Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Акафист Преображению Господню

Память: 19 (6) августа

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Возбра́нный Воево́до и Царю́ сла́вы, Тебе́ небеси́ и земли́ Созда́теля, зря́щи на горе́ Фаво́рстей преобрази́вшася со сла́вою, вся́ тва́рь удиви́ся, небеса́ вострепета́ша, и вси́ земноро́днии возра́довашася, мы́ же недосто́йнии Твоему́ на́с ра́ди Преображе́нию благода́рственно поклоне́ние принося́ще, с Петро́м от души́ вопие́м Ти́:

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

И́кос 1.

А́нгелом недове́домое и челове́ком непристу́пное Твое́, Светода́вче Христе́, Божество́, незаходи́тельными мо́лниями и луча́ми Невече́рняго Све́та Твоего́, яви́л еси́ на горе́ Фаво́рстей нача́льнейшим ученико́м Твои́м, ти́и же Боже́ственным измени́шася у́жасом, о́блаком осия́вшеся све́тлым и гла́с Оте́чь слы́шавше, разуме́ша Твоего́ вочелове́чения та́инство, вопию́ще Тебе́ такова́я:

Иису́се, Сы́не Бо́жий Безсме́ртный, просвети́ на́с све́том Лица́ Твоего́ осия́ннаго; Иису́се, Благи́й Бо́же Всеси́льный, возбуди́ на́с спя́щих из глубины́ тьмы́ сна́ грехо́внаго.

Иису́се, во све́те живы́й непристу́пнем, из о́бласти те́мныя изведи́ на́с; Иису́се, Сла́вою Твое́ю испо́лнивый ве́сь ми́р, во оби́тели ра́йския введи́ на́с.

Иису́се, Све́те ми́ра, от ми́ра лука́ваго свободи́ на́с во тьме́ седя́щих; Иису́се, Со́лнце Пра́вды, си́лою и пра́вдою облецы́ на́с, в се́ни сме́ртней спя́щих.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 2.

Ви́дя, я́ко ученицы́ Твои́, Человеколю́бче Го́споди, непросвеще́нни еще́ су́ще, не разуме́ют, я́ко подоба́ет Тебе́ идти́ во Иерусали́м и та́мо мно́го пострада́ти и убие́ну бы́ти, Ты́ отто́ле нача́л еси́ ска́зовати и́м, я́ко вся́ сия́ належи́т Тебе́ во́лею претерпе́ти на́шего ра́ди спасе́ния. Оба́че ти́и не возмого́ша еще́ мы́слити, я́же су́ть Бо́жия, но я́же су́ть челове́ческая, сего́ ра́ди по дне́х шести́х поя́л еси́ Петра́, Иа́кова и Иоа́нна и возве́л еси́ я́ на го́ру Фаво́рскую показа́ти и́м пре́жде Креста́ Боже́ственную Сла́ву Твою́, да и во вре́мя страда́ний Твои́х разу́мно воспою́т Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зума неуразуме́нна во́льнаго Твоего́ страда́ния не разуме́ша ученицы́ Твои́, Го́споди. Сего́ ра́ди пре́жде Креста́ Твоего́ но́щию глубо́кою возве́л еси́ на го́ру высоку́ лу́чшия ученики́ Твоя́, да ви́дят чу́до стра́шнаго Преображе́ния Твоего́ и нестерпи́мое Боже́ственнаго прише́ствия Твоего́ издале́ча присносу́щное благоле́пие, да егда́ Тя́ у́зрят распина́ема, страда́ние у́бо Твое́, да уразуме́ют во́льное. Сего́ ра́ди вопие́м Тебе́ си́це:

Иису́се, от удо́лий на го́ру высоку́ возведы́й Твоя́ ученики́, возведи́ и на́с горе́, да го́рних научи́мся иска́ти наслажде́ний; Иису́се, от жите́йских попече́ний и мно́жества наро́днаго отлучи́вый Петра́ и Зеведе́овых, отлучи́ на́ш у́м от бла́г земны́х, да до́льных навы́кнем избега́ти пристра́стий.

Иису́се, мно́гими труды́ на преве́лию высоту́ вознесы́й дру́ги своя́, и на́с мно́гими труды́ и по́ты научи́ по вся́ дни́ подвиза́тися; Иису́се, в молча́нии нощны́я моли́твы Преображе́ние Твое́ ученико́м показа́вый, и ны́не ве́рным Твои́м сподо́би сла́достию слове́с Твои́х в нощи́ просвеща́тися.

