Каноны Крещению (Богоявлению) Господню
Память: 19 (6) января
Глас 2.
Припе́в: Сла́ва Тебе́, Бо́же на́ш, Сла́ва Тебе́.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Глубины́ откры́л е́сть дно́ и су́шею Своя́ влече́т, в не́й покры́в проти́вныя, кре́пкий во бране́х Госпо́дь, я́ко просла́вися.
Ада́ма истле́вшаго обновля́ет струя́ми Иорда́нскими и змие́в главы́ гнездя́щихся сокруша́ет Ца́рь веко́в, Госпо́дь, я́ко просла́вися.
Огне́м Божества́ Невеще́ственным в пло́ть веще́ственну оде́явся, Иорда́нскою облага́ется водо́ю воплоще́йся от Де́вы Госпо́дь, я́ко просла́вися.
Скве́рну омыва́яй челове́ков, си́м очи́щся во Иорда́не, и́мже, восхоте́в, уподо́бися, е́же бе́ пребы́в, су́щия во тме́ просвеща́яй Госпо́дь, я́ко просла́вися.
И́н.
Ирмо́с: Ше́ствует морску́ю волня́щуюся бу́рю, су́шу а́бие Изра́иль я́вльшуюся. Че́рмный же по́нт триста́ты еги́петския покры́ ку́пно, водостла́нен гро́б, си́лою кре́пкою десни́цы Влады́чни.
У́тру я́вльшуся челове́ком светоно́сну ны́не из пусты́ни, к вода́м Иорда́нским, Царю́ преклони́л еси́ со́лнца Твою́ вы́ю, ли́ка мра́чна родонача́льника исхи́тити, скве́рны же вся́кия очи́стити тва́рь.
Безнача́льне, струя́м спогре́бшася Тебе́, Сло́ве, но́ваго прево́диши, истле́вшаго ле́стию, Сего́ несказа́нно от Отца́ прие́м гла́с держа́вен: Се́й возлю́бленный, ра́вен же Мне́ О́трок естество́м.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Кре́пость дая́й царе́м на́шим Госпо́дь, и ро́г пома́занных Свои́х вознося́й, от Де́вы ражда́ется, гряде́т же ко Креще́нию. Тому́, ве́рнии, возопие́м: не́сть свя́т, я́ко Бо́г на́ш.
Непло́дная дре́вле и безча́дная лю́те, дне́сь весели́ся, Христо́ва Це́рковь: водо́ю бо и Ду́хом сы́нове тебе́ роди́шася, ве́рою взыва́юще: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш.
Ве́лиим гла́сом в пусты́ни вопие́т Предте́ча: Христу́ угото́вайте пути́ и стези́ Бо́гу на́шему пра́вы соде́лайте, ве́рою взыва́юще: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш.
И́н.
Ирмо́с: Ели́цы дре́вних изреши́хомся се́тей бра́шен льво́в, сотре́нных члено́вными, ра́дуимся и разшири́м уста́, сло́во плету́ще от слове́с сладкопе́ния, и́мже к на́м наслажда́ется дарова́ний.
Умерщвле́ние пе́рвее насади́вый тва́ри, зве́ря злоде́йственнаго вообра́жься в естество́, омрача́ется плотски́м прише́ствием: у́тру я́вльшуся, прирази́вся Влады́це сокруши́ти свою́ вражде́бную главу́.
Влече́т к себе́ Богозда́нное естество́, утро́бы мучи́теля, погребе́нное преде́лы; ражда́ется па́ки земноро́дных Обновле́ние, де́ло держа́вно соверша́я Влады́ка: прии́де бо, то́е очи́стити хотя́.
