Канон святым трем отрокам

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Безнача́льное Сло́во, из Отца́ пре́жде все́х веко́в рожде́нно боголе́пно, в пещи́ ю́ношам обра́зно ви́дено бы́вшее, просла́вим.

Глаго́лы мучи́теля злочести́ваго благоро́днии о́троцы оплева́вше терпели́вно, сне́дьми беззако́нных оскверни́тися халде́йски не восхоте́ша.

Пита́стеся у́бо сло́вом душе́вне, сне́дьми же самора́сленными пло́тски, па́че пита́ющихся дебе́лыми сне́дьми, царю́ красне́йшии ли́цы яви́стеся.

Богоро́дичен: Я́д змии́н, в слу́хи го́рько излия́вшийся Е́вины, я́же из Дави́да возра́стшая, Отрокови́це, исцеля́еши, Изба́вителя ро́ждши.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ра́зум стяжа́вше Богонауче́нный, Влады́ко, о́троцы Дави́довы зако́ны оте́ческия богому́дренно соблюдо́ша.

О́гнь не опали́ чисте́йшая телеса́ благочести́вых: посто́м бо душепита́тельным напая́хуся.

Хвалу́ всеми́рную и многопе́тую пою́т о́троцы трие́, посреде́ пе́щи чу́дно ороша́еми.

Богоро́дичен: Да рождество́, Влады́ко, из де́вствующаго телесе́ пока́жеши на́м, спаса́еши в пещи́ де́вствующая телеса́.

Ипакои́, гла́с 2:

В ро́су де́тем о́гнь прелага́шеся, пла́ч в ра́дость жена́м пременя́шеся: А́нгел бо во обои́х служа́ше чудесе́х, о́вым у́бо во упокое́ние претвори́вый пе́щь, си́м же Воскресе́ние возвести́вый тридне́вное. Нача́льниче жи́зни на́шея, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Дании́л мудре́йший, Боже́ственне умо́м просвеща́емь, со́ния разреши́ самоде́ржцев Боже́ственною благода́тию.

Облиста́ет чудесми́, е́же в пещи́, отроко́в страда́ние: мучи́теля бо улови́ша к позна́нию Твоему́, Всеси́льне.

Согла́сия орга́ны и мусики́и пе́сни всесли́чныя до́блественных не привлеко́ша и злато́му о́бразу не подклони́ша.

Богоро́дичен: Пе́сньми, Всепе́тая, и́же в Вавило́не де́ти почита́ют Сы́на Твоего́ Пребоже́ственнаго, Его́же в пещи́ позна́ша.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго; но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Научи́вшеся зако́ну, Спа́се, не отверго́шася Твои́ уго́дницы, Дании́л вели́кий с треми́ ю́ношами Богому́дрыми, но, кре́пость прие́мше от Тебе́, Благоде́теля, мучи́тели му́жески победи́ша.

Мы́сленно науча́шеся Дании́л, Человеколю́бче, Твои́м та́йнам: на о́блаце бо я́ко Сы́на Тя́ Челове́ча гряду́ща, язы́ков все́х я́ко Судию́ и Царя́ зря́ше ума́ чистото́ю.

Украси́ся, о де́ти! па́че ка́мене сапфи́ра ва́ше совокупле́ние, я́ко заря́ злата́я, благоче́стия ре́вностию распа́льшеся, ходя́ще ра́достно в пещи́ и собира́юще ликова́ние всеми́рное.

Богоро́дичен: Дании́л Тя́, Де́во, го́ру прописа́ я́ве Боже́ственный, трие́ же о́троцы, ви́девше пла́мень ороша́ющ, Твое́ Боже́ственное Рождество́ песнопе́сненно восхваля́ют я́ко Спа́са, и Зижди́теля, и Го́спода.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

Облада́вше душе́вными страстьми́ си́лою сло́ва, страны́ язы́к халде́йских вла́стели бы́сте, ве́сть бо доброде́тель че́сть дарова́ти стяжа́вшим ю́, о Дави́довы му́дрии вну́цы!

В ме́ртвость Дании́л живоно́сную оде́явся дре́вле, я́ко Бо́га, халде́ем злочести́вно мни́маго, убива́ет сне́дию зми́я зле́йшаго. Свяще́нники же злочести́выя му́дре уби́л е́сть.

