Канон святым преподобномученикам в Синае и Раифе избиенным

Припев: Святи́и преподобному́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 января (14 января ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Воздержа́нием светови́дни бы́вше, блаже́ннейшии, богови́дни яви́стеся я́ве истоще́нием кро́ве. Те́мже сра́дуетеся по́стником Христо́вым и му́чеником.

Мо́рем сле́з пе́рвее удави́сте фарао́на, му́дрии, мы́сленнаго, кро́вными по́слежде тече́ньми погуби́сте и безве́стию препосла́сте.

Просвеща́я Светода́вец Госпо́дь ва́ше поще́ние терпе́нием, уго́дницы Христо́вы, светоза́рно соде́ла и я́вственно страда́ние, па́че зари́ со́лнечныя сия́ющее.

Богоро́дичен: Сы́й по естеству́ Госпо́дь, все́м невмести́мь, в Тебе́ вмеща́ется, Влады́чице, Челове́к благоутро́бием бы́в, да челове́ки за неизрече́нное человеколю́бие спасе́т.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Сокруше́нною мы́слию Бо́гу угоди́вше, сокруши́сте вра́жие велехвале́ние, блаже́ннии, мече́м сокруша́еми и умерщвля́еми.

Смотря́юще пребыва́ющих, му́дрии, присносу́щное, нестоя́нных и тле́нных до́лу влеку́що отри́нусте, те́мже ублажа́етеся, преподобному́ченицы.

Зако́ну Боже́ственному благопоко́рною мы́слию повину́вшеся, плотски́я сла́сти воздержа́нием погуби́сте и, ны́не пострада́вше, сла́ву улучи́сте.

Богоро́дичен: Пресвята́я, Пресвято́е Сло́во ро́ждшая, освяти́ на́ша и ду́ши и телеса́, блажа́щих Тя́, Всенепоро́чную.

Седа́лен, гла́с 4.

Я́ко пресе́льницы явля́еми и прише́льцы на земли́, ку́щи водрузи́вше в пусты́нях, я́ве пости́стеся, преподо́бнии, нагото́ю украси́вшеся, доброде́телей оде́ждею, сообра́зни бы́вше Христо́вых страсте́й, те́мже и претерпе́сте ва́рварское заколе́ние.

Сла́ва, и ны́не: Струи́ освяти́л еси́ Иорда́нския, держа́ву сокруши́л еси́ грехо́вную, Христе́ Бо́же на́ш, преклони́л еси́ дла́ни Себе́ Предте́чеве и спа́сл еси́ от ле́сти челове́ческий ро́д. Те́мже Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не страстьми́ теле́сными победи́вшеся, врага́ победи́ли есте́ и, умертви́вшеся мече́м, всеблаже́ннии, к жи́зни небе́сней, ра́дующеся, ку́пно преста́вистеся.

Утучни́стеся, я́ко а́гнцы, воздержа́нием, и, я́ко овни́ назнамени́тии, рука́ми кровопи́йц волко́в убие́ни бы́сте, и соверше́нна заколе́ния, преподо́бнии, Христу́ приведо́стеся.

Свяще́нницы же, и ста́рцы, и ю́ноши, и́же в Раи́фе и Сина́и горе́ живу́щии, му́ченицы бы́ша, преподо́бно жи́вше и ну́жно уме́рше.

Богоро́дичен: Новоде́лает челове́чество но́в Младе́нец, Преве́чный Госпо́дь, яви́вся от Де́вы и Челове́к бы́в. Тому́ воспои́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ра́й сла́дости, жи́зни дре́во, Го́спода, яви́стеся, посреди́ име́яй, ва́шу я́ко же́ртву кро́вь прии́мшаго.

Крове́й то́ки со сле́зными смеси́вше струя́ми, богоно́сцы, многообра́знаго зми́я в си́х погрузи́сте.

Красоту́ Бо́жию зре́ти сподо́бистеся, ве́чное весе́лие вме́сто трудо́в и боле́зней, блаже́ннии, прия́сте.

Богоро́дичен: Родила́ еси́ Бо́га па́че сло́ва и мы́сли, и пребыла́ еси́ по рождестве́, я́ко пре́жде рождества́, Де́ва, Чи́стая Богора́дованная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Отве́ргше пристра́стия у́зы по́стничеством, ну́жнейшею сме́ртию у́з теле́сных разреши́стеся и нереши́мою любо́вию связа́стеся Зижди́теля.

