Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́ души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Ри́зу Твою́ честну́ю, Богоро́дице Де́во, чту́щим Тя́ лю́дем дарова́ла еси́ при́сно, свяще́нное огражде́ние, вся́кое сопроти́вных обстоя́ние всегда́ побежда́ющи си́лою духо́вною.

Пло́тию на́с ра́ди от чи́стых Твои́х крове́й я́вльшагося на земли́ ри́зу свяще́нную осяза́нием освяти́ла еси́ и телесе́ Твоего́ прикоснове́нием, ея́же ра́ди вся́ рабы́ Твоя́ освяща́еши, Де́во, пою́щия Тя́.

Сокро́вище честно́е ве́рно Тя́ чту́щим дарова́ла еси́, Блага́я Де́во, вои́стинну честну́ю ри́зу Твою́, вся́ обогаща́ющи да́ры Боже́ственнаго Ду́ха и чуде́с мно́гими дея́нии.

Нескве́рная А́гнице, А́гнца ро́ждшая Бо́жия па́че естества́, дарова́ла еси́ на́м честну́ю ри́зу Твою́, скве́рны и́стинно и вра́ски очища́ющую всегда́ покланя́ющихся е́й, Всенепоро́чная.

И́н. гла́с то́йже.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав, Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Свеща́ светоявле́нная и незаходи́мая, Пречи́стыя хра́м, я́коже не́бо све́тлое, обре́т честну́ю ри́зу Ея́, вселе́нную дне́сь благода́тей просвеща́ет заря́ми.

Кре́пость и утвержде́ния сою́з, Твою́, Пречи́стая, ри́зу Боже́ственную вои́стинну стяжа́в, гра́д Тво́й держа́ву непобеди́мую и́мать, те́м и хва́лится о Тебе́.

Дре́вняго я́ко вои́стинну киво́та честне́йшая Твоя́ ра́ка, Богороди́тельнице, яви́ся на земли́, его́же зна́мения нося́щи, но и ве́рных во и́стине позна́ния сохраня́ющи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Я́ко нелло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Кра́сное освяще́ние, Небе́сную две́рь, Бо́жию Ма́терь воспое́м и Тоя́ ри́зу, Боже́ственная точа́щу дарова́ния, ю́же любо́вию целу́ем.

Нетле́ния оде́ждею тле́нием обна́жшияся, Твои́м нетле́нным рождество́м все́х оде́яла еси́, Чи́стая, и́мже честну́ю ри́зу Твою́ дарова́ла еси́, бога́тство неотъе́млемо.

И́же о́блаки, Чи́стая, одева́ющаго все́ не́бо ри́зою Твое́ю обвила́ еси́, Пречи́стая, е́йже покланя́ющеся, ве́рно Тя́ сла́вим, покро́ве ду́ш на́ших.

Врачева́ние безме́здно боля́щим е́сть Боже́ственный се́й хра́м: ри́зу бо Твою́, Чи́стая, исто́чник, непреста́нно точа́щий исцеле́ния, стяжа́, Пренепоро́чная.

И́н.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Тя́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Почита́ем, ве́рнии, я́ко совокупле́ния к Бо́гу сою́з, Чи́стыя дне́сь ри́зы, ве́рно гове́юще.

Исцеле́ния ве́рным многочестна́я на́м дне́сь прече́стно Чи́стыя ри́за источа́ет благода́тию.

Я́ко роса́ у́тренняя, ра́дость Твоя́ приснотеку́щая пе́щь страсте́й Тя́ воспева́ющих уставля́ет при́сно.

Седа́лен, гла́с 4.

Чуде́с ре́ки, Богоро́дице, от всечестны́я Твоея́ ра́ки происходя́щия, я́ко из Еде́ма, напая́ют лице́ земли́, благода́ти пролива́ющия ве́рно Тя́ чту́щим, те́мже Тя́ воспева́ем, и ве́рно восхваля́ем, и благода́рно всегда́ взыва́ем: ра́дуйся, еди́на Наде́жде пою́щих Тя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Возвели́чим еди́ну Благослове́нную и Тоя́ ри́зе прико́снемся ве́рою, я́ко да почерпе́м благода́ть духо́вную.

