Канон святым апостолам Филимону Газскому, Архиппу Колосскому и равоноапостольной Апфии Колосской, мученице

Припев: Святи́и апóстоли, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 04 марта (19 февраля ст. ст.); 05 декабря (22 ноября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Ликоходя́ ра́достно небе́сная, священноде́лателю, селе́ния, благода́ть пода́ждь ми́, святу́ю твою́ па́мять боже́ственно воспева́ющему: ты́ бо просла́вился еси́.

Струя́ми твои́х слове́с сердца́ напои́в, де́лати небе́сная, блаже́нне, разуме́ния пригото́вал еси́ ве́рою, апо́столе Филимо́не, досточу́дне.

Священноде́йствуя свяще́нное Ева́нгелие, сия́нии Ду́ха ду́ши просвети́л еси́, изба́вив от тмы́ идолонеи́стовства, му́дре апо́столе.

Богоро́дичен: Тя́ проро́ков дре́вле боже́ственное собра́ние многови́дными, Чи́стая, о́бразы издале́ча проначерта́, и́стинно еди́ну Влады́ку поро́ждшую.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Стра́сти Христо́вы и воста́ние пропове́дуя, воздви́гнул еси́ я́ко от гро́ба неве́рия и ме́ртвости челове́ки, Филимо́не, достосла́вне.

Они́сима боже́ственнаго и Филимо́на, Апфи́ю и Архи́ппа, зве́зды, просвеща́ющия концы́, свяще́нными песнопе́ньми восхва́лим.

Ума́ зри́тельное очи́стивше, Боже́ственнаго получи́сте боговиде́ния и сердца́ возврати́сте заблу́ждшия к зна́нию, свяще́ннейшии.

Богоро́дичен: Я́вльшися, Чи́стая и Всенетле́нная, прия́ла еси́ во утро́бе Бо́га Сло́ва, очи́стившаго естество́ на́ше, оскве́рншееся, Де́во, грехопаде́нием.

Седа́лен, гла́с 8

Ра́лом сло́ва доброде́лая олядене́вшая сердца́, священноде́телю, Боже́ственное позна́ние де́лати пригото́вал еси́ и, низложи́в и́дольския хра́мы, созда́л еси́ це́ркви, блаже́нне, в сла́ву Созда́теля твоего́. Те́мже, соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять, Филимо́не, сла́вим, священнопросвеща́еми, и согла́сно вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Да ра́дуется Дави́д песнопи́сец, и да ликовству́ет Иоаки́м со А́нною, я́ко пло́д святы́й из ни́х произы́де, Мари́я светоно́сная, Боже́ственная свеща́, и ра́дуется, входя́щи в хра́м, Ю́же и, зря́, благослови́ Варахи́ин сы́н и, ра́дуяся, взыва́ше: ра́дуйся, Чу́до всеми́рное.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ве́трилом креста́ вперя́емь, преплы́л еси́ небу́рно лю́тую пучи́ну искуше́ний жития́, блаже́нне, мно́гия упра́вив пла́вающия к спасе́ния приста́нищу Боже́ственною благода́тию.

Свети́ла светоза́рная предлага́ет боже́ственный гра́д Колосса́йский: свяще́ннаго Архи́ппа, Филимо́на же и Апфи́ю я́ве и Они́сима сла́внаго, просвеща́ющия ми́ра концы́.

Боже́ственная река́ воскипе́ в се́рдце твое́м, богоглаго́ливе, и ре́ки уста́ви, и тече́ния безбо́жия, ду́ши же, иста́явшия зно́ем неве́дения, напои́ благода́тию, сла́вне.

Богоро́дичен: Пою́ Тя и́стинно, Всепе́тая, препе́таго Бо́га Сло́ва преесте́ственно роди́вшую, и молю́ся смире́нныя моея́ души́ исцели́ти неду́ги, я́ко блага́ су́щи, Богоневе́стная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Неду́гующия ви́дя острупле́нием злы́х, сла́вне, и де́тельным твои́м сло́вом исцели́л еси́, Филимо́не, иногда́, идолонеи́стовством лю́те бе́дствующия.

Спаси́тельныя пути́ заблу́ждшим лю́те показа́л еси́, я́ко неле́стный путево́ждь, Филимо́не, еди́н пу́ть Христа́ возлюби́ти ди́вно путево́дствил еси́.

