Канон святым мученикам Тимофею и Мавре Фиваидским

Припев: Святи́и му́ченицы Тимофе́е и Ма́вро, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 мая (03 мая ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Свяще́нных страда́лец свяще́нное и честно́е торжество́, лю́дие свяще́ннии, свяще́нно почти́м, я́ко да те́х мольба́ми от бе́д изба́вимся.

Священнопобе́дныя венцы́ от Христа́ прия́ти тща́щеся умре́ти па́че, не́же жи́ти, до́блии му́ченицы, я́ве изво́ливше, те́м сла́ву получи́ша.

Не убоя́вшеся боле́зней плотски́х, ни му́к устраши́вшеся, ни огня́ гони́телей, страстоте́рпцы му́ченицы, Христа́ на суди́щи му́жески пропове́дасте.

Богоро́дичен: Пресу́щное Сло́во, существо́ прие́м от чи́стых крове́й Твои́х, богосоде́ла на́с и тле́ния изба́ви, Чи́стая, сего́ ра́ди, ве́рнии, Тя́ всегда́ сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Бо́жия кни́ги лю́дем свяще́нно отверза́я и просвеща́я сердца́, во́ине Христо́в Тимофе́е, в честно́е муче́ние, ра́дуяся, вше́л еси́.

Боже́ственным жела́нием ду́шу распали́в, му́чениче, ко огню́ му́к приступи́л еси́ терпели́вно, те́мже тя́ Христо́ва боже́ственная роса́, блаже́нне, прохлади́.

У́м тво́й, воззре́нием к Бо́гу просвеща́емь, му́чениче, не чу́яше отню́д желе́з лю́тых прикоснове́ния, разжже́нных быва́ющих, сла́вне Тимофе́е.

Богоро́дичен: Сы́й естество́м безстра́стен Сы́н Тво́й, Де́во, прия́т пло́ть от крове́й Твои́х чи́стых и стра́стию кре́стною от страсте́й мя́, Чи́стая, изба́ви.

Конда́к, гла́с 4.

Многообра́зныя я́звы претерпе́вше и венцы́ от Бо́га прие́мше, о на́с моли́теся ко Го́споду, па́мять всесвяще́нную ва́шу соверша́ющих, превели́кий Тимофе́е и пресла́вная Ма́вро, е́же умири́ти гра́д и лю́ди, То́й бо е́сть ве́рных утвержде́ние.

Седа́лен, гла́с 1.

Поче́тше Бо́га, омрачи́ша пре́лесть Тимофе́й му́дрый и сла́вная Ма́вра и, вся́ко претерпе́вше, прехва́льнии, муче́ние, просвети́шася па́че лу́ч со́лнечных и бы́ша сослужи́тели а́нгелом, и́хже ве́рою сла́вим.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Вели́каго благосла́вия возжеле́вше, сподо́бистеся сего́, ча́да Све́та Боже́ственнаго бы́вше, великому́ченицы Христо́вы, а́нгелом равностоя́тели.

Святы́х чино́м сочета́вся и благопослушли́ве у́ши к Боже́ственным зако́ном име́я, сла́вне, проверте́ния кре́пко претерпе́л еси́, Тимофе́е.

Воздви́гше тя́ на дре́во, суему́дреннии отягчава́ют ка́мением главу́, сла́вне Тимофе́е, но укрепля́ше тя́ Христо́с, боже́ственною стра́стию украша́ема.

Теку́щих непостоя́ннаго, блаже́ннии, возгнуша́стеся вои́стинну тече́ния и са́ми себе́ боле́знем отда́сте, сего́ ра́ди я́же от ве́ка блага́я восприя́сте.

Богоро́дичен: Чистоты́ селе́ние, жили́ще Влады́ки все́х и проро́ков все́х сбытие́, Богора́дованная Чи́стая, пою́щия Тя́ уще́дри.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Супру́жника своего́, Ма́вро, светови́дных слове́с послу́ша любе́зно и, омраче́ние зло́е отве́ргши, све́т была́ еси́ муче́нием, богоблаже́нная.

Боже́ственным Ду́хом себе́, Ма́вро, вооружи́вши, честна́я, к боре́нию льсти́ваго, ра́дуяся, изошла́ еси́ и, сего́ побе́ждши, побе́дныя венцы́, му́ченице, прия́ла еси́.

