Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

У́мныя безпло́тных чино́в ли́ки пе́сньми, я́ко служи́тели Боже́ственныя, прииди́те, восхва́лим, ли́к совоку́пльше, о на́шем спасе́нии непреста́нно моля́щияся и о покая́нии на́шем сра́дующияся.

И́же а́нгелов началовожди́, и предъизбра́ннии, и чинонача́льницы све́тлии, безпло́тныя умы́ дне́сь воздви́жут к наверше́нию пра́здника све́тлыя и́х па́мяти, с ни́миже ку́пно ра́дуются челове́цы, пе́ние Тро́ице принося́ще.

Да возвесели́мся со а́нгелы дне́сь, челове́цы, духо́вне в ра́дости: Гаврии́л бо па́ки ны́не благовеству́ет Це́рквей соедине́ние и низложе́ние вся́кия проти́вныя е́реси в па́мяти архистрати́гов.

Богоро́дичен: Ражда́еши су́щее па́че естества́, Пречи́стая, в Тебе́ все́льшееся О́тчее Сло́во Ду́хом Святы́м, во дву́ у́бо естества́х и хоте́ниих су́ща, во Ипоста́си же непрело́жно еди́ней, Ея́же и зра́к целу́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

А́нгелов пе́рвейший и Тро́ицы све́т вторы́й яви́лся еси́ на́м, Михаи́ле нача́льниче, ве́рно благохва́лящим тя́.

Заре́ю Боже́ственныя благода́ти Гаврии́л ве́рно испо́лни всю́ зе́млю, Бо́жие пропове́дав во пло́ти прише́ствие.

Сопру́г приснопева́емый и светоза́рная дво́ице невеще́ственная, све́ты Бо́жия, ве́рно соверша́ющия ва́шу па́мять покажи́те.

Богоро́дичен: Воспе́ Иса́ия Твое́, е́же па́че ума́, Чи́стая, рождество́, пою́ и а́з, да о́наго получу́ очище́ния.

Седа́лен, гла́с 8.

Небе́сных нача́льницы и первостоя́телие высокопресто́льных и стра́шных, Боже́ственныя сла́вы, Михаи́ле и Гаврии́ле архистрати́зи, а́нгелов чинонача́льницы, со все́ми безпло́тными, о служи́телие Влады́чни! О ми́ре непреста́нно моля́щеся, испроси́те оставле́ние прегреше́нных на́ми, и ми́лость, и благода́ть обрести́ в де́нь су́дный.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Богоблагода́тная, Чи́стая, Благослове́нная, благоутро́бия ра́ди щедро́т из Тебе́ Ро́ждшагося, с вы́шними си́лами, и арха́нгелы, и все́ми безпло́тными моли́ непреста́нно пода́ти на́м пре́жде конца́ ми́лостивно проще́ние грехо́в и жития́ исправле́ние, я́ко да обря́щем ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Во Иерихо́не яви́ся си́лы Госпо́дни Архистрати́г вою́ющему дре́вле Иису́су Нави́ну, победотворя́ и побо́рствуя, Михаи́л вели́кий, безпло́тных нача́льник сы́й, от него́же прие́м си́лу, слуга́ Госпо́день, копие́м плени́в, я́т сопоста́ты.

Нача́льник не́когда безпло́тных си́л яви́ся, нося́ ча́да благове́щения, Заха́рии иере́ю Гаврии́л вели́кий и боже́ственный и́стинно арха́нгел, те́мже гла́с Словесе́ роди́выйся Иоа́нн, отцу́ своему́ гла́с проглаго́лания отдае́т.

Ра́дуются ра́достию вси́ концы́ земни́и дне́сь, честну́ю па́мять пра́зднующе арха́нгелов Твои́х, Бо́же, Михаи́ла боже́ственнаго и Гаврии́ла богому́драго; сра́дуется же ку́пно и ве́сь а́нгельский чи́н, я́ко сохраня́ется ми́р покро́вом и́х.

