Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон предпразднства Введения (Входа) во храм Пресвятой Богородицы

Глас 4.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Святы́х во свята́я Всесвята́я и Непоро́чная всели́тися происхо́дит, Пресвята́го Бо́га я́ко да бу́дет хра́м освяще́н, и То́й предтеку́т де́вы отрокови́цы.

Сове́т преве́чный Преве́чнаго Бо́га на́шего во исполне́ние гряде́т предгряду́щей Ти́ воспита́тися во свята́я святы́х, Сло́ва в жили́ще, Отрокови́це Всенепоро́чная.

Роди́телие боже́ственнии Тя́, Бо́жию Роди́тельницу хотя́щу бы́ти, вво́дят воспита́тися во свята́я святы́х: моли́тву, е́юже моля́хуся, обеща́ние исполня́ют, Пречи́стая.

Укрепи́, Влады́чице, не́мощь се́рдца моего́ и утверди́, страстьми́ коле́блемое, я́ко да ве́рою Тя́ и любо́вию ублажа́ю, Присноблаже́нную и Всенепоро́чную.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Начина́ющия отрокови́цы де́вы, свещи́ нося́щия све́тло, бу́дущее подпису́ют: из Нея́ бо роди́тся просвеще́ние зна́ния, реша́щее пре́лести омраче́ние.

Ревну́ющи дре́вле богому́дренно, А́нна моли́тву исполня́ет и Тебе́ привозлага́ет святи́лищу, Всенепоро́чная, свяще́ннейшее зача́тие име́ти хотя́щу и рождество́.

Со́лнце простре́ лучи́, зря́ о́блак све́тлый, простира́емь ма́нием Боже́ственным вну́трь во свята́я, из Нея́же одожди́т оставле́ние олядене́вшим страстьми́.

Обожа́ет мя́ Бо́г, всели́вся в Тя́ за милосе́рдие, Всенепоро́чная, Чи́стая, укра́дена сне́дию пре́жде ле́стию змии́ною, и тли́ нетле́ния па́ки пи́щу воздае́т.

Седа́лен, гла́с 1.

Восхвали́те, де́вы, ма́тери, предпра́зднуйте, лю́дие, славосло́вите, свяще́нницы, благослови́те Пречи́стую Ма́терь Бо́жию: пло́тию бо младе́нствующи пре́жде, во хра́м принесе́ся, я́ко хра́м Бо́жий святе́йший. Те́мже пра́здник соверша́юще духо́вный, воспое́м Ю́, я́ко Предста́тельницу ро́да челове́ческаго.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Свяще́ннии провозвести́ша язы́цы Тебе́, Чи́стая, бы́ти село́ невмести́маго Естества́, сего́ ра́ди Тя́ ли́цы де́вственнии провожда́ют, свещи́ нося́ще во свята́я.

Сла́ву взя́т Иоаки́м со А́нною, ходя́ще и нося́ще Тя́ с весе́лием во святы́й хра́м, хра́ме Бо́жий пресвяты́й, Чи́стая и Всенепоро́чная Влады́чице.

Разреша́ется изрече́ние прароди́тельное: се́ бо процвете́ Лоза́, Я́же Гро́зд нетле́нный на́м плодоно́сит, вино́ нося́щий весе́лия конце́м.

Еди́ну Тя́ Всенепоро́чную Соде́тель Сло́во обре́т, всели́ся во Твое́ чре́во, содева́я на́ше спасе́ние благода́тию, Пречи́стая, за неизглаго́ланную ми́лость.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

О́блацы да воска́плют пра́вду дне́сь, я́ко на небеси́ бо простира́ется Боже́ственный о́блак во хра́ме Бо́жии, и́же ка́плет сла́дость, всю́ го́ресть ду́ш на́ших изъе́млющу.

