Канон на Обрезание Господне
Память: 14 (1) января
Глас 2.
Припев: Слáва Тебé, Гóсподи, Слáва Тебé.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.
Осмери́ца дне́й, нося́щая о́браз бу́дущаго, Твое́ю, Христе́, просвеща́ется и освяща́ется во́льною нището́ю, в се́й бо зако́нно обре́зался еси́ пло́тию.
Обре́зание прие́млет осмодне́вное Христо́с Своего́ рождества́, и сего́ дне́сь се́нь спря́тает, све́т возсиява́я но́выя благода́ти.
Богоро́дичен: Кто́ изрещи́ Твое́ по досто́инству возмо́жет, е́же па́че сло́ва зача́тие? Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, Всечи́стая, на́м я́вльшася Спа́са и Го́спода.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.
Сло́во вопло́щшееся Пресу́щественное в преста́тие зако́на обре́зася, нача́ток же Боже́ственныя благода́ти и жи́зни нетле́нныя на́м подаде́.
Зако́на исполни́тель, не я́ко сопроти́вен Бо́гу сы́й, Христо́с воплоти́выйся показа́ся и сподо́бися во́лею обре́затися осмодне́вен.
Богоро́дичен: Безсе́менно во чре́ве Бо́га зачала́ еси́ и ражда́еши несказа́нно воплоще́нна, на Него́же зре́ти не сме́ют, Чи́стая, Небе́сных си́лы, Присноде́во.
Седа́лен, гла́с 4.
Я́ко Сы́й бе́здна человеколю́бия, оде́ялся еси́, Влады́ко, в зра́к ра́бий и пло́тию обре́зался еси́, да́руя все́м челове́ком вели́кую Твою́ ми́лость.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.
Обре́зание преста́, отне́леже Христо́с во́лею обре́зася, язы́к мно́жество спаса́я благода́тию.
Бу́дущаго непреста́нную осма́го ве́ка жи́знь изобража́ет, в ню́же Влады́ка обре́зася пло́тию.
Богоро́дичен: Мо́лим Тя́, Чи́стая, я́же Бо́га безсе́менно заче́нши, при́сно моли́ти за рабы́ Твоя́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с, ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Ты́, от Де́вы Ма́тере несказа́нно проше́д, Го́споди, и в челове́ческий ны́не сподо́бился еси́ оде́ятися о́браз, я́ко Младе́нец зако́нно зако́н испо́лнил еси́.
Но́щи уподо́бися, я́ко се́нь зако́нную лю́бящи Изра́иля, Ро́ждшая, из Нея́же облиста́вший Све́т ми́ра, Христо́с, яви́ся.
Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, все́х Соде́теля, зове́м: ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м, ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Бе́здна мя́ мно́га грехо́вная окружа́ет, и вопию́ Ти, проро́ка подража́яй: от тли́ мя, Го́споди, возведи́.
Прия́т коне́ц зако́н, отне́леже Христо́с, младе́нствовав, исполни́тель зако́на Сы́й, обре́зание восприя́т и разреши́ зако́нную кля́тву.
Суббо́тство, обре́зание же шата́ния евре́йскаго я́вльшагося Христа́ манове́нием преста́, и возсия́ благода́ти весна́.
Богоро́дичен: Спаси́ от бе́д рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси́ по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко к Неруши́мей Стене́ и Предста́тельству.
Конда́к, гла́с 3.
Все́х Госпо́дь обре́зание терпи́т и челове́ческая прегреше́ния, я́ко Бла́г, обре́зует, дае́т спасе́ние дне́сь ми́ру. Ра́дуется же в Вы́шних и Созда́телев иера́рх, и светоно́сный, Боже́ственный таи́нник Христо́в Васи́лий.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша. Безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Све́тло и пресве́тло Рождество́ Христо́во, и бу́дущаго обновле́ния подписа́вшее та́инство дне́сь, я́ко зако́нным чи́ном Спа́с обре́зуется, не я́ко Бо́г, но я́ко Челове́к и зако́на исполне́ние.
