чꙋ́дне, во а҆враа́млихъ нѣ́дрѣхъ досто́йнѡ и҆ пра́веднѡ воспочи́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ве́сь въ тѧ̀ всели́всѧ, всенепоро́чнаѧ, всего́ мѧ человѣ́ка воѡбразѝ, и҆з̾ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́вый пре́жде всѣ́хъ вѣ̑къ, сло́во безнача́льное.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Свѣтлѣ́йшими досто́инствы почте́нъ, свѣтоно́снымъ житїе́мъ ᲂу҆краси́всѧ: дѣѧ́нїе бо восхожде́нїе видѣ́нїѧ, вопїѧ̀ показа́лъ є҆сѝ: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть свѧ́тъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ строи́тель бы́въ, всѣ́хъ попече́нїе прїѧ́лъ є҆сѝ, тре́бꙋющымъ бога́тство твоѐ раздаѧ̀, прїе́млѧ любомꙋ́дреннѡ мона́шествꙋющихъ чи́ны, ѻ҆́тче преподо́бне.

Зако́нами пита́ѧсѧ влⷣки, въ зако́нѣ и҆ поꙋче́нїемъ, и҆ наказа́нїемъ гдⷭ҇нимъ, наказа́лъ є҆сѝ твоѧ̑ дѣ́ти, зовы́й, чꙋ́дне: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть свѧ́тъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ дѣ́вствꙋющꙋю по ржⷭ҇твѣ̀ мр҃і́ю, ст҃ы́хъ свѧтѣ́йшꙋю, сꙋ́щꙋю неискꙋсобра́чнꙋю бцⷣꙋ, прїиди́те, воспои́мъ, вѣ́рнїи, зовꙋ́ще: ра́дꙋйсѧ, мт҃и чⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ, влⷣчце.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Въ за́повѣдехъ бо́дрствовалъ є҆сѝ влⷣчнихъ, ни́щымъ расточи́вый твоѐ бога́тство, бл҃же́нне, ти́хѡ, съ сопрꙋ́жницею и҆ ча́ды твои́ми: тѣ́мже наслѣ́дꙋете бжⷭ҇твенное наслажде́нїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Въ за́повѣдехъ влⷣки бдѧ́й, подо́бными же нра́вы дѣ́ти твоѧ̑ наказꙋ́ѧ, блаже́нне ѯенофѡ́нте, и҆ сопрꙋ́жницꙋ, съ ни́миже вы́шнее наслѣ́довалъ є҆сѝ црⷭ҇твїе, напа́стей всѧ́ческихъ ѡ҆ста́вивъ ѡ҆бꙋрева́нїе, тѣ́мже восхвалѧ́емъ благоче́стнѡ ва́съ всѝ, и҆ любо́вїю почита́емъ, и҆ вѣ́рнѡ взыва́емъ: бг҃оно́снїи всеблаже́ннїи, моли́тесѧ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, пра́зднꙋющымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ и҆ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ, тѧ̀ безсѣ́менно ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ бл҃жи́мъ ро́ди человѣ́честїи: ѻ҆́гнь бо всели́сѧ въ тѧ̀ бж҃ества̀, и҆ ꙗ҆́кѡ млⷣнца млеко́мъ пита́еши зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. тѣ́мъ а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ро́дъ, досто́йнѡ сла́вимъ всест҃о́е ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти покланѧ́ющымсѧ вѣ́рою прест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. Долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою воспѣва́ющымъ бж҃е́ствєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Спа́сшесѧ ѿ бꙋ́ри жите́йскїѧ, въ приста́нище бл҃гоче́стїѧ ᲂу҆стреми́стесѧ, дѣ́ти блаже́ннѣйшїи.

Наꙋчи́вшесѧ зна́нїю бж҃е́ственныхъ и҆ человѣ́ческихъ, бг҃ꙋ слꙋжи́ти и҆зво́листе.