Еди́наго Тя́, Го́спода Иису́са, испове́давши честна́я, руко́ю челове́ка созда́вшаго, посека́ется пе́рст ручны́х, непра́ведное томле́ние му́жески терпя́щи.

Богоро́дичен: Бу́рю помышле́ний, воста́ния страсте́й, напа́стей волне́ние утиши́, Де́во Богора́дованная, и спаси́ мя́, пою́ща вели́чия Твоя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Святи́и му́ченицы, я́дрилом Креста́ духо́вно окриля́еми, напа́стей пучи́ну без вре́да ве́рою претеко́сте и в Боже́ственных приста́нищах почи́ша.

Разже́гше коно́б, в то́й тя́, Христа́ испове́дающу, вверго́ша злочести́вии, но пребыла́ еси́ неврежде́на, росо́ю Ду́ха обре́тше тя́, Ма́вро, прохлажде́ну.

Связа́еми му́ченицы вся́ вяза́ния вра́жия му́жески разреши́сте и любо́вию до конца́ Христу́ ду́ши привяза́сте, пло́ти отложе́нием, всеприснопа́мятнии.

Богоро́дичен: Всеблага́я Влады́чице, Я́же Преблага́го Бо́га пло́тию ро́ждши, озло́бленное страстьми́ мое́ се́рдце ублажи́, да ве́рою и любо́вию велича́ю Тя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Не чу́яше, свеща́ми, пресла́вная, опаля́ема всю́ду, о́гнь в се́рдцы любве́ нося́щи Христо́в и Сему́ вопию́щи приле́жно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Дрема́ние от о́чию отри́нул зло́бное, о Тимофе́е! претерпе́л еси́ о́чию ослепле́ние, Христа́ серде́чныма очи́ма зря́ и поя́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

До́льняя презре́вше, боже́ственнии му́ченицы, вы́шнее же жили́ще насле́доваша, свяще́нными да почту́тся пе́сньми, пою́ще непреста́нно с на́ми: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Препе́тая Де́во, препе́таго Бо́га поро́ждшая, пою́щия Тя́ прича́стники покажи́ све́та и изба́ви гее́нны, и огня́, и вся́каго вре́да вра́жия моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Соблюда́юще зако́ны Вседержи́теля, беззако́ннующих держа́ве не приклони́стеся, че́сти лука́вым де́моном не принесо́сте, му́ченицы до́блии, Госпо́дни насле́дницы.

Сопряже́нием изря́дным я́ве совокупля́еми, и́го Госпо́дне ле́гкое взя́сте ку́пно на вы́ю, му́ченицы, и му́ченическим сопричто́стеся стадо́м.

На дре́ве пострада́вше кре́стнем, прехва́льнии, на мно́ги дни́, изобрази́сте стра́сть честну́ю, на́с ра́ди Пострада́вшаго во́лею, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Ну́жднейшую вои́стинну сме́рть, святи́и, просте́ртием боле́зни претерпе́сте, те́мже к неболе́зненней жи́зни преста́вистеся, воспева́юще Христа́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́, Де́во, поро́ждши прекра́снаго добро́тою Христа́ Го́спода, боже́ственными ве́рныя заря́ми просвеща́ющаго, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Ви́дети сла́ву сподо́бистеся Себе́ Излия́вшаго за милосе́рдие, прехва́льнии, Того́ бо зако́ны сохрани́сте и о́бщницы Сего́ страсте́й бы́сте. Те́мже, соше́дшеся, благоче́стно ва́с почита́ем.

Часо́м равночи́сленну ме́ру сотвори́сте, му́дрии, но́щи и дни́ пригвожде́ни е́же за милосе́рдие ко Христу́ прибли́жшагося, Его́же испове́дающе, все́ми влады́чествующаго, в ру́це Сего́ ва́ша ду́хи преда́сте.

Во́инство а́нгел, ли́к блаже́нный проро́к, апо́стол, му́ченик и преподо́бных во исхо́д ва́ш собра́шася, все́х же Влады́ка венцы́ увязе́, му́ченицы, ва́с побе́дными, я́ко Преблаги́й.

На́м, любо́вию ва́с почита́ющим и честно́е ва́ше соверша́ющим торжество́, страда́льцы Христо́вы до́блии, разреше́ние грехо́в, жития́ исправле́ние и все́х лю́тых премене́ние, му́дрии, испроси́те.