Я́ко многоце́нное сокро́вище, стяжа́в Тебе́ чту́щий гра́д ри́зу Твою́, Отрокови́це, ве́рою облобыза́ет и благода́ть прие́млет.

Ри́зу Твою́, я́ко точа́щую нетле́ние, оде́жду же сла́вы бы́вшую, все́м песносло́вящим Тя́, почита́ем, Всенепоро́чная.

Всенепоро́чная и еди́на благослове́нная, Херуви́м святе́й я́вльшися, ду́ши на́с спаси́ от вся́каго обстоя́ния, ве́рою чту́щих Тя́.

И́н.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко пречестну́ю тве́рдь, Богоро́дице, Творе́ц и Зижди́тель Тя́ водрузи́вый, я́коже звезда́ми, украси́ Тя́ Боже́ственными сия́нии, и́миже украша́еши концы́.

От земли́ на́с возвлачи́т к Небеси́, Богороди́тельнице, Боже́ственная Твоя́ ри́за, Чи́стая, любо́вию сея́ распале́нных те́пле, те́мже Тя́ сла́вим, я́ко лу́чшаго вину́.

Се́ благода́ть неисчерпа́емая, прииди́те вси́ сокруше́нным се́рдцем, почерпи́те Боже́ственныя то́ки, источа́ющия незави́стно, о празднолю́бцы, от честны́я ра́ки Твоея́, Всепе́тая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́, Влады́чице Чи́стая, на́м, Твои́м рабо́м, дарова́ла еси́ утвержде́ние ри́зу, и честны́й Тво́й по́яс, и Боже́ственное огражде́ние.

Ра́й красе́н, благово́ние Ду́ха, Пречи́стая, испуща́яй, хра́м, держа́щий Твою́ ри́зу, показа́ся.

Освяти́ на́ша ду́ши и телеса́, ве́рою святу́ю Твою́, Пресвята́я, ри́зу почита́ющих, я́ко прече́стну.

Хра́мы ны́ Бо́жия в Тя́ Все́льшагося покажи́, Богоро́дице, в Боже́ственнем хра́ме Твое́м ве́рно Тя́ блажа́щия.

И́н.

Ирмо́с: То́йже.

Ты́, Го́споди, Твою́ Ма́терь возвели́чил еси́, Ты́ возне́сл еси́ над вся́ вла́сти мы́сленныя без сравне́ния сла́ву Ея́.

Благода́ть Бо́жию незави́стно точа́щая Ты́ еси́, Пречи́стая Богоро́дице, от честны́я ра́ки Твоея́ любо́вию покланя́ющимся.

Твое́ю си́лою ве́рнии лю́дие опоясу́ются, Тя́ сою́з, Богоро́дице, Тво́й име́яй гра́д ри́зою Твое́ю почита́ется.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Показа́ла еси́ все́ми Ца́рствующему гра́ду, ро́ждшая Царя́ все́х и Го́спода, я́ко неруши́мую сте́ну, честну́ю и святу́ю ри́зу Твою́.

Ра́дующеся, Де́вы благода́ть просла́вим, и Сея́ пресвяту́ю ри́зу почти́м: из нея́же вся́ко здра́вие немощны́м непреста́нно происхо́дит.

Во́д Тя́ животеку́щий исто́чник ве́мы, Богоро́дице, и почита́ем Боже́ственную ри́зу Твою́, от нея́же исцеле́ние всегда́, ве́рнии, почерпа́ем.

Госпо́дь, с Тобо́ю, Богоро́дице, бы́вый, челове́ческое Себе́ присво́ил существо́ и вся́к вре́д чужда́го от него́ изгна́л е́сть.

И́н.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Всю́ Тя́ па́че естества́ просла́ви Госпо́дь, всю́ украси́в, Отрокови́це, всю́ Тя́ почте́ па́че сло́ва, Богоро́дице, с по́ясом, ри́зою и Боже́ственною ра́кою.

Кре́пость Тя́ ве́рнии стяжа́вше и похвалу́, одева́ются сла́вою, честно́ю Твое́ю ри́зою, Богороди́тельнице, я́коже пресве́тлое украше́ние и честно́е Тя́ стяжа́вше.