И҆зъ бе́здны, прпⷣбнїи, мїрскі́ѧ и҆зба́вльшесѧ пресла́внѡ, ко благи́хъ бе́зднѣ прїидо́сте.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вленнїи кро́вїю, ѿ ре́бръ и҆злїѧ́нною сн҃а твоегѡ̀, бг҃ома́ти, всѝ тѧ̀ блажи́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Къ неги́бнꙋщей преходѧ́й жи́зни, потща́лсѧ є҆сѝ дости́гнꙋти сщ҃е́нный, а҆рка́дїе, гра́дъ, и҆ гро́бꙋ сꙋ́щїѧ жи́зни поклони́лсѧ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ бл҃голѣ́пный вои́стиннꙋ бы́вшїй ѡ҆ тебѣ̀ про́мыслъ, и҆ чꙋ́дно и҆ препросла́вленно ѡ҆кормле́нїе бж҃е́ственное всѣ́хъ влⷣки, всеблаже́нне а҆рка́дїе!

Тобо́ю промышлѧ́ѧй, и҆́же на ѡ҆б̾ѧ́тїихъ сѷмеѡ́новыхъ пе́рвѣе возлегі́й бж҃е́ственнагѡ ста́рца: ста́рцꙋ тѧ̀ бж҃е́ственномꙋ, а҆рка́дїе, приво́дитъ, хрⷭ҇то́съ пꙋтево́ждствова.

Бг҃оро́диченъ: Сн҃а безнача́льнаго и҆ соприсносꙋ́щнаго ѻ҆ц҃ꙋ̀, родила̀ є҆сѝ преесте́ственнѡ, и҆з̾ тебє̀ воплоще́нна, всенепоро́чнаѧ ѻ҆трокови́це. тѣ́мже бцⷣꙋ чⷭ҇тꙋю тѧ̀ проповѣ́дꙋемъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Блаже́нныѧ жи́зни жела́ѧ, къ мона́шествꙋющихъ притека́еши собо́рꙋ, жи́тельное дохнове́нїе, споспѣ́шника, і҆ѡа́нне, творѧ̀.

Человѣкоꙋбі́йцы ѕло́бы ме́ртвость, и҆ смертоно́сный ꙗ҆́дъ ѿве́ргъ, къ живоно́сномꙋ гро́бꙋ хрⷭ҇то́вꙋ, і҆ѡа́нне, прите́клъ є҆сѝ.

І҆ѡа́нновꙋ житїю̀ поревнова́лъ є҆сѝ, и҆́бо ꙗ҆́кѡ ѻ҆́нъ въ пꙋсты́ню всели́лсѧ є҆сѝ, и҆ чи́стѣ пожи́лъ є҆сѝ, і҆ѡа́нне, хрⷭ҇тꙋ̀ ѡ҆чища́ѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Нб҃о простры́й хотѣ́нїемъ, дрꙋго́е нб҃о содѣ́ла ѡ҆дꙋшевле́нно тѧ̀, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ, и҆ и҆з̾ тебє̀ сꙋ́щымъ во тмѣ̀ возсїѧ̀.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Жите́йскагѡ мо́рѧ и҆збѣ́гше, ѯенофѡ́нтъ пра́ведный съ сопрꙋ́жницею чⷭ҇тно́ю, на нб҃сѣ́хъ свеселѧ́тсѧ съ ча́ды, хрⷭ҇та̀ велича́юще.

І҆́косъ:

Стра́ненъ пꙋ́ть, бг҃олѣ́пнѡ, ѯенофѡ́нте, ше́ствовалъ є҆сѝ, и҆ съ сопрꙋ́жницею, забы́сте є҆стество̀, ꙗ҆́коже безтѣле́снїи ꙗ҆́вѣ, на землѝ ꙗ҆́вльшесѧ: тѣ́мже и҆ двє́ри нбⷭ҇ныѧ ва́мъ ѿверзо́шасѧ, и҆ со а҆́гг҃лы ликꙋ́ете, ꙗ҆́кѡ вїногра́да бы́вше гдⷭ҇нѧ бж҃е́ственнїи дѣ́лателє, и҆ съ ча́ды. Моли́тесѧ ᲂу҆̀бо хрⷭ҇тꙋ̀, дарова́ти зарю̀ просвѣще́нїѧ ѡ҆мрачє́ннымъ на́шымъ сердца́мъ, па́мѧть ва́шꙋ творѧ́щымъ свѣтоно́снꙋю, вѣнцеда́телѧ хрⷭ҇та̀ велича́юще.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Оу҆ма̀ чистото́ю бг҃оно́сный ва́ше соше́ствїе зрѧ̀, провозвѣстѝ: бг҃ъ бо пра́ведный благоче́стїе ва́ше бжⷭ҇твеннѣ возмзди́въ, во є҆ди́но ꙗ҆́кѡ ми́лостивъ собра̀.

