Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон предпразднству Просвещения (Богоявления Господня)

Глас 4.

Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, Сла́ва Тебе́.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Да ра́дуется тва́рь, оте́чествия язы́ков да пою́т: Иису́с, Ца́рь всея́ земли́, предгряде́т струя́ми Иорда́нскими на́ше сотвори́ти очище́ние.

В ца́рскую багряни́цу из де́вственных крове́й, Го́споди, оде́явся пло́тию, к речны́м тече́нием на́г прихо́диши, мою́ одева́я наготу́.

Сы́н Отца́ Пребезнача́льнаго Ты́ сы́й, к сы́ну, Благоутро́бне, Заха́риину смире́нно прихо́диши, креще́ния прося́, я́ко да благода́тию сы́ны Бо́жия сотвори́ши ны́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Влады́чествуяй все́ми я́ко Бо́г, раба́ но́сиши о́браз и к рабу́, Ще́дре, прихо́диши пло́тски, креще́нием богоде́льным от рабо́ты вра́жия изыма́я ны́.

Прише́л еси́ на струи́, чесо́ ра́ди? Ко́е очище́ние хотя́? Ку́ю скве́рну отмы́ти, Преблаги́й, ища́й? Пою́ Твое́, е́же па́че ума́, за милосе́рдие, Сло́ве, снизхожде́ние.

Ища́ овча́, Христе́, е́же ди́вий во́лк расто́ргне ле́стию, на Иорда́нских струя́х стои́ши, взыва́я Предте́чи: гряди́, крести́ Мя ты́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Егда́ ви́де Тя́, струя́, Го́споди, Иорда́нская возврати́ся; мно́гими же страстьми́ низложе́нное естество́ на́ше к небесе́м обрати́ся, поклони́вся Тебе́.

Ужаса́ется со́лнце, зря́ Тебе́, Со́лнца, пло́тски обна́жшася и та́инственно все́ озаря́юща, обна́жшееся мра́чным преступле́нием естество́, Влады́ко.

Се́ Очище́ние, се́ Избавле́ние и Обновле́ние все́х, Просвеще́ние прии́де во Своя́, да присво́имся у́бо Ему́ жития́ чистото́ю.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Плодопринесе́м Христу́ житие́ чи́стое: гряде́т бо Очища́яй вода́ми грехо́в скве́рну благода́тию, Еди́н Благоде́тель и Безгре́шный.

Лю́дие, во тме́ скорбе́й дре́вле седя́щии, Све́т яви́ся ва́м незаходя́щий, ви́дите, и Боже́ственными заря́ми просвети́теся, и Я́вльшагося благода́ть воспо́йте.

Ве́лие та́инство соверша́я, к вели́кому Предте́чи Твоему́, о Великодарови́те Го́споди, гряде́ши, ума́лившееся челове́чество неизглаго́ланно велича́я креще́нием.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Во́д сы́й испо́лнен та́йных, я́ко река́ ми́ра, Еди́не Го́споди, к реце́ прише́л еси́, от ма́лыя ка́пли прося́ крести́тися, Еди́не Безгре́шне.

Диви́тся свы́ше а́нгельский ли́к, смотря́я обнаже́на о́блаки покрыва́ющаго не́бо, и взыва́ет: что́ сие́ Твое́ мно́гое к челове́ком снизше́ствие?

По́лный истощи́ся, Неви́димый се́, вопло́щся, яви́ся. Иорда́не реко́, возвесели́ся, струи́ твоя́ испо́лни, я́ко да омы́еши все́х Возрожде́ние.

Конда́к предпра́зднства, гла́с 4.

Во струя́х дне́сь Иорда́нских бы́в, Госпо́дь Иоа́нну вопие́т: не убо́йся крести́ти Мя́, спасти́ бо приидо́х Ада́ма первозда́ннаго.

И́кос:

Не истязу́ю тя́, Крести́телю, преде́лы преходи́ти, не глаго́лю тебе́: рцы́ Ми, я́же глаго́леши беззако́нным и учи́ши гре́шники. То́чию крести́ Мя молча́ и ча́я, я́же от креще́ния: прии́меши бо сего́ ра́ди досто́инство, е́же не бы́сть а́нгелом, и́бо все́х проро́ков бо́льша тя́ сотворю́. От о́ных у́бо ни еди́н я́ве Мя́ ви́де, но во о́бразех, и се́нех, и гада́ниих, ты́ же пред тобо́ю стоя́ща ви́дел еси́, спасти́ бо приидо́х Ада́ма первозда́ннаго.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ка́ко Тя́ струи́ поды́мут ре́чныя, сла́дости су́ща пото́ка, Христе́? Ка́ко Предте́ча простре́т ру́ку на Тя́, руко́ю созда́вшаго его́ и от руки́ льсти́ваго изба́вльшаго ны́?

Струя́, Го́споди сы́й, бла́гости, ко струя́м Иорда́нским ка́ко прихо́диши, нетле́ния вода́ми ища́ напои́ти вкуше́нием лука́вым низложе́нныя во тлю́ за́вистию зми́я?

Да ка́плют го́ры ра́дование, и хо́лми да взыгра́ют, веселя́щеся, ре́ки да воспле́щут руко́ю: яви́ся, гряде́т Христо́с в реце́ челове́ческая погрузи́ти прегреше́ния.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Ре́чныя струи́ ми́лотию разсека́ше Елиссе́й, благода́ть креще́ния предсеннопиша́, ю́же Христо́с соде́лает, на сия́ восходя́, Еди́н Благоде́тель.

Назна́меноваше иногда́ проро́к сла́вный креще́ния благода́ть, со́лию во́ды безпло́дныя пе́рвее соде́лав многопло́дны, я́вльшагося Бо́га на́шего си́лою.

Де́брь вся́ка Боже́ственных даро́в испо́лнится, и хо́лм проти́вный смири́тся, и стро́потная в пра́вая обратя́тся воплоще́ннаго Бо́га явле́нием.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Рука́ми созда́вый, Христе́, челове́ка, под руку́ Предте́чеву подклоня́ешися, я́ко Челове́к смиря́яся, я́ко да возвы́сиши мя́, дре́вле смири́вшася и поги́бша. Сла́ва сла́вному и стра́шному строе́нию Твоему́.

Ду́ш очище́ние гото́вится, просвеще́ние, реше́ние лю́тых прии́де. Иорда́не реко́, возвесели́ся, возлику́й, вся́ тва́рь, земля́ же и мо́ре, восплещи́, сла́вящи Христа́ Преблага́го.

Я́ко Сы́й все́х до́брых исполне́ние, гряде́ши, вопия́, испо́лненному святы́ни рабу́ Твоему́, уди́вльшуся Твоему́ снизхожде́нию: прибли́жися, крести́ Мя́, хощу́ бо испо́лнити естество́ земны́х освяще́ния и очище́ния.

Свети́лен.

Гото́вися, Завуло́не, Неффали́ме, украси́ся, подыми́, Иорда́не, Зижди́теля все́х и Бо́га, пло́тию к тебе́ гряду́ща, на́ша грехи́ измы́ти хотя́щаго.

Yandex Metrika