Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́ ра́дуяся Тоя́ чудеса́.

Ра́дуйся, Бря́нская земле́, и весели́ся, Све́нская оби́тель, велегла́сно пою́ще пресла́вное заступле́ние Бо́жия Ма́тере, Я́же Све́нскою ико́ною Свое́ю ве́рныя лю́ди от супоста́т изба́ви.

А́ще не бы Твоя́ ми́лость к на́м была́, Преблагослове́нная Влады́чице, вма́ле бы врази́ лю́тии гра́д Тво́й разори́ли и святы́ни правосла́вныя поруга́нию пре́дали, но си́х вспя́ть обрати́ла еси́.

Дне́сь церко́вная разширя́ются не́дра, прие́млюще бога́тство благода́ти Де́вы Богоро́дицы, Све́нскою бо ико́ною Свое́ю правосла́вныя от ви́димых и неви́димых вра́г огражда́ет.

Ужасо́шася иноплеме́нных по́лчища и побего́ша, Боже́ственным преще́нием гони́ми, преложи́ся бо пра́ведный Бо́жий гне́в на ми́лость к на́м хода́тайством Пречи́стыя Богоро́дицы.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Спасе́ние правосла́вно велича́ющим Тя́ соде́лала еси́ посреде́ земли́ Бря́нския, Богоро́дице Де́во, воздви́женней бо ико́не Твое́й свяще́нных рука́ми, возду́х освяти́ся и полки́ бесо́вския отгна́шася.

Явле́нием ми́лости Твоея́, Ма́ти Бо́жия, да веселя́тся правосла́вных собо́ри, чту́щии чудотво́рный Све́нский о́браз Тво́й, ерети́ческое же со́нмище да посрами́тся и, я́ко пра́х, да возмете́тся от лица́ Бря́нския земли́.

Благослове́нная Влады́чице, десну́ю стопу́ Твою́ утвержде́ну на ка́мени на Све́нском о́бразе Твое́м зря́ще, приле́жно мо́лим Тя́: на ка́мени пра́выя ве́ры рабы́ Твоя́ утверди́.

Ле́потою чуде́с облече́ся Све́нская ико́на Богома́тере, ю́же стра́хом и ра́достию лобыза́ем, бра́тие, ду́ши и телеса́ очи́стивше, то́ю бо Цари́ца Небесе́ и земли́ с на́ми пребыва́ет.

Седа́лен, гла́с 1:

Прииди́те, ру́сстии собо́ри, восхва́лим сте́ну и забра́ло Правосла́внаго Оте́чества на́шего, Цари́цу Богоро́дицу, и Боже́ственное сокро́вище, Све́нскую ико́ну Ея́ иму́ще, е́юже гра́д Бря́нск от нахожде́ния иноплеме́нных изба́вися, побе́ды над страстьми́ у Влады́чицы испро́сим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вяще.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве, на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

А́нгельстии чи́ни стра́хом слу́жат чу́дней Бо́жия Ма́тере ико́не, челове́цы благогове́йно покланя́ются, и вся́ тва́рь ра́дуется, сла́вящи си́лу непобеди́мую Пречи́стыя Влады́чицы.

Где́ су́ть де́рзости злочести́вых, всу́е хва́лящихся погуби́ти достоя́ние Твое́, Богоро́дице? Па́мять и́х поги́бнет с шу́мом, Твое́ же заступле́ние вси́ ро́ди сла́вят.

О́браз Све́нский Цари́цы Богоро́дицы гра́ду Бря́нску дарова́ся я́ко стена́ необори́мая и щи́т несокруши́мь, его́же ны́не обстоя́ще любо́вию, Первообра́зней сла́ву возсыла́ем.

Дне́сь ле́тнюю па́мять соверша́юще избавле́ния Бря́нския земли́ от супоста́т посо́бием Богома́тере, приле́жно мо́лимся Е́й Правосла́вие утверди́ти, е́реси же и раско́лы разори́ти.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

А́ще и изощря́ют язы́к сво́й проти́ву Це́ркве Правосла́вныя еретицы́ и раско́льницы, и непра́вды сплета́ют рука́ми свои́ми, всу́е тружда́ются, я́ко паучи́ну разори́т сия́ Госпо́дь Бо́г, я́коже дре́вле сове́т супоста́тов моли́твами Богома́тере.