Пое́т све́тлый пра́здник Колосса́йская честна́я дне́сь ра́достно Христо́ва Це́рковь, боже́ственнаго Архи́ппа и богоглаго́ливаго чту́ще Филимо́на.

Богоро́дичен: Влады́чице, спаси́ ны, обурева́емыя лю́тым волне́нием искуше́ний, и некро́тких ва́рварских нахожде́ний, и де́монских лю́тых наве́тов.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Не́бо яви́лся еси́, все́м веща́я сла́ву спаси́тельную тебе́ Просла́вльшаго и ученико́м Сочета́вшаго седмодеся́тным, му́чениче всебога́те.

Устрани́вся оте́чества, стра́нным твои́м сло́вом устрани́вшияся Бо́га улови́л еси́ и Сио́на жи́тели, иера́рше Филимо́не, показа́л еси́.

Доброде́тельми свяще́нными сия́ющи и све́тло Бо́гу утожда́ющи, к небесе́м востекла́ еси́, и со а́нгелы, Апфи́я, лику́ющи.

Богоро́дичен: Воплоща́ется Сло́во во чре́ве Твое́м и за благоутро́бие познава́ется Челове́к, да Бо́га челове́ка соде́лает, Отрокови́це Всенепоро́чная.

Конда́к, гла́с 2.

Я́ко зве́зды всесве́тлыя, просвеща́ющия концы́, апо́столы Христо́вы восхва́лим, Филимо́на сла́внаго, и Архи́ппа свяще́ннаго, и Они́сима, и Ма́рка, и Аполло́са, с ни́миже и Апфи́ю всему́друю, вопию́ще: моли́те непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кра́сны твоя́, Филимо́не, бы́вше честны́я но́зе, стези́ кро́тко ше́ствующия Ева́нгелия, и все́м ра́тным ми́р свяще́нный возвеща́ющия, и де́монская стремле́ния запина́ющия.

Твои́х слове́с све́том Га́зян глубо́кая тма́ прогна́ся, священноде́латель я́ко свяще́ннейший в си́х бы́л еси́ изя́щнейший, вся́ упа́с и научи́в пе́ти, апо́столе: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

В пе́рвых твои́х приобщи́ся до́брых Га́зский гра́д: того́ бо яви́лся еси́ первопресто́льник и иера́рх спаси́тельный, я́ко священновеща́тель, Филимо́не, вопи́ти повелева́я: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Возлюби́в Христа́, возлюби́вшаго земны́я за благоутро́бие, любо́вию врага́ ненави́димыя су́ща, люби́мичи соде́ял еси́, Филимо́не, Бо́га воспева́ющия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Кре́пость смире́нных и све́щник све́тлый, боже́ственная трапе́за, гора́ и две́рь непрохо́дная, престо́л Бо́жий и пала́та, же́зл же Ааро́нов и ста́мна златоза́рна су́щи, Христа́, Ма́нну жи́зни, Де́во, нося́щи.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сло́во, я́ко свети́льник све́тлый возже́н, в твое́м се́рдце нося́, пре́жде угаше́нныя и во тме́ мно́зей лежа́щия неве́дения, сла́вне, к богозна́ния воздви́гл еси́ дню́.

Свяще́нное твое́ к Бо́гу изше́ствие свяще́нными возвели́чися провожде́ньми апо́столов и безпло́тных умо́в, и́хже име́л еси́ на земли́ житие́, я́ко священнотаи́нник, Филимо́не богоглаго́ливе.

Ми́ро сладково́нное я́ве иска́пав свяще́нных чуде́с, блаже́нне, облагово́нил еси́ смы́слы и помышле́ния благочести́вым и стра́сти злосмра́дныя отгна́л еси́ превознося́щих Христа́, му́дре Филимо́не.

Я́коже зве́зды све́тлыя тве́рди, Це́ркве при́сно сия́юще, ку́пно Архи́пп чу́дный, Апфи́я, Филимо́н и Они́сим помышле́ния на́ша просвеща́ют.