Богоро́дичен: Све́том Твои́м мя́, Богора́дованная, в жена́х Де́во, просвети́, молю́ся, и огня́ ве́чнаго мя́ изба́ви, я́ко да велича́ю Тя́, я́ко да сла́влю Тя́, я́ко да по до́лгу воспою́ вели́чия Твоя́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Свѧще́нныхъ страда́лєцъ свѧще́нное и҆ честно́е торжество̀, лю́дїе свѧще́ннїи, свѧще́ннѡ почти́мъ: ꙗ҆́кѡ да тѣ́хъ мольба́ми ѿ бѣ́дъ и҆зба́вимсѧ.

Свѧщеннопобѣ̑дныѧ вѣнцы̀ ѿ хрⷭ҇та̀ прїѧ́ти тща́щесѧ, ᲂу҆мре́ти па́че, не́же жи́ти до́блїи мꙋ́чєницы ꙗ҆́вѣ и҆зво́ливше: тѣ́мъ сла́вꙋ полꙋчи́ша.

Не ᲂу҆боѧ́вшесѧ болѣ́зней плотски́хъ, ни мꙋ́къ ᲂу҆страши́вшесѧ, ни ѻ҆гнѧ̀ гони́телей, страстоте́рпцы мꙋ́чєницы, хрⷭ҇та̀ на сꙋди́щи мꙋ́жески проповѣ́дасте.

Бг҃оро́диченъ: Пресꙋ́щное сло́во, сꙋщество̀ прїе́мъ ѿ чⷭ҇тыхъ крове́й твои́хъ, бг҃осодѣ́ла на́съ, и҆ тлѣ́нїѧ и҆зба́ви, чⷭ҇таѧ, сегѡ̀ ра́ди вѣ́рнїи тѧ̀ всегда̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Бж҃їѧ кни̑ги лю́демъ свѧще́ннѡ ѿверза́ѧ, и҆ просвѣща́ѧ сердца̀, во́ине хрⷭ҇то́въ тїмоѳе́е, въ честно́е мꙋче́нїе ра́дꙋѧсѧ вше́лъ є҆сѝ.

Бжⷭ҇твеннымъ жела́нїемъ дꙋ́шꙋ распали́въ, мꙋ́чениче, ко ѻ҆гню̀ мꙋ́къ пристꙋпи́лъ є҆сѝ терпѣли́внѡ: тѣ́мже тѧ̀ хрⷭ҇то́ва бжⷭ҇твеннаѧ роса̀, блаже́нне, прохладѝ.

Оу҆́мъ тво́й воззрѣ́нїемъ къ бг҃ꙋ просвѣща́емь, мч҃ниче, не чꙋ́ѧше ѿню́дъ желѣ́зъ лю́тыхъ прикоснове́нїѧ разжже́нныхъ быва́ющихъ, сла́вне тїмоѳе́е.

Бг҃оро́диченъ: Сы́й є҆стество́мъ безстра́стенъ, сн҃ъ тво́й, дв҃о, прїѧ́тъ пло́ть ѿ крове́й твои́хъ чⷭ҇тыхъ, и҆ стрⷭ҇тїю крⷭ҇тною ѿ страсте́й мѧ̀, чⷭ҇таѧ, и҆зба́ви.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Многоѻбра̑зныѧ ꙗ҆́звы претерпѣ́вше, и҆ вѣнцы̀ ѿ бг҃а прїе́мше, ѡ҆ на́съ моли́тесѧ ко гдⷭ҇ꙋ, па́мѧть всесвѧще́ннꙋю ва́шꙋ соверша́ющихъ, превели́кїй тїмоѳе́е и҆ пресла́внаѧ ма́ѵро, є҆́же ᲂу҆мири́ти гра́дъ и҆ лю́ди: то́й бо є҆́сть вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Поче́тше бг҃а, ѡ҆мрачи́ша пре́лесть, тїмоѳе́й мꙋ́дрый и҆ сла́внаѧ ма́ѵра, и҆ всѧ́ко претерпѣ́вше прехва́льнїи мꙋче́нїе, просвѣти́шасѧ па́че лꙋ̑чъ со́лнечныхъ, и҆ бы́ша сослꙋжи́тели а҆́гг҃лѡмъ, и҆̀хже вѣ́рою сла́вимъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Вели́кагѡ благосла́вїѧ возжелѣ́вше, сподо́бистесѧ сегѡ̀, ча̑да свѣ́та бжⷭ҇твеннагѡ бы́вше, великомꙋ́чєницы хрⷭ҇тѡ́вы, а҆́гг҃лѡмъ равностоѧ́тели.