Ре́вность зрѧ̀ благоче́стїѧ, жела́нїе прїе́мъ, вѣ́рꙋ призрѣ́въ ва́шꙋ чл҃вѣколю́бецъ, всѧ̑ собра̀ во є҆ди́нꙋ трапе́зꙋ ва́съ, ꙗ҆́кѡ благодѣ́тель и҆ препросла́вленный.

Бг҃оро́диченъ: Наде́жда непосты́днаѧ, наде́жда и҆звѣ́стнаѧ, и҆ стѣна̀ непоколеби́маѧ, и҆ покро́въ и҆ помо́щница бꙋ́ди мѝ, всенепоро́чнаѧ, ᲂу҆пова́ющемꙋ на тѧ̀: на тѧ́ бо возлага́ю, чⷭ҇таѧ, всю̀ наде́ждꙋ спасе́нїѧ моегѡ̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Пе́щь и҆ногда̀ ѻ҆́гненнаѧ въ вавѷлѡ́нѣ дѣ́йства раздѣлѧ́ше, бж҃їимъ велѣ́нїемъ халдє́и ѡ҆палѧ́ющаѧ, вѣ̑рныѧ же ѡ҆роша́ющаѧ пою́щыѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пе́щь ѕѣлѡ̀ ѻ҆гне́мъ распалѧ́емꙋю, разлꙋче́нїе ѿ дрꙋ́гъ дрꙋ́га крѣ́пкѡ претерпѣ́сте: ᲂу҆тро́бами бо растерза́еми, и҆ дꙋша́ми распалѧ́еми, ѻ҆стно́мъ сро́дства, страда̑нїѧ мꙋ́ченикѡвъ под̾ѧ́сте.

Свы́ше ва́съ ѻ҆́блакъ росода́тельный человѣколю́бїѧ ѡ҆сѣнѝ въ гора́хъ сїѡ́нскихъ, и҆дѣ́же роса̀ дх҃а ᲂу҆ч҃никѝ просвѣтѝ, зовꙋ́щыѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Млⷭ҇тива на́мъ и҆ бл҃госе́рда бы́ти бл҃годѣ́телѧ моли́те, ѻ҆ц҃ы̀ всебога́тїи, ва́шꙋ торжествꙋ́ющымъ сщ҃е́ннꙋю па́мѧть, є҆стество́мъ соедине́нныхъ, и҆ совокꙋ́пленныхъ благода́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Є҆диноро́днаго сн҃а и҆ бг҃а сло́ва, пре́жде вѣ̑къ и҆з̾ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ неизрече́ннѡ возсїѧ́вшаго, тва́ри перворо́дна бы́вша родила̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀, бг҃ома́ти, всѝ ꙗ҆зы́цы сла́вимъ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ: тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

На ра́мѣхъ взе́мше хрⷭ҇то́въ крⷭ҇тъ, вои́стиннꙋ ше́ствовасте стезе́ю воздержа́нїѧ, всѧ́кꙋ добродѣ́тель соверша́юще, до́ндеже са́мꙋю и҆́стиннѡ нестарѣ́емꙋю жи́знь прїѧ́сте, вседомо́внѣ вѣнчава́еми.

Ѡ҆госпо́дствовавше плотско́мꙋ мꙋдрова́нїю, дх҃а бога́тство сокро́виществовасте, благода́ть врачева́нїй прїе́мше ѿ и҆сто́чника дарова́нїй: къ немꙋ́же ны́нѣ преше́дше, вѣ́чнѡ почива́ете.

