Канон святым мученикам Авкту, Тавриону и мученице Фессалоникии Амфипольским

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 ноября (07 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пои́м Тебе́ Еди́ному, Влады́це.

Ве́рою страда́ния ва́ю сла́вное чту́щая, вели́кая му́ченика, помоли́тася спасти́ся от бе́д и скорбе́й, иму́ща дерзнове́ние ко все́х Бо́гу и Влады́це.

Звезда́, ве́рным све́том тва́рь озаря́юща, му́ченика яви́стася и тьму́ преле́стную прогони́ста благода́тию. Те́м светоно́сную ва́шу па́мять ве́рою твори́м.

Зако́ну нечести́вых безсту́дно предло́жену, чести́ безду́шны истука́ны, му́ченика, ника́коже попеко́стася, иму́ща ве́ру необори́му к Еди́ному Бо́гу и Влады́це.

Ста́ пред суди́щем му́жески Таврио́н многостра́стный, А́вкт сла́вный, верста́ светоно́сная, Тро́ицу пропове́дающи, и многобо́жную глубо́кую отгна́ тьму́.

Богоро́дичен: Высоту́ та́йны стра́шныя и глубину́ непостижи́му кто́ возмо́жет, Де́во, сказа́ти? Бо́га бо родила́ еси́, Челове́ка бы́вша па́че всея́ вины́ и сло́ва.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

На еди́наго ро́дом злочести́ваго, свята́я, всю́ я́рость пра́во вверго́ста, истощи́вша ва́ю телеса́ Бо́жиим посо́бием, того́ суровство́ победи́ста.

Просвети́вшася ра́н добротворя́щими я́звами и укра́шшася му́к приложе́нии, па́че облиста́сте, я́ко светоза́рней звезде́, страстоте́рпца му́ченика светоза́рная.

Пребыва́ющи ви́дя и Христо́во И́мя призыва́юща, льсте́ц ра́нами ссече́, Боже́ственными противле́нии и терпе́нием му́к того́ победи́ла е́сть, Богоблаже́нная.

Богоро́дичен: К Тебе́ прибега́ем вы́ну, Деви́це, мно́жеством всегда́ обступа́еми, уще́дри и спаси́ мя́, ро́ждши Спа́са всего́ ми́ра и Го́спода, Еди́на Препе́тая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Сокруша́ема телесе́ ра́нами и боле́зньми не поми́ловаста, Боже́ственным раче́нием раждиза́ема Бо́га и Зижди́теля, до́бляя.

Себе́ Сотво́ршему нетле́нну и нескве́рненну привела́ еси́ житие́м соверше́нным, Фессалоники́е доброду́шная.

Име́ния обнажи́ся и роди́телю себе́ удали́ла еси́, Го́сподеви же восле́дова, Того́ ра́ди стра́ждущи терпе́нью.

Богоро́дичен: Одержи́ма мя́ бу́рею грехо́в и погиба́юща, Богоро́дице, мя́ напра́ви к приста́нищу ти́ху умиле́ния.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Безду́шным же́ртву, душе́вная су́ще Госпо́дня заколе́ния, страда́льцы, ника́коже не принесо́сте ра́зумом тве́рдым. Те́м, вся́ку боле́знь ра́н претерпе́вша, на неболе́зненную кончи́ну преидо́ста.

Неукроще́нный ра́зум осужда́ющаго гне́ва испо́лнися и ка́мением побива́ти святы́я го́рце повелева́ше, но те́х, я́ко дете́й оте́ц чадолюби́в, спаса́ет Спа́с, Его́же ра́ди страда́ти изво́лиша.

Подо́бницы, первострада́льца, А́вкт с Таврио́ном, му́ченика яви́стася, мно́жеством бо ка́мения неща́дно, я́ко о́н, ка́мением побива́ема,– Христа́ – ка́мене неразседо́маго, до сме́рти ника́коже отверго́стася, сла́вная.

Богоро́дичен: Грехо́вная тя́жкая всегда́ ношу́ бремена́, Пречи́стая, и вопию́ Ти́: си́х хода́тайством Боже́ственным обложи́ и и́го ми́ носи́ти ле́гкое безпа́костно сподо́би, Еди́на Непоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Растяже́ну тя́ роди́тель, де́во, бия́ше, ви́дя уневе́щену Зижди́телеви и Спа́су все́х, чрез естество́м зло́бою естества́ уста́вы бо попира́ют, и че́стну тя́ сотворя́ет му́ченицу.

