Канон святым отцам

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Скры́вшаго дре́вле, гони́теля мучи́теля — под земле́ю скры́ша спасе́нных о́троцы; но мы́ я́ко отрокови́цы, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Дне́сь собо́р Боже́ственных оте́ц Христо́во Рождество́ предпра́зднует све́тло, и пропису́ет сие́ пресла́вная благода́ть: Авраа́м бо о́браз зако́на и о́троцы су́ть.

Дре́вле прие́млет Божество́ Еди́но Триипоста́сное свяще́нный Авраа́м, ны́не же сопресто́льное Сло́во О́тчее Боже́ственным Ду́хом к де́тем прихо́дит, сла́вно восхваля́емое.

Число́м и ве́рою Боже́ственныя Тро́ицы безбо́жие низве́ргше, в пещи́ де́ти о́бразы чу́вственными сокрове́нныя Бо́жия та́йны ми́ру прояви́ша.

Авраа́м изба́вися от руки́ непра́ведныя, пла́мене же пе́щнаго Боже́ственнии о́троцы иногда́, и Дании́л проро́к от звере́й и ро́ва спасе́ся. Те́мже ны́не Рождество́ Христо́во предпра́зднуем.

Богоро́дичен: Обра́дованная, Безневе́стная Ма́ти, Де́во нетле́нная, блажи́м Тя́: и́бо от ро́да Авраа́мля и пле́мене Дави́дова процвела́ еси́, Христа́ же родила́ еси́, проро́ки пропове́даннаго пре́жде.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Тебе́, на вода́х пове́сившаго всю́ зе́млю неодержи́мо, тва́рь, ви́девши на ло́бнем ви́сима, у́жасом мно́гим содрога́шеся, не́сть свя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи.

Ю́же по о́бразу сла́ву и по подо́бию Бо́жию ве́рно соблюда́юще, злата́го о́браза пла́мень огне́м духо́вным страда́льчески угаси́ша о́троцы, пою́ще: Еди́наго Го́спода зна́ем.

Му́дростию обложе́ни и Ду́ха си́лою, о́троцы мудрецы́ Вавило́нския плене́ннии посрами́ша и де́рзостне взыва́ху: не́сть свя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.

Ра́дуется и сликовству́ет с детьми́ и проро́ки зако́н и предъигра́ет Госпо́дню Боже́ственному прише́ствию дне́сь, и Авраа́м ра́дуется, я́ко от се́мене его́ ви́де Го́спода воплоща́ема.

Богоро́дичен: Зача́тие без стра́сти, прия́тие па́че сло́ва про́йде Рождества́ Твоего́, Богоро́дице: проро́ки бо пропове́данное па́че естества́ та́инство на́м яви́ся, Сло́во Бо́жие, Сы́й Бо́г.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние прови́дя, Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: Ты́ си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, приобща́яся су́щим во а́де, я́ко Всеси́лен.

Отце́в нача́ток: Авраа́ма, Исаа́ка и Иа́кова почти́м, я́ко из те́х се́мене возсия́ Христо́с, вопло́щся из Де́вы, я́ко Всеси́лен.

Пропису́яй бу́дущая соше́ствию Христо́ву Дании́л зве́ри, я́ко о́вцы, показа́ все́м я́ве: прови́де бо бу́дущее, я́ко проро́к Бо́жий.

Грехо́вным не привлече́ни я́дом, от пла́мене изба́вистеся, де́ти: зла́та бо чисте́йше су́ще му́дрии, в пещи́ пре́лести не слия́шася.

Богоро́дичен: Велегла́сно пропове́дуется ожида́ние язы́ков и спасе́ние ми́ра — па́че естества́ Рождество́ Твое́, Пречи́стая, Честна́я, Его́же пое́т оте́ческая па́мять дне́сь.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, к на́м ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Све́т ви́дев Невече́рний, из но́щи у́треневав взыва́ше: воскре́снут ме́ртвии, и воста́нут су́щии во гробе́х, и вси́ земноро́днии возра́дуются.

Отце́в нача́ток, я́ко началовожда́ зако́на и благода́ти, от ро́да Авраа́мля дне́сь Дании́ла Боже́ственнаго почти́м: я́ко проро́к бо Бо́жий предвозвести́ Христа́ от Де́вы и Сего́ предусрета́ет Боже́ственное рожде́ние.