Богоро́дичен: Еди́на Чи́стая пребыла́ еси́ и по рождестве́, еди́на то́кмо яви́лася еси́ Безму́жная, млеко́м пита́ющая Сло́во О́тчее и́стинное, Ду́хом Святы́м прие́мшее ра́бий зра́к по на́м, Де́во Богоро́дице, Его́же, Боже́ственное чту́ще зра́ка подо́бие, почита́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Непокаря́ющуся дре́вле Бо́жиим неизрече́нным и Боже́ственным чудесе́м Валаа́му волхву́, на распу́тии а́нгел, ослу́ яви́вся, стра́шно обличи́ и, слове́сно живо́тное показа́в, естества́ премени́ позна́ние.

Я́ту бы́вшу Петру́ и в темни́це пребыва́ющу, а́нгел яви́ся Бо́жий, от ру́к И́родовых, и у́з, и сме́рти избавля́я. Те́мже, прииди́те вси́, я́ко ду́ш храни́тели Боже́ственныя, му́дрыя арха́нгелы да почти́м.

Бра́ней крамолы́, а́нгели, арха́нгели, боже́ственныя си́лы Бо́жия, и церко́вныя е́реси, и вся́ собла́зны ва́шими разреши́те к Бо́гу при́сными мольба́ми и на́с в ми́ре соблюди́те.

Богоро́дичен: Во дву́ существа́х Еди́наго Тя́ ве́мы, Бо́га тва́ри, де́йствы обе́ма и хоте́нии су́ща несли́тна, Сы́на Бо́жия, от жены́ пло́ть прии́мша, Ея́же о́браз почита́ем на дщи́цах.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Я́ко о́гнь, и пла́мень, и све́т, безпло́тныя су́щия, от веще́ственныя тли́ умо́м восперя́еми, бре́нными устна́ми невеще́ственныя со стра́хом пе́сньми да почти́м.

Умертви́те страсте́й бу́ри, арха́нгели, и утиши́те с ни́ми возмуще́ния вся́ на ве́ру, святи́и Тро́ицы су́ще огнезра́чнии архистрати́зи.

Арха́нгели Бо́жии, безпло́тных нача́льницы, предста́тельством ва́шим от вся́кия е́реси на́с сохрани́те, Михаи́ле нача́льниче и Гаврии́ле, архистрати́зи.

Богоро́дичен: Из утро́бы яви́лся еси́ во́лею, от Неискусому́жныя воплоща́емь, безпло́тен сы́й, я́ко Бо́г, Христе́, плотоно́сец же, я́ко Челове́к, бы́л еси́. Его́же подо́бия, ве́рнии, ви́д почита́ем.

Конда́к, гла́с 2:

Архистрати́зи Бо́жии, служи́телие Боже́ственныя сла́вы, а́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, поле́зное на́м проси́те, и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных архистрати́зи.

И́кос:

Ре́кл еси́, Человеколю́бче, в Писа́ниих Твои́х: мно́жеству ра́доватися а́нгелов на небеси́ о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. Те́мже мы́, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне еди́не Сердцеве́дче, Тя́ моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, подая́й на́м проще́ние, о все́х бо на́с мо́лятся Тебе́ безпло́тных архистрати́зи.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

С ли́ки безпло́тных и челове́ческий ро́д, прииди́те, поклони́мся в благознамени́тый де́нь се́й, па́мять соверша́юще му́дрых арха́нгелов Христо́вых, — Свя́т, Свя́т, Свя́т, — пою́ще, — Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко страннолюби́вии дре́вле, Авраа́м богови́дец и Ло́т сла́вный, учреди́ша а́нгелы и обрето́ша обще́ние со а́нгелы, зову́ще: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Мано́ю до́блественному и Тови́ту прему́дрому яви́шася а́нгели, воздаю́ще натрижне́ния жития́ по досто́инству; и отроко́в а́нгел угаси́ пла́мень иногда́, в пещи́ о́гненней су́щих.

