Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святителю Иоасафу Белгородскому, чудотворцу

Память: 17 (4) сентября, 23 (10) декабря

Глас 4.

Припев: Святи́телю о́тче Иоаса́фе, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Иоаса́фа святи́теля воспева́юще по́двиги, очи́стим по́мыслы ума́ на́шего, бра́тие, того́ подвиза́юще на моли́тву о проще́нии гре́х на́ших и благода́тнаго умиле́ния дарова́нии.

О твое́м благоче́стии измла́да потща́вшеся, роди́телие твои́, уго́дниче Христо́в, досто́йную мзду́ трудо́в свои́х в тебе́ стяжа́ша, я́ко от младе́нчества твоего́ благочести́вым нра́вом ра́дость те́м бы́л еси́.

А́нне пра́ведней уподо́бися оте́ц тво́й, святи́телю: та́ бо Дще́рь свою́ во Свято́е святы́х вводи́му ви́де, се́й же тя́ от Тоя́жде Пресвяты́я Богоро́дицы архиере́йскою сла́вою венча́нна в виде́нии чу́днем позна́ти сподо́бися.

Себе́ сама́го пла́чу окая́нный а́з, от ю́ности страсте́м порабо́тився: поми́луй мя́ предста́тельством твои́м, святи́телю, от ю́ности стра́сти порабо́тивый и еди́ному Бо́гу до сме́рти послужи́вый.

Богоро́дичен: Го́ру святу́ю, превы́шнее носи́ло, Ма́терь Бо́жию и Де́ву и́стинную по рождестве́ воспои́м.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю, превы́ше вся́каго нача́ла, и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

А́ще и ча́до послу́шное роди́телем твои́м бы́л еси́, Иоаса́фе, но, Го́спода па́че си́х возлюби́в, из оте́ческаго до́ма спасе́ния ра́ди удали́лся еси́, и науче́ние кни́жное восприи́м, во оби́тель и́ноческую себе́ заключи́л еси́.

Фарисе́йскаго возноше́ния чу́ждь яви́лся еси́, о́тче преподо́бне, мона́шеское же смире́ние от ю́ности возлюби́в, та́йными по́двиги пло́ть смиря́л еси́ и ду́шу твою́ моли́твою пред Отце́м Небе́сным просвеща́л еси́.

Е́же жи́ти ми́ — Христо́с, и сме́рть — приобре́тение, — глаго́лал еси́ в себе́, Христо́в уго́дниче, и боле́знем пло́ть твою́ сокруша́ющим, труды́ ко трудо́м Го́спода ра́ди прилага́л еси́.

Свято́е послуша́ние восприи́м и свяще́нства оде́ждою укра́шен, Иоаса́ф, уго́дник Христо́в, учи́тель до́бр отроко́м быва́ет, сло́вом и житие́м те́х благоче́стию науча́я и во млады́х ле́тех у́м зре́лый явля́я.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная, Бо́га пло́тию ро́ждшая, стра́стными прило́ги преклоне́на мя́ утверди́: не́сть бо, Чи́стая, ра́зве Тебе́ помо́щница.

Седа́лен, гла́с 6:

Ка́я доброде́тель не обре́те в души́ твое́й обита́лища? Ко́его по́двига не бы́л еси́ побо́рник? Нищета́ бо духо́вная, и о Ца́рствии небе́снем пла́чь, и нра́ва кро́тость, и пра́вды иска́ние, и ко бли́жним милосе́рдие, и се́рдца чистота́ во твое́м непоро́чнем житии́ просия́ша. Те́х у́бо дарова́ний о́бщники ны́, моля́щияся, сотвори́, и о душа́х на́ших предста́тель бу́ди, Иоаса́фе, избра́нниче Бо́жий.

Сла́ва, и ны́не: Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, прише́л еси́ на Стра́сть во́льным хоте́нием, возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, глаго́ля а́нгелом: сра́дуйтеся Мне́, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. Вся́ му́дре устро́ивый, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ве́м и а́з пу́ть, ко спасе́нию веду́щий, но ле́ности пло́ти моея́ не побежда́ю, увы́ мне́! Сего́ ра́ди тя́, святи́телю, призыва́ю в моли́тву, да жела́ние спасе́ния во мне́ утверди́ши.

Я́корь спасе́ния име́я — наде́жду на Го́спода, служе́ние игу́менское прия́л еси́, и к попече́нием о строи́тельстве домо́внем понужда́емь, ду́шу твою́ устроя́ти ко спасе́нию не преста́л еси́; сему́ и мене́, многосу́етнаго, науча́й, о́тче преподо́бне.

Труды́ ко трудо́м прилага́я и оби́тель Лубе́нскую от разруше́ния воздвиза́я, по земли́ же Росси́йстей за ми́лостынею стра́нствуя, святи́тель Иоаса́ф цари́цу во благоче́стии утвержда́ет и вся́ лю́ди спасе́нию ду́ш науча́ет.

