Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Корсунская» («Изборская»)
Память: 22 (9) октября
Не утвержден для общецерковного использования.
Возбра́нная от рождества́ Своего́ Де́во и по ти́хом успе́нии Свое́м в небе́сная вознесе́нная пресла́вно, служи́тельнице избавле́ния ми́ра смире́ннейшая, в се́рдце свое́м о лю́дех печа́ль име́ющая, бли́зкая други́ня и уте́шительнице все́х оби́димых, тружда́ющихся и обремене́нным опо́ро неруши́мая, — Тебе́ ны́не хвале́бная пе́ния по си́ле прино́сим, поне́же яви́ла еси́ от о́браза Своего́ ми́лости преди́вныя лю́дям избо́рским, да взыва́ем Тебе́ немо́лчно:
А́нгельстии собо́ри, воплоще́ния та́йне чудя́щеся и Вседержи́телю о Не́й немо́лчныя хвалы́ всегда́ принося́ще, велича́ния прино́сят и Де́ве избра́нней, Богома́тери Пречи́стей, из Нея́ же на спасе́ние все́м Бо́г воплоти́ся; сего́ ра́ди, небожи́телем подража́я, да подви́жется вся́к земноро́дный и, испо́лнь ду́ха ра́дования, да почита́ет о́н све́тло свяще́нное торжество́ Де́вы и Ма́тере, взыва́я Е́й та́ко:
Безгла́сен бы́сть не́когда иере́й Заха́рия, егда́ усумне́ся глаго́ланному от А́нгела, я́ко, ста́р сы́й, проро́ка вели́каго оте́ц бу́дет, и не́м бе́, до́ндеже сбы́стся рече́нное А́нгелом. Та́кожде и мы́, безмо́лвнии бы́вши зре́нием чуде́снаго зна́мения от о́браза Пречи́стыя Богома́тере, ны́не дерзнове́нно отверза́ем уста́ своя́ творя́щему на́м ми́лости вели́кия, вопия́ ему́: Аллилу́иа.
Ве́сть прие́мше лю́дие избо́рстии, я́ко уби́йством и пожа́ром идя́ху, иноплеме́ннии и уже́ пожго́ша поса́д Пече́рский, стра́хом одержи́ми бы́ша. И́щущим же и́м спасе́ния у до́ма святи́теля Никола́я, с вы́шних призре́ на обурева́емых напа́стьми Пречи́стая и от о́браза Своего́, е́же бы́сть у вдовы́ Евдоки́и, яви́ зна́мение сострада́ния го́рю людско́му, излия́ сле́зы. Тогда́, ра́дости испо́лнени, лю́ди избо́рстии умиле́нно взыва́ху Богоро́дице:
Гаврии́л Благове́стник стра́нныя глаго́лы рече́ Де́ве Мари́и, я́ко смути́тися Е́й зело́, поне́же благовести́ Е́й рожде́ние Сы́на без му́жа. Поко́рна же бе́ во́ле Бо́жией избра́нная раба́ Госпо́дня, смире́ние вели́кое показа́, вда́х Себе́ всю́ в ру́це Бо́жий, да научи́т и на́с, приосене́нных Богома́терним заступле́нием, возглаша́ти неуста́нно Вы́шнему, пути́ на́ши ди́вно устроя́ющему: Аллилу́иа.
