Канон святым мученикам Киру и Иоанну Александрийским врачам безмездным

Припев: Святи́и мýченицы Ки́ре и Иоáнне, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 13 февраля (31 января ст. ст.); 11 июля (28 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не и Изра́иля су́шею наста́вльшему, пои́м Христу́, я́ко просла́вися во ве́ки.

Показа́вшему в ми́ре чудотво́рцы и врачи́, Ки́ра честна́го и Иоа́нна му́ченика, все́м целя́ща стра́сти благода́тию, воспое́м, ве́рнии, и му́чеников почти́м па́мять.

Отве́ргшеся ны́нешних, бу́дущих рачи́тели кровьми́ и́стинному Рачи́телю после́доваша, те́мже в ра́нах стра́ждуще, до́блественне терпя́ху.

Укре́пльшеся дерзнове́нием и утве́рждше ду́шу, научи́вшеся о Христе́, и с му́ченики пострада́ша му́жески, и венцы́ исплето́ша зако́нно.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти И́стины, обурева́ема лю́те от страсте́й и ча́сто погружа́ема, и напра́ви мя́, Чи́стая, ко спасе́нию ти́хаго приста́нища.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́ко Госпо́дь, и не́сть пра́веден, я́ко Бо́г на́ш, Его́же пое́т вся́ тва́рь: не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ве́рою обостри́л еси́ святы́я Твоя́, Христе́, наде́ждею искова́л еси́, любо́вию разже́гл еси́, треми́ всеору́жии треплете́нный вене́ц те́м испле́л еси́.

До́бле сопроти́в ста́ша к мучи́телем нечести́вым непобеди́мии му́ченицы, пре́лести ловле́ния невре́дно преше́дше: Христо́м бо вооружи́вшеся, с Ни́м и веселя́тся.

Я́ко столпы́ богозда́ннии и основа́ния тве́рдая, на ка́мени водрузи́ша восхожде́ния ве́ры, от ка́мене пи́вше во́ду присноживо́тную, ю́же от ча́ши Христо́вы.

Богоро́дичен: Ду́ху бы́сть жили́ще, Чи́стая, прии́мши исполне́ние всего́ Божества́ сыно́вне и ро́ждши Спа́са и Го́спода и Изба́вителя ро́да на́шего.

Седа́лен, гла́с 4.

До́лу влеку́щия стра́сти попра́вше, к муче́ния, страда́льцы, Боже́ственней высоте́ све́тло вознесо́стеся благода́тию, Ки́ре и Иоа́нне, вселе́нныя свети́льницы. Те́мже мо́лимся: тьмы́ грехо́вныя и неду́г изба́вите на́с, и́же над все́ми Бо́га моля́ще.

Богоро́дичен: Грехолюби́в сы́й, молю́ Тя, безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую, взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая, многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити: гре́шным бо Ты́ еси́ очище́ние, и спасе́ние ве́рным, и заступле́ние.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́: увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, – вопия́ше – ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от А́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Те́ло, и ду́шу, и у́м, и серде́чная вся́ Христу́ пожро́сте ве́рою и, мучи́телей суровство́ побе́ждше, зако́нно, святи́и, венча́стеся.

Мечу́ и огню́ те́ло преда́вше, же́ртвы прия́тны бы́сте Бо́гу и в воню́ благоуха́ния на трапе́зе та́йне принесо́стеся.

Неугаси́ма заря́ возсия́ ми́ру – мо́щи Твои́х му́ченик, Благоде́телю, е́юже отгна́ся тьма́ неразу́мия и в тоя́ ме́сто введе́ся богоразу́мие.

Богоро́дичен: Влады́чице Чи́стая, Сло́ва Боже́ственнаго две́ре, Це́ркви Твое́й совоку́пленныя и Тя́, Пречи́стую, пе́сньми хва́лящия покры́й и соблюди́ от вся́ких зо́л.

Пе́снь 5

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Спу́тники де́вы стяжа́вше, страстоте́рпцы, взя́сте соверше́нный вене́ц побе́ды, ра́дующеся.

Боже́ственнаго сия́ния заре́ю просве́щшеся, му́ченицы прехва́льнии, и при́сно ми́р просвеща́ете.

Страсте́м Госпо́дним подо́бящеся, страстоте́рпцы, боле́зни претерпе́сте доблему́дренно, непобеди́мии.

Богоро́дичен: Ути́ши непостоя́нную бу́рю страсте́й мои́х, Я́же Бо́га ро́ждши, Ко́рмчию и Го́спода.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Броня́ми ве́ры до́бре вооружи́вшеся, му́ченицы, тве́рдо уязви́сте сопротивобо́рца врага́ и супоста́та.

Па́мять святы́х Твои́х, Христе́, в пе́снех сла́вим и Тебе́, Бо́гу на́шему, поклоне́ние ве́рою прино́сим.

Страсте́м Твои́м ревнова́вше, Христе́, сла́внии му́ченицы муче́ния претерпе́ша, и́хже моли́твами, Бо́же, спаси́ все́х на́с.

Богоро́дичен: Це́рковь Тя́ Бо́жию, и ковче́г, и черто́г одушевле́н, и две́рь Небе́сную, Богоро́дице, ве́рнии, возвеща́ем.

Конда́к, гла́с 3.

От Боже́ственныя благода́ти да́р чуде́с восприе́мше, святи́и, чудоде́йствуете в ми́ре непреста́нно, вся́ на́ша стра́сти рукоде́йствием изсеца́юще неви́димо, Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным: вы́ бо су́щии Боже́ственнии вра́чеве есте́.

И́кос:

Са́ми себе́ Бо́гу возло́жше, святи́и, все́ искуше́ние лю́тое Его́ ра́ди претерпе́сте, уме́рше усе́рдно, му́ченицы до́блии, и по кончи́не все́м источа́ете Боже́ственная дарова́ния, су́щим в разли́чных неду́зех, и от мно́гих исцеля́ете зо́л, от ни́хже еди́н и пе́рвый е́смь а́з, окая́нный, те́лом бо и душе́ю от я́зв лю́тых болю́, и ве́рою ва́м вопию́: исцели́те мя́, вы́ бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й и гремя́щую пе́щь преложи́вый на ро́су, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Небе́сныя сла́вы рачи́тели бы́вше, страда́льцы Твои́, Го́споди, Ки́р и Иоа́нн вре́менную и тле́ющую сла́ву оста́виша.

Я́ко слове́сную же́ртву, преда́вше те́ло и, я́ко служе́ние, излива́юще Тебе́, Бо́гу, кро́вь, страда́льцы Твои́, Иису́се, всесожже́ни бы́ша.

Я́ко стра́шен е́сть му́чеников собо́р, я́ко и по сме́рти ду́хи прогоня́ет и неду́гующим исцеле́ние подава́ет.

Богоро́дичен: Па́че вины́ ражда́еши вся́ческих Вино́внаго, премно́гою бла́гостию Челове́ка бы́вша, те́мже согла́сно Тя́, Чи́стая, ублажа́ем.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: От Отца́ пре́жде ве́к рожде́ннаго и от Ма́тере в после́дняя воплоще́ннаго, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

О и́дольских негодова́вше же́ртвах, духо́вны принесо́ша себе́ же́ртвы на Небе́сней трапе́зе до́блии муче́нием.

Та́йныя слу́жбы священноде́йствующе, отсече́ние удо́в Тому́ принесо́ша, я́ко прия́тныя же́ртвы, те́ло и кро́вь на трапе́зе и ча́ши.

Запина́теля прама́тере утаи́вшеся, пи́щный объя́сте пото́к и от Боже́ственнаго дре́ва вкуси́сте, деви́цы, страда́ньми украси́вшеся.

Богоро́дичен: Проро́к прорече́ния, Пресвята́я, в Тебе́ коне́ц прия́ша Боже́ственный, ми́р ве́сь до́лжно Тя́ пе́ти, Чи́стая, убежда́ют.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Велича́ем Тя́, Ма́терь Бо́жию, и сла́вим Тя́, Богоро́дице Де́во, я́ко Спа́са ро́ждшую ду́ш на́ших.

Христо́вы ору́жницы, неду́гующим вра́чеве, Ки́р и Иоа́нн, чуде́с благода́ть от Бо́га прие́мше, исцеля́ют все́х на́с.

Душе́вныя стра́сти, предста́вше, Ки́р и Иоа́нн до конца́ отгоня́ют ве́рою и си́лою Христо́вою, непобеди́мии.

Бо́же Зижди́телю, Его́же пропове́даша иногда́ Ки́р и Иоа́нн, творя́щия па́мять те́х муче́ния вся́ уще́дри.

Богоро́дичен: Ма́терь вси́ Бо́га на́шего Боже́ственно почти́м: Тоя́ бо ра́ди Вы́шния сподо́бихомся че́сти, воспева́ющии Ю́.

Свети́лен.

Чудоде́йственнии свети́льницы, Ки́ре со Иоа́нном, душе́вныя на́ша неду́ги и теле́сныя исцели́те, от Го́спода прие́мше благода́ть исцеле́ний.

Богоро́дичен: И́же от Бо́га ми́ру пода́нным благи́м Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии Благопреме́ннаго Бо́га.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: И҆стрѧ́сшемꙋ въ мо́ри мꙋчи́тельство фараѡ́не, и҆ і҆и҃лѧ сꙋ́шею наста́вльшемꙋ, пои́мъ хрⷭ҇тꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ во вѣ́ки.

Показа́вшемꙋ въ мі́рѣ чꙋдотво́рцы и҆ врачѝ, кѵ́ра честна́го и҆ і҆ѡа́нна мꙋ́ченика, всѣ̑мъ цѣлѧ́щѧ стра̑сти бл҃года́тїю, воспое́мъ вѣ́рнїи, и҆ мч҃никѡвъ почти́мъ па́мѧть.

Ѿве́ргшесѧ ны́нѣшнихъ, бꙋ́дꙋщихъ рачи́тели, кровьмѝ и҆́стинномꙋ рачи́телю послѣ́доваша: тѣ́мже въ ра́нахъ стра́ждꙋще, до́блественнѣ терпѧ́хꙋ.

Оу҆крѣ́пльшесѧ дерзнове́нїемъ, и҆ ᲂу҆тве́рждше дꙋ́шꙋ, наꙋчи́вшесѧ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀, и҆ съ мꙋ́чєники пострада́ша мꙋ́жески, и҆ вѣнцы̀ и҆сплето́ша зако́ннѡ.

Бг҃оро́диченъ: Спаси́ мѧ мт҃и и҆́стины, ѡ҆бꙋрева́ема лю́тѣ ѿ страсте́й, и҆ ча́стѡ погрꙋжа́ема: и҆ напра́ви мѧ̀, чⷭ҇таѧ, ко спасе́нїю ти́хагѡ приста́нища.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇ь, и҆ нѣ́сть пра́веденъ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ на́шъ, є҆го́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь: нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Вѣ́рою ѡ҆бостри́лъ є҆сѝ ст҃ы̑ѧ твоѧ̑, хрⷭ҇тѐ, наде́ждею и҆скова́лъ є҆сѝ, любо́вїю разже́глъ є҆сѝ: тремѝ всеѻрꙋ̑жїи треплете́нный вѣне́цъ тѣ̑мъ и҆спле́лъ є҆сѝ.

До́блѣ сопроти́въ ста́ша къ мꙋчи́телємъ нечести̑вымъ непобѣди́мїи мꙋ́чєницы, пре́лести ловлє́нїѧ невре́днѡ преше́дше, хрⷭ҇то́мъ бо воѡрꙋжи́вшесѧ, съ ни́мъ и҆ веселѧ́тсѧ.

Ꙗ҆́кѡ столпы̀ бг҃озда́ннїи, и҆ ѡ҆снова̑нїѧ твє́рдаѧ, на ка́мени водрꙋзи́ша восхождє́нїѧ вѣ́ры, ѿ ка́мене пи́вше во́дꙋ присноживо́тнꙋю, ю҆́же ѿ ча́ши хрⷭ҇то́вы.

Бг҃оро́диченъ: Дх҃ꙋ бы́сть жили́ще чⷭ҇таѧ, прїи́мши и҆сполне́нїе всегѡ̀ бжⷭ҇тва̀ сыно́внѣ, и҆ ро́ждши сп҃са и҆ гдⷭ҇а, и҆ и҆зба́вителѧ ро́да на́шегѡ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

До́лꙋ влекꙋ́щыѧ стра̑сти попра́вше, къ мꙋче́нїѧ, страда́льцы, бжⷭ҇твеннѣй высотѣ̀ свѣ́тлѡ вознесо́стесѧ благода́тїю, кѵ́ре и҆ і҆ѡа́нне, вселе́нныѧ свѣти́льницы. тѣ́мже мо́лимсѧ: тьмы̀ грѣхо́вныѧ и҆ недꙋ́гъ и҆зба́вите на́съ, и҆̀же надъ всѣ́ми бг҃а молѧ́ще.

Бг҃оро́диченъ: Грѣхолюби́въ сы́й, молю́ тѧ безгрѣ́шнаго бг҃а ро́ждшꙋю, взе́млющаго грѣхѝ мі́ра, пречⷭ҇таѧ, многогрѣ́шнꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆ще́дрити, и҆ грѣхѝ моѧ̑ мнѡ́гїѧ ѡ҆чи́стити: грѣ̑шнымъ бо ты̀ є҆сѝ ѡ҆чище́нїе, и҆ спасе́нїе вѣ̑рнымъ и҆ застꙋпле́нїе.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ, бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧше си́лꙋ твою̀.

Тѣ́ло и҆ дꙋ́шꙋ и҆ ᲂу҆́мъ, и҆ сердє́чнаѧ всѧ̑, хрⷭ҇тꙋ̀ пожро́сте вѣ́рою, и҆ мꙋчи́телей сꙋровство̀ побѣ́ждше, зако́ннѡ свѧті́и вѣнча́стесѧ.

Мечꙋ̀ и҆ ѻ҆гню̀ тѣ́ло преда́вше, жє́ртвы прїѧ̑тны бы́сте бг҃ꙋ, и҆ въ воню̀ благоꙋха́нїѧ на трапе́зѣ та́йнѣ принесо́стесѧ.

Неꙋгаси́ма зарѧ̀ возсїѧ̀ мі́рꙋ, мѡ́щи твои́хъ мч҃никъ, благодѣ́телю: є҆́юже ѿгна́сѧ тьма̀ неразꙋ́мїѧ, и҆ въ тоѧ̀ мѣ́сто введе́сѧ бг҃оразꙋ́мїе.

Бг҃оро́диченъ: Влⷣчце чⷭ҇таѧ, сло́ва бжⷭ҇твеннагѡ две́ре, цр҃кви твое́й совокꙋ́плєнныѧ, и҆ тѧ̀ пречⷭ҇тꙋю пѣ́сньми хва́лѧщыѧ, покры́й и҆ соблюдѝ ѿ всѧ́кихъ ѕѡ́лъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Спꙋ́тники дѣ́вы стѧжа́вше страстоте́рпцы, взѧ́сте соверше́нный вѣне́цъ побѣ́ды ра́дꙋющесѧ.

Бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ заре́ю просвѣ́щшесѧ, мꙋ́ченицы прехва́льнїи, и҆ при́снѡ мі́ръ просвѣща́ете.

