Канон святителю Тихону, епископу Воронежскому, Задонскому чудотворцу

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Святи́телю Христо́в Ти́хоне! Са́м да́руй ми́ у́м и язы́к, да воспою́ по достоя́нию сла́ву, е́юже сла́вно просла́ви тя́ Христо́с Госпо́дь.

Луча́ боже́ственнаго све́та возсия́ на́м, прииди́те, ча́да све́та, да озари́мся е́ю, да возгори́мся ду́хом, пе́сньми святи́теля велича́юще.

Апо́столов прее́мника, святи́телей сопресто́льника, преподо́бных сожи́теля, просла́вим блаже́ннаго Ти́хона, его́же предста́тельством спасе́ние улуча́ем.

Богоро́дичен: Воплоти́вся неизрече́нно Влады́ка все́х из Тебе́, Богороди́тельнице Мари́е, соверше́н бы́сть Челове́к, и роди́вся, я́коже пре́жде рождества́, сохрани́ Тя чи́сту, Его́же моли́ спасти́ от бе́д ду́ши на́ша.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Любо́вию Христо́вою уязви́вся, блаже́нне, Тому́ от ю́ности невозвра́тным жела́нием после́довал еси́, вся́кое плотско́е наслажде́ние возненави́дев.

Ю́ношеския стра́сти, пло