Досто́ит муже́м наипа́че охра́ну домо́в и ве́сей име́ти, зане́ си́лою и кре́постию облада́ют. Сего́ ра́ди и возста́ша, я́коже еди́н, вси́ му́жие избо́рстии, внегда́ услы́шаху бряца́ние бра́нем и ше́ствие лю́таго врага́, разоря́ющаго до́мы, — и егда́ помышля́ху, ка́ко врагу́ противоста́ти и огражде́ние ве́си своея́ сотвори́ти, внеза́пу Жена́ вели́кая прии́де и зна́мение от о́браза своего́ яви́, да покро́ву Богома́тере ра́дующеся, вознесу́т е́й вси́ му́жие велича́ния такова́я:
Еще́ в земне́м житии́ Свое́м, смире́нием вели́ким богате́я, преиспо́лнена бы́сть труда́ и забо́т обруче́нная ста́рцу Де́ва-Ма́ти, о до́ме и о Сы́не Свое́м возлю́бленнем попече́ние всегда́ име́я. И по дне́сь, егда́ кре́стною сме́ртию увенча́ ми́р дея́ния Искупи́теля не забыва́ет Богома́ти, уже́ в сла́ве небе́сней пребыва́я, гре́шнаго ми́ра люде́й си́рых и обремене́нных, не престава́я о ни́х пред Сы́ном моле́ния твори́ти да вопию́т спаса́емии Бо́гу: Аллилу́иа.
Жи́знь да́рствуя лю́дем и ра́достную ю́ творя́ще, в земне́м служе́нии Свое́м не́когда призва́н бы́сть Иису́с со ученики́ Свои́ми на бра́к в Ка́ну Галиле́йскую, да благослови́т люде́й просты́х и бе́дных. Недоста́вшу же вина́ пиру́ющим, боле́знова Ма́ти Пречи́стая, зане́ любля́ше люде́й и ра́дости и́х любля́ше, и приступи́ к Сы́ну и проси́ зна́мение сотвори́ти Любо́ви Ма́терней помоществу́я, претвори́ Иису́с во́ду в вино́, нача́ток зна́мением Свои́м полага́я. Мы́ же, сие́ на па́мять приводя́, Богома́тернее сора́дование на́м всегда́ велича́юще, да вопие́м Е́й та́ко:
Зело́ расшири́ла еси́ покро́в всеобде́ржныя ми́лости Твоея́ Богоро́дице, и, бы́в цве́том избра́нным все́х же́н, сия́ющим доброде́тельми многоразли́чными, показа́ ми́ру чу́до, и небожи́телем стра́нное: земна́я бы́вши к Царю́ Небе́с прибли́зилася еси́ те́сно, людски́я страда́ния и сле́зы к престо́лу Вы́шняго принесла́ еси́ охо́тно и та́ко дала́ еси́ лю́дем си́лу к Отцу́ все́х взыва́ти хвале́бно: Аллилу́иа.
Земна́я зло́ба неи́стовствова, и ору́жие про́йде Твое́ се́рдце, Богома́ти, егда́ узре́ла еси́ Сы́на на Кресте́ ра́спята. Муче́нии го́рькими одержи́ма бы́сть душа́ Твоя́, и ве́лий пла́ч принесла́ еси́, глаго́люще: «стра́нным и ди́вным Рождество́м Твои́м, Сы́не Мо́й, возвели́чена бы́сть пред все́ми ма́терями; но го́ре Мне́, утро́ба Моя́ раздира́ется, егда́ ви́жу Тя́ на Дре́ве». Сии́ страда́ния безме́рными да укрепя́тся вси́ ма́тери и да принесу́т ны́не Бо́жией Ма́тери славосло́вия сицева́я:
Из бе́здны а́довой вси́ си́лы тьмы́ возликова́ша, егда́ на Голго́фе ве́черу заходя́щу еди́нственнаго дне́, на Кресте́ распина́емое Сло́во жи́зни в челове́честем естестве́ свое́м прибли́зися к сме́рти. Тогда́ ско́рби неисце́льныя испо́лнися се́рдце Богома́тере, зря́ще страда́ния Боже́ственнаго Сы́на; любо́вию же ма́тернею ко Кресту́ припа́дала е́сть ку́пно со ученико́м возлю́бленным Сы́на Своего́, ча́юще утеше́ния боле́знующей душе́ Свое́й, до́ндеже не услы́шала е́сть со Креста́ словесе́ Сыно́вняго утеше́ния и не воззвала́ со ученико́м сло́ва Всемогу́щему: Аллилу́иа.
