Канон святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне

Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 22 сентября (09 сентября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Свещу́, мы́сленное Со́лнце возблиста́вшую, пло́тию от Нея́ возсия́вшее, доброде́телей све́тлостьми просиява́юще, роди́ти сподо́бистеся, А́нно богому́драя и Иоаки́м присноблаже́нный.

Всеобра́зным зре́нием к Бо́гу и́стинно богоприя́тный Иоаки́м и А́нна боже́ственная, неукло́нно моля́щеся, Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша, пребо́льшую всея́ тва́ри свя́тостию.

Превысоку́ иму́ще жи́знь, жития́ же све́тлость, все́х вку́пе роди́телей бы́сте земны́х превы́шшии, Нетле́нну Де́ву я́ко роди́вше и богоотцы́ и́стинно Тоя́ ра́ди бы́вше.

Богоро́дичен: Спасе́ния всего́ нача́льницы, блаже́ннейший Иоаки́м и А́нна сла́вная, Чи́стую, и Непоро́чную, и Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша, богоче́стия Сию́ прие́мше воздая́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Непло́дствующая, и дете́й лише́нная, и слеза́ми Соде́теля моля́щая, еди́ну Благослове́нную сподо́билася еси́ роди́ти, богоприя́тная А́нно, зову́щи, я́ко не́сть свя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди.

И́же сожи́тельницу обогати́в Боже́ственною благода́тию, Иоаки́м боже́ственный и богоглаго́ливый Хода́таицу спасе́ния челове́ком роди́ти сподо́бися. К Не́йже взыва́ем, я́ко не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.

Воспое́м всечестну́ю сопру́гу, от нея́же возсия́ на́м Де́ва, все́х тва́рей превы́шши су́щи, Бо́га бо роди́, к Нему́же возопии́м, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Непло́днаго поно́са избе́гши, роди́ А́нна Богоро́дицу, Е́вы бо поноше́ние пресла́вно потре́бльшую, к Не́йже взыва́ем, я́ко не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 5.

Иоаки́м и А́нна торжеству́ют, по Бо́зе бо досто́йно благода́ть обрето́ша и роди́ша пло́д, богоприя́тен хра́м, Де́ву и Чи́стую Ма́терь Бо́жию, еди́ну Благослове́нную, моля́щуюся непреста́нно спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ра́дуяся, Де́ву от непло́дове прие́млет, Ея́же ра́ди непло́дие мирско́е разреши́ся, Рождество́м де́вствующую, Иоаки́м богому́дрый и богоприя́тный.

Пра́отец Бо́жий Иоаки́м ны́не предлага́ет на́м трапе́зу духо́вную, пребога́тый: я́ко Богома́терь и Пренетле́нную Отрокови́цу роди́л е́сть.

Умерщвле́ния и тли́ челове́ки спа́сшую благода́ть предлага́ет, хотя́щую бы́ти Ма́терь Бо́жию, Сло́во Присносу́щное прие́мшую, несказа́нно воплоща́емое.

От ко́рене Иессе́ева сопру́г возсия́, от него́же прозябе́ же́зл, Цве́т нося́щий, всего́ мя́ челове́ка облагово́нствующь ми́ром Божества́.

Богоро́дичен: Напра́ви мое́, Богоро́дице, житие́, повеле́нии Боже́ственными наставля́ющи вопло́щшагося Сло́ва из Тебе́, и к све́ту наста́ви, Де́во Ма́ти, Мари́е Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Целому́дренная дво́ица, чистоты́ заря́ сия́ющая, Ю́же де́вства боже́ственным сия́нием украси́вшую непло́дное естество́ челове́ческое на́м породи́ А́нна и Иоаки́м богоприя́тный.

Де́вственный богоукра́шенный престо́л, И́же все́х превы́шши, дла́нию Боже́ственною, целому́дрия честны́й сопру́г и богому́драя дво́ица породи́, А́нна и Иоаки́м всехва́льнии.

Восто́ку свы́ше я́вльшуся в наставле́ние заблу́ждших светоно́сную две́рь боже́ственный Иоаки́м и А́нна, богому́дренно пожи́вшии, роди́ти, богови́дцы, я́ве сподо́бишася.