Я́ко го́ры высо́кия, жи́тельством я́вльшеся, объя́ти го́ры и созда́ние все́ претя́щаго, си́лою Христо́вою под но́ги покори́сте.

Вода́ми напои́вшеся сле́з, блаже́ннии, я́ко земля́ добра́ же и ту́чна, муче́ния кла́с плодоноси́сте, в жи́тницах ве́чных Христу́ соблюда́емый.

Богоро́дичен: Успи́ страсте́й пло́ти моея́ во́лны неусы́пною Твое́ю, Де́во, моли́твою, молю́ся, и не да́ждь грехо́вным усну́ти мне́ сно́м тяжча́йшим.

Конда́к, гла́с 2.

От мирски́я молвы́ избего́сте и к ти́хому приста́нищу преста́вистеся, му́ченичества кровьми́ и по́стничества труда́ми венча́еми. Те́мже и показа́стеся му́чеников и преподо́бных единовсе́льницы.

И́кос:

Я́же на земли́ умертви́вше у́ды, жизноно́сною ме́ртвостию Христа́ и Бо́га стра́сть изобрази́сте, пе́рвее, в до́брем поще́нии, и второ́е, па́ки во страда́нии. Те́мже и Са́м сугу́бы венцы́ низпосла́ глава́м ва́шим, отцы́, угото́вив жили́ще небе́сное и ме́сто ве́чное, иде́же ны́не, ра́дующеся, яви́стеся му́чеников и преподо́бных единовсе́льницы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Просвеще́ни воздержа́ния светлостьми́ и страда́ньми свяще́нными, му́ченицы, явле́нно освяща́еми, преидо́сте к Све́ту незаходи́мому и дне́ сы́нове бы́сте.

Во́лею су́щих в ми́ре сла́дких устраня́ющеся, стра́нно челове́ком Я́вльшемуся пло́тию присво́истеся, пребыва́ющая и неистлева́ющая блага́я насле́довавше, преподо́бнии.

Боже́ственный Па́вел, и Иоа́нн, и Феоду́л, Ни́л и вку́пе вси́, всесла́вно и уме́рше, и пожи́вше, да ублажа́тся по́стницы и сла́внии му́ченицы.

Богоро́дичен: Тя́, ма́нну жи́зни во чре́ве Твое́м нося́щую, дре́вле манноприе́мная ста́мна я́ко вои́стинну прообража́ше явле́нно. Благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Велича́йший ли́к, по́стническими доблестьми́ укра́шен, преподо́бных дне́сь вся́ лико́вники боже́ственныя показу́ет, восхваля́ющия у́бо того́, Христу́ же пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Закла́ни бы́сте, я́коже а́гнцы, ва́рварскими мечи́ ссека́еми, и приведо́стеся соверше́нна закла́вшемуся Сло́ву заколе́ния и в ски́ниих перворо́дных всели́стеся, песнопою́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На́зи, вся́кия су́ще сла́дости пра́отцы обнажи́вшаго, отцы́ преподо́бнии, зле́йшаго врага́ обнажи́сте: оде́жду же свяще́нну, я́ко пострада́вше, прии́мше, сего́ в сту́д, му́дрии, облеко́сте.

Богоро́дичен: Отверза́ется па́ки Тебе́ ра́ди дре́вний ра́й, и в о́нь вво́дится пре́жде осужде́нный челове́к и обожа́ется и́стиннейше, Богоблагода́тная Чи́стая, челове́ков на обновле́ние, вопию́щих: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Священносло́вии преподо́бными, свяще́нныя, прииди́те, отцы́, в Раи́фе и в Сина́и пожи́вшия в преподо́бии и благоче́стно пострада́вшия, велегла́сно велича́ем.

Те́ло и ду́шу Го́споду освяти́сте преподо́бно, воздержа́ния по́ты освяти́вшеся и кро́вными тече́нии изсуши́вше ва́рварския зло́бы мо́ре.

Богосия́нная ва́ша па́мять, восто́ками просвеща́ема, за Христа́ ва́ших боле́зней помышле́ния все́х, блаже́ннии, озаря́ет благода́тию Вседе́теля и Боже́ственнаго Ду́ха.

Богоро́дичен: Трепе́щут херуви́ми, зря́ще на ни́х неизглаго́ланным сло́вом седя́щаго Сло́ва, Ма́терними рука́ми Младе́нца держи́ма Твои́ми, Пресвята́я Влады́чице, вы́шши вся́кия тва́ри.

Свети́лен.

Боле́зньми по́стничества злонача́льнаго зми́я до конца́ уби́сте, при кончи́не же вене́ц муче́ния прия́сте, отце́в похвало́ и му́чеников сла́ва, и́же в Раи́фе и Сина́и всесвяще́нное мно́жество чу́дных отце́в.

Сла́ва, и ны́не: Све́та незаходи́маго бы́сть настоя́щий де́нь: Христо́с бо И́стина прии́де ны́не и яви́ся. Псалмы́ Того́ досто́йно и пе́сньми воспои́м, я́ко Соде́теля же и Влады́ку. О, но́ваго та́инства! Ада́мов Творе́ц во́лею Челове́к яви́ся.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Воздержа́нїемъ свѣтови́дни бы́вше, бл҃же́ннѣйшїи, бг҃ови́дни ꙗ҆ви́стесѧ ꙗ҆́вѣ и҆стоще́нїемъ кро́ве. тѣ́мже сра́дꙋетесѧ по́стникѡмъ хрⷭ҇тѡ́вымъ и҆ мꙋ́ченикѡмъ.

Мо́ремъ сле́зъ пе́рвѣе ᲂу҆дави́сте фараѡ́на, мꙋ́дрїи, мы́сленнаго, кро́вными по́слѣжде тече́ньми погꙋби́сте, и҆ безвѣ́стїю препосла́сте.

Просвѣща́ѧ свѣтода́вецъ гдⷭ҇ь ва́ше поще́нїе терпѣ́нїемъ, ᲂу҆гѡ́дницы хрⷭ҇тѡ́вы, свѣтоза́рно содѣ́ла и҆ ꙗ҆́вственно страда́нїе, па́че зарѝ со́лнечныѧ сїѧ́ющее.

Бг҃оро́диченъ: Сы́й по є҆стествꙋ̀ гдⷭ҇ь, всѣ̑мъ невмѣсти́мь, въ тебѣ̀ вмѣща́етсѧ, влⷣчце, чл҃вѣ́къ благоꙋтро́бїемъ бы́въ, да человѣ́ки за неизрече́нное чл҃вѣколю́бїе спасе́тъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо ст҃ъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Сокрꙋше́нною мы́слїю бг҃ꙋ ᲂу҆годи́вше, сокрꙋши́сте вра́жїе велехвале́нїе, бл҃же́ннїи, мече́мъ сокрꙋша́еми и҆ ᲂу҆мерщвлѧ́еми.

Смотрѧ́юще пребыва́ющихъ мꙋ́дрїи, присносꙋ́щное, нестоѧ́нныхъ и҆ тлѣ́нныхъ до́лꙋ влекꙋ́що ѿри́нꙋсте: тѣ́мже ᲂу҆блажа́етесѧ, прпⷣбномꙋ́чєницы.

Зако́нꙋ бжⷭ҇твенномꙋ бл҃гопоко́рною мы́слїю повинꙋ́вшесѧ, плотскі̑ѧ сла̑сти воздержа́нїемъ погꙋби́сте, и҆ ны́нѣ пострада́вше, сла́вꙋ ᲂу҆лꙋчи́сте.

Бг҃оро́диченъ: Прест҃а́ѧ, прест҃о́е сло́во ро́ждшаѧ, ѡ҆свѧтѝ на́шѧ и҆ дꙋ́шы и҆ тѣлеса̀ блажа́щихъ тѧ̀ всенепоро́чнꙋю.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ пресє́льницы ꙗ҆влѧ́еми и҆ прише́льцы на землѝ, кꙋ́щы водрꙋзи́вше въ пꙋсты́нѧхъ, ꙗ҆́вѣ пости́стесѧ, прпⷣбнїи, нагото́ю ᲂу҆краси́вшесѧ добродѣ́телей ѻ҆де́ждею, соѻбра́зни бы́вше хрⷭ҇то́выхъ стрⷭ҇те́й. тѣ́мже и҆ претерпѣ́сте ва́рварское заколе́нїе.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Стрꙋи̑ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ і҆ѻрда̑нскїѧ, держа́вꙋ сокрꙋши́лъ є҆сѝ грѣхо́внꙋю, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ, преклони́лъ є҆сѝ дла́ни себѐ предте́чевѣ, и҆ спа́слъ є҆сѝ ѿ ле́сти человѣ́ческїй ро́дъ. тѣ́мже тѧ̀ мо́лимъ: спасѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Не страстьмѝ тѣле́сными побѣди́вшесѧ, врага̀ побѣди́ли є҆стѐ: и҆ ᲂу҆мертви́вшесѧ мече́мъ, всеблаже́ннїи, къ жи́зни небе́снѣй ра́дꙋющесѧ кꙋ́пнѡ преста́вистесѧ.

Оу҆тꙋчни́стесѧ ꙗ҆́кѡ а҆́гнцы воздержа́нїемъ, и҆ ꙗ҆́кѡ ѻ҆внѝ назнамени́тїи, рꙋка́ми кровопі́йцъ волкѡ́въ ᲂу҆бїе́ни бы́сте, и҆ совершє́нна заколє́нїѧ, преподо́бнїи, хрⷭ҇тꙋ̀ приведо́стесѧ.

Свѧще́нницы же и҆ ста́рцы и҆ ю҆́ноши, и҆̀же въ раі́ѳѣ и҆ сїна́и горѣ̀ живꙋ́щїи, мꙋ́чєницы бы́ша, прпⷣбнѡ жи́вше, и҆ нꙋ́жднѡ ᲂу҆ме́рше.

Бг҃оро́диченъ: Новодѣ́лаетъ человѣ́чество, но́въ млⷣнецъ превѣ́чный гдⷭ҇ь ꙗ҆ви́всѧ ѿ дв҃ы, и҆ чл҃вѣ́къ бы́въ, томꙋ̀ воспои́мъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и, мо́й свѣ́тъ, въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ра́й сла́дости, жи́зни дре́во гдⷭ҇а, ꙗ҆ви́стесѧ посредѝ и҆мѣ́ѧй ва́шꙋ ꙗ҆́кѡ же́ртвꙋ кро́вь прїи́мшаго.

Крове́й то́ки со сле́зными смѣси́вше стрꙋѧ́ми, бг҃оно́сцы, многоѻбра́знаго ѕмі́ѧ въ си́хъ погрꙋзи́сте.

Красотꙋ̀ бж҃їю зрѣ́ти сподо́бистесѧ, вѣ́чное весе́лїе вмѣ́стѡ трꙋдѡ́въ и҆ болѣ́зней, блаже́ннїи, прїѧ́сте.

Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ бг҃а, па́че сло́ва и҆ мы́сли, и҆ пребыла̀ є҆сѝ по рождествѣ̀, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ дв҃а, чи́стаѧ бг҃ора́дованнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Ѿве́ргше пристра́стїѧ ᲂу҆́зы по́стничествомъ, нꙋ́жнѣйшею сме́ртїю ᲂу҆́зъ тѣле́сныхъ разрѣши́стесѧ, и҆ нерѣши́мою любо́вїю свѧза́стесѧ зижди́телѧ.

Ꙗ҆́кѡ го́ры высѡ́кїѧ жи́тельствомъ ꙗ҆́вльшесѧ, ѡ҆б̾ѧ́ти го́ры, и҆ созда́нїе всѐ претѧ́щаго си́лою хрⷭ҇то́вою подъ но́ги покори́сте.

Вода́ми напои́вшесѧ сле́зъ, бл҃же́ннїи, ꙗ҆́кѡ землѧ̀ добра́ же и҆ тꙋ́чна, мꙋче́нїѧ кла́съ плодоноси́сте, въ жи́тницахъ вѣ́чныхъ хрⷭ҇тꙋ̀ соблюда́емый.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆спѝ страсте́й пло́ти моеѧ̀ во́лны, неꙋсы́пною твое́ю, дв҃о, моли́твою, молю́сѧ, и҆ не да́ждь грѣхо́внымъ ᲂу҆снꙋ́ти мнѣ̀ сно́мъ тѧжча́йшимъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ѿ мїрскі́ѧ молвы̀ и҆збѣго́сте, и҆ къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ преста́вистесѧ, мч҃ничества кровьмѝ и҆ по́стничества трꙋда́ми вѣнча́еми. тѣ́мже и҆ показа́стесѧ мч҃никѡвъ и҆ преподо́бныхъ є҆диновсє́льницы.

І҆́косъ:

Ꙗ҆̀же на землѝ ᲂу҆мертви́вше ᲂу҆́ды, жизноно́сною ме́ртвостїю хрⷭ҇та̀ и҆ бг҃а стрⷭ҇ть и҆з̾ѡбрази́сте, пе́рвѣе въ до́брѣмъ поще́нїи, и҆ второ́е па́ки во страда́нїи. тѣ́мже и҆ са́мъ сꙋгꙋ̑бы вѣнцы̀ низпосла̀ глава́мъ ва́шымъ, ѻ҆тцы̀, ᲂу҆гото́вивъ жили́ще нбⷭ҇ное и҆ мѣ́сто вѣ́чное: и҆дѣ́же ны́нѣ ра́дꙋющесѧ ꙗ҆ви́стесѧ мꙋ́ченикѡвъ и҆ преподо́бныхъ є҆диновсє́льницы.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Просвѣще́ни воздержа́нїѧ свѣтлостьмѝ и҆ страда́ньми свѧще́нными, мꙋ́чєницы, ꙗ҆вле́ннѡ ѡ҆свѧща́еми, преидо́сте къ свѣ́тꙋ незаходи́момꙋ, и҆ днѐ сы́нове бы́сте.

Во́лею сꙋ́щихъ въ мі́рѣ сла́дкихъ ᲂу҆странѧ́ющесѧ, стра́ннѡ человѣ́кѡмъ ꙗ҆́вльшемꙋсѧ пло́тїю, присво́истесѧ, пребыва̑ющаѧ и҆ неистлѣва̑ющаѧ блага̑ѧ наслѣ́довавше, преподо́бнїи.

Бжⷭ҇твенный па́ѵелъ и҆ і҆ѡа́ннъ, и҆ ѳеодꙋ́лъ, ні́лъ, и҆ вкꙋ́пѣ всѝ всесла́внѡ и҆ ᲂу҆ме́рше и҆ пожи́вше, да ᲂу҆блажа́тсѧ пѡ́стницы и҆ сла́внїи мч҃ницы.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ ма́ннꙋ жи́зни во чре́вѣ твое́мъ носѧ́щꙋю, дре́вле маннопрїе́мнаѧ ста́мна, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ проѡбража́ше ꙗ҆вле́ннѡ: бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Велича́йшїй ли́къ по́стническими доблестьмѝ ᲂу҆кра́шенъ, преподо́бныхъ дне́сь всѧ̑ лико́вники бжⷭ҇твєнныѧ показꙋ́етъ, восхвалѧ́ющыѧ ᲂу҆́бѡ того̀, хрⷭ҇тꙋ́ же пою́щыѧ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Закла́ни бы́сте, ꙗ҆́коже а҆́гнцы, ва́рварскими мечи̑ ссѣка́еми: и҆ приведо́стесѧ совершє́нна закла́вшемꙋсѧ сло́вꙋ заколє́нїѧ, и҆ въ ски́нїихъ перворо́дныхъ всели́стесѧ, пѣснопою́ще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

На́зи всѧ́кїѧ сꙋ́ще сла́дости, пра́ѻц҃ы ѡ҆бнажи́вшаго, ѻ҆тцы̀ преподо́бнїи, ѕлѣ́йшаго врага̀ ѡ҆бнажи́сте: ѻ҆де́ждꙋ же свѧще́ннꙋ ꙗ҆́кѡ пострада́вше прїи́мше, сего̀ въ стꙋ́дъ, мꙋ́дрїи, ѡ҆блеко́сте.

Бг҃оро́диченъ: Ѿверза́етсѧ па́ки тебє̀ ра́ди дре́внїй ра́й, и҆ въ ѻ҆́нь вво́дитсѧ пре́жде ѡ҆сꙋжде́нный человѣ́къ, и҆ ѡ҆божа́етсѧ и҆́стиннѣйше, бг҃облагода́тнаѧ чⷭ҇таѧ, человѣ́кѡвъ на ѡ҆бновле́нїе вопїю́щихъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стества̑. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Свѧщеннослѡ́вїи преподо́бными свѧщє́нныѧ, прїиди́те, ѻ҆тцы̀, въ раі́ѳѣ и҆ въ сїна́и пожи́вшыѧ въ преподо́бїи, благоче́стнѡ пострада́вшыѧ велегла́снѡ велича́емъ.

Тѣ́ло и҆ дꙋ́шꙋ гдⷭ҇ꙋ ѡ҆свѧти́сте преподо́бнѡ, воздержа́нїѧ пѡ́ты ѡ҆свѧти́вшесѧ, и҆ кро́вными течє́нїи и҆зсꙋши́вше ва́рварскїѧ ѕло́бы мо́ре.