Иерусали́м свои́ми во́льными страда́нии освяти́л е́сть Ца́рь ца́рствующих, и при вхожде́нии в о́нь, егда́ гряде́ на стра́сть, ликова́ния дете́й прия́л е́сть Сы́н Тво́й, Богома́ти, я́коже и пре́жде сего́ любо́вно благослови́ и́х, ре́кши: «а́ще не бу́дете я́ко де́ти, не вни́дите в Ца́рство Небе́сное»: те́м же, любо́ви Сы́на к де́тем соревну́я, поны́не явля́ешися, Богоро́дице, опо́рою де́тем чи́стым и кро́тким, немощны́м и убо́гим, си́рым и оста́вленным, да вопию́т они́ де́тскими усты́ вели́кия Тебе́ хвале́ния:
Конце́в всея́ земле́ лю́дие, из ве́ка в ве́к прино́сят превели́кая и немо́лчная хвале́ния Тебе́, Богоизбра́нная Де́во, зане́ не то́кмо сла́ву прие́млеши, но и еди́на име́еши от Вы́шняго исполня́ти вся́кое благо́е люде́й проше́ние, чего́ ра́ди и числа́ не и́мут явле́нныя и цельбоно́сныя Твоя́ ико́ны, я́вно зри́мыя зна́мения любве́ Твоея́, всепомоществу́ющей все́м ве́рующим взыва́ющим Бо́гу: Аллилу́иа.
Любве́ престаре́лых роди́телей пло́д красне́йший, вручена́ бы́сть ста́рцу Ио́сифу Мари́а, да сбу́дется вся́, рече́нная проро́ки. Послушли́ва бы́сть старе́йшим во все́м, Де́ва благоуве́тлива яви́ся и́м, я́ко же́зл ста́рости до́брый. Та́кожде и до сего́ дне́ вси́ ста́рцы и ста́рицы, тече́ние жи́зни в труде́х и по́двизех соверша́юще, неду́зи теле́сные и душе́вные мо́щно превозмога́ют, подкрепля́еми Твои́м Присноде́во, явле́нием и по́мощию, чесо́ ра́ди и ны́не, притека́юще к Тебе́, сия́ющему све́ту заходя́щия жи́зни, благода́рственно глаго́лют та́ко:
Мари́а — друга́я, се́дши не́когда при ногу́ Иису́сову, слу́шала сло́во Боже́ственнаго уче́ния и пита́ющая ду́шу благода́ти, я́ко забы́ти е́й вся́ земна́я и вре́менная и, Боже́ственному Учи́телю после́дующе, воспари́ти ду́хом в небе́сная и ве́чная, иде́же жи́знь соверше́нная и ду́си в Госпо́днем поко́и пребыва́ют. Та́ко и Цари́ца Небе́сная, всегда́ предстоя́ престо́лу Бо́га и Сы́на, любо́вию подъе́млет на́с ко Вседержи́телю и ца́рствию Его́ да возно́сим Ему́ при́сно: Аллилу́иа.
Недоуме́ет у́м и безси́лен быва́ет егда́ тщи́тся уразуме́ти вселе́нское чу́до явле́ния в ми́р Богома́тере, зане́ превы́ше плотя́наго ума́ сочета́ние в еди́ней де́вства Ма́тере и деторожде́ния Де́вы. И ны́не се́рдцем чи́стии и кро́тцыи, осия́нные смире́ния благода́тию, да предста́нут о́бразу Цари́цы ду́ш де́вственных и, от Нея́ прия́вшии си́лу и бо́дрость на по́двиг жи́зни своея́, да славосло́вят Ю́ си́це:
О́браз ма́терняго служе́ния вели́каго, благослови́ла еси́ же́н чадоро́дие, Сы́на Бо́жия су́щи Ма́ти еди́ная, да на Тебе́ взира́юще, си́лу восприи́мут вси́ немощству́ющии жены́ и сиро́тствующие де́вы, и́х же и в Небе́сных оби́телех не забыва́еши при́сно, я́ко и сподо́битися и́м пе́рвым свиде́тельницы бы́ти во Избо́рске явле́ния от о́браза Твоего́ и о се́м возноси́ти Го́споду немо́лчно: Аллилу́иа.
Пречи́стыя Богоро́дицы о́бразу явле́нному зело́ возра́довахуся лю́дие избо́рстии, река́ бо яви́ся неоскудева́емая заступле́ний Влады́чних. Ра́дости же люде́й избо́рских поревнова́в, повеле́ Пско́вский архиере́й Мака́рий изнести́ Корсу́нскую ико́ну Бо́жия Ма́тере во гра́д Пско́в, и ту́ две́ седми́цы прие́м Пречи́стая поклоне́ние Своему́ о́бразу, егда́ вси́ пско́вичи, припа́дающе благоче́стно взыва́ху си́це:
Ро́ду челове́ческому искупле́ние творя́, не име́ Сы́н челове́ческий, в Свое́м служе́нии на земли́, иде́же главу́ Свою́ подклони́ти: Ты́ же ре́вностно сле́довала Ему́, любвеоби́льная Ма́ти, опо́рою и утеше́нием в Его́ ше́ствии из гра́да в гра́д, из ве́си в ве́сь всегда́ быва́я и Свои́м проше́нием низводя́ на люде́й милосе́рдие Своего́ Сы́на. И ны́не ро́д челове́ческий во вре́мя вся́кое и де́нь ка́ждый в Тебе́, любве́ Ма́ти, и́мать ско́рую по́мощь и непреобори́мую защи́ту, чесо́ ра́ди и вопие́т о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Си́лы неоскудева́емыя любо́вь всеобде́ржная вхожде́нием в ми́р Богоро́дицы яви́ся чу́дно: не́сть взыва́ющаго, Его́ же не услы́шала бы любве́ Ма́ти, не́сть в моли́тве вопроша́ющаго, Ему́ же утеше́ние не дарова́ла бы Засту́пница, не́сть па́дающаго под ярмо́м жи́зни ско́рбные, Ему́ же Пречи́стая по́мощи не упроси́. Изнемога́ет вся́к глаго́л вознести́ Уте́шительнице ми́ра досто́йная хвале́ния, но и молча́ти уста́ на́ша не мо́гут, со смире́нием взыва́я Богоро́дице:
Труда́ тя́жкаго и боле́зней е́сть житие́ челове́ка на земли́, беды́ и лише́ния обдержа́т его́ всю́ду, приходя́щим и́м, отону́дуже не ча́ет и борю́щим его́ си́лою, проти́ву Ея́ же не мо́жет кре́пко ста́ти. И та́ко преиспо́лнен бы бы́л скорбе́й и стена́ние вся́к пу́ть жи́зни, а́ще бы не Ты́ Свои́м предста́тельством, ра́досте незаходи́мыя Ма́ти, о Тебе́ же вопие́м Бо́гу. Аллилу́иа.
У Го́спода вели́чие обре́тшая и бы́в по вся́ дни́ земны́я жи́зни Своея́ други́ня си́рых и обездо́ленных, пресла́вно вознесе́на Сы́ном в Небе́сныя кро́вы в честно́м Успе́нии Свое́м. И ны́не преукраше́нная боже́ственными ле́потами, при́сно призира́еши на люде́й, озло́бленных грехи́ мно́гими, да противустоя́т они́ тве́рдо по́мощию Твое́ю все́м ско́рбем и напа́стем сея́ многотру́дныя жи́зни и, Цари́цу Небе́сную сла́вяще, тща́ние и́мут всегда́ восхваля́ти Ю́ та́ко:
Кру́г жи́зни моея́ проходя́, страда́ние и го́ре уве́дев, неду́ги те́ла и ду́ха в себе́ побора́я и о все́й ра́дости жи́зни Творца́ прославля́я, дерза́ю к Тебе́, Ма́тери Све́та, принести́ моя́ песнопе́ния; Ты́ же ми́лостиво приими́ и́х, зане́ явля́ешися река́ вели́кая, точа́щая оби́лие щедро́т, и́х же преиспо́лнени вси́ лю́ди, да соберу́тся ны́не со мно́ю ку́пно, вопию́ще Бо́гу еди́ными усты́ и се́рдцем еди́ным: Аллилу́иа.
Ца́рь сла́вы Христо́с благоволи́ роди́тися от Неискусому́жныя, па́че ми́ра Ю́ удобри́в, и вели́кия ми́лости на люде́й излива́я, Сию́ дарова́ помо́щницу лю́дем Свои́м стро́ити и покрыва́ти от вся́кия беды́ рабы́ Своя́, е́же и все́м ви́димо бы́сть в чуде́снем зна́мении во гра́де на́шем от Пречестны́я ико́ны Богома́тере, да не преста́нем Пречи́стей на вся́ко ле́то о се́м слу́жбу твори́ти, со благодаре́нием глаго́ля:
О, Ма́ти Еди́ная, любо́вию ве́сь ми́р содержа́щая в се́рдце Свое́м и пред Сы́ном Свои́м за Него́ хода́тайствующая немо́лчно. Све́тло внемли́ хвале́ниим на́шим. Тебе́ из глубины́ ду́ш смире́нных и благода́рных приноси́мым: приими́ и моле́ния на́ша, не отими́ Покро́ва заступле́ния Твоего́ от ми́ра грехо́внаго, зане́ преступле́ния и грехи́ на́ши всегда́ пред на́ми, Твои́м предста́тельством умно́жи си́лы на́ши стезю́ греха́ минова́ти, побо́ров пре́лести и искуше́ния пути́ блазне́ннаго и простра́ннаго, не оста́ви на́с си́рыми в жи́зни на́шей, ея́ же дни́ труда́ и лише́ний испо́лнены, — да к Тебе́ в моле́ниих при́сно прилепля́яся, вся́ дни́ жи́зни на́шея тве́рдо, ра́достно и благоче́стно про́йдем, поне́же Ты́ и́маши си́лу низводи́ти на на́с, недосто́йных, благослове́ние Влады́ки жи́зни и любве́, Ему́ же ны́не со умиле́нием вопие́м: Аллилу́иа.
Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.
А́нгельстии собо́ри, воплоще́ния та́йне чудя́щеся и Вседержи́телю о Не́й немо́лчныя хвалы́ всегда́ принося́ще, велича́ния прино́сят и Де́ве избра́нней, Богома́тери Пречи́стей, из Нея́ же на спасе́ние все́м Бо́г воплоти́ся; сего́ ра́ди, небожи́телем подража́я, да подви́жется вся́к земноро́дный и, испо́лнь ду́ха ра́дования, да почита́ет о́н све́тло свяще́нное торжество́ Де́вы и Ма́тере, взыва́я Е́й та́ко:
Возбра́нная от рождества́ Своего́ Де́во и по ти́хом успе́нии Свое́м в небе́сная вознесе́нная пресла́вно, служи́тельнице избавле́ния ми́ра смире́ннейшая, в се́рдце свое́м о лю́дех печа́ль име́ющая, бли́зкая други́ня и уте́шительнице все́х оби́димых, тружда́ющихся и обремене́нным опо́ро неруши́мая, — Тебе́ ны́не хвале́бная пе́ния по си́ле прино́сим, поне́же яви́ла еси́ от о́браза Своего́ ми́лости преди́вныя лю́дям избо́рским, да взыва́ем Тебе́ немо́лчно:
О, Всеми́лостивая Госпоже́, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода Вы́шних Си́л, Небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да на́шего всемо́щная Засту́пнице. С ве́рою и любо́вию припа́даем и покланя́емся Тебе́ пред Свято́ю и пречи́стою Твое́ю чудотво́рною ико́ною, Е́юже ди́вные и пресла́вные чудеса́ содева́еши. О, Всеми́лостивая на́ша Засту́пнице и непосты́дное на́ше упова́ние, благодари́м Тя́ о все́х благодея́ниих от Тебе́, бы́вших на на́с от дре́вних време́н и до ны́не.