Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Акафист Воскресению Христову (иной)

Память: 5 мая (22 апреля)

Не утвержден для общецерковного использования.

Конда́к 1.

Возбра́нный Воево́до, Го́споди Небесе́ и земли́, побе́дно благода́рственное пе́ние прино́сим Тебе́, раби́ Твои́, во а́д ны́не сше́дшему и с Собо́ю вся́ воскреси́вшему, и на́ше избавле́ние пра́зднующе, све́тло вопие́м:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 1.

А́нгел Госпо́день, в ве́чер суббо́тний в тру́се ве́лии соше́д с Небесе́, отвали́ ка́мень от две́рий гро́ба Иису́сова и седя́ще на не́м. От стра́ха его́ сотрясо́шася стрегу́щии и бы́ша я́ко ме́ртви. Мы́ же Воскре́сшему Живо́му Бо́гу с мироно́сицами покланя́емся и Па́сху та́йную благовеству́ем, вопию́ще:

Христо́с воскре́се, и кня́зи а́дстии падо́ша.

Христо́с воскре́се, и устраши́шася вра́тницы а́довы.

Христо́с воскре́се, и сокруши́шася врата́ ме́дная.

Христо́с воскре́се, и тверды́ни а́довы положи́шася в запусте́ние.

Христо́с воскре́се, и сме́рть рыда́ет.

Христо́с воскре́се, и а́д, стеня́, вопие́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 2.

Ви́дяще Мари́я Магдали́на, и Мари́я Иа́ковля, и Саломи́я ю́ношу во гро́бе Иису́сове, оде́яна во оде́жду белу́ и седя́ща в десны́х, ужасо́шася. О́н же глаго́ла к ни́м: «Иису́са Распя́таго и́щете? Не́сть зде́, воста́ бо, я́коже рече́. Прииди́те, ви́дите ме́сто, иде́же лежа́ Госпо́дь, и ско́ро ше́дше рцы́те ученико́м Его́:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в».

И́кос 2.

Ра́зум неразумева́емый разуме́ти и́щуще, Пе́тр и други́й учени́к теча́ста ко гро́бу и, вше́дше в о́нь, ви́деша ри́зы еди́ны лежа́ща и суда́рь, и́же бе́ на главе́ Иису́сове, не с ри́зами лежа́щь, но осо́бь сви́т на еди́нем ме́сте, ве́ровавше же, возопи́ша с весе́лием:

Христо́с воскре́се, и вся́ тва́рь ра́дуется.

Христо́с воскре́се, Небеса́ да веселя́тся.

Христо́с воскре́се, и сликовству́ют на́м А́нгели.

Христо́с воскре́се, и просвети́шася преиспо́дняя.

Христо́с воскре́се, воскли́кнем с весе́лием, от сме́рти спасе́ннии. По́йте же Го́сподеви вся́ земля́: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 3.

Си́лою свы́ше облече́ Госпо́дь Своя́ ученики́ по Воскресе́нии. Ти́и же идо́ша в Галиле́ю, в го́ру, а́може повеле́ и́м Иису́с, и прише́дшим и́м глаго́ла Иису́с: «Даде́ся Ми́ вся́ка вла́сть на Небеси́ и на земли́. Ше́дше у́бо, научи́те вся́ язы́ки, крестя́ще и́х во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, уча́ще и́х блюсти́ вся́, ели́ка запове́дах ва́м». Ти́и же поклони́шася Ему́, зову́ще:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 3.

Иму́щи в се́рдце свое́м любо́вь к Учи́телю, Мари́я Магдали́на стоя́ще у гро́ба вне́, пла́чущи, и Воста́вшаго из ме́ртвых ви́дящи, я́ко вертогра́даря, вопроша́ше: «А́ще Ты́ еси́ взя́л Его́, пове́ждь ми́, где́ еси́ положи́л Его́, и а́з возьму́ Его́». Оба́че, па́че ча́яния, слы́шавши: «Мари́е, восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́шему и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему», прии́де ко ученико́м, глаго́лющи:

Христо́с воскре́се, и жа́ло грехо́вное притупи́ся.

