Канон святому священномученику Игнатию Богоносцу

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Све́тло пра́зднующе, да учреди́мся, му́ченик Игна́тий свяще́нно созыва́ет Це́рковь Христо́ву на страда́ние его́ многопе́тое.

Свети́льник пресве́тлейший Це́ркве сы́й, Игна́тие, просвеща́еши вся́ земны́я концы́ и за́падная озаря́еши, от восто́ка прише́д.

Па́вловым подо́бяся по ме́стом беда́м, Игна́тие, и сы́й ю́зник, не стужи́л еси́, утвержда́я писа́ньми ча́стыми Це́ркви Христо́вы.

Сла́вную па́мять твою́ вси́ пое́м, всеблаже́нне Игна́тие, и пе́сньми почита́ем Венча́вшаго тво́й всечестны́й ве́рх, Богоблаже́нне.

Да стру́жется пло́ть моя́, кро́вь да лие́тся, жела́нием тщу́ся, ко звере́м гото́в, к сомле́нию укра́шен, ко огню́, к мечу́, к снеде́нию,— му́ченик вопия́ше.

Богоро́дичен: Еде́ме, украси́ся, Евфра́фа бо Созда́телю угото́вася, роди́тися хотя́щу от Де́вы Ма́тере в верте́пе Вифлее́мстем за благоутро́бие мно́гое.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, се́й бы́сть во главу́ у́гла, То́й е́сть Ка́мень, на Не́мже утверди́ Це́рковь Христо́с, ю́же от язы́к искупи́.

О́браз свяще́ннаго страда́ния показа́лся еси́, о́тче, сто́лп терпе́ния, и пра́вило му́жества, и сто́лп Це́ркве, и ве́ры утвержде́ние, и доброде́тели подписа́ние, страда́ньми честны́ми венча́вся во Христе́.

Вои́стинну тезоиме́нно наре́клся еси́ Богоно́сец, о́тче: младе́нец бо еще́ во́зрастом сы́й, на рука́х носи́мь Го́спода поста́вился еси́, возглаша́ющаго к на́м: бу́дите Мне́, я́ко отроча́ сие́.

Пшени́ца чиста́ Бо́жия е́смь,— вопия́л еси́, о́тче,— тщу́ся от звере́й ди́виих смоло́тися, да сокруши́тся мое́ те́ло, да снедя́тся удеса́ моя́, и сне́дь да бу́ду звере́м, да Бо́гу чи́ст хле́б явлю́ся.

Стра́нное муче́ния три́знище терпели́вне соверши́л еси́, чу́дно па́че все́х предпострада́вших му́жество показа́л еси́, любо́вию разжига́емь неосла́бнаго раче́ния, я́коже бо о́гнь твою́ возжже́ ду́шу.

Горя́й при́сно ду́хом, священному́ченик взыва́ше с любо́вию посреде́ бе́д: Христа́ гоню́, ра́дуяся, Христу́ сраспина́юся; живу́ же не ктому́ у́бо а́з, живе́т же,— глаго́лет,— во мне́ еди́н Христо́с.

Богоро́дичен: Гряди́, Иса́ие, возопи́й: се́ Де́ва и́мать во чре́ве Изба́вителя ми́ра и роди́т в верте́пе, и бу́дет и́мя ражда́емаго Иису́с, Бо́г с на́ми, Емману́ил Савао́ф.

Седа́лен, гла́с 3.

Рукополага́емь от Христа́ Бо́га, просвети́л еси́ свяще́нную твою́ оде́жду, свиде́тельство и́стинно получи́в, Богоно́се: зве́ри бо раздражи́л еси́ от ми́ра отлучи́ти тя́, Па́влу подо́бяся, чу́дному апо́столу. Те́мже и в Ри́ме сконча́л еси́, о́тче, досто́йне муче́ние.