Богоро́дичен: Ми́лостива ми́ Судию́, Сы́на Твоего́, Богоро́дице Де́во, Твои́ми моли́твами бы́ти в де́нь Суда́ Изба́вителя же лю́тых, Ма́ти, умоли́: на Тя́ бо еди́ну наде́жду мою́ возлага́ю.

Конда́к, гла́с 6:

Рукопи́саннаго о́браза не поче́тше, но Неопи́санным существо́м защити́вшеся, треблаже́ннии, в по́двизе огня́ просла́вистеся, среде́ же пла́мене нестерпи́маго стоя́ще, Бо́га призва́сте: ускори́, о Ще́дрый, и потщи́ся, я́ко Ми́лостив, в по́мощь на́шу, я́ко мо́жеши хотя́й.

И́кос:

Простри́ Твою́ ру́ку, е́юже дре́вле прия́ша искуше́ние еги́птяне борю́щии и евре́е бори́мии. Не оста́ви на́с, да не пожре́т на́с сме́рть, жа́ждущая на́с, и сатана́, ненави́дяй на́с, но прибли́жися на́м и пощади́ ду́ши на́ша, я́коже пощади́л еси́ иногда́ о́троки Твоя́, су́щия в Вавило́не, непреста́нно сла́вящия Тя́, и вве́рженныя Тебе́ ра́ди в пе́щь, и от сея́ вопию́щия Ти́: ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся, я́ко Ми́лостив, на по́мощь на́шу, я́ко мо́жеши хотя́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы Богочести́вии в Вавило́не, о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми, пе́снь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.

Гла́с Боголюбе́зен поя́шеся из среды́ огня́ Вседержи́телю, Аза́рия бо, Боже́ственный ли́к соста́вив, пе́снь воспева́я, глаго́лаше: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Цевни́ца ю́ношей богосло́вствует все́х Бо́га и Вседержи́теля, те́м в пещи́ я́сно я́вльшагося, и пе́снь воспева́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Три́, в пе́щь вве́рженныя, ви́дев ца́рь, я́ко узре́ четве́ртаго ви́д, Сы́на пронарече́ Бо́жия, и все́м возопи́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Име́я просвеще́н Боже́ственною заре́ю у́м, Дании́ле Богоблаже́нне, Де́вы рождество́ я́ве предви́дел еси́, та́инственными о́бразы образу́емо, благослове́н, — вопия́, — Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Авраа́мово благоро́дие сохрани́ти тща́щеся, сво́йственное к нему́ стяжа́сте основа́ние ве́ры и наде́жды, преподо́бнии, терпе́ние и напа́стем пожда́ние, вопию́ще: благослови́те, свяще́нницы, Влады́ку, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́ко свети́ла просия́вше, и зе́млю онебеси́вше, и благоче́стия просвеще́нием осия́вшеся, всеми́рное соста́вльше ликостоя́ние, пою́т от напа́стей спа́сшему Влады́це: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ю́ношески погаси́вше распали́мую пе́щь и льво́в че́люсти загра́ждше, Дави́довы вну́цы, ны́не ра́дующеся, пою́т Тя́, Благоде́теля, Царя́ все́х: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Тайнонауча́ет, Пречи́стая, Дании́л мудре́йший, и предживопису́ют о́троцы трие́ Рождество́ Твое́, Богому́дреннии, о́бразы зря́ще из утро́бы Твоея́ Проше́дшаго несказа́нно; Его́же де́ти благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Достиго́сте кончи́ну жела́емую и жела́ний Кра́йнейшему предстоите́ в Небе́сных черто́зех, о́троцы всеблаже́ннии.

Ра́дующеся, рукоя́тие, е́же от сле́з, до́браго ва́шего земледе́лания прия́сте, нетле́ния кла́с плодоноси́вше.

Возсия́ све́тлость ны́не ва́м досто́йно, и весе́лие се́рдца процвете́: отону́дуже бо отбеже́ печа́ль, всели́стеся.

Богоро́дичен: Па́жить сме́ртную уста́вила еси́, Де́во, Жизнода́вца ро́ждши и Го́спода, животворя́щаго ве́рою велича́ющия Тя́.