Ст҃ы́хъ чинѡ́мъ сочета́всѧ, и҆ благопослꙋшли́вѣ ᲂу҆́ши къ бжⷭ҇твєннымъ зако́нѡмъ и҆мѣ́ѧ, сла́вне, провертѣ̑нїѧ крѣ́пкѡ претерпѣ́лъ є҆сѝ, тїмоѳе́е.

Воздви́гше тѧ̀ на дре́во сꙋемꙋ́дреннїи, ѡ҆тѧгчава́ютъ ка́менїємъ главꙋ̀, сла́вне тїмоѳе́е: но ᲂу҆крѣплѧ́ше тѧ̀ хрⷭ҇то́съ, бжⷭ҇твенною стрⷭ҇тїю ᲂу҆краша́ема.

Текꙋ́щихъ непостоѧ́ннагѡ, блаже́ннїи, возгнꙋша́стесѧ вои́стиннꙋ тече́нїѧ, и҆ са́ми себѐ болѣ́знемъ ѿда́сте: сегѡ̀ ра́ди ꙗ҆̀же ѿ вѣ́ка блага̑ѧ воспрїѧ́сте.

Бг҃оро́диченъ: Чистоты̀ селе́нїе, жили́ще влⷣки всѣ́хъ, и҆ прⷪ҇ро́кѡвъ всѣ́хъ сбытїѐ, бг҃ора́дованнаѧ чⷭ҇таѧ, пою́щыѧ тѧ̀ ᲂу҆ще́дри.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Сꙋпрꙋ́жника своегѡ̀, ма́ѵро, свѣтови́дныхъ слове́съ послꙋ́ша любе́знѡ, и҆ ѡ҆мраче́нїе ѕло́е ѿве́ргши, свѣ́тъ была̀ є҆сѝ мꙋче́нїемъ, бг҃облаже́ннаѧ.

Бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ себѐ, ма́ѵро, воѡрꙋжи́вши, честна́ѧ, къ боре́нїю льсти́вагѡ, ра́дꙋѧсѧ, и҆зошла̀ є҆сѝ: и҆ сего̀ побѣ́ждши, побѣ̑дныѧ вѣнцы̀, мꙋ́ченице, прїѧ́ла є҆сѝ.

Є҆ди́наго тѧ̀ гдⷭ҇а і҆и҃са и҆сповѣ́давши честна́ѧ, рꙋко́ю человѣ́ка созда́вшаго, посѣка́етсѧ пє́рстъ рꙋчны́хъ, непра́ведное томле́нїе мꙋ́жески терпѧ́щи.

Бг҃оро́диченъ: Бꙋ́рю помышле́нїй, воста̑нїѧ страсте́й, напа́стей волне́нїе, ᲂу҆тишѝ, дв҃о бг҃ора́дованнаѧ, и҆ сп҃сѝ мѧ̀, пою́ща вели̑чїѧ твоѧ̑.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю̀ тѝ: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Свѧті́и мꙋ́чєницы, ꙗ҆́дриломъ крⷭ҇та̀ дꙋхо́внѡ ѡ҆крилѧ́еми, напа́стей пꙋчи́нꙋ безъ вре́да вѣ́рою претеко́сте, и҆ въ бжⷭ҇твенныхъ приста́нищахъ почи́ша.

Разже́гше коно́бъ, въ то́й тѧ̀ хрⷭ҇та̀ и҆сповѣ́дающꙋ вверго́ша ѕлочести́вїи: но пребыла̀ є҆сѝ неврежде́на, росо́ю дх҃а ѡ҆брѣ́тше тѧ̀, ма́ѵро, прохлажде́нꙋ.

Свѧза́еми мꙋ́чєницы, всѧ̑ вѧза̑нїѧ вра̑жїѧ мꙋ́жески разрѣши́сте, и҆ любо́вїю до конца̀ хрⷭ҇тꙋ̀ дꙋ́шы привѧза́сте, пло́ти ѿложе́нїемъ, всеприснопа́мѧтнїи.

