Канон святому преподобному Никите Мидикийскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Све́том Боже́ственнаго блиста́ния, о́тче, озаря́емь, твою́ жи́знь Бо́гу освяти́л еси́, изде́тска избра́в де́вства светоно́сную све́тлость, е́юже уподо́бился еси́ безпло́тных чистоте́.

Наста́вником Боже́ственным и Честны́м Ду́хом пома́зан Богови́дным, мона́шествующих о́бразом чи́сто бесе́довал еси́ и пребы́л еси́ многосве́тлою осия́емь заре́ю, богоно́се, житие́ чисте́йшо стяжа́в.

Укрепи́вся си́лою Креста́, стра́сти увяди́л еси́ плотски́я и у́м просвети́л еси́, о Ники́то всему́дре, прилежа́нием уче́ний духо́вных, Боже́ственнаго зре́ния бога́тство неиждива́емо пло́дствовав.

Целому́дрием, блаже́нне, просве́щся и чистото́ю, ко свяще́нному возведе́н бы́л еси́ нача́льству: свяще́нства бо светле́йшею украси́лся еси́ оде́ждею, Боже́ственных та́инств, преподо́бне, хода́тай познава́емь.

Богоро́дичен: Превы́шши яви́лася еси́, Чи́стая, вся́кия ви́димыя и неви́димыя, Присноде́во, тва́ри, Зижди́теля бо родила́ еси́, я́ко благоволи́ воплоти́тися во утро́бе Твое́й, Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Небе́сное стяжа́в жи́тельство, преподо́бне, светови́ден и све́тел, благоче́стия, о Ники́то, бы́л еси́ свети́льник, мно́гими укра́шен дарова́ньми.

Умертви́в мудрова́ния пло́ти твоея́, преподо́бне, доброде́телию оживи́л еси́ богому́дренно души́ боже́ственное и жи́зни нетле́нныя сподо́бился еси́.

Ра́дуяся, препроводи́л еси́ твое́ житие́, сла́вне, преиспещре́н добро́тами и кра́сными богате́я дарова́ньми, в ни́хже утверди́ся се́рдце твое́.

Возсия́л еси́, я́ко со́лнце, мона́шествующих чино́м, доброде́тельми украша́емь, о Ники́то богому́дре преподо́бне! Те́м тя́, ра́дующеся, ублажа́ем.

Богоро́дичен: Просвеща́ющаго концы́, Пресвята́я, родила́ еси́, пло́тию несозда́ннаго и пре́жде все́х Отцу́ Собезнача́льнаго, те́мже Тя́, Богоро́дицу, ве́рою чти́м.

Седа́лен, гла́с 4.

Водвори́лся еси́ в гора́х безмо́лвия, му́дре, воспита́лся еси́ во граде́х воздержа́ния я́ве, возвы́сився обою́ду, оста́вил еси́ долере́тныя сла́сти, жи́знь дости́гл еси́ небе́сную, во оби́тель всели́вся, в не́йже мо́лиши о на́с Бо́га.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая, со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти на́м пре́жде конца́, ве́рою и любо́вию пою́щим Тя́ по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́, Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Кореносе́чец страсте́й, богоно́се, показу́емь, души́ чистото́ю богобо́рных исто́ргнул еси́ вся́кую душегу́бную пре́лесть, священнотаи́нниче прече́стне.

Взе́м побе́ды, пребога́те, вене́ц, в се́лех небе́сных ны́не почива́еши, блаже́нне, стра́сти оттря́с и в безстра́стие, о́тче, оде́явся.

Же́ртву я́ко непоро́чну, о́тче, житие́ твое́ Христу́ прине́сл еси́, Боже́ственныя любве́ испо́лнен и по́стничества украша́емь добро́тою, преблаже́нне.

Вити́йства душетле́нныя, богому́дре, е́реси я́сно изобличи́л еси́, Христо́ву чту́щ боже́ственную ико́ну, и Богома́тере, и святы́х все́х, свяще́ннейший.

Богоро́дичен: Я́ко похвалу́, я́ко держа́ву ми́ра и утвержде́ние, я́ко приста́нище благоути́шно, я́ко весе́лию вино́вну, Тя́, Пречи́стая, сла́вим, крася́щиися вси́ в сла́ве Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Я́ко кро́ток, в земли́ кро́тких всели́лся еси́, Ники́то му́дре, побо́рник бы́в по и́стине, всеприснопа́мятне, и испове́дания венце́м све́тло украша́емь.

К Боже́ственному Све́ту ны́не преста́вился еси́, преподо́бне, Све́та бы́в сы́н возлю́блен, в ра́дости и красоте́ с ли́ки а́нгельскими ра́достно веселя́ся.

Неизрече́нныя сла́дости ра́йския бы́л еси́ ны́не прича́стник, приста́нище бо всеблагоути́шное обурева́емым показа́лся еси́ и а́лчущих, блаже́нне, препита́тель бы́л еси́.

