Канон святому священномученику Евфимию, епископу Сардийскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Рожде́нному присносу́щему Го́споду и пелена́ми пови́тому спови́вся я́звенными ра́нами, благоче́стно поклони́лся еси́, и к Нему́, Евфи́мие, со благоду́шием отше́л еси́.

В я́слех поло́жся, Госпо́дь, да́р Рождества́, твои́х крове́й, о́тче, ка́пли и ра́н твои́х я́звы па́че зла́та, и лива́на, и па́че сми́рны прия́т.

Зла́то у́бо от волхво́в прие́млет ро́ждся Госпо́дь, е́же к Нему́ любо́вь твою́, святи́телю, приле́жную, и тве́рдость, и кре́пость при́снаго терпе́ния твоего́.

Сме́ртию сме́рти Влады́чней подо́бяся, Влады́чни возгласи́л еси́ гла́сы, о убива́ющих тя́ све́тло моля́ся, священноявле́нне всече́стне.

Богоро́дичен: Из Тебе́, Благослове́нная, дне́сь все́х Творе́ц пло́тию ражда́ется по на́м и пелена́ми повива́ется, пови́вый мо́ре мгло́ю, Ма́ти Присноде́во.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Гное́ния му́ченическая вме́сто лива́на, и зла́та, и сми́рны же я́ко святи́тель прине́сл еси́ в Вифлее́ме ро́ждшемуся Христу́.

Стефа́на подо́бник, первому́ченика Христо́ва, бы́л еси́, о спасе́нии убива́ющих тя́ моля́ся, Евфи́мие.

Тве́рдостию ума́ и до́блестию души́ обличи́л еси́ злочести́ваго Ле́онта, на Спа́са шата́ющагося.

Соблю́л еси́ приле́жно Спа́сову за́поведь, преподо́бне, и ду́шу положи́л еси́ по твои́х друзе́х, Евфи́мие.

Богоро́дичен: Село́, вмести́мое Невмести́маго Соде́теля, была́ еси́, Сего́ пло́тию вмести́вши, Обра́дованная Всенепоро́чная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зауша́емь по лицу́, от Боже́ственныя благода́ти просвети́ся и слове́с му́дростию бы́л еси́ соприча́стник Христу́, всеблаже́нне, на́с ра́ди зауше́нному пло́тию.

Свяще́нства че́сти не постыде́вшеся, и седи́н честны́х не усра́мльшеся, и ста́рости твоея́ не почествова́вше, безу́мнии неми́лостивно тя́ ураня́ху.

Пелена́ми пови́тому и в я́слех возлежа́щему Изба́вителю, Евфи́мие, многоце́нен да́р, о́тче, прине́сл еси́: честну́ю кро́вь твою́, любо́вию за Него́ излия́нную.

Богоро́дичен: Невеще́ственная существа́ соде́лавый, пло́тию я́ко Челове́к из Тебе́, Богома́ти, дне́сь ражда́ется. Тому́ воспое́м: сла́ва в Вы́шних Христу́ Бо́гу.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Тебе́ одушевле́н о́браз, Спа́се, прино́сится, поче́тший о́браз честна́го те́ла Твоего́ и воображе́ние теле́сное.

Тебе́, Влады́ко, па́стырь благоду́шия тезоимени́т, ра́ны телесе́ Твоего́ нося́ на свое́м те́ле, прино́сится.

О́гнь погаси́л еси́ я́рости беззако́нных, Евфи́мие, излия́нием непра́ведно пролия́нных твои́х крове́й, свяще́ннейший преблаже́нне.

Богоро́дичен: Тече́ние ста́ тле́ния, Де́ва бо нетле́нно родила́ е́сть, истле́вшее челове́ческое естество́ от тли́ Свобо́ждшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Обнаже́нием все́х, Спа́сове наготе́ уподо́блься, о́тче, и ра́нам, боле́зни претерпе́в, твою́ кро́вь Того́ Кро́ви спролия́л еси́.