Кре́постию ти́ вся́ческая Творя́щаго, честна́я Фессалоники́е, укре́пльшшся, не́мощь же́нску Сло́во ю́ношески и му́жески отложи́, и пострада́ терпе́нью, и обоже́ния Боже́ственнаго получи́.

Не повину́вшеся беззако́нному веле́нию, вве́ржени бы́сте в во́ду ку́пно, руко́ю же вся́ Направля́ющаго непотопле́ни, му́ченицы, яви́стася и приведо́стася к ти́хому приста́нищу спасе́нному, ра́дующеся.

Богоро́дичен: Кра́сен, я́ко из черто́га, из чре́ва Твоего́ Жени́х про́йде, Сло́во, Деви́ческое украси́в естество́, Бо́жиим ра́зумом просвети́ и разори́ безле́потное зло́бие, Де́во Богоневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Неи́стовный гони́тель в пыла́ющий пла́мень ва́с вве́ргл е́сть, не поже́ршем и́долом, ни прекло́ньшем коле́ну, но добро́ уста́вно зову́щем: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Несумне́нным се́рдцем в о́гнь вле́зше, преблаже́ннии, я́коже пре́жде ю́ноша, не опали́стася ника́коже, но спасе́ни бы́сте, пою́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Стремле́нием нанесе́ных с Небе́сными во́д пла́мень у́бо потуше́, мно́жество же беззако́нных напра́сно сокруши́ся, святи́и же поя́ху: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Ду́шу мою́ уя́звену неприя́зненнаго греха́ стрела́ми исцели́, у́м мо́й, преступле́нием зле́ омраче́нный, просвети́, Влады́чице, Светода́вца Христа́ ро́ждши, Богома́ти.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Па́че живота́ вре́меннаго та́мо су́щии возлюби́вше, многообра́зными ра́нами преидо́сте сквозе́ о́гнь же и во́ду, уте́ху обре́тше, я́ко Небе́сное вои́стину Ца́рство, в не́мже пое́те: де́ти, благослови́те, свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Глаго́л мучи́телев безбо́жных я́ве обличи́ла еста́, и́стинное испове́дание, свята́я, до́бре соблюла́ еста́, и к Бо́гу приидо́ста ны́не Подви́жнику, мече́м усека́ема, и любо́вию воспева́ета: де́ти, благослови́те, свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже пау́чныя ни́ти, вра́жия вседе́йства, му́ченика до́бляя, Богомо́щно раздра́ста младе́нец стреля́ния, я́же от ни́х мня́ща, те́м и́стинна победоно́сца я́вльшася, вопие́та благода́рно: де́ти, благослови́те, свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Умерщвле́на страстьми́ и мно́гими злы́ми, Чи́стая, ду́шу мою́ оживи́, Живо́т ро́ждшия, сме́рть разру́шши все́ю кре́постию и сме́ртию и да́ждь пе́ти ми́ благода́рственным се́рдцем: де́ти, благослови́те, свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Возмо́гша телесы́ тле́нными безпло́тнаго врага́, непобеди́ми и ве́лии му́ченицы, победи́ти, подвиза́вшася, и ны́не нетле́нный живо́т насле́доваша, А́вкт сла́вный и Таврио́н с ни́м прехва́льный.

Я́ко цве́тца, посреде́ пла́мене, прехва́льная, неувядо́ма, яви́стася, благоуха́вша Богоразу́мием вся́ концы́, и злы́й смра́д вра́жий си́лою прогна́ста, и светле́йша яви́стася зла́та Бо́жиею благода́тию.

Телеса́ челове́ческая пресла́вный Амфипо́лий сокры́в ва́ю, прехва́льная, я́ко Боже́ственное бога́тство, сия́ обогати́вши исцеле́ние все́м оби́льно источа́юще благода́тию и отмыва́юще теле́сныя и душе́вныя неду́ги.

Я́ко со́лнце светоза́рно, всепра́здная па́мять ва́ю возсия́, вели́кая му́ченика, всю́ тва́рь озаря́юща, в ню́же мо́лимся, ва́ю Боже́ственными утеше́нии вся́ просвеща́ета, ва́ю ра́достно бла́жащая.

Богоро́дичен: Просвети́, две́рь Све́та, ду́шу мою́, ю́же вра́г помрачи́ па́дании и жите́йскими все́ми смуще́нии, и тьмы́ изба́ви без све́та огня́ и муче́ния, да просла́влю Тя́, Богоро́дице, ве́рным удобре́ние.