Зако́на Но́ваго богопи́санную скрижа́ль, на не́йже реше́ние грехо́в Ве́тхаго Зако́на Боже́ственное Сло́во прообрази́ пре́жде, я́ко от ка́мене, ны́не усече́ манове́нием Вседержи́тель от непло́дове.

Богоро́дичен: Заре́ю Твое́ю, Богома́ти, уму́ моему́ озари́тися, омраче́нному грехо́м, повели́, Де́во, неве́дения мра́к и прегреше́ний потребля́ющи, ины́я бо па́че Тебе́ храни́тельницы не ве́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Плодови́тое се́мя, е́же дре́вле непло́ды А́нна восприе́мши, от Боже́ственнаго осия́ния Отрокови́цу роди́ти сподо́бися, все́ми тварьми́ влады́чествующую.

Ны́не непло́ды ро́ждши, во́лею Бо́жиею, покоре́нием прия́ти Де́ву, ро́ждшую кроме́ плотски́я во́ли, Самому́ восхоте́вшу Бо́гу проявле́нно.

Озари́вся Иса́ия Ду́хом, Иоаки́ма и А́нны рождество́, сви́ток но́в, ви́де, в не́мже написа́ся Сло́во воплоща́емо.

Богоро́дичен: Та́инству предтече́т та́инство: пре́жде бо неплодя́щая благода́ть породи́ спасе́ния Хода́таицу, де́вства рожде́нием я́вльшуюся на́м.

Конда́к, гла́с 2.

Ра́дуется ны́не А́нна, непло́дства разреши́вшися соу́з, и пита́ет Пречи́стую, созыва́ющи вся́ воспе́ти Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.

И́кос:

Я́же у́з пре́жде безча́дства моли́твою изба́вльшися, призыва́ет ны́ спра́здновати чудеси́ и да́ры принести́ Рожде́нней, моля́щияся пред Не́ю с любо́вию, Е́йже я́ко иногда́ де́вы предтеча́ху ско́ро, лику́юще и вопию́ще: се́ прии́де все́х воззва́ние, се́ Ада́м свободи́ся, я́ко А́нна пло́д прозябе́, еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

От ко́рене прозя́бши, дво́ице свята́я, Дави́да богому́драго, же́зл всесвяще́нный, Де́ву Чи́стую, ми́ру породи́сте, Цве́т свяще́ннейший на́м, Христа́, безсе́менно возсия́вшую.

Свещу́ многосве́тлую Богоро́дицу А́нна боже́ственная, я́коже златоза́рен све́щник, нося́щи, ми́р ве́сь просвети́ боже́ственным све́том, де́вства све́тлыми сия́ньми.

Прароди́телие сла́внии воплоти́вшагося за неизрече́нную ми́лость Бо́га Вседержи́теля от Дще́ре богому́дрыя ва́шея, пребога́тии, ны́не мне́, прибе́гшему к ва́м, согреше́ний разреше́ние испроси́те.

Богоро́дичен: Я́ко су́ще пребо́льшии роди́телей, все́ми Влады́чествующую тва́рьми роди́сте, Мари́ю Пречи́стую, ро́ждшую Бо́га, пло́тию обложе́на, на́м уподо́бльшася за благоутро́бие мно́гое.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Бога́тством кипя́щии доброде́телей сла́вою Боже́ственною укра́шенную Цари́цу Де́ву Иоаки́м честны́й и А́нна целому́дренная роди́ша, Ю́же вся́ тва́рь пое́т я́ко Богоро́дицу.

Же́зл си́лы на́м ва́ми, дру́ги Бо́жиими, по́слан бы́сть, Всенепоро́чная Неве́ста, Е́юже посреде́ враго́в безбо́жных одолева́ем, кова́рствия те́х попира́юще.

Ору́жие на́м от Бо́га благоволе́ния тобо́ю, сопру́же свяще́ннейший, дарова́ся, и́мже ны́не мы́, ве́рнии, кра́сне при́сно венча́емся, Бо́га ро́ждшая Чи́стая Де́во Ма́ти.