Име́я в се́рдце свое́м при́сную к ни́щим любо́вь, Иоаса́ф, Христо́в уго́дник, оте́ческое попече́ние о монасты́рских тру́дницех явля́ет и от доста́тка своего́ щедро́ты бли́жним свои́м отверза́ет.

Богоро́дичен: Госпоже́ Всепе́тая, Богороди́тельнице, моя́ помышле́ния Твои́ми моли́твами очи́стивши, покажи́ мя́ благопло́дна, Ма́ти все́х Бо́га.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Тебе́, святи́телю Христо́в, молю́ в сокруше́нии се́рдца: я́коже в житии́ твое́м ка́ющияся проща́л еси́, та́ко, и моего́ се́рдца сокруше́ние зря́, умоли́ Го́спода грехо́м мои́м проще́ние дарова́ти.

Еле́нь на исто́чники водны́я устремля́ется, ты́ же, уго́дниче, ко сла́ве Це́ркве Христо́вы вся́ дея́ния и по́мыслы твоя́ при́сно устремля́л еси́, и та́ко оби́тели святи́теля Афана́сия и преподо́бнаго Се́ргия ели́ко строе́нием церко́вным, толи́ко и благоче́стием бра́тии украси́л еси́.

Лю́дие, слы́шите и чуди́теся уго́дника смиренному́дрию, се́й бо свята́го Афана́сия в виде́нии зри́т и тому́ вопроси́вшу отвещава́ет: хощу́, да мене́, я́коже гре́шника, нака́жеши.

Ю́наго Соломо́на, не бога́тства, но му́дрости от яви́вшагося Го́спода прося́ща, похваля́ет Вы́шний и вселе́нная при́сно прославля́ет, но того́ мудре́йший Иоаса́ф показу́ется, наказа́ния грехо́м свои́м от я́вльшагося святи́теля испроша́я.

Богоро́дичен: Воплоти́ся Бо́г по ипоста́си, Чи́стая, из Тебе́ пло́ти соединя́емь, пребы́в неизме́нен, по Боже́ственному существу́ безпло́тен.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Моли́твами преподо́бнаго Се́ргия, твои́ми же труды́ во сла́ву святы́х Бо́жиих, па́че же се́рдца чистото́ю, от Го́спода еще́ на земли́ возвели́чен бы́л еси́, уго́дниче, и святи́тельским са́ном во спасе́ние па́ствы твоея́ облече́н бы́л еси́.

О́гненную ре́вность о исправле́нии церко́внем явля́л еси́ в Белогра́дстем преде́ле, Иоаса́фе святи́телю; те́мже и дне́сь подава́й Це́ркви ми́р, ве́рным утвержде́ние.

Любве́ сыно́вния не отпа́л еси́, на высоте́ святи́тельства пребыва́я, и роди́телю твоему́ земно́е поклоне́ние возда́л еси́, Христу́ посреде́ ва́с су́щу; у́бо и мое́ смири́ прего́рдое се́рдце и моли́твами твои́ми вразуми́ мя́.

И́нок нестяжа́телен на престо́ле архиере́йства пребы́л еси́, святи́телю, по́двиги поста́ и моли́твы умножа́я, до́брое о себе́ и о лю́дех вознося́ моле́ние, иере́и же и вся́ лю́ди за́поведем Бо́жиим науча́я.

Богоро́дичен: Вся́каго существа́ вы́шшее Сло́во Бо́жие воплоще́нно на́м родила́ еси́; те́мже Богоро́дицу Тя́ устна́ми и душе́ю пропове́дуем.

Конда́к, гла́с 8:

Многоразли́чныя по́двиги жития́ твоего́ кто́ испове́сть? Многообра́зныя ми́лости Бо́жия, тобо́ю явле́нныя, кто́ исчи́слит? Дерзнове́ние же твое́ у Пречи́стыя Богоро́дицы и Всеще́драго Бо́га до́бре ве́дуще, во умиле́нии серде́чнем зове́м ти́: не лиши́ и на́с твоея́ по́мощи и заступле́ния, святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.

И́кос:

Пречи́стою Богома́терию от ю́ности в сосу́д благода́ти избра́нный, благочести́вым житие́м вои́стину до́брый па́стырь слове́сных ове́ц яви́лся еси́, святи́телю: те́мже прия́л еси́ да́р исцеле́ний от возлюби́вшаго тя́ Христа́ Бо́га на́шего. Сего́ ра́ди зове́м ти́: не лиши́ и на́с твоея́ по́мощи и заступле́ния, святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Святи́телю Иоаса́фу диви́мся, о лю́дие! Ве́дуще сего́, а́ки Никола́я Чудотво́рца, бе́дных хи́жины та́йно посеща́юща, или́ те́м дрова́ свои́ма рука́ма уготовля́юща, и бие́ния от привра́тника прие́млюща.

Я́звы грехо́вныя на душа́х челове́ческих прови́дел еси́, святи́телю, и та́йная прегреше́ния и́х с любо́вию и долготерпе́нием облича́л еси́; те́мже и на́с моли́твою твое́ю к покая́нию и исправле́нию жития́ приведи́ и ду́ши на́ша предста́тельством твои́м поми́луй.

О́ному власти́телю уподо́бихся а́з, окая́нный, и́же, са́м беззако́нен бы́в, ко у́зником зело́ же́сток явля́шеся; но я́коже того́ науче́нием твои́м испра́вил еси́, о́тче Иоаса́фе, святи́телю Христо́в, та́ко и мене́ научи́ ко бли́жним ми́лостива, к себе́ же же́стока бы́ти.

Царя́ Небе́снаго до́брый во́ине и ста́да Христо́ва ве́рный па́стырю, моли́тву сотвори́ о лю́дех твои́х, да ти́хое житие́ на земли́ пожи́вше, жи́зни ве́чныя на небесе́х сподо́бимся.

Богоро́дичен: Преве́чно от Отца́ возсия́вша Бо́га Сло́ва во утро́бе пло́тию заче́ншую вси́ ублажа́ем, я́ко Ма́терь все́х Бо́га.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Афана́сию о́ному, тобо́ю возлю́бленному, подража́тель бы́в, святи́телю, потща́лся еси́ земно́е житие́ во стра́нничестем по́двизе сконча́ти и, кончи́ну свою́ прозре́в, пути́ дале́кому небоя́зненно вда́лся еси́.

Ре́кл еси́ лю́дем, от па́ствы твоея́ отходя́: не и́мате мене́ жи́ва узре́ти. Те́мже в зало́г обще́ния та́мо гробни́цу тебе́ устро́ити повеле́л еси́. И на́с у́бо научи́ ча́с сме́ртный па́мятовати и о души́ свое́й попече́ние непреста́нно храни́ти.

Ели́ка твоя́ о мона́шестем житии́ бя́ше ре́вность, толи́ка и ко твои́м при́сным любы́: зане́ не по пло́ти то́чию свои́ тебе́ бы́ша, но и ду́хом еди́но в Бо́зе с тобо́ю яви́шася. Того́ ра́ди восхоте́л еси́ роди́тели твоя́ пре́жде кончи́ны твоея́ посети́ти и благослове́ние Бо́жие те́м препода́ти.

Игу́мен, бли́з ме́ста твоея́ пра́ведныя кончи́ны подвиза́выйся, о часе́ преставле́ния твоего́ виде́нием известву́ется и свиде́тель ве́рен о твое́м от Бо́га прославле́нии а́бие быва́ет. И на мне́ у́бо твоея́ моли́твы си́лу покажи́, Христо́в уго́дниче, и то́ю от мучи́тельства страсте́й свободи́ мя́.

Богоро́дичен: Всесвята́я Де́во, Бо́га Сло́ва ро́ждшая пло́тию, души́ моея́ мра́к Твои́ми моли́твами отгна́вши, просвети́ взыва́юща: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Любы́ николи́же отпа́дает, глаго́лет Боже́ственный Ду́х. И́стина сия́ в чудесе́х любве́ твоея́ извести́ся, святи́телю Христо́в, я́ко боля́щим исцеле́ние и скорбя́щим утеше́ние от твои́х нетле́нных источа́еши моще́й.

Ю́жский Росси́йския земли́ преде́л благодаре́ний о чудесе́х твои́х испо́лнися издре́вле, ны́не же и от да́льних стра́н се́верных притека́ющия зри́м и исцеле́нныя страда́льцы, о твое́м заступле́нии ра́дующияся.

Де́ти стра́ждущия па́че ины́х возлюби́л еси́, святи́телю Христо́в, те́м исцеле́ния и благода́тную по́мощь умножа́я и роди́тели и́х от ско́рби к ра́дости пременя́я.

Елиссе́я проро́ка косте́й прикоснове́нием воста́ уме́рый, твои́х же моще́й целова́нием безчи́сленнии исцели́шася лю́дие. И мене́ у́бо припа́дающа исцели́ от грехо́вных страсте́й и ве́ру укрепи́ многогре́шныя души́ моея́, о́тче преподо́бне.

Христе́ Бо́же, моли́твами Иоаса́фа, уго́дника Твоего́, ми́р Це́ркви пода́ждь и благостоя́ние, от гла́да же и па́губы избавле́ние и согреше́ний на́ших проще́ние.

Богоро́дичен: Пло́д чре́ва Твоего́, Ра́дость ро́ждшая, соде́я ликостоя́теля пе́снь пе́ти Тебе́ велегла́сно: ра́дуйся! — провещава́ше.

Свети́лен.

Свети́льник све́тлый Иоаса́ф да воспое́тся посреде́ Це́ркве, я́ко и́нок преподо́бен и святи́тель че́стен, нему́дрых наказа́тель и ве́ры учи́тель, боля́щих вра́чь чудотворя́й, бесо́в изгони́тель и о вселе́нней предста́тель тепле́йший.

Сла́ва, и ны́не: Ве́лие и пресла́вное Рождества́ Твоего́ та́инство, Богора́дованная Отрокови́це и Богома́ти Де́во, проро́цы пропове́даша, апо́столи научи́ша, му́ченицы испове́даша, а́нгели же воспева́ют, и челове́цы покланя́ются.

Yandex Metrika