Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Акафист святому преподобному Феофилу Киевскому

Память: 10 ноября (28 октября)

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Избра́нный Бо́гом от чре́ва ма́тери своея́ на по́двиг юро́дства при́зван бы́л еси́, си́лою Бо́жией от во́днаго потопле́ния мно́гажды храни́мый, по́двигом поста́ и моли́твы врага́ ро́да челове́ческаго посрами́вый. Сего́ ра́ди, соверша́я па́мять твою́, мо́лим тя́, преди́вный о́тче Фео́филе, изба́ви на́с от вра́г ви́димых и неви́димых, с любо́вию зову́щих ти́:

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

И́кос 1.

А́нгели небе́снии и челове́цы земни́и богоизбра́нному житию́ твоему́ удивля́шеся, о́тче Фео́филе, ка́ко ти́ младе́нцу су́щу от млека́ ма́тери своея́ лице́ свое́ отвраща́л еси́, принима́я пи́щу то́кмо по́стную. Си́м зна́мением Госпо́дь показа́ лю́дем, я́ко ты́ еси́ избра́нник Бо́жий, не от ми́ра сего́ бы́сть. Дивя́щеся таково́му по́стническому воздержа́нию твоему́, со умиле́нием зове́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, избра́нниче Бо́жий от чре́ва ма́тери; ра́дуйся, пречестна́я о́трасле иере́я Бо́жия.

Ра́дуйся, по́стническим по́двигом твои́м Крести́телю Госпо́дню уподо́бивыйся; ра́дуйся, воздержа́нием таковы́м роди́телей и сро́дников свои́х удиви́вый.

Ра́дуйся, измла́да Бо́га возлюби́вый; ра́дуйся, за́поведи Его́ ве́рно сохрани́вый.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 2.

Ви́дяще тя́ сосу́д Ду́ха Свята́го, Бо́гом избра́нный, вра́г ро́да челове́ческаго не моги́й терпе́ти тя́, возжеле́ погуби́ти тя́, младе́нче святы́й, подви́гнувый на сие́ детоуби́йство ма́терь твою́. Бо́г же, храня́щий младе́нцы Своя́, не попусти́ злодея́нию сему́ соверши́тися. За такову́ю ми́лость Его́ к тебе́, пое́м Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум ма́тери твоея́ по науще́нию диа́вольскому помрачи́ся, и возненави́ди тя́, непоро́чна младе́нца. Сего́ ра́ди повеле́ служа́щей в до́ме деви́це утопи́ти тя́ в реце́. А́нгел же Бо́жий сохрани́ тя́ невреди́ма. Мы́ же, дивя́щеся чу́ду сему́, с ра́достию вопие́м ти́:

Ра́дуйся, сосу́де, Бо́гом избра́нный и И́м же храни́мый; ра́дуйся, младе́нче святы́й, диа́вола устраши́вый.

Ра́дуйся, от пеле́н младе́нческих гоне́ние от ма́тери своея́ претерпе́вый; ра́дуйся, от потопле́ния си́лою Бо́жией сохране́нный.

Ра́дуйся, от чре́ва ма́тери на служе́ние Бо́гу предызбра́нный; ра́дуйся, Про́мыслом Бо́жиим в жи́зни твое́й всегда́ води́мый.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 3.

Чу́до пресла́вное тобо́ю сотвори́ Госпо́дь, егда́ ты́ бы́сть вве́рженный в реце́, си́лою Бо́жией держи́мый на версе́ во́ды невреди́мый и, а́ки в колыбе́ли мя́гцей, на волна́х безмяте́жно спа́л еси́. Деви́ца же, вве́ргшая тя́, испо́лнися стра́ха и умиле́ния, возопи́ ди́вному Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Боя́щеся принести́ тя́ в до́м к же́стокой ма́тери твое́й, деви́ца со слеза́ми жа́лости к тебе́, осени́ тя́ кре́стным зна́мением и па́ки вве́рже тя́ спя́щаго в во́ду. И па́ки чу́до произы́де: во́лны ре́чныя а́ки крила́ а́нгельския понесо́ша тя́ к бре́гу земли́. И деви́ца, а́ки Моисе́я, взя́ из воды́ тя́ и понесе́ в до́м тво́й, трепе́ща и ужаса́шеся. Мы́ же, дивя́щеся таково́му промышле́нию Бо́жию о тебе́, глаго́лем:

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю ди́вен Бо́г во святы́х Свои́х прославля́ется; ра́дуйся, я́ко а́нгел тво́й храни́тель пе́стуном бы́сть тебе́.