Си́ла Бо́жия плодоноше́нием непло́дствующее чре́во отве́рзе, и предгряде́т Две́рь де́вства све́тлостьми, Ея́же ра́ди Сло́во прии́де к земны́м, вопло́щься неизрече́нным сло́вом.

Богоро́дичен: Светоли́тии из Тебе́ Воплоще́ннаго на́с ра́ди просвеще́нная дво́ица изря́дная роди́телей Твои́х да бу́дет, Пренепоро́чная Влады́чице, хода́тайство на́м бла́г небе́сных.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Единому́дреннии и единоду́шнии доброде́телию су́ще, Пречи́стыя Де́вы честни́и роди́телие, соверша́ющим усе́рдно прехва́льную и сла́вную па́мять ва́шу, свяще́ннейшии, спасти́ся моли́теся.

Па́жить разруши́сте сме́ртную, сла́внии, Жи́зни Ма́терь све́тло ро́ждшии, потре́бльшую сея́ прило́г и безсме́ртныя жи́зни исхода́таившую наде́жду ве́ры ра́ди.

Кра́сное я́ко со́лнце Иоаки́м, единя́яся светоно́сней луне́ А́нне, породи́ де́вства лучу́, Е́юже Заря́ Боже́ственнаго Существа́, Пло́ти по Ипоста́си соедини́вшися, на́м возсия́.

Целому́дренно пожи́вше и благоче́стно, блаже́ннии, ны́не сла́дости несказа́нныя сподо́бистеся, Богоявле́ния получи́вше И́же от ва́с ми́ру Я́вльшагося, Его́же моли́те спасти́ся душа́м на́шим.

Свети́лен.

Я́же Е́вы кля́тву Потре́бльшая ны́не ражда́ется от ста́рец непло́дных, от А́нны и Иоаки́ма, Ю́же со а́нгелы вси́ по до́лгу в пе́снех, ве́рнии, да восхва́лим.

Богоро́дичен: Я́ко от со́лнца со́лнце и от луны́ луна́, от А́нны и Иоаки́ма Всенепоро́чная Отрокови́ца роди́ся и просвети́ ми́ра концы́ Свои́м сия́нием, Ю́же пою́ще, досто́йно ублажи́м, соверша́юще честну́ю и́х па́мять.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть: препросла́вленный гдⷭ҇ь, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Свѣщꙋ̀ мы́сленное сл҃нце возблиста́вшꙋю, пло́тїю ѿ неѧ̀ возсїѧ́вшее, добродѣ́телей свѣ́тлостьми просїѧва́юще, роди́ти сподо́бистесѧ, а҆́нно бг҃омꙋ́драѧ, и҆ і҆ѡакі́мъ приснобл҃же́нный.

Всеѻбра́знымъ зрѣ́нїемъ къ бг҃ꙋ, и҆́стиннѡ бг҃опрїѧ́тный і҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна бжⷭ҇твеннаѧ, неꙋкло́ннѡ молѧ́щесѧ, пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ роди́ша, пребо́льшꙋю всеѧ̀ тва́ри свѧ́тостїю.

Превысокꙋ̀ и҆мꙋ́ще жи́знь, житїѧ́ же свѣ́тлость, всѣ́хъ вкꙋ́пѣ роди́телей бы́сте земны́хъ превы́шшїи, нетлѣ́ннꙋ дв҃ꙋ ꙗ҆́кѡ роди́вше, и҆ бг҃оѻтцы̀ и҆́стиннѡ тоѧ̀ ра́ди бы́вше.

Бг҃оро́диченъ: Спасе́нїѧ всегѡ̀ нача́льницы, бл҃же́ннѣйшїй і҆ѡакі́мъ, и҆ а҆́нна сла́внаѧ, чⷭ҇тꙋю и҆ непоро́чнꙋю, и҆ пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ роди́ша, бг҃оче́стїѧ сїю̀ прїе́мше воздаѧ́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Непло́дствꙋющаѧ и҆ дѣте́й лише́ннаѧ, и҆ слеза́ми содѣ́телѧ молѧ́щаѧ, є҆ди́нꙋ бл҃гослове́ннꙋю сподо́биласѧ є҆сѝ роди́ти, бг҃опрїѧ̑тнаѧ а҆́нно, зовꙋ́щи: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ ра́звѣ тебє̀, гдⷭ҇и.

