Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Вели́кий Царю́, Соде́телю все́х, очи́сти благоутро́бием ду́шу мою́ и отжени́ страсте́й омраче́ния, да возвели́чу, Спа́се, уго́дника Твоего́, святи́теля Мака́рия.

Пра́вды Бо́жия взыску́я, измла́да Христу́ после́дуя, оби́тели преподо́бнаго Пафну́тия дости́гл еси́, свя́те Мака́рие, иде́же мно́гая ле́та во уста́ве пребы́в, житие́ жесто́кое и благо́е вкуси́л еси́.

Ле́ствицею доброде́телей на небеса́ возше́л еси́, те́м и Христо́с тя́, святи́телю, еще́ на земли́ су́ща, в ме́ру во́зраста приведе́ и оби́тели Можа́йския наста́вника поста́ви.

Богоро́дичен: Ни́во духо́вная, я́коже из бразды́ кла́с, изнесла́ еси́ всю́ тва́рь Пита́ющаго вся́чески, Присноде́во.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Еди́ным по́мыслом к Бо́гу устреми́вся, во оби́телех преподо́бных Пафну́тия и Ферапо́нта пребы́л еси́ во вся́цем воздержа́нии, отону́дуже ко святи́тельству Бо́гом призва́н бы́в, Мака́рие досточу́дне.

Святы́я Це́ркве Нова́града па́стырь и учи́тель бы́л еси́, хра́мы украша́я и духо́вною добро́тою лю́ди исполня́я, преде́лы Нова́града све́том Христо́вы ве́ры просвеща́я, блаже́нне о́тче Мака́рие.

Писа́ния оте́ческая возлюби́л еси́, блаже́нне святи́телю, и це́рковь Прему́дрости Бо́жия свяще́нными ле́потами преукраси́л еси́, возвели́чив ю́ уче́нием богогла́сным.

Богоро́дичен: Ме́ртвости и тли́ изба́вися ро́д челове́чь, естество́м бо Жизнода́вца безсе́менно родила́ еси́, Де́во Всенепоро́чная, во спасе́ние восхваля́ющих Тя́ ве́рно.

Седа́лен, гла́с 1:

Наста́вника и́ночествующих, Пафну́тия преподо́бнаго, блажи́т гра́д Бо́ровск, сла́вит Можа́йск Ферапо́нта блаже́ннаго, Но́вград восхваля́ет Алекса́ндра Сви́рскаго со Ио́ною святи́телем, славосло́вит сла́внейший гра́д Москва́ первопресто́льника Ио́ну со ины́ми чудотво́рцы, ты́ же от все́х си́х вку́пе славосло́вие прие́млеши, Мака́рие чу́дне.

Сла́ва, и ны́не: Патриа́рх Иа́ков, я́сно прови́дев, Спа́се, вели́чия строе́ния Твоего́, вопия́ше ду́хом ко Иу́де, глаго́ля та́йно: от ле́торасли возше́л еси́, сы́не мо́й, возвеща́я Тя́ от Де́вы Бо́га.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы, Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Тро́ицу — Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, апо́стольски пропове́дати повеле́л еси́, непросвеще́нную ло́пь и ины́я се́верныя язы́ки ко Христу́ приве́л еси́, низверга́я бесо́вская тре́бища, и на́с просвети́, святи́телю, све́том и́стиннаго позна́ния.

И́мя твое́, вели́кия доброде́тели ра́ди, всю́ду пропове́дано бы́сть, я́ко из са́мыя Святы́я Земли́, иде́же Госпо́дь на́ш пло́тию ра́спят бы́сть, свяще́нныя да́ры прия́ти сподо́бился еси́, на́м же моли́, о́тче Мака́рие, Небе́снаго Иерусали́ма дости́гнути.

Архипа́стырски труди́вся, Бо́жиим про́мыслом прее́мник и насле́дник Моско́вских святи́телей бы́ти сподо́бился еси́, иде́же чу́дными доброде́тельми украси́лся еси́.

Богоро́дичен: Ада́м свободи́ся, и Е́ва лику́ет, и вопию́т ду́хом к Тебе́, Богоро́дице: Тобо́ю изба́вихомся перворо́дныя кля́твы, я́вльшуся Христу́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Моско́вскаго престо́ла украше́ние ди́вное бы́л еси́, святи́телю, те́мже и лю́дие вси́ чу́дна нареко́ша тя́, с ни́миже и мы́ ны́не пра́зднующе па́мять твою́, согла́сно тя́ велича́ем.

И́же добро́те церко́вней поревнова́в, вели́кия и ди́вныя собо́ры созва́л еси́, и́миже но́вым чудотво́рцем земли́ Росси́йския пра́зднование утверди́ся, и та́ко Це́рковь Ру́сская просия́ по́двиги ча́д свои́х, я́коже пе́рлы драгоце́нными.

Всея́ земли́ Ру́сския благоче́стие пости́гл еси́, о́тче Мака́рие, мучениколю́бче преизря́дне, я́ко пчела́, отовсю́ду духо́вное сокро́вище собра́в, и я́ко же́ртву благоприя́тную на све́щнице церко́вней возже́гл еси́.

Богоро́дичен: Руно́ ороше́нное, Де́во, пла́мень грехо́в мои́х угаси́, Купино́ неопали́мая, страсте́й мои́х те́рние попали́, подаю́щи ми́ на воде́ упокое́ния жи́ти, и гее́нскаго мя́ огня́ свободи́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Си́м же о́бразом, я́ко святи́и ди́вно просла́влени бы́ша, си́це ре́вностно потща́лся еси́, святи́телю, собесе́дник благочести́вых муже́й бы́ти, о́вых у́бо оби́тели стро́ити благослови́вый, о́вым потре́бная подава́я, ины́х же Христа́ пропове́дати посыла́я, блаже́ннаго же Васи́лия Моско́вскаго свои́ма рука́ма погребсти́ сподо́бивыйся, с ни́миже моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Все́м о́браз ве́ры и воздержа́ния яви́лся еси́, о ста́де Христо́ве попече́ние неле́ностное име́я, Моско́вскаго первопресто́льнаго гра́да и всея́ Росси́йския земли́ утвержде́ние, Мака́рие боголюби́ве, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Тро́ицкия оби́тели настоя́теля высо́ким са́ном почти́л еси́, поста́вив ю́ превы́ше все́х, те́мже любо́вь к Се́ргию преподо́бному показу́я и гряду́щая святы́я оби́тели предначертава́я. Мы́ же, святи́телю, дивя́щеся твое́й прему́дрости, взыва́ем: моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Богоро́дичен: Ле́ствице небе́сная и Голуби́це неземна́я, вси́ ро́ди ве́рных согла́сно Тя́ ублажа́ют, я́ко Богоневе́стную Ма́терь Христа́ Бо́га на́шего.

Конда́к, гла́с 3:

Богому́дрым уче́нием и кни́жным списа́нием потща́лся еси́, святи́телю Мака́рие, лю́ди росси́йския просвети́ти и святы́х земли́ на́шея просла́вити. Сего́ ра́ди чу́ден пронарече́ся, прее́мниче первопресто́льников росси́йских, моли́ сохрани́тися на́м в ве́ре и благоче́стии невреди́мо.

И́кос:

Па́влову словеси́ поревнова́в, святи́телю Мака́рие, пе́сньми почти́л еси́ росси́йских па́стырей, учи́телей и наста́вников, приснобдя́щих пред престо́лом Небе́снаго Царя́ о на́шем оте́честве, с ни́миже ра́дуяся ны́не, моли́ Христа́ Бо́га сохрани́тися на́м в ве́ре и благоче́стии невреди́мо.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Вре́дная и па́губная ерети́ческих шата́ний собо́рне осуди́л еси́, святи́телю Христо́в, все́х же правосла́вных в ве́ре в Тро́ицу Единосу́щную укрепи́л еси́, пред святы́ми ико́нами воспева́ющих: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Изнесе́ тя, святи́телю, земля́ Ру́сская побо́рника ве́ры и благоче́стия, ревни́теля оте́ческих преда́ний и утвержде́ний, да научи́ши на́с взыва́ти: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Смире́н, кро́ток и ми́лостив бы́л еси́, святи́телю, отроча́ нра́вом обрета́яся и соверше́н бы́в ра́зумом. Мы́ же, дивя́щеся твои́м доброде́телем и по́двигом, взыва́ем: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Я́ко еди́ну преесте́ственно па́че челове́ка благода́ть во Твою́ утро́бу прие́мшую, без истле́ния нетле́нно ро́ждшую Христа́ Бо́га на́шего, при́сно Тя́ сла́вим.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́ние сие́ на́ше ску́дное и похвале́ние недосто́йное приими́, чу́дне Мака́рие, да не вотще́ взыва́ем к престо́лу Всевы́шняго: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вели́кая дея́ния твоя́ о прославле́нии святы́х и просвеще́нии наро́да ру́сскаго подвиза́ют, досточу́дне Мака́рие, на́с немо́лчно пе́ти Бо́гу: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Похвалу́ вели́кую Бо́гу возда́л еси́, всеблаже́нне, о просвеще́нии неве́рнаго гра́да Каза́ни, ему́же святи́теля Гу́рия поста́вил еси́, те́мже ру́сстии лю́дие о такове́й Бо́жией ми́лости ра́достию возопи́ша: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Чу́дному благове́щению удиви́ся Пречи́стая Де́ва, неискусому́жному рождеству́ Ея́ возра́довахуся па́стырие, собо́ри ве́рных дивя́тся успе́нию Ея́ сла́вному, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Мака́рия Вели́каго и́мя носи́л еси́, его́ житию́ после́дуя в посте́ и по́двизех, воздержа́нии и кро́тости, те́м тя́, святи́телю, велича́ем.

Ри́зами погреба́льными оде́яну и на сме́ртнем одре́ ти лежа́щу, собо́р наро́да мно́жества, ви́девше тя́ не я́ко ме́ртва, но спя́ща, ли́к же тво́й, я́ко све́том, сия́ющь, удиви́шася и сла́ву возда́ша Всеси́льному Бо́гу, прославля́ющему уго́дники Своя́.

Богоро́дичен: Ю́же иногда́ Иа́ков ви́де, чу́дную ле́ствицу, от земли́ просте́рту к небе́сней высоте́, испове́даем Тя́, Пречи́стая Богоро́дице: Тобо́ю бо земна́я и небе́сная о́бщницы яви́шася.

Свети́лен:

Све́том благода́ти просвеще́н бы́л еси́, святи́телю Мака́рие, росси́йских уго́дников и моли́твенников на́ших пе́сньми све́тло просла́вил еси́, с ни́миже во све́тлостех святы́х веселя́ся ны́не, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.