Акафист святому преподобному Моисею Угрину
Память: 8 августа (26 июля)
Не утвержден для общецерковного использования.
Возбра́нный чудотво́рче и Ду́ха Свята́го испо́лненный, преподо́бный о́тче Моисе́е, ди́вный подви́жниче и неду́гов душе́вных и теле́сных целе́бниче, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких на́с бе́д свободи́ да в ра́дости се́рдца зове́м ти́:
А́нгелов Творе́ц и Госпо́дь си́л яви́ тя́, досточу́дне, А́нгела во пло́ти и ве́рных предста́теля. Прибега́юще у́бо к заступле́нию твоему́, сицева́я ра́достная тебе́ прино́сим:
Ви́дя Госпо́дь чистоту́ се́рдца твоего́, избра́ тя́ зре́ти сла́ву небе́сную. Егда́ с двумя́ бра́тиями твои́ми во гра́д Ки́ев пресели́лся еси́ и святы́м страстоте́рпцем Бори́су и Гле́бу усе́рдно порабо́тал еси́, тогда́ ты́, блаже́нне, в моли́твах потща́лся еси́, ели́ко бе́ мо́щно ю́ноше святы́м подража́ти. Сего́ ра́ди с весе́лием возопия́л еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Ра́зум богодухнове́н име́я, о преподо́бне о́тче Моисе́е, ди́вным смотре́нием Бо́жиим, егда́ на реце́ А́льте бра́та твоего́ Гео́ргия во́и Святопо́лка погуби́ша вку́пе со святы́ми страстоте́рпцами Бори́сом и Гле́бом, ты́ же еди́н изба́вився убие́ния, прише́л во гра́д Ки́ев к Предисла́ве сестре́ Яросла́влей и бы́л та́мо моля́ся ко Го́споду приле́жно, те́мже похваля́юще Бо́га, спа́сшаго тя́, глаго́лем ти́ си́це:
Си́лою Вы́шняго, дарова́нною тебе́, и долготерпе́нием твои́м бы́л еси́ вельми́ преукра́шен, егда́ же ведо́ша тя́ по ру́ку и но́гу желе́зы тя́жкими око́вана и тве́рдо стрежа́ху, любо́вию к Бо́гу вы́ну пламене́я, вопия́л еси́: Аллилу́иа.
Име́я благоприя́тную по благоче́стии ре́вность, бы́л еси́ искуша́ем от не́кия жены́ млады́я, иму́щей бога́тство мно́гое, ея́ же му́ж с Болесла́вом иды́й не возврати́ся; та́ у́бо прие́мши во у́м виде́ния, добро́ту уязви́ся вожделе́нием плотски́м к преподо́бному, о́н же вся́ терпя́ моля́шеся. Сему́ у́бо благогове́йно удивля́ющеся, с ра́достию вопие́м тебе́:
Бу́рею одержи́ма помышле́ний, возшуме́ нечести́вая вдова́ на хра́м души́ твоея́, преподо́бне, уве́дев же тя́ ве́рнаго бы́ти раба́ Христо́ва, зело́ смяте́ся, те́мже и мы́, зря́ жите́йское мо́ре воздвиза́емое бу́рею страсте́й и напа́стей, притека́ем к ти́хому приста́нищу моли́тв твои́х, вопия́ Христу́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Слы́шавше и ви́девше свято́е житие́ твое́, удивля́хуся си́ле благода́ти, из у́ст твои́х исходя́щей, и прославля́ху Бо́га, сего́ ра́ди и мы́ ра́достно ублажа́ем тя́:
Боготе́чною звездо́ю яви́ тя́ ми́ру житие́ твое́, преподо́бне о́тче Моисе́е, я́ко всего́ па́че возлюби́л еси́ чистоту́ душе́вную и теле́сную и ра́ди му́к вре́менных упова́я изба́влен бы́ти ве́чных му́к, воспева́л еси́ благода́рне Бо́гу: Аллилу́иа.
Ви́дя вра́г ро́да челове́ческаго чи́стое и свято́е житие́ твое́, па́че распаля́ет вдову́, я́же облече́ тя в ри́зы многоце́нныя и сла́дкими бра́шны пита́ше, безсту́дно влача́ше на де́ло непотре́бное, ты́ же, о́тче святы́й, прилежа́ше па́че посту́ и моли́тве. Сего́ ра́ди воспева́ем ти́ си́це:
Пропове́дуется во все́м ми́ре до́блесть по́двига твоего́, блаже́нне, и́бо ни во что́ же вменя́л еси́ житие́ ми́ра сего́. Гла́дом умы́сли зла́я жена́ умори́ти тя́, вве́рженнаго в темни́цу. Друзи́и же увещава́ху тя́, глаго́люще: кто́ не посмее́тся твоему́ безу́мию; у́не ти́ е́сть покори́тися жене́ се́й. Ты́ же, блаже́нне, рече́: вы́шняго ра́ди Ца́рства вся́ сия́ преоби́дех, поя́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Возсия́л еси́ в бре́нней пло́ти све́том небе́сным, глаго́ля слова́ Ева́нгельския: не ожени́выйся пече́тся о Госпо́дних, ка́ко угоди́ти Го́сподеви. Те́м же вопие́м ти́:
Хотя́й непреста́нно житие́м и ве́рою Го́споду благоугожда́ти, бы́л еси́ от чернори́зца святы́я Афо́нския горы́ облече́н во святы́й, а́нгельский, и́ноческий о́браз, те́м же сия́нием по́двигов твои́х просвеще́нни усе́рдно велича́ем тя́, и просла́вльшему тя́ Христу́ Бо́гу вопие́м: Аллилу́иа.