Бг҃оро́диченъ: Всебл҃га́ѧ влⷣчце, ꙗ҆́же пребл҃га́го бг҃а пло́тїю ро́ждши, ѡ҆ѕло́бленное страстьмѝ моѐ се́рдце ᲂу҆блажѝ, да вѣ́рою и҆ любо́вїю велича́ю тѧ̀.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Не чꙋ́ѧше, свѣща́ми пресла́внаѧ ѡ҆палѧ́ема всю́дꙋ, ѻ҆́гнь въ се́рдцы любвѐ носѧ́щи хрⷭ҇то́въ и҆ семꙋ̀ вопїю́щи прилѣ́жнѡ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Дрема́нїе ѿ ѻ҆́чїю ѿри́нꙋлъ ѕло́бное, ѽ тїмоѳе́е! претерпѣ́лъ є҆сѝ ѻ҆́чїю ѡ҆слѣпле́нїе, хрⷭ҇та̀ серде́чныма ѻ҆чи́ма зрѧ̀, и҆ поѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Дѡ́льнѧѧ презрѣ́вше бжⷭ҇твеннїи мꙋ́чєницы, вы́шнее же жили́ще наслѣ́доваша, свѧще́нными да почтꙋ́тсѧ пѣ́сньми, пою́ще непреста́ннѡ съ на́ми: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Препѣ́таѧ дв҃о, препѣ́таго бг҃а поро́ждшаѧ, пою́щыѧ тѧ̀ прича́стники покажѝ свѣ́та, и҆ и҆зба́ви гее́нны и҆ ѻ҆гнѧ̀, и҆ всѧ́кагѡ вре́да вра́жїѧ, моли́твами твои́ми.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Соблюда́юще зако́ны вседержи́телѧ, беззако́ннꙋющихъ держа́вѣ не приклони́стесѧ, че́сти лꙋка̑вымъ де́мѡнѡмъ не принесо́сте, мꙋ́чєницы до́блїи, гдⷭ҇ни наслѣ̑дницы.

Сопрѧже́нїемъ и҆зрѧ́днымъ ꙗ҆́вѣ совокꙋплѧ́еми, и҆́го гдⷭ҇не ле́гкое взѧ́сте кꙋ́пнѡ на вы́ю, мꙋ́чєницы, и҆ мꙋ́ченичєскимъ сопричто́стесѧ стадѡ́мъ.

На дре́вѣ пострада́вше кре́стнѣмъ, прехва́льнїи, на мнѡ́ги дни̑, и҆з̾ѡбрази́сте стра́сть честнꙋ́ю, на́съ ра́ди пострада́вшагѡ во́лею: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Нꙋ́жднѣйшꙋю вои́стиннꙋ сме́рть, свѧті́и, просте́ртїемъ болѣ̑зни претерпѣ́сте: тѣ́мже къ неболѣ́зненнѣй жи́зни преста́вистесѧ, воспѣва́юще хрⷭ҇та̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆краси́ласѧ є҆сѝ, дв҃о, поро́ждши прекра́снаго добро́тою хрⷭ҇та̀ гдⷭ҇а, бжⷭ҇твенными вѣ̑рныѧ зарѧ́ми просвѣща́ющаго: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно, є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и, тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Ви́дѣти сла́вꙋ сподо́бистесѧ себѐ и҆злїѧ́вшагѡ за милосе́рдїе, прехва́льнїи, Тогѡ̀ бо зако́ны сохрани́сте, и҆ ѻ҆́бщницы сегѡ̀ стрⷭ҇те́й бы́сте. Тѣ́мже, соше́дшесѧ, благоче́стнѡ ва́съ почита́емъ.

Часѡ́мъ равночи́сленнꙋ мѣ́рꙋ сотвори́сте, мꙋ́дрїи, нѡ́щи и҆ дни̑ пригвожде́ни, є҆́же за милосе́рдїе ко хрⷭ҇тꙋ̀ прибли́жшагѡсѧ: Є҆го́же и҆сповѣ́дающе, всѣ́ми влⷣчествꙋющаго, въ рꙋ́цѣ Сегѡ̀ ва́шѧ дꙋ́хи преда́сте.