Иису́се, тре́х то́чию свиде́телей сла́вы Твоея́ в тишине́ Фаво́рстей яви́вый, и ны́не безмо́лвным и пусты́нным да́ждь сла́ву Твою́ всегда́ созерца́ти; Иису́се, Фаво́р и Ермо́н о И́мени Твое́м возвесели́вый, да́ждь на́м призыва́нием сладча́йшаго И́мени Твоего́ восхо́д горе́ соверша́ти.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 3.

Си́лою свы́ше избра́нныя Твоя́ Апо́столы облеки́й, Иису́се, на Фаво́р возве́л еси́ я́, да навы́кнут вы́шних иска́ти и го́рняя му́дрствовати, а не земна́я, облецы́ и на́с, до́лу пони́кших и не́мощию пло́ти всегда́ побежда́емых, си́лою и сла́вою Твое́ю, да си́ла Твоя́ в не́мощи на́шей соверши́тся, чесо́ ра́ди с любо́вию воспое́м Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́яй пре́жде Креста́ и во́льнаго страда́ния Твоего́ яви́ти ученико́м отча́сти Божества́ Сла́ву Твою́, Христе́ Спа́се на́ш, Ты́ тре́х то́чию от живу́щих на земли́ избира́еши, да зри́телие Боже́ственныя Твоея́ сла́вы бу́дут, и́бо ти́и три́ пред очи́ма Твои́ма лу́чши бя́ху па́че все́х наро́дов и язы́к: Пе́тр, я́ко па́че ины́х Тебе́ возлюби́вый, и я́ко пе́рвый от все́х Сы́на Бо́жия Тебе́ испове́давый, Иа́ков, я́ко пе́рвый во Апо́столех наде́жды ра́ди бу́дущих бла́г под ме́ч главу́ свою́ преклони́вый и та́ко нача́ло му́чеником Твои́м положи́вый, Иоа́нн же, я́ко де́вственник и па́че все́х чистоту́ пло́ти и ду́ха целому́дренно сохрани́вый и сего́ ра́ди благода́ть осо́бную па́че ины́х получи́вый к зре́нию неизрече́нных открове́ний и Боже́ственныя Сла́вы Твоея́. С ни́миже приими́ и от на́с похвалы́ Тебе́ сицевы́я:

Иису́се, от Петра́ пре́жде Преображе́ния Твоего́ испове́дание ве́ры прие́мый, приими́ и мое́ те́плое испове́дание; Иису́се, тому́ же Петру́ на Фаво́ре дерзнове́ние дарова́вый глаго́лати с Тобо́ю, возглаго́ли блага́я и ми́рная в се́рдце мое́м.

Иису́се, сыно́в Зеведе́овых за пла́мень любви́ и́х сына́ми гро́мовыми нареки́й, гро́мом гне́ва Твоего́ не порази́ мя́; Иису́се, те́м же ученико́м о́гнь с небесе́ на Самаря́н низвести́ не попусти́вый, о́гнь страсте́й угаси́ во мне́.

Иису́се, с де́вственным Иоа́нном в чистоте́ пло́ти и ду́ха на Фаво́р го́рний возведи́ мя́; Иису́се, с му́жественным Иа́ковом, пе́рвее ча́шу Твою́ испи́вым, в ра́й введи́ мя́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 4.

Бу́ря Богоявле́ния Твоего́ на горе́ Сина́йстей бы́сть, егда́ во гро́мех и мо́лниях дарова́л еси́ зако́н уго́днику Твоему́ Моисе́ови, та́кожде и на горе́ Хори́ве бы́сть ду́х кре́пок, разоря́яй го́ры, тру́с и о́гнь, егда́ Илия́ проро́к хотя́ше зре́ти Тя́, оба́че не в ви́хре бу́рне, не в тру́се и не во огне́ Госпо́дь, но во гла́се хла́да то́нка Ты́ показа́л еси́ и́м Лице́ Свое́ и сла́ву Божества́ Своего́, егда́ на горе́ Фаво́рстей Ты́ предста́л еси́ и́м, с ра́достию вопию́щим Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше Моисе́й и Илия́ на Фаво́ре глаго́лы Твоя́ о исхо́де Твое́м, его́же хотя́ше сконча́ти во Иерусали́ме, бы́ша всему́ ми́ру свиде́телие Твои́, Го́споди, я́ко Ты́ еси́ вои́стину Сы́н Бо́жий на спасе́ние люде́й от Бо́га Отца́ по́сланный и гла́сом с небесе́ Те́м пока́занный. Моисе́й у́бо от ме́ртвых при́зван бы́сть да свиде́тельствует во а́де держи́мым Твое́ в ми́р прише́ствие. Илия́ же от рая́ при́зван бы́сть, да ска́жет Ено́ху Сла́ву Твою́ в Преображе́нии пречи́стыя Пло́ти Твоея́ ви́денную. Мы́ же, чудя́щеся та́йне проро́к Твои́х на Фаво́ре явле́ния, со умиле́нием зове́м Тебе́:

Иису́се, Богови́дцу Моисе́ю, Лице́ Твое́ узре́ти восхоте́вшему, на Фаво́ре Лице́м к лицу́ яви́выйся, яви́ на́м в гряду́щем ве́це Лица́ Твоего́ сла́дость превожделе́нную; Иису́се, в боговиде́нии за́дних Твои́х дре́вле Моисе́ю сия́ние Сла́вы Твоея́ Показа́вый, покажи́ на́м во Ца́рствии Твое́м лице́м к Лицу́ Зра́ка Твоего́ добро́ту неизрече́нную.

Иису́се, в тишине́ и гла́се хла́да то́нка Илию́ открове́нием Свои́м наста́вивый, наста́ви мя́ чу́дно в тишине́ безстра́стия боже́ственнаго; Иису́се, на о́гненней колесни́це неопа́льнаго небоше́ственника Твоего́ Илию́ в ра́й возведы́й, возведи́ мя́ ди́вно на высоту́ жития́ соверше́ннейшаго.

Иису́се, дре́вле с проро́ки многообра́зно глаго́лавый, и на Фаво́ре исхо́д Сво́й и́м возвести́вый, глаго́лами живота́ ве́чнаго напита́й а́лчущую ду́шу мою́; Иису́се, при усте́х двою́ свиде́телей Та́йну Преображе́ния ученико́м Твои́м откры́вый, воздыха́ньми неизглаго́ланными Свята́го Ду́ха воспламени́ хла́дную ве́ру мою́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 5.

Боготе́чней звезде́ в нощи́ возсия́вшей, уподо́бися, Светода́вче Го́споди, неизрече́нное осия́ние пречи́стыя Пло́ти Твоея́, егда́ ученико́м спя́щим и но́щи, уже́ ко у́тру приближа́ющейся, Ты́ возноси́л еси́ Отцу́ Твоему́ на высоте́ горы́ преми́рную моли́тву Свою́. Тогда́ просвети́ся Лице́ Твое́, я́ко со́лнце, и ри́зы Твоя́ бы́ша блеща́щася, белы́ зело́, я́ко сне́г. Апо́столи же от наше́дшия Боже́ственный си́лы убуди́шеся, уви́деша Сла́ву Твою́, я́ко Единоро́днаго от Отца́, испо́лнь благода́ти и и́стины, и стоя́ху тре́петни, пою́ще Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше Апо́столи Тя́ на Фаво́ре во о́бразе челове́честем су́щаго, сла́вою же Боже́ственною Преобрази́вшася и с Моисе́ом и Илие́ю о исхо́де Твое́м бесе́дующа, разуме́ша присносу́щную си́лу Твою́ и Божество́ под покро́вом пло́ти сокрыва́емо, и ужа́сни бы́ша, послу́шающе глаго́лемых и наслажда́ющеся зре́ния Твоея́ Боже́ственныя сла́вы, ю́же толи́ко ви́деша, ели́ка теле́сных оче́с зре́ние и́х вмести́ти можа́ше. С ни́миже и мы́ пое́м Тебе́ такова́я:

Иису́се, возсия́вый ученико́м Твои́м неизрече́нную и Богосия́нную Сла́ву Твою́, возсия́й в душа́х на́ших Све́т Тво́й присносу́щный; Иису́се, причасти́вый первостоя́тели зако́на и благода́ти преми́рнаго Све́та Твоего́, причаще́нием Того́ собери́ у́м на́ш приснозаблу́ждший.

Иису́се, сокрове́нную во пло́ти мо́лнию Божества́ Твоего́ на Фаво́ре ма́ло обнажи́вый, обнажи́ сокрове́нныя грехопаде́ния в убо́гой со́вести мое́й; Иису́се, несозда́ннаго Све́та Твоего́ луча́ми из Пло́ти Твоея́ Святу́ю го́ру озари́вый, озари́ све́т за́поведей Твои́х во мра́чней души́ мое́й.

Иису́се, Преображе́нием пречи́стыя Пло́ти Твоея́ просвети́вый ми́ра концы́, просвети́ и украси́ на́с помраче́нных; Иису́се, блиста́нием Фаво́рскаго Све́та Твоего́ очи́стивый, я́ко сне́г, твоя́ ученики́, очи́сти и обнови́ на́с потемне́нных.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 6.

Ви́девше пребла́гостное и спаси́тельное собесе́дование Твое́, Христе́ Бо́же на́ш, со Моисе́ом и Илие́ю на горе́ Фаво́рстей, возра́довашеся зело́ ученицы́ Твоя́: Пе́тр, Иа́ков и Иоа́нн. Пе́тр же гла́сом любве́ боже́ственней испо́лненным рече́: «Го́споди, добро́ е́сть на́м зде́ бы́ти: а́ще хо́щеши, сотвори́м зде́ три́ се́ни, Тебе́ еди́ну, и Моисе́ови еди́ну, и еди́ну Илии́». Мы́ же недосто́йнии, не дерза́ем пря́мо Тебе́ вопроша́ти, оба́че смире́нно о поми́ловании мо́лим Тя́ и гла́сом тре́петнем вопие́м Ти́: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́ на Фаво́ре во зна́мение все́й вселе́нней о́блак све́тел, Петру́ о се́нех вопроша́ющу, открове́ние гла́са Оте́ческаго возвеща́ющ и Ду́ха Свята́го прише́ствие, и егда́ осени́ Апо́столы, ве́рх горы́ окружа́юще, ти́и па́че убоя́шася и во о́блак со стра́хом вступи́вше, ощути́ша Твое́ непристу́пное Божество́, и со дерзнове́нием мно́гим возопи́ша к Тебе́ такова́я:

Иису́се, Изра́иля дре́вле столпо́м о́блачным в пусты́не путеводи́вый, Са́м и ны́не пу́ть во Ца́рствие Твое́ на́м укажи́; Иису́се, Апо́столы Твоя́ во о́блаце све́тле на Фаво́ре осени́вый, росо́ю Ду́ха Твоего́ Свята́го на́с осени́.

Иису́се, во Хра́ме нерукотворе́ннем Живы́й на небеси́, хра́м светови́ден и се́нь пречи́стую покажи́ ми́ Твоего́ Божества́; Иису́се, ски́ний рукотворе́нных не восхоте́вый на земли́, вну́треннюю благообра́зную ски́нию Ду́ха Твоего́ сотвори́ мя́, во е́же взы́ти на небеса́.

Иису́се, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, облецы́ мя́ обнаже́ннаго в боготка́нныя ри́зы целому́дрия и чистоты́; Иису́се, простира́яй не́бо, я́ко ко́жу, оде́ни мя́ острупле́ннаго в снегосве́тлыя оде́жды Твоея́ небе́сныя красоты́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 7.

Хотя́ откры́ти сокрове́нную от ве́ка та́йну Твоего́, Христе́, Божества́, Оте́ц Тво́й Небе́сный па́ки я́коже пре́жде на Иорда́не во вре́мя Креще́ния Твоего́, Богосыно́вство Твое́ возвести́ и та́ко гла́сом из о́блака бы́вшим свиде́тельствова, глаго́ля: «Се́й е́сть Сы́н Мо́й Возлю́бленный, Того́ послу́шайте». Апо́столи же от вели́каго у́жаса кре́пости своея́ лиши́вшися, падо́ша ни́ц на зе́млю, вопию́ще Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вая ви́девше и пресла́вная на Фаво́ре бы́вшая, Словесе́ Твоего́, Влады́ко Го́споди, самови́дцы и слуги́, и гла́с Оте́ческий и шу́м из о́блака слы́шавше, ужа́сни бы́ша и но́вым светоли́тием внеза́пу освеща́хуся, дру́г дру́га зря́ху, удивля́ющеся и к земли́ па́дше ни́ц, Тебе́ Влады́це вся́ческих поклони́шася, похвалы́ Тебе́ возсыла́я таковы́я:

Иису́се, О́бразе Пресве́тлыя Ипоста́си О́тчия, преобрази́ мра́чное и нечи́стое житие́ мое́; Иису́се, Сла́вы О́тчия Сия́ние, просвети́ па́дшую и во тьму́ воглу́бльшуюся ду́шу мою́.

