Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Избра́ тя благода́ть, о́тче, от утро́бы ма́тере твоея́ поста́вити тя́ проро́ка лю́дем свои́м, хода́тайствовати ко Го́споду о спасе́нии ми́ра и оставле́нии неве́ждеств и́х, блаже́нне.

Руко́ю вели́каго архиере́я Ио́ны со и́же о не́м собо́ра свяще́нных муже́й судо́м прие́млеши пома́зание архиере́йства, Ду́хом воздвиза́емь, Ио́но, и па́стырь вели́кому гра́ду, свяще́нне, полага́емь.

Блаже́ннаго Михаи́ла сбы́стся на тебе́ прорече́ние, не вне́шнюю бо на тебе́ нищету́ зря́ще, но вну́треннее преспе́яние души́ твоея́ духо́вными очесы́ смотря́я, а́ще и еще́ о́трочищу ти́ су́щу, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пресве́тлая свеще́ Со́лнца сла́вы, души́ моея́ о́гнь, угаше́нный при́сно уны́нием, возжзи́, боже́ственных де́л еле́ем, Пречи́стая, напая́ющи, да ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́влю, Богороди́тельнице.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю, превы́шше вся́каго нача́ла, и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

От ю́ности твоея́ боже́ственное просвеще́ние, Ио́но, на тебе́ сия́ше, я́коже преподо́бный прови́де, и́же ми́ру юро́д, Бо́гу же прему́др: я́ко Бо́гу избра́н еси́ из чре́ва ма́тере твоея́, свяще́нне.

Ми́р усмири́ся моли́твами твои́ми, иера́рше, во твое́м епи́скопстве, но, я́ко тогда́, и ны́не Бо́жие человеколю́бие умоли́ приле́жно в ми́ре утверди́тися ми́ру, Ио́но.

Плоды́ Го́споду нача́ток де́л твои́х прине́сл еси́, плоды́ же земли́ моли́твами твои́ми умно́жил еси́. И ны́не моли́, блаже́нне, земли́ на́шей плодоно́сие при́сно подава́ти, я́ко благопослу́шна тя́ име́ем.

Богоро́дичен: Е́вину дре́внюю кля́тву, Христа́ ро́ждши, Ма́ти Чи́стая, пресве́тло разреши́ла еси́, и́же все́х венчава́ющаго благослове́ньми: не́сть бо, Пречи́стая, па́че Тебе́, ины́я Помо́щницы.

Седа́лен, гла́с 4:

Доброде́тельми светя́ся, о́тче, па́ствити Христо́вы о́вцы поставля́емь, и преподо́бнаго Се́ргия красе́н хра́м вну́трь епи́скопии воздви́гл еси́. Я́ко душе́ю любя́ того́, по́двиги его́ почита́я и смоли́твенника себе́ о ста́де твое́м ко Го́споду полага́я, ны́не сра́дуешися ему́, о́тче свяще́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к жи́зни нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Боже́ственнаго Предте́чи, вели́каго Иоа́нна, хра́м свяще́нный воздви́гл еси́, я́ко ве́рен, ду́шу тому́ и те́ло в снабде́ние возлага́я, о́тче свяще́нне.

Я́ко рачи́тель и подража́тель те́пл Крести́телю Госпо́дню показа́лся еси́, те́мже в хра́ме его́, его́же тому́ созда́л еси́, те́ло твое́ полага́еши, и во дворы́ его́ прия́тися жела́я.

Возлюби́л еси́, архиере́ю, свяще́нных муже́й пе́сньми восхваля́ти свяще́нныя и́х па́мяти, я́ко рачи́тель добро́ты и́х и подража́тель дея́ний боголюбе́зных.

Богоро́дичен: Име́я Тя́ Помо́щницу, кого́ убою́ся когда́ или́ устрашу́ся? Кто́ же, хотя́ ско́рбная навести́ рабу́ Твоему́, и не устраши́тся Тебе́, Пречи́стая, и не паде́т под но́зе?

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Приноси́мое я́ко че́стно возложе́ние Бо́гу и освяще́нно первопресто́льником Росси́йским, Ио́ною, твое́ свяще́нное па́стырства возведе́ние, я́ко пасу́щу ти́ Госпо́дни лю́ди, Ио́но святи́телю, преподо́бием и кро́тостию.

А́ще и на преставле́ние митрополи́том Ио́ною зово́м саме́м погребсти́ его́, отре́клся еси́ ста́рости ра́ди приити́, Ио́но свяще́нне, оба́че обеща́лся еси́ ему́ ви́дети того́ по свое́м преставле́нии во све́те Христо́ве.

Пе́сньми поче́л еси́ па́мять иера́рха, Ио́ны митрополи́та, и хвала́ми, я́ко досто́йно, ублажи́л еси́ того́: са́м ны́не, иера́рше Ио́но, прича́ствуеши похвала́м его́ и по сотворе́нию твоему́ к бли́жнему восприе́млеши.

Богоро́дичен: Низложи́, Влады́чице, враго́в мои́х шата́ние, Пренепоро́чная, Тя́ бо и́мам и предста́тельницу, и наде́жду, и по́мощь кре́пкую. Ты́ мя соблюди́, Чи́стая, наве́та вра́жия, избавля́ющи ла́яния те́х.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пучи́ною жите́йскою дея́ньми мои́ми снидо́х во а́д, но, я́ко от ки́та Ио́на, та́ко вопию́: из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, Сы́не Бо́жий и Сло́ве.

Прильпе́ любо́вию душа́ твоя́ к Госпо́дню Крести́телю, святи́телю богоблаже́нне, те́мже те́ло твое́ честно́е в честне́м хра́ме его́ нетле́нно во мно́га ле́та соблюде́но яви́ся.

Красота́ гове́ния твоего́ е́же ко Го́споду привлече́ благода́ть благоле́пию души́ твоея́, свяще́нне, и возведе́ тя Вели́кому Нову́граду отца́ и первопресто́льника, Госпо́дня свяще́нства преподо́бна показа́.

Просла́ви тя́ Госпо́дь, Ио́но, те́ло твое́ соблюде́ во мно́га ле́та нетле́нно, явля́я тя́ о́бщника ра́б Свои́х, и́хже подража́тель в житии́ бы́л еси́, си́м и по сме́рти досто́йно соублажа́ешися, блаже́нне.

Богоро́дичен: Всесвята́я Де́во, Предста́тельнице и покро́ве все́х ве́рных, предста́ни и изба́ви ны́ вра́г на́ших нападе́ния, и от вся́кия ско́рби, и стра́шнаго Суда́ испыта́ния, да ве́рою при́сно пою́ Тя.

Конда́к, гла́с 4:

Свы́ше прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть хода́тайствовати Бо́гу и челове́ком, я́ко архиере́й возноше́ние вознося́, и ми́р лю́дем твои́м снося́, и оби́лие плодо́в, Ио́но блаже́нне; ты́ бо еси́ Вели́каго Нова́града похвала́ и су́щих о не́м ра́дость.

И́кос:

Похва́лим досто́йно ны́не иера́рха, я́ко от чре́ва ма́тере своея́ избра́н Бо́гу во освяще́ние, и, о́трочищь еще́ сы́й, пронарече́н во архиере́йство гра́ду своему́ от Бо́га. Те́мже не от челове́к произведе́н архиере́й, но свы́ше пронарече́н и Ду́хом пома́зан, священноде́йствуя богоприя́тно, и умире́ние, и тишину́ моли́твами свои́ми да́рует, и оби́лие плодо́в. То́й бо Вели́каго Нова́града сла́ва и все́х, и́же о не́м, ра́дость.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Зи́ждеши Боже́ственному и́мени бога́тною руко́ю в пусты́нях уда́лено, Ио́но, свяще́нныя хра́мы вели́ких богоуго́дник, боже́ственных архиере́й с преподо́бными.

Но́ву оби́тель составля́еши вели́ких трие́х иера́рх и мона́шестей черте́ благоути́шно приста́нище, о́тче, ме́стным же удале́нием обруча́я и́м безмо́лвие.

Виногра́д насажда́я Бо́гу, огра́ду свяще́нную, вино́ износя́щую веселя́щее, в свяще́нных хра́мех боже́ственное пе́ние, И́же в Тро́ице Еди́ному, хвали́му и благослови́му Бо́гу оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Еди́ну Всесвяту́ю, Еди́ному Бо́гу вселе́ние еди́но пречи́сто, от Иоаки́ма и А́нны ражда́ему, свяще́нным хра́мом почита́я, я́ко в не́м воспева́ти всепе́тое Де́вы Рождество́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Кро́ткое и молчали́вое нра́ва твоего́ восприе́м, Госпо́дь, блаже́нне, поста́ви тя́ па́стыря лю́дем Свои́м, на кого́ бо при́зрит? Но на кро́ткаго и молча́щаго, трепе́щущаго слове́с Его́.

Уста́ вдо́в благослови́ша тя́, заступле́ния от тебе́ сподо́бльшеся, иера́рше блаже́нне, благоугожда́ющаго Бо́гу, по непоро́чному И́ову, и оби́димыя от наси́лия изыма́ющаго.

Лю́дие твои́, священнонача́льниче преподо́бне, се́товаху сиротства́ своего́ в твое́м к Бо́гу отше́ствии, до́браго па́стыря своего́, ны́не же свяще́нною па́мятию твое́ю возра́довашася вся́ческая.

Богоро́дичен: На Тя́ всю́ наде́жду спасе́ния моего́ возложи́х, Богома́ти Неискусобра́чная, и Тя́ призыва́ю при́сно на по́мощь: спаси́ мя от напа́стей и печа́ли врага́, разреши́ плени́цу зо́л мои́х и Суда́ мя исхити́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю, низложи́ бо си́льныя со престо́л и вознесе́ смире́нныя Бо́г Изра́илев, в ни́хже посети́ на́с Восто́к с высоты́ и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Блаже́ннаго Евфи́мия престо́л насле́довал еси́, свяще́нне Ио́но, я́ко подража́тель доброде́телей его́ бы́л еси́ и, пе́сньми сего́ ублажи́в па́мять изря́дно, са́м ны́не обществу́ешися хвала́м его́, я́ко соводворя́ешися ему́ во Све́те незаходи́мем.

В зе́млю кро́тких со архиере́и досто́йно всели́лся еси́, иера́рше Ио́но, кро́ткаго Учи́теля учениче́. Тому́ предста́ни о на́с, пою́щих па́мять твою́, и испроси́ на́м собла́знов оставле́ние, и шу́ия ча́сти в де́нь Суда́ избавле́ние, и лю́тыя гее́нны, блаже́нне.

Не изнемо́жет вся́к глаго́л, и́же от Бо́га, убо́га тя́ и сироту́ Оте́ц сиро́т прие́млет, Бо́г, И́же на престо́ле со кня́зи посади́ тя, лю́дем Свои́м я́ко досто́йна па́стыря производя́, отца́ сирота́м и засту́пника вдова́м те́пла положи́ тя, Ио́но блаже́нне.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, любо́вию чту́щих Тя́ и велича́ющих, разреши́ стра́сти на́ша. Те́м, Де́во, уста́ви бу́рю, лука́ваго собла́зны от среды́ отжени́, ва́рвары покори́ правосла́вным лю́дем моли́твами Твои́ми.

Свети́лен:

Трисо́лнечнаго Све́та, сла́вы сия́нием, трие́х учи́телей све́том озари́вся, вся́ просвеща́еши, просия́в де́тельми и благода́тию, преподо́бне священнонача́льниче.

Богоро́дичен: Сла́дость а́нгелов, скорбя́щих ра́досте, христиа́н предста́тельнице, Де́во, Ма́ти Госпо́дня, заступи́вши ны́, спаси́ от ве́чнаго муче́ния.