Канон святым безсребренникам Киру и Иоанну Александрийским

Припев: Святи́и безсре́бреницы Ки́ре и Иоáнне, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 13 февраля (31 января ст. ст.); 11 июля (28 июня ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Вла́сть на ле́сть восприя́л еси́, Ки́ре блаже́нне, сострада́льца боле́зней име́в Иоа́нна сла́внаго. Те́м сла́дости лу́чшия на небесе́х наслажда́етеся.

Во́инством духо́вным препоя́сався, Ки́ре всече́стне, земно́е же во́инство оста́вив, Иоа́нне всехва́льне, на де́моны взя́сте от Христа́ победи́тельная.

Фе́клине доброде́тели поревнова́вше, жены́ боже́ственныя, в де́вственную равноа́нгельную оде́жду благоче́стно оде́яшася, му́ченическим же жела́нием к подвиго́м совлеко́шася.

Богоро́дичен: Безсе́менно О́тчею во́лею от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жияго зачала́ еси́ Сы́на и пло́тию породила́ еси́, из Отца́ безма́терня, на́с ра́ди из Тебе́ безо́тча.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Плотско́ю не́мощию, укрепля́еми Христо́выми страстьми́, благосла́внии му́ченицы человекоуби́йцу низложи́ша.

Боле́зней пло́ти и нетле́нныя сла́дости Ду́хом Христо́вы му́ченицы прие́млюще, ра́довахуся.

Укрепи́ся немощно́е же́нскаго кресто́м естества́, те́мже врага́ зми́я му́жески победи́ша.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на земны́м па́че естества́ благи́х хода́таица, Ма́ти Бо́жия, была́ еси́, те́мже Ти́, — ра́дуйся, — взыва́ем.

Седа́лен, гла́с 4.

До́лу влеку́щия сла́сти попра́вше, к муче́ния страда́льцы Боже́ственней высоте́ све́тло взя́стеся благода́тию, Ки́ре и Иоа́нне, вселе́нныя свети́льницы. Те́мже мо́лимся омраче́ния греха́ и неду́гов изба́вити ны́, су́щаго над все́ми Бо́га моля́ще.

Богоро́дичен: По Бо́зе в Тво́й, Богоро́дице, прибе́г, смире́нный, покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́к, и трепе́щу, моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко, сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Невече́рния благода́ти светозаре́ние враги́ низложи́ любомра́чныя льсти́, сея́ ратобо́рцы, свети́льники сия́ющия, Ки́ра и Иоа́нна показа́вши.

Услади́шася Тро́ическим раче́нием, и от Нея́ му́ченицы зело́ возлю́блени бы́вше, Ки́р же и Иоа́нн, соедине́нием лу́чшим орга́ни Бо́жии показа́стеся.

Я́ко че́стен ва́ш хра́м, отгони́телен лука́вых духо́в, отгоня́ет неду́ги все́х боля́щих, непобеди́мии му́ченицы, благода́ть исцеле́ния подава́ет.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно родила́ еси́, о Де́во, и по рождестве́ яви́лася еси́ де́вствующи па́ки; те́мже немо́лчными гла́сы, — ра́дуйся, — Тебе́, Влады́чице, ве́рою несомне́нною взыва́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Тя́, Спа́се, дво́ица му́чеников возжеле́, Ты́, Святы́й во святы́х, Ки́ра и Иоа́нна досто́йно поче́л еси́.

Твое́ де́ло, Бла́же, врага́ потребле́ние, Ты́ му́ченики благоче́стия Кресто́м соде́лал еси́ и сла́вою венча́л еси́.

Тя́ еди́наго люби́ти небоя́зненным мудрова́нием, пома́завшеся де́вством, Иоа́нн и Ки́р му́жество соде́лаша.

Богоро́дичен: Тя́ ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем, Тя́ тве́рдость и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, и́мамы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Пожре́тися му́ченицы за Христа́ изво́лиша, не́жели и́долом пожре́ти, лука́ваго же мучи́теля привести́, за милосе́рдие за ны́ поже́ршагося, я́ко овча́.