Богоро́дичен: Все́ на́ше по существу́ от Де́вы поне́сл еси́, кроме́ измене́ния, Иису́се, естествы́ сугу́ба, но еди́наго ипоста́сию, оте́чески Тя́ пропове́дуем, Его́же и ви́д ве́рно почита́ем, изобразу́юще.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Нача́льник а́нгелов бы́сть Михаи́л арха́нгел, но сла́вится с ни́м светле́е таи́нник благода́ти и Де́вы обручи́тель честны́й, воево́да безпло́тных, досто́йно ра́дость предвозвеща́я, Гаврии́л, вопию́щим: лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся́ ве́ки.

А́нгельския чи́ны в разли́чном зра́це уви́дев, Иезеки́иль, предсказу́я, пропове́даше: в ни́хже шестокри́льнии серафи́ми предстоя́ху, и херуви́ми многоочи́тии окружа́ху, с ни́миже арха́нгелы пресве́тлыя зря́ще, Христа́ славосло́вящия во вся́ ве́ки.

Я́ко стра́шно прише́ствие втора́го седа́лища Твоего́ явленнотворя́, Дании́л предглаго́лаше: я́ко престо́ли поста́вишася, и Ве́тхий седя́ше, и тмы́ а́нгелов ввожда́ше, со стра́хом предстоя́щия и гла́сы немо́лчными вопию́щия Тро́ице во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Отцу́ и Ду́ху Единосу́щное Сло́во, во́лею яви́ся, и на́м, из Де́вы, сообра́зен, не смеси́в в дру́г дру́га, я́же стра́шнаго соедине́ния: Еди́н бо и То́йжде во обои́х показу́ется, во дву́ существа́х и еди́ной ипоста́си. Его́же ны́не подо́бия о́бразу покланя́емся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Неду́гующих, и пла́вающих, и су́щих в ну́ждах ко спасе́нию побо́рницы яви́стеся, безпло́тных пе́рвии, Михаи́ле и Гаврии́ле.

Си́л и престо́лов Боже́ственных слико́вственник, я́ко воево́да а́нгельский и таи́нник Бо́жий, о на́с Спа́су, Гаврии́ле, моли́ся.

Я́ко храни́телие ми́ра и Це́ркве и чинонача́льницы вы́шних си́л, о на́с Спа́са умоли́те.

Богоро́дичен: Согла́сно, Богоро́дице, Тя́ славосло́вим, я́ко от страсте́й и бе́д спаса́еши ны́ и на́ша моле́ния во благи́х исполня́еши.

Свети́лен.

О́гненных, Архистрати́же, слу́г предста́тельство от Отца́ прия́л еси́, Михаи́ле, све́тов, те́м и сия́ние Того́ сла́вы сия́ющее и́маши, окру́г пречи́стаго престо́ла ты́ предстоя́, я́ко пе́рвый невеще́ственных чино́в.

Сла́ва: Невеще́ственных си́л, арха́нгел и а́нгел, госпо́дьств, и престо́л, и нача́л предста́тель пред Бо́гом постоя́нный, Архистрати́же боже́ственне, Михаи́ле пресла́вне, нестерпи́мому бо престо́лу предстоя́й, покры́й, соблюди́, сохрани́ и спаси́ вся́, ве́рою тя́ почита́ющия, мирска́го предста́теля.

И ны́не: Честне́йшая еси́ херуви́м сла́вных и серафи́м, Всепе́тая, стра́шных без сравне́ния сла́внейшая и все́х святы́х а́нгел святе́йшая, Пречи́стая: Зижди́теля бо все́х пло́тски неизрече́нно родила́ еси́, Богоро́дице. Его́же моли́ рабо́м Твои́м разреше́ние дарова́ти прегреше́ний.