Канон святому пророку Науму

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е сокруша́яй бра́ни, мы́шцею высо́кою, Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Нау́ме, Бо́жиим пома́зався, богоприя́тне, Ду́хом и Сего́ благода́тию просве́щся, те́м, Боже́ственное прозре́ние ума́ твоего́ чту́ще, ублажа́ем тя́, всеизря́дне.

Свы́ше огласи́вши, проро́че, твою́ ду́шу, Ду́ха благода́ть проро́ческое де́йство досто́йно вдохне́ и богодохнове́нен язы́к тво́й устро́и, досточу́дне.

Орга́н яви́лся еси́, ударя́емь Ду́ха бряца́лом, ревни́теля Бо́га воспева́я и все́м веща́я Боже́ственнаго суда́ нелицеме́рие, достосла́вне.

Богоро́дичен: Преблагослове́нная Де́во Всечи́стая, ве́рою Тя́ и любо́вию, я́ко Бо́жию Ма́терь Честну́ю, пою́щия спаса́й от бе́д, реша́щи неукроти́мое свире́пство.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую, на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Прича́стием Животворя́щаго и Боже́ственнаго Ду́ха душе́ю бы́л еси́ богови́днейший: те́мже и да́льная я́ве все́м предвозвеща́ти Боже́ственным манове́нием ты́ предочи́стился еси́, богодохнове́нне.

Су́д на враги́ отмще́ния предзре́л еси́, блаже́нне богови́днейше, преоби́дящих нечести́вых Бо́жие долготерпе́ние, и ми́лость, и благосты́ню от неисце́льныя зло́бы.

Богоро́дичен: И́же дре́вле от небытия́ сотвори́вый вся́ческая, из Твоея́ святы́я утро́бы прохо́дит, Челове́к бы́в, Чи́стая, за человеколю́бие превели́кое Человеколю́бец, да челове́ки изба́вит.

Седа́лен, гла́с 5.

Несме́сен начерта́нием до́льным, сла́вне, ты́, у́м стяжа́в, Боже́ственнаго Ду́ха чисте́йшее, Нау́ме, прия́телище бы́л еси́, осия́ние Его́ прие́мля све́тло и все́м облиста́я; те́м тя́ мо́лим: о ми́ре ми́ра моли́ся.

Богоро́дичен: Из Тебе́ вопло́щшагося Бо́га и Го́спода на́с ра́ди, истле́вших прегреше́ньми, моли́ приле́жно уще́дрити ны́ и отврати́ти я́рость и гне́в Сво́й, Чи́стая, от и́же ве́рою чту́щих и хва́лящих непреста́нно си́лу и держа́ву Его́.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ зря́щи Тя́, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́лею посреде́ разбо́йников ви́сяща, растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаго́лаше: безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́, челове́ческий ро́д хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х, спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Сия́я заре́ю Ду́ха, ниневи́тяном преще́ние запусте́ния предвозвести́л еси́, Бо́жия си́лы проявля́я, богоявле́нне, неизбе́жное.

Су́д пра́ведный Зижди́теля пове́даеши, лю́тое всегуби́тельство лю́дем вражде́бным, я́ко проро́чествуя, провеща́л еси́, Нау́ме, Бо́жий проро́че всеблаже́нне.

Смиренному́дрием украша́ема, проро́ка Твоего́ душа́ к боговиде́нию Твоему́, Бла́же, преесте́ственно взя́ся и Боже́ственнаго виде́ния све́тлости.

Богоро́дичен: Мари́е, Госпоже́ тва́ри, Царя́ все́х ро́ждши, еди́на Всепе́тая, страсте́й мучи́тельства свобо́дна мя́ покажи́ моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Непоро́чно и чи́сто житие́ стяжа́ти де́йством и просвеще́нием Свята́го Ду́ха, Нау́ме, сподо́бился еси́, проро́че чу́дный.

Пло́ть покори́л еси́ самоде́ржцу уму́, усе́рдно восхожде́ния в се́рдце положи́в: те́мже явле́ния боголе́пнаго получи́л еси́.

Па́че ви́димых по́честей су́ть, и́же проро́чеством почествова́нных, те́ми бо веща́ет Святы́й Ду́х — Преблаги́й Госпо́дь.

Богоро́дичен: Ниже́ у́м небе́сный и́стинно возмо́жет Тя́, Богома́ти, пе́ти досто́йно: Зижди́теля бо родила́ еси́, небе́сными пева́емаго си́лами.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

Боже́ственныя благода́ти я́вльшася хра́м, ве́рнии, и прия́телище пречи́стое бы́вша, па́че ума́ богоявле́ния воспои́м.

Боже́ственнаго Ду́ха прие́м незаходи́мую зарю́ и у́м боже́ствен стяжа́в, благочести́выя к песнопе́нию наказу́ет.

Богоро́дичен: Мы́сленныя си́лы Тя́ и челове́честии вси́ ро́ди, я́ко Бо́га ро́ждшую, сла́вят всегда́, Благослове́нная Всенепоро́чная.

Конда́к, гла́с 4.

Просвети́вшееся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце проро́чества бы́сть светле́йшаго прия́телище: зри́ши бо, я́ко настоя́щая, дале́че су́щая; сего́ ра́ди тя́ почита́ем, проро́че блаже́нне Нау́ме сла́вне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь, пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко богови́днейша проро́ка иму́ще, лико́в нача́льника, че́стно пра́зднуем, боже́ственне, песнопою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Тя́, духодви́жимаго позна́вше орга́на и цевни́цу богодохнове́нну, призыва́ем засту́пника, пе́сньми пою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Венча́ тя Госпо́дь проро́ка, чу́дне, и благода́ть тебе́ даде́ предглаго́лати бу́дущая, Ему́же вси́ песнопои́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Две́рь непроходи́мую проро́к ви́де Тя́, Де́во Пречи́стая, ю́же Еди́н про́йде; Ему́же вси́ песнопое́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху: дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Невеще́ственною заре́ю Нача́льныя Тро́ицы, проро́че, обожа́емь, пое́ши, ра́дуяся: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Священноле́пно свяще́нную твою́ па́мять, проро́че чу́дный, чту́ще, пое́м: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Укрепи́, Чи́стая, ду́шу мою́, разсла́бленную прегреше́ньми и страстьми́, я́ко да воспою́, Де́во, Твое́ Рождество́, препросла́вленное во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́ие, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

На земли́ равноа́нгельное житие́ име́л еси́ вои́стинну и ны́не на небесе́х со а́нгельскими ли́ки всели́лся еси́ бли́з Све́та Трисия́ннаго, Его́же насыща́яся, назира́й пою́щия тя́.

Тя́ Бо́гу приво́дим о ми́ре, блаже́нне, моли́твенника, моли́ приле́жно, проро́че, я́ко дерзнове́ние име́я, да́ти ве́рным благоле́пно пребыва́ющее ве́чное избавле́ние.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́га ро́ждшую, сугу́ба же и соесте́ственна, имену́ем Тя́, ве́рнии, богоглаго́ливо Богоро́дицу Пречи́стую всеи́стинным зва́нием, честно́е Рождество́ пропове́дающе, Всесвята́я Богоневе́сто.