Христо́с воскре́се, и ми́р от пото́па грехо́внаго спасе́ся.

Христо́с воскре́се, и мы́ от рабо́ты врагу́ свободи́хомся.

Христо́с воскре́се, и диа́воле прельще́ние упраздни́ся.

Христо́с воскре́се, и бы́вшее на на́с рукописа́ние загла́дися.

Христо́с воскре́се, и вся́ тва́рь обнови́ся, зову́щи:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 4.

Бу́рю помышле́нии сумни́тельных вну́трь име́я, Фома́ ученико́м, глаго́лющим, я́ко ви́дехом Го́спода, рече́ и́м: «А́ще не уви́жу на руку́ Его́ я́звы гвозди́ныя и вложу́ пе́рста моего́ в я́звы гвозди́ныя, и вложу́ ру́ку в ре́бра Его́, не иму́ ве́ры», но, уве́рився, с весе́лием возопи́: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 4.

Слы́шав Фома́ учени́к, ви́девших Го́спода, и очи́ма свои́ма хотя́й Того́ зре́ти, рече́: «Не иму́ ве́ры». По дне́х же осьми́х прии́де Иису́с затворе́нным две́рем, ста́ посреде́ учени́к и глаго́ла Фоме́: «Принеси́ пе́рст тво́й се́мо, и ви́ждь ру́це Мои́, и принеси́ ру́ку твою́, и вложи́ в ре́бра Моя́: и не бу́ди неве́рен, но ве́рен». И отвеща́ Фома́, и рече́:

Христо́с воскре́се, Ты́ еси́ Госпо́дь мо́й.

Христо́с воскре́се, Ты́ еси́ Бо́г мо́й.

Христо́с воскре́се, и вси́ нетле́ние и жи́знь восприя́хом.

Христо́с воскре́се, и ме́ртвии воста́ша.

Христо́с воскре́се, и изба́вихомся осужде́ния и му́ки.

Христо́с воскре́се, и жи́знь из гро́ба возсия́ ми́рови пою́щему:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 5.

Божества́ огне́м не опали́ся Фома́, ребро́ Спа́сово дерзнове́нно осяза́в. Па́че же просвети́ся, Бо́га, на спасе́ние на́ше воплоти́вшася и па́ки с пло́тию воскре́сшаго, позна́в. Те́мже неве́рием свои́м блаже́нный близне́ц церко́вную ве́ру утвержда́ет, ю́же испове́дующе согла́сно вопие́м:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 5.

Ви́девше Иису́са воскре́сша, ученицы́ убоя́хуся, мня́ще ду́х ви́дети. Иису́с же, хотя́ уве́рити и́х, показа́ и́м ру́це и но́зе и ре́бра Своя́, та́же ры́бы пече́ны ча́сть прие́м и от пче́л со́т пред ни́ми яде́. Те́м уве́рившеся и стра́х сво́й и печа́ль свою́ отложи́вше, в ра́дости поя́ху:

Христо́с воскре́се, ху́ждшая восприи́м, и подаде́ на́м лу́чшая.

Христо́с воскре́се, и а́д умертви́ся блиста́нием Божества́ Его́.

Христо́с воскре́се, и тьма́ разруши́ся, и мра́чнии де́мони отгна́шася.

Христо́с воскре́се, и истле́вшее страстьми́ челове́ческое естество́ обнови́ся.

Христо́с воскре́се, и беззако́ния на́ша ту́не очи́стишася.

Христо́с воскре́се, и мы́ вси́, в нетле́ние обле́кшеся, пе́снь сию́ Ему́ прино́сим:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 6.

Пропове́дники по Воскресе́нии Твое́м в ми́р посыла́я, богоно́сныя апо́столы Твоя́, Христе́, ре́кл еси́ и́м, ду́нув: «Приими́те Ду́х Свя́т. И́мже отпустите́ грехи́, отпу́стятся и́м; и и́мже держи́те, держа́тся». Те́мже да́ждь и до дне́сь во все́м ми́ре ча́да церко́вная, от грехо́в разреша́еми, сла́вят непреста́нно Твое́ милосе́рдие и душа́ми чи́стыми в ра́дости пою́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 6.