Страстє́мъ гдⷭ҇нимъ подо́бѧщесѧ, страстоте́рпцы, болѣ̑зни претерпѣ́сте, доблемꙋ́дреннѡ непобѣди́мїи.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆ти́ши непостоѧ́ннꙋю бꙋ́рю страсте́й мои́хъ, ꙗ҆́же бг҃а ро́ждши ко́рмчїю и҆ гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Бронѧ́ми вѣ́ры до́брѣ воѡрꙋжи́вшесѧ, мч҃ницы, тве́рдѡ ᲂу҆ѧзви́сте сопротивобо́рца врага̀ и҆ сꙋпоста́та.

Па́мѧть ст҃ы́хъ твои́хъ, хрⷭ҇тѐ, въ пѣ́снехъ сла́вимъ, и҆ тебѣ̀ бг҃ꙋ на́шемꙋ поклоне́нїе вѣ́рою прино́симъ.

Страсте́мъ твои̑мъ ревнова́вше, хрⷭ҇тѐ, сла́внїи мч҃ницы, мꙋчє́нїѧ претерпѣ́ша: и҆́хже моли́твами, бж҃е, спасѝ всѣ́хъ на́съ.

Бг҃оро́диченъ: Цр҃ковь тѧ̀ бж҃їю и҆ ковче́гъ, и҆ черто́гъ ѡ҆дꙋшевле́нъ, и҆ две́рь нбⷭ҇нꙋю, бцⷣе, вѣ́рнїи возвѣща́емъ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Ѿ бжⷭ҇твенныѧ благода́ти да́ръ чꙋде́съ воспрїе́мше свѧті́и, чꙋдодѣ́йствꙋете въ мі́рѣ непреста́ннѡ, всѧ̑ на́шѧ стра̑сти рꙋкодѣ́йствїемъ и҆зсѣца́юще неви́димѡ, кѵ́ре бг҃омꙋ́дре со і҆ѡа́нномъ сла́внымъ: вы́ бо сꙋ́щїи бжⷭ҇твеннїи вра́чеве є҆стѐ.

І҆́косъ:

Са́ми себѐ бг҃ꙋ возло́жше, свѧті́и, всѐ и҆скꙋше́нїе лю́тое є҆гѡ̀ ра́ди претерпѣ́сте, ᲂу҆ме́рше ᲂу҆се́рднѡ мꙋ́ченицы до́блїи, и҆ по кончи́нѣ всѣ̑мъ и҆сточа́ете бжⷭ҇твєннаѧ дарова̑нїѧ, сꙋ́щымъ въ разли́чныхъ недꙋ́зѣхъ, и҆ ѿ мно́гихъ и҆сцѣлѧ́ете ѕѡ́лъ, ѿ ни́хже є҆ди́нъ и҆ пе́рвый є҆́смь а҆́зъ ѻ҆каѧ́нный: тѣ́ломъ бо и҆ дꙋше́ю ѿ ꙗ҆́звъ лю́тыхъ болю̀, и҆ вѣ́рою ва́мъ вопїю̀: и҆сцѣли́те мѧ̀, вы́ бо бжⷭ҇твеннїи вра́чеве є҆стѐ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆́гг҃ломъ ѻ҆́троки и҆зъ ѻ҆гнѧ̀ спасы́й, и҆ гремѧ́щꙋю пе́щь преложи́вый на ро́сꙋ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Нбⷭ҇ныѧ сла́вы рачи́тели бы́вше страда́льцы твоѝ, гдⷭ҇и, кѵ́ръ и҆ і҆ѡа́ннъ, вре́меннꙋю и҆ тлѣ́ющꙋю сла́вꙋ ѡ҆ста́виша.

Ꙗ҆́кѡ слове́снꙋю же́ртвꙋ преда́вше тѣ́ло, и҆ ꙗ҆́кѡ слꙋже́нїе и҆злива́юще тебѣ̀ бг҃ꙋ кро́вь, страда́льцы твоѝ, і҆и҃се, всесожже́ни бы́ша.

Ꙗ҆́кѡ стра́шенъ є҆́сть мꙋ́ченикѡвъ собо́ръ, ꙗ҆́кѡ и҆ по сме́рти дꙋ́хи прогонѧ́етъ, и҆ недꙋ́гꙋющымъ и҆сцѣле́нїе подава́етъ.

Бг҃оро́диченъ: Па́че вины̀ ражда́еши всѧ́ческихъ вино́внаго, премно́гою бла́гостїю чл҃вѣ́ка бы́вша: тѣ́мже согла́снѡ тѧ̀, чⷭ҇таѧ, ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ рожде́ннаго, и҆ ѿ мт҃ре въ послѣ̑днѧѧ воплоще́ннаго, свѧще́нницы благослови́те, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѡ҆ і҆́дѡльскихъ негодова́вше же́ртвахъ, дꙋхѡ́вны принесо́ша себѐ жє́ртвы на нбⷭ҇нѣй трапе́зѣ, до́блїи мꙋче́нїемъ.

Та̑йныѧ слꙋ̑жбы свѧщеннодѣ́йствꙋюще, ѿсѣче́нїе ᲂу҆дѡ́въ томꙋ̀ принесо́ша, ꙗ҆́кѡ прїѧ̑тныѧ жє́ртвы, тѣ́ло и҆ кро́вь на трапе́зѣ и҆ ча́ши.

Запина́телѧ прама́тере ᲂу҆таи́вшесѧ, пи́щный ѡ҆б̾ѧ́сте пото́къ, и҆ ѿ бжⷭ҇твеннагѡ дре́ва вкꙋси́сте дѣви̑цы, страда́ньми ᲂу҆краси́вшесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Прорѡ́къ проречє́нїѧ, прест҃а́ѧ, въ тебѣ̀ коне́цъ прїѧ́ша бжⷭ҇твенный, мі́ръ ве́сь до́лжнѡ тѧ̀ пѣ́ти, чⷭ҇таѧ, ᲂу҆бѣжда́ютъ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Велича́емъ тѧ̀ мт҃рь бж҃їю, и҆ сла́вимъ тѧ̀, бцⷣе дв҃о, ꙗ҆́кѡ сп҃са ро́ждшꙋю дꙋ́шъ на́шихъ.

Хрⷭ҇тѡ́вы ѻ҆рꙋ́жницы, недꙋ́гꙋющымъ вра́чеве, кѵ́ръ и҆ і҆ѡа́ннъ, чꙋде́съ бл҃года́ть ѿ бг҃а прїе́мше, и҆сцѣлѧ́ютъ всѣ́хъ на́съ.

Дꙋшє́вныѧ стра̑сти, предста́вше кѵ́ръ и҆ і҆ѡа́ннъ, до конца̀ ѿгонѧ́ютъ вѣ́рою, и҆ си́лою хрⷭ҇то́вою, непобѣди́мїи.

Бж҃е зижди́телю, є҆го́же проповѣ́даша и҆ногда̀ кѵ́ръ и҆ і҆ѡа́ннъ, творѧ́щыѧ па́мѧть тѣ́хъ мꙋче́нїѧ всѧ̑ ᲂу҆ще́дри.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рь всѝ бг҃а на́шегѡ бжⷭ҇твеннѡ почти́мъ: тоѧ́ бо ра́ди вы́шнїѧ сподо́бихомсѧ че́сти, воспѣва́ющїи ю҆̀.

Свѣти́ленъ.

Чꙋдодѣ́йственнїи свѣти́льницы, кѵ́ре со і҆ѡа́нномъ, дꙋшє́вныѧ на́шѧ недꙋ́ги и҆ тѣлє́сныѧ и҆сцѣли́те, ѿ гдⷭ҇а прїе́мше благода́ть и҆сцѣле́нїй.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ бг҃а мі́рꙋ пода̑ннымъ благи̑мъ ты̀ вина̀ была̀ є҆сѝ, бцⷣе: но и҆ ны́нѣ молѝ ѡ҆ ѻ҆́бщемъ спасе́нїи благопремѣ́ннаго бг҃а.