Ви́дети Твою́, Богоро́дице, сла́ву неизрече́нную дре́вле боле́зноваху боже́ственне проро́цы вси́, но в после́дняя дни́ на́м яви́ся и́же ле́т Превы́шший.

Конда́к, гла́с 4.

Одея́ние все́м ве́рным нетле́ния, Богоблагода́тная Чи́стая, дарова́ла еси́, свяще́нную ри́зу Твою́, е́юже свяще́нное те́ло Твое́ покрыва́ла еси́, покро́ве все́х челове́ков, ея́же положе́ние пра́зднуем любо́вию и вопие́м со стра́хом Ти́, Чи́стая: ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

И́кос:

Чи́стое одея́ние и ски́нию Бо́жия Сло́ва, одушевле́нный о́блак и ста́мну ма́нны, Богоро́дицу Мари́ю вси́, спа́сшиися Рождество́м Ея́, ве́рою ублажи́м и честне́й ри́зе прико́снемся, е́юже Влады́ку объе́мши, я́ко Отроча́ носи́ла е́сть, в пло́ть обо́лкшагося, Его́же ра́ди челове́ческое естество́ взя́тся к превысоча́йшей жи́зни и Ца́рствию. Те́мже с ра́достию вопие́м велегла́сно: ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Высо́ким ра́зумом и смире́нным се́рдцем Царе́в превысо́кий престо́л просла́вим, Всесвяту́ю Отрокови́цу обра́дованную.

Черто́г Бо́жий избра́нный, в честне́м Твое́м се́м черто́зе лежа́щую ри́зу Твою́ ве́рою почита́ем, я́ко киво́т свя́т и благочести́вых покро́в.

Обновля́ется вся́к, приступа́яй ве́рою и святы́й облобыза́яй ковче́г, держа́щий Твою́, Чи́стая Де́во, светови́дную ри́зу.

Богороди́тельнице Чи́стая, чту́щий Тя́ гра́д от гла́да, тру́са же и озлобле́ния вся́каго спаса́й, и язы́ческаго нахожде́ния, и сопроти́внаго вре́да.

И́н.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ты́, я́коже со́лнце пра́вды еди́н сы́й, Бла́же, Боже́ственно украси́л еси́ хра́м Чи́стыя разли́чными Твои́ми дарова́нии, в не́мже возсия́вшая лучи́ испуща́ет от Своея́ ри́зы.

Излива́ют чудеса́, Пречи́стая, Боже́ственныя ча́ши Твоя́ благода́ть вои́стинну ве́рным, и незави́стно чту́щим Тя́ от Твоея́ ра́ки пролива́ются, я́ко из друга́го Еде́ма, мы́сленныя ре́ки.

От скве́рны вся́кия душе́вныя, чисти́тельна е́сть Твоя́, Всенепоро́чная Де́во, ра́ка, покрыва́ющая честно́е Твое́ те́ло покры́вшую ри́зу.

Ны́не приступи́те с весе́лием вси́, и́же на земли́, прииди́те, ра́ка призыва́ет та́йне, объя́ти Госпожи́ пресла́вную во мне́ сокро́виществованную ри́зу Ея́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Благода́рными гла́сы воспева́ем Тя́, все́х до́брых на́м Хода́таицу, и честну́ю ри́зу Твою́ облобыза́юще, Отрокови́це, взыва́ем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко мы́сленную свещу́ иму́ще, на све́щнице трапе́зы предлежа́щую, свяще́нную оде́жду Пречи́стыя Де́вы, серде́чныя просвеща́ем зе́ницы всегда́.

Ника́коже безча́стны оста́вила еси́ свяще́ннаго Твоего́, Де́во, прикоснове́ния недосто́йныя рабы́ Твоя́: вме́сто бо те́ла Твоего́ живоно́снаго ри́зу Твою́ все́м дарова́ла еси́.

Пе́сньми Боже́ственными почти́м Бо́жие селе́ние простра́нное, в ма́терех Пречи́стую, Небе́сную две́рь, е́юже заключи́ся к сме́рти две́рь веду́щая.