Изнемого́ша и́же неща́дно му́ченики стру́жущии, стру́жемым же стре́лы я́звы младе́нец быва́ху: пресла́вно бо утвержда́хуся Боже́ственным Ду́хом.

Го́спода и Царя́ всея́ тва́ри испове́давшая ве́рою дво́ица единому́дренная и единострада́льная беззако́нным да́же до кро́ве сопроти́вишася.

Богоро́дичен: О, чу́до, все́х чуде́с нове́йшее! Я́ко Де́ва во утро́бе вся́ческая Содержа́щаго, неискусому́жно заче́нши, не тесновмести́.

Конда́к, гла́с 3.

От Боже́ственныя благода́ти да́р чуде́с прие́мши, святи́и, чудоде́йствуете непреста́нно, вся́ на́ша стра́сти рукоде́йством секу́ще неви́димым, Ки́ре богому́дре со Иоа́нном сла́вным: вы́ бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.

И́кос:

Са́ми себе́ Бо́гу возло́жше, святи́и, вся́кое искуше́ние лю́тых Его́ ра́ди претерпе́сте, уме́рше усе́рдно, му́ченицы до́блии, и по кончи́не все́м источа́ете Боже́ственная дарова́ния, су́щим в разли́чных неду́зех, и от мно́гих исцеля́юще зо́л, от ни́хже еди́н и пе́рвый е́смь а́з, окая́нный. Те́лом бо и душе́ю от я́зв лю́тых боле́зную и ве́рою ва́м вопию́: исцели́те мя́, вы́ бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Изве́сивше я́ко в преклоне́нии ме́рила мудрова́ние, тягото́ю пречи́стыя сла́вы страда́льцы возвыша́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Не неве́дуще супоста́тнаго умышле́ний, вся́к ра́н ви́д и ласка́ний поплева́вше, му́ченицы: благослове́н еси́, — вопия́ху, — в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Терпе́нием ра́н венча́еми, Иоа́нн же и Ки́р, защи́тницы, Тро́ице взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, — ра́дуйся, — Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: благослове́на Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ко отверже́нию у́бо нечести́вии естество́м су́щаго Бо́га призыва́ху лю́те; но непобе́днии му́ченицы тва́рию явля́ху все́х Зижди́теля су́ща, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Неи́стовствующиися ле́стию гне́вно, земна́я му́дрствующии мучи́телие и́же житие́ иму́щия на небесе́х неразори́мо сме́ртию к жи́зни отсыла́ху, взыва́ющия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Мо́щи му́чеников блиста́ния чуде́с яви́шася вселе́нней, Христе́, злоде́мона мечта́нную ле́сть посрамля́юще, вопию́щим же благоле́пно исцеле́ния подава́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Без ма́тере из Отца́ Сло́во Сы́й, пе́рвее, без отца́ бы́сть из Тебе́, второ́е, Всечи́стая, вопло́щся пе́рвее Безпло́тный, за благоутро́бие восхоте́в спасти́ пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Послушли́ва до сме́рти дво́ица непобеди́мых му́чеников яви́ся, Иоа́нна и Ки́ра, Влады́чним Боже́ственным веле́нием, те́мже в ру́це Зижди́теля своя́ ду́ши преда́ша.

Свети́ла сия́ют два́, чуде́с сия́ния, от Исто́чника еди́наго светоно́снаго, немощны́м источа́юща нетле́нную благода́ть, я́же досто́йно велича́ем.

Еди́ницу у́бо Боже́ственнаго существа́, но ипоста́сьми Тро́ицу, непобеди́мых му́ченик дво́ица му́жески богосло́вяше: воплоще́ннаго же Сло́ва, Еди́наго Христа́ во двою́ естеству́.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Христе́, егда́ прии́деши суди́ти ми́р со сла́вою, разреши́ мглу́ страсте́й мои́х, мольба́ми ро́ждшия Тя́ и честны́х му́ченик Твои́х, я́ко Бла́г и Многоми́лостив.

Свети́лен.

Чудоде́йственнии свети́льницы, Ки́ре со Иоа́нном, душе́вныя на́ша неду́ги и теле́сныя исцели́те, от Го́спода прие́мше благода́ть исцеле́ний.

