Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Акафист Пресвятой и Животворящей Троице

Составитель: Иннокентий Херсонский

Память: 4 июня (22 мая)

Утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Предве́чный Царю́ веко́в и Го́споди, всея́ тва́ри ви́димыя и неви́димыя Соде́телю, Ему́же, в Тро́ице Святе́й сла́вимому Бо́гу, вся́ко коле́но покланя́ется небе́сных, земны́х и преиспо́дних: те́мже и мы́, я́ко креще́ннии в Трисвято́е и́мя Твое́, а́ще и недосто́йнии, хвале́бное сие́ дерза́ем принести́ Тебе́ пе́ние: Ты́ же, я́ко Творе́ц, Промысли́тель и Судия́ на́ш, вонми́ гла́су ра́б Твои́х, и не отста́ви ми́лости Твоея́ от на́с, да из глубины́ души́ вы́ну зове́м Ти́:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

И́кос 1.

Арха́нгели и А́нгели, Нача́ла и Вла́сти, Престо́ли и Госпо́дствия, предстоя́ще самому́ Престо́лу Сла́вы Твоея́, не довле́ют изрещи́ вели́чия соверше́нств Твои́х: многоочи́тии же Херуви́ми и шестокрила́тии Серафи́ми, закрыва́юще ли́ца своя́, то́чию с тре́петом и любо́вию взыва́ют дру́г ко дру́гу: Свя́т, Свя́т, Свя́т Госпо́дь Савао́ф. На́м у́бо, и́же пра́х и пе́пел есмы́, кольми́ па́че удо́бее люби́ти молча́ние: но, да не толи́ких щедро́т, в созда́нии и искупле́нии на на́с излия́нных, непа́мятливи яви́мся и неблагода́рни, подража́юще го́рнему славосло́вию, с ве́рою и любо́вию взыва́ем:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, неисповеди́мая соверше́нств Высото́ и неизсле́димая та́ин Пучи́но.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, везде́ сы́й и вся́ исполня́яй, Еди́ный и То́йжде вчера́, дне́сь и во ве́ки.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, вся́ моги́й, нарица́яй не су́щая я́ко су́щая, низводя́й да́же до а́да и па́ки возводя́й.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, испыту́яй сердца́ и утро́бы челове́ческия, исчита́яй зве́зды и все́м и́м имена́ нарица́яй.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Его́же вси́ путие́ и́стинны и вся́ судьбы́ оправда́нны вку́пе и вожделе́нны.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, отдая́ грехи́ отце́в на ча́да, ми́луяй же и награжда́яй в ро́ды родо́в.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 2.

Ви́дев Тя́ Иса́иа на Престо́ле высо́це и превознесе́нне, глаго́лаше: о окая́нный а́з, я́ко челове́к сы́й и нечи́сты устне́ имы́й, и Го́спода Савао́фа ви́дех очи́ма мои́ма. Егда́ же у́гль горя́щий, носи́мый от А́нгела, прикосну́ся усто́м его́, чи́сте восхваля́ше Тебе́ Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Еди́наго Бо́га. Попали́ у́бо, о Пресвята́я Тро́ице, огне́м Божества́ Твоего́ те́рние и на́ших мно́гих беззако́ний, да чи́стым се́рдцем возопие́м Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум неуразуме́нный разуме́ти ищя́ вели́кий во проро́цех Моисе́й, глаго́лаше: яви́ мне́ лице́ Твое́, да разу́мно ви́жду Тя́. Ты́ же к нему́: за́дняя Моя́ у́зриши, лице́ же Мое́ не яви́тся тебе́: не бо́ у́зрит челове́к лице́ Мое́ и жи́в бу́дет. На́м же, а́ще и недосто́йным, благоволи́л еси́ яви́ти Себе́ в лице́ Единоро́днаго Сы́на Твоего́: те́мже благода́рне вопие́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Серафи́мов пламенногоря́щая любы́ и Херуви́мов вы́ну светя́щая прему́дросте.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Небе́сных Престо́лов превы́шний Царю́ и преми́рных Госпо́дствий всеи́стинный Го́споди.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Вы́шних Си́л непобеди́мая Кре́посте и Го́рних Власте́й всемогу́щий Власти́телю.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Арха́нгелов всера́достное благове́стие и А́нгелов неумолка́ющая про́поведь.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, разу́мных Нача́л верхо́вное Всенача́ло, и все́х про́чих небе́сных чино́в держа́вный повели́телю;