Сла́ва: От восто́ка возсия́в, я́коже звезда́, и луча́ми слове́с озаря́я, ми́р просвети́л еси́, и тьму́ отгна́л еси́, и, я́ко Па́вел, тече́ние до́блественне соверши́л еси́, претерпе́в беды́ в язы́цех же и граде́х. Отону́дуже и, я́ко пшени́ца, звере́й зубы́ сомле́лся еси́, блаже́нне, приноше́ние Го́споду твоему́, Богоно́се Игна́тие. Моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний разреше́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не: Из чре́ва пре́жде ве́к от Отца́ возсия́в неслия́нне, Сло́ве Бо́жий безсе́менно предгряде́т от Твоея́ утро́бы, Пречи́стая, вре́менми последи́, вознося́й и́же дре́вле лю́те попо́лзшагося, и к дре́вней добро́те возводя́, я́ко Милосе́рд. Его́же Рождеству́ во́инства Безпло́тных предъи́дут, и челове́ком побе́дная та́йно возсыла́ют, сла́ва,— взыва́юще,— Бо́гу, дарова́вшему на́м ми́р, разруши́вшему средосте́ние вражды́, я́коже изво́ли.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уясни́л еси́ заре́ю страда́ний твои́х зе́млю, свяще́нне Игна́тие, у́зник яви́вся: обте́к бо, я́ко со́лнце, луча́ми муче́ния, ве́чер от восто́ка, ве́сь уясня́я, просвети́л еси́.

Я́коже Па́вел, свя́зан зверьми́ слове́сными, в Ри́м те́кл еси́, Игна́тие му́дре, но не преста́л еси́ и свя́зан сы́й, утвержда́я Це́ркви, посыла́я по вся́ гра́ды все́м Христо́вым иера́рхом дерза́ти.

Христо́в тщу́ся бы́ти, Христа́ еди́наго жела́ю: ве́сь бо Христо́в е́смь,— вопия́л еси́, страда́льче.— Того́ гоню́, Того́ иду́ дости́гнути, и сего́ ра́ди о́гнь, и ме́ч, и зве́ри — вси́ терплю́, да получу́, е́же жи́ти.

Сладка́ мне́ ско́рбь, любе́зны у́зы за жела́емаго,— вопия́л еси́, страда́льче,— гоне́ния ми́ сла́ждшая оте́чества, и сомле́ния моя́ па́че вся́каго весе́лия, боле́зни па́че вся́каго здра́вия теле́снаго.

Звере́й мне́ да бу́дут уста́ закла́ние и чре́ва гро́бы,— вопия́л еси́, страда́льче.— Никто́же да стужа́ет, никто́же ми́ сокруша́ет кре́пость: а́з бо тщу́ся сомле́тися, я́коже пшени́ца, и хле́б обрести́ся Бо́гу чи́ст.

Богоро́дичен: В верте́пе землене́м роди́тися на́с ра́ди Бо́г сы́й изво́лил еси́, обнища́в, Бла́же, на́шею нището́ю за милосе́рдие и из Де́вы проше́д, воплоще́н, пребы́в еди́н Сы́н из Отца́ и Ма́тере.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий, ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Тако́в на́м подоба́ше му́др Архиере́й, преподо́бен, ве́рен, нескве́рнен, незло́бив,— вопия́ Па́вел, преднаписа́ свяще́нный о́браз свяще́нных твои́х нра́вов.

Свя́зан, отводи́мь пострада́ти, архиере́й, у́зник Христо́в, Игна́тие, писа́л еси́ Це́рквам и градо́м, утвержда́я вся́ во испове́дании.

Па́вловым исправле́нием поревнова́в благочести́вно, вся́ его́ беды́ претерпе́л еси́, священному́чениче досточу́дне, восто́чная све́тлосте и вече́рняя звездо́.

Жела́нием ретя́ся Па́вловым, у́зы име́я на рука́х, ми́р обте́кл еси́, священному́чениче, да благоявле́н свяще́нными твои́ми страда́ньми яви́шися все́м.

Пое́м по́двиги твоя́, честву́ем у́зы кажде́нии и псалмы́, пе́рсть честву́ем твои́х моще́й, я́ко арома́ты мирома́занную, му́чениче, свяще́нными твои́ми страда́ньми.