Во́инство а҆́гг҃лъ, ли́къ блаже́нный прⷪ҇рѡ́къ, а҆пⷭ҇тѡлъ, мꙋ́чєникъ и҆ преподо́бныхъ, во и҆схо́дъ ва́шъ собра́шасѧ: всѣ́хъ же влⷣка вѣнцы̀ ᲂу҆вѧзѐ, мꙋ́чєницы, ва́съ побѣ́дными, ꙗ҆́кѡ пребл҃гі́й.

На́мъ любо́вїю ва́съ почита́ющымъ, и҆ честно́е ва́ше соверша́ющымъ торжество̀, страда́льцы хрⷭ҇тѡ́вы до́блїи, разрѣше́нїе грѣхѡ́въ, житїѧ̀ и҆справле́нїе, и҆ всѣ́хъ лю́тыхъ премѣне́нїе, мꙋ́дрїи, и҆спроси́те.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́томъ твои́мъ мѧ̀, бг҃ора́дованнаѧ въ жена́хъ дв҃о, просвѣтѝ, молю́сѧ, и҆ ѻ҆гнѧ̀ вѣ́чнагѡ мѧ̀ и҆зба́ви, ꙗ҆́кѡ да велича́ю тѧ̀, ꙗ҆́кѡ да сла́влю тѧ̀, ꙗ҆́кѡ да по до́лгꙋ воспою̀ вели̑чїѧ твоѧ̑.

Тимофе́й Фиваидский

Мученики Тимофей и Мавра

Свя­тые Ти­мо­фей и Мав­ра по­стра­да­ли за ве­ру во вре­мя го­не­ния им­пе­ра­то­ра Дио­кли­ти­а­на (284–305). Свя­той Ти­мо­фей про­ис­хо­дил из се­ла Пе­ра­пеи (Фива­и­да Еги­пет­ская), был сы­ном свя­щен­ни­ка по име­ни Пи­кол­по­сс и со­сто­ял чте­цом в цер­ков­ном кли­ре, а так­же хра­ни­те­лем и пе­ре­пис­чи­ком бо­го­слу­жеб­ных книг. На свя­то­го Ти­мо­фея бы­ло до­не­се­но, что он хра­нит хри­сти­ан­ские кни­ги, ко­то­рые по по­ве­ле­нию им­пе­ра­то­ра от­би­ра­ли и сжи­га­ли. Свя­то­го Ти­мо­фея при­ве­ли к пра­ви­те­лю Ари­а­ну, ко­то­рый по­тре­бо­вал вы­да­чи, свя­щен­ных книг. За от­каз вы­пол­нить при­ка­за­ние свя­то­го под­верг­ли страш­ным му­че­ни­ям. Ему вон­зи­ли в уши две рас­ка­лен­ные же­лез­ные пал­ки, от­че­го у стра­даль­ца вы­тек­ли гла­за, и он ослеп. Свя­той Ти­мо­фей му­же­ствен­но тер­пел боль и бла­го­да­рил Бо­га, что спо­до­бил­ся стра­дать за Него. Му­чи­те­ли по­ве­си­ли свя­то­го вниз го­ло­вой, вло­жив ему в рот ку­сок де­ре­ва, и при­вя­за­ли к его шее тя­же­лый ка­мень. Стра­да­ния свя­то­го Ти­мо­фея бы­ли на­столь­ко тяж­ки, что са­ми ис­пол­ни­те­ли каз­ни ста­ли про­сить пра­ви­те­ля осла­бить