Кир Александрийский, врач безмездный

Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии

Свя­той бес­среб­ре­ник Кир был зна­ме­ни­тым вра­чом в го­ро­де Алек­сан­дрии, где ро­дил­ся и вы­рос. Он был хри­сти­а­ни­ном и ле­чил всех боль­ных без­воз­мезд­но, не толь­ко по­да­вая по­мощь в те­лес­ных бо­лез­нях, но ис­це­ляя так­же и ду­шев­ные неду­ги, ко­то­рые бы­ва­ют при­чи­на­ми те­лес­ных бо­лез­ней. Про­по­ве­дуя еван­гель­ское уче­ние, свя­той врач мно­гих языч­ни­ков об­ра­щал ко Хри­сту. Во вре­мя го­не­ния Дио­кли­ти­а­на (284–305) свя­той Кир уда­лил­ся в Ара­вий­скую пу­сты­ню, где при­нял ино­че­ство, и про­дол­жал и там ле­чить лю­дей сво­ей мо­лит­вой, по­лу­чив от Бо­га дар ис­це­лять все бо­лез­ни.

В го­ро­де Едес­се в то вре­мя жил во­ин Иоанн, бла­го­че­сти­вый хри­сти­а­нин. Ко­гда на­ча­лось го­не­ние, он при­шел в Иеру­са­лим и там, услы­шав о свя­том Ки­ре, стал его разыс­ки­вать, по­шел для это­го в Алек­сан­дрию, за­тем в Ара­вию. Най­дя свя­то­го Ки­ра, Иоанн всей ду­шой при­вя­зал­ся к нему и стал его вер­ным по­сле­до­ва­те­лем. Узнав, что в Егип­те, в го­ро­де Ка­но­пе, схва­че­на хри­сти­ан­ка Афа­на­сия с тре­мя юны­ми до­черь­ми: Фео­к­ти­стой – 15 лет, Фе­о­до­ти­ей – 13 лет и Ев­док­си­ей – 11 лет, свя­тые Кир и Иоанн по­спе­ши­ли прий­ти к ним на по­мощь, опа­са­ясь, как бы страх пе­ред му­че­ни­я­ми не за­ста­вил их от­речь­ся от Хри­ста. Они по­се­ти­ли их в тем­ни­це и укре­пи­ли в му­же­стве пе­ред пред­сто­яв­шим по­дви­гом. Узнав об этом, пра­ви­тель го­ро­да схва­тил свя­тых Ки­ра и Иоан­на и, убе­див­шись в их твер­дом и без­бо­яз­нен­ном ис­по­ве­да­нии ве­ры во Хри­ста, пре­дал их страш­ным пыт­кам на гла­зах Афа­на­сии и ее до­че­рей. Ис­по­вед­ни­цы так же стой­ко пе­ре­нес­ли все му­че­ния и бы­ли обез­глав­ле­ны. Вслед за ни­ми на том же ме­сте каз­ни­ли свя­тых бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на († 311). Те­ла их хри­сти­ане по­греб­ли в церк­ви свя­то­го апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мар­ка. В V ве­ке мо­щи свя­тых Ки­ра и Иоан­на бы­ли пе­ре­не­се­ны из Ка­но­па в Ма­ну­фин. Позд­нее их мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в Рим, а от­ту­да в Мюн­хен (све­де­ния по­ме­ще­ны 28 июня).