Богоро́дичен: Бо́г челове́ком подо́бен бы́в из Тебе́, Младе́нец на́с ра́ди ражда́ется, Богоневе́сто, и пребыва́ет ве́сь неизме́нен, и во пло́ти ви́дится Бо́г вочелове́чивыйся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Я́ко вои́стинну Жела́теля возлюби́в неукло́нно и о́гнь и́же к Нему́ воспали́в разу́мне, Игна́тие, во́ду име́л еси́ в тебе́ живу́щую и глаго́лющую.

Свиде́тельство твоея́ со́вести исполня́я, не удово́лился еси́, зря́ звере́й стремле́ния, не устраши́лся еси́, я́коже пшени́ца хотя́ члено́вными сомле́тися.

До́лгая твоя́ гоне́ния и нереши́мыя у́зы, я́же в Ри́ме терза́ния и о́гнь гони́телей в ничто́же вменя́л еси́, священному́чениче, за твоего́ Рачи́теля.

Вельми́ горя́, страда́льче, любо́вию Христо́вою, ко огню́ искуше́ний я́ко на ро́су у́треннюю поте́кл еси́, О́наго пости́гнути су́що су́щаго Рачи́теля.

А́ще и пи́л еси́ Христо́ву ча́шу жажда́, но пре́был еси́ при́сно е́же пострада́ти, па́че е́же жи́ти. И вопия́л еси́: ничто́же мне́ сия́, ко е́же получи́ти мне́ е́же жи́ти.

Богоро́дичен: Украси́ся, Вифлее́ме, угото́вися, Евфра́фо: без ма́тере бо от Отца́ и без отца́ Ма́терию чревоно́сится и ражда́ется, спаса́я ны́.

Конда́к, гла́с 3.

Све́тлых по́двиг твои́х светоно́сный де́нь предпропове́дует все́м в верте́пе рожде́ннаго: сего́ бо жажда́я от любве́ наслади́тися, потща́лся еси́ от звере́й снеде́н бы́ти, сего́ ра́ди и Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

И́кос:

Авраа́м у́бо иногда́ сы́на жря́ше, закла́ние предвообража́я вся́ Содержа́щаго и ны́не в верте́пе тща́щагося роди́тися, ты́ же, Богому́дре, всего́ прине́сл еси́ тебе́ сама́го, я́коже заколе́ние, и, звере́й сне́дь бы́в, пшени́ца чиста́ яви́лся еси́ Зижди́телю твоему́, в жи́тницах Небе́сных ве́чнуяй вои́стинну и твоего́ раче́ния наслажда́яся. Его́же ра́ди ве́сь ми́р оста́вив, Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́ я́ко еди́неми усты́ поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Не име́л еси́ огня́ любове́щна в тебе́, Игна́тие, во́ду же живу́ю па́че и глаго́лющую, во́ду зову́щую: гряди́ ко Отцу́; во́ду теку́щую, от жи́зни в жи́знь преводя́щую на́с.

Звере́й зу́бы,— глаго́лет,— да бу́дут мне́ ме́ч, и ору́жия, и закла́ния; гро́б же мне́ льво́вы утро́бы да бу́дут, и о́гнь да поя́ст мя́ пре́жде тли́ ко́жныя оста́нки.

Мне́ сладка́ сме́рть,— глаго́лет,— сладка́ мне́ вся́ трудо́в боле́зненная, зве́рие ра́достни, о́гнь се́й роса́ мне́ е́сть, а́ще е́же жи́ти воздержу́. Те́мже и тщу́ся умре́ти, да живу́ со Христо́м.

Е́же жи́ти мне́ не е́сть рачи́тельно в телеси́, ду́хом бо жи́ти жела́ю. Мне́ е́же жи́ти Христо́с, Боже́ственное рачи́тельство; к Нему́ иду́, Того́,— глаго́лет,— люблю́, Того́ получи́ти наде́юся.

Богоро́дичен: Проро́ком дре́вле прорече́нный, приближа́ется мне́ Младе́нец, из Де́вы рожде́йся, ра́дуется Ада́м, и прама́ти Е́ва боле́зней разреши́ся, и сликовству́ет Дави́д, ражда́ющия оте́ц.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́т бу́ди Игна́тий, Боже́ственный иере́й, сугу́бо венча́емь, я́ко му́ченик и па́стырь: страда́в бо се́й за любо́вь Бо́жию, жела́я возжеле́н бы́ти, пострада́ти не отмета́шеся.

Тече́нии ве́ры, я́ко со́лнце, зе́млю до́блественне прете́кл еси́ от коне́ц небесе́ и, заше́д незаходи́мо от земли́ ко Христу́, облистава́еши ми́ру све́т нетле́ния.

Жажда́я ча́ши стра́сти Христо́вы, свя́зан, те́кл еси́, Игна́тие му́дре, и дости́г три́знища, не преста́л еси́, вопия́: жа́жду жажда́ти Христа́ во ве́ки.

О, любве́ и теплоты́ Боже́ственнаго раче́ния! Жела́нием распя́тся и да живе́т Рачи́телю; жа́ждет, е́же возжажда́тися, и лю́бит, е́же люби́тися, за е́же па́ки жи́ти, умре́ти произволя́я.

Пе́рсть отложи́в, невеще́ственно к су́щему у́м впери́л еси́, жела́я Рачи́теля: То́й бо е́сть при́сное жела́ние, и и́стинно му́дрость, и жи́знь бы́вших.

Богоро́дичен: Звезда́ возсия́, Христо́с от Иа́кова, и волсви́ стека́ются во гра́д Вифлее́м пе́ти, чествова́ти и поклони́тися Ему́, рожде́нному из ложе́сн Чи́стыя Богоро́дицы.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Живоприе́мный Исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, Небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Презира́тель до́льних Игна́тий и служи́тель вы́шних та́ин, я́ко слу́жбу непоро́чну соверша́я, и, соверша́емь, священноде́йствует себе́ сама́го муче́нием, и к звере́м и огню́ гото́вится.

Е́же по о́бразу любя́ оде́ятися, ве́тхия о́бразы измени́л еси́. Те́мже но́востию, а не ве́тхостию первообра́знаго зра́ка пе́рвую добро́ту восприе́м, Христо́ви соводворя́ешися.

Свяще́нную твою́ оде́жду, свяще́ннейше, свяще́ннейшу соде́лал еси́ страда́ньми твои́ми, те́мже и вене́ц сугу́б восприе́м, с му́ченики пое́ши и па́стыри, священному́чениче, Христа́ Бо́га на́шего.

Пшени́ца Бо́жия чиста́ е́смь,— глаго́лал еси́,— и зубы́ звере́й мелю́ся, да хле́б бу́ду священносоверша́емь, Рачи́телю и Бо́гу очище́н, Его́же и любя́, умре́ти не отрица́юся.

Непристу́пным све́том осиява́емь и в вы́шних оби́телех водворя́яся, свяще́нне Игна́тие, Бо́гу и Зижди́телю твоему́ о ста́де твое́м се́м моля́ся неоску́дно не преста́й, мо́лимся.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Чи́стая, Бо́жий гра́де одушевле́нный, в не́мже Бо́г вмести́тися благоволи́, не оста́вль бо го́рних, к Тебе́ сни́де, я́ко до́ждь на зе́млю, Богороди́тельнице, и во гра́де Вифлее́ме Младе́нец ражда́ется.

Свети́лен.

Сло́во Пребезнача́льное, Бо́жия Му́дрость, неизрече́нною бла́гостию земны́м приобщи́вся, уча́ дре́вле лю́ди, на рука́х держа́ше тя́, Игна́тие Богоно́се; в Бо́зе же жи́в, муче́ние проше́л еси́ страда́ния, ра́дуяся.

Сла́ва, и ны́не: Украси́ся, Вифлее́ме, но́вое жили́ще, я́сли и верте́п, па́стырей со́нмища, волсви́ от восто́ков в него́ предвари́те, звезды́ све́тлостию: Де́ва бо уже́ Всесоверше́ннаго, я́ко Младе́нца в то́м ражда́ет.