Ра́дуйся, я́ко ты́ Моисе́ю, волна́ми ре́чными носи́мому, уподо́бивыйся; ра́дуйся, я́ко и тебе́, а́ки Но́я, от потопле́ния Бо́г сохрани́вый.

Ра́дуйся, си́м чу́дом в стра́х и тре́пет о́крест живу́щих приведы́й; ра́дуйся, я́ко тобо́ю и мы́ упова́ти на Бо́га науча́емся.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 4.

Бу́рю я́рости и зло́бы воздви́же на тя́ ма́ти твоя́, егда́ ви́дя тя́ жи́ва и здра́ва по́сле потопле́ния, и сама́ свои́ма рука́ма возжеле́ погуби́ти тя́, святы́й младе́нче; побеже́, окая́нная, к реце́ и вве́рже тя́ в во́ду под са́мое колесо́ ме́льничное. Оба́че и на се́й ра́з Госпо́дь ди́вно сохрани́ тя́ жи́ва, дабы́ вси́, ви́дящии чу́до сие́, воспева́ли Ему́ благода́рственно-хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Рече́ псалмопе́вец, я́ко «Госпо́дь сохрани́т тя́ от вся́каго зла́. Госпо́дь сохрани́т вхожде́ние твое́ и исхожде́ние от ны́не и до ве́ка», и «не убою́ся, что́ сотвори́т мне́ челове́к» – си́и словеса́ сбы́шася воо́чию на тебе́, преди́вный о́тче Фео́филе. Си́лою Бо́жией колесо́ водно́е останови́ся, а вода́ воспе́нишася. Ме́льник же в изумле́нии побеже́ и, ви́дя тя́ лежа́ща под колесо́м, взя́ша тя́, а́ки драгоце́нный да́р Бо́жий, взыва́я к тебе́ та́ко:

Ра́дуйся, сокро́вище многоце́нное, мне́ Бо́гом да́нное; ра́дуйся, Бо́гом храни́мый младе́нче святы́й.

Ра́дуйся, я́ко си́ла Бо́жия тобо́ю на́м явля́ется; ра́дуйся, я́ко и́мя Бо́жие тобо́ю прославля́ется.

Ра́дуйся, сосу́де избра́нный, во е́же служи́ти Бо́гови и наставля́ти лю́ди ко спасе́нию на́м дарова́нный; ра́дуйся, я́ко кре́ст долготерпе́ния и злострада́ния угото́вася тебе́.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 5.

Стра́х и тре́пет объя́т все́х о́крест живу́щих, ви́дящих ди́вное чу́до сие́. Ма́ти же твоя́, не уразуме́ си́лу Бо́жию, на тебе́ явля́емую, па́че озло́бися лю́тостию зело́ вели́кою и даде́ кля́тву погуби́ти тя́. Тогда́ оте́ц тво́й, иере́й Бо́жий, дабы́ сохрани́ти тя́ жи́ва, скры́ тя́ у сро́дников свои́х. Мы́ же дивя́щеся кова́рству ма́тери-уби́йцы, и, сла́вя прему́дрость Бо́жию, пое́м: Аллилу́иа.

И́кос 5.

«Не прии́дет к тебе́ зло́ и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́, я́ко а́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя́ на все́х путе́х твои́х». Си́и словеса́ из Псалти́ри, с не́ю же ты́ не разлуча́выйся во вся́ дни́ жития́ твоего́, пресла́вно сбы́шася на тебе́, о преди́вный о́тче Фео́филе. И в па́мять трикра́тнаго спасе́ния от сме́рти ты́ желе́зный о́бруч с ико́ною Богоявле́ния на те́ле свое́м всегда́ носи́вый. Мы́ же, ра́дующеся таково́му о тебе́ Бо́жию промышле́нию, со умиле́нием зове́м тебе́:

Ра́дуйся, я́ко от потопле́ния во́днаго три́жды си́лою Бо́жиею сохране́нный; ра́дуйся, я́ко си́м чу́дом Бо́жию Прему́дрость на́м яви́вый и кова́рство диа́вола посрами́вый.

Ра́дуйся, трикра́тным погруже́нием в во́ду Святу́ю Тро́ицу просла́вивый; ра́дуйся, я́ко и ны́не со все́ми святы́ми предстои́ши у Престо́ла Святы́я Тро́ицы.

Ра́дуйся, я́ко непреста́нным чте́нием Псалти́ри ты́ ду́шу свою́ услажда́вый и лю́дем образе́ц моли́твы показа́вый; ра́дуйся, о́тче Фео́филе, преди́вный чудотво́рче и моли́твенниче о душа́х на́ших.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 6.

Чу́ждый ми́ра и всего́ я́же в не́м, ты́ всегда́ презира́емый бы́сть све́рстники твои́ми. Глумле́ния над тобо́ю и жесто́кия бие́ния от ни́х претерпева́я, ты́ безро́потно тя́жкий кре́ст жития́ своего́ понесы́й. С во́плем и оби́льными слеза́ми, убега́я в де́бри лесны́я, ты́ младе́нческими усты́ свои́ми безгре́шно, я́ко а́нгел Бо́жий, взыва́л к Отцу́ Небе́сному: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Стра́нником и прише́льцем яви́лся еси́ на земли́ се́й, многострада́льне о́тче Фео́филе. Еще́ жи́ву бы́ти роди́телем твои́м, ты́ бы́л изгна́н из до́ма оте́ческаго. А роди́вшая тя́ еще́ подъя́ и ру́це своя́, дабы́ секи́рою умертви́ти тя́. До́брый же кти́тор, объя́ тя́ окрова́вленнаго, спасе́ тя́ от ма́тери-уби́йцы. И ты́, не име́я где́ главы́ преклони́ти и че́м препита́тися, води́мый Ду́хом Святы́м, устреми́лся еси́ во хра́м Бо́жий, иде́же излия́л Бо́гу ско́рбь младе́нческия души́ твоея́. За таково́е страда́льческое житие́ твое́ мы́ ублажа́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, я́ко и ны́не Госпо́дь сохрани́ тя́ от ру́к ма́тери-уби́йцы; ра́дуйся и ты́, я́ко Бори́с и Гле́б, непови́нно пролия́вый кро́вь свою́ святу́ю от сро́дников свои́х.

Ра́дуйся, я́ко приско́рбным житие́м свои́м ты́ Христу́, стра́нствующему на земли́, уподо́бивыйся; ра́дуйся, я́ко с Ни́м и во оби́телех Отца́ Небе́снаго всели́выйся.

Ра́дуйся, я́ко во вся́ дни́ живота́ твоего́ гоне́ния, зауше́ния и вся́кое злострада́ние претерпе́вый; ра́дуйся, я́ко никому́же зло́м за зло́ возда́вый и, по глаго́лу Христо́ву, за враго́в свои́х моли́выйся.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 7.

Хотя́й человеколю́бец Госпо́дь яви́ти тя́ стра́ждущим лю́дем но́ваго моли́твенника и обличи́теля и́х поро́ков, приведе́ тя́ в Ки́ево-Бра́тский монасты́рь, дабы́ в моли́твенных по́двизех угото́вати ду́шу твою́ для прия́тия Боже́ственный благода́ти. Ты́ же, а́ки еле́нь на пото́ки водны́я, устреми́ся изуча́ти Боже́ственное Писа́ние в духо́внем учи́лище, та́м бы́вшем. Исполня́я послуша́ние звонаря́, ты́ зело́ ра́но, взы́дя на колоко́льню, созерца́я с высоты́ творе́ние Бо́жие, предава́лся та́мо богомы́слию и та́йной моли́тве, в ликова́нии духо́внем воспева́я Созда́телю всея́ ви́димая и неви́димая тва́ри: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вое житие́ твое́ во оби́тели святе́й бы́сть в сла́дость се́рдцу твоему́. А́ки по́сле бу́ри жите́йскаго мо́ря ты́ прите́кл еси́ к ти́хому приста́нищу, с чернори́зцами проводя́ Богоуго́дное житие́ твое́ в послуша́нии, бде́нии, коленопреклоне́нии и чте́нии Псалти́ри. Чинонача́лие же оби́тели, ви́дя твое́ усе́рдное рве́ние к духо́вным подвиго́м, удосто́и тя́ и́ноческаго по́стрига и са́на иеродиа́кона. Предстоя́ у Свята́го Престо́ла, ты́ с вя́щшим рве́нием устреми́ся подо́битися равноа́нгельскому житию́. Мы́ же, ублажа́я твои́ по́двиги и любо́вь к Сладча́йшему Иису́су, глаго́лем си́це:

Ра́дуйся, я́ко Госпо́дь умилосе́рдися над тобо́ю и призва́ тя́ во оби́тель святу́ю; ра́дуйся, я́ко ты́ ста́рцем-подви́жником в послуша́нии и моли́твенных по́двизех подража́вый.