Возсия́л еси́, Христе́, и во мра́чных удо́лиях а́да све́т Твоего́ Воскресе́ния, проще́ние и осла́бу, и избавле́ние благовеству́я, Многоми́лостиве, душа́м от ве́ка та́мо содержи́мым. Те́мже от зми́я, человекоуби́йцы, исхища́еми, игра́юще, к све́ту Твоему́ устреми́шася, пою́ще:

Христо́с воскре́се, и у́зы на́ша разтерза́шася.

Христо́с воскре́се, и се́нь сме́ртная в ве́чную жи́знь преложи́ся.

Христо́с воскре́се, и держа́ва сме́рти уже́ не возмо́жет держа́ти челове́ка.

Христо́с воскре́се, и мучи́телева де́рзость низложи́ся.

Христо́с воскре́се, и ра́й вме́сто а́да жи́ти на́м дарова́ся.

Христо́с воскре́се, и ми́р воспева́ет при́сно:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 7.

Хотя́й па́дшему Ада́му послужи́ти, Спа́се на́ш, на земли́ яви́лся еси́, и на земли́ того́ не обре́т, да́же до а́да низше́л еси́ ища́, да, сре́тив Тя́ до́лу, в преиспо́дних земли́, со все́ми спаса́емыми пое́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 7.

Но́выя жи́зни нача́ло положи́л еси́ ми́рови, Го́споди, Твои́м сла́вным Воскресе́нием. Ве́тхая бо вся́ мимоидо́ша: и а́д, и сме́рть, и власти́тельство диа́вола. Свобо́дна у́бо вся́ тва́рь познава́ется, и пре́жде омраче́ннии, ны́не я́ко сы́нове Бо́жии, лику́ют, пою́ще:

Христо́с воскре́се, бе́здну ми́лости и щедро́т излия́в на ро́д на́ш.

Христо́с воскре́се, в ро́в низпа́дших на́с воздви́гнувый с Собо́ю.

Христо́с воскре́се, и мы́ от сете́й де́монских изба́вихомся.

Христо́с воскре́се, и го́ресть греха́ в сла́дость ра́йския жи́зни преложи́ся.

Христо́с воскре́се, и дре́вом умерщвле́ннии ожи́хом.

Христо́с воскре́се, и на́с возведе́ в пре́жнее достоя́ние, да зове́м:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 8.

Стра́нствуя с Клео́пою и Луко́ю в ве́сь, отстоя́щую ста́дий шестьдеся́т от Иерусали́ма, и не позна́н бы́в и́ма, поноси́л еси́, Спа́се, неве́рствию и́х и жестосе́рдию, глаго́ля: «Не сия́ ли подоба́ше пострада́ти Христу́ и вни́ти в сла́ву Свою́?» И, наче́н от Моисе́я и от все́х проро́к, научи́л еси́ и́х пе́ти:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 8.

Всего́ Себе́, Бо́га су́ща и челове́ка соверше́нна, препо́дал еси́, Спа́се, двема́ ученико́ма Твои́ма во Еммау́се, егда́ прии́мь хле́б, благослови́л еси́ и, преломи́в, да́л еси́ и́ма. О́нема и отверзо́стеся о́чи, и позна́ста Тебе́, Ты́ же неви́димь бы́сть и́ма, и реко́ста к себе́:

Христо́с воскре́се, и жи́знь воцари́ся.

Христо́с воскре́се, и диа́воля ле́сть обличи́ся.

Христо́с воскре́се, и преста́ же́ртва и́дольская.

Христо́с воскре́се, и вся́ земля́ прино́сит Ему́ же́ртву хвале́ния.

Христо́с воскре́се, и мы́, вкуси́вше дре́вле преслуша́ннаго бра́шна, ны́не вкуша́ем пи́щи ве́чныя.

