Канон святым священномученику Зиновию и мученице Зиновии Егейским (Киликийским)

Припев: Святи́и му́ченицы Зинóвие и Зинови́е, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 12 ноября (30 октября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пои́м Тебе́, еди́ному Влады́це.

Престо́лу предстоя́ Христо́ву я́ко иере́й благоприя́тен и му́ченик изря́днейший, Зино́вие треблаже́нне, я́же любо́вию честву́ющия твою́ па́мять светоно́сную, жите́йских изба́ви собла́знов.

Заре́ю просвеща́емь, му́дре, Трисо́лнечнаго Сия́ния, мглу́ разори́л еси́ е́ллинскаго злосла́вия, и све́том твои́х слове́с вся́ просвети́в, ны́не преше́л еси́ к незаходи́мому сия́нию.

У́гль явле́н мы́сленный, огне́м вжига́емь Боже́ственнаго Ду́ха, все́х сердца́ вже́гл еси́ к жела́нию боже́ственному, священнотаи́нниче, и пре́лесть попали́л еси́ вся́ку.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, пресвяты́й хра́ме, руно́ богоро́сное, запеча́танный исто́чниче, безсме́ртия струя́. Па́ству Твою́, Влады́чице, сохрани́ от все́х сопроти́вных невоева́ну.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Стра́х Тво́й, Го́споди, всади́ в сердца́ ра́б Твои́х и бу́ди на́м утвержде́ние, Тя́ во и́стине призыва́ющих.

Ми́ром пома́зания духо́внаго пома́зан, Зино́вие, свяще́нствовал еси́, я́ко а́нгел, му́ченическими при кончи́не украси́вся венцы́.

Ду́ш прираде́ние прие́м, возде́ланием боже́ственным, преподо́бне, плодоно́сны сия́ показа́л еси́, те́мже Госпо́дни ра́дости сподо́бился еси́.

Сестра́ единокро́вная твоя́ тебе́ единому́дренна показа́ся, Зинови́я свяще́ннейшая, спострада́ти бо тебе́ произво́ли и с тобо́ю наслади́тися сла́вы ве́чныя.

Богоро́дичен: Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, в челове́чество обле́кшася, Пресвята́я Ма́ти Де́во: Его́же моли́ спасти́ Тя воспева́ющия.

Седа́лен, гла́с 1.

Ми́ром честны́м пома́зан, яви́лся еси́, преблаже́нне, иере́й Бо́га Вы́шняго, И́мже укрепля́емь, иера́рше Зино́вие, му́ченик бы́л еси́ и сограждани́н а́нгелов. Те́мже дне́сь, всесвяту́ю па́мять творя́ще, пое́м тя́.

Богоро́дичен: Безневе́стная Чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на ве́рных предста́тельнице и покро́ве, бе́д и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний все́х изба́ви, на Тя́ упова́ние, Отрокови́це, иму́щих, и ду́ши на́ша спаси́ боже́ственными моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти, ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, Собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ строе́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Все́л еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ и́х, и спасе́ние бы́сть ежде́ние Твое́ ве́рно пою́щим: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возвы́шен яви́лся еси́ страда́нии честны́ми, свяще́ннейше, и прия́л еси́ венцы́ побе́ды, му́дре, и ве́чное получи́л еси́ ра́дование, те́м тя́ почита́ем, о́тче иера́рше Зино́вие.

На дре́ве Просте́ршемуся во́лею подо́бяся, воздви́гся, не ужа́слся еси́, Зино́вие, и тле́ния, сла́вне, и умерщвле́ния дебельства́ совле́клся еси́, о́тче, свяще́нников похвало́.

Душа́ твоя́ кре́пкая де́монская утвержде́ния низложи́, ка́пища же разседо́шася, тверде́йшею ве́рою твое́ю потребля́еми, Зино́вие сла́вне, священному́чеников похвало́.

Богоро́дичен: Стра́нным Твои́м Рождество́м от Бо́га устрани́вшияся к Нему́ присво́ила еси́, Всепе́тая, те́мже велегла́сно Тя́ вси́ сла́вим и вопие́м Ти́ ве́рою: ра́дуйся, земноро́дных воззва́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Же́нское естество́ Ду́хом укрепи́ся и попра́, и́же в раи́ прама́терь дре́вле запе́ншаго, и Боже́ственныя сла́вы на небесе́х сподо́бися, де́вством и страда́ньми сия́ющи.

Тучеро́ден о́блак бы́сть язы́к тво́й, я́ко одождя́ющь благоче́стия до́ждь, и ве́рных сердца́ напая́ющь и к благопло́дию священноде́йственне путеводя́щь доброде́тельных, Зино́вие, дея́ний.

Де́вства заря́ми сластолю́бия тму́ отгна́ла еси́ и све́том страда́ний безбо́жия но́щь потреби́ла еси́, Зинови́е му́ченице, Иису́сова кра́сная неве́сто, жили́ще Боже́ственнаго Ду́ха.

Богоро́дичен: Греха́ тя́жким всегда́ обложе́н е́смь бре́менем, Пречи́стая, и вопию́ Ти: сие́ хода́тайством Твои́м боже́ственным облегчи́, Ты́ бо еси́ предста́тельница гре́шников препросла́вленная, Изба́вителя и Спа́са ро́ждши.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́тва боже́ственныя души́ твоея́ прия́та бы́сть, я́ко кади́ло, о́тче: в воню́ бо благово́ния, преблаже́нне, страда́ний, Зино́вие, поте́кл еси́, Возсия́вшаго от Жены́ и всю́ тва́рь Просве́щшаго.

Кро́вию страда́ния, блаже́нне, освяти́л еси́ зе́млю, ду́х же на небеса́ возше́д, перворо́дных Це́рковь боже́ственне уясни́, Зино́вие, иера́рхов и му́чеников све́тлая похвало́.

Утесни́л еси́ нече́стие, блаже́нне, простра́нством и́стиннаго благоче́стия и пути́, в сие́ веду́щия, заблу́ждшим лю́дем показа́л еси́, и спа́сл еси́ лю́те потопля́емыя пре́лести вода́ми.

Богоро́дичен: Украси́ ду́шу мою́, Де́во, безобра́зием страсте́й одержи́мую, и помышле́ньми и́стиннаго покая́ния окая́нное се́рдце мое́ утверди́, и спаси́ мя, на Тя́ несомне́нно, Де́во, наде́ющагося.

Конда́к, гла́с 8.

И́стины свиде́тели и благоче́стия пропове́дники, дво́ицу досто́йно почти́м в богодухнове́нных пе́снех, Зино́вия вку́пе с му́дрою Зинови́ею, ку́пно жи́вшия и отше́дшия и муче́нием прии́мшия вене́ц нетле́нный.

И́кос:

До́бляго и вели́каго Зино́вия пе́сньми и пе́нии восхва́лим с до́брою де́вою и нескве́рною Зинови́ею, су́щею сострада́лицею, я́ко низложи́ша вра́жия свире́пства и и́дольское безбо́жие обличи́ша, ве́ру же Христо́ву уясни́ша. Те́мже ра́достно прия́тна ны́не вене́ц нетле́нный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Тече́нии кро́вными погаси́в, всеприснопа́мятне, о́гнь безбо́жия, чудесы́ на́с всегда́ ороша́еши дожде́м, Зино́вие, Влады́ку благосло́вящия: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

В Боже́ственный мра́к вше́д, Неви́димаго, я́ко мо́щно, ви́дел еси́, ду́шу и у́м просвеща́юща твою́, му́чениче, благочестивому́дренно пою́щаго: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Дае́т тебе́ че́сть Влады́ка, пострада́вшу тве́рдо и низложи́вшу ко́зни вра́жия, и пою́щу велегла́сно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Ме́сто, Де́во, яви́лася еси́ свяще́ния, из него́же Бо́г яви́ся, освяща́я ны́ ве́рою, песнопою́щия: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы, в пещи́ со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Не убоя́лся еси́ меча́, иера́рше, не устраши́лся еси́ бе́д, не ужа́слся еси́ сме́рти, безсме́ртныя тя́ сла́вы показу́ющия прича́стника.

Священноде́йственник та́ин показа́лся еси́, и себе́ освяти́в, же́ртва благово́нна бы́л еси́, и вы́шния трапе́зы, Зино́вие, досто́ин.