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Еди́н име́яй безсме́ртие и живы́й во Све́те Непристу́пнем, со избра́нными же Твои́ми, я́ко со дру́ги, лице́м к лицу́ бесе́дуяй.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 3.

Си́лою неизрече́ннаго могу́щества Твоего́ вся́ содержи́ши, Сло́вом неизсле́димыя Прему́дрости Твоея́ вся́ стро́иши, Ду́хом у́ст Твои́х вся́ живи́ши и ра́дуеши, о Трисо́лнечне Вседе́телю. Изме́рил еси́ не́бо дла́нию и зе́млю пя́дию, но́сиши и пита́еши всю́ тва́рь, вся́ по и́мени призыва́еши, и не́сть моги́й утаи́тися власти́тельныя десни́цы и взо́ра Твоего́: сего́ ра́ди со все́ми вы́шними и ни́жними си́лами, со умиле́нием припа́дающе, зове́м Ти́: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́яй вся́кое созда́ние рабо́тно повеле́нию Твоему́, всю́ду явля́еши следы́ Про́мысла и неизче́тных соверше́нств Твои́х: те́мже неви́димая Твоя́ и присносу́щную Си́лу и Божество́, творе́ньми помышля́ема, ви́дяще, со удивле́нием и ра́достию зове́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, власти́тельный Соде́телю ви́димых и неви́димых, и любвеоби́льный Строи́телю настоя́щих и гряду́щих.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, от четы́рех стихи́й соста́вивый тва́рь и четы́рьми времены́ кру́г ле́та венча́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, повеле́вый со́лнцу свети́ти во дни́, и луне́ со звезда́ми просвеща́ти но́щь.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, изводя́й ве́тры от сокро́вищ, одева́яй не́бо о́блаки, и посыла́яй до́ждь и ро́су в прохлажде́ние зно́я.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, препоясу́яй хо́лмы ра́достию и до́лы весе́лием, украша́яй кри́ны се́льныя и венча́яй поля́ кла́сами.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, посыла́яй пи́щу птенце́м вра́новым, напая́яй вся́ зве́ри се́льныя, и полага́яй щедро́ты Своя́ на все́х де́лех Свои́х.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 4.

Бу́рю вну́трь име́я душепа́губныя е́реси, вторы́й Иу́да, А́рий безу́мный, отве́ржеся Тебе́ Сы́на Бо́жия, Еди́наго от Пребоже́ственныя Тро́ицы бы́ти; мы́ же а́ще и и́но лице́ О́тчее, и́но Сыно́внее, и́но Свята́го Ду́ха глаго́лем: но О́тчее, Сыно́внее и Свята́го Ду́ха Еди́но Божество́, ра́вну си́лу, соприсносу́щно вели́чество, се́рдцем и устны́ испове́дуем, и я́ко Трисо́лнечным све́том в купе́ли креще́ния озаре́ннии, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, Еди́ному Бо́гу покланя́емся, зову́ще: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше па́стырие и учи́телие Святы́я Це́ркви А́рия, я́ко лю́таго зве́ря, вто́ргшася в слове́сное Христо́во ста́до, и восхища́юща о́вцы от и́стиннаго испове́дания правосла́вныя ве́ры, соше́дшеся в Нике́и на собо́ре, Бо́га, а не тва́рь, Христа́ испове́даша, и ра́вна Отцу́ Сы́на и Свята́го Ду́ха чту́ще, громогла́сне возгласи́ша:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Бо́же О́тче, Бо́же Сы́не, Бо́же Ду́ше Святы́й, Еди́ный И́стинный Бо́же, а не три́ бо́зи.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, несозда́нный О́тче, несозда́нный Сы́не, несозда́нный Ду́ше Святы́й, Еди́не вку́пе несозда́нне, а не три́ осо́бь несозда́нны.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Оте́ц ражда́яй предве́чно Сы́на, Сы́н ражда́емый безле́тно от Отца́, Ду́х Святы́й из Него́же от ве́к происходя́й, но не ражда́яся.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Оте́ц, воззва́вый на́с от небытия́, Сы́н, искупи́вый на́с па́дших Кресто́м Свои́м, Ду́х Святы́й, освяща́яй и животворя́яй все́х Свое́ю благода́тию.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, в ду́хе, душе́ и те́ле на́шем трехча́стную ски́нию на вселе́ние Свое́ основа́ти благоволи́вый, и всеконе́чне грехо́м разруши́тися е́й в на́с не попусти́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, зна́мение Триипоста́снаго Существа́ Своего́ на все́х де́лех ру́к Свои́х, в ми́ре ви́димом и неви́димом, положи́вый.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 5.