Христо́с воскре́се, и мы́ ра́дости присносу́щныя прича́стницы быва́ем, пою́щии:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 9.

Вси́ А́нгели, Христе́ Спа́се, твое́ Воскресе́ние пою́т на небеси́. Сподо́би и на́с на земли́ чи́стым се́рдцем в весе́лии воспева́ти:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 9.

Вети́я всеми́рный и учи́тель язы́ков Па́вел богоглаго́ливый, я́ко труба́, вопие́т: «Христо́с воскре́се от ме́ртвых, Нача́ток воста́ния уме́рших бы́сть. Я́коже во Ада́ме вси́ умира́ют, та́кожде и о Христе́ вси́ оживу́т». Те́мже Воскресе́ние Христо́во ви́девше, в ра́дости вопие́м:

Христо́с воскре́се, и кня́зь ми́ра низложи́ся.

Христо́с воскре́се, и трепе́щет преиспо́дняя.

Христо́с воскре́се, и сме́рть поже́рта бы́сть побе́дою.

Христо́с воскре́се, и а́д плене́н бы́сть Того́ держа́вою.

Христо́с воскре́се, и свободи́хомся от а́довых неруши́мых у́з.

Христо́с воскре́се, и мы́, из нетле́ния изба́вльшеся, сы́ны воскресе́ния яви́хомся, и пое́м:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ро́д челове́ческий от рабо́ты вра́жия, распя́тие и сме́рть претерпе́л еси́, Го́споди, погребе́н же бы́в, в тре́тий де́нь от ме́ртвых воста́л еси́. Те́м же А́нгел, блиста́яйся во гро́бе, благовеству́ет жена́м, глаго́ля:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 10.

Тре́тие по Воскресе́нии яви́ся Иису́с на мо́ри Тивериа́дстем ры́бу ловя́щим Си́мону Петру́, и Фоме́, и Нафана́илу, и сыно́м Зеведе́овым со ине́ма от учени́к Его́ двема́ и, я́ко Влады́ка все́х, повелева́ет мре́жу одесну́ю страну́ корабля́ воврещи́, и бы́сть сло́во де́ло вско́ре, и мно́гое ры́б мно́жество, и ве́черя стра́нна гото́ва на земли́. Ея́ же ны́не мы́сленно наслади́тися и на́с сподо́би, Го́споди, пою́щих:

Христо́с воскре́се, и даде́ся Ему́ вла́сть на небеси́ и на земли́.

Христо́с воскре́се, и Ца́рство Бо́жие наста́.

Христо́с воскре́се, и Те́ло Его́, я́ко Хле́б Жи́зни, вси́ прие́млем.

Христо́с воскре́се, и Кро́ви Его́, я́ко Исто́чника Безсме́ртнаго, вкуша́ем.

Христо́с воскре́се, и Ада́м, свобожде́н, с на́ми лику́ет.

Христо́с воскре́се, и Е́ва, от у́з избавля́ема, ра́дуется, зову́щи:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное приноша́ше Воскре́сшему Тебе́, Пе́тр, три́щи бо отве́ржеся Тебе́, три́щи же и испове́дуя: «Го́споди, Ты́ вся́ ве́си, Ты́ ве́си, я́ко люблю́ Тя́». Три́щи и слы́шит от Тебе́ сладча́йшее на па́ству па́ки призва́ние: «Паси́ а́гнцы Моя́, паси́ о́вцы Моя́». Те́мже и зове́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 11.

Све́та Пода́телю, я́коже со́лнце, возсия́л еси́ тридне́вно от гро́ба и вся́ просвети́л еси́ све́том и́стиннаго богопозна́ния. Те́мже седя́щии во тьме́ неве́рия и сомне́ния уве́рихомся со апо́столы, я́ко Госпо́дь еси́, и не истязу́ем уже́: «Ты́ кто́ еси́?» Но Воскре́сшаго Тя́ сла́вяще; во умиле́нии зове́м:

Христо́с воскре́се, и вся́ческая просвети́ Воскресе́нием Свои́м.

Христо́с воскре́се, и све́т ве́чный возсия́ во тьме́ и се́ни сме́ртней седя́щим.