Иису́се ди́вный и стра́шный во сла́ве Боже́ственнаго зра́ка Твоего́, тле́нием растле́нный душе́вный на́ш зра́к обнови́; Иису́се ти́хий, любви́ по́лный, неизрече́нною све́тлостию Пло́ти Твоея́ всю́ нечистоту́ пло́ти моея́ па́че сне́га убели́.

Иису́се, Све́те Безнача́льный, во све́те Твое́м, на Фаво́ре явле́ннем, Све́т покажи́ на́м Отца́; Иису́се, Све́те неизме́нный, в незри́мем Све́те Ца́рства Твоего́, Све́т покажи́ на́м и Ду́ха.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 8.

Ди́вно и стра́нно яви́стася Тебе́ Моисе́й и Илия́ на Фаво́ре, Влады́ко Го́споди, начерта́ние Боже́ственныя Ипоста́си ви́девше, и глаго́ласта о во́льном страда́нии Твое́м, священноле́пно предстоя́ще Тебе́. Осени́вшу же и́х о́блаку све́тлу и гла́су с небесе́ бы́вшу, взя́тся Сла́ва Госпо́дня от виде́ния учени́к Твои́х, взя́шася же и проро́цы во своя́ ме́ста, пою́ще Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь бы́л еси́ от вы́шних, Неисче́тный Сло́ве Бо́жий, егда́ пречи́стая Пло́ть Твоя́ преобража́шася на Фаво́ре, но и от ни́жних ника́коже отступи́л еси́, егда́ отше́дшим проро́ком и виде́нию уже́ сконча́вшуся, Ты́ приступи́л еси́ к лежа́щим стра́ха ра́ди на земли́ Твои́м ученико́м, и руко́ю косну́вся и́х, глаго́лал еси́ и́м: «воста́ните, не бо́йтеся». Ученицы́ же, возве́дше о́чи свои́ и никого́же ви́девше, то́чию Тебе́ Еди́наго с ни́ми су́щаго, возра́довахуся зело́ и возблагодари́ша Бо́га, пою́ще Тебе́ такова́я:

Иису́се, име́яй глаго́лы Живота́ ве́чнаго, всегда́ пребу́ди с на́ми во стра́нствии земно́м; Иису́се, насы́тивый на́с зра́ком Твоего́ Божества́, не оста́ви на́с си́рых на служе́нии Твое́м.

Иису́се, пре́жде Креста́ Твоего́ Та́йну во́льнаго страда́ния уясни́вый, пода́ждь на́м всегда́ па́мятовати Твое́ на́с ра́ди истоща́ние; Иису́се, пре́жде е́же умре́ти, на́м сла́ву Твою́ Показа́вый, пода́ждь на́м всегда́ да разуме́ти Твоея́ Пло́ти обоже́ние.

Иису́се, о́бразе непреме́нный Су́щаго, обнови́ в души́ мое́й вожделе́ннаго зра́ка Твоего́ о́браз и подо́бие; Иису́се, печа́те равнообра́зная Отца́, запечатле́й во пло́ти мое́й неизрече́нныя добро́ты Твоея́ благообра́зие.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 9.

Все́ естество́ смяте́ся, зря́ Твое́ пресла́вное на Фаво́ре Преображе́ние, Христе́ Спа́се: А́нгели, незри́мо предстоя́ще, со стра́хом и тре́петом служа́ху Тебе́, небеса́ убоя́шася, подви́жеся и тре́петна бы́сть вся́ земля́, ви́дящи сла́ву Го́спода, «гора́ Фаво́р, пре́жде мра́чна и ды́мна», све́тлым о́блаком покрыва́шеся, «на не́йже» пречи́стии «но́зе Твои́ стоя́сте», ученицы́ же Твои́, Го́споди, не терпя́ще зре́ти нестерпи́маго зра́ка Твоего́, поверго́ша себе́ до́лу на зе́млю, ли́ца покрыва́юще, до́ндеже Ты́ Са́м, виде́нию сконча́вшуся, воздви́гл еси́ я́, Тебе́ вопию́щих: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вети́и суему́дреннии, благода́тиею непросвеще́ннии, не мо́гут разуме́ти Твоего́ пресла́внаго Преображе́ния та́инства, Го́споди. Сего́ ра́ди, егда́ со ученики́ сходи́л еси́ с горы́, дню́ возсиява́ти начина́ющу, Ты́ запове́дал еси́ друго́м Твои́м, да никому́же пове́дят виде́ния бы́вшаго, до́ндеже по прия́тии страда́ния и сме́рти воскре́снеши в тре́тий де́нь от гро́ба. И ти́и умолча́ша, и никому́же возвести́ша в ты́я дни́ ничесо́же от те́х, я́же ви́деша и слы́шаша, оба́че то́чию в се́рдце свое́м вопия́ху Тебе́ си́це:

Иису́се, во всего́ Ада́ма оболки́йся, очерне́вшее дре́вле естество́ челове́че просвети́; Иису́се, во о́блаце, огни́ и мра́це носи́мый, Твое́ю све́тлостию ве́сь мра́к душе́вный в на́с потреби́.

Иису́се, сия́нием Боже́ственнаго шу́ма Апо́столы Твоя́ услади́вый, услажда́й на́с всегда́ глаго́лами Боже́ственнаго Твоего́ открове́ния; Иису́се, росода́тельным о́блаком ученики́ Твои́ Просвети́вый, просвеща́й на́с всегда́ заря́ми пресла́внаго Твоего́ Преображе́ния.

Иису́се, пречи́стыми нога́ми Твои́ми го́ру Фаво́рскую освяти́вый, напра́ви но́зе на́ша на при́сное служе́ние Тебе́; Иису́се, с непови́нными рука́ми на го́ру Твою́ восходи́ти повеле́вый, возбуди́ ру́це на́ши на моли́твенное воздея́ние горе́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́й ми́р, на Фаво́ре преобрази́лся еси́ на́с ра́ди, Го́споди, да сотвори́ши ны́ досто́йны угото́ванныя избра́нным Твои́м небе́сныя сла́вы и да преобрази́ши те́ло смире́ния на́шего, я́ко бы́ти ему́ сообра́зну те́лу Сла́вы Твоея́ во о́бщее все́х воскресе́ние и в безконе́чнем Твое́м Ца́рствии, е́же угото́вал еси́ от сложе́ния ми́ра лю́бящим Тя́, в не́мже да сподо́биши и на́с, я́ко Моисе́я и Илию́ на Фаво́ре лице́м к лицу́ лицезре́ти Тя́ и со все́ми святы́ми воспева́ти Тебе́ ве́чную пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Царю́ Преве́чный! Вся́ твори́ши на́шего ра́ди спасе́ния. Мене́ ра́ди восприя́л еси́ пло́ть пречи́стую от Пресвяты́я Де́вы Мари́и и в зра́це раба́ прише́л еси́ в ми́р се́й. Та́кожде и преобрази́лся еси́ на святе́й горе́, не Себе́ угожда́я, не тре́бует бо Све́т просвеще́ния, но на́с ра́ди осужде́нных, да на́шу просвети́ши тьму́ и на́с, во тьме́ седя́щих и среди́ се́ни сме́ртныя, от сыно́в гне́ва в возлю́бленныя ча́да Твоя́ да преобрази́ши. Сего́ ра́ди благода́рственно вопие́м Тебе́ такова́я:

Иису́се, зра́к ра́бий на Фаво́ре преобрази́вый, да на́с из рабо́в греха́ ча́да Бо́жия сотвори́ши; Иису́се, да́же до пло́ти Себе́ истощи́вый, да на́ше па́дшее естество́ с Собо́ю преобрази́ши.

Иису́се, неизрече́нное благоле́пие Ца́рства Твоего́ на Фаво́ре яви́вый, ра́дость, ми́р и пра́вду о Ду́се Свя́те в на́с утверди́; Иису́се, Боже́ственным блиста́нием пло́ти Твоея́ всю́ тва́рь обожи́вый, обоже́нием пло́ти во Второ́м прише́ствии Твое́м на́с обнови́.

Иису́се, о́гнь Божества́ Твоего́ на Фаво́ре яви́вый, огне́м невеще́ственным грехи́ моя́ попали́; Иису́се, сладча́йшею бесе́дою Твое́ю та́мо ученики́ Своя́ напита́вый, Святы́ми Та́йнами Твои́ми гла́дную ду́шу мою́ освяти́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное приношу́ Ти́ недосто́йный, Твоего́ Преображе́ния соверша́я све́тлое торжество́ и вопию́ Тебе́: высоту́ небе́снаго жития́ и сла́вы присносу́щныя Боже́ственное сия́ние да́руй ны́не рабо́м Твои́м, се́рдцем же чи́стым сподо́би на́с мы́сленно взы́ти на го́ру святу́ю Твою́, ви́дети разу́мными очесы́ пресла́вное Преображе́ние Твое́, да све́тло воспое́м Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Све́т Сы́й Непристу́пен и Све́та Пода́тель, Иису́се, Безнача́льный и Присносу́щный Све́те, Све́т Тво́й в ми́р прине́сл еси́, егда́ с пречи́стою пло́тию Твое́ю вше́л еси́ на го́ру Фаво́рскую и та́мо Несозда́нный и Боже́ственный Све́т яви́л еси́ ученико́м Твои́м, Сла́вы О́тчия показу́я о́браз. Сего́ Све́та Твоего́ преесте́ственнаго прича́стники бы́ти жела́юще, из глубины́ души́ вопие́м Тебе́ такова́я:

Иису́се Христе́ Све́те И́стинный, по́мыслы до́брыми ду́шу мою́ живи́ во вся́ дни́ земна́го стра́нствия моего́; Иису́се Царю́, Све́те Безнача́льный, уга́сший свети́льник души́ моея́ па́ки возжзи́ до дне́ сконча́ния моего́.

Иису́се, Све́те ти́хий, живо́т дая́й, све́т и живо́т низпосли́ души́ мое́й в ча́с ужа́сный сме́рти моея́; Иису́се, Све́те Святы́й, светя́й и горя́й, из огня́ неугаси́маго и тьмы́ кроме́шныя исхи́ти мя́ тогда́.

Иису́се, Сладча́йший и Святе́йший Све́те, к све́ту небе́снаго черто́га Твоего́ среди́ го́рьких мыта́рств возду́шных проведи́ мя́; Иису́се, со́лнца вся́каго Светле́йший Све́те, во све́тлостех святы́х Твои́х в невече́рнем дни́ Ца́рствия Твоего́ просвети́ мя́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 12.

Благода́ть Твою́ пода́ждь мне́, Иису́се Бо́же мо́й, ю́же на Фаво́ре дарова́л еси́ избра́нным ученико́м Твои́м Петру́, Иоа́нну и Иа́кову, и приими́ на́с, я́коже о́ных, да облече́ннии си́лою Твое́ю свы́ше и Ду́хом Святы́м просвеще́ннии, се́рдце же чи́сто иму́щи и ду́х обновле́н, взы́дем на мы́сленный Фаво́р, восходя́ще от си́лы в си́лу, наипа́че же в посте́ и моли́тве подвиза́ющеся, в целому́дрии же и в чистоте́ пребыва́юще, и та́мо да воспое́м Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще пречи́стыя Пло́ти Твоея́ пресла́вное Преображе́ние, прославля́ем Боже́ственную Сла́ву Твою́ на Фаво́ре явле́нную, покланя́емся присносу́щней Си́ле Твое́й и Божеству́, Его́же зарю́ ма́лую та́мо обнажи́л еси́, Христе́, и ве́руем с Петро́м, я́ко Ты́ еси́ вои́стину Христо́с, Сы́н Бо́га Жива́го, прише́дый в ми́р гре́шныя спасти́, те́м же и вопие́м с ни́м из глубины́ души́: добро́ на́м зде́ бы́ти с Тобо́ю. Сего́ ра́ди не посрами́ на́с в Тя́ пра́во ве́рующих, оба́че немощны́х и пло́тию обложе́нных и покры́й на́с Све́том Богосия́нныя Пло́ти Твоея́, с любо́вию зову́щих Тебе́ си́це:

Иису́се, Со́лнце Незаходи́мое, на Фаво́ре возше́дшее. Твои́м Боже́ственным сия́нием осия́й мя́; Иису́се, Све́те несокрыва́емый в Преображе́нии явле́нный, Твоея́ благода́ти причаще́нием согре́й мя́.

Иису́се, Хра́ме Предве́чный Небе́снаго Иерусали́ма, в ски́нию Бо́жию с челове́ки всели́ мя́; Иису́се, Цве́те Благово́нный Рая́ Всесвята́го, небе́сными арома́ты святы́ни и чистоты́ облагоуха́й мя́.

Иису́се, Огню́ чисти́тельный, не́бо и зе́млю от вся́кия скве́рны очи́стити хотя́й, от скве́рны пло́ти и ду́ха очи́сти мя́; Иису́се, Ка́меню вседраги́й, Го́рний Сио́н вме́сто со́лнца красото́ю Боже́ственною освеща́ти име́яй, от зре́ния ины́я красоты́ па́че Тебе́ изба́ви мя́.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 13.

О Пресла́дкий и Всеще́дрый Иису́се, на Фаво́ре Боже́ственною сла́вою просия́вый! Приими́ ны́не ма́лое моле́ние сие́ на́ше, и я́коже прия́л еси́ от учени́к Твои́х на святе́й горе́ поклоне́ние, та́ко и на́с сподо́би пресла́вному Преображе́нию Твоему́ поклони́тися, во све́те до́брых де́л сия́юще, да просвети́тся Тобо́ю тьма́ грехо́вная в на́с живу́щая, и да яви́мся досто́йны бы́ти насле́дники безконе́чнаго Ца́рствия Твоего́ на небеси́, иде́же со все́ми святы́ми сподо́би и на́м воспева́ти Тебе́: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгелом недове́домое и челове́ком непристу́пное Твое́, Светода́вче Христе́, Божество́, незаходи́тельными мо́лниями и луча́ми Невече́рняго Све́та Твоего́, яви́л еси́ на горе́ Фаво́рстей нача́льнейшим ученико́м Твои́м, ти́и же Боже́ственным измени́шася у́жасом, о́блаком осия́вшеся све́тлым и гла́с Оте́чь слы́шавше, разуме́ша Твоего́ вочелове́чения та́инство, вопию́ще Тебе́ такова́я:

Иису́се, Сы́не Бо́жий Безсме́ртный, просвети́ на́с све́том Лица́ Твоего́ осия́ннаго; Иису́се, Благи́й Бо́же Всеси́льный, возбуди́ на́с спя́щих из глубины́ тьмы́ сна́ грехо́внаго.

Иису́се, во све́те живы́й непристу́пнем, из о́бласти те́мныя изведи́ на́с; Иису́се, Сла́вою Твое́ю испо́лнивый ве́сь ми́р, во оби́тели ра́йския введи́ на́с.

Иису́се, Све́те ми́ра, от ми́ра лука́ваго свободи́ на́с во тьме́ седя́щих; Иису́се, Со́лнце Пра́вды, си́лою и пра́вдою облецы́ на́с, в се́ни сме́ртней спя́щих.

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Конда́к 1.

Возбра́нный Воево́до и Царю́ сла́вы, Тебе́ небеси́ и земли́ Созда́теля, зря́щи на горе́ Фаво́рстей преобрази́вшася со сла́вою, вся́ тва́рь удиви́ся, небеса́ вострепета́ша, и вси́ земноро́днии возра́довашася, мы́ же недосто́йнии Твоему́ на́с ра́ди Преображе́нию благода́рственно поклоне́ние принося́ще, с Петро́м от души́ вопие́м Ти́:

Иису́се, Преве́чный Бо́же, добро́ на́м всегда́ бы́ти под кро́вом благода́ти Твоея́.

Моли́тва.

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, во све́те живы́й непристу́пнем, сия́ние сы́й сла́вы О́тчия и о́браз Ипоста́си Его́. Егда́ прии́де исполне́ние време́н, Ты́ за милосе́рдие неизрече́нное к па́дшему ро́ду челове́ческому Себе́ ума́лил еси́, зра́к раба́ прия́л еси́, смири́л еси́ Себе́, послушли́в бы́сть да́же до сме́рти. Оба́че пре́жде Креста́ и во́льныя стра́сти Твоея́ на горе́ Фаво́рстей преобрази́лся еси́ в Боже́ственней сла́ве Свое́й пред святы́ми Твои́ми ученики́ и апо́столы, ма́ло скры́в пло́ти восприя́тие, да егда́ Тя́ у́зрят распина́ема, и сме́рти предава́ема, уразуме́ют у́бо страда́ние Твое́ во́льное и Божество́. Да́руй же и на́м все́м, пречи́стыя пло́ти Твоея́ преображе́ние пра́зднующим, чи́стым се́рдцем и нескве́рными умы́ взы́ти на святу́ю го́ру Твою́, в селе́ния святы́я сла́вы Твоея́, иде́же гла́с чи́ст пра́зднующих, гла́с несказа́ннаго ра́дования, да та́мо ку́пно с ни́ми лице́м к лицу́ у́зрим сла́ву Твою́ в невече́рнем дни́ Ца́рствия Твоего́, и со все́ми святы́ми, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вшими просла́вим всесвято́е И́мя Твое́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Yandex Metrika