Стра́нно Твое́ зача́тие, стра́нно Твое́ и рождество́, стра́нно твое́ происхожде́ние, Де́во, е́же вну́трь святи́лища введе́ние, стра́нна и пресла́вна Твоя́, сло́во превосходя́ща и помышле́ние, Пречи́стая.

Всю́ Тебе́ освяти́ Ду́х Всесвяты́й, вну́трь хра́ма пребыва́ющу и пита́ему пи́щею небе́сною, Неве́сто О́тча прекра́сная, сего́ ра́ди была́ еси́ и Сло́ва Роди́тельница.

К Тебе́ мою́ всю́ наде́жду, Отрокови́це, полага́я, к щедро́там твои́м прибега́ю: вре́да де́монскаго яви́ неприча́стну па́дшую ду́шу мою́ и изнемо́гшую сласте́й потопле́ньми.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Укре́пльшеся Боже́ственною благода́тию, боже́ственныя Де́вы роди́телие Сию́ я́ко непоро́чную голуби́цу во свята́я воспита́тися любо́вию возлага́ют.

Тебе́, хотя́щей приима́ти Све́т, из Све́та происходя́щий, свещи́ вжига́юще, отрокови́цы, Чи́стая, предхо́дят светови́дно к Боже́ственному хра́му, ликовству́юще.

Полна́ сла́вы Пала́та, вели́кое проро́ков оглаше́ние, Престо́л святы́й вну́трь свята́я вво́дится, Царю́ все́х гото́вящися.

Пою́ Твое́, Отрокови́це, зача́тие, пою́ Твое́ и неизрече́нное рождество́, пою́ и покро́в Тво́й, и́мже вре́да вся́каго избавля́емся, к Твоему́ оти́шию прибега́ющии.

Конда́к, гла́с 4.

Весе́лия дне́сь вселе́нная испо́лнися вся́ в благознамени́том пра́зднице Богоро́дицы, зову́щи: Та́ е́сть се́нь небе́сная.

И́кос:

И́же все́х Творе́ц, Созда́тель и Влады́ка, неизрече́нным благоутро́бием приклони́выйся, еди́нем человеколю́бием Свои́м, его́же Свои́ми устро́и рука́ми, ви́дев па́дша, уще́дри и возста́вити сего́ благоволи́, зда́ние боже́ственнейшее, и истоще́нием Свои́м, я́ко бла́г естество́м и ми́лостив. Те́м Мари́ю хода́таицу прие́млет и я́ко Де́ву и чи́стую та́инства, из Нея́ на́ше естество́ носи́ти восхоте́: Та́ е́сть се́нь небе́сная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Светоно́сное Тя́ я́ко со́лнце, прие́млет хра́м святы́й, вну́трь сия́ющу зарю́ конце́м спасе́ния, Чи́стая, хра́м бы́ти иму́щую Сы́на Бо́жия, Де́во.

Рука́ми вси́ воспле́щем, избавле́ния нося́щую о́бразы Неискусобра́чную ви́дяще: руко́ю бо а́нгеловою пита́ется, Небе́сный Хле́б на́м я́ко хотя́щу неизрече́нно породи́ти.

Ду́ши вся́ пра́ведных подзе́мныя благовести́ша Тя́, голуби́це злата́я, поко́й нося́щу пото́па разу́мнаго проявля́ют, и во святы́х свята́я благоче́стно ликовству́ющу.