Богоро́дичен: Но́в ра́й на́м чре́во Твое́ и́стинно, Чи́стая, яви́ся, жи́зни Дре́во возраща́я и уме́ршия плодо́м Дре́ва па́ки в ра́й, оживотвори́вши, введе́, Богоро́дице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Со свяще́ннейшим ли́ком свяще́нных апо́стол подо́бно жи́тельствуеши на небесе́х, Боже́ственным прича́стием обожа́емь, и све́том сия́я неизрече́нным, и ра́достию духо́вною, Филимо́не, при́сно исполня́емь.

Я́ко чу́дный тво́й нра́в, я́ко добро́ и красно́ житие́ твое́, я́ко пресла́вно и успе́ние твое́, блаже́нне апо́столе, я́ко све́тлый де́нь, в не́мже оста́вив, я́же на земли́, на небе́сныя кру́ги возше́л еси́, веселя́ся.

Дне́сь весели́тся вся́ Христо́ва Це́рковь, пра́зднственную ра́дость духо́вно соста́вльши в па́мяти твое́й, ю́же непоколе́блену спаси́ твои́ми к Спа́су и Бо́гу благоприя́тными моли́твами, Филимо́не свяще́ннейше.

Ра́ка моще́й твои́х врачева́ний ка́пли источа́ет приходя́щим свяще́нно, блаже́нне Филимо́не апо́столе, неду́ги уставля́ет и все́х ду́ши освяща́ет, боже́ственную твою́ па́мять пра́зднующих всегда́.

Богоро́дичен: Но́сиши Нося́щаго вся́ и пита́еши Пита́ющаго, о́браз Рождества́ ника́коже ве́дящи, Всенепоро́чная, па́че ума́ Твое́ чу́до, а́нгелы ужаса́ющее и челове́ки, ве́дущия Тя́ еди́ну Де́ву Богома́терь.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ликоходѧ̀ ра́достнѡ нбⷭ҇наѧ, свѧщеннодѣ́лателю, селє́нїѧ, благода́ть пода́ждь мѝ, свѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть бжⷭ҇твеннѡ воспѣва́ющемꙋ: ты́ бо просла́вилсѧ є҆сѝ.

Стрꙋѧ́ми твои́хъ слове́съ сердца̀ напои́въ, дѣ́лати нбⷭ҇наѧ, блаже́нне, разꙋмѣ̑нїѧ пригото́валъ є҆сѝ вѣ́рою, а҆пⷭ҇ле фїлимѡ́не досточꙋ́дне.

Сщ҃еннодѣ́йствꙋѧ свѧще́нное є҆ѵⷢ҇лїе, сїѧ̑нїи дх҃а дꙋ́шы просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆зба́вивъ ѿ тмы̀ і҆дѡлонеи́стовства, мꙋ́дре а҆пⷭ҇ле.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ прⷪ҇ро́кѡвъ дре́вле бжⷭ҇твенное собра́нїе, многови́дными, чⷭ҇таѧ, ѻ҆́бразы, и҆здале́ча проначерта̀ и҆́стиннѡ є҆ди́нꙋ, влⷣкꙋ поро́ждшꙋю.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщвле́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.

Стра̑сти хрⷭ҇тѡ́вы и҆ воста́нїе проповѣ́дꙋѧ, воздви́гнꙋлъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ ѿ гро́ба невѣ́рїѧ и҆ ме́ртвости человѣ́ки, фїлимѡ́не достосла́вне.

Ѻ҆ни́сїма бжⷭ҇твеннаго и҆ фїлимѡ́на, а҆пфі́ю и҆ а҆рхі́ппа, ѕвѣ́зды, просвѣща́ющыѧ концы̀, свѧще́нными пѣснопѣ́ньми восхва́лимъ.