Чудоде́йствы сия́я, иера́рше, му́ченическими луча́ми све́тло облиста́л еси́ и мра́к пре́лести до конца́ отгна́л еси́.

Богоро́дичен: Не земледе́ланный Гро́зд заче́нши, источа́ющь вино́, Де́во Ма́ти, оставле́ния страсте́й мя́ пия́нства измени́, молю́ся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Стоя́л еси́ пред суди́лищи, пресла́вне, мучи́телей, воплоще́ние све́тлым гла́сом пропове́дуя Вседержи́теля, и страда́ния Его́, кре́ст, и сме́рть, и воскресе́ние, и́мже спасе́ ны я́ко Человеколю́бец.

О, чудесе́! ка́ко с пло́тию безпло́тныя враги́ победи́? ка́ко низложи́ не́мощию многоко́зненнаго? ка́ко с небе́сными служи́тели совокупи́тися земны́й подви́гся? его́же чту́ще, благоче́стно велича́ем.

Телеса́, му́ченицы честни́и, ра́нам разли́чным разли́чне преда́сте, взира́юще к ве́чному блаже́нству, бра́тскою бо любо́вию дру́г дру́гу свя́зани, му́ченическими добро́тами просвети́стеся, те́мже ублажа́етеся.

Па́мять дне́сь ва́ша, светозаре́нием сия́ющи Ду́ха, все́м просия́, чуде́с благода́ть облиста́ющи и врачева́ний ре́ки оби́льно точа́щи, ю́же пра́зднующе, блажи́м вы́, Христо́вы му́ченицы.

Богоро́дичен: Просвети́, две́ре Све́та, се́рдца моего́ о́чи, молю́ся, дале́че отгоня́щи греха́ тму́ тяжча́йшую от окая́нныя моея́ души́, да велича́ю Тя́, да сла́влю Тя́, да любо́вию Тя́ пою́, Всепе́тую.

Свети́лен.

О, чудесе́! ка́ко пе́рстнии, зла́ти естество́м, яви́шася? и́бо ни о́гнь, ниже́ ме́чь, ниже́ звере́й зу́бы, ни му́ки, ни ра́ны си́х повреди́ша, но в пло́ти безпло́тнаго низложи́вше, Го́споду о на́с мо́лятся.

Богоро́дичен: Стра́шно предста́тельство Твое́, Мари́е богокра́сная, и стра́шна Твоя́ сла́ва все́й земли́, Богоро́дице, Тобо́ю бо ны́не хва́лимся, Тя́ и Хода́таицу иму́ще к Сы́ну и Зижди́телю Твоему́, и неусы́пною моли́твою Твое́ю спаса́емся вси́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пѣ́снь возсле́мъ, лю́дїе, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ, свободи́вшемꙋ і҆и҃лѧ ѿ рабо́ты, пѣ́снь побѣ́днꙋю пою́ще и҆ вопїю́ще, пои́мъ тебѣ̀ є҆ди́номꙋ влⷣцѣ.

Прⷭ҇то́лꙋ предстоѧ̀ хрⷭ҇то́вꙋ, ꙗ҆́кѡ і҆ере́й благопрїѧ́тенъ и҆ мч҃никъ и҆зрѧ́днѣйшїй, зино́вїе требл҃же́нне, ꙗ҆̀же любо́вїю чествꙋ́ющыѧ твою̀ па́мѧть свѣтоно́снꙋю, жите́йскихъ и҆зба́ви собла́знѡвъ.

Заре́ю просвѣща́емь, мꙋ́дре, трисо́лнечнагѡ сїѧ́нїѧ, мглꙋ̀ разори́лъ є҆сѝ є҆́ллинскагѡ ѕлосла́вїѧ, и҆ свѣ́томъ твои́хъ слове́съ всѧ̑ просвѣти́въ, ны́нѣ преше́лъ є҆сѝ къ незаходи́момꙋ сїѧ́нїю.