Зако́н исполня́я, зако́на Творе́ц, пло́тию дне́сь во́лею обре́зуется, обре́зание содева́я грехо́вныя зимы́ и зва́ти да́руя: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Тя́ купину́ Моисе́й в горе́ Сина́йстей огнепали́му, Чи́стая, прови́дяше, прие́мшую неопа́льно нестерпи́мую зарю́ Неизглаго́ланнаго Существа́, соедини́вшагося дебельству́ пло́ти еди́ныя в Не́м святы́х Ипоста́сей.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Неизрече́нною му́дростию соста́вльшаго вся́ческая Бо́га Сло́ва и от не су́щих во е́же бы́ти приве́дшаго, благослови́те, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Во осмы́й де́нь обре́зуется я́ко Младе́нец Влады́ка, Иису́са же прие́млет именова́ние, я́ко ми́ра е́сть Спа́с и Госпо́дь,
Ко Христо́ву Рождеству́ досто́йно осмы́й спряже́ся, святи́теля всесла́вная па́мять, ю́же почита́юще ве́рою, пое́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.
Богоро́дичен: Из Отца́, проше́дшаго пре́жде ве́к, и безле́тнаго Бо́га Сло́ва и в после́дняя возсия́вша из Де́вы, благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго из боку́ Деви́чу, неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Дне́сь Влады́ка обре́зуется пло́тию я́ко Младе́нец, исполня́я зако́н.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Дне́сь Влады́ка пло́тию обре́зася, Иису́с нарече́ся.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Преше́д преде́лы Христо́с челове́ческаго всего́ естества́, преесте́ственно из Де́вы ражда́ется и, писа́ние зако́нное я́коже повелева́ет, пло́тию обре́зается, и испо́лнитель зако́на явля́ется.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во осмы́й де́нь обре́зание прие́млюща.
Прииди́те, Влады́ки сла́вная Христо́ва именова́ния во святы́ни торжеству́им, Иису́с бо Боголе́пно нарече́ся дне́сь. С си́ми же и па́мять святи́теля велича́ем.
Вместо Сла́ва: Велича́й, душе́ моя́, украси́вшаго Христо́ву Це́рковь.
Превы́спренняя вода́ми покрыва́яй Еди́н Госпо́дь, возстязу́яй мо́ре, бе́здны же изсуша́яй, из Тебе́, Чи́стая, пло́ть восприе́мый, от Вифлее́ма тщи́тся ко Иорда́ну крести́тися пло́тию.
Вместо И ны́не: Велича́й, душе́ моя́, Честне́йшую Небе́сных во́инств, Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.
Недоуме́ет вся́к язы́к благохвали́ти по достоя́нию, изумева́ет же у́м и преми́рный пе́ти Тя́, Богоро́дице, оба́че Блага́я су́щи, ве́ру приими́, и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу: Ты́ бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя́ велича́ем.
Ирмо́с: О, па́че ума́ Рождества́ Твоего́ чуде́с! Неве́сто Всечи́стая, Ма́ти Благослове́нная, Е́юже получи́вше всесоверше́нное спасе́ние, досто́йно хва́лим я́ко Благоде́теля, да́р нося́ще пе́снь благодаре́ния.
Свети́лен.
Любому́дрия жела́нием обре́зал еси́, о́тче, души́ твоея́ покрыва́ло, и ми́ру показа́лся еси́, я́ко со́лнце, чудесы́, и ве́рных озари́л еси́ мы́сли, Богому́дре, Тро́ицы таи́нниче, о Васи́лие му́дре, и служи́телю Богоро́дицы.
Сла́ва, и ны́не: Пло́тию обре́зуется зако́н испо́лнивый, я́ко Младе́нец осмодне́вен, веко́в Зижди́тель, и пелена́ми повива́ется, я́ко Челове́к, и млеко́м пита́ется, И́же вся́ безме́рною кре́постию я́ко Бо́г содержа́й и манове́нием возводя́й.