Оу҆ма̀ зри́тельное ѡ҆чи́стивше, бжⷭ҇твеннагѡ полꙋчи́сте бг҃овидѣ́нїѧ, и҆ сердца̀ возврати́сте заблꙋ́ждшыѧ къ зна́нїю, свѧще́ннѣйшїи.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́вльшисѧ, чⷭ҇таѧ и҆ всенетлѣ́ннаѧ, прїѧ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ бг҃а сло́ва, ѡ҆чи́стившаго є҆стество̀ на́ше, ѡ҆скве́рншеесѧ, дв҃о, грѣхопаде́нїемъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ра́ломъ сло́ва добродѣ́лаѧ ѡ҆лѧденѣ̑вшаѧ сердца̀, свѧщеннодѣ́телю, бжⷭ҇твенное позна́нїе дѣ́лати пригото́валъ є҆сѝ, и҆ низложи́въ і҆́дѡльскїѧ хра́мы, созда́лъ є҆сѝ цр҃кви, бл҃же́нне, въ сла́вꙋ созда́телѧ твоегѡ̀. тѣ́мже соше́дшесѧ свѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть, фїлимѡ́не, сла́вимъ свѧщеннопросвѣща́еми, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Да ра́дꙋетсѧ дв҃дъ пѣснопи́сецъ, и҆ да ликовствꙋ́етъ і҆ѡакі́мъ со а҆́нною, ꙗ҆́кѡ пло́дъ ст҃ы́й и҆зъ ни́хъ произы́де, марі́а свѣтоно́снаѧ, бжⷭ҇твеннаѧ свѣща̀, и҆ ра́дꙋетсѧ, входѧ́щи въ хра́мъ: ю҆́же и҆ зрѧ̀ благословѝ варахі́инъ сы́нъ, и҆ ра́дꙋѧсѧ взыва́ше: ра́дꙋйсѧ, чꙋ́до всемі́рное.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ: до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Вѣ́триломъ крⷭ҇та̀ вперѧ́емь, преплы́лъ є҆сѝ небꙋ́рнѡ лю́тꙋю пꙋчи́нꙋ, и҆скꙋше́нїй житїѧ̀, блаже́нне, мнѡ́гїѧ ᲂу҆пра́вивъ пла́вающыѧ къ спасе́нїѧ приста́нищꙋ бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Свѣти̑ла свѣтоза̑рнаѧ предлага́етъ бжⷭ҇твенный гра́дъ колосса́йскїй: свѧще́ннаго а҆рхі́ппа, фїлимѡ́на же и҆ а҆пфі́ю ꙗ҆́вѣ, и҆ ѻ҆ни́сїма сла́внаго, просвѣща́ющыѧ мі́ра концы̀.

Бжⷭ҇твеннаѧ рѣка̀ воскипѣ̀ въ се́рдцѣ твое́мъ, бг҃оглаго́ливе, и҆ рѣ́ки ᲂу҆ста́ви, и҆ течє́нїѧ безбо́жїѧ, дꙋ́шы же и҆ста́ѧвшыѧ зно́емъ невѣ́дѣнїѧ, напоѝ благода́тїю, сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Пою́ тѧ, и҆́стиннѡ всепѣ́таѧ, препѣ́таго бг҃а сло́ва преесте́ственнѡ роди́вшꙋю, и҆ молю́сѧ, смире́нныѧ моеѧ̀ дꙋшѝ и҆сцѣли́ти недꙋ́ги, ꙗ҆́кѡ блага̀ сꙋ́щи, бг҃оневѣ́стнаѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀ и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Недꙋ́гꙋющыѧ ви́дѧ ѡ҆стрꙋпле́нїемъ ѕлы́хъ, сла́вне, и҆ дѣ́тельнымъ твои́мъ сло́вомъ и҆сцѣли́лъ є҆сѝ, фїлимѡ́не, и҆ногда̀, і҆дѡлонеи́стовствомъ лю́тѣ бѣ́дствꙋющыѧ.

Спаси́тєльныѧ пꙋти̑, заблꙋ́ждшымъ лю́тѣ, показа́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ неле́стный пꙋтево́ждь, фїлимѡ́не, є҆ди́нъ пꙋ́ть хрⷭ҇та̀ возлюби́ти, ди́внѡ пꙋтево́дствилъ є҆сѝ.

Пое́тъ свѣ́тлый пра́здникъ колосса́йскаѧ честна́ѧ дне́сь ра́достнѡ хрⷭ҇то́ва цр҃ковь, бжⷭ҇твеннаго а҆рхі́ппа, и҆ бг҃оглаго́ливаго чтꙋ́ще фїлимѡ́на.