Богоро́дичен: Глаго́лы Твоя́ помина́юще, ны́не Тя́ ублажа́ем: Тобо́ю, Пренепоро́чная, блаже́нство несказа́нное и жи́знь нестаре́емую и́стинно восприя́хом.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Блаже́нных наде́жд получи́л еси́, о́тче всеблаже́нне, блаже́нства Влады́чня бы́в насле́дник и Боже́ственнаго осия́ния.

Светоно́сныя свещи́ име́я сугу́бы испове́дания твоего́ и по́стничества, в небеса́ вмести́лся еси́, богоно́се Ники́то пребога́те.

Наслажда́яся безконе́чныя и Боже́ственныя сла́дости в небе́сных ны́не, о́тче, ски́ниих, о на́с моли́ все́х Влады́ку и Го́спода.

Богоро́дичен: Ны́не к Тебе́ прибега́ю, Пречи́стая, спаси́ мя мольба́ми Твои́ми и соблюди́, ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши, я́ко Ма́ти Всемогу́щаго.

Конда́к, гла́с 2.

Небе́сный у́м и житие́ стяжа́в, сия́еши я́сно, я́коже со́лнце, све́тлостию де́л, просвеща́еши су́щия во тме́ жите́йстей, о́тче Ники́то, и, приводя́ все́х к Бо́гу, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Твоя́ кро́тость вельми́ в пе́рсть смири́ мучи́теля суровство́, ча́стыми мольба́ми сего́ умори́вши, ве́сть бо во́лю твори́ти боя́щихся Его́ Госпо́дь.

Гро́м догма́тов твои́х и светоно́сная мо́лния жития́ твоего́ ми́р уясни́, ве́рныя озаря́ющи боговеща́нными сия́ньми, словесы́ же и дея́нии све́тло, священнотаи́нниче богоблаже́нне.

Кре́постию вжиля́емь Уте́шителя, де́монских полко́в и се́тей ерети́ческих, богому́дре, избежа́л еси́ и к небе́сней высоте́ возше́л еси́, с ли́ки безпло́тных ны́не водворя́яся.

Богоро́дичен: Хра́м была́ еси́ свяще́н вся́ хоте́нием, Де́во, Созда́вшаго, Того́ бо вмести́ла еси́, все́ми Невмести́маго, ми́р обновля́юща. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, пропове́дуем.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Вся́ко превозше́д чу́вство, треблаже́нне, мы́сленному ны́не прибли́жился еси́ Све́ту, всече́стне, боговиде́ния сподобля́емь и просвеще́ния исполня́емь, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ме́ртвостию страсте́й я́ве облече́н, к живоно́сному изше́л еси́ ликова́нию, всеблаже́нне, благоче́стием разжиза́емь и доброде́тельми осия́емь, зовы́й: превозноси́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вся́ку доброде́тель, богому́дре, от младе́нства извы́к, при кончи́не по́двиг твои́х венце́м украша́емь благода́тным показа́лся еси́ и по́честь прия́л еси́, поя́: превозноси́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Свы́ше на́с ны́не назира́еши, о́тче, твоему́ Влады́це предстоя́, побе́ды, тезоимени́те, дерзнове́ние мно́го име́я и душе́внаго прося́, сла́вне, спасе́ния, священноявле́нне, ста́ду твоему́.

Богоро́дичен: Ты́ Отцу́ неразлу́чнаго, в ложесна́х богому́жно пожи́вша, безсе́менно зачала́ еси́ и несказа́нно родила́ еси́, Богороди́тельнице Пречи́стая: те́мже Тя́, спасе́ние все́х на́с, познава́ем.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Боже́ственныя све́тлости, я́ко чи́ст, сподо́бился еси́, доброде́телей ви́ды облиста́яся и испове́дания венце́м я́ве украша́емь, те́мже всепра́зднственный пра́здник тво́й ублажа́ем.

Смы́сленно, блаже́нне, твою́ жи́знь соверши́л еси́, повеле́ньми Спа́са управля́емь, ны́не же, се́ни преше́дшей, прера́достно жи́знь ве́чную досто́йно получи́л еси́, богоявле́нно, свяще́ннейше.

Теку́щих бы́стро прете́кл еси́ мяте́ж, к ти́хому же, Ники́то, Ца́рства Христо́ва, ра́дуяся, устреми́лся еси́ приста́нищу, к нему́же на́с наста́ви, о́тче, тя́ блажа́щия и твою́ па́мять почита́ющия.

Богоро́дичен: Тя́ свиде́ния се́нь прообразова́, в не́йже скрижа́ли, и ста́мна, и златы́й ковче́г, я́коже бо она́ о́ныя, та́ко и Ты́ Безнача́льнаго Сло́ва во утро́бе вмести́ла еси́, Богоро́дице, воплоща́ема.