И҆́же сожи́тельницꙋ ѡ҆богати́въ бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю, і҆ѡакі́мъ бжⷭ҇твенный и҆ бг҃оглаго́ливый, хода́таицꙋ спасе́нїѧ человѣ́кѡмъ роди́ти сподо́бисѧ. къ не́йже взыва́емъ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть непорѡ́чны, па́че тебє̀, влⷣчце.

Воспое́мъ всечестнꙋ́ю сопрꙋ́гꙋ, ѿ неѧ́же возсїѧ̀ на́мъ дв҃а, всѣ́хъ тва́рей превы́шши сꙋ́щи, бг҃а бо родѝ, къ немꙋ́же возопїи́мъ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Непло́днагѡ поно́са и҆збѣ́гши, родѝ а҆́нна бцⷣꙋ, є҆́ѵы бо поноше́нїе пресла́внѡ потре́бльшꙋю, къ не́йже взыва́емъ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть непоро́чны, па́че тебє̀, влⷣчце.

Сѣда́ленъ, гла́съ є҃.

І҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна торжествꙋ́ютъ, по бз҃ѣ бо досто́йнѡ бл҃года́ть ѡ҆брѣто́ша, и҆ роди́ша пло́дъ, бг҃опрїѧ́тенъ хра́мъ, дв҃ꙋ и҆ чⷭ҇тꙋю мт҃рь бж҃їю, є҆ди́нꙋ бл҃гослове́ннꙋю, молѧ́щꙋюсѧ непреста́ннѡ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы, не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего́ мѧ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ́ ти: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ра́дꙋѧсѧ дв҃ꙋ ѿ непло́дове прїе́млетъ, є҆ѧ́же ра́ди непло́дїе мїрско́е разрѣши́сѧ ржⷭ҇тво́мъ, дѣ́вствꙋющꙋю, і҆ѡакі́мъ бг҃омꙋ́дрый и҆ бг҃опрїѧ́тный.

Пра́ѻтецъ бж҃їй і҆ѡакі́мъ, ны́нѣ предлага́етъ на́мъ трапе́зꙋ дꙋхо́внꙋю, пребога́тый: ꙗ҆́кѡ бг҃ома́терь, и҆ пренетлѣ́ннꙋю ѻ҆трокови́цꙋ роди́лъ є҆́сть.

Оу҆мерщвле́нїѧ и҆ тлѝ человѣ́ки спа́сшꙋю, бл҃года́ть предлага́етъ, хотѧ́щꙋю бы́ти мт҃рь бж҃їю, сло́во присносꙋ́щное прїе́мшꙋю, несказа́ннѡ воплоща́емое.

Ѿ ко́рене і҆ессе́ева сопрꙋ́гъ возсїѧ̀, ѿ негѡ́же прозѧбѐ же́злъ, цвѣ́тъ носѧ́щїй, всего́ мѧ человѣ́ка ѡ҆благово́нствꙋющь мѵ́ромъ бжⷭ҇тва̀.

Бг҃оро́диченъ: Напра́ви моѐ, бцⷣе, житїѐ, повелѣ̑нїи бжⷭ҇твенными наставлѧ́ющи вопло́щшагѡсѧ сло́ва и҆зъ тебє̀, и҆ къ свѣ́тꙋ наста́ви дв҃о мт҃и марі́е бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ, и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

Цѣломꙋ́дреннаѧ дво́ица, чистоты̀ зарѧ̀ сїѧ́ющаѧ, ю҆́же дѣ́вства бжⷭ҇твеннымъ сїѧ́нїемъ ᲂу҆краси́вшꙋю непло́дное є҆стество̀ человѣ́ческое, на́мъ породѝ, а҆́нна и҆ і҆ѡакі́мъ бг҃опрїѧ́тный.