Ра́дуйся, ду́шу твою́ соблюды́й страстьми́ непорабоще́нну; ра́дуйся, прельще́ния ю́наго во́зраста победи́вый.

Ра́дуйся, о́браз терпе́ния и послуша́ния на́м показа́вый; ра́дуйся, Христу́ рабо́тати и и́скренне ему́ служи́ти все́х люде́й науча́вый.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 8.

Не хотя́й сме́рти гре́шников, Госпо́дь и ма́терь твою́ призва́ к покая́нию. Пораже́нная неисце́льною боле́знию, уве́де на себе́ гне́в Бо́жий за жесто́кое на тя́ гоне́ние, раска́яся в свое́м злодея́нии и с во́плем ве́лиим и рыда́ньми взыва́ла к Бо́гу о проще́нии. Ты́ же, незло́бив сы́й, прости́в е́й вся́ бы́вшая и погре́бше те́ло ея́, возврати́ся в оби́тель свою́, в ра́дости духо́вней поя́ Промысли́телю Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь доброде́телей и незло́бия испо́лненный, вои́стину бы́л еси́ во пло́ти А́нгел, досточу́дне Фео́филе, явля́я для бра́тии о́браз кро́тости и послуша́ния, смире́ния и целому́дрия. Служа́ у Престо́ла Бо́жия в свяще́нном са́не, ты́, а́ки преподо́бныя Се́ргий Ра́донежский и Серафи́м Саро́вский, сподо́бивыйся ви́дети А́нгелов небе́сных, сослужа́щих тебе́ в Боже́ственной литурги́и и благода́ть Бо́жию, сходя́щую на Святы́е Да́ры. Благогове́я пред твое́ю свя́тостию, со стра́хом и умиле́нием вопие́м ти́:

Ра́дуйся, челове́че небе́сный и а́нгеле земны́й; ра́дуйся, сосу́де, Бо́жией благода́ти испо́лненный.

Ра́дуйся, в се́рдце твое́м о́браз Христа́ непреста́нно носи́вый; ра́дуйся, Его́ же ра́ди пло́ть свою́ распя́вый со страстьми́ и похотьми́.

Ра́дуйся, усе́рдный моли́твенниче о все́х, притека́ющих к тебе́; ра́дуйся, ско́рый помо́щниче все́м стра́ждущим и заблу́ждшим.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 9.

Все́ житие́ твое́ бы́сть испо́лненно скорбе́й и печа́лей, досажде́ний и укоре́ний. Ты́ же во и́мя любви́ к Бо́гу прия́л еси́ на себя́ по́двиг юро́дства Христа́ ра́ди. И бы́сть мно́гими гони́мый, оскорбля́емый и презира́емый, ты́, смире́нный се́рдцем и кро́ткий ду́хом, а́ки Христо́с на Кресте́, моли́выйся за враго́в свои́х и хули́телей, глаго́ля: «Го́споди, прости́ и́м, не ве́дят бо, что́ творя́т», и в весе́лии се́рдца всегда́ пе́л Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Ви́дя Госпо́дь по́двиги твоя́, любо́вь и милосе́рдие твое́ к стра́ждущим лю́дем, даде́ тебе́ да́р прозорли́вости и врачева́ния. И ты́, облича́я и́х та́йныя и я́вныя грехопаде́ния, наставля́л еси́ на пу́ть спасе́ния, врачу́я и душе́вныя, и теле́сныя и́х я́звы. Са́м же, усугубля́я по́двиги своя́, де́нно и но́щно в де́брех лесны́х, а́ки преподо́бный Серафи́м, моли́лся коленопреклоне́нно на пне́ дре́ва. За таковы́я по́двиги твоя́ приими́ от на́с похвалы́ сия́:

Ра́дуйся, я́ко свои́ми по́двигами ты́ преподо́бным отце́м Ки́ево-Пече́рским уподо́бивыйся; ра́дуйся, чистоты́ душе́вныя и теле́сныя усе́рдный храни́телю.

Ра́дуйся, свои́ми по́двигами искуше́ния от пло́ти, ми́ра и диа́вола победи́вый; ра́дуйся, я́ко за твою́ ре́вность и любо́вь ко Христу́, да́р прозорли́вости и чудотворе́ния от Него́ прия́вый.

Ра́дуйся, я́ко душе́вныя и теле́сныя неду́ги ты́ еди́ным сло́вом врачева́вый; ра́дуйся, оби́димым и су́щим в напа́стех ско́рый помо́щниче.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 10.

Помо́щник ско́рый и уте́шитель бы́л еси́, о́тче Фео́филе, не то́кмо к тебе́ приходя́щим, но и са́м, с чте́нием Псалти́ри, е́здяй на тельце́ по гра́ду Ки́еву, утеша́л еси́ скорбя́щих и оби́димых; одева́я и пита́я ни́щих, гро́зно облича́я вино́вных и, предсказу́я гряду́щее я́ко настоя́щее, мно́гих обрати́л еси́ на пу́ть покая́ния. Мы́ же, дивя́щеся твоему́ таково́му милосе́рдию и человеколю́бию к лю́дем, пое́м Всеми́лостивому Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Царе́м тва́рей бы́сть Ада́м в раю́ до грехопаде́ния, вси́ бо зве́рие ему́ повинова́хуся. И тебе́, безгре́шному и освяще́нному Ду́хом Святы́м, та́кожде повинова́хуся и ско́ти, и ры́бы, и пти́цы. По твоему́ рече́нию безслове́сныя живо́тныя послу́шно исполня́ли во́лю твою́. На удивле́ние все́м тво́й теле́ц, управля́емый си́лою Бо́жией, привози́х тя́, иде́же душа́ твоя́ свята́я возжела́ла помоли́тися или́ сотвори́ти по́мощь нужда́ющимся. Дивя́щеся таково́му о тебе́ Бо́жию промышле́нию, со умиле́нием глаго́лем сицева́я:

Ра́дуйся, обличи́телю та́йных и я́вных грехолю́бцев; ра́дуйся, заблу́ждших наста́вниче и скорбя́щих уте́шителю.

Ра́дуйся, прося́щих твоея́ по́мощи ско́рый исполни́телю; ра́дуйся, повинова́тися во́ле Бо́жией все́х науча́вый.

Ра́дуйся, я́ко и ско́ти злонра́внии по словеси́ твоему́ послу́шни бы́сть, а́ки о́вцы; ра́дуйся, я́ко и ладия́ чрез Дне́пр по сло́ву твоему́ сама́ по воде́ дви́жима бы́сть.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное триеди́ному Бо́гу приноси́л еси́ во вся́ дни́ страда́льческаго жития́ твоего́, достохва́льне о́тче Фео́филе. Дне́м и но́щию, в ке́ллии и в де́брех лесны́х творя́ у́мную моли́тву, не оставля́л еси́ без утеше́ния и исцеле́ния все́х к тебе́ приходя́щих, назида́я и́х сло́вом Бо́жиим и свои́м юро́дством. Ны́не же предстоя́ у Престо́ла Царя́ Сла́вы, моли́ся о на́с, чту́щих святу́ю па́мять твою́, да и мы́ с тобо́ю ку́пно во ве́ки пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Прови́дя бу́дущее я́ко настоя́щее, ты́ мно́гим лю́дем, предсказу́я внеза́пную сме́рть или́ боле́зни, приводи́л и́х от грехо́вныя жи́зни к покая́нию. И́щущим мона́шескаго жития́ ты́ иногда́ благословля́л супру́жество, а жа́ждущим мирска́го жития́ – мона́шество, дабы́ житие́ и́х бы́ло богоуго́дным и спаси́тельным для души́. И царю́ Никола́ю, лежа́ в мураве́йнике окровавле́нным, предре́кл еси́ печа́льный исхо́д на по́ле бра́ни в Крыму́ и его́ сме́рть от печа́ли. За таково́е твое́ о лю́дех попече́ние глаго́лем тебе́ благода́рными усты́ сицева́я:

Ра́дуйся, тайнозри́телю суде́б челове́ческих; ра́дуйся, я́ко ты́ предуказа́л на Глубочи́це ме́сто для устрое́ния монастыря́ Покро́вскаго.

Ра́дуйся, я́ко ты́ указа́вый ме́сто в лесу́, иде́же и́мать бы́ти устро́ена пу́стынь Преображе́нская; ра́дуйся, я́ко и кре́ст та́мо водрузи́вый, а́ки апо́стол Андре́й на гора́х Ки́евских.

Ра́дуйся, я́ко и для монастыря́ Ио́новскаго на гора́х Зверине́цких свои́м трикра́тным благослове́нием ме́сто освяти́вый; ра́дуйся, я́ко ты́ митрополи́ту Филаре́ту вели́кое о́гненное запале́ние в Ки́ево-Пече́рстей Ла́вре предре́кл еси́.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 12.

Благода́ть от Бо́га даде́ся тебе́, уго́дниче Бо́жий, твори́ти чудеса́ для прославле́ния Всемогу́щаго Творца́ не́ба и земли́. Подо́бно Христу́, чуде́сно напита́вшему в пусты́не лю́ди а́лчущия, ты́ утружде́нных пу́тников, гряду́щих на поклоне́ние уго́дником Пече́рским, напита́л еси́ чудоде́йственною ка́шею, сва́ренною в лесу́ из ка́мушков и травы́, заже́гши древеса́ огне́м, низве́дшим с не́ба моли́твою твое́ю. И отрокови́цу умира́ющую моли́твою свое́ю, во утеше́ние пла́чущей вдови́цы, оживи́л еси́. Мы́ же со стра́хом и тре́петом, благода́рными усты́ вопие́м ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Блаже́нныя кончи́ны своея́ де́нь и ча́с предуказа́вый и те́ло свое́ для погребе́ния са́м предугото́вивый, о преди́вный чудотво́рче Фео́филе. Ке́ллию же свою́ свеща́ми и ла́даном для сре́тения А́нгела облагоуха́л еси́ и послу́шника своего́ посла́л еси́ ударя́ти в зво́н колоко́льный, дабы́ извести́ти бра́тию оби́тели, я́ко Фео́фил к Бо́гу преселя́ется. И рыда́ху лю́дие вси́, егда́ погреба́ше пречестно́е те́ло твое́, я́ко лиша́ются уте́шителя своего́ и наста́вника. По ста́ сорока́ ле́тех же, яви́ на́м Госпо́дь во утеше́ние мо́щи твоя́. Чту́щии же па́мять твою́, списа́ху для ра́ки твоея́ ли́к тво́й. И мы́, со умиле́нием взира́я на о́браз тво́й, с ра́достию зове́м ти́:

Ра́дуйся, вели́кий чудотво́рче, Бо́гом на утеше́ние на́м дарова́нный; ра́дуйся, скорбя́щих уте́шителю, вдо́в и сиро́т защи́тниче, боля́щих и стра́ждущих цели́телю.

Ра́дуйся, я́ко и по преставле́нии твое́м чудеса́ твори́ти не преста́вый; ра́дуйся, я́ко моля́щимся у гро́ба твоего́ ско́рую по́мощь подава́вый.

Ра́дуйся, я́ко отны́не и́мя твое́ со святы́ми прославля́ется; ра́дуйся, гра́да Ки́ева украше́ние и Кита́евой пусты́ни сла́во.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 13.

О, пресла́вный уго́дниче Христо́в и преди́вный чудотво́рче, о́тче на́ш Фео́филе! Приими́ сие́ ма́лое моле́ние на́ше, в похвалу́ тебе́ приноси́мое от на́с, недосто́йных и гре́шных, оба́че с любо́вию чту́щих тя́. Умоли́ Го́спода Бо́га изба́витися на́м от вся́ких бе́д, скорбе́й и напа́стей, наипа́че же от грехопаде́ний и внеза́пныя сме́рти и ве́чных му́к. Не попусти́ на́м без покая́ния умре́ти. Бу́ди на́м путеводи́тель в Ца́рствие Небе́сное, да та́мо, с тобо́ю вку́пе, во ве́ки пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгели небе́снии и челове́цы земни́и богоизбра́нному житию́ твоему́ удивля́шеся, о́тче Фео́филе, ка́ко ти́ младе́нцу су́щу от млека́ ма́тери своея́ лице́ свое́ отвраща́л еси́, принима́я пи́щу то́кмо по́стную. Си́м зна́мением Госпо́дь показа́ лю́дем, я́ко ты́ еси́ избра́нник Бо́жий, не от ми́ра сего́ бы́сть. Дивя́щеся таково́му по́стническому воздержа́нию твоему́, со умиле́нием зове́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, избра́нниче Бо́жий от чре́ва ма́тери; ра́дуйся, пречестна́я о́трасле иере́я Бо́жия.