Я́ко красна́, Кра́снаго родила́ еси́, неле́поту на́шу возвраща́ющаго в пе́рвый о́браз, Отрокови́це Всенепоро́чная, Ему́же и пое́м: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Слы́ши, Отрокови́це, Де́во чи́стая, да рече́т у́бо Гаврии́л, сове́т Вы́шняго дре́вний и́стинный: бу́ди к прия́тию гото́ва Бо́жию, Тобо́ю бо Невмести́мый с челове́ки поживе́. Те́м и, ра́дуяся, вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Слы́ши и разуме́й, ста́рче му́дрый, — Заха́рии А́нна глаго́лет, — сове́том Боже́ственным, Ю́же и́мам Отрокови́цу Чи́стую до́блественною душе́ю приими́, Тоя́ бо ра́ди бу́дет избавле́ние, и в хра́м святы́й введи́ Сию́, вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Благослове́н еди́н Госпо́дь, — возопи́ свяще́нник, — жи́зни вхо́ды ны́не указу́ют я́ве, на́м объяви́вше, в ню́же хо́щет всели́тися, боговмести́мую пала́ту, Христо́с, Ца́рь вся́ческих, Ему́же вопие́т вся́ земля́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Се́, ста́рче мудре́йше, — А́нна рече́ благогове́йно, — добре́йшую Отрокови́цу, Ю́же даде́ мне́ Бо́г, све́тло приими́ и проро́чествуй еди́ну, хотя́щую в ве́щи произнести́ пропове́дания, с ни́миже вопие́ши проро́чески: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ны́не позна́х, же́но, я́вственнейше, — разу́мно рече́ ста́рец, — дре́во возраста́ет посреде́ хра́ма, е́же процвете́т су́що Боже́ственный пло́д, в ра́й вводя́щий сне́дию изгна́нныя тле́ния, вопию́щия ра́достию: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Глаго́л неизрече́нных уче́ний Твоя́ душа́, Отрокови́це Чи́стая, я́ве бу́дет, — ста́рец рече́ я́сно, — в Боже́ственный се́й, Де́во, всели́шися хра́м: а́нгелом бо пита́ема, Сове́та вели́каго А́нгела роди́ши, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Гла́с Ти́ пое́м, Отрокови́це Чи́стая, ра́достно Гаврии́лов: ра́дуйся, все́х вина́ еди́на ра́дости; ра́дуйся, ду́ш очище́ние, я́ко ро́ждшая избавле́ние на́ше и возда́ние, песнопою́щих Тому́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Се́ Бо́жия гора́ свята́я со свеща́ми све́тлыми вну́трь во свята́я ше́ствует, от Нея́же Ка́мень отсече́тся и тре́бища и куми́ры де́монския истни́т, челове́ки же са́мыя соде́лает хра́мы и честна́я оби́телища.

Кля́тся Бо́г и ны́не испо́лни, от коле́на Иу́дова на́м да́в Присноде́ву, Ея́же чре́во дре́во возрасти́т Жи́зни, смертоно́сныя сне́ди избавля́ющее, паде́нию пи́щею подни́кшия и укра́денныя пре́лестию змии́ною.

Усты́ све́тлыми А́нна возопи́ в хра́ме Бо́жии: Тебе́ привозлага́ю, Ю́же мне́ да́л еси́, Отрокови́цу, о Влады́ко! Из Нея́же за милосе́рдие неизглаго́ланное, Плотоно́сец яви́вся, спасе́ши ми́р, его́же созда́л еси́, возвели́чив Ю́ я́ко Ма́терь Твою́.

Се́ озари́ся де́нь спасе́ния су́щим в нощи́ лю́тых: две́рь небе́сная, хра́ма две́ри отве́рзши, со свеща́ми вхо́дит вну́трь во свята́я от святы́я пита́тися си́лы, свято́е Бо́га вселе́ние.

Просвети́, Чи́стая, души́ моея́ о́чи, Све́т ро́ждшая, да не пости́гнет мя́ грехо́вная тма́ глубоча́йшая, ниже́ глубина́ да покры́ет мя́ отча́яния, но Сама́ мя спаси́ и окорми́ ко приста́нищу Боже́ственнаго хоте́ния.

Свети́лен.

Де́нь предпра́зднственный хра́м приво́дит ны́не пречи́стым введе́нием Богоро́дицы Мари́и, Ю́же пою́т а́нгели, и челове́цы ублажа́ют, де́вы же провожда́ют, свещи́ нося́ще и игра́юще, в хра́м Госпо́день.

Yandex Metrika