Канон святителю Игнатию (Брянчанинову), епископу Кавказскому

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Пу́ть духо́вный, к Бо́гу Жи́ву веду́щий, преше́л еси́, святи́телю Игна́тие, я́сно указу́я на́м, ка́ко подоба́ет стезю́ жития́ земна́го преходи́ти, уче́нию Христо́ву вне́млюще.

Пе́рвую степе́нь в ле́ствице доброде́телей Ева́нгельских, нищету́ духо́вную, узре́л еси́, о́тче, и то́й после́довати, ту́ю возлюби́ти, то́ю пути́ духо́внаго нача́ло полага́ти заве́т тво́й да́л еси́.

Нищета́ ду́ха, — ре́кл еси́, — со́ль е́сть все́х же́ртв духо́вных, нищета́ бо ду́ха блаже́нство пе́рвое нарече́ся во святе́м Ева́нгелии Христо́ве, е́йже вси́ про́чии блаже́нства, кро́тость, милосе́рдие, се́рдца чистота́, после́дуют и е́ю соверша́ются.

Богоро́дичен: Ма́ти Све́та, Пречи́стая Богороди́тельнице, житие́ спаси́тельно на земли́ с Сы́ном и Бо́гом Твои́м соверши́вшая, на́с, недосто́йных, укрепи́, от грехо́в изба́ви и к пра́вде ве́чней ше́ствовати утверди́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Пра́вду Христо́ву в житии́ свое́м воспису́я, святи́телю Христо́в Игна́тие, обре́л еси́ на пути́ се́м, е́же пла́кати и рыда́ти о соде́янных злы́х и к Спаси́телю ми́ра притека́ти.

В ю́ности пла́чем и́ноческим го́рце воспла́кал еси́ в ке́ллии свое́й о разруше́нии хра́ма се́рдца челове́ческаго, Бо́гом созда́ннаго Богослуже́ния возвы́шеннаго ра́ди, о плене́нии души́ и ума́, от си́х же все́х то́кмо еди́нем Богочелове́ком Спаси́телем изба́вимся.

И па́ки пла́ч стяжа́л еси́, о́тче, в и́ночестем житии́ твое́м, егда́ вся́ прегра́ды, от Бо́га удаля́ющия тя́, препобеди́л еси́. Сего́ пла́ча ра́ди помяни́ на́с, чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Де́во Пречи́стая, печа́ли на́ша и ско́рби утоля́ющая, пла́чь спаси́тельный подава́й на́м, да о бе́здне зо́л на́ших и непра́вд воспла́чем пред Тобо́ю.

Седа́лен:

Поуча́л еси́, о́тче достохва́льне, я́ко моли́тву чи́сту стяжа́ти, та́же чу́вство покая́ния и пла́ча возлюби́ти дово́льно е́сть, во е́же спасе́ние ве́чное улучи́ти, его́же и на́с, гре́шных, сподо́би моли́твами твои́ми, свя́те.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Та́йны жития́ и́ноческаго взыску́я, блаже́нне Игна́тие, позна́л еси́, я́ко ка́ятися подоба́ет и тру́д и́ноческий ничто́же и́но е́сть, е́же де́лание непреста́ннаго покая́ния.

В покая́нии, слеза́х и пла́че о соде́янных злы́х узре́л еси́, о́тче, спасе́ния пу́ть, к го́рней жи́зни веду́щий, и́же предлежи́т и вся́кому нося́щему и́мя Христо́во.

Ре́кл еси́, о́тче преподо́бне, я́ко до́лжно е́сть покая́нием стра́сти отсека́ти, та́же покая́нием доброде́лание стяжа́ти, и а́ще не у́зрит о́ко на́ше, я́ко гре́шни есмы́, не и́мамы спасе́ния ве́чнаго улучи́ти.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, гре́шных Спору́чнице и Помо́щнице, пу́ть на́ш, к Бо́гу веду́щий, покая́нием и́стинным укрепи́, зре́нием греха́ и испове́данием его́ напра́ви.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Пла́чем и покая́нием непреста́нным ду́шу твою́ снабдева́я, о́тче Игна́тие, де́латель моли́твы яви́лся еси́, сию́ от во́зраста младе́нческаго возлюби́в, и в основа́ние жи́зни духо́вныя положи́л еси́.

Моли́твою усе́рдною житие́ твое́ от ю́ности укрепля́я, да́же до кончи́ны по́двиг тво́й моли́твенный ко Христу́ Бо́гу соблюда́л еси́, и́мже о Бо́зе Спа́се утвержда́яся.

В во́зраст му́жеский прише́д, мона́хов нача́льник бы́в и многообра́зныя ско́рби испыту́я, в моли́тве тве́рдей и непреста́нней со мно́гими слеза́ми осла́бу и отра́ду и́стинную почерпа́л еси́, о́тче всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Де́во Пречи́стая, Ма́ти Христа́ Бо́га, вене́ц моли́твы неусыпа́ющия, о на́с, гре́шных, мольбу́ Бо́гу принеси́ и моле́нием Твои́м от напа́стей и скорбе́й на́с изба́ви.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя испо́лнися, и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Яви́лся еси́ учи́тель моли́твы серде́чныя, о́тче на́ш Игна́тие, я́сно наставля́я, ка́ко до́лжни есмы́ пред лице́м Христо́вым предстоя́ти и моли́тву покая́ния твори́ти.