Бг҃оро́диченъ: Влⷣчце, спаси́ ны ѡ҆бꙋрева́ємыѧ лю́тымъ волне́нїемъ и҆скꙋше́нїй, и҆ некро́ткихъ ва́рварскихъ нахожде́нїй, и҆ де́мѡнскихъ лю́тыхъ навѣ́тѡвъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Нб҃о ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, всѣ̑мъ вѣща́ѧ сла́вꙋ спаси́тельнꙋю, тебє̀ просла́вльшагѡ, и҆ ᲂу҆ч҃никѡ́мъ сочета́вшагѡ седмодесѧ́тнымъ, мч҃ниче всебога́те.

Оу҆страни́всѧ ѻ҆те́чества, стра́ннымъ твои́мъ сло́вомъ ᲂу҆страни́вшыѧсѧ бг҃а ᲂу҆лови́лъ є҆сѝ, и҆ сїѡ́на жи́тели, і҆ера́рше фїлимѡ́не, показа́лъ є҆сѝ.

Добродѣ́тельми свѧще́нными сїѧ́ющи, и҆ свѣ́тлѡ бг҃ꙋ ᲂу҆гожда́ющи, къ нб҃сє́мъ востекла̀ є҆сѝ, и҆ со а҆́гг҃лы а҆пфі́а ликꙋ́ющи.

Бг҃оро́диченъ: Воплоща́етсѧ сло́во во чре́вѣ твое́мъ, и҆ за бл҃гоꙋтро́бїе познава́етсѧ чл҃вѣ́къ, да бо́га человѣ́ка содѣ́лаетъ, ѻ҆трокови́це всенепоро́чнаѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣ́зды всесвѣ̑тлыѧ просвѣща́ющыѧ концы̀, а҆пⷭ҇лы хрⷭ҇то́вы восхва́лимъ, фїлимѡ́на сла́внаго, и҆ а҆рхі́ппа свѧще́ннаго, и҆ ѻ҆ни́сїма, и҆ ма́рка и҆ а҆поллѡ́са, съ ни́миже и҆ а҆пфі́ю всемꙋ́дрꙋю, вопїю́ще: моли́те непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Кра̑сны твоѧ̑, фїлимѡ́не, бы́вше честны̑ѧ но́зѣ, стєзѝ кро́ткѡ ше́ствꙋющыѧ є҆ѵⷢ҇лїа, и҆ всѣ̑мъ ра̑тнымъ ми́ръ свѧще́нный возвѣща́ющыѧ, и҆ де́мѡнскаѧ стремлє́нїѧ запина́ющыѧ.

Твои́хъ слове́съ свѣ́томъ га́зѧнъ глꙋбо́каѧ тма̀ прогна́сѧ, свѧщеннодѣ́латель ꙗ҆́кѡ свѧще́ннѣйшїй, въ си́хъ бы́лъ є҆сѝ и҆зѧ́щнѣйшїй, всѧ̑ ᲂу҆па́съ, и҆ наꙋчи́въ пѣ́ти, а҆пⷭ҇ле: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Въ пе́рвыхъ твои́хъ приѡбщи́сѧ до́брыхъ га́зскїй гра́дъ: тогѡ́ бо ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ первопресто́льникъ, и҆ і҆ера́рхъ спаси́тельный, ꙗ҆́кѡ свѧщенновѣща́тель, фїлимѡ́не, вопи́ти повелѣва́ѧ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Возлюби́въ хрⷭ҇та̀ возлюби́вшаго земны̑ѧ за бл҃гоꙋтро́бїе, любо́вїю врага̀ ненави̑димыѧ сꙋ́щѧ, люби́мичи содѣ́ѧлъ є҆сѝ, фїлимѡ́не, бг҃а воспѣва́ющыѧ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пость смире́нныхъ, и҆ свѣ́щникъ свѣ́тлый, бжⷭ҇твеннаѧ трапе́за, гора̀ и҆ две́рь непрохо́днаѧ, прⷭ҇то́лъ бж҃їй и҆ пала́та, же́злъ же а҆арѡ́новъ, и҆ ста́мна златоза́рна сꙋ́щи, хрⷭ҇та̀ ма́ннꙋ жи́зни, дв҃о, носѧ́щи.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сло́во, ꙗ҆́кѡ свѣти́льникъ свѣ́тлый, возже́нъ въ твое́мъ се́рдцы носѧ̀, пре́жде ᲂу҆гашє́нныѧ, и҆ во тмѣ̀ мно́зѣй лежа́щыѧ невѣ́дѣнїѧ, сла́вне, къ бг҃озна́нїѧ воздви́глъ є҆сѝ дню̀.