Пребезнача́льная и Вседе́тельная Тро́ице, созда́в на́с по о́бразу и по подо́бию Твоему́, запове́дала еси́ твори́ти уго́дная пред Тобо́ю: мы́ же, окая́ннии, злу́ю во́лю на́шу возлюби́вше, обе́ты креще́ния отверго́хом, о́браз Тво́й помрачи́хом; ны́не же па́ки к Тебе́ прибега́ем и мо́лимся, пода́ждь на́м благода́ть Твою́, исхи́ти на́с из руки́ вра́г, ви́димых и неви́димых, и спаси́ ны, и́миже ве́си судьба́ми, да во ве́ки веко́в зове́м Тебе́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́дя ра́зум превосходя́щая соверше́нства Твоя́ и неизрече́нная благодея́ния к бе́дным сына́м Ада́млим (в Тя́ бо, Триеди́наго Бо́га и́стинно ве́руяй, ме́ртвый ду́хом оживля́ется, оскверне́нный со́вестию очища́ется, поги́бший спаса́ется), благода́рным умо́м, благода́рным се́рдцем, благода́рными усты́, от Тебе́ созда́нными, прекло́ньше коле́на, глаго́лем:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, в Триипоста́сном Сове́те Твое́м положи́вый сотвори́ти челове́ка, и в те́ло его́, от пе́рсти взя́тое, дыха́ние жи́зни из у́ст Твои́х вдохну́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, о́бразом и подо́бием Твои́м в лице́ Ада́ма все́х на́с почты́й, и рая́ сла́дости насле́дники учини́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, ра́зумом превы́ше всего́ ви́димаго вознесы́й на́с, и тва́рь всю́ до́льнюю под но́зе на́ша покори́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, дре́во жи́зни в пи́щу на́м дарова́вый и да́ром безсме́ртия ны́ обогати́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, преслу́шавших за́поведь прароди́телей на́ших и по грехопаде́нии не оста́вивый, но на упова́нии спасе́ния пря́мо Еде́ма всели́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, изведы́й и на́с из чре́ва ма́тере на́шея и благода́тию Ева́нгелия, по рожде́нии, освяти́вый.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 6.

Пропове́дник пра́вды и ревни́тель Свята́го и́мени Твоего́, Илиа́ досточу́дный, воззва́н от А́нгела, ста́ в горе́ Хори́ве: бы́сть же ду́х кре́пок, низлага́яй го́ры, бы́сть тру́с ве́лий и о́гнь паля́щ, но не в си́х Тя́ ви́де, и по огни́ гла́с хла́да то́нка, и та́мо Госпо́дь; покры́в у́бо лице́ ми́лотию, с весе́лием и стра́хом взыва́ше: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Возсия́л еси́ в просвеще́ние всему́ ми́ру сия́ние Трисве́тлаго Божества́ Твоего́, отгна́л еси́ вся́ и́дольская заблужде́ния, Триипоста́сный Бо́же и Го́споди; ве́сь же ро́д челове́ческий от до́лгия тмы́ язы́чества в чу́дный све́т Ева́нгелия приве́л еси́, и́мже озаре́ннии, сла́вим вседержа́вный Про́мысл Тво́й о на́с, зову́ще:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, до конца́ растле́нную грехо́м тва́рь вода́ми пото́пными потреби́вый и в лице́ Но́я обнови́вый ве́сь ро́д челове́чь.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, отлучи́вый отца́ ве́рующих Авраа́ма от смеше́ния язы́к и в пото́мстве его́ и́стинную Це́рковь основа́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, изведы́й лю́ди Своя́ из Еги́пта, препита́вый и́х ма́нною в пусты́не и введы́й в зе́млю, кипя́щую ме́дом и млеко́м.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, воздви́гий Дави́да, испо́лнивый Ду́хом Свои́м проро́ки и те́ми среди́ Изра́иля ве́ру в обетова́ннаго Искупи́теля сохрани́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, пле́ном Вавило́нским согре́шшыя лю́ди Своя́ наказа́вый и, по сконча́нии его́, па́ки Иерусали́му возгради́тися повеле́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Маккаве́и в ве́ре и преда́ниих оте́ческих непоколеби́мыми до сме́рти показа́вый, и Це́рковь подзако́нную, я́ко неве́сту, до прише́ствия возлю́бленнаго Жениха́, це́лу соблюды́й.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 7.

Хотя́ прояви́ти вели́чие любве́ и милосе́рдия Твоего́ к па́дшему ро́ду челове́ческому, егда́ прии́де кончи́на ле́та, посла́л еси́ Единоро́днаго Сы́на Твоего́, ражда́ема от Жены́, быва́ема под зако́ном, да подзако́нныя иску́пит, И́же, пожи́в на земли́ я́ко челове́к и искупи́в ны́ Кресто́м Свои́м, вознесе́ся на не́бо, отню́дуже, исполня́яй обетова́ние, низпосла́ на́м Пресвята́го Ду́ха Своего́, да зове́м вси́: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Ди́вное вои́стинну и но́вое показа́л еси́ чу́до, ди́вный в высо́ких, Го́споди, егда́ по низпосла́нии Пресвята́го Ду́ха на избра́нныя ученики́ и апо́столы, изве́л еси́ и́х на про́поведь всему́ ми́ру, да возвестя́т вели́кое и́мя Пресвяты́я Тро́ицы и пленя́т вся́ язы́ки в послуша́ние ве́ры: те́мже, чудя́щеся си́ле и де́йствию богодухнове́нных слове́с и́х, с ра́достию зове́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, избра́вый немощна́я, худоро́дная и бу́ия ми́ра, да посра́мят кре́пкия, сла́вныя и прему́дрыя.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, воодушеви́вый безчи́сленныя со́нмы му́чеников, да тма́ми муче́ний и смерте́й запечатле́ют и́стину Ева́нгелия и си́лу благода́ти Христо́вы.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, се́рдце равноапо́стольнаго Константи́на зна́мением Креста́ преклони́вый, и те́м коне́ц лю́тым гоне́нием на христиа́н положи́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, седмию́ Вселе́нскими Собо́ры богоно́сных оте́ц, я́ко седмию́ столпы́, Це́рковь огради́вый и ерети́ческим треволне́нием непристу́пну сотвори́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, богому́дрым учи́телем и вели́ким подви́жником благоче́стия, я́ко пресве́тлым звезда́м на тве́рди Це́ркви, возсия́ти дарова́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, и влады́ку земли́ Росси́йския Влади́мира к све́ту и́стинныя ве́ры наста́вивый, и те́м всю́ страну́ на́шу от пре́лести многобо́жия свободи́вый.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 8.