Подоба́ет на моли́тве, — поуча́л еси́, о́тче, — вста́ти в ли́це прокаже́нных, слепы́х, глухи́х, хромы́х и та́ко ко Христу́, от се́рдца сокруше́ннаго, от нищеты́ ду́ха на́шего, моли́тву тща́тися твори́ти.

Егда́ тишина́ возве́ет в се́рдце на моли́тве, — поуча́л еси́, о́тче, — и ми́р ко все́м, смире́ние, сострада́ние и любо́вь к челове́ком, тогда́ позна́ем, я́ко благода́ть Ду́ха Свя́та сие́ соде́ла.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Ду́ха Свята́го прия́телище непостижи́мое, о сме́ртных на́с моли́ся и моли́тву на́шу к Бо́гу упра́ви.

Конда́к:

А́ще и соверша́л еси́ стезю́ жития́ земна́го, святи́телю Игна́тие, оба́че непреста́нно зре́л еси́ зако́ны бытия́ ве́чнаго, сему́ поуча́я ученики́ словесы́ мно́гими, и́мже после́довати и на́м, свя́тче, помоли́ся.

И́кос:

Ре́кл еси́, о́тче, в писа́ниих твои́х, я́ко подоба́ет име́ти стра́х Бо́жий, да́бы вступи́ти в соверше́нство все́х доброде́телей, любо́вь Бо́жию, и та́ко Отцу́ Небе́сному уподо́битися. Сему́ уче́нию после́довати и на́м, свя́тче, помоли́ся.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

В зи́мнем обнаже́нии ве́твей древе́сных поуча́лся еси́, о́тче, та́йне воскресе́ния ме́ртвых, я́коже бо дре́во во вре́мя свое́ ли́ствием покрыва́ется, та́ко и ко́сти челове́ческия оживу́т и, обле́кшеся пло́тию, в ми́р но́вый вступи́ти и́мут.

Позна́л еси́, о́тче, ели́ко возмо́жно, та́йну кончи́ны бытия́ челове́ческаго, та́йну естества́ а́нгельскаго и души́ челове́ческия, и возда́л еси́ благодаре́ние Бо́гу.

Еди́наго то́кмо Бо́га, Ду́ха И́стины, испове́дал еси́, И́же Еди́н всесоверше́н е́сть, Ему́же покланя́ющеся, тя́, о́тче, велича́ем.

Богоро́дичен: Де́во Мари́е, Ма́ти Неизрече́ннаго Све́та, на́с, гре́шных, от мы́сленных паде́ний огради́, Боже́ственное же уче́ние Це́ркве Святы́я в сердца́х на́ших укрепи́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася, и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Возлюби́л еси́, о́тче, служи́ти бра́тии сло́вом Бо́жиим, и бы́сть тебе́ служе́ние сие́ в по́двиг жития́ твоего́, на́м же в ра́дование непрело́жное, вопию́щим ти́: не оста́ви на́с, о́тче, сло́вом и моли́твами твои́ми.

В служе́нии Сло́ву услы́шал еси́ в души́ твое́й гла́с увере́ния во спасе́нии, сего́ ра́ди прии́скренне возлюби́л еси́ бли́жних твои́х и са́мое то Сло́во Бо́жие.

Поуча́л еси́ бли́жних твои́х, святи́телю, я́ко Спаси́тель на́ш е́сть О́гнь небе́сный, И́же и в словесе́х Его́ ева́нгельских де́йствует.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, Бо́га Сло́ва ро́ждшая, да́ждь сло́во рабо́м Твои́м, е́же сказа́ти та́йну всеми́лостиваго заступле́ния Твоего́, в та́йне рожде́ния Сло́ва, Христа́ Бо́га, я́вльшуюся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Мно́ги труды́ и боле́зни подъя́в в житии́ твое́м, святи́телю всече́стне, Кресту́ Христо́ву, све́тло сия́ющу, поклони́лся еси́ и моли́тву твою́ ко Христу́ просте́рл еси́.

Скорбьми́ обурева́емый, зре́л еси́ в виде́нии в ке́ллии свое́й Стра́нника, посети́вшаго тя́. Отку́ду ше́ствуеши? И где́ селе́ние Твое́? Почто́ досе́ле оставля́л еси́ е́? — сла́дце вопия́л еси́, о́тче, я́вльшемуся ти́ Христу́.

В хожде́нии пред Го́сподем позна́л еси́, о́тче, судьбы́ оте́чества твоего́, та́же и кончи́ну твою́ я́сно прови́дел еси́, к Бо́гу Сло́ву, Христу́ возлю́бленному, моли́твенно устремля́яся.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, сия́ние неизрече́ннаго Све́та, стопы́ на́ша к жи́зни ве́чней напра́ви, проща́ющи вся́ зла́я, на́ми соде́янная.