Ра́дуйся, по́стническим по́двигом твои́м Крести́телю Госпо́дню уподо́бивыйся; ра́дуйся, воздержа́нием таковы́м роди́телей и сро́дников свои́х удиви́вый.

Ра́дуйся, измла́да Бо́га возлюби́вый; ра́дуйся, за́поведи Его́ ве́рно сохрани́вый.

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Конда́к 1.

Избра́нный Бо́гом от чре́ва ма́тери своея́ на по́двиг юро́дства при́зван бы́л еси́, си́лою Бо́жией от во́днаго потопле́ния мно́гажды храни́мый, по́двигом поста́ и моли́твы врага́ ро́да челове́ческаго посрами́вый. Сего́ ра́ди, соверша́я па́мять твою́, мо́лим тя́, преди́вный о́тче Фео́филе, изба́ви на́с от вра́г ви́димых и неви́димых, с любо́вию зову́щих ти́:

Ра́дуйся, преподо́бне о́тче на́ш Фео́филе, по́двигом юро́дства твоего́ на пу́ть спасе́ния на́с наставля́ющий.

Моли́тва.

О, преди́вный уго́дниче Христо́в, кре́пкий моли́твенниче и засту́пниче, о́тче на́ш Фео́филе! Ты́ от чре́ва ма́тери избра́нный Бо́гом на служе́ние ему́ и ди́вно и́м храни́мый от вся́каго зла́. За твоя́ по́двиги юро́дства Госпо́дь дарова́ тебе́ да́р проро́чества и чудотворе́ний. По за́поведи пастыренача́льника Христа́ ты́ ду́шу свою́ полага́вый за о́вцы ста́да Христо́ва. Ты́ гре́шников та́йных и я́вных гро́зно облича́вый и свои́ми му́дрыми словесы́ к покая́нию и исправле́нию и́х приводи́вый. Ты́ приходя́щих к тебе́ больны́х и ско́рбных не отверга́л еси́. Ты́ бы́л все́м я́ко оте́ц чадолюби́вый и па́стырь до́брый. И ны́не услы́ши на́с, с ве́рою призыва́ющих тя́ и усе́рдно припа́дающих к ра́це моще́й твои́х, о́тче на́ш Фео́филе. Испроси́ у Всеми́лостиваго Бо́га ми́р Це́ркви на́шей правосла́вней во оте́чествии твое́м. Вразуми́ и обрати́ еретико́в и раско́льников в ло́но Ма́тери-Це́ркви. Па́стырям на́шим ре́вность о спасе́нии люде́й, лю́дем же послуша́ние Святе́й Це́ркви и ре́вность защища́ти ве́ру правосла́вную испроси́. Умоли́ Небе́снаго Отца́ все́м на́м пода́ти коему́ждо по проше́нию его́: ю́ным в правосла́вней ве́ре возраста́ние, ста́рым и немощны́м подкрепле́ние и утеше́ние, боля́щим исцеле́ние, сирота́м и безпомо́щным заступле́ние и неча́янную ра́дость, заблу́ждшим и согреша́ющим исправле́ние. И все́м на́м испроси́ теле́сное здра́вие и душе́вное спасе́ние. Согре́й огне́м Боже́ственной любви́ охладе́вшия сердца́ на́ша. Помози́ на́м испра́вити жи́знь на́шу грехо́вную, дабы́ безбе́дно прейти́ мыта́рства де́монов лю́тых и водвори́тися во оби́телех Отца́ Небе́снаго, дабы́ вку́пе с тобо́ю и со все́ми святы́ми воспева́ти всесвято́е и великоле́пое и́мя Пресвяты́я Тро́ицы: Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Yandex Metrika