Твоего́ к на́м благоволе́ния зало́г, Све́нскую-Пече́рскую ико́ну Твою́, Влады́чице, стра́жа неусы́пна и заступле́ние тве́рдо гра́ду Бря́нску дарова́ла еси́, на ню́же взира́юще, уны́ние отгоня́ем и весе́лия духо́внаго исполня́емся.

Наста́вница еси́ мона́хов, Присноде́во, те́мже при́зри на оби́тель Све́нскую, ю́же благочести́вый кня́зь Рома́н на ме́сте, Тобо́ю избра́ннем, созда́, я́ко киво́т чудотво́рныя ико́ны Твоея́, и при́сно сию́ соблюда́й, подвиза́ющихся же в не́й спаса́й.

Арха́нгельский гла́с прино́сим Ти́, Всепе́тая: Ра́дуйся, Благода́тная, Све́нская похвало́, с Тобо́ю Госпо́дь и Тобо́ю с на́ми, Его́же, я́ко Ма́тернее дерзнове́ние иму́щи, моли́ти не преста́й, о́вцы па́жити Твоея́ от лю́тых волко́в сохрани́ти невреди́мы.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Явле́ние Бо́жия благода́ти, Правосла́вней Це́ркви прису́щия, зри́м в чу́днем заступле́нии гра́да Бря́нска Све́нския ра́ди ико́ны Богома́тере от нахожде́ния вои́телей злосла́вных.

Сотвори́ ны́ досто́йны бы́ти такова́го да́ра ми́лости Твоея́, Всепе́тая Богоро́дице, обраще́нием от злы́х де́л к благо́му житию́, па́че же правосла́вием неруши́мым.

Воззови́те вельми́, свяще́нных уста́, че́стне почита́юще одушевле́нный Госпо́день Киво́т, и на́ша моле́ния к Пречи́стей вознеси́те, благода́рно Ея́ бла́гость прославля́юще.

Ели́цы благочести́вии, прииди́те, поклони́мся Све́нстей Бо́жия Ма́тере ико́не, подае́т бо певце́м чудотво́рнаго Ея́ о́браза кре́пость на бори́теля диа́вола и грехо́в оставле́ние.

Конда́к, гла́с 8:

Взбра́нней Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от супоста́т благода́тию Све́нскаго Твоего́ о́браза, благода́рственная воспису́ем Ти́, раби́ Твои́, Богоро́дице, но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую от вся́ких на́с бе́д свободи́, да зове́м Ти́: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И́кос:

Егда́ по грехо́м на́шим воста́ша язы́цы го́рьции и бо́рзии, ходя́щии по широта́м земли́ Ру́сския, е́же насле́дити селе́ния чу́ждая, и святы́ни правосла́вныя поруга́нию предаю́щии, и на гра́д Бря́нск устреми́шася, тогда́ си́х свире́пство превозмо́же моли́тва Пречи́стыя Богома́тере и дре́вних чуде́с подо́бие на́м яви́ся: Сия́ бо лю́ди ка́ющияся и к ико́не Ея́ припа́дающия напра́сныя сме́рти изба́ви, гра́д же Сво́й и окре́стныя ве́си от огня́ и меча́ сохрани́, по́лчища иноплеме́нныя вспя́ть обрати́вши, сего́ ра́ди немо́лчно зове́м Е́й: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не мо́щно на́м отве́рсти уста́, Ма́ти Бо́жия, греси́ на́ши, я́ко о́гнь пе́щи вавило́нския, превзыдо́ша на́ша главы́, но в покая́нии приими́ на́с, благословя́щия Сы́на Твоего́ и Бо́га оте́ц на́ших.

Сни́ди в пе́щь страсте́й на́ших, Пренепоро́чная, и пла́мя по́хоти в ду́х росы́ шумя́щ чистоты́ преложи́, да благода́рно зове́м Ти́: благослове́нна еси́, Ро́ждшая Бо́га оте́ц на́ших.