Побѣди́вше кова̑рства ѕмїи̑наѧ, на коне́цъ по́честей преподо́бнїи нареко́стесѧ, пра́вды вѣнцы̀ ѿ хрⷭ҇та̀ прїе́мше досто́йнѡ: є҆го́же ны́нѣ моли́те, є҆́же спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Безма́тернѧ пе́рвѣе по пе́рвомꙋ рожде́нїю, на́съ ра́ди воплоще́нна ражда́еши безъ ѻ҆ц҃а̀, во двою̀ познава́ема є҆стєствꙋ̀, бжⷭ҇твеннѣмъ и҆ человѣ́честѣмъ: и҆ си́ми вѣ́рꙋема дѣ́йствы, бг҃оневѣ́сто.

Свѣти́ленъ.

Расточи́лъ є҆сѝ бога́тство ни́щымъ бг҃оꙋго́днѡ, и҆ вседомо́внѣ присво́илсѧ є҆сѝ, ѽ ѯенофѡ́нте, гдⷭ҇ꙋ, є҆го́же молѝ, всебл҃же́нне, ѿ страсте́й на́съ и҆зба́вити.

Бг҃оро́диченъ: Вѡ́инства а҆́гг҃лѡвъ, и҆ ст҃ы́хъ ли́ки, превзыдо́ша и҆́стиннѡ вели̑чїѧ твоѧ̑, чⷭ҇таѧ. тѣ́мже хрⷭ҇та̀ ᲂу҆молѝ ѡ҆ лю́дехъ согрѣ́шшихъ.

Жития преподобных Ксенофонта Константинопольского, супруги его Марии и сыновей их Аркадия и Иоанна

Пре­по­доб­ный Ксе­но­фонт, су­пру­га его Ма­рия и сы­но­вья их Ар­ка­дий и Иоанн, знат­ные кон­стан­ти­но­поль­ские граж­дане, жи­ли в V ве­ке. Несмот­ря на бо­гат­ство и знат­ность, они от­ли­ча­лись ду­шев­ной про­сто­той и доб­рым серд­цем. Же­лая дать сво­им сы­но­вьям. Иоан­ну и Ар­ка­дию, бо­лее пол­ное об­ра­зо­ва­ние, они от­пра­ви­ли их в фини­кий­ский го­род Бей­рут. Про­мыс­лом Бо­жи­им ко­рабль, на ко­то­ром от­пра­ви­лись оба бра­та, по­тер­пел кру­ше­ние. Бра­тья бы­ли вы­бро­ше­ны вол­на­ми на бе­рег в раз­ных ме­стах. Скор­бя о раз­лу­че­нии, бра­тья по­свя­ти­ли се­бя Бо­гу и при­ня­ли ино­че­ство. Ро­ди­те­ли дол­го не по­лу­ча­ли из­ве­стий о сво­их де­тях и счи­та­ли их по­гиб­ши­ми. Од­на­ко пре­по­доб­ный Ксе­но­фонт, уже бу­дучи стар­цем, со­хра­нял твер­дое упо­ва­ние на Гос­по­да, уте­шал свою же­ну Ма­рию, со­ве­то­вал не скор­беть и ве­рить, что де­ти бу­дут со­хра­не­ны Гос­по­дом. Через несколь­ко лет су­пру­ги со­вер­ши­ли па­лом­ни­че­ство по свя­тым ме­стам и встре­ти­ли в Иеру­са­ли­ме сво­их сы­но­вей, под­ви­зав­ших­ся в раз­ных мо­на­сты­рях. Об­ра­до­ван­ные су­пру­ги бла­го­да­ри­ли Гос­по­да, про­мыс­ли­тель­но со­еди­нив­ше­го всю се­мью. Остав­шу­ю­ся жизнь пре­по­доб­ные Ксе­но­фонт и Ма­рия по­свя­ти­ли Бо­гу, при­няв ино­че­ство. Пре­по­доб­ные Ар­ка­дий и Иоанн, про­стив­шись с ро­ди­те­ля­ми, ото­шли в пу­сты­ню, где по­сле дол­гих по­дви­гов про­сла­ви­лись да­ром чу­до­тво­ре­ний и про­зор­ли­во­сти. Пре­по­доб­ные стар­цы Ксе­но­фонт и Ма­рия, под­ви­за­ясь в без­мол­вии и стро­гом пост­ни­че­стве, так­же по­лу­чи­ли от Бо­га дар чу­до­тво­ре­ний.

См. также: "Житие преподобных Ксенофонта и Марии и сыновей их Иоанна и Аркадия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.