Оу҆́гль ꙗ҆вле́нъ мы́сленный, ѻ҆гне́мъ вжига́емь бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, всѣ́хъ сердца̀ вже́глъ є҆сѝ къ жела́нїю бжⷭ҇твенномꙋ, свѧщеннотаи́нниче, и҆ пре́лесть попали́лъ є҆сѝ всѧ́кꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, прест҃ы́й хра́ме, рꙋно̀ бг҃оро́сное, запеча́танный и҆сто́чниче, безсме́ртїѧ стрꙋѧ̀: па́ствꙋ твою̀, влⷣчце, сохранѝ, ѿ всѣ́хъ сопроти́вныхъ невоева́нꙋ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Стра́хъ тво́й, гдⷭ҇и, всадѝ въ сердца̀ ра̑бъ твои́хъ, и҆ бꙋ́ди на́мъ ᲂу҆твержде́нїе, тѧ̀ во и҆́стинѣ призыва́ющихъ.

Мѵ́ромъ пома́занїѧ дꙋхо́внагѡ пома́занъ, зино́вїе, свѧще́нствовалъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ, мч҃ническими при кончи́нѣ ᲂу҆краси́всѧ вѣнцы̑.

Дꙋ́шъ прирадѣ́нїе прїе́мъ, воздѣ́ланїемъ бжⷭ҇твеннымъ, прпⷣбне, плодонѡ́сны сїѧ̑ показа́лъ є҆сѝ: тѣ́мже гдⷭ҇ни ра́дости сподо́билсѧ є҆сѝ.

Сестра̀ є҆динокро́внаѧ твоѧ̀ тебѣ̀ є҆диномꙋ́дренна показа́сѧ зинові́а свѧще́ннѣйшаѧ: спострада́ти бо тебѣ̀ произво́ли, и҆ съ тобо́ю наслади́тисѧ сла́вы вѣ́чныѧ.

Бг҃оро́диченъ: Трⷪ҇цы є҆ди́наго родила̀ є҆сѝ, въ человѣ́чество ѡ҆бле́кшасѧ, прест҃а́ѧ мт҃и дв҃о: є҆го́же молѝ, спасти́ тѧ воспѣва́ющыѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Мѵ́ромъ честны́мъ пома́занъ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, пребл҃же́нне, і҆ере́й бг҃а вы́шнѧгѡ: и҆́мже ᲂу҆крѣплѧ́емь, і҆ера́рше зино́вїе, мч҃никъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ сограждани́нъ а҆́гг҃лѡвъ: тѣ́мже дне́сь всесвѧтꙋ́ю па́мѧть творѧ́ще, пое́мъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Безневѣ́стнаѧ чⷭ҇таѧ бцⷣе дв҃о, є҆ди́на вѣ́рныхъ предста́тельнице и҆ покро́ве, бѣ́дъ и҆ скорбе́й и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй всѣ́хъ и҆зба́ви, на тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе, ѻ҆трокови́це, и҆мꙋ́щихъ, и҆ дꙋ́шы на́шѧ спасѝ бжⷭ҇твенными моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и, ме́ртва на крⷭ҇тѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й, собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ строе́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ пречⷭ҇тыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Всѣ́лъ є҆сѝ на ко́ни, а҆пⷭ҇лы твоѧ̑ гдⷭ҇и, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ рꙋка́ма твои́ма ᲂу҆зды̀ и҆́хъ, и҆ спасе́нїе бы́сть ѣ҆жде́нїе твоѐ вѣ́рнѡ пою́щымъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Возвы́шенъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ страда̑нїи честны́ми свѧще́ннѣйше, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ вѣнцы̀ побѣ́ды, мꙋ́дре, и҆ вѣ́чное полꙋчи́лъ є҆сѝ ра́дованїе: тѣ́мъ тѧ̀ почита́емъ, ѻ҆́ч҃е і҆ера́рше зино́вїе.

На дре́вѣ просте́ршемꙋсѧ во́лею подо́бѧсѧ, воздви́гсѧ не ᲂу҆жа́слсѧ є҆сѝ, зино́вїе, и҆ тлѣ́нїѧ, сла́вне, и҆ ᲂу҆мерщвле́нїѧ дебельства̀ совле́клсѧ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, сщ҃е́нникѡвъ похвало̀.

Дꙋша̀ твоѧ̀ крѣ́пкаѧ де́мѡнскаѧ ᲂу҆тверждє́нїѧ низложѝ, ка̑пища же разсѣдо́шасѧ, твердѣ́йшею вѣ́рою твое́ю потреблѧ́еми, зино́вїе сла́вне, свѧщенномꙋ́ченикѡвъ похвало̀.