Авкт Амфипольский (Македонский)

Мученики Авкт, Таврион и мученица Фессалоникия

Свя­тая Фес­са­ло­ни­кия бы­ла до­че­рью язы­че­ско­го жре­ца. Ко­гда нече­сти­вый отец узнал, что его дочь ста­ла хри­сти­ан­кой, он без­жа­лост­но из­бил ее и вы­гнал из до­ма, ли­шив вся­ких средств к про­пи­та­нию. Свя­тые Авкт и Та­ври­он пы­та­лись за­сту­пить­ся за хри­сти­ан­ку и вра­зу­мить оже­сто­чив­ше­го­ся от­ца. Жрец до­нес на них, и они бы­ли схва­че­ны. Ис­по­ве­дав пе­ред му­чи­те­ля­ми свою ве­ру во Хри­ста и пре­тер­пев же­сто­кие пыт­ки, свя­тые бы­ли обез­глав­ле­ны. Вско­ре по­сле их му­че­ни­че­ской кон­чи­ны умер­ла и свя­тая Фес­са­ло­ни­кия. Те­ло ее бы­ло с че­стью по­гре­бе­но в го­ро­де Ам­фи­по­ле в Ма­ке­до­нии вме­сте со свя­ты­ми му­че­ни­ка­ми Авк­том и Та­ври­о­ном.


См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Авк­та, Та­ври­о­на и Фес­са­ло­ни­кии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Таврио́н Амфипольский (Македонский)

Мученики Авкт, Таврион и мученица Фессалоникия

Свя­тая Фес­са­ло­ни­кия бы­ла до­че­рью язы­че­ско­го жре­ца. Ко­гда нече­сти­вый отец узнал, что его дочь ста­ла хри­сти­ан­кой, он без­жа­лост­но из­бил ее и вы­гнал из до­ма, ли­шив вся­ких средств к про­пи­та­нию. Свя­тые Авкт и Та­ври­он пы­та­лись за­сту­пить­ся за хри­сти­ан­ку и вра­зу­мить оже­сто­чив­ше­го­ся от­ца. Жрец до­нес на них, и они бы­ли схва­че­ны. Ис­по­ве­дав пе­ред му­чи­те­ля­ми свою ве­ру во Хри­ста и пре­тер­пев же­сто­кие пыт­ки, свя­тые бы­ли обез­глав­ле­ны. Вско­ре по­сле их му­че­ни­че­ской кон­чи­ны умер­ла и свя­тая Фес­са­ло­ни­кия. Те­ло ее бы­ло с че­стью по­гре­бе­но в го­ро­де Ам­фи­по­ле в Ма­ке­до­нии вме­сте со свя­ты­ми му­че­ни­ка­ми Авк­том и Та­ври­о­ном.


См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Авк­та, Та­ври­о­на и Фес­са­ло­ни­кии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Фессалони́кия Амфипольская (Македонская)

Мученики Авкт, Таврион и мученица Фессалоникия

Свя­тая Фес­са­ло­ни­кия бы­ла до­че­рью язы­че­ско­го жре­ца. Ко­гда нече­сти­вый отец узнал, что его дочь ста­ла хри­сти­ан­кой, он без­жа­лост­но из­бил ее и вы­гнал из до­ма, ли­шив вся­ких средств к про­пи­та­нию. Свя­тые Авкт и Та­ври­он пы­та­лись за­сту­пить­ся за хри­сти­ан­ку и вра­зу­мить оже­сто­чив­ше­го­ся от­ца. Жрец до­нес на них, и они бы­ли схва­че­ны. Ис­по­ве­дав пе­ред му­чи­те­ля­ми свою ве­ру во Хри­ста и пре­тер­пев же­сто­кие пыт­ки, свя­тые бы­ли обез­глав­ле­ны. Вско­ре по­сле их му­че­ни­че­ской кон­чи­ны умер­ла и свя­тая Фес­са­ло­ни­кия. Те­ло ее бы­ло с че­стью по­гре­бе­но в го­ро­де Ам­фи­по­ле в Ма­ке­до­нии вме­сте со свя­ты­ми му­че­ни­ка­ми Авк­том и Та­ври­о­ном.


См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Авк­та, Та­ври­о­на и Фес­са­ло­ни­кии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.