Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому священноисповеднику Емилиану, епископу Кизическому

Память: 21 (8) января, 21 (8) августа

Глас 1.

Припев: Священноисповéдниче Емилиáне, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

С преми́рными живы́й чинонача́льствы, богому́дре блаже́нне, творя́щия твое́ ра́достно любе́зное торжество́, о́тче, назира́я, спасе́ния сподо́би.

Ве́сь Влады́це спримеси́вся и отону́дными облиста́вся огнесия́ньми, все́ просвети́л еси́ твои́ми уче́ньми благочести́выми торжество́, я́ко священноявле́н я́влься, богому́дре богоприя́тне.

У́м влады́ку страсте́м доброде́телию, святи́телю, поста́вил еси́, я́коже пра́веден строи́тель души́ и те́ла, о́тче, подая́ кому́ждо потре́бная.

Таи́нник изря́ден су́щих па́че ума́, Це́ркви я́ве предстоя́, яви́лся еси́, пресла́вне, и держа́вен и́стины побо́рник, че́люсти льво́в сокруша́я и загражда́я уста́.

Богоро́дичен: Еди́наго во двою́ благоче́стно от утро́бы Твоея́ рожде́нна ве́мы естества́х, Пренепоро́чная, Бо́га вку́пе па́че естества́ и Челове́ка, иму́ща соверше́нна коего́ждо сво́йства.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Моли́твенника богому́дра Христу́, ве́рнии, тя́ предлага́ем, Того́ ра́ди све́тло до́бльствовавша, и о́браз Сего́ поче́тша, и зако́н соблю́дша честна́го пропове́дания, и ю́же свы́ше ве́ру сохра́нша.

Му́чеников утвержде́ние яви́лся еси́, богому́дре досточу́дне, злочести́вое шата́ние низложи́л еси́, Це́ркве я́влься забра́ло незы́блемо и неукло́нно и хода́тай боже́ствен, тве́рдо облича́я безу́мныя.

Я́да е́реси испи́в до сы́тости, вселука́вый учи́тельным твои́м сло́вом обличи́ся: све́том бо тма́ отгоня́ется и обнажа́ется плете́ние лука́ваго сове́та боже́ственныя му́дрости сия́ньми.

Богоро́дичен: Све́тлым Тя́ гла́сом ны́не от души́ вои́стинну Богома́терь, Бо́га ро́ждшую, пропове́даем, воплоще́нна из Тебе́ Безпло́тнаго, в на́с все́льшася, не преложе́ние прие́мша, ни смеше́нием сме́шшася, Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственным Ду́хом просвеще́н, пропове́дал еси́ со дерзнове́нием правосла́вия, всеблаже́нне, преда́ния и царя́ посрами́л еси́ беззако́ннаго, в заточе́ния непра́ведно отсыла́емь. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не: Боже́ственныя Твоея́ сла́вы сия́ние, я́коже можа́ху, показа́л еси́, Сло́ве Бо́жий, ученико́м Твои́м, на Фаво́рстей горе́ преобразу́яйся, и́мже спросвети́хомся и мы́, пою́щии Тя́, Еди́не Неизме́нне и Безсме́ртне Го́споди, Тебе́ бо ве́рою вопие́м: сла́ва, Христе́, Ца́рствию Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Возмо́гл еси́ шата́ние низложи́ти льсти́ваго, присво́ився доброде́телию, всеблаже́нне Емилиа́не, Всемогу́щему и Си́льному во бране́х, пребога́те, и ны́не зове́ши: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Приима́л еси́ го́рькая заточе́ния, отсыла́емь, терпели́в показа́лся еси́, богому́дре Емилиа́не, сло́вом благода́ти огра́ждся, священнотаи́нниче чу́дне, Бо́гу взыва́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зако́нно яви́лся еси́, из де́тства освяще́н, по́стными просвети́вся, всеблаже́нне Емилиа́не, пе́рвыми обуче́ньми, и архиере́й, священному́чениче, по́слежде показа́лся еси́, богоно́се преизря́дне.

Богоро́дичен: И́же вся́кия вы́ше разумева́емый тва́ри, е́же па́че ума́ живонача́льна богозда́ния на земли́ соверша́я та́инства, де́вства укра́шену светлостьми́, во Твою́ утро́бу всели́ся, Пречи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́г Сы́й ми́ра, Оте́ц щедро́т, Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, ми́р подава́юща, посла́л еси́ на́м; те́м, богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя́, Человеколю́бче.

Разуме́в проразуме́нием боже́ственным Христо́с вели́кия твоея́ души́ предложе́ние, вели́кими почестьми́ украси́ я́ве, оде́ждами свяще́нства тя́ уясни́в и му́ченическими страда́ньми, священнотаи́нниче всече́стне.

Привле́к благода́ть Ду́ха, ре́ки уче́ний поче́рпл еси́, всеблаже́нне освяще́нне, ста́да Христо́ва, те́мже, тобо́ю о́браз Его́ почита́ти навы́кше и святы́х все́х, богобо́рца посрамля́ем.

Умертви́в пло́ти твоея́ мудрова́ние в по́стных боле́знех, пребога́те, заре́ю Ду́ха оживи́л еси́ у́м. Те́мже во обои́х просия́л еси́, иера́рше, Бо́гу благоугоди́в, священному́чениче досточу́дне.