И́н.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

А́нгели, Пречи́стая, ны́не сликовству́ют в честне́м хра́ме Твое́м, Чи́стая, и окружа́ют, Влады́чице, честну́ю и святу́ю Твою́ ри́зу любо́вию и ра́достию, мы́ же весе́лием мно́гим покланя́емся, воспева́юще Тя́, сла́ву ро́да на́шего.

Же́зл, я́же цве́т жи́зни прозя́бшая, Ты́ еси́ все́х ра́дость многочестна́я, Пречи́стая, мирополо́жница Ду́ха, сокро́вище благи́х, арома́т исто́чник, из него́же ми́ра исцеле́ний источа́ет Боже́ственная ра́ка.

Воспева́ют, Пречи́стая, вели́чия Твоя́, Чи́стая, мы́сленная во́инства, пропове́дают вси́ патриа́рси и проро́цы я́сно, и апо́столи сия́, и му́чеников ли́к, и преподо́бных все́ исполне́ние, с ни́миже покланя́ем Ти́ ся́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть; Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Се́ Тя́, о́др Соломо́нов, почита́ем ра́достными пе́сньми, и честну́ю Твою́ ри́зу, я́ко други́й киво́т свяще́ния, окружи́вше, исцеле́ния прие́млем спаси́тельная, Присноде́во.

Яви́ся ны́не Боже́ственная Твоя́ ра́ка, содержа́щая ри́зу Твою́ честну́ю, я́коже исто́чник све́та, Де́во, лучи́ исцеле́ний испуща́ющи и тьму́ неду́гов отгоня́щи, ю́же с любо́вию целу́ем.

Дне́сь сра́дуются на́м, Всенепоро́чная, покланя́нием ри́зы Твоея́ вся́ Небе́сныя си́лы, апо́столи, проро́цы и му́ченицы, преподо́бнии и пра́веднии вси́, Влады́чице еди́на Присноде́во.

Освяти́ся вся́ земля́, всесвято́е Влады́чне поко́ище, положе́нием ри́зы Твоея́, и Дави́д ра́дуется дре́вле положе́нием киво́та, прообразу́ющаго Тя́, Присноде́во.

Све́тло одея́ние Твою́ ри́зу дарова́ла еси́ и огражде́ние Тя́ чту́щему Ца́рствующему гра́ду все́х градо́в, я́ко Цари́ца все́х тва́рей су́щи, Богороди́тельнице Ма́ти Де́во.

И́н.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Черто́г пречестны́й се́й, Богороди́тельнице, яви́ся ра́ка Твоя́, честну́ю Твою́ ри́зу, де́вственное же одея́ние и неве́стническое я́ко иму́щи и я́ко жи́зни сокро́вище соблюда́ющи.

Хра́м, изобража́ющий вся́ко Небе́сное благоукраше́ние Де́вы, дне́сь, ве́рнии, дости́гше, чуде́с заря́ми, я́коже звезда́ми, сия́ем, и озаря́емся благода́тию.

И́мать святы́й Тво́й по́яс и честну́ю Твою́ ри́зу, Богороди́тельнице, Тво́й гра́д, я́ко сте́ну, и уче́ний Боже́ственных соедине́ние, и правосла́вных похвалу́, и во́инству победи́тельная.

Пое́м неизрече́нную сла́ву и безчи́сленную Твою́ благода́ть: Ты́ бо еси́ исто́чник прему́дрости, из него́же Сло́во все́м происхо́дит, чту́щим Тя́, Пречи́стая, и велича́ющим рождество́ Твое́.

Свети́лен.

Окрили́вшую Христа́ ри́зу Богоотрокови́цы и Богоро́дицы Мари́и, дне́сь прииди́те, земноро́днии, почти́м пе́сньми, я́ко да благода́тию Сея́ при́сно ублажа́емся.

Сла́ва, и ны́не: Еди́на и естество́ и вре́мя обнови́ла еси́, Богома́ти: нетле́нно бо Твое́ рождество́, нетле́нная и ри́за, е́юже гра́д Тво́й покрыва́еши и е́юже ски́петры благоче́стия содержи́ши.