Акафист Воскресению Христову (иной)
Память: 5 мая (22 апреля)
Не утвержден для общецерковного использования.
Возбра́нный Воево́до, Го́споди Небесе́ и земли́, побе́дно благода́рственное пе́ние прино́сим Тебе́, раби́ Твои́, во а́д ны́не сше́дшему и с Собо́ю вся́ воскреси́вшему, и на́ше избавле́ние пра́зднующе, све́тло вопие́м:
А́нгел Госпо́день, в ве́чер суббо́тний в тру́се ве́лии соше́д с Небесе́, отвали́ ка́мень от две́рий гро́ба Иису́сова и седя́ще на не́м. От стра́ха его́ сотрясо́шася стрегу́щии и бы́ша я́ко ме́ртви. Мы́ же Воскре́сшему Живо́му Бо́гу с мироно́сицами покланя́емся и Па́сху та́йную благовеству́ем, вопию́ще:
Ви́дяще Мари́я Магдали́на, и Мари́я Иа́ковля, и Саломи́я ю́ношу во гро́бе Иису́сове, оде́яна во оде́жду белу́ и седя́ща в десны́х, ужасо́шася. О́н же глаго́ла к ни́м: «Иису́са Распя́таго и́щете? Не́сть зде́, воста́ бо, я́коже рече́. Прииди́те, ви́дите ме́сто, иде́же лежа́ Госпо́дь, и ско́ро ше́дше рцы́те ученико́м Его́:
Ра́зум неразумева́емый разуме́ти и́щуще, Пе́тр и други́й учени́к теча́ста ко гро́бу и, вше́дше в о́нь, ви́деша ри́зы еди́ны лежа́ща и суда́рь, и́же бе́ на главе́ Иису́сове, не с ри́зами лежа́щь, но осо́бь сви́т на еди́нем ме́сте, ве́ровавше же, возопи́ша с весе́лием:
Си́лою свы́ше облече́ Госпо́дь Своя́ ученики́ по Воскресе́нии. Ти́и же идо́ша в Галиле́ю, в го́ру, а́може повеле́ и́м Иису́с, и прише́дшим и́м глаго́ла Иису́с: «Даде́ся Ми́ вся́ка вла́сть на Небеси́ и на земли́. Ше́дше у́бо, научи́те вся́ язы́ки, крестя́ще и́х во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, уча́ще и́х блюсти́ вся́, ели́ка запове́дах ва́м». Ти́и же поклони́шася Ему́, зову́ще:
Иму́щи в се́рдце свое́м любо́вь к Учи́телю, Мари́я Магдали́на стоя́ще у гро́ба вне́, пла́чущи, и Воста́вшаго из ме́ртвых ви́дящи, я́ко вертогра́даря, вопроша́ше: «А́ще Ты́ еси́ взя́л Его́, пове́ждь ми́, где́ еси́ положи́л Его́, и а́з возьму́ Его́». Оба́че, па́че ча́яния, слы́шавши: «Мари́е, восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́шему и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему», прии́де ко ученико́м, глаго́лющи:
Бу́рю помышле́нии сумни́тельных вну́трь име́я, Фома́ ученико́м, глаго́лющим, я́ко ви́дехом Го́спода, рече́ и́м: «А́ще не уви́жу на руку́ Его́ я́звы гвозди́ныя и вложу́ пе́рста моего́ в я́звы гвозди́ныя, и вложу́ ру́ку в ре́бра Его́, не иму́ ве́ры», но, уве́рився, с весе́лием возопи́: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Слы́шав Фома́ учени́к, ви́девших Го́спода, и очи́ма свои́ма хотя́й Того́ зре́ти, рече́: «Не иму́ ве́ры». По дне́х же осьми́х прии́де Иису́с затворе́нным две́рем, ста́ посреде́ учени́к и глаго́ла Фоме́: «Принеси́ пе́рст тво́й се́мо, и ви́ждь ру́це Мои́, и принеси́ ру́ку твою́, и вложи́ в ре́бра Моя́: и не бу́ди неве́рен, но ве́рен». И отвеща́ Фома́, и рече́:
Божества́ огне́м не опали́ся Фома́, ребро́ Спа́сово дерзнове́нно осяза́в. Па́че же просвети́ся, Бо́га, на спасе́ние на́ше воплоти́вшася и па́ки с пло́тию воскре́сшаго, позна́в. Те́мже неве́рием свои́м блаже́нный близне́ц церко́вную ве́ру утвержда́ет, ю́же испове́дующе согла́сно вопие́м:
Ви́девше Иису́са воскре́сша, ученицы́ убоя́хуся, мня́ще ду́х ви́дети. Иису́с же, хотя́ уве́рити и́х, показа́ и́м ру́це и но́зе и ре́бра Своя́, та́же ры́бы пече́ны ча́сть прие́м и от пче́л со́т пред ни́ми яде́. Те́м уве́рившеся и стра́х сво́й и печа́ль свою́ отложи́вше, в ра́дости поя́ху:
Пропове́дники по Воскресе́нии Твое́м в ми́р посыла́я, богоно́сныя апо́столы Твоя́, Христе́, ре́кл еси́ и́м, ду́нув: «Приими́те Ду́х Свя́т. И́мже отпустите́ грехи́, отпу́стятся и́м; и и́мже держи́те, держа́тся». Те́мже да́ждь и до дне́сь во все́м ми́ре ча́да церко́вная, от грехо́в разреша́еми, сла́вят непреста́нно Твое́ милосе́рдие и душа́ми чи́стыми в ра́дости пою́т:
Возсия́л еси́, Христе́, и во мра́чных удо́лиях а́да све́т Твоего́ Воскресе́ния, проще́ние и осла́бу, и избавле́ние благовеству́я, Многоми́лостиве, душа́м от ве́ка та́мо содержи́мым. Те́мже от зми́я, человекоуби́йцы, исхища́еми, игра́юще, к све́ту Твоему́ устреми́шася, пою́ще:
Хотя́й па́дшему Ада́му послужи́ти, Спа́се на́ш, на земли́ яви́лся еси́, и на земли́ того́ не обре́т, да́же до а́да низше́л еси́ ища́, да, сре́тив Тя́ до́лу, в преиспо́дних земли́, со все́ми спаса́емыми пое́т:
Но́выя жи́зни нача́ло положи́л еси́ ми́рови, Го́споди, Твои́м сла́вным Воскресе́нием. Ве́тхая бо вся́ мимоидо́ша: и а́д, и сме́рть, и власти́тельство диа́вола. Свобо́дна у́бо вся́ тва́рь познава́ется, и пре́жде омраче́ннии, ны́не я́ко сы́нове Бо́жии, лику́ют, пою́ще:
Стра́нствуя с Клео́пою и Луко́ю в ве́сь, отстоя́щую ста́дий шестьдеся́т от Иерусали́ма, и не позна́н бы́в и́ма, поноси́л еси́, Спа́се, неве́рствию и́х и жестосе́рдию, глаго́ля: «Не сия́ ли подоба́ше пострада́ти Христу́ и вни́ти в сла́ву Свою́?» И, наче́н от Моисе́я и от все́х проро́к, научи́л еси́ и́х пе́ти:
Всего́ Себе́, Бо́га су́ща и челове́ка соверше́нна, препо́дал еси́, Спа́се, двема́ ученико́ма Твои́ма во Еммау́се, егда́ прии́мь хле́б, благослови́л еси́ и, преломи́в, да́л еси́ и́ма. О́нема и отверзо́стеся о́чи, и позна́ста Тебе́, Ты́ же неви́димь бы́сть и́ма, и реко́ста к себе́:
Вси́ А́нгели, Христе́ Спа́се, твое́ Воскресе́ние пою́т на небеси́. Сподо́би и на́с на земли́ чи́стым се́рдцем в весе́лии воспева́ти:
Вети́я всеми́рный и учи́тель язы́ков Па́вел богоглаго́ливый, я́ко труба́, вопие́т: «Христо́с воскре́се от ме́ртвых, Нача́ток воста́ния уме́рших бы́сть. Я́коже во Ада́ме вси́ умира́ют, та́кожде и о Христе́ вси́ оживу́т». Те́мже Воскресе́ние Христо́во ви́девше, в ра́дости вопие́м:
Спасти́ хотя́ ро́д челове́ческий от рабо́ты вра́жия, распя́тие и сме́рть претерпе́л еси́, Го́споди, погребе́н же бы́в, в тре́тий де́нь от ме́ртвых воста́л еси́. Те́м же А́нгел, блиста́яйся во гро́бе, благовеству́ет жена́м, глаго́ля:
Тре́тие по Воскресе́нии яви́ся Иису́с на мо́ри Тивериа́дстем ры́бу ловя́щим Си́мону Петру́, и Фоме́, и Нафана́илу, и сыно́м Зеведе́овым со ине́ма от учени́к Его́ двема́ и, я́ко Влады́ка все́х, повелева́ет мре́жу одесну́ю страну́ корабля́ воврещи́, и бы́сть сло́во де́ло вско́ре, и мно́гое ры́б мно́жество, и ве́черя стра́нна гото́ва на земли́. Ея́ же ны́не мы́сленно наслади́тися и на́с сподо́би, Го́споди, пою́щих:
Пе́ние всеумиле́нное приноша́ше Воскре́сшему Тебе́, Пе́тр, три́щи бо отве́ржеся Тебе́, три́щи же и испове́дуя: «Го́споди, Ты́ вся́ ве́си, Ты́ ве́си, я́ко люблю́ Тя́». Три́щи и слы́шит от Тебе́ сладча́йшее на па́ству па́ки призва́ние: «Паси́ а́гнцы Моя́, паси́ о́вцы Моя́». Те́мже и зове́т:
Све́та Пода́телю, я́коже со́лнце, возсия́л еси́ тридне́вно от гро́ба и вся́ просвети́л еси́ све́том и́стиннаго богопозна́ния. Те́мже седя́щии во тьме́ неве́рия и сомне́ния уве́рихомся со апо́столы, я́ко Госпо́дь еси́, и не истязу́ем уже́: «Ты́ кто́ еси́?» Но Воскре́сшаго Тя́ сла́вяще; во умиле́нии зове́м:
Благода́тию Твое́ю вся́кому челове́ку удо́бнейший пу́ть спасе́ния указу́я, Христе́, глаго́лал еси́ Си́мону Петру́: «Егда́ состаре́ешися, возде́жеши ру́це твои́, и и́н тя́ поя́шет и веде́т, а́може не хо́щеши», назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. Возлю́бленному же ученику́ повеле́л еси́ пребыва́ти, до́ндеже прии́деши. Те́мже, а́ще и разлучи́вшеся апо́столи, оба́че сою́зом любве́ связу́еми, согла́сно воспева́ху:
Пою́ще Твое́ тридне́вное Воскресе́ние, Христе́, ра́дуемся Твоему́ непрело́жному обеща́нию. С на́ми бо до сконча́ния ве́ка бы́ти обеща́лся еси́, от вся́каго зла́ на́с избавля́я и к жи́зни ве́чней руково́дствуя. Сего́ ра́ди, сла́вяще Тя́, вопие́м:
О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́ Иису́се, Спаси́телю на́ш, благода́рно испове́дуем спаси́тельную вели́кую ми́лость Твою́, я́ко и па́ки сподо́бил еси́ на́с, недосто́йных, ны́не вкуси́ти ра́дости Све́тлаго Воскресе́ния Твоего́. Подава́й на́м в невече́рнем дни́ Ца́рствия Твоего́ и́стее и соверше́ннее Тебе́, Сладча́йшаго, причаща́тися, да со А́нгелы и все́ми святы́ми во ве́ки веко́в пое́м вси́ ра́достно:
Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.
А́нгел Госпо́день, в ве́чер суббо́тний в тру́се ве́лии соше́д с Небесе́, отвали́ ка́мень от две́рий гро́ба Иису́сова и седя́ще на не́м. От стра́ха его́ сотрясо́шася стрегу́щии и бы́ша я́ко ме́ртви. Мы́ же Воскре́сшему Живо́му Бо́гу с мироно́сицами покланя́емся и Па́сху та́йную благовеству́ем, вопию́ще:
Возбра́нный Воево́до, Го́споди Небесе́ и земли́, побе́дно благода́рственное пе́ние прино́сим Тебе́, раби́ Твои́, во а́д ны́не сше́дшему и с Собо́ю вся́ воскреси́вшему, и на́ше избавле́ние пра́зднующе, све́тло вопие́м: