Канон святому священномученику Мефодию Патарскому, Олимпийскому

Припев: Священному́чениче Мефо́дие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 июля (20 июня ст. ст.)

Глас 7.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ма́нием Твои́м на земны́й о́браз преложи́ся пре́жде удоборазлива́емое водно́е естество́, Го́споди. Те́мже немо́кренно пешеше́ствовав, Изра́иль пое́т Тебе́ пе́снь побе́дную.

Стези́ ско́рыя, к Бо́гу мя́ нося́щия, показу́я прехо́д, священнотаи́нниче, научи́, я́ко да безконе́чную улучу́ жи́знь моли́твами твои́ми, сла́вне.

Облиста́л еси́ светоно́сно во Христо́ве Це́ркви, сугу́быми сия́я, священноявле́нне, благода́тьми. Те́мже сугу́быми тя́ венцы́ священноле́пно Христо́с венча́.

Венце́м муче́ния, свяще́нства же ма́стию, блаже́нне, украша́емь, обои́ми просия́л еси́. Те́мже и́стинное и богови́дное насле́дие получи́л еси́.

Я́ко непоро́чна же́ртва, и свяще́нна Влады́це, и жива́, и одушевле́нна священноде́йствовася, сла́вне, те́мже же́ртвеннику Небе́сному прия́т бы́л еси́, Мефо́дие.

Богоро́дичен: Изба́вителя челове́ческаго ро́да, и Свободи́теля, и Спа́са Христа́ на́м родила́ еси́, Де́во Ма́ти Чи́стая. Те́мже, я́ве Тя́ ве́дуще Хода́таицу живота́ ве́чнаго, сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: В нача́ле небеса́ всеси́льным Сло́вом Твои́м утверже́й, Го́споди Спа́се, и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом всю́ си́лу и́х, на недви́жимем мя́ ка́мени испове́дания Твоего́ утверди́.

Распала́ющуся ви́дев Ориге́нову пре́лесть, я́ко сы́й изря́ден па́стырь, Боже́ственным огне́м ско́ро попали́л еси́ всю́ о́наго мглу́, блиста́ющую лучу́ вже́г прему́дрости твоея́, Богоприя́тне.

Де́вство честно́е и чистоты́ добро́ту иску́сом, сла́вне, навы́к, прему́дростию твое́ю и слове́с благода́тию все́х си́х добро́ту показу́еши, Богому́дре, и ве́чнующую све́тлость.

Твои́х слове́с мо́лния, и ра́зума труба́, и уче́ний благонаро́читое веща́ние во всю́ зе́млю изы́де, преподо́бне, вся́ зову́щи ве́рныя к прича́стию, преблаже́нне, Небе́сных наслажде́ний.

Крепча́йшею пи́щею духо́вных напое́ний насы́щшиися, прему́дре, твои́х и́стинною пи́щею о́ною наслажда́ются, пребыва́ющею, приснотеку́щею не мимохо́дно и расту́щею прича́стником.

Богоро́дичен: С Боже́ственным Гаврии́лом, благослове́нная Де́во, Тебе́, ра́дуйся, зове́м при́сно: ра́дости бо на́м вина́ была́ еси́ и весе́лия и́стиннаго, Изба́вителя и Спа́са все́х пло́тию ро́ждши.

Седа́лен, гла́с 4.

Же́ртвенник красе́н се́рдце твое́ сотвори́л еси́, безкро́вны, священноде́йственне, принося́ же́ртвы Бо́гу, пострада́в же кре́пко и поже́рся, прине́слся еси́ же́ртва, Мефо́дие, на́с ра́ди поже́ршемуся. Его́же приле́жно моли́ при́сно вся́ спасти́, любо́вию пою́щия тя́.

Богоро́дичен: Нечи́стых помысло́в мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, – увы́ Мне́, любе́знейший, Иису́се, – вопия́ше: ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от А́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: О́тча не́дра не оста́вль и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, та́йну услы́шах смотре́ния Твоего́ и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.