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых чу­до­твор­цев и бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на и свя­той му­че­ни­цы Афа­на­сии и трех до­че­рей ее Фео­к­ти­сты, Фе­о­до­тии и Ев­док­сии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Пе­ре­не­се­ние чест­ных мо­щей свя­тых му­че­ни­ков Ки­ра и Иоан­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

 

Иоа́нн Александрийский, врач безмездный

Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии

Свя­той бес­среб­ре­ник Кир был зна­ме­ни­тым вра­чом в го­ро­де Алек­сан­дрии, где ро­дил­ся и вы­рос. Он был хри­сти­а­ни­ном и ле­чил всех боль­ных без­воз­мезд­но, не толь­ко по­да­вая по­мощь в те­лес­ных бо­лез­нях, но ис­це­ляя так­же и ду­шев­ные неду­ги, ко­то­рые бы­ва­ют при­чи­на­ми те­лес­ных бо­лез­ней. Про­по­ве­дуя еван­гель­ское уче­ние, свя­той врач мно­гих языч­ни­ков об­ра­щал ко Хри­сту. Во вре­мя го­не­ния Дио­кли­ти­а­на (284–305) свя­той Кир уда­лил­ся в Ара­вий­скую пу­сты­ню, где при­нял ино­че­ство, и про­дол­жал и там ле­чить лю­дей сво­ей мо­лит­вой, по­лу­чив от Бо­га дар ис­це­лять все бо­лез­ни.

В го­ро­де Едес­се в то вре­мя жил во­ин Иоанн, бла­го­че­сти­вый хри­сти­а­нин. Ко­гда на­ча­лось го­не­ние, он при­шел в Иеру­са­лим и там, услы­шав о свя­том Ки­ре, стал его разыс­ки­вать, по­шел для это­го в Алек­сан­дрию, за­тем в Ара­вию. Най­дя свя­то­го Ки­ра, Иоанн всей ду­шой при­вя­зал­ся к нему и стал его вер­ным по­сле­до­ва­те­лем. Узнав, что в Егип­те, в го­ро­де Ка­но­пе, схва­че­на хри­сти­ан­ка Афа­на­сия с тре­мя юны­ми до­черь­ми: Фео­к­ти­стой – 15 лет, Фе­о­до­ти­ей – 13 лет и Ев­док­си­ей – 11 лет, свя­тые Кир и Иоанн по­спе­ши­ли прий­ти к ним на по­мощь, опа­са­ясь, как бы страх пе­ред му­че­ни­я­ми не за­ста­вил их от­речь­ся от Хри­ста. Они по­се­ти­ли их в тем­ни­це и укре­пи­ли в му­же­стве пе­ред пред­сто­яв­шим по­дви­гом. Узнав об этом, пра­ви­тель го­ро­да схва­тил свя­тых Ки­ра и Иоан­на и, убе­див­шись в их твер­дом и без­бо­яз­нен­ном ис­по­ве­да­нии ве­ры во Хри­ста, пре­дал их страш­ным пыт­кам на гла­зах Афа­на­сии и ее до­че­рей. Ис­по­вед­ни­цы так же стой­ко пе­ре­нес­ли все му­че­ния и бы­ли обез­глав­ле­ны. Вслед за ни­ми на том же ме­сте каз­ни­ли свя­тых бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на († 311). Те­ла их хри­сти­ане по­греб­ли в церк­ви свя­то­го апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Мар­ка. В V ве­ке мо­щи свя­тых Ки­ра и Иоан­на бы­ли пе­ре­не­се­ны из Ка­но­па в Ма­ну­фин. Позд­нее их мо­щи бы­ли пе­ре­не­се­ны в Рим, а от­ту­да в Мюн­хен (све­де­ния по­ме­ще­ны 28 июня).

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых чу­до­твор­цев и бес­среб­ре­ни­ков Ки­ра и Иоан­на и свя­той му­че­ни­цы Афа­на­сии и трех до­че­рей ее Фео­к­ти­сты, Фе­о­до­тии и Ев­док­сии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Пе­ре­не­се­ние чест­ных мо­щей свя­тых му­че­ни­ков Ки­ра и Иоан­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.