Прописа́вше я́сно к на́м Госпо́дне прише́ствие А́нгеловым соше́ствием, угаси́ша Авраа́мстии о́троцы пе́щь и, тучеро́сен о́гнь соде́лавше, в се́м ве́рою о́браза злата́го сла́ву изнури́ша.

Загради́ уста́ звере́й Дании́л в ро́ве Ду́хом, о́гненную же кре́пость угаси́ша Авраа́мстии о́троцы благода́тию и, спа́сшеся си́и от тли́, предвозвеща́ют Христа́ из Де́вы, моля́ще я́ко Изба́вителя спасе́ния на́шего.

Богоро́дичен: Боже́ственным Ду́хом явля́я от на́с безстра́стно Твое́ прия́тие, Иса́ия вопия́ше, Го́споди, бо́дрствуя зако́ном благода́ти: от ро́да у́бо Авраа́мля, от пле́мене же Иу́дова по пло́ти Де́ва, без се́мене, гряде́т, ражда́ющи.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Нра́в страннолюби́в, ве́ра же высока́ Авраа́ма, су́ща пра́отца; те́мже, Боже́ственное та́инство обра́зне прие́м, ра́довашеся, пред Христо́м же теки́й ны́не весели́тся.

Тва́рь повину́ ны́не ве́ра отроко́м да́ром Зижди́теля: о́гнь бо всея́дец и безсту́дный устыде́ся чту́щих огня́ де́лателя, Иису́са Христа́.

Ми́ра свире́пство прише́ствием Христо́вым сочисля́тися изъяви́, к ми́ру глубо́кому боголе́пно, загради́в уста́ льво́в, Дании́л проро́к в ро́ве иногда́.

Богоро́дичен: Из ложе́сн родила́ еси́ де́вственных Христа́, Мари́е, Ма́ти безму́жная, Его́же проро́цы ви́девше духо́вне, Того́ предликовству́ют ны́не отцы́ рожде́ственная.

Конда́к, гла́с 6:

Рукопи́саннаго о́браза не поче́тше, но Неопи́санным Существо́м защити́вшеся, треблаже́ннии, в по́двизе огня́ просла́вистеся; среде́ же пла́мене нестерпи́маго стоя́ще, Бо́га призва́сте: ускори́, о Ще́дрый! И потщи́ся, я́ко ми́лостив, в по́мощь на́шу, я́ко мо́жеши хотя́й.

И́кос:

Простри́ Твою́ ру́ку, е́юже дре́вле прия́ша искуше́ние еги́птяне борю́щии и евре́и бори́мии, не оста́ви на́с, да не пожре́т на́с сме́рть, жа́ждущая на́с, и сатана́, ненави́дяй на́с; но прибли́жися на́м и пощади́ ду́ши на́ша, я́коже пощади́л еси́ иногда́ о́троки Твоя́, су́щия в Вавило́не, непреста́нно сла́вящия Тя́, и вве́рженныя Тебе́ ра́ди в пе́щь, и от сея́ вопию́щия Ти́: ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся, я́ко ми́лостив, на по́мощь на́шу, я́ко мо́жеши хотя́й.

И́н, гла́с 1.

Весели́ся, Вифлее́ме, Евфра́фо, гото́вися: се́ бо А́гница, Па́стыря вели́каго во утро́бе нося́щи, е́же роди́ти тщи́тся, Его́же зря́ще, Богоно́снии отцы́ веселя́тся, с па́стырьми пою́ще Де́ву доя́щую.

И́кос:

Твоего́ Рождества́, Де́во, све́тлость зря́ще сия́ющую, Авраа́м Боголюби́вый, Исаа́к приснопа́мятный, Иа́ков и ве́сь Богосо́бранный ли́к святы́х ра́дуется и тва́рь приведо́ша к Твоему́ сре́тению ра́достными рече́нии: ра́дости бо Хода́таица все́м яви́лася еси́, во утро́бе заче́ншая иногда́ в Вавило́не Ви́деннаго, и о́троки, в пе́щь непра́ведне вве́рженныя, неопа́льны Соблю́дшаго, и Тя́ Показа́вшаго па́че вся́каго ра́зума. Те́м и воспева́ют Зри́маго в рука́х Ю́ницы, пою́ще Де́ву доя́щую.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене, во Гро́бе ме́ртв, бездыха́нен полага́ется, во спасе́ние на́с пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Христа́ роди́в по пло́ти, ве́рою, родонача́льниче о́тче Авраа́ме, яви́лся еси́ язы́ков ду́хом оте́ц я́ве, во спасе́ние на́с, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Безду́шнаго шу́ма, вотще́ восклица́ющаго, одушевле́нных посрами́ пе́снь: пе́щь бо, огне́м горя́щую, телесы́ попира́юще, о́троцы невре́дно Изба́вителю пою́т: Бо́же, благослове́н еси́.