Бг҃оро́диченъ: Стра́ннымъ твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ ѿ бг҃а ᲂу҆страни́вшыѧсѧ къ немꙋ̀ присво́ила є҆сѝ, всепѣ́таѧ. тѣ́мже велегла́снѡ тѧ̀ всѝ сла́вимъ, и҆ вопїе́мъ тѝ вѣ́рою: ра́дꙋйсѧ, земноро́дныхъ воззва́нїе.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Же́нское є҆стество̀ дх҃омъ ᲂу҆крѣпи́сѧ, и҆ попра̀ и҆́же въ раѝ прама́терь дре́вле запе́ншаго, и҆ бжⷭ҇твенныѧ сла́вы на нб҃сѣ́хъ сподо́бисѧ, дѣ́вствомъ и҆ страда́ньми сїѧ́ющи.

Тꙋчеро́денъ ѻ҆́блакъ бы́сть ѧ҆зы́къ тво́й, ꙗ҆́кѡ ѡ҆дождѧ́ющь благоче́стїѧ до́ждь, и҆ вѣ́рныхъ сердца̀ напаѧ́ющь, и҆ къ благопло́дїю свѧщеннодѣ́йственнѣ пꙋтеводѧ́щь, добродѣ́тельныхъ, зино́вїе, дѣѧ́нїй.

Дѣ́вства зарѧ́ми сластолю́бїѧ тмꙋ̀ ѿгна́ла є҆сѝ, и҆ свѣ́томъ страда́нїй безбо́жїѧ но́щь потреби́ла є҆сѝ, зинові́е мч҃нице, і҆и҃сова кра́снаѧ невѣ́сто, жили́ще бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а.

Бг҃оро́диченъ: Грѣха̀ тѧ́жкимъ всегда̀ ѡ҆бложе́нъ є҆́смь бре́менемъ, пречⷭ҇таѧ, и҆ вопїю́ ти: сїѐ хода́тайствомъ твои́мъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆блегчѝ: ты́ бо є҆сѝ предста́тельница грѣ́шникѡвъ препросла́вленнаѧ, и҆зба́вителѧ и҆ сп҃са ро́ждши.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Моли́тва бжⷭ҇твенныѧ дꙋшѝ твоеѧ̀ прїѧ́та бы́сть, ꙗ҆́кѡ кади́ло, ѻ҆́ч҃е: въ воню́ бо благово́нїѧ, пребл҃же́нне, страда́нїй, зино́вїе, поте́клъ є҆сѝ, возсїѧ́вшагѡ ѿ жены̀ и҆ всю̀ тва́рь просвѣ́щшагѡ.

Кро́вїю страда́нїѧ, бл҃же́нне, ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ зе́млю, дꙋ́хъ же на нб҃са̀ возше́дъ, перворо́дныхъ цр҃ковь бжⷭ҇твеннѣ ᲂу҆ѧснѝ, зино́вїе, і҆ера́рхѡвъ и҆ мч҃никѡвъ свѣ́тлаѧ похвало̀.

Оу҆тѣсни́лъ є҆сѝ нече́стїе, бл҃же́нне, простра́нствомъ и҆́стиннагѡ благоче́стїѧ, и҆ пꙋти̑ въ сїѐ ведꙋ́щыѧ заблꙋ́ждшымъ лю́демъ показа́лъ є҆сѝ, и҆ спа́слъ є҆сѝ лю́тѣ потоплѧ́ємыѧ пре́лести вода́ми.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆красѝ дꙋ́шꙋ мою̀, дв҃о, без̾ѻбра́зїемъ страсте́й ѡ҆держи́мꙋю, и҆ помышле́ньми и҆́стиннагѡ покаѧ́нїѧ ѻ҆каѧ́нное се́рдце моѐ ᲂу҆твердѝ, и҆ спаси́ мѧ на тѧ̀ несомнѣ́ннѡ, дв҃о, надѣ́ющагосѧ.

Конда́къ, гла́съ и҃.

И҆́стины свидѣ́тели и҆ благоче́стїѧ проповѣ́дники, дво́ицꙋ досто́йнѡ почти́мъ въ бг҃одохнове́нныхъ пѣ́снехъ, зино́вїа вкꙋ́пѣ съ мꙋ́дрою зинові́ею, кꙋ́пнѡ жи́вшыѧ и҆ ѿше́дшыѧ, и҆ мꙋче́нїемъ прїи́мшыѧ вѣне́цъ нетлѣ́нный.