Стра́нно и чу́дно у ду́ба Мамври́йскаго узре́в Тя́ Авраа́м во о́бразе трие́х муже́й, а́ки к еди́ному бесе́доваше, глаго́ля: Го́споди, а́ще обрето́х благода́ть пред Тобо́ю, не мини́ раба́ Твоего́. Трие́м у́бо, в Трие́х я́вльшихся ему́ Ли́цех, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, Еди́ному же в существе́ Бо́гу, до земли́ поклони́ся, зовы́й: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь еси́ везде́ и всегда́, не то́чию могу́ществом неизче́тныя си́лы Твоея́, но и бога́тством вседе́тельнаго промышле́ния Твоего́ о вся́ком созда́нии Твое́м: на́м же, я́коже рече́ Сы́н Тво́й, и власи́ главни́и вси́ изочте́ни су́ть у Тебе́, да ни еди́н из ни́х паде́т без во́ли Твоея́: те́мже, упова́юще на Про́мысл Тво́й, со дерзнове́нием и любо́вию зове́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, благоволи́вый всему́ ро́ду челове́ческому раздели́тися на племена́ и язы́ки, и коему́ждо и́х ме́сто и вре́мя жи́тельства указа́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, И́мже ца́рие ца́рствуют и си́льнии пи́шут пра́вду, соблюда́яй избра́нных Свои́х, я́ко зе́ницу о́ка.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, от Него́же исхо́дит вся́ка прему́дрость и ра́зум, вся́ка кре́пость и си́ла, вся́ко здра́вие и ле́пота.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, наводя́й и отъе́мляй бра́ни, венча́яй побе́дою пра́вое ору́жие, непра́вое же, посреде́ са́мых побе́д, предопределя́яй к сокруше́нию.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, дая́й зна́мения на небеси́ и на земли́, посыла́яй о́гнь, я́зву и гла́д на лю́ди, да не до конца́ заблу́дят от путе́й Твои́х.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, вознося́й смире́нныя от земли́, е́же посади́ти со кня́зи люде́й Свои́х, и низлага́яй го́рдыя, я́ко не обрести́ся ме́сту и́х.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 9.

Вся́кое естество́, горе́ и ни́зу, непреста́нно сла́вит Тя́, предве́чнаго Творца́ и Бо́га: на небеси́ еди́ни, Свя́т, Свя́т, Свя́т, де́нь и но́щь взыва́ют, друзи́и же венцы́ своя́ к подно́жию но́г Твои́х полага́ют: на земли́ же со все́ю тва́рию мы́, я́ко украше́ннии о́бразом присносу́щныя Твоея́ сла́вы, к Тебе́ мо́лимся и от Тебе́ вели́кия и бога́тыя ми́лости ча́ем, зову́ще: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вети́я многовеща́нныя, а́ще и мно́го тружда́ются мы́слию во испыта́нии, о Та́инстве Пресвяты́я Тро́ицы, но не мо́гут разуме́ти, ка́ко естество́м Еди́н е́сть Бо́г, в Трие́х же соверше́нных Ли́цех: мы́ же ве́руем то́чию сему́ и испове́дуем, ка́коже, не испыту́ем, и неизче́тныя благодея́ния к на́м коего́ждо из Трие́х Боже́ственных Ли́ц до́бре ве́дуще, с ве́рою и благодаре́нием зове́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, пра́ведным судо́м Твои́м все́м на́м в зе́млю, от нея́же взя́ты есмы́, возврати́тися, и па́ки в де́нь воскресе́ния из нея́ воста́ти положи́вый.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, со́лнцу, луне́ и зве́здам не́когда поме́ркнути. земле́ и всему́, е́же на не́й, огне́м преобрази́тися предопредели́вый, да вме́сто и́х яви́тся не́бо но́во и земля́ нова́, в ни́хже пра́вда живе́т.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, уста́вивый де́нь, во́ньже предста́нут на су́д вся́ племена́ и язы́цы, да восприи́мет ки́йждо по дело́м свои́м.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, име́яй в де́нь воздая́ния рещи́ пра́ведным: прииди́те благослове́ннии Отца́ Моего́, и насле́дуйте Ца́рствие, угото́ванное ва́м от сложе́ния ми́ра.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, от Него́же нераска́яннии гре́шницы услы́шат тогда́ со стра́хом: отыди́те от Мене́ прокля́тии во о́гнь ве́чный, угото́ванный диа́волу и а́ггелом его́.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, обеща́вый Це́рковь Свою́ до конца́ ми́ра непоколеби́му соблюсти́, во е́же неодоле́нней бы́ти е́й и от вра́т а́довых.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ми́р, яви́лася еси́ на Иорда́нстей реце́, Пресвята́я и Пребоже́ственная Тро́ице: Оте́ц во гла́се с не́ба, свиде́тельствуяй о возлю́бленнем Сы́не, Сы́н во о́бразе челове́честем, прие́мляй Креще́ние от раба́, Ду́х Святы́й, сходя́й на Креща́емаго в ви́де голуби́не: те́мже во и́мя Еди́наго Бо́га, в Три́ же Лица́, Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, научи́хомся просвеща́ти Креще́нием вся́каго гряду́щаго в ми́р челове́ка, зову́ще: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Царю́ Преве́чный, сия́яй со́лнце Свое́ на благи́я и злы́я, пра́ведныя любя́й, гре́шныя же ми́луяй, скве́рну душе́вную и теле́сную на́шу омы́й, оби́тель Свою́ в на́с, а́ще и недосто́йных рабе́х Твои́х, сотвори́ти благоволи́, потреби́ нечи́стая на́ша помышле́ния, изгла́ди неподо́бная дея́ния, напра́ви язы́к глаго́лати благоуго́дная пред Тобо́ю, да чи́стым се́рдцем и устны́ со умиле́нием зове́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, о Не́мже апо́стольский ли́к я́ве глаго́лет, к Нему́же проро́ческий собо́р вы́ну взира́ет.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Его́же по́лк му́ченический боголе́пно испове́дует, и преподо́бных во́инство Пресвято́е и́мя славосло́вит.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, о Не́мже пусты́нников мно́жество при́сно воздыха́ет, от Него́же по́стников по́двиги венча́ются.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Ему́же святи́телие и па́стырие благода́рственное прино́сят пе́ние, И́мже вселе́нстии учи́телие во спасе́ние на́ше богому́дрствуют.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, приими́ мольбу́ о на́с и предста́тельство все́х святы́х, па́че же простира́ющую к Тебе́ о на́с ру́це Свои́, Де́ву Пречи́стую.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, огради́ на́с святы́ми Твои́ми А́нгелы, и отжени́ от на́с духо́в зло́бы поднебе́сных.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 11.

Пе́ние вся́кое изнемога́ет, тща́щееся принести́ до́лжное благодаре́ние Тебе́ о все́х и за вся́, в Тро́ице сла́вимому Бо́гу: не обрета́ется бо ни ра́зума, могу́ща сраспростре́тися мы́слию ко мно́жеству щедро́т Твои́х на на́с, ни сло́ва, во е́же досто́йне изрещи́ я́: оба́че за вся́, на́ми ви́димая и на́м подае́мая, бу́ди Тебе́, Пресвята́я Тро́ице, благодаре́ние от на́с, че́сть и сла́ва, яковы́ же Ты́ Сама́ Твоего́ вели́чества досто́йны и Тебе́ уго́дны ве́си: мы́ же, покланя́ющеся Тебе́, со смире́нием и любо́вию зове́м: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Я́ко светопода́тельна Тя́ во обетова́ниих Твои́х свети́льника, су́щым на́м во тьме́ неве́дения о бу́дущем жре́бии на́шем я́вльшася, благода́рне испове́дующе и поне́ еди́наго из блаже́нств, Единоро́дным Сы́ном Твои́м возвеще́нных, улучи́ти жела́юще, всеуми́льно с ве́рою вопие́м:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, угото́вавый избра́нным Свои́м бла́га, и́хже о́ко не ви́де, у́хо не слы́ша, и я́же на се́рдце челове́ку не взыдо́ша.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Его́же вси́ чи́стии се́рдцем у́зрят, я́коже е́сть, и позна́ют, я́коже от Него́ са́ми позна́ни су́ть.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, в Не́мже вси́ а́лчущии и жа́ждущии пра́вды обрету́т, николи́же оскудева́ющее насыще́ние.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, от Него́же миротво́рцы, я́ко подража́тели вся́ умиротвори́вшаго Единоро́днаго Сы́на Твоего́, возлю́бленными сына́ми нареку́тся.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, у Него́же кро́тцыи насле́дят зе́млю, и ни́щии ду́хом улуча́т неконча́емое Ца́рствие.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, обеща́вый ве́чное поми́лование ми́лующым, и безконе́чное ра́дование пла́чущым.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 12.