Виде́нием воззре́в духо́вным, проро́к дре́вле Дании́л Христо́во яви́ второ́е прише́ствие и я́же в не́м стра́шная предвозвеща́ет, вопия́: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Стра́нное чу́до, во проро́цех повеству́емое и отце́м дре́вле явле́нно: Де́ва Чи́стая, роди́ти хотя́щи, прии́де на спасе́ние на́с, песнопою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й, и во Гро́б ма́л странноприе́млется. Его́же, о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.

Твое́ заколе́ние предъизобразу́я, Авраа́м, Христе́, его́же роди́ сы́на, на горе́ повину́яся Тебе́, Влады́ко, я́коже овча́, взы́де пожре́ти хотя́й ве́рою; но возврати́ся, ра́дуяся с ни́м, и сла́вя и превознося́ Тя́, Изба́вителя ми́ра.

Пла́менем неутружде́нным, Христе́, облече́ну Ти́, я́ко ри́зою Боже́ственною, о́гнь святы́х о́трок Твои́х угаси́ зело́, и роса́ Твои́м низхожде́нием пою́щим шумя́ше: свяще́нницы по́йте, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Дае́тся льво́м в сне́дь, судо́м непра́ведным, проро́к Дании́л, но имя́ше повеле́нием воздержа́ния, спо́стники благоче́стно зве́ри во глубине́ ро́вища. Того́ моли́твами, Авраа́ма же и отроко́в, спаси́ в ми́ре, Христе́, пою́щия Тя́.

Богоро́дичен: Его́же провозвести́ша ве́рно проро́честии гла́си, Иису́са Емману́ила, в челове́честе о́бразе гряду́ща, Бо́жия и О́тча, Сы́на же и Собезнача́льное Сло́во, от Ду́ха Свята́го Де́ва Мари́я ражда́ет неискусому́жно в Вифлее́ме гра́де.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во Гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́, Сы́на: воста́ну бо, и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою, непреста́нно я́ко Бо́г, ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющия.

Су́щих пре́жде зако́на отце́в пра́здник соверша́юще, от ни́х боголе́пно почти́м Христа́: Авраа́м бо, ку́пно и Исаа́к, и Иа́ков, проро́ков и зако́на яви́шася основа́ние и благода́ти ве́рою Ду́ха пропове́дницы.

Огне́м показа́вый Моисе́ю в купине́ па́че ума́ богови́дне та́инство Бо́г, во о́гнь к де́тем низше́д То́йже, огне́м есте́ственным Божества́ Его́ пе́щный пла́мень ро́су показа́.

Со Авраа́мом, соше́дшеся, пресвяти́и де́ти и Дании́л, ди́вный проро́к Бо́жий, Исаа́к и Иа́ков, с Моисе́ем и Ааро́н, Христо́ва пре́жде Рождества́ ликовству́ют ве́рно, моля́щеся непреста́нно, во е́же спасти́ся на́м.

Богоро́дичен: Сра́дуется вся́ тва́рь Твоему́ Рождеству́, Де́во, Еде́ма бо Вифлее́м отве́рзе на́м. И се́ дре́ва жи́зни вси́ наслажда́ющеся ве́рно, вопие́м приле́жно: моли́твы на́ша, Влады́чице, испо́лни.

Сла́ва: Патриа́рхов избра́ннии и пре́жде зако́на отцы́ ве́рою предвозсия́ша, Авраа́м, Исаа́к же и Иа́ков, я́ко свети́льницы: вси́ бо проро́цы и пра́ведницы возсия́вша от ни́х, я́ко свещи́ светови́дныя, и тва́рь всю́ луча́ми просвети́ша честна́го проро́чества, и приле́жно мо́лятся к Бо́гу о ми́ре.

И ны́не: А́гница нескве́рная, А́гнца ро́ждшая, Сло́ва Пребезнача́льнаго, в после́дняя времена́, бя́ше сие́ чу́дно, Ада́мова вну́ка и Дави́дова по достоя́нию; Ея́же несказа́нное Рождество́ отце́в мно́жество предпра́зднствует досто́йно.