Дѣ́вственный бг҃оꙋкра́шенный престо́лъ, и҆́же всѣ́хъ превы́шши дла́нїю бжⷭ҇твенною, цѣломꙋ́дрїѧ честны́й сопрꙋ́гъ, и҆ бг҃омꙋ́драѧ дво́ица породѝ, а҆́нна и҆ і҆ѡакі́мъ всехва́льнїи.

Восто́кꙋ свы́ше ꙗ҆́вльшꙋсѧ, въ наставле́нїе заблꙋ́ждшихъ, свѣтоно́снꙋю две́рь, бжⷭ҇твенный і҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна, бг҃омꙋ́дреннѡ пожи́вшїи, роди́ти бг҃ови́дцы ꙗ҆́вѣ сподо́бишасѧ.

Зако́на но́вагѡ бг҃опи́саннꙋю скрижа́ль, на не́йже рѣше́нїе грѣхѡ́въ ве́тхагѡ зако́на, бжⷭ҇твенное сло́во проѡбразѝ пре́жде, ꙗ҆́кѡ ѿ ка́мене ны́нѣ ᲂу҆сѣчѐ, манове́нїемъ вседержи́тель ѿ непло́дове.

Бг҃оро́диченъ: Заре́ю твое́ю бг҃ома́ти, ᲂу҆мꙋ̀ моемꙋ̀ ѡ҆зари́тисѧ ѡ҆мраче́нномꙋ грѣхо́мъ, повелѝ дв҃о, невѣ́дѣнїѧ мра́къ и҆ прегрѣше́нїй потреблѧ́ющи: и҆ны́ѧ бо па́че тебє̀ храни́тельницы не вѣ́мъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Плодови́тое сѣ́мѧ, є҆́же дре́вле непло́ды а҆́нна воспрїе́мши, ѿ бжⷭ҇твеннагѡ ѡ҆сїѧ́нїѧ ѻ҆трокови́цꙋ роди́ти сподо́бисѧ, всѣ́ми тварьмѝ влады́чествꙋющꙋю.

Ны́нѣ непло́ды ро́ждши во́лею бж҃їею, покоре́нїемъ прїѧ́ти дв҃ꙋ, ро́ждшꙋю кромѣ̀ плотскі́ѧ во́ли, самомꙋ̀ восхотѣ́вшꙋ бг҃ꙋ проѧвле́ннѡ.

Ѡ҆зари́всѧ и҆са́їа дх҃омъ, і҆ѡакі́ма и҆ а҆́нны ржⷭ҇тво̀, сви́токъ но́въ ви́дѣ, въ не́мже написа́сѧ сло́во воплоща́емо.

Бг҃оро́диченъ: Та́инствꙋ предтече́тъ та́инство: пре́жде бо неплодѧ́щаѧ благода́ть породѝ, спасе́нїѧ хода́таицꙋ, дѣ́вства рожде́нїемъ ꙗ҆́вльшꙋюсѧ на́мъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ра́дꙋетсѧ ны́нѣ а҆́нна, непло́дства разрѣши́вшисѧ соꙋ́зъ, и҆ пита́етъ пречⷭ҇тꙋю, созыва́ющи всѧ̑ воспѣ́ти дарова́вшаго ѿ чре́ва є҆ѧ̀ человѣ́кѡмъ, є҆ди́нꙋ мт҃рь и҆ неискꙋсомꙋ́жнꙋю.

І҆́косъ:

Ꙗ҆́же ᲂу҆́зъ пре́жде безча́дства моли́твою и҆зба́вльшисѧ, призыва́етъ ны̀ спра́здновати чꙋдесѝ, и҆ да́ры принестѝ рожде́ннѣй, молѧ́щыѧсѧ предъ не́ю съ любо́вїю, є҆́йже ꙗ҆́кѡ и҆ногда̀ дѣ́вы предтеча́хꙋ ско́рѡ ликꙋ́юще и҆ вопїю́ще: сѐ прїи́де всѣ́хъ воззва́нїе, сѐ а҆да́мъ свободи́сѧ, ꙗ҆́кѡ а҆́нна пло́дъ прозѧбѐ, є҆ди́нꙋ мт҃рь и҆ неискꙋсомꙋ́жнꙋю.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть: хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дх҃о́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Ѿ ко́рене прозѧ́бши дво́ице ст҃а́ѧ дв҃да бг҃омꙋ́драгѡ, же́злъ всесвѧще́нный, дв҃ꙋ чⷭ҇тꙋю мі́рꙋ породи́сте, цвѣ́тъ свѧще́ннѣйшїй на́мъ хрⷭ҇та̀ безсѣ́меннѡ возсїѧ́вшꙋю.

Свѣщꙋ̀ многосвѣ́тлꙋю бцⷣꙋ, а҆́нна бжⷭ҇твеннаѧ, ꙗ҆́коже златоза́ренъ свѣ́щникъ носѧ́щи, мі́ръ ве́сь просвѣтѝ бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ, и҆ дѣ́вства свѣ́тлыми сїѧ́ньми.

Прароди́телїе сла́внїи, воплоти́вшагосѧ, за неизрече́ннꙋю ми́лость, бг҃а вседержи́телѧ, ѿ дще́ре бг҃омꙋ́дрыѧ ва́шеѧ, пребога́тїи, ны́нѣ мнѣ̀ прибѣ́гшемꙋ къ ва́мъ, согрѣше́нїй разрѣше́нїе и҆спроси́те.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ сꙋ́ще пребо́льшїи роди́телей, всѣ́ми влⷣчествꙋющꙋю тва́рьми роди́сте, марі́ю пречⷭ҇тꙋю, ро́ждшꙋю бг҃а, пло́тїю ѡ҆бложе́на, на́мъ ᲂу҆подо́бльшасѧ, за бл҃гоꙋтро́бїе мно́гое.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бога́тствомъ кипѧ́щїи добродѣ́телей, сла́вою бжⷭ҇твенною ᲂу҆кра́шеннꙋю цр҃и́цꙋ дв҃ꙋ, і҆ѡакі́мъ чⷭ҇тны́й, и҆ а҆́нна цѣломꙋ́дреннаѧ роди́ша. ю҆́же всѧ̀ тва́рь пое́тъ ꙗ҆́кѡ бцⷣꙋ.

Же́злъ си́лы на́мъ, ва́ми дрꙋ́ги бж҃їими по́сланъ бы́сть, всенепоро́чнаѧ невѣ́ста. є҆́юже посредѣ̀ врагѡ́въ, безбо́жныхъ ѡ҆долѣва́емъ, кова̑рствїѧ тѣ́хъ попира́юще.

Ѻ҆рꙋ́жїе на́мъ ѿ бг҃а бл҃говоле́нїѧ, тобо́ю сопрꙋ́же свѧще́ннѣйшїй, дарова́сѧ, и҆́мже ны́нѣ мы̀ вѣ́рнїи кра́снѣ при́снѡ вѣнча́емсѧ, бг҃а ро́ждшаѧ, чⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и.

Си́ла бж҃їѧ плодоноше́нїемъ непло́дствꙋющее чре́во ѿве́рзе: и҆ предгрѧде́тъ две́рь дѣ́вства свѣ́тлостьми, є҆ѧ́же ра́ди сло́во прїи́де къ зємны́мъ, вопло́щьсѧ неизрече́ннымъ сло́вомъ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣтоли̑тїи и҆зъ тебє̀ воплоще́ннагѡ на́съ ра́ди, просвѣще́ннаѧ дво́ица и҆зрѧ́днаѧ роди́телей твои́хъ, да бꙋ́детъ пренепоро́чнаѧ влⷣчце, хода́тайство на́мъ бла̑гъ небе́сныхъ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, вопло́щьсѧ ѿ дв҃ы, на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Є҆диномꙋ́дреннїи, и҆ є҆динодꙋ́шнїи добродѣ́телїю сꙋ́ще, пречⷭ҇тыѧ дв҃ы честні́и роди́телїе, соверша́ющымъ ᲂу҆се́рднѡ прехва́льнꙋю и҆ сла́внꙋю па́мѧть ва́шꙋ свѧще́ннѣйшїи, спасти́сѧ моли́тесѧ.

Па́жить разрꙋши́сте сме́ртнꙋю сла́внїи, жи́зни мт҃рь свѣ́тлѡ ро́ждшїи, потре́бльшꙋю сеѧ̀ прило́гъ и҆ безсме́ртныѧ жи́зни и҆схода́таившꙋю, наде́ждꙋ вѣ́ры ра́ди.

Кра́сное ꙗ҆́кѡ со́лнце і҆ѡакі́мъ, є҆динѧ́ѧсѧ свѣтоно́снѣй лꙋнѣ̀ а҆́ннѣ, породѝ дѣ́вства лꙋчꙋ̀, є҆́юже зарѧ̀ бжⷭ҇твеннагѡ сꙋщества̀, пло́ти по ѵ҆поста́си соедини́вшисѧ, на́мъ возсїѧ̀.

Цѣломꙋ́дреннѡ пожи́вше и҆ благоче́стнѡ бл҃же́ннїи, ны́нѣ сла́дости несказа́нныѧ сподо́бистесѧ, бг҃оѧвле́нїѧ полꙋчи́вше, и҆́же ѿ ва́съ мі́рꙋ ꙗ҆́вльшагосѧ є҆го́же моли́те, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Свѣти́ленъ.

Ꙗ҆́же є҆́ѵы клѧ́твꙋ потре́бльшаѧ, ны́нѣ ражда́етсѧ ѿ ста́рєцъ непло́дныхъ, ѿ а҆́нны и҆ і҆ѡакі́ма. ю҆́же со а҆́гг҃лы всѝ по до́лгꙋ въ пѣ́снехъ вѣ́рнїи да восхва́лимъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѿ со́лнца со́лнце, и҆ ѿ лꙋны̀ лꙋна̀, ѿ а҆́нны и҆ і҆ѡакі́ма всенепоро́чнаѧ ѻ҆трокови́ца роди́сѧ, и҆ просвѣтѝ мі́ра концы̀ свои́мъ сїѧ́нїемъ, ю҆́же пою́ще досто́йнѡ ᲂу҆блажи́мъ, соверша́юще честнꙋ́ю и҆́хъ па́мѧть.

Иоаки́м Богоотец

Жития праведных Богоотец Иоакима и Анны

Свя­той пра­вед­ный Иоаким, сын Вар­па­фи­ра, был по­том­ком ца­ря Да­ви­да, ко­то­ро­му Бог обе­щал, что от се­ме­ни его ро­дит­ся Cпа­си­тель ми­ра. Пра­вед­ная Ан­на бы­ла до­че­рью Мат­фа­на и по от­цу бы­ла из ко­ле­на Ле­ви­и­на, а по ма­те­ри – из ко­ле­на Иуди­на. Су­пру­ги жи­ли в На­за­ре­те Га­ли­лей­ском. Они не име­ли де­тей до глу­бо­кой ста­ро­сти и всю жизнь скор­бе­ли об этом. Им при­хо­ди­лось пе­ре­но­сить пре­зре­ние и на­смеш­ки, так как в то вре­мя бе­с­ча­дие счи­та­лось по­зо­ром. Но они ни­ко­гда не роп­та­ли и толь­ко го­ря­чо мо­ли­лись Бо­гу, сми­рен­но упо­вая на Его Во­лю. Од­на­жды во вре­мя боль­шо­го празд­ни­ка да­ры, ко­то­рые взял пра­вед­ный Иоаким в Иеру­са­лим для при­не­се­ния их Бо­гу, не бы­ли при­ня­ты свя­щен­ни­ком Ру­ви­мом, ко­то­рый счи­тал, что без­дет­ный муж недо­сто­ин при­но­сить жерт­ву Бо­гу. Это очень опе­ча­ли­ло стар­ца, и он, счи­тая се­бя са­мым греш­ным из лю­дей, ре­шил не воз­вра­щать­ся до­мой, а по­се­лить­ся в оди­но­че­стве в пу­стын­ном ме­сте. Его пра­вед­ная су­пру­га Ан­на, узнав, ка­ко­му уни­же­нию под­верг­ся ее муж, ста­ла в по­сте и мо­лит­ве скорб­но про­сить Бо­га о да­ро­ва­нии ей ре­бен­ка. В пу­стын­ном уеди­не­нии и пост­ни­че­стве о том же про­сил Бо­га и пра­вед­ный Иоаким. И мо­лит­ва свя­тых су­пру­гов бы­ла услы­ша­на: им обо­им Ан­гел воз­ве­стил о том, что ро­дит­ся у них Дочь, ко­то­рую бла­го­сло­вит весь род че­ло­ве­че­ский. По по­ве­ле­нию Небес­но­го Вест­ни­ка пра­вед­ные Иоаким и Ан­на встре­ти­лись в Иеру­са­ли­ме, где по обе­то­ва­нию Бо­жию у них и ро­ди­лась Дочь, на­ре­чен­ная Ма­ри­ей.

Свя­той Иоаким пре­ста­вил­ся через несколь­ко лет по вве­де­нии во храм Бла­го­сло­вен­ной сво­ей До­че­ри, в 80-лет­нем воз­расте. Свя­тая Ан­на скон­ча­лась 70-ти лет, через два го­да по­сле него, про­ве­дя их при хра­ме ря­дом с До­че­рью.

См. так­же: "Жи­тие свя­тых и пра­вед­ных Бо­го­отец Иоаки­ма и Ан­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Анна, мать Пресвятой Богородицы

Свя­тая Ан­на, мать Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, бы­ла млад­шей до­че­рью свя­щен­ни­ка Мат­фа­на из Виф­ле­е­ма, про­ис­хо­див­ше­го из ко­ле­на Ле­ви­и­на. Она вы­шла за­муж за свя­то­го Иоаки­ма (па­мять их 9 сен­тяб­ря), ко­то­рый был ро­дом из Гал­лии. Дол­го свя­тая Ан­на бы­ла бес­плод­на, но по про­ше­ствии 20 лет, по го­ря­чим мо­лит­вам свя­тых су­пру­гов, Ан­гел Гос­по­день воз­ве­стил им о за­ча­тии До­че­ри, Ко­то­рую бла­го­сло­вит весь род че­ло­ве­че­ский. За­ча­тие свя­той Ан­ны со­вер­ши­лось в Иеру­са­ли­ме, где и ро­ди­лась Пре­свя­тая Де­ва, на­ре­чен­ная Ма­ри­ей. Боль­шин­ство икон, по­свя­щен­ных За­ча­тию свя­той Ан­ны, изоб­ра­жа­ют Пре­свя­тую Де­ву, по­пи­ра­ю­щую но­га­ми змия. «Вни­зу ико­ны, по сто­ро­нам ее, свя­тые Иоаким и Ан­на изоб­ра­жа­ют­ся обыч­но с под­ня­ты­ми вверх и мо­лит­вен­но сло­жен­ны­ми ру­ка­ми; гла­за их так­же устрем­ле­ны вверх и со­зер­ца­ют Бо­жию Ма­терь, Ко­то­рая как бы па­рит в воз­ду­хе с рас­про­стер­ты­ми дла­ня­ми; под Ее сто­па­ми изоб­ра­жен шар, об­ви­тый зми­ем, обо­зна­ча­ю­щим диа­во­ла, ко­то­рый в ли­це пад­ших пра­ро­ди­те­лей стре­мит­ся под­чи­нить сво­ей вла­сти всю все­лен­ную».

Су­ще­ству­ют так­же ико­ны, на ко­то­рых свя­тая Ан­на дер­жит на ле­вой ру­ке Пре­свя­тую Де­ву в мла­ден­че­ском воз­расте. На ли­це свя­той Ан­ны изоб­ра­же­но осо­бое бла­го­го­ве­ние. Ста­рин­ная ико­на боль­шо­го раз­ме­ра, на­пи­сан­ная на хол­сте, на­хо­ди­лась в се­ле Минь­ко­ви­цах Ду­бен­ско­го уез­да Во­лын­ской епар­хии. Из­древ­ле этот празд­ник осо­бен­но по­чи­тал­ся в Рос­сии бе­ре­мен­ны­ми жен­щи­на­ми.

См. так­же: "Жи­тие свя­тых и пра­вед­ных Бо­го­отец Иоаки­ма и Ан­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.