Бг҃осїѧ́ннаѧ ва́ша па́мѧть, восто́ками просвѣща́ема, за хрⷭ҇та̀ ва́шихъ болѣ́зней, помышлє́нїѧ всѣ́хъ, блаже́ннїи, ѡ҆зарѧ́етъ бл҃года́тїю вседѣ́телѧ и҆ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а.

Бг҃оро́диченъ: Трепе́щꙋтъ херꙋві́ми, зрѧ́ще на ни́хъ неизглаго́ланнымъ сло́вомъ сѣдѧ́щаго сло́ва, ма́терними рꙋка́ми млⷣнца держи́ма твои́ми, прест҃а́ѧ влⷣчце, вы́шши всѧ́кїѧ тва́ри.

Свѣти́ленъ.

Болѣ́зньми по́стничества ѕлонача́льнаго ѕмі́ѧ до конца̀ ᲂу҆би́сте, при кончи́нѣ же вѣне́цъ мꙋче́нїѧ прїѧ́сте, ѻ҆ц҃є́въ похвало̀ и҆ мꙋ́ченикѡвъ сла́ва, и҆̀же въ раі́ѳѣ и҆ сїна́и всесвѧще́нное мно́жество чꙋ́дныхъ ѻ҆ц҃є́въ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Свѣ́та незаходи́магѡ бы́сть настоѧ́щїй де́нь: хрⷭ҇то́съ бо и҆́стина прїи́де ны́нѣ и҆ ꙗ҆ви́сѧ, ѱалмы̀ того̀ досто́йнѡ и҆ пѣ́сньми воспои́мъ, ꙗ҆́кѡ содѣ́телѧ же и҆ влⷣкꙋ. ѽ но́вагѡ та́инства! а҆да́мовъ творе́цъ во́лею чл҃вѣ́къ ꙗ҆ви́сѧ.

Жития преподобномучеников, в Синае и Раифе избиенных: Исаии, Саввы, Моисея, другого Моисея, Иеремии, Павла, Адама, Сергия, Домна, Прокла, Ипатия, Исаака, Макария, Марка, Вениамина, Евсевия, Илии и иных

Пре­по­доб­ные от­цы, в Си­нае и Ра­и­фе из­би­ен­ные, под­ви­за­лись в оби­те­лях и пе­ще­рах го­ры Си­най­ской, где бы­ли да­ны Бо­гом через Мо­и­сея де­сять за­по­ве­дей, и близ­кой к ней пу­сты­ни Ра­и­фы (на бе­ре­гу Крас­но­го мо­ря) и по­стра­да­ли от са­ра­цин и влем­ми­ан, ко­че­вых араб­ских пле­мен. Пер­вое из­би­е­ние про­изо­шло око­ло 312 го­да. Оно бы­ло опи­са­но Ам­мо­ни­ем, еги­пет­ским ино­ком, оче­вид­цем ги­бе­ли 40 свя­тых от­цов Си­най­ских. В это же вре­мя ара­бы из­би­ли 39 от­цов в Ра­и­фе. Вто­рич­ное из­би­е­ние со­вер­ше­но через сто лет и опи­са­но так­же оче­вид­цем, чу­дом из­бе­жав­шим ги­бе­ли, пре­по­доб­ным Ни­лом Пост­ни­ком (па­мять 12 но­яб­ря).

Си­най­ские и ра­иф­ские по­движ­ни­ки про­во­ди­ли осо­бо стро­гую жизнь – всю неде­лю они пре­бы­ва­ли в кел­ли­ях в мол­ча­нии, в суб­бо­ту со­би­ра­лись на все­нощ­ное бде­ние и в вос­кре­се­нье при­ча­ща­лись Свя­тых Та­ин. Пи­та­лись толь­ко фини­ка­ми и во­дой. Мно­гие из пу­стын­ни­ков про­сла­ви­лись да­ром чу­до­тво­ре­ния – стар­цы Мо­и­сей, Иосиф и дру­гие. По име­нам в служ­бе пре­по­доб­ным от­цам упо­ми­на­ют­ся Ис­а­ия, Сав­ва, Мо­и­сей, уче­ник его Мо­и­сей, Иере­мия, Па­вел, Адам, Сер­гий, Домн, Про­кл, Ипа­тий, Иса­ак, Ма­ка­рий, Марк, Ве­ни­а­мин, Ев­се­вий и Илия.


См. так­же: "Пер­вое..." и "Вто­рое из­би­е­ние пре­по­доб­ных от­цов в Си­нае и Ра­и­фе" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.