Ка́ко воспое́м чу́до заступле́ния Твоего́, Благослове́нная Богоро́дице? Ты́ бо сле́зныя мольбы́ и сокруше́ние серде́ц ча́д Твои́х прие́мши, я́ко же́ртву чи́стую Сы́ну Твоему́ принесла́ еси́, и пра́ведный гне́в Его́ угаси́ла еси́, ро́ждшая Бо́га оте́ц на́ших.

А́ще и согреши́хом, но не отступи́хом от Тебе́, Влады́чице,— уми́льно вопия́ху лю́дие пред Све́нскою ико́ною Твое́ю,— не оста́ви на поруга́ние злове́рным гра́д Тво́й, благословя́щий Сы́на Твоего́ и Бо́га оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́, Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Я́ко столпо́м о́блачным, Све́нскою ико́ною Твое́ю, гра́д Тво́й покрыва́еши, Пречи́стая, и я́ко столпо́м о́гненным ви́димыя и неви́димыя враги́ опаля́еши, ве́рныя же просвеща́еши, превознося́щия Сы́на Твоего́ во ве́ки.

Просла́вим благоче́стно благодея́ния Присноде́вы, честны́й Ея́ о́браз обстоя́ще любо́вию, Та́ бо лю́ди Своя́, пла́менне Ю́ призыва́ющия, ми́лостию Свое́ю ороси́, злочести́выя супоста́ты от гра́да Бря́нска дале́че отгна́вши, те́мже Засту́пницу на́шу превозно́сим во ве́ки.

Огне́м откры́ется и искуси́тся коего́ждо де́ло, яково́ же е́сть, и а́ще пребу́дет, мзду́ прии́мем, а́ще же сгори́т, отщети́мся. Убои́мся у́бо, бра́тие, потопле́ния о́гненнаго и под кро́в Богоро́дицы притеце́м, превознося́ще Сы́на Ея́ во ве́ки.

Хвра́стие ересе́й и раско́лов, и собла́знов церко́вных Боже́ственным огне́м любве́ Бо́жия попали́, Цари́це Небе́сная, его́же Сы́н Тво́й прии́де воврещи́ на зе́млю, правосла́вныя же я́ко зла́то в горни́ле испыта́ний очи́сти, превознося́щия Го́спода во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Всепе́тая Богоро́дица на Небеси́ с Сы́ном и Бо́гом Свои́м ца́рствующи, на земли́ су́щих благоутро́бно посеща́ет, па́че же те́пле призыва́ющим Ея́ ско́рая Помо́щница явля́ется, те́мже и гра́д Бря́нск от наше́ствия супоста́т изба́вила е́сть.

Анто́ния и Феодо́сия Пече́рских, мона́хов ру́сских первонача́льников, преподо́бный Али́пий предстоя́щими Тебе́ изобрази́, мона́шескаго чи́на Влады́чице, зна́менуя при́сное и́х к Тебе́ о на́с моле́ние, с ни́миже Тя́ велича́ем.

Лику́й и красу́йся, Бря́нская земле́, иму́щи в себе́ неоску́дный исто́чник благода́ти, Све́нскую ико́ну Пречи́стыя Де́вы, Ея́же ра́ди ви́димыя и неви́димыя враги́ прогоня́ются, еретицы́ посрамля́ются, ве́рнии же любо́вию неизче́тныя Ея́ ми́лости велича́ют.

О вели́кая на́ша Засту́пнице и похвало́, Пресвята́я Богоро́дице, честне́йшая Херуви́м и сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м, правосла́вия щи́те и ору́жие на враги́ непобеди́мое, по достоя́нию воспе́ти Тя́ не могу́ще, во смире́нии се́рдца велича́ем.

Свети́лен:

Ма́ти Бо́жия, при́зри благосе́рдно на благода́рно чту́щия Све́нскую ико́ну Твою́, е́юже гра́д Бря́нск от нахожде́ния злове́рных изба́вила еси́, и умоли́ Ро́ждшагося от Тебе́ дарова́ти Це́ркви Правосла́вней утвержде́ние, Оте́честву на́шему на враги́ одоле́ние и душа́м на́шим спасе́ние.