Благода́ть Твою́ всеси́льную пода́ждь на́м, Пресвята́я Тро́ице: приими́ испове́дание грехо́в на́ших пред вели́чеством сла́вы Твоея́, при́зри на воздыха́ния на́ша, низпосли́ на́м ду́ха умиле́ния и щедро́т, да, очище́ннии душе́ю и се́рдцем, сподо́бимся неосужде́нно зва́ти к Тебе́ на земли́, я́коже взыва́ют А́нгели на небеси́: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Пою́ще Твое́ всечеловеколю́бное смотре́ние, сла́вим Тя́ вси́, Пребезнача́льная Тро́ице, ве́руем во Еди́наго Бо́га Отца́, Бо́га Сы́на и Бо́га Ду́ха Свята́го, ино́го, ра́зве Тебе́, Го́спода не ве́мы, к Тебе́ припа́даем и Тебе́ мо́лимся, вопию́ще:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, бу́ди на́м во спасе́ние, да не убои́мся никоего́же зла́, и в защище́ние живота́ на́шего, да не устраши́мся никоего́же врага́.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, гре́шныя ка́ющыяся спаса́яй, спаси́ у́бо и на́с многогре́шных.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, умножа́яй все́м ми́лость Твою́, умно́жи ю́ и на на́с, и поми́луй ны́, я́ко не́мощни есмы́.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, продолжи́ на́м ве́к к покая́нию и не осуди́ на́с на посече́ние со смоко́вницею безпло́дною.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, изба́ви ны́ искуше́ний, от ми́ра, пло́ти и диа́вола находя́щих, и укрепи́ в ве́ре и любви́ к Тебе́.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, сподо́би ны́ лице́м к лицу́ узре́ти Тя́, и вни́ти в све́тлый черто́г Тво́й на бра́к А́гнчий.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 13.

О Пресвята́я, Животворя́щая, Нераздели́мая и Вседе́тельная Тро́ице, О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, Еди́не и́стинный Бо́же и Тво́рче на́ш! Ны́нешнее на́ше прие́мши благодаре́ние, низпосли́ на́м благода́ть и си́лу от высоты́ Свята́го Престо́ла Твоего́, да, попра́вше вся́ плотски́я по́хоти, во вся́ком благоче́стии и чистоте́ поживе́м до конца́ дне́й на́ших, вы́ну восхваля́юще Пресвято́е И́мя Твое́ и зову́ще: Аллилу́иа.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