Ипакои́, гла́с 5:
Егда́ явле́нием Твои́м просвети́л еси́ вся́ческая, тогда́ сла́ное неве́рия мо́ре побеже́, и Иорда́н, до́ле теки́й, возврати́ся, к небеси́ возвыша́я на́с. Но высото́ю Боже́ственных за́поведей Твои́х соблюди́, Христе́ Бо́же, моли́твами Богоро́дицы и поми́луй на́с.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, гла́с Тво́й, его́же ре́кл еси́, гла́с вопию́щаго в пусты́ни, я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими, Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну, ве́сь бы́в соше́дшаго Ду́ха, возопи́: Ты́ еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
Очища́емо со́лнце кто́ ви́де, — пропове́дник вопие́т, — пресве́тлое естество́м? Да Тебе́ вода́ми, сия́ние Сла́вы, Отца́ о́браз Присносу́щнаго, омы́ю и, се́но сы́й, Огню́ прикосну́ся Твоего́ Божества́? Ты́ бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
Яви́ Боже́ственное, е́же име́, благогове́ние Моисе́й, прилучи́вся Тебе́, я́ко бо из купины́ Тя́, возгласи́вша, разуме́, а́бие отврати́ лице́. А́з же ка́ко Тя́ уви́жу я́сно? Или́ ка́ко ру́ку положу́ на Тя́? Ты́ бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
Душе́вное соверша́я му́дре и сло́вом почте́нный, безду́шных стыжду́ся. А́ще бо крещу́ Тя́, клеве́тна ми́ е́сть огне́м дымя́щаяся гора́, побе́гшее же мо́ре на дво́е и Иорда́н се́й, возврати́выйся: Ты́ бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
И́н.
Ирмо́с: Огне́м очи́щся та́йнаго зре́ния, поя́ проро́к челове́ков новоде́йство, возглаша́ет гла́с, Ду́хом пле́щущь, воплоще́ние явля́ющь Неизрече́нна Сло́ва, И́мже си́льных держа́вы сотро́шася.
По́слан от Отца́, всесве́тлое Сло́во, но́щи отгна́ти зломра́чное стремле́ние, и искорени́ти гряде́ши челове́ков грехи́, сы́ны же привлещи́, Твои́м Креще́нием, Бла́же, све́тлый от стру́й Иорда́нских.
Са́мое прови́дев нарече́нное Сло́во, я́сно пропове́дник вопие́т тва́ри: Се́й пре́жде мене́, вторы́й пло́тию сообра́зен, просия́ Боже́ственною си́лою вражде́бный на́ш отъя́ти гре́х.
Па́жить у Себе́ животво́рну нося́, уловля́ет змие́в, гне́здам натека́я мно́гими сетьми́, низлага́я, Бо́г Сло́во, запина́ет же уязви́вшаго всеми́рный ро́д, сего́ потре́бль, избавля́ет тва́рь.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Иису́с, живота́ Нача́льник, разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго, очище́ний же я́ко Бо́г не тре́буя, па́дшаго очища́ет во Иорда́не, в не́мже вражду́ уби́в, преиму́щ вся́к у́м ми́р да́рует.
Сше́дшимся без числа́ лю́дем от Иоа́нна крести́тися, са́м посреде́ и́х ста́. Провозгласи́ же предстоя́щим: кто́ показа́, непокори́вии, гне́ва ва́м уклони́тися, хотя́щаго бы́ти? Плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́те: Предстоя́й бо ны́не ми́р да́рует.
Де́латель и Зижди́тель, посреде́ стоя́й, я́ко Еди́н все́х сердца́ испыту́ет, чисти́тельную же лопа́ту руко́ю прие́м, всеми́рное гумно́ всему́дре разлуча́ет, непло́дие паля́, благопло́дным ве́чный живо́т да́рует.
И́н.
Ирмо́с: Врага́ те́мнаго и оскверне́ннаго я́да очище́нием Ду́ха измове́ни, к но́вой приста́хом небла́зненной стези́, водя́щей в непристу́пную ра́дость, еди́нем присту́пну, и́мже Бо́г примири́ся.
Ви́дев Зижди́тель во мра́це прегреше́ний плени́цами неизбе́жными его́же вообрази́ пе́рсты, поставля́ет на обою́ ра́му, воздви́г горе́, ны́не во многотеку́щих вода́х омыва́я студа́ дре́вняго Ада́мова зла́го нра́ва.
Со благоче́стием притеце́м приле́жно ко исто́чником пречи́стым тече́ния спаси́тельнаго, Сло́во усмотря́юще от Нетле́нныя, почерпа́ла принося́ще жа́жди Боже́ственныя, ми́ра сла́достне исцеля́я неду́г.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Гла́с Словесе́, свети́льник Све́та, денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни, — пока́йтеся, — все́м вопие́т лю́дем, — и предочи́ститеся: се́ бо предстои́т Христо́с, от тли́ ми́р избавля́яй.
Ро́ждься нетле́нно от Бо́га и Отца́, от Де́вы кроме́ скве́рны воплоща́ется Христо́с, Ему́же реме́нь, я́же от на́с Сло́ва сочта́ния, разреши́ти неудо́бь, учи́т Предте́ча, земноро́дныя от ле́сти избавля́я.
Огне́м крести́т коне́чным Христо́с проти́вныя, а не Бо́га му́дрствующих Его́, Ду́хом же обновля́ет водо́ю благода́ти разумли́выя Божества́ Его́, от прегреше́ний избавля́я.
И́н.
Ирмо́с: Вожделе́ннаго я́вствова со всеблаже́нным гла́сом Оте́ц, Его́же из чре́ва отры́гну. — Е́й, — глаго́лет, — Се́й соесте́ствен Сы́н, Сы́й светоза́рен, произни́че из челове́ча ро́да, Сло́во же мое́ жи́во, и Челове́к промышле́нием.
От глуби́ннаго льва́, тревече́рний стра́нне проро́к во вну́тренних валя́яся, а́бие произы́де, пакибытия́ спасе́ние от зми́я человекоуби́йцы все́м предъявля́я в после́дняя ле́та.
Отве́рсту не́бу всесве́тлых писа́ний, учени́к зри́т от Отца́ посыла́емый, пребыва́ющ же Ду́х на Пречи́стем Сло́ве, наше́д я́ко го́лубь неизрече́нным о́бразом, лю́дем же явля́ется, прише́дшим ко Влады́це.
Конда́к, гла́с 4:
Яви́лся еси́ дне́сь вселе́нней, и све́т Тво́й, Го́споди, зна́менася на на́с, в ра́зуме пою́щих Тя́: прише́л еси́ и яви́лся еси́, Све́т Непристу́пный.
И́кос:
Галиле́и язы́честей, Завуло́нстей стране́ и Неффали́мстей земли́, я́коже рече́ проро́к, Све́т вели́к возсия́, Христо́с. Омраче́нным светла́ яви́ся Заря́, из Вифлее́ма облиста́ющая, па́че же из Мари́и Госпо́дь, все́й вселе́нней возсиява́ет лучи́ Со́лнце пра́вды. Те́мже, и́же от Ада́ма нази́и, прииди́те вси́, облече́мся в Него́, да согре́емся, покрыва́ет бо наги́я и просвеща́ет те́мныя. Прише́л еси́ и яви́лся еси́, Све́т Непристу́пный.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Ю́ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся, шумя́щ ду́х ро́сный невреди́мы сохрани́ и Бо́жия а́нгела снизхожде́ние. Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху: препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.
Я́коже на небеси́, с тре́петом и чу́дом предстоя́ху во Иорда́не си́лы а́нгельския, смотря́юще толи́ка Бо́жия схожде́ния: я́ко Держа́й превы́шних во́д соста́в, в вода́х Плотоно́сец стоя́ше, Бо́г отце́в на́ших.
О́блак дре́вле и мо́ре Боже́ственнаго прообража́ху Креще́ния чу́до, в ни́хже дре́внии крести́шася, исходя́ще зако́ннии лю́дие. Мо́ре же бе́ о́браз воды́, и о́блак — Ду́ха. И́миже соверша́еми, — благослове́н еси́, — зове́м, — Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Вси́ ве́рнии, в Не́мже соверше́ние прия́хом, богосло́вяще немо́лчно со а́нгелы, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го: се́ бо — Тро́ица, Ипоста́сьми Единосу́щная, Еди́н же Бо́г. Ему́же пое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
И́н.
Ирмо́с: Опали́ струе́ю зми́евы главы́ пе́щный высо́кий пла́мень, ю́ноши нося́щ благочести́выя, Ути́шивый, неудободержи́мую мглу́ из греха́ всю́ же омыва́ет росо́ю Ду́ха.
Тебе́ живопису́ющий ассири́йский пла́мень ужа́сен поставля́еши, в ро́су преведе́н; те́мже вода́ ны́не, я́коже пла́мень, одева́яй, вре́дную зло́бу, Христе́, прикрове́нную опаля́ет, от поползнове́нныя стези́ призыва́ющи.
Разде́льшуся Иорда́ну дре́вле, по су́ху прехо́дят лю́дие Изра́ильстии, Тебе́, Держа́внейшаго, содержа́ща тва́рь некосни́тельне, ны́не в вода́х напису́ющии, к нетле́нней и поле́зней стези́.
Ве́мы, пе́рвее всепа́губный пото́п ми́лостивно Тя́ все́х во тлю́ привести́, о, тревели́кая сотворя́я и стра́нная! Ны́не же пото́пльша, Христе́, гре́х за благосе́рдие и челове́ческое спасе́ние.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Та́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пе́щь, источи́вшая ро́су, я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный О́гнь восприя́ти Иорда́н и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля, Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся́ ве́ки.
Отложи́ стра́х ве́сь, — Изба́витель Предте́чи рече́, — Мне́ же повини́ся, я́ко Благо́му, Мне́ приступи́, сие́ бо естество́м бы́х, Мои́м повеле́нием покори́ся и крести́ Мя́, соше́дшаго, Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся́ ве́ки.
Глаго́лы я́коже услы́ша Крести́тель Влады́чни, с тре́петом дла́нь простира́ет, оба́че же, руко́ю косну́вся верху́ Зижди́теля своего́, Кре́щшемуся вопия́ше: освяти́ мя́, Ты́ бо еси́ Бо́г мо́й, Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся́ ве́ки.
Тро́ицы явле́ние во Иорда́не бы́сть, са́мое бо Пребоже́ственное Естество́, Оте́ц, возгласи́: Се́й креща́емый — Сы́н возлю́бленный Мо́й, Ду́х же прии́де к Подо́бному, Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся́ ве́ки.
И́н.
Ирмо́с: Свобо́дна у́бо тва́рь познава́ется и сы́нове Све́та, пре́жде омраче́ннии, еди́н стене́т тмы́ предста́тель. Ны́не да благослови́т усе́рдно Вино́внаго пре́жде окая́нное язы́ков всенасле́дие.
Трие́ богови́днии, во огни́ ороша́еми, озаря́ющеся треми́ всесве́тле святы́нями, я́ве пока́зоваху Превы́шнее Естество́ смеше́нием челове́ческим, огнепаля́щее росо́ю ми́лостивно вся́ку па́губную ле́сть.
Да убели́тся вся́кое земно́е естество́, от паде́ния ны́не на не́бо возводи́мо, И́мже бо вся́ соблюда́ются, Сло́вом, теку́щими струя́ми омы́вшеся, прегреше́ний пре́жних убеже́, пресве́тло измове́но.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Недоуме́ет вся́к язы́к благохвали́ти по достоя́нию, изумева́ет же у́м и преми́рный пе́ти Тя́, Богоро́дице: оба́че Блага́я су́щи, ве́ру приими́, и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу, Ты́ бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя́ велича́ем.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Честне́йшую го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.
Ирмо́с: Недоуме́ет вся́к язы́к благохвали́ти по достоя́нию, изумева́ет же у́м и преми́рный пе́ти Тя́, Богоро́дице: оба́че Блага́я су́щи, ве́ру приими́, и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу, Ты́ бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя́ велича́ем.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, от Предте́чи креще́ния Прося́ща.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, от Предте́чи креще́ния Прося́ща.
Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, — ны́не приступи́те, — по́й к Бо́гу, — ве́рою, — глаго́ля, — просвети́теся! Се́й ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь, прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во Иорда́не Прише́дшаго крести́тися.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, во Иорда́не Прише́дшаго крести́тися.
Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, — ны́не приступи́те, — по́й к Бо́гу, — ве́рою, — глаго́ля, — просвети́теся! Се́й ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь, прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, от Оте́ческаго гла́са Свиде́тельствованна.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, от Оте́ческаго гла́са Свиде́тельствованна.
Иса́ия, — измы́йтеся, очи́ститеся — глаго́лет, — лука́вствия пред Го́сподем оста́вите. Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те: кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Еди́наго от Тро́ицы, прекло́ньшаго вы́ю и креще́ние прие́мша.
Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, Еди́наго от Тро́ицы, прекло́ньшаго вы́ю и креще́ние прие́мша.
Иса́ия, — измы́йтеся, очи́ститеся — глаго́лет, — лука́вствия пред Го́сподем оста́вите. Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те: кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом.
Припе́в: Проро́че, прииди́ ко Мне́, простри́ ру́ку и крести́ Мя́ ско́ро.
Припе́в: Проро́че, прииди́ ко Мне́, простри́ ру́ку и крести́ Мя́ ско́ро.
Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию. Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена, та́ко и на́м исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет. Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Све́т Незаходи́мый.
Припе́в: Проро́че, оста́ви ны́не и крести́ Мя́, хотя́ща: испо́лнити бо приидо́х вся́ку пра́вду.
Припе́в: Проро́че, оста́ви ны́не и крести́ Мя́, хотя́ща: испо́лнити бо приидо́х вся́ку пра́вду.
Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию. Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена, та́ко и на́м исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет. Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Све́т Незаходи́мый.
И́н.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка преклоня́ет вы́ю под ру́ку Предте́чеву.
Ирмо́с: О, па́че ума́ Рождества́ Твоего́ чуде́с! Неве́сто Всечи́стая, Ма́ти Благослове́нная, Е́юже получи́вше всесоверше́нное спасе́ние, досто́йно хва́лим я́ко Благоде́теля, да́р нося́ще пе́снь благодаре́ния.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка преклоня́ет вы́ю под ру́ку Предте́чеву.
Ирмо́с: О, па́че ума́ Рождества́ Твоего́ чуде́с! Неве́сто Всечи́стая, Ма́ти Благослове́нная, Е́юже получи́вше всесоверше́нное спасе́ние, досто́йно хва́лим я́ко Благоде́теля, да́р нося́ще пе́снь благодаре́ния.
Припе́в: Дне́сь Иоа́нн креща́ет Влады́ку, во струя́х Иорда́нских.
Припе́в: Дне́сь Иоа́нн креща́ет Влады́ку, во струя́х Иорда́нских.
Уве́дехом Моисе́ю купино́ю явле́нная, гряди́, стра́нными уста́вы соде́ланная: я́ко бо спасе́ся, О́гнь нося́щи, Де́ва, Светоно́сна ро́ждши Благоде́теля, во Иорда́нских же струя́х явле́нна.
Припе́в: Дне́сь Иоа́нн креща́ет Влады́ку, во струя́х Иорда́нских.
Припе́в: Дне́сь Иоа́нн креща́ет Влады́ку, во струя́х Иорда́нских.
Уве́дехом Моисе́ю купино́ю явле́нная, гряди́, стра́нными уста́вы соде́ланная: я́ко бо спасе́ся, О́гнь нося́щи, Де́ва, Светоно́сна ро́ждши Благоде́теля, во Иорда́нских же струя́х явле́нна.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка вода́ми погреба́ет челове́ческий гре́х.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка вода́ми погреба́ет челове́ческий гре́х.
Уве́дехом Моисе́ю купино́ю явле́нная, гряди́, стра́нными уста́вы соде́ланная: я́ко бо спасе́ся, О́гнь нося́щи, Де́ва, Светоно́сна ро́ждши Благоде́теля, во Иорда́нских же струя́х явле́нна.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка свы́ше свиде́тельствуется, Сы́н возлю́бленный.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка свы́ше свиде́тельствуется, Сы́н возлю́бленный.
Помазу́еши, соверша́я челове́ческое существо́, Царю́ Безнача́льне, Ду́ха обще́нием, струя́ми чи́стыми отмы́в и тмы́ кре́пость же посра́мль возвы́шенную, ны́не в безпреста́ннем возда́ти житии́.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка прии́де освяти́ти естество́ водно́е.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка прии́де освяти́ти естество́ водно́е.
Помазу́еши, соверша́я челове́ческое существо́, Царю́ Безнача́льне, Ду́ха обще́нием, струя́ми чи́стыми отмы́в и тмы́ кре́пость же посра́мль возвы́шенную, ны́не в безпреста́ннем возда́ти житии́.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка Креще́ние прие́млет руко́ю Предте́чевою.
Припе́в: Дне́сь Влады́ка Креще́ние прие́млет руко́ю Предте́чевою.
Помазу́еши, соверша́я челове́ческое существо́, Царю́ Безнача́льне, Ду́ха обще́нием, струя́ми чи́стыми отмы́в и тмы́ кре́пость же посра́мль возвы́шенную, ны́не в безпреста́ннем возда́ти житии́.
Свети́лен.
Яви́ся Спа́с, благода́ть и и́стина, во струя́х Иорда́нских и су́щия во тме́ и се́ни спя́щия просвети́л е́сть, и́бо прии́де и яви́ся Све́т Непристу́пный.