К доброде́телей высоте́, му́ченически сконча́вся, восте́кл еси́, великодаро́вное воздая́ние священноде́йствия твоего́ прие́м, преблаже́нне.

Престо́л име́я святи́тельский, свяще́нную же жи́знь стяжа́в, правосла́вную пропове́дал еси́ ве́ру, всече́стне, и научи́л еси́ твое́ ста́до.

Сла́дость душеполе́зная твои́х уче́ний, я́ко исто́чник, происхо́дит, прича́стники веселя́ и услажда́я душе́вная на́ша чу́вства.

Богоро́дичен: Оте́ческих не́др не отсту́пль и от Де́вы вопло́щся, Христе́ Бо́же, сохрани́ ста́до Твое́, строе́ния Твоего́ покланя́ющееся Боже́ственным образо́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же мо́й, от но́щи у́треневав, Тебе́ молю́ся: пода́ждь ми́ оставле́ние прегреше́ний мои́х и к све́ту Твои́х повеле́ний пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Ме́ртвостию живоно́сною обле́клся еси́, о́тче, пре́жде сконча́ния твоего́ и, мече́м усе́чен муче́ния твоего́, к жи́зни многосугу́бней преста́вился еси́, сла́вне, лу́чшей.

Таи́нниче неизрече́нных и о́бщниче Вы́шняго ликостоя́ния, любо́вию чту́щия тя́ спаси́, пресла́вне, искуше́ний лю́тых наи́тия разоря́я моли́твами твои́ми.

Име́я ко Влады́це дерзнове́ние, о́тче, Его́же и стра́сти усе́рдно поревнова́л еси́ по́двиги твои́ми, ве́рным Боже́ственный ми́р и тишину́ испроси́, прему́дре.

Пе́рвее священноде́йствовал еси́ А́гнца Бо́жия, грехи́ ми́ра взе́млющаго, последи́ же, закала́емь, слове́сна и жива́ же́ртва Сему́ прине́слся еси́, о́тче Мефо́дие.

Богоро́дичен: Чи́стая Богоро́дице, мою́ ду́шу омраче́нную, прия́телище су́щи неразори́маго Све́та и хра́м Боже́ственныя зари́, све́том Твои́м просвети́, молю́ся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пла́вающаго в молве́ жите́йских попече́ний, с корабле́м потопля́ема грехи́ и душетле́нному зве́рю примета́ема, я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Дрема́ния ве́ждам и очи́ма твои́ма сна́, преблаже́нне, не да́л еси́, до́ндеже все́х страсте́й себе́ свободи́л еси́, и вмести́телен хра́м соде́лал еси́ зарелу́чней мо́лнии Ду́ха.

Ве́сь Боже́ственному и Богови́дному сия́нию, Богому́дре, соединя́яся, Боже́ственнаго свяще́нства пра́вило бы́л еси́ и к Бо́гу хода́тай яви́лся еси́ все́й Це́ркви ве́рных, Мефо́дие.

К све́тлому житию́ све́тлостное совоку́плься су́щих открове́ние, Богоглаго́ливе, све́тлаго свети́льника ми́ру тя́ показа́, ерети́ческое глумле́ние и безбо́жия тьму́ отгоня́ща.

Богоро́дичен: Цари́цу все́х бы́вших Тя́ ве́дяще, Бо́га бо родила́ еси́, Богома́ти, от не су́щих вся́ сотво́ршаго, ра́достное песносло́вие со А́нгелом Гаврии́лом Тебе́ зове́м.

Конда́к, гла́с 4.

Священнотаи́нник Святы́я Тро́ицы, и я́же па́че ума́ повеле́ний Боже́ственных пропове́дник, и правосла́вным утвержде́ние бы́л еси́, Мефо́дие, злосла́вныя обличи́л еси́ смы́слы, правове́рия ра́ди кро́вию твое́ю священному́ченик я́влься, и, Христу́ со А́нгелы предстоя́, моли́ спасти́ся на́м.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную вве́ржени, преподо́бнии о́троцы о́гнь в ро́су преложи́ша, воспева́нием си́це вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Освяще́н, Богому́дре, и му́чеников и́стины све́тло сия́я кро́вию, с ни́ми Влады́це пое́ши непреста́нно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Утвержде́н ве́рою, и́дольский угаси́л еси́ пла́мень то́ки святы́х крове́й твои́х, му́чениче, си́це взыва́я: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Науче́н Боже́ственным виде́нием превы́шним, у́м прему́дро уясни́л еси́, с ве́рно пою́щими, о́тче, взыва́я: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Песносло́вием сла́вит Твое́ Рождество́ вся́ тва́рь, Бо́га, Де́во, ве́дящи, и, че́стно покланя́ющися, Тому́ зове́т: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Еди́наго Безнача́льнаго Царя́ Сла́вы, Его́же благословя́т Небе́сныя си́лы и трепе́щут чи́ни А́нгельстии, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Тя́, Неви́димаго, я́ко ви́де, терпя́ше мучи́телей ра́ны Богому́дрый и венце́м увязе́ся, поя́: по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Непрее́млемое Христо́во Ца́рство све́тло жела́я, святи́телю, сие́ тебе́ исхода́тайствовавшу пра́вою стезе́ю, зовы́й Христу́: лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Многосугу́бну Христо́с тебе́ подаде́ твои́м трудо́м мзду́, Богоно́се, мы́сль преходя́щую вся́ку, пою́щу благоче́стно Того́ Ца́рство во вся́ ве́ки.

Уче́ний пучи́ну, и скрижа́ль наказа́ний, и зре́ния высо́каго сокро́вище тя́ зна́ем, и чу́вств престо́л, пою́ще благоче́стно Христа́ Царя́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Ра́бски, Пречи́стая, Тебе́ прихожду́ ве́рою, заче́ншая все́х Влады́ку: ны́не спаси́ мя гоне́ния и бе́д, пою́ща благоче́стно Бо́га, воплоще́ннаго из Тебе́, Богороди́тельнице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ма́ти Бо́жия и Де́ва, ро́ждшая и де́вствующая па́ки, не естества́ де́ло, но Бо́жия снизхожде́ния, те́м, я́ко Еди́ну, Бо́жиих чуде́с сподо́бльшуюся, Тя́ при́сно велича́ем.

Всегда́ Христа́ моли́, Богоблаже́нне о́тче, ересе́й уста́вити е́же на ны́ кова́рства и ны́нешний мра́к от среды́ отжени́, я́ко бо святи́тель си́лен моли́твенник бы́л еси́.

От земли́ к Небе́сней жи́зни преста́вился еси́, служе́ния твоего́ по́честь прие́м и страда́ния, иде́же жи́зни нетле́нныя прича́стник бы́в, ве́чно бы́ти со Христо́м сподо́бился еси́.

Дре́ва жи́зненнаго пло́д объя́л еси́, безсме́ртныя, преблаже́нне, жи́зни, челове́ком Первонача́льника приобре́т, Его́же ра́дости наслажда́яся бога́тно, о пою́щих тя́ ве́рою моли́ся.

Ве́сь у́м простира́я, преподо́бне, бла́гостию жития́, Христо́ва зре́ния и кра́снаго весе́лия сподо́бился еси́, я́ко священному́ченик и сказа́тель благоче́стия и побо́рник.

Богоро́дичен: Зако́на но́ваго ковче́г нарица́ем Тя́ и Богоначерта́нную скрижа́ль, в не́йже Сло́во написа́ся Бо́жие, Челове́к бы́в, за е́же спасти́ ми́р от ле́сти, обра́дованная Богоро́дице Всепе́тая.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ма́нїемъ твои́мъ на земны́й ѻ҆́бразъ преложи́сѧ пре́жде ᲂу҆доборазлива́емое водно́е є҆стество̀, гдⷭ҇и. тѣ́мже немо́креннѡ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, пое́тъ тебѣ̀ пѣ́снь побѣ́днꙋю.

Стезѝ ско́рыѧ, къ бг҃ꙋ мѧ̀ носѧ́щїѧ, показꙋ́ѧ прехо́дъ, свѧщеннотаи́нниче, наꙋчѝ: ꙗ҆́кѡ да безконе́чнꙋю ᲂу҆лꙋчꙋ̀ жи́знь моли́твами твои́ми, сла́вне.

Ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ свѣтоно́снѡ во хрⷭ҇то́вѣ цр҃кви, сꙋгꙋ́быми сїѧ́ѧ, сщ҃енноѧвле́нне, бл҃года́тьми. тѣ́мже сꙋгꙋ́быми тѧ̀ вѣнцы̑ сщ҃еннолѣ́пнѡ хрⷭ҇то́съ вѣнча̀.

Вѣнце́мъ мꙋче́нїѧ, свѧще́нства же ма́стїю, бл҃же́нне, ᲂу҆краша́емь, ѻ҆бои́ми просїѧ́лъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆́стинное и҆ бг҃ови́дное наслѣ́дїе полꙋчи́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ непоро́чна же́ртва, и҆ свѧще́нна влⷣцѣ, и҆ жива̀ и҆ ѡ҆дꙋшевле́нна, сщ҃еннодѣ́йствовасѧ, сла́вне. тѣ́мже же́ртвенникꙋ нбⷭ҇номꙋ прїѧ́тъ бы́лъ є҆сѝ, меѳо́дїе.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вителѧ человѣ́ческагѡ ро́да и҆ свободи́телѧ, и҆ сп҃са хрⷭ҇та̀ на́мъ родила̀ є҆сѝ, дв҃о мт҃и чⷭ҇таѧ. тѣ́мже ꙗ҆́вѣ тѧ̀ вѣ́дꙋще хода́таицꙋ живота̀ вѣ́чнагѡ сла́вимъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Въ нача́лѣ нб҃са̀ всеси́льнымъ сло́вомъ твои́мъ ᲂу҆тверже́й, гдⷭ҇и сп҃се, и҆ вседѣ́тельнымъ, и҆ бж҃їимъ дх҃омъ всю̀ си́лꙋ и҆́хъ, на недви́жимѣмъ мѧ̀ ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀ ᲂу҆твердѝ.

Распала́ющꙋсѧ ви́дѣвъ ѻ҆рїге́новꙋ пре́лесть, ꙗ҆́кѡ сы́й и҆зрѧ́денъ па́стырь, бж҃е́ственнымъ ѻ҆гне́мъ ско́рѡ попали́лъ є҆сѝ всю̀ ѻ҆́нагѡ мглꙋ̀, блиста́ющꙋю лꙋчꙋ̀ вже́гъ премꙋ́дрости твоеѧ̀, бг҃опрїѧ́тне.

Дѣ́вство чⷭ҇тно́е, и҆ чистоты̀ добро́тꙋ и҆скꙋ́сомъ, сла́вне, навы́къ, премꙋ́дростїю твое́ю, и҆ слове́съ благода́тїю, всѣ́хъ си́хъ добро́тꙋ показꙋ́еши, бг҃омꙋ́дре, и҆ вѣ́чнꙋющꙋю свѣ́тлость.

Твои́хъ слове́съ мо́лнїѧ, и҆ ра́зꙋма трꙋба̀, и҆ ᲂу҆че́нїй бл҃гонаро́читое вѣща́нїе, во всю̀ зе́млю и҆зы́де, преподо́бне, всѧ̑ зовꙋ́щи вѣ̑рныѧ къ прича́стїю, пребл҃же́нне, небе́сныхъ наслажде́нїй.

Крѣпча́йшею пи́щею дх҃о́вныхъ напое́нїй насы́щшїисѧ, премꙋ́дре, твои́хъ, и҆́стинною пи́щею ѻ҆́ною наслажда́ютсѧ, пребыва́ющею, приснотекꙋ́щею не мимохо́днѡ, и҆ растꙋ́щею прича́стникѡмъ.

Бг҃оро́диченъ: Съ бжⷭ҇твеннымъ гаврїи́ломъ, бл҃гослове́ннаѧ дв҃о, тебѣ̀, ра́дꙋйсѧ, зове́мъ при́снѡ: ра́дости бо на́мъ вина̀ была̀ є҆сѝ и҆ весе́лїѧ и҆́стиннагѡ, и҆зба́вителѧ и҆ сп҃са всѣ́хъ пло́тїю ро́ждши.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Же́ртвенникъ красе́нъ се́рдце твоѐ сотвори́лъ є҆сѝ, безкрѡ́вны, свѧщеннодѣ́йственне, приносѧ̀ жє́ртвы бг҃ꙋ. пострада́въ же крѣ́пкѡ, и҆ поже́рсѧ прине́слсѧ є҆сѝ же́ртва, меѳо́дїе, на́съ ра́ди поже́ршемꙋсѧ. є҆го́же прилѣ́жнѡ молѝ при́снѡ, всѧ̑ спастѝ любо́вїю пою́щыѧ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Нечи́стыхъ помыслѡ́въ мои́хъ мно́жество, и҆ безмѣ́стныхъ мы́слей ѡ҆бꙋрева̑нїѧ кто̀ и҆зрещѝ мо́жетъ, всенепоро́чнаѧ; настоѧ̑нїѧ же безпло́тныхъ вра̑гъ мои́хъ кто̀ и҆сповѣ́сть, и҆ си́хъ ѕло́бꙋ; но твое́ю мольбо́ю, блага́ѧ, си́хъ мнѣ̀ всѣ́хъ и҆збавле́нїе да́рꙋй.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше, ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою̀ тѧ̀, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́ч҃а нѣ́дра не ѡ҆ста́вль, и҆ соше́дъ на зе́млю, хрⷭ҇тѐ бж҃е, та́йнꙋ ᲂу҆слы́шахъ смотре́нїѧ твоегѡ̀, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Къ добродѣ́телей высотѣ̀, мꙋ́ченически сконча́всѧ, восте́клъ є҆сѝ, великодаро́вное воздаѧ́нїе свѧщеннодѣ́йствїѧ твоегѡ̀ прїе́мъ, преблаже́нне.

Престо́лъ и҆мѣ́ѧ свѧти́тельскїй, свѧще́ннꙋю же жи́знь стѧжа́въ, правосла́внꙋю проповѣ́далъ є҆сѝ вѣ́рꙋ, всече́стне, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ твоѐ ста́до.

Сла́дость дꙋшеполе́знаѧ твои́хъ ᲂу҆че́нїй ꙗ҆́кѡ и҆сто́чникъ происхо́дитъ, прича́стники веселѧ̀, и҆ ᲂу҆слажда́ѧ дꙋшє́внаѧ на̑ша чꙋ̑вства.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆ч҃ескихъ нѣ́дръ не ѿстꙋ́пль, и҆ ѿ дв҃ы вопло́щсѧ, хрⷭ҇тѐ бж҃е, сохранѝ ста́до твоѐ, строе́нїѧ твоегѡ̀ покланѧ́ющеесѧ бжⷭ҇твєннымъ ѻ҆бразѡ́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Гдⷭ҇и бж҃е мо́й, ѿ но́щи ᲂу҆́треневавъ тебѣ̀ молю́сѧ: пода́ждь мѝ ѡ҆ставле́нїе прегрѣше́нїй мои́хъ, и҆ къ свѣ́тꙋ твои́хъ повелѣ́нїй пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Ме́ртвостїю живоно́сною ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче, пре́жде сконча́нїѧ твоегѡ̀, и҆ мече́мъ ᲂу҆сѣ́ченъ мꙋче́нїѧ твоегѡ̀, къ жи́зни многосꙋгꙋ́бнѣй преста́вилсѧ є҆сѝ, сла́вне, лꙋ́чшей.

Таи́нниче неизрече́нныхъ, и҆ ѻ҆́бщниче вы́шнѧгѡ ликостоѧ́нїѧ, любо́вїю чтꙋ́щыѧ тѧ̀ спасѝ, пресла́вне, и҆скꙋше́нїй лю́тыхъ наи̑тїѧ разорѧ́ѧ моли́твами твои́ми.

И҆мѣ́ѧ ко влⷣцѣ дерзнове́нїе, ѻ҆́тче, є҆гѡ́же и҆ стра́сти ᲂу҆се́рднѡ поревнова́лъ є҆сѝ, по́двиги твои́ми, вѣ̑рнымъ бжⷭ҇твенный ми́ръ и҆ тишинꙋ̀ и҆спросѝ, премꙋ́дре.

Пе́рвѣе свѧщеннодѣ́йствовалъ є҆сѝ а҆́гнца бж҃їѧ, грѣхѝ мі́ра взе́млющаго: послѣди́ же закала́емь, слове́сна и҆ жива̀ же́ртва семꙋ̀ прине́слсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче меѳо́дїе.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇аѧ бцⷣе, мою̀ дꙋ́шꙋ ѡ҆мраче́ннꙋю, прїѧ́телище сꙋ́щи неразори́магѡ свѣ́та, и҆ хра́мъ бжⷭ҇твенныѧ зарѝ, свѣ́томъ твои́мъ просвѣтѝ, молю́сѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пла́вающаго въ молвѣ̀ жите́йскихъ попече́нїй, съ корабле́мъ потоплѧ́ема грѣхи̑, и҆ дꙋшетлѣ́нномꙋ ѕвѣ́рю примета́ема, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на, хрⷭ҇тѐ, вопїю́ ти: и҆зъ смертоно́сныѧ глꙋбины̀ возведи́ мѧ.

Дрема́нїѧ вѣ́ждамъ и҆ ѻ҆чи́ма твои́ма сна̀, преблаже́нне не да́лъ є҆сѝ, до́ндеже всѣ́хъ страсте́й себѐ свободи́лъ є҆сѝ, и҆ вмѣсти́теленъ хра́мъ содѣ́лалъ є҆сѝ зарелꙋ́чнѣй мо́лнїи дх҃а.

Ве́сь бжⷭ҇твенномꙋ и҆ бг҃ови́дномꙋ сїѧ́нїю, бг҃омꙋ́дре, соединѧ́ѧсѧ, бжⷭ҇твеннагѡ свѧще́нства пра́вило бы́лъ є҆сѝ, и҆ къ бг҃ꙋ хода́тай ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, все́й це́ркви вѣ́рныхъ, меѳо́дїе.

Къ свѣ́тломꙋ житїю̀ свѣ́тлостное совокꙋ́пльсѧ, сꙋ́щихъ ѿкрове́нїе, бг҃оглаго́ливе, свѣ́тлаго свѣти́льника мі́рꙋ тѧ̀ показа̀, є҆реті́ческое глꙋмле́нїе, и҆ безбо́жїѧ тьмꙋ̀ ѿгонѧ́ща.

Бг҃оро́диченъ: Цр҃и́цꙋ всѣ́хъ бы́вшихъ тѧ̀ вѣ́дѧще, бг҃а бо родила̀ є҆сѝ, бг҃омт҃и, ѿ не сꙋ́щихъ всѧ̑ сотво́ршаго, ра́достное пѣсносло́вїе со а҆́гг҃ломъ гаврїи́ломъ тебѣ̀ зове́мъ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Свѧщеннотаи́нникъ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы, и҆ ꙗ҆̀же па́че ᲂу҆ма̀ повелѣ́нїй бжⷭ҇твенныхъ проповѣ́дникъ, и҆ правосла̑внымъ ᲂу҆твержде́нїе бы́лъ є҆сѝ, меѳо́дїе, ѕлосла̑вныѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ смы́слы правовѣ́рїѧ ра́ди, кро́вїю твое́ю свѧщенномꙋ́ченикъ ꙗ҆́вльсѧ, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ со а҆́гг҃лы предстоѧ̀, молѝ, спасти́сѧ на́мъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю вве́ржени преподо́бнїи ѻ҆́троцы, ѻ҆́гнь въ ро́сꙋ преложи́ша, воспѣва́нїемъ си́це вопїю́ще: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ѡ҆свѧще́нъ, бг҃омꙋ́дре, и҆ мꙋ́ченикѡвъ и҆́стины свѣ́тлѡ сїѧ́ѧ кро́вїю, съ ни́ми влⷣцѣ пое́ши непреста́ннѡ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆твержде́нъ вѣ́рою, і҆́дѡльскїй ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ пла́мень тѡ́ки ст҃ы́хъ крове́й твои́хъ, мꙋ́чениче, си́це взыва́ѧ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Наꙋче́нъ бжⷭ҇твеннымъ видѣ́нїемъ превы́шнимъ, ᲂу҆́мъ премꙋ́дрѡ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, съ вѣ́рнѡ пою́щими, ѻ҆́тче, взыва́ѧ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Пѣсносло́вїемъ сла́витъ твоѐ ржⷭ҇тво̀ всѧ̀ тва́рь, бг҃а, дв҃о, вѣ́дѧщи, и҆ че́стнѡ покланѧ́ющисѧ томꙋ̀ зове́тъ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Є҆ди́наго безнача́льнаго цр҃ѧ̀ сла́вы, є҆го́же благословѧ́тъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, и҆ трепе́щꙋтъ чи́ни а҆́гг҃льстїи, по́йте, свѧще́нницы, лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Тѧ̀ неви́димаго ꙗ҆́кѡ ви́дѣ, терпѧ́ше мꙋчи́телей ра̑ны бг҃омꙋ́дрый, и҆ вѣнце́мъ ᲂу҆вѧзе́сѧ, поѧ̀: по́йте, свѧще́нницы, лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Непрее́млемое хрⷭ҇то́во црⷭ҇тво свѣ́тлѡ жела́ѧ, свѧти́телю, сїѐ тебѣ̀ и҆схода́тайствовавшꙋ пра́вою стезе́ю, зовы́й хрⷭ҇тꙋ̀: лю́дїе, превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Многосꙋгꙋ́бнꙋ хрⷭ҇то́съ тебѣ̀ подадѐ твои̑мъ трꙋдѡ́мъ мздꙋ̀, бг҃оно́се, мы́сль преходѧ́щꙋю всѧ́кꙋ, пою́щꙋ благоче́стнѡ тогѡ̀ црⷭ҇тво во всѧ̑ вѣ́ки.

Оу҆че́нїй пꙋчи́нꙋ, и҆ скрижа́ль наказа́нїй, и҆ зрѣ́нїѧ высо́кагѡ сокро́вище тѧ̀ зна́емъ, и҆ чꙋ́вствъ престо́лъ, пою́ще благоче́стнѡ хрⷭ҇та̀ цр҃ѧ̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ра́бски, пречⷭ҇таѧ, тебѣ̀ прихождꙋ̀ вѣ́рою, заче́ншаѧ всѣ́хъ влⷣкꙋ, ны́нѣ спаси́ мѧ гоне́нїѧ и҆ бѣ́дъ, пою́ща благоче́стнѡ бг҃а воплоще́ннаго и҆зъ тебє̀, бг҃ороди́тельнице.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Мт҃и бж҃їѧ и҆ дв҃а, ро́ждшаѧ и҆ дѣ́вствꙋющаѧ па́ки, не є҆стества̀ дѣ́ло, но бж҃їѧ снизхожде́нїѧ: тѣ́мъ ꙗ҆́кѡ є҆ди́нꙋ, бж҃їихъ чꙋде́съ сподо́бльшꙋюсѧ, тѧ̀ при́снѡ велича́емъ.

Всегда̀ хрⷭ҇та̀ молѝ, бг҃облаже́нне ѻ҆́тче, є҆ресе́й ᲂу҆ста́вити є҆́же на ны̀ кова̑рства, и҆ ны́нѣшнїй мра́къ ѿ среды̀ ѿженѝ: ꙗ҆́кѡ бо свѧти́тель си́ленъ, моли́твенникъ бы́лъ є҆сѝ.

Ѿ землѝ къ небе́снѣй жи́зни преста́вилсѧ є҆сѝ, слꙋже́нїѧ твоегѡ̀ по́честь прїе́мъ и҆ страда́нїѧ, и҆дѣ́же жи́зни нетлѣ́нныѧ прича́стникъ бы́въ, вѣ́чнѡ бы́ти со хрⷭ҇то́мъ сподо́билсѧ є҆сѝ.

Дре́ва жи́зненнагѡ пло́дъ ѡ҆б̾ѧ́лъ є҆сѝ, безсме́ртныѧ, преблаже́нне, жи́зни, человѣ́кѡмъ первонача́льника приѡбрѣ́тъ, є҆гѡ́же ра́дости наслажда́ѧсѧ бога́тнѡ, ѡ҆ пою́щихъ тѧ̀ вѣ́рою, моли́сѧ.

Ве́сь ᲂу҆́мъ простира́ѧ, преподо́бне, бла́гостїю житїѧ̀, хрⷭ҇то́ва зрѣ́нїѧ и҆ кра́снагѡ весе́лїѧ сподо́билсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ свѧщенномꙋ́ченикъ и҆ сказа́тель благоче́стїѧ, и҆ побо́рникъ.

Бг҃оро́диченъ: Зако́на но́вагѡ ковче́гъ нарица́емъ тѧ̀, и҆ бг҃оначерта́ннꙋю скрижа́ль, въ не́йже сло́во написа́сѧ бж҃їе, чл҃вѣ́къ бы́въ, за є҆́же спастѝ мі́ръ ѿ ле́сти, ѡ҆бра́дованнаѧ бцⷣе всепѣ́таѧ.

Труды священномученика Мефодия Патарского, Олимпийского

• Краткие отрывки из разных сочинений

• К [С]истелию о проказе

• О Воскресении (против Оригена)

• О жизни и о разумной деятельности

• О пиявице, о которой говорится в книге притчей, и о (словах) "Небеса проповедуют славу Божию"

• О различении яств и о телице, упоминаемой в книге Левит, пеплом которой окроплялись грешники

• О свободе воли (против Валентиниан)

Смотреть все труды в библиотеке →

Свя­щен­но­му­че­ник Ме­фо­дий, епи­скоп Па­тар­ский (Ли­кий­ская об­ласть в Ма­лой Азии), от­ли­чал­ся под­лин­ным ино­че­ским сми­ре­ни­ем. Ти­хо и крот­ко он по­учал свою паст­ву, но вме­сте с тем твер­до от­ста­и­вал чи­сто­ту пра­во­сла­вия и энер­гич­но бо­рол­ся с ере­ся­ми, осо­бен­но с по­лу­чив­шей ши­ро­кое рас­про­стра­не­ние ере­сью ори­ге­ни­стов. По­сле него оста­лось бо­га­тое ли­те­ра­тур­ное на­сле­дие: со­чи­не­ния в за­щи­ту хри­сти­ан­ства про­тив язы­че­ства, из­ло­же­ние пра­во­слав­ных дог­ма­тов про­тив ере­си Ори­ге­на, нрав­ствен­ные по­уче­ния, тол­ко­ва­ния Свя­щен­но­го Пи­са­ния.

Свя­ти­тель Ме­фо­дий был схва­чен языч­ни­ка­ми, с твер­до­стью ис­по­ве­дал пе­ред ни­ми ве­ру во Хри­ста Спа­си­те­ля и в 312 го­ду был при­го­во­рен к смер­ти через усек­но­ве­ние гла­вы.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Ме­фо­дия, епи­ско­па Па­тар­ско­го" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.