Но́вое показа́ зло́ о́ная лука́вая жена́ егда́ в безу́мии свое́м оскопи́ти тя́ повеле́ла, ты́ же я́ко ме́ртв лежа́л еси́ от тече́ния кро́ве, едва́ ма́ло в себе́ дыха́ния име́я. Благогове́йне у́бо воспомина́я долготерпе́ние твое́, блажи́м тя́ похвала́ми си́ми:
Стра́нное чу́до явля́ется притека́ющим к тебе́, блаже́нне Моисе́е, и́бо дарова́ тебе́ Госпо́дь побежда́ти стра́сти. Та́же подража́я пе́рвому Моисе́ю, творя́щему жезло́м чудеса́, жезло́м стра́сть бра́тнюю исцели́л еси́. Мы́ же, благодаря́ о се́м Бо́га, дарова́вшему тебе́ такову́ю кре́пость, с любо́вию взыва́ем: Аллилу́иа.
Ве́сь благода́тных дарова́ний испо́лненный, десятоле́тным безмо́лвием пеще́рным равноа́нгельским просия́л еси́ све́том небе́сным и сподо́бился еси́ богови́дец бы́ти, обре́теся бо досто́ин блаже́нства чи́стых се́рдцем, преподо́бне о́тче Моисе́е. Сего́ ра́ди по до́лгу зове́м ти́:
Все́ естество́ а́нгельское удиви́ся высоте́ чистоты́ твоея́, Це́рковь же па́ки прославля́ет тя́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти бы́л еси́ и зре́ти лице́м к лицу́ Го́спода удосто́ился еси́, да и мы́ с тобо́ю вы́ну вопие́м: Аллилу́иа.
Вети́и многовеща́ннии не возмо́гут изрещи́ чистоту́ твою́, блаже́нне, мы́ же любо́вию побежда́еми дерза́ем воспе́ти тебе́ похвалы́ такова́я:
Спасти́ хотя́ твою́ ду́шу, нераде́л еси́ о твое́й пло́ти и в Ла́вре Пече́рстей свята́го Анто́ния коне́ц стра́нствия земна́го соверши́л еси́, почи́в о Го́споде кончи́ною пра́ведною и свято́ю, я́ко победи́тель не с челове́ки, но со А́нгелы воспева́л еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Стено́ю терпе́ния огради́вся, Царя́ Небе́снаго Христа́ ве́рный служи́тель бы́л еси́, житие́ твое́ те́сною стезе́ю проше́л еси́. Мы́ же чту́ще любо́вию па́мять твоего́ преставле́ния и моще́й твои́х честны́х обре́тения, ублажа́ем тя́, вопию́ще такова́я:
Пе́нием ака́фиста честву́ем тя́ и велича́ем, преподо́бне о́тче Моисе́е, ре́вностно соверша́юще святу́ю па́мять твою́. Ты́ же, ми́лостиво прии́мше ма́лое моле́ние на́ше, на́м побо́рником, предста́телем и моли́твенником ко Го́споду бу́ди. Мы́ же, помина́я житие́ твое́ богоуго́дное и по́двиги твоя́ многотру́дныя, воспева́ем просла́вльшему тя́ Творцу́: Аллилу́иа.
Светопода́тельному свети́льнику подо́бны честны́я и цельбоно́сныя мо́щи твоя́, досточу́дне о́тче Моисе́е, све́т бо невече́рний возсиява́ет от ни́х чрез чудесы́ оби́льныя, те́м же от любве́ серде́чныя восклица́ем тебе́ ра́достно:
Благода́ть дана́ ти́ от Бо́га соблюда́ти от нечи́стыя стра́сти вся́каго челове́ка, с ве́рою и любо́вию к заступле́нию твоему́ прибега́ющаго. Мы́ же Го́споду, дарова́вшему на́м тебе́, ско́раго, ми́лостиваго врачева́теля, благода́рственне воспева́ем: Аллилу́иа.
Пою́ще равноа́нгельское житие́ твое́, ублажа́ем тя́, о́тче Моисе́е, я́ко моли́твенника о на́с пред Го́сподем, засту́пника и наста́вника ко спасе́нию, и со умиле́нием возглаша́ем ти́ такова́я:
О, преди́вный уго́дниче и святы́й чудотво́рче, преподо́бне о́тче Моисе́е, ма́лое сие́ песносло́вие, с любо́вию в похвалу́ тебе́ приноси́мое, от на́с ми́лостивно прие́мши, умоли́ все́х Творца́ и Го́спода дарова́ти на́м душе́вное спасе́ние и теле́сное здра́вие, ве́рно воспева́ющих Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.
А́нгелов Творе́ц и Госпо́дь си́л яви́ тя́, досточу́дне, А́нгела во пло́ти и ве́рных предста́теля. Прибега́юще у́бо к заступле́нию твоему́, сицева́я ра́достная тебе́ прино́сим:
Возбра́нный чудотво́рче и Ду́ха Свята́го испо́лненный, преподо́бный о́тче Моисе́е, ди́вный подви́жниче и неду́гов душе́вных и теле́сных целе́бниче, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких на́с бе́д свободи́ да в ра́дости се́рдца зове́м ти́:
О, пречу́дный и богоно́сный о́тче Моисе́е, изря́дный уго́дниче Христо́в и вели́кий чудотво́рче! К тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: да́ждь на́м бы́ти прича́стником любве́ твоея́ к Бо́гу и бли́жнему, помози́ на́м твори́ти во́лю Госпо́дню в простоте́ се́рдца и смире́нии, за́поведи Госпо́дни соверша́ти непогреши́тельно, при́зри благоутро́бно на вся́кую ду́шу ве́рных твои́х чти́телей, ми́лости и по́мощи твоея́ и́щущих.