Богоро́дичен: Святы́х Свята́я, Де́во Чи́стая, святы́х Свята́го родила́ еси́, все́х освяща́ющаго Христа́ Изба́вителя. Те́мже Тя́, Цари́цу и Влады́чицу все́х, я́ко Ма́терь Зижди́теля тва́ри пропове́дуем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зве́рь, якова́ прия́т; в Де́ву же все́льшееся Сло́во и пло́ть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: Его́же, бо не пострада́ истле́ния, Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Уста́вити восхоте́в па́жить е́реси, усе́рдно к беда́м отлучи́лся еси́ и обличи́л еси́ со дерзнове́нием, всеблаже́нне, нра́в держа́щаго безбо́жия, ты́ пе́рвее глаго́лати наче́н собра́нному собо́ру богому́дрому.

Еди́наго Христа́ те́пле любя́ и Сего́ улучи́ти Боже́ственнаго сия́ния жела́я, иера́рше Госпо́день богоприя́тне, му́ченическу показа́л еси́, о́тче, тве́рдость, просия́в пе́рвее поще́нием, и сугу́бы венцы́ прия́л еси́ я́ве.

Горе́ тво́й у́м Бо́гу бли́з и Боже́ственными заря́ми, блаже́нне, сия́юще, име́л еси́, преподо́бне, легко́ жития́ преплы́л еси́ мо́ре и ко приста́нищем небе́сным ны́не устреми́лся еси́, ве́тры Свята́го Ду́ха направля́емь, богодухнове́нне.

Богоро́дичен: Спасти́ челове́ческое естество́, я́ко Милосе́рд, истле́вшее лю́те за́вистию змии́ною, Пребоже́ственный благоизво́лив, во чре́во Твое́ всели́ся, и пло́ть неизме́нна бы́сть, еди́ну Тя́, Чи́сту, обре́т, Богоро́дице Де́во Пречи́стая.

Конда́к, гла́с 3:

До́бляго тя́ побо́рника по Тро́ице я́вльшася Це́рковь сла́вит, пою́щи, Емилиа́не, за ню́же пострада́л еси́. Сего́ ра́ди почита́ем па́мять твою́, язы́ческаго наше́ствия изба́ви рабы́ твоя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Святи́телей благоле́пное украше́ние, о́тче, ты́ еси́ вои́стинну: ца́рствовав бо над страстьми́, сто́лп неруши́мь яви́лся еси́, досточу́дне, Це́ркви забра́ло, хва́льнаго велича́я Бо́га, препросла́вленнаго.

Но́вый Дави́д на́м показа́лся еси́, иноплеме́нная уче́ния пра́щею низложи́в добролу́чных твои́х слове́с, пресла́вне, и учи́тельными стреля́ньми, хва́льнаго имену́я Бо́га, препросла́вленнаго.

Ста́л еси́ све́тло, о́тче, на суди́щи мучи́теля Христа́ ра́ди и словеса́, я́ко от исто́чника Боже́ственна, источи́л еси́, все́м бо пропове́дал еси́ ико́нное поклоне́ние, я́ве ве́дый преходи́ти то́ к первообра́зному.

Богоро́дичен: Странноле́пно де́вствуеши, ро́ждши все́х Творца́, на престо́ле херуви́мстем почива́ющаго, еди́на Всеблаже́нная, Де́во Ма́ти Всепе́тая, хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго росода́тельная изобрази́ пе́щь о́браз: не бо́, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, я́ко ниже́ о́гнь Божества́ — Де́вы, в Ню́же вни́де утро́бу. Те́м, воспева́юще, воспое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Всю́ огне́м мы́сленным хвра́стную е́реси попали́л еси́ пе́щь, призыва́нием боже́ственным, я́коже Илия́ иере́и сту́дныя закла́л еси́ мече́м духо́вным. И ны́не воспева́еши, веселя́ся: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Благода́ти же и си́лы Боже́ственныя испо́лнен яви́лся еси́, треблаже́нне, целому́дрия добро́тою укра́шен боголе́пно, благоче́стие непрело́жное держа́л еси́. С ни́мже ны́не Влады́це предстоя́, да благослови́т тва́рь, вопие́ши, Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Свы́ше певцы́ твоя́ назира́еши, свяще́нный о́тче богому́дре, показу́я стезю́ на́м пра́вую твои́ми моли́твами и сокруша́я ересе́й шата́ния, да со дерзнове́нием пое́м, ико́ну Христо́ву почита́юще, и поклони́мся, и Богоро́дицы, и святы́х все́х.

Богоро́дичен: Поро́ка не́сть в добро́те Твое́й, Де́во: Ты́ бо, еди́на Пречи́стая, яви́лася еси́ от ве́ка Всечи́стая, де́вства луча́ми озари́вши ми́р и чистоты́ све́том. Те́мже, воспева́юще, пое́м: да благослови́т тва́рь вся́ Го́спода и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Обре́л еси́ боле́зней возме́здие, в небе́сных, богоно́се, се́лех, Емилиа́не, ны́не жи́ти сподо́блен му́ченик с боже́ственными во́инствы, я́ко боже́ственный святи́тель, священному́чениче пречу́дне.

Сло́вом и му́дростию изря́дне укра́шен яви́лся еси́ повеле́ньми, Емилиа́не, те́мже Христо́с венча́ честну́ю твою́ главу́, пребога́те, Его́же ны́не моли́ о на́с при́сно, мо́лимся.

Врата́ небе́сная, преподо́бне, отве́рз, Влады́ка прия́т, Емилиа́не, твою́ ду́шу, на ме́стех прохла́дных упоко́ив, я́ко пра́ведника, и ны́не обхо́диши о́крест престо́ла все́х Царя́.

Богоро́дичен: О, па́че ума́ чуде́с Твои́х, Богороди́тельнице, еди́на Всечи́стая Влады́чице! Вся́ бо ужаса́ет а́нгельская во́инства и челове́ков разли́чныя собо́ры. Те́м Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Yandex Metrika