Богоро́дичен: От Бо́га ми́рови пода́нных благи́х Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Вла́сть на ле́сть воспрїѧ́лъ є҆сѝ, кѵ́ре бл҃же́нне, сострада́льца болѣ́зней и҆мѣ́въ і҆ѡа́нна сла́внаго, тѣ́мъ сла́дости лꙋ́чшїѧ на нб҃сѣ́хъ наслажда́етесѧ.

Во́инствомъ дх҃о́внымъ препоѧ́савсѧ, кѵ́ре всече́стне, земно́е же во́инство ѡ҆ста́вивъ, і҆ѡа́нне всехва́льне, на де́мѡны взѧ́сте ѿ хрⷭ҇та̀ побѣди́тєльнаѧ.

Ѳе́клинѣ добродѣ́тели поревнова́вше жєны̀ бжⷭ҇твєнныѧ, въ двⷭ҇твеннꙋю равноа́гг҃льнꙋю ѻ҆де́ждꙋ бл҃гоче́стнѡ ѡ҆дѣ́ѧшасѧ: мꙋ́ченическимъ же жела́нїемъ къ подвигѡ́мъ совлеко́шасѧ.

Бг҃оро́диченъ: Безсѣ́меннѡ ѻ҆́ч҃ею во́лею, ѿ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а бж҃їѧгѡ зачала̀ є҆сѝ сн҃а, и҆ пло́тїю породила̀ є҆сѝ, и҆з̾ ѻ҆ц҃а̀ безмт҃рнѧ, на́съ ра́ди и҆зъ тебє̀ безѻ́ч҃а.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Плотско́ю не́мощїю, ᲂу҆крѣплѧ́еми хрⷭ҇то́выми страстьмѝ, бл҃госла́внїи мꙋ́чєницы человѣкоꙋбі́йцꙋ низложи́ша.

Болѣ́зней пло́ти, и҆ нетлѣ́нныѧ сла́дости дх҃омъ хрⷭ҇тѡ́вы мꙋ́чєницы прїе́млюще, ра́довахꙋсѧ.

Оу҆крѣпи́сѧ немощно́е же́нскагѡ кресто́мъ є҆стества̀: тѣ́мже врага̀ ѕмі́ѧ мꙋ́жески побѣди́ша.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на земны̑мъ па́че є҆стества̀ бл҃ги́хъ хода́таица, мт҃и бж҃їѧ, была̀ є҆сѝ: тѣ́мже тѝ, ра́дꙋйсѧ, взыва́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

До́лꙋ влекꙋ́щыѧ сла̑сти попра́вше, къ мꙋче́нїѧ страда́льцы бж҃е́ственнѣй высотѣ̀ свѣ́тлѡ взѧ́стесѧ бл҃года́тїю, кѵ́ре и҆ і҆ѡа́нне, вселе́нныѧ свѣти́льницы. Тѣ́мже мо́лимсѧ, ѡ҆мраче́нїѧ грѣха̀ и҆ недꙋ́гѡвъ и҆зба́вити ны̀, сꙋ́щаго над̾ всѣ́ми бг҃а молѧ́ще.

Бг҃оро́диченъ: По бз҃ѣ въ тво́й, бцⷣе, прибѣ́гъ смире́нный, покро́въ бжⷭ҇твенный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́къ и҆ трепе́щꙋ, моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆з̾ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Невече́рнїѧ бл҃года́ти свѣтозаре́нїе, врагѝ низложѝ любомра́чныѧ льстѝ, сеѧ̀ ратобо́рцы, свѣти́льники сїѧ́ющыѧ, кѵ́ра и҆ і҆ѡа́нна показа́вши.

Оу҆слади́шасѧ трⷪ҇ческимъ раче́нїемъ, и҆ ѿ неѧ̀ мꙋ́чєницы ѕѣлѡ̀ возлю́блени бы́вше, кѵ́ръ же и҆ і҆ѡа́ннъ, соедине́нїемъ лꙋ́чшимъ ѻ҆рга́ни бж҃їи показа́стесѧ.

Ꙗ҆́кѡ че́стенъ ва́шъ хра́мъ, ѿгони́теленъ лꙋка́выхъ дꙋхѡ́въ, ѿгонѧ́етъ недꙋ́ги всѣ́хъ болѧ́щихъ, непобѣди́мїи мꙋ́чєницы, бл҃года́ть и҆сцѣле́нїѧ подава́етъ.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнѡ родила̀ є҆сѝ, ѽ дв҃о, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ двⷭ҇твꙋющи па́ки: тѣ́мже немо́лчными гла́сы, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀, влⷣчце, вѣ́рою несомнѣ́нною взыва́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Тѧ̀, сп҃се, дво́ица мч҃никѡвъ возжелѣ̀, ты̀ ст҃ы́й во ст҃ы́хъ кѵ́ра и҆ і҆ѡа́нна досто́йнѡ поче́лъ є҆сѝ.

Твоѐ дѣ́ло, бл҃же, врага̀ потребле́нїе, ты̀ мꙋ́ченики бл҃гоче́стїѧ, кресто́мъ содѣ́лалъ є҆сѝ, и҆ сла́вою вѣнча́лъ є҆сѝ.

Тѧ̀ є҆ди́наго люби́ти небоѧ́зненнымъ мꙋдрова́нїемъ, пома́завшесѧ дѣ́вствомъ, і҆ѡа́ннъ и҆ кѵ́ръ, мꙋ́жество содѣ́лаша.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ ѻ҆рꙋ́жїе непобѣди́мое на врагѝ предлага́емъ: тѧ̀ тве́рдость и҆ наде́ждꙋ на́шегѡ спасе́нїѧ, бг҃оневѣ́сто, и҆́мамы.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости, ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Пожре́тисѧ мꙋ́чєницы за хрⷭ҇та̀ и҆зво́лиша, не́жели і҆́дѡлѡмъ пожре́ти: лꙋка́ваго же мꙋчи́телѧ привестѝ, за милосе́рдїе за ны̀ поже́ршагѡсѧ ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀.

И҆знемого́ша и҆̀же неща́днѡ мꙋ́ченики стрꙋ́жꙋщїи, стрꙋ́жємымъ же стрѣ́лы ꙗ҆́звы младе́нєцъ быва́хꙋ: пресла́внѡ бо ᲂу҆твержда́хꙋсѧ бж҃е́ственнымъ дх҃омъ.

Гдⷭ҇а и҆ цр҃ѧ̀ всеѧ̀ тва́ри и҆сповѣ́давшаѧ вѣ́рою, дво́ица є҆диномꙋ́дреннаѧ и҆ є҆динострада́льнаѧ, беззакѡ́ннымъ да́же до кро́ве сопроти́вишасѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ѽ чꙋ́до всѣ́хъ чꙋде́съ новѣ́йшее! ꙗ҆́кѡ дв҃а во ᲂу҆тро́бѣ всѧ́чєскаѧ содержа́щаго, неискꙋсомꙋ́жнѡ заче́нши, не тѣсновмѣстѝ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Ѿ бж҃е́ственныѧ благода́ти да́ръ чꙋде́съ прїе́мши, ст҃і́и, чꙋдодѣ́йствꙋете непреста́ннѡ, всѧ̑ на́шѧ стра̑сти рꙋкодѣ́йствомъ сѣкꙋ́ще неви́димымъ, кѵ́ре бг҃омꙋ́дре со і҆ѡа́нномъ сла́внымъ: вы́ бо бж҃е́ственнїи вра́чеве є҆стѐ.

І҆́косъ:

Са́ми себѐ бг҃ꙋ возло́жше, ст҃і́и, всѧ́кое и҆скꙋше́нїе лю́тыхъ є҆гѡ̀ ра́ди претерпѣ́сте, ᲂу҆ме́рше ᲂу҆се́рднѡ, мꙋ́чєницы до́блїи, и҆ по кончи́нѣ всѣ̑мъ и҆сточа́ете бжⷭ҇твєннаѧ дарова̑нїѧ, сꙋ́щымъ въ разли́чныхъ недꙋ́зѣхъ, и҆ ѿ мно́гихъ и҆сцѣлѧ́юще ѕѡ́лъ, ѿ ни́хже є҆ди́нъ и҆ пе́рвый є҆́смь а҆́зъ ѻ҆каѧ́нный. Тѣ́ломъ бо и҆ дꙋше́ю ѿ ꙗ҆́звъ лю́тыхъ болѣ́знꙋю, и҆ вѣ́рою ва́мъ вопїю̀: и҆сцѣли́те мѧ̀, вы́ бо бжⷭ҇твеннїи вра́чеве є҆стѐ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

И҆звѣ́сивше ꙗ҆́кѡ въ преклоне́нїи мѣ́рила мꙋдрова́нїе, тѧгото́ю пречи́стыѧ сла́вы, страда́льцы возвыша́еми взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Не невѣ́дꙋще сꙋпоста́тнагѡ ᲂу҆мышле́нїй, всѧ́къ ра́нъ ви́дъ и҆ ласка́нїй поплева́вше мч҃ницы, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, вопїѧ́хꙋ, въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Терпѣ́нїемъ ра́нъ вѣнча́еми, і҆ѡа́ннъ же и҆ кѵ́ръ, защи̑тницы, трⷪ҇цѣ взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Вы́шнѧгѡ ѡ҆сщ҃е́нное бжⷭ҇твенное селе́нїе, ра́дꙋйсѧ. тобо́ю бо даде́сѧ ра́дость, бцⷣе, зовꙋ́щымъ: бл҃гослове́на ты̀ въ жена́хъ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ко ѿверже́нїю ᲂу҆́бѡ, нечести́вїи, є҆стество́мъ сꙋ́щаго бг҃а, призыва́хꙋ лю́тѣ: но непобѣ́днїи мꙋ́чєницы, тва́рїю ꙗ҆влѧ́хꙋ всѣ́хъ зижди́телѧ сꙋ́ща, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Неи́стовствꙋющїисѧ ле́стїю гнѣ́внѡ, земна̑ѧ мꙋ́дрствꙋющїи мꙋчи́телїе, и҆̀же житїѐ и҆мꙋ́щыѧ на небесѣ́хъ неразори́мо, сме́ртїю къ жи́зни ѿсыла́хꙋ, взыва́ющыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Мѡ́щи мч҃никѡвъ блиста̑нїѧ чꙋде́съ ꙗ҆ви́шасѧ вселе́ннѣй, хрⷭ҇тѐ, ѕлоде́мѡна мечта́ннꙋю ле́сть посрамлѧ́юще, вопїю́щымъ же бл҃голѣ́пнѡ и҆сцѣлє́нїѧ подава́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Без̾ мт҃ре и҆з̾ ѻ҆ц҃а̀ сло́во сы́й пе́рвѣе, без̾ ѻ҆ц҃а̀ бы́сть и҆з̾ тебє̀ второ́е, всечⷭ҇таѧ, вопло́щсѧ пе́рвѣе безпло́тный, за бл҃гоꙋтро́бїе восхотѣ́въ спастѝ пою́щыѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Послꙋшли́ва до сме́рти дво́ица непобѣди́мыхъ мꙋ́ченикѡвъ ꙗ҆ви́сѧ, і҆ѡа́нна и҆ кѵ́ра, влⷣчнимъ бж҃е́ствєннымъ велѣ́нїємъ: тѣ́мже въ рꙋ́цѣ зижди́телѧ своѧ̑ дꙋ́шы преда́ша.

Свѣти̑ла сїѧ́ютъ два̀, чꙋде́съ сїѧ̑нїѧ, ѿ и҆сто́чника є҆ди́нагѡ свѣтоно́снагѡ, немощны̑мъ и҆сточа́юща нетлѣ́ннꙋю бл҃года́ть: ꙗ҆̀же досто́йнѡ велича́емъ.

Є҆ди́ницꙋ ᲂу҆́бѡ бжⷭ҇твеннагѡ сꙋщества̀, но ѵ҆поста́сьми трⷪ҇цꙋ, непобѣди́мыхъ мꙋ́чєникъ дво́ица мꙋ́жески бг҃осло́вѧше: воплоще́ннаго же сло́ва, є҆ди́наго хрⷭ҇та̀ во двою̀ є҆стєствꙋ̀.

Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ, хрⷭ҇тѐ, є҆гда̀ прїи́деши сꙋди́ти мі́ръ со сла́вою, разрѣшѝ мглꙋ̀ страсте́й мои́хъ, мольба́ми ро́ждшїѧ тѧ̀, и҆ честны́хъ мꙋ́чєникъ твои́хъ, ꙗ҆́кѡ бл҃гъ и҆ многомлⷭ҇тивъ.

Свѣти́ленъ.

Чꙋдодѣ́йственнїи свѣти́льницы, кѵ́ре со і҆ѡа́нномъ, дꙋшє́вныѧ на́шѧ недꙋ́ги и҆ тѣлє́сныѧ и҆сцѣли́те, ѿ гдⷭ҇а прїе́мше благода́ть и҆сцѣле́нїй.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ бг҃а мі́рови пода́нныхъ благи́хъ ты̀ вина̀ была̀ є҆сѝ, бцⷣе: но и҆ ны́нѣ молѝ ѡ҆ ѻ҆́бщемъ спасе́нїи благопремѣ́ннаго бг҃а.

Кир Александрийский, врач безмездный

Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии

Свя­той бес­среб­ре­ник Кир был зна­ме­ни­тым вра­чом в го­ро­де Алек­сан­дрии, где ро­дил­ся и вы­рос. Он был хри­сти­а­ни­ном и ле­чил всех боль­ных без­воз­мезд­но, не толь­ко по­да­вая по­мощь в те­лес­ных бо­лез­нях, но ис­це­ляя так­же и ду­шев­ные неду­ги, ко­то­рые бы­ва­ют при­чи­на­ми те­лес­ных бо­лез­ней. Про­по­ве­дуя еван­гель­ское уче­ние, свя­той врач мно­гих языч­ни­ков об­ра­щал ко Хри­сту. Во вре­мя го­не­ния Дио­кли­ти­а­на (284–305) свя­той Кир уда­лил­ся в Ара­вий­скую пу­сты­ню, где при­нял ино­че­ство, и про­дол­жал и там ле­чить лю­дей сво­ей мо­лит­вой, по­лу­чив от Бо­га дар ис­це­лять все бо­лез­ни.

В го­ро­де Едес­се в то вре­мя жил во­ин Иоанн, бла­го­че­сти­вый хри­сти­а­нин. Ко­гда на­ча­лось го­не­ние, он при­шел в Иеру­са­лим и там, услы­шав о свя­том Ки­ре, стал его разыс­ки­вать, по­шел для это­го в Алек­сан­дрию, за­тем в Ара­вию. Най­дя свя­то­го Ки­ра, Иоанн всей ду­шой при­вя­зал­ся к нему и стал его вер­ным по­сле­до­ва­те­лем. Узнав, что в Егип­те, в го­ро­де Ка­но­пе, схва­че­на хри­сти­ан­ка Афа­на­сия с тре­мя юны­ми до­черь­ми: Фео­к­ти­стой – 15 лет, Фе­о­до­ти­ей – 13 лет и Ев­док­си­ей – 11 лет, свя­тые Кир и Иоанн по­спе­ши­ли прий­ти к ним на по­мощь, опа­са­ясь, как бы страх пе­ред му­че­ни­я­ми не за­ста­вил их от­речь­ся от Хри­ста. Они по­се­ти­ли их в тем­ни­це и укре­пи­ли в му­же­стве пе­ред пред­сто­яв­шим по­дви­гом. Узнав об этом, пра­ви­тель го­ро­да схва­тил свя­тых Ки­ра и Иоан­на и, убе­див­шись в их твер­дом и без­бо­яз­нен­ном ис­по­ве­да­нии ве­ры во Хри­ста, пре­дал их страш­ным пыт­кам на гла­зах Афа­на­сии и ее до­че­рей. Ис­по­вед­ни­цы так же стой­ко пе­ре­нес­ли все му­че­ния и бы­ли обез­глав­ле­ны. Вслед за ни­ми на том же ме­сте каз­ни­ли свя­тых бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на († 311). Те­ла их хри­сти­ане по­греб­ли в церк­ви свя­то­го апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мар­ка. В V ве­ке мо­щи свя­тых Ки­ра и Иоан­на бы­ли пе­ре­не­се­ны из Ка­но­па в Ма­ну­фин. Позд­нее их мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в Рим, а от­ту­да в Мюн­хен (све­де­ния по­ме­ще­ны 28 июня).

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых чу­до­твор­цев и бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на и свя­той му­че­ни­цы Афа­на­сии и трех до­че­рей ее Фео­к­ти­сты, Фе­о­до­тии и Ев­док­сии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Пе­ре­не­се­ние чест­ных мо­щей свя­тых му­че­ни­ков Ки­ра и Иоан­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Иоанн Александрийский, врач безмездный

Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии

Свя­той бес­среб­ре­ник Кир был зна­ме­ни­тым вра­чом в го­ро­де Алек­сан­дрии, где ро­дил­ся и вы­рос. Он был хри­сти­а­ни­ном и ле­чил всех боль­ных без­воз­мезд­но, не толь­ко по­да­вая по­мощь в те­лес­ных бо­лез­нях, но ис­це­ляя так­же и ду­шев­ные неду­ги, ко­то­рые бы­ва­ют при­чи­на­ми те­лес­ных бо­лез­ней. Про­по­ве­дуя еван­гель­ское уче­ние, свя­той врач мно­гих языч­ни­ков об­ра­щал ко Хри­сту. Во вре­мя го­не­ния Дио­кли­ти­а­на (284–305) свя­той Кир уда­лил­ся в Ара­вий­скую пу­сты­ню, где при­нял ино­че­ство, и про­дол­жал и там ле­чить лю­дей сво­ей мо­лит­вой, по­лу­чив от Бо­га дар ис­це­лять все бо­лез­ни.

В го­ро­де Едес­се в то вре­мя жил во­ин Иоанн, бла­го­че­сти­вый хри­сти­а­нин. Ко­гда на­ча­лось го­не­ние, он при­шел в Иеру­са­лим и там, услы­шав о свя­том Ки­ре, стал его разыс­ки­вать, по­шел для это­го в Алек­сан­дрию, за­тем в Ара­вию. Най­дя свя­то­го Ки­ра, Иоанн всей ду­шой при­вя­зал­ся к нему и стал его вер­ным по­сле­до­ва­те­лем. Узнав, что в Егип­те, в го­ро­де Ка­но­пе, схва­че­на хри­сти­ан­ка Афа­на­сия с тре­мя юны­ми до­черь­ми: Фео­к­ти­стой – 15 лет, Фе­о­до­ти­ей – 13 лет и Ев­док­си­ей – 11 лет, свя­тые Кир и Иоанн по­спе­ши­ли прий­ти к ним на по­мощь, опа­са­ясь, как бы страх пе­ред му­че­ни­я­ми не за­ста­вил их от­речь­ся от Хри­ста. Они по­се­ти­ли их в тем­ни­це и укре­пи­ли в му­же­стве пе­ред пред­сто­яв­шим по­дви­гом. Узнав об этом, пра­ви­тель го­ро­да схва­тил свя­тых Ки­ра и Иоан­на и, убе­див­шись в их твер­дом и без­бо­яз­нен­ном ис­по­ве­да­нии ве­ры во Хри­ста, пре­дал их страш­ным пыт­кам на гла­зах Афа­на­сии и ее до­че­рей. Ис­по­вед­ни­цы так же стой­ко пе­ре­нес­ли все му­че­ния и бы­ли обез­глав­ле­ны. Вслед за ни­ми на том же ме­сте каз­ни­ли свя­тых бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на († 311). Те­ла их хри­сти­ане по­греб­ли в церк­ви свя­то­го апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мар­ка. В V ве­ке мо­щи свя­тых Ки­ра и Иоан­на бы­ли пе­ре­не­се­ны из Ка­но­па в Ма­ну­фин. Позд­нее их мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в Рим, а от­ту­да в Мюн­хен (све­де­ния по­ме­ще­ны 28 июня).

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых чу­до­твор­цев и бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на и свя­той му­че­ни­цы Афа­на­сии и трех до­че­рей ее Фео­к­ти­сты, Фе­о­до­тии и Ев­док­сии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Пе­ре­не­се­ние чест­ных мо­щей свя­тых му­че­ни­ков Ки­ра и Иоан­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.