ис­тя­за­ния. В это вре­мя Ари­а­ну со­об­щи­ли, что у Ти­мо­фея есть мо­ло­дая су­пру­га по име­ни Мав­ра, на ко­то­рой он же­нил­ся все­го 20 дней на­зад. Ари­ан при­ка­зал при­ве­сти Мав­ру, на­де­ясь, что в ее при­сут­ствии непре­клон­ность му­че­ни­ка по­ко­леб­лет­ся. По прось­бе Мав­ры изо рта му­че­ни­ка вы­ну­ли ку­сок де­ре­ва, чтобы он мог го­во­рить. Свя­той Ти­мо­фей убе­дил же­ну не бо­ять­ся му­че­ний и ид­ти вме­сте с ним на по­двиг. Свя­тая Мав­ра от­ве­ти­ла: "Я го­то­ва уме­реть с то­бой" – и сме­ло ис­по­ве­да­ла се­бя хри­сти­ан­кой. Ари­ан при­ка­зал вы­рвать ей во­ло­сы на го­ло­ве и от­ру­бить паль­цы на ру­ках. Свя­тая Мав­ра с ра­до­стью пе­ре­нес­ла пыт­ки и да­же бла­го­да­ри­ла пра­ви­те­ля за му­ки, пре­тер­пе­ва­е­мые во ис­куп­ле­ние гре­хов. То­гда Ари­ан при­ка­зал бро­сить свя­тую Мав­ру в ки­пя­щий ко­тел, но она не ощу­ща­ла бо­ли и оста­лась невре­ди­мой. За­по­до­зрив, что слу­ги из со­стра­да­ния к му­че­ни­це на­пол­ни­ли ко­тел хо­лод­ной во­дой, Ари­ан по­до­шел и ве­лел свя­той брыз­нуть ему на ру­ку во­ды из кот­ла. Ко­гда му­че­ни­ца вы­пол­ни­ла это, Ари­ан вскрик­нул от бо­ли и от­дер­нул обо­жжен­ную ру­ку. То­гда, мгно­вен­но по­ви­ну­ясь си­ле чу­да, Ари­ан ис­по­ве­дал Бо­га, в Ко­то­ро­го ве­ру­ет Мав­ра, ис­тин­ным Бо­гом и при­ка­зал от­пу­стить свя­тую, но силь­на еще бы­ла власть диа­во­ла над пра­ви­те­лем, и вско­ре он вновь стал убеж­дать свя­тую Мав­ру при­не­сти жерт­ву бо­гам. Ни­че­го не до­бив­шись, Ари­ан еще бо­лее рас­па­лил­ся са­та­нин­ской яро­стью и стал из­мыш­лять но­вые му­че­ния. То­гда на­род стал воз­му­щать­ся и тре­бо­вать пре­кра­ще­ния из­де­ва­тель­ства над ни в чем непо­вин­ной жен­щи­ной. Но свя­тая Мав­ра, об­ра­тив­шись к на­ро­ду, ска­за­ла: "Пусть ни­кто не за­щи­ща­ет ме­ня, один у ме­ня За­щит­ник – Бог, на Ко­то­ро­го я упо­ваю".