Христо́с воскре́се, и ве́рным подаде́ та́йно осеня́ющее свы́ше Ду́ха сия́ние.

Христо́с воскре́се, и духо́вная очеса́ пре́жде слепы́х отверзо́шася.

Христо́с воскре́се, и мы́ Отца́ све́тов позна́хом.

Христо́с воскре́се, да посра́мятся вси́ отве́ргшиися Го́спода сла́вы и с на́ми да воспою́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 12.

Благода́тию Твое́ю вся́кому челове́ку удо́бнейший пу́ть спасе́ния указу́я, Христе́, глаго́лал еси́ Си́мону Петру́: «Егда́ состаре́ешися, возде́жеши ру́це твои́, и и́н тя́ поя́шет и веде́т, а́може не хо́щеши», назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. Возлю́бленному же ученику́ повеле́л еси́ пребыва́ти, до́ндеже прии́деши. Те́мже, а́ще и разлучи́вшеся апо́столи, оба́че сою́зом любве́ связу́еми, согла́сно воспева́ху:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И́кос 12.

Пою́ще Твое́ тридне́вное Воскресе́ние, Христе́, ра́дуемся Твоему́ непрело́жному обеща́нию. С на́ми бо до сконча́ния ве́ка бы́ти обеща́лся еси́, от вся́каго зла́ на́с избавля́я и к жи́зни ве́чней руково́дствуя. Сего́ ра́ди, сла́вяще Тя́, вопие́м:

Христо́с воскре́се, и мы́ вре́да вся́каго избавля́емся ны́не.

Христо́с воскре́се, и на́с одесну́ю Отца́ с Собо́ю посади́л е́сть.

Христо́с воскре́се, и на́с прича́стники ве́чныя сла́вы Своея́ соде́ла.

Христо́с воскре́се, и дре́вле сокруши́вый пра́отца си́льный вра́г сокруши́ся.

Христо́с воскре́се, и со А́нгелы мы́, пре́жде отринове́ннии, водворя́емся.

Христо́с воскре́се, и с Собо́ю вся́ воскреси́т, зову́щия:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 13.

О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́ Иису́се, Спаси́телю на́ш, благода́рно испове́дуем спаси́тельную вели́кую ми́лость Твою́, я́ко и па́ки сподо́бил еси́ на́с, недосто́йных, ны́не вкуси́ти ра́дости Све́тлаго Воскресе́ния Твоего́. Подава́й на́м в невече́рнем дни́ Ца́рствия Твоего́ и́стее и соверше́ннее Тебе́, Сладча́йшаго, причаща́тися, да со А́нгелы и все́ми святы́ми во ве́ки веко́в пое́м вси́ ра́достно:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгел Госпо́день, в ве́чер суббо́тний в тру́се ве́лии соше́д с Небесе́, отвали́ ка́мень от две́рий гро́ба Иису́сова и седя́ще на не́м. От стра́ха его́ сотрясо́шася стрегу́щии и бы́ша я́ко ме́ртви. Мы́ же Воскре́сшему Живо́му Бо́гу с мироно́сицами покланя́емся и Па́сху та́йную благовеству́ем, вопию́ще:

Христо́с воскре́се, и кня́зи а́дстии падо́ша.

Христо́с воскре́се, и устраши́шася вра́тницы а́довы.

Христо́с воскре́се, и сокруши́шася врата́ ме́дная.

Христо́с воскре́се, и тверды́ни а́довы положи́шася в запусте́ние.

Христо́с воскре́се, и сме́рть рыда́ет.

Христо́с воскре́се, и а́д, стеня́, вопие́т:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Конда́к 1.

Возбра́нный Воево́до, Го́споди Небесе́ и земли́, побе́дно благода́рственное пе́ние прино́сим Тебе́, раби́ Твои́, во а́д ны́не сше́дшему и с Собо́ю вся́ воскреси́вшему, и на́ше избавле́ние пра́зднующе, све́тло вопие́м:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию сме́рть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Yandex Metrika