І҆́косъ:

До́блѧго и҆ вели́кагѡ зино́вїа, пѣ́сньми и҆ пѣ̑нїи восхва́лимъ, съ до́брою дѣ́вою и҆ нескве́рною зинові́ею, сꙋ́щею сострада́лицею, ꙗ҆́кѡ низложи́ша вра̑жїѧ свирѣ̑пства, и҆ і҆́дѡльское безбо́жїе ѡ҆бличи́ша, вѣ́рꙋ же хрⷭ҇то́вꙋ ᲂу҆ѧсни́ша. тѣ́мже ра́достнѡ прїѧ́ша ны́нѣ вѣне́цъ нетлѣ́нный.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Течє́нїи кро́вными погаси́въ, всеприснопа́мѧтне, ѻ҆́гнь безбо́жїѧ, чꙋдесы̀ на́съ всегда̀ ѡ҆роша́еши дожде́мъ, зино́вїе, влⷣкꙋ благосло́вѧщыѧ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Въ бжⷭ҇твенный мра́къ вше́дъ, неви́димаго, ꙗ҆́кѡ мо́щно, ви́дѣлъ є҆сѝ, дꙋ́шꙋ и҆ ᲂу҆́мъ просвѣща́юща твою̀, мч҃ниче, благочестивомꙋ́дреннѡ пою́щаго: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Дае́тъ тебѣ̀ че́сть влⷣка, пострада́вшꙋ тве́рдѡ, и҆ низложи́вшꙋ кѡ́зни вра̑жїѧ, и҆ пою́щꙋ велегла́снѡ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Мѣ́сто, дв҃о, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ свѧще́нїѧ, и҆зъ негѡ́же бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆свѧща́ѧ ны̀ вѣ́рою пѣснопою́щыѧ: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Бг҃оглаго́ливїи ѻ҆́троцы въ пещѝ, со ѻ҆гне́мъ пла́мень попира́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ меча̀, і҆ера́рше, не ᲂу҆страши́лсѧ є҆сѝ бѣ́дъ, не ᲂу҆жа́слсѧ є҆сѝ сме́рти, безсме́ртныѧ тѧ̀ сла́вы показꙋ́ющїѧ прича́стника.

Свѧщеннодѣ́йственникъ та̑инъ показа́лсѧ є҆сѝ, и҆ себѐ ѡ҆свѧти́въ, же́ртва благово́нна бы́лъ є҆сѝ, и҆ вы́шнїѧ трапе́зы, зино́вїе, досто́инъ.

Чꙋдодѣ̑йствы сїѧ́ѧ, і҆ера́рше, мꙋ́ченическими лꙋча́ми свѣ́тлѡ ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ: и҆ мра́къ пре́лести до конца̀ ѿгна́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Не земледѣ́ланный гро́здъ заче́нши, и҆сточа́ющь вїно̀, дв҃о мт҃и, ѡ҆ставле́нїѧ, страсте́й мѧ̀ пїѧ́нства и҆змѣнѝ, молю́сѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Стоѧ́лъ є҆сѝ предъ сꙋди́лищи, пресла́вне, мꙋчи́телей, воплоще́нїе свѣ́тлымъ гла́сомъ проповѣ́дꙋѧ вседержи́телѧ, и҆ страда̑нїѧ є҆гѡ̀, крⷭ҇тъ и҆ сме́рть и҆ воскрⷭ҇нїе, и҆́мже спасе́ ны, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бецъ.

Ѽ чꙋдесѐ! ка́кѡ съ пло́тїю безплѡ́тныѧ врагѝ побѣдѝ; ка́кѡ низложѝ не́мощїю многоко́зненнаго; ка́кѡ съ нбⷭ҇ными слꙋжи́тєли совокꙋпи́тисѧ земны́й подви́гсѧ; є҆го́же чтꙋ́ще благоче́стнѡ велича́емъ.

Тѣлеса̀, мч҃ницы честні́и, ра́намъ разли̑чнымъ разли́чнѣ преда́сте, взира́юще къ вѣ́чномꙋ бл҃же́нствꙋ: бра́тскою бо любо́вїю дрꙋ́гъ дрꙋ́гꙋ свѧ́зани, мч҃ническими добро́тами просвѣти́стесѧ: тѣ́мже ᲂу҆блажа́етесѧ.

Па́мѧть дне́сь ва́ша свѣтозаре́нїемъ сїѧ́ющи дх҃а, всѣ̑мъ просїѧ̀, чꙋде́съ бл҃года́ть ѡ҆блиста́ющи, и҆ врачева́нїй рѣ́ки ѻ҆би́льнѡ точа́щи, ю҆́же пра́зднꙋюще, блажи́мъ вы̀ хрⷭ҇тѡ́вы мꙋ́чєницы.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ, две́ре свѣ́та, се́рдца моегѡ̀ ѻ҆́чи, молю́сѧ, дале́че ѿгонѧ́щи грѣха̀ тмꙋ̀ тѧжча́йшꙋю ѿ ѻ҆каѧ́нныѧ моеѧ̀ дꙋшѝ: да велича́ю тѧ̀, да сла́влю тѧ̀, да любо́вїю тѧ̀ пою̀ всепѣ́тꙋю.

Свѣти́ленъ.

Ѽ чꙋдесѐ! ка́кѡ пе́рстнїи, зла́ти є҆стество́мъ ꙗ҆ви́шасѧ: и҆́бо ни ѻ҆́гнь, нижѐ ме́чь, нижѐ ѕвѣре́й зꙋ́бы, ни мꙋ̑ки, ни ра̑ны си́хъ повреди́ша: но въ пло́ти безпло́тнаго низложи́вше, гдⷭ҇ꙋ ѡ҆ на́съ мо́лѧтсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Стра́шно предста́тельство твоѐ, марі́е бг҃окра́снаѧ, и҆ стра́шна твоѧ̀ сла́ва все́й землѝ, бцⷣе: тобо́ю бо ны́нѣ хва́лимсѧ, тѧ̀ и҆ хода́таицꙋ и҆мꙋ́ще къ сн҃ꙋ и҆ зижди́телю твоемꙋ̀, и҆ неꙋсы́пною моли́твою твое́ю спаса́емсѧ всѝ.

Зино́вий Егейский (Киликийский)

Жития священномученика Зиновия, епископа Егейского и сестры его мученицы Зиновии

Cвя­щен­но­му­че­ник Зи­но­вий, епи­скоп Егей­ский, и сест­ра его Зи­но­вия пре­тер­пе­ли му­че­ни­че­скую смерть в 285 го­ду в Ки­ли­кии. Они с дет­ства вос­при­ня­ли свя­тую хри­сти­ан­скую ве­ру от сво­их ро­ди­те­лей и ве­ли бла­го­че­сти­вую, це­ло­муд­рен­ную жизнь. В зре­лые го­ды, чуж­дые среб­ро­лю­бия, раз­да­ли они свое иму­ще­ство, по­лу­чен­ное в на­след­ство, неиму­щим. За бла­го­тво­ри­тель­ность и свя­тую жизнь Гос­подь на­гра­дил Зи­но­вия да­ром ис­це­ле­ния раз­лич­ных бо­лез­ней. Он был из­бран епи­ско­пом хри­сти­ан­ской об­щи­ны в Ки­ли­кии.

Пре­бы­вая в свя­ти­тель­ском сане, свя­той Зи­но­вий рев­ност­но рас­про­стра­нял ве­ру хри­сти­ан­скую сре­ди языч­ни­ков. Ко­гда им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан (284–305) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан, епи­скоп Зи­но­вий был пер­вым схва­чен и до­став­лен на суд к пра­ви­те­лю Ли­сию. "Я бу­ду го­во­рить с то­бой крат­ко, – ска­зал Ли­сий свя­ти­те­лю. – Пред­ла­гаю те­бе: жизнь – ес­ли по­кло­нишь­ся на­шим бо­гам, и смерть – ес­ли не по­кло­нишь­ся". Свя­той от­ве­тил: "Эта вре­мен­ная жизнь без Хри­ста не есть жизнь, но смерть; я луч­ше пред­по­чи­таю пре­тер­петь вре­мен­ные му­че­ния за мо­е­го Со­зда­те­ля, а по­том с Ним веч­но жить, чем от­ка­зать­ся от Него ра­ди вре­мен­ной жиз­ни, а по­том веч­но му­чить­ся в аду"

По при­ка­зу Ли­сия свя­ти­те­ля при­би­ли к кре­сту и на­ча­ли пы­тать. Сест­ра епи­ско­па, ви­дя стра­да­ния бра­та, по­же­ла­ла их с ним раз­де­лить. Бес­страш­но ис­по­ве­до­ва­ла она пе­ред го­ни­те­ля­ми свою ве­ру во Хри­ста, за что так­же бы­ла от­да­на на му­че­ния. Си­лою Гос­под­ней остав­ши­е­ся в жи­вых по­сле пы­ток на рас­ка­лен­ном од­ре и в ки­пя­щем кот­ле свя­тые бы­ли обез­глав­ле­ны. Пре­сви­тер Гер­мо­ген тай­но пре­дал те­ла свя­тых му­че­ни­ков по­гре­бе­нию.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Зи­но­вия епи­ско­па Эгей­ско­го, и сест­ры его Зи­но­вии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Зинови́я Егейская (Киликийская)

Жития священномученика Зиновия, епископа Егейского и сестры его мученицы Зиновии

Cвя­щен­но­му­че­ник Зи­но­вий, епи­скоп Егей­ский, и сест­ра его Зи­но­вия пре­тер­пе­ли му­че­ни­че­скую смерть в 285 го­ду в Ки­ли­кии. Они с дет­ства вос­при­ня­ли свя­тую хри­сти­ан­скую ве­ру от сво­их ро­ди­те­лей и ве­ли бла­го­че­сти­вую, це­ло­муд­рен­ную жизнь. В зре­лые го­ды, чуж­дые среб­ро­лю­бия, раз­да­ли они свое иму­ще­ство, по­лу­чен­ное в на­след­ство, неиму­щим. За бла­го­тво­ри­тель­ность и свя­тую жизнь Гос­подь на­гра­дил Зи­но­вия да­ром ис­це­ле­ния раз­лич­ных бо­лез­ней. Он был из­бран епи­ско­пом хри­сти­ан­ской об­щи­ны в Ки­ли­кии.

Пре­бы­вая в свя­ти­тель­ском сане, свя­той Зи­но­вий рев­ност­но рас­про­стра­нял ве­ру хри­сти­ан­скую сре­ди языч­ни­ков. Ко­гда им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан (284–305) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан, епи­скоп Зи­но­вий был пер­вым схва­чен и до­став­лен на суд к пра­ви­те­лю Ли­сию. "Я бу­ду го­во­рить с то­бой крат­ко, – ска­зал Ли­сий свя­ти­те­лю. – Пред­ла­гаю те­бе: жизнь – ес­ли по­кло­нишь­ся на­шим бо­гам, и смерть – ес­ли не по­кло­нишь­ся". Свя­той от­ве­тил: "Эта вре­мен­ная жизнь без Хри­ста не есть жизнь, но смерть; я луч­ше пред­по­чи­таю пре­тер­петь вре­мен­ные му­че­ния за мо­е­го Со­зда­те­ля, а по­том с Ним веч­но жить, чем от­ка­зать­ся от Него ра­ди вре­мен­ной жиз­ни, а по­том веч­но му­чить­ся в аду"

По при­ка­зу Ли­сия свя­ти­те­ля при­би­ли к кре­сту и на­ча­ли пы­тать. Сест­ра епи­ско­па, ви­дя стра­да­ния бра­та, по­же­ла­ла их с ним раз­де­лить. Бес­страш­но ис­по­ве­до­ва­ла она пе­ред го­ни­те­ля­ми свою ве­ру во Хри­ста, за что так­же бы­ла от­да­на на му­че­ния. Си­лою Гос­под­ней остав­ши­е­ся в жи­вых по­сле пы­ток на рас­ка­лен­ном од­ре и в ки­пя­щем кот­ле свя­тые бы­ли обез­глав­ле­ны. Пре­сви­тер Гер­мо­ген тай­но пре­дал те­ла свя­тых му­че­ни­ков по­гре­бе­нию.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Зи­но­вия епи­ско­па Эгей­ско­го, и сест­ры его Зи­но­вии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.