Арха́нгели и А́нгели, Нача́ла и Вла́сти, Престо́ли и Госпо́дствия, предстоя́ще самому́ Престо́лу Сла́вы Твоея́, не довле́ют изрещи́ вели́чия соверше́нств Твои́х: многоочи́тии же Херуви́ми и шестокрила́тии Серафи́ми, закрыва́юще ли́ца своя́, то́чию с тре́петом и любо́вию взыва́ют дру́г ко дру́гу: Свя́т, Свя́т, Свя́т Госпо́дь Савао́ф. На́м у́бо, и́же пра́х и пе́пел есмы́, кольми́ па́че удо́бее люби́ти молча́ние: но, да не толи́ких щедро́т, в созда́нии и искупле́нии на на́с излия́нных, непа́мятливи яви́мся и неблагода́рни, подража́юще го́рнему славосло́вию, с ве́рою и любо́вию взыва́ем:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, неисповеди́мая соверше́нств Высото́ и неизсле́димая та́ин Пучи́но.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, везде́ сы́й и вся́ исполня́яй, Еди́ный и То́йжде вчера́, дне́сь и во ве́ки.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, вся́ моги́й, нарица́яй не су́щая я́ко су́щая, низводя́й да́же до а́да и па́ки возводя́й.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, испыту́яй сердца́ и утро́бы челове́ческия, исчита́яй зве́зды и все́м и́м имена́ нарица́яй.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, Его́же вси́ путие́ и́стинны и вся́ судьбы́ оправда́нны вку́пе и вожделе́нны.

Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, отдая́ грехи́ отце́в на ча́да, ми́луяй же и награжда́яй в ро́ды родо́в.

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Конда́к 1.

Предве́чный Царю́ веко́в и Го́споди, всея́ тва́ри ви́димыя и неви́димыя Соде́телю, Ему́же, в Тро́ице Святе́й сла́вимому Бо́гу, вся́ко коле́но покланя́ется небе́сных, земны́х и преиспо́дних: те́мже и мы́, я́ко креще́ннии в Трисвято́е и́мя Твое́, а́ще и недосто́йнии, хвале́бное сие́ дерза́ем принести́ Тебе́ пе́ние: Ты́ же, я́ко Творе́ц, Промысли́тель и Судия́ на́ш, вонми́ гла́су ра́б Твои́х, и не отста́ви ми́лости Твоея́ от на́с, да из глубины́ души́ вы́ну зове́м Ти́:

Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ Го́споди Бо́же на́ш, поми́луй ны́, па́дшее созда́ние Твое́, И́мене ра́ди Свята́го Твоего́.

Моли́тва ко Пресвяте́й Тро́ице.

Пресвята́я Тро́ице, Единосу́щная Держа́во, все́х благи́х Вина́, что́ воздади́м Тебе́ за вся́, я́же воздала́ еси́ на́м, гре́шным и недосто́йным, пре́жде, не́же на све́т произыдо́хом, за вся́, я́же воздае́ши коему́ждо на́с по вся́ дни́ и я́же угото́вала еси́ на́м в ве́це гряду́щем? Подоба́ше у́бо за толи́кия благодея́ния и щедро́ты благодари́ти Тя́ не словесы́ то́чию, но па́че де́лы, храня́ще и исполня́юще за́поведи Твоя́: мы́ же, страсте́м на́шим и злы́м обы́чаем вне́мше, в безчи́сленныя от ю́ности низверго́хомся грехи́ и беззако́ния. Сего́ ра́ди, я́ко нечи́стым и оскверне́нным, не то́чию пред трисве́тлое Лице́ Твое́ безсту́дно яви́тися, но ниже́ и́мени Твоего́ Пресвята́го изрещи́ довле́яше на́м, а́ще бы не Ты́ Сама́ благоизво́лила, во отра́ду на́шу возвести́ти, я́ко чи́стыя и пра́ведныя любя́, и гре́шники ка́ющияся ми́луеши и благоутро́бне прие́млеши. При́зри у́бо, о Пребоже́ственная Тро́ице, с высоты́ Святы́я Сла́вы Твоея́ на на́с, многогре́шных, и благо́е произволе́ние на́ше вме́сто благи́х де́л приими́: и пода́ждь на́м ду́ха и́стиннаго покая́ния, да возненави́девше вся́кий гре́х, в чистоте́ и пра́вде, до конца́ дне́й на́ших поживе́м, творя́ще пресвяту́ю во́лю Твою́ и сла́вяще чи́стыми по́мыслы и благи́ми дея́ньми сладча́йшее и великоле́пое И́мя Твое́. Ами́нь.

Yandex Metrika