Любо́вь, и наде́жду, и ве́ру Богому́дренну, во ве́ки пребыва́ющую, доброде́тельми обогати́вся, Рожде́нному от Де́вы дароно́сиши, всеблаже́нне Евфи́мие.

Зако́нно Христу́ служи́в, Боже́ственное священноде́йство Сло́ва, мзду́ Сего́, о́тче Богоглаго́ливе, прия́л еси́, е́же тебе́ сконча́тися кро́вию.

Богоро́дичен: Созда́вый по о́бразу Своему́ челове́ка, за мно́гое благоутро́бие обновля́ет сего́, из Тебе́, Де́во Богома́ти, соверше́нно в того́ оде́явся.

Седа́лен, гла́с 1.

Прине́сл еси́ Христу́, от Де́вы рожде́нному, Евфи́мие му́дре, я́ко волсви́ да́ры, пострада́в терпели́внейше, святи́телю, кро́вь твою́. Те́мже прия́л еси́ сугу́б вене́ц побе́ды и предстои́ши Всесвяте́й Тро́ице, моля́ спасти́ся на́м.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Свяще́нства, свяще́ннейше, Богода́нное пома́зание, смеси́в с кро́вию твое́ю, свяще́ннее показа́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же мо́й, зовы́й, в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Поста́вив но́ги на ка́мени ве́ры, все́ми прило́ги, всеблаже́нне, искуше́ний непревраще́н пре́был еси́, благослове́н еси́, Бо́же мо́й, зовы́й, в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Спривле́кл еси́ благода́ть Боже́ственнаго первому́ченика, его́же показа́лся еси́ изря́днейший подража́тель, благослове́ньми возме́здия дая́ убива́ющим тя́ неми́лостивно, всеблаже́нне Евфи́мие.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся: Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ста́л еси́ на суди́щи, кре́пко подвиза́яся, о́тче Евфи́мие: соверше́ннейшему бо преде́лу любве́ поучи́лся еси́, я́ко изво́лил еси́ умре́ти за дру́ги твоя́, вопию́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Све́тел и сло́вом и умо́м, све́тлу стяжа́л еси́ ду́шу, све́тло лице́, ны́не же светле́е бы́л еси́ да́же до кро́ве, Евфи́мие, царе́м богоненави́стным проти́влься и вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Нападо́ша, блаже́нне, на тя́ кре́пции земли́, умертви́ти тя́ беззако́ннейшая де́лающии; но ты́, простира́яся к ро́ждшемуся Изба́вителю от Де́вы Чи́стыя, взыва́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Се́ ны́не оскуде́ я́ве от Иу́дова коле́на кня́зь и игу́мен: Ты́ бо, Всенепоро́чная, родила́ еси́, я́же Тому́ пе́рвее угото́вана, ча́яние язы́ков, Христа́, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся – Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

К тиша́йшему приста́нищу преста́вился еси́, о́тче, от су́щих зде́: я́коже бо вра́бий, изба́вился еси́ от се́ти ловя́щих тя́, благословя́ Изба́вльшаго, священному́чениче благоду́шнейше.

Све́ту, с высоты́ я́вльшуся восто́ка, просвеще́нну, и светоявле́нием звезды́, от Иу́ды ны́не возсия́вшия, преесте́ственно сия́я, ко Влады́це изше́л еси́.

Ра́йския ны́не широты́ ликоходи́ти сподо́бился еси́, иде́же блаже́нных све́тлость и святы́х ра́дование, я́ко страда́льца, Евфи́мие, тя́ победоно́сна прия́ша.

Име́я к Бо́гу дерзнове́ние, я́ко святи́тель же и му́ченик, ны́не от настоя́щия зимы́ Це́ркви тишину́ испроси́ и согреше́ний оставле́ние, тя́ пою́щим, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Же́зл прозябла́ еси́ из ко́рене Иессе́ева, Богороди́тельнице, цве́т Божества́, Христа́, на́м ро́ждши, Пречи́стая, дне́сь, я́ко Бо́га Невмести́маго и ны́не я́ко Младе́нца повива́емаго.