Свѧще́нное твоѐ къ бг҃ꙋ и҆зше́ствїе, свѧще́нными возвели́чисѧ провожде́ньми а҆пⷭ҇лѡвъ, и҆ безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ, и҆́хже и҆мѣ́лъ є҆сѝ на землѝ житїѐ, ꙗ҆́кѡ свѧщеннотаи́нникъ, фїлимѡ́не бг҃оглаго́ливе.

Мѵ́ро сладково́нное ꙗ҆́вѣ и҆ска́павъ свѧще́нныхъ чꙋде́съ, блаже́нне, ѡ҆благово́нилъ є҆сѝ смы́слы и҆ помышлє́нїѧ бл҃гочести̑вымъ, и҆ стра̑сти ѕлосмра̑дныѧ ѿгна́лъ є҆сѝ превозносѧ́щихъ хрⷭ҇та̀, мꙋ́дре фїлимѡ́не.

Ꙗ҆́коже ѕвѣ̑зды свѣ̑тлыѧ тве́рди, цр҃кве при́снѡ сїѧ́юще, кꙋ́пнѡ а҆рхі́ппъ чꙋ́дный, а҆пфі́а, фїлимѡ́нъ и҆ ѻ҆ни́сїмъ, помышлє́нїѧ на̑ша просвѣща́ютъ.

Бг҃оро́диченъ: Но́въ ра́й на́мъ чре́во твоѐ и҆́стиннѡ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ, жи́зни дре́во возраща́ѧ, и҆ ᲂу҆ме́ршыѧ плодо́мъ дре́ва, па́ки въ ра́й ѡ҆животвори́вши введѐ, бцⷣе.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Со свѧще́ннѣйшимъ ли́комъ свѧще́нныхъ а҆пⷭ҇лъ, подо́бнѡ жи́тельствꙋеши на нб҃сѣ́хъ, бжⷭ҇твеннымъ прича́стїемъ ѡ҆божа́емь, и҆ свѣ́томъ сїѧ́ѧ неизрече́ннымъ, и҆ ра́достїю дꙋхо́вною, фїлимѡ́не, при́снѡ и҆сполнѧ́емь.

Ꙗ҆́кѡ чꙋ́дный тво́й нра́въ, ꙗ҆́кѡ добро̀ и҆ красно̀ житїѐ твоѐ, ꙗ҆́кѡ пресла́вно и҆ ᲂу҆спе́нїе твоѐ, блаже́нне а҆пⷭ҇ле: ꙗ҆́кѡ свѣ́тлый де́нь, въ не́мже ѡ҆ста́вивъ ꙗ҆̀же на землѝ, на нбⷭ҇ныѧ крꙋ́ги возше́лъ є҆сѝ веселѧ́сѧ.

Дне́сь весели́тсѧ всѧ̀ хрⷭ҇то́ва цр҃ковь, пра́зднственнꙋю ра́дость дꙋхо́внѡ соста́вльши въ па́мѧти твое́й, ю҆́же непоколе́бленꙋ спасѝ твои́ми къ сп҃сꙋ и҆ бг҃ꙋ благопрїѧ́тными моли́твами, фїлимѡ́не свѧще́ннѣйше.

Ра́ка моще́й твои́хъ врачева́нїй ка̑пли и҆сточа́етъ приходѧ́щымъ свѧще́ннѡ, бл҃же́нне фїлимѡ́не а҆пⷭ҇ле, недꙋ́ги ᲂу҆ставлѧ́етъ, и҆ всѣ́хъ дꙋ́шы ѡ҆свѧща́етъ, бжⷭ҇твеннꙋю твою̀ па́мѧть пра́зднꙋющихъ всегда̀.

Бг҃оро́диченъ: Но́сиши носѧ́щаго всѧ̑, и҆ пита́еши пита́ющаго, ѻ҆́бразъ ржⷭ҇тва̀ ника́коже вѣ́дѧщи, всенепоро́чнаѧ, па́че ᲂу҆ма̀ твоѐ чꙋ́до, а҆́гг҃лы ᲂу҆жаса́ющее и҆ человѣ́ки, вѣ́дꙋщыѧ тѧ̀ є҆ди́нꙋ дв҃ꙋ бг҃ома́терь.