На­ко­нец, по­сле дол­гих ис­тя­за­ний Ари­ан при­ка­зал рас­пять му­че­ни­ков. В те­че­ние де­вя­ти дней ви­се­ли они на кре­стах ли­цом друг к дру­гу.

На де­ся­тый день му­че­ни­че­ско­го по­дви­га свя­тые пре­да­ли Гос­по­ду свои ду­ши. Это про­изо­шло в 286 го­ду. Впо­след­ствии в Кон­стан­ти­но­по­ле ста­ла тор­же­ствен­но празд­но­вать­ся па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ти­мо­фея и Мав­ры и был по­стро­ен храм в их честь.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Ти­мо­фея и Мав­ры" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Ма́вра Фиваидская

Мученики Тимофей и Мавра

Свя­тые Ти­мо­фей и Мав­ра по­стра­да­ли за ве­ру во вре­мя го­не­ния им­пе­ра­то­ра Дио­кли­ти­а­на (284–305). Свя­той Ти­мо­фей про­ис­хо­дил из се­ла Пе­ра­пеи (Фива­и­да Еги­пет­ская), был сы­ном свя­щен­ни­ка по име­ни Пи­кол­по­сс и со­сто­ял чте­цом в цер­ков­ном кли­ре, а так­же хра­ни­те­лем и пе­ре­пис­чи­ком бо­го­слу­жеб­ных книг. На свя­то­го Ти­мо­фея бы­ло до­не­се­но, что он хра­нит хри­сти­ан­ские кни­ги, ко­то­рые по по­ве­ле­нию им­пе­ра­то­ра от­би­ра­ли и сжи­га­ли. Свя­то­го Ти­мо­фея при­ве­ли к пра­ви­те­лю Ари­а­ну, ко­то­рый по­тре­бо­вал вы­да­чи, свя­щен­ных книг. За от­каз вы­пол­нить при­ка­за­ние свя­то­го под­верг­ли страш­ным му­че­ни­ям. Ему вон­зи­ли в уши две рас­ка­лен­ные же­лез­ные пал­ки, от­че­го у стра­даль­ца вы­тек­ли гла­за, и он ослеп. Свя­той Ти­мо­фей му­же­ствен­но тер­пел боль и бла­го­да­рил Бо­га, что спо­до­бил­ся стра­дать за Него. Му­чи­те­ли по­ве­си­ли свя­то­го вниз го­ло­вой, вло­жив ему в рот ку­сок де­ре­ва, и при­вя­за­ли к его шее тя­же­лый ка­мень. Стра­да­ния свя­то­го Ти­мо­фея бы­ли на­столь­ко тяж­ки, что са­ми ис­пол­ни­те­ли каз­ни ста­ли про­сить пра­ви­те­ля осла­бить ис­тя­за­ния. В это вре­мя Ари­а­ну со­об­щи­ли, что у Ти­мо­фея есть мо­ло­дая су­пру­га по име­ни Мав­ра, на ко­то­рой он же­нил­ся все­го 20 дней на­зад. Ари­ан при­ка­зал при­ве­сти Мав­ру, на­де­ясь, что в ее при­сут­ствии непре­клон­ность му­че­ни­ка по­ко­леб­лет­ся. По прось­бе Мав­ры изо рта му­че­ни­ка вы­ну­ли ку­сок де­ре­ва, чтобы он мог го­во­рить. Свя­той Ти­мо­фей убе­дил же­ну не бо­ять­ся му­че­ний и ид­ти вме­сте с ним на по­двиг. Свя­тая Мав­ра от­ве­ти­ла: "Я го­то­ва уме­реть с то­бой" – и сме­ло ис­по­ве­да­ла се­бя хри­сти­ан­кой. Ари­ан при­ка­зал вы­рвать ей во­ло­сы на го­ло­ве и от­ру­бить паль­цы на ру­ках. Свя­тая Мав­ра с ра­до­стью пе­ре­нес­ла пыт­ки и да­же бла­го­да­ри­ла пра­ви­те­ля за му­ки, пре­тер­пе­ва­е­мые во ис­куп­ле­ние гре­хов. То­гда Ари­ан при­ка­зал бро­сить свя­тую Мав­ру в ки­пя­щий ко­тел, но она не ощу­ща­ла бо­ли и оста­лась невре­ди­мой. За­по­до­зрив, что слу­ги из со­стра­да­ния к му­че­ни­це на­пол­ни­ли ко­тел хо­лод­ной во­дой, Ари­ан по­до­шел и ве­лел свя­той брыз­нуть ему на ру­ку во­ды из кот­ла. Ко­гда му­че­ни­ца вы­пол­ни­ла это, Ари­ан вскрик­нул от бо­ли и от­дер­нул обо­жжен­ную ру­ку. То­гда, мгно­вен­но по­ви­ну­ясь си­ле чу­да, Ари­ан ис­по­ве­дал Бо­га, в Ко­то­ро­го ве­ру­ет Мав­ра, ис­тин­ным Бо­гом и при­ка­зал от­пу­стить свя­тую, но силь­на еще бы­ла власть диа­во­ла над пра­ви­те­лем, и вско­ре он вновь стал убеж­дать свя­тую Мав­ру при­не­сти жерт­ву бо­гам. Ни­че­го не до­бив­шись, Ари­ан еще бо­лее рас­па­лил­ся са­та­нин­ской яро­стью и стал из­мыш­лять но­вые му­че­ния. То­гда на­род стал воз­му­щать­ся и тре­бо­вать пре­кра­ще­ния из­де­ва­тель­ства над ни в чем непо­вин­ной жен­щи­ной. Но свя­тая Мав­ра, об­ра­тив­шись к на­ро­ду, ска­за­ла: "Пусть ни­кто не за­щи­ща­ет ме­ня, один у ме­ня За­щит­ник – Бог, на Ко­то­ро­го я упо­ваю".

На­ко­нец, по­сле дол­гих ис­тя­за­ний Ари­ан при­ка­зал рас­пять му­че­ни­ков. В те­че­ние де­вя­ти дней ви­се­ли они на кре­стах ли­цом друг к дру­гу.

На де­ся­тый день му­че­ни­че­ско­го по­дви­га свя­тые пре­да­ли Гос­по­ду свои ду­ши. Это про­изо­шло в 286 го­ду. Впо­след­ствии в Кон­стан­ти­но­по­ле ста­ла тор­же­ствен­но празд­но­вать­ся па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ти­мо­фея и Мав­ры и был по­стро­ен храм в их честь.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Ти­мо­фея и Мав­ры" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.