Филимон Газский

Жизнь и труды апостолов – Святой Филимон

Жития апостола от 70-ти Филимона, его супруги равноапостольной Апфии и апостола от 70-ти Архиппа

Свя­той апо­стол Фили­мон и его су­пру­га Ап­фия жи­ли в го­ро­де Ко­лос­сы во Фри­гии. По при­ня­тии Кре­ще­ния от свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла они об­ра­ти­ли свой дом в дом мо­лит­вы, где со­би­ра­лись все ве­ру­ю­щие во Хри­ста ко­лос­сяне и со­вер­ша­лись бо­го­слу­же­ния, и по­свя­ти­ли се­бя слу­же­нию боль­ным и обез­до­лен­ным. Апо­стол Фили­мон был по­став­лен епи­ско­пом го­ро­да Га­зы и про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие по всей Фри­гии. Свя­той апо­стол Па­вел не остав­лял его сво­им ру­ко­вод­ством. К нему на­пра­вил пер­во­вер­хов­ный апо­стол свое пол­ное люб­ви По­сла­ние, в ко­то­ром по­сы­ла­ет бла­го­сло­ве­ние "Фили­мо­ну воз­люб­лен­но­му и со­труд­ни­ку на­ше­му, и Ап­фии, сест­ре воз­люб­лен­ной, и Ар­хип­пу, спо­движ­ни­ку на­ше­му, и их до­маш­ней церк­ви" (Флм.1:1-3). Они­сим, о ко­то­ром идет речь в По­сла­нии, – быв­ший раб Фили­мо­на, апо­стол от 70-ти (па­мять 15 фев­ра­ля). В го­не­ние Неро­на (54–68) свя­тые Фили­мон и Ап­фия, а так­же жив­ший в Ко­лос­сах свя­той апо­стол Ар­хипп при­ня­ли му­че­ни­че­скую кон­чи­ну. Во вре­мя язы­че­ско­го празд­ни­ка разъ­ярен­ная тол­па во­рва­лась в хри­сти­ан­ский храм, ко­гда там со­вер­ша­лось бо­го­слу­же­ние. Все в стра­хе раз­бе­жа­лись, оста­лись толь­ко свя­тые Фили­мон, Ар­хипп и Ап­фия. Их схва­ти­ли и по­ве­ли к гра­до­на­чаль­ни­ку. Свя­то­го Ар­хип­па озве­рев­шая тол­па из­би­ла и из­ре­за­ла но­жа­ми, и по до­ро­ге на суд он скон­чал­ся. Свя­тые Фили­мон и Ап­фия по при­го­во­ру пра­ви­те­ля бы­ли по­би­ты кам­ня­ми.


См. так­же: "Па­мять свя­тых апо­сто­лов Ар­хип­па, Фили­мо­на и Ап­фии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Архипп Колосский

Жизнь и труды апостолов – Святой Филимон, святой Архипп

Жития апостола от 70-ти Филимона, его супруги равноапостольной Апфии и апостола от 70-ти Архиппа

Свя­той апо­стол Фили­мон и его су­пру­га Ап­фия жи­ли в го­ро­де Ко­лос­сы во Фри­гии. По при­ня­тии Кре­ще­ния от свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла они об­ра­ти­ли свой дом в дом мо­лит­вы, где со­би­ра­лись все ве­ру­ю­щие во Хри­ста ко­лос­сяне и со­вер­ша­лись бо­го­слу­же­ния, и по­свя­ти­ли се­бя слу­же­нию боль­ным и обез­до­лен­ным. Апо­стол Фили­мон был по­став­лен епи­ско­пом го­ро­да Га­зы и про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие по всей Фри­гии. Свя­той апо­стол Па­вел не остав­лял его сво­им ру­ко­вод­ством. К нему на­пра­вил пер­во­вер­хов­ный апо­стол свое пол­ное люб­ви По­сла­ние, в ко­то­ром по­сы­ла­ет бла­го­сло­ве­ние "Фили­мо­ну воз­люб­лен­но­му и со­труд­ни­ку на­ше­му, и Ап­фии, сест­ре воз­люб­лен­ной, и Ар­хип­пу, спо­движ­ни­ку на­ше­му, и их до­маш­ней церк­ви" (Флм.1:1-3). Они­сим, о ко­то­ром идет речь в По­сла­нии, – быв­ший раб Фили­мо­на, апо­стол от 70-ти (па­мять 15 фев­ра­ля). В го­не­ние Неро­на (54–68) свя­тые Фили­мон и Ап­фия, а так­же жив­ший в Ко­лос­сах свя­той апо­стол Ар­хипп при­ня­ли му­че­ни­че­скую кон­чи­ну. Во вре­мя язы­че­ско­го празд­ни­ка разъ­ярен­ная тол­па во­рва­лась в хри­сти­ан­ский храм, ко­гда там со­вер­ша­лось бо­го­слу­же­ние. Все в стра­хе раз­бе­жа­лись, оста­лись толь­ко свя­тые Фили­мон, Ар­хипп и Ап­фия. Их схва­ти­ли и по­ве­ли к гра­до­на­чаль­ни­ку. Свя­то­го Ар­хип­па озве­рев­шая тол­па из­би­ла и из­ре­за­ла но­жа­ми, и по до­ро­ге на суд он скон­чал­ся. Свя­тые Фили­мон и Ап­фия по при­го­во­ру пра­ви­те­ля бы­ли по­би­ты кам­ня­ми.


См. так­же: "Па­мять свя­тых апо­сто­лов Ар­хип­па, Фили­мо­на и Ап­фии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Апфия (Аппия) Колосская

Жизнь и труды апостолов – Святой Филимон

Жития апостола от 70-ти Филимона, его супруги равноапостольной Апфии и апостола от 70-ти Архиппа

Свя­той апо­стол Фили­мон и его су­пру­га Ап­фия жи­ли в го­ро­де Ко­лос­сы во Фри­гии. По при­ня­тии Кре­ще­ния от свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла они об­ра­ти­ли свой дом в дом мо­лит­вы, где со­би­ра­лись все ве­ру­ю­щие во Хри­ста ко­лос­сяне и со­вер­ша­лись бо­го­слу­же­ния, и по­свя­ти­ли се­бя слу­же­нию боль­ным и обез­до­лен­ным. Апо­стол Фили­мон был по­став­лен епи­ско­пом го­ро­да Га­зы и про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие по всей Фри­гии. Свя­той апо­стол Па­вел не остав­лял его сво­им ру­ко­вод­ством. К нему на­пра­вил пер­во­вер­хов­ный апо­стол свое пол­ное люб­ви По­сла­ние, в ко­то­ром по­сы­ла­ет бла­го­сло­ве­ние "Фили­мо­ну воз­люб­лен­но­му и со­труд­ни­ку на­ше­му, и Ап­фии, сест­ре воз­люб­лен­ной, и Ар­хип­пу, спо­движ­ни­ку на­ше­му, и их до­маш­ней церк­ви" (Флм.1:1-3). Они­сим, о ко­то­ром идет речь в По­сла­нии, – быв­ший раб Фили­мо­на, апо­стол от 70-ти (па­мять 15 фев­ра­ля). В го­не­ние Неро­на (54–68) свя­тые Фили­мон и Ап­фия, а так­же жив­ший в Ко­лос­сах свя­той апо­стол Ар­хипп при­ня­ли му­че­ни­че­скую кон­чи­ну. Во вре­мя язы­че­ско­го празд­ни­ка разъ­ярен­ная тол­па во­рва­лась в хри­сти­ан­ский храм, ко­гда там со­вер­ша­лось бо­го­слу­же­ние. Все в стра­хе раз­бе­жа­лись, оста­лись толь­ко свя­тые Фили­мон, Ар­хипп и Ап­фия. Их схва­ти­ли и по­ве­ли к гра­до­на­чаль­ни­ку. Свя­то­го Ар­хип­па озве­рев­шая тол­па из­би­ла и из­ре­за­ла но­жа­ми, и по до­ро­ге на суд он скон­чал­ся. Свя­тые Фили­мон и Ап­фия по при­го­во­ру пра­ви­те­ля бы­ли по­би­ты кам­ня­ми.


См. так­же: "Па­мять свя­тых апо­сто­лов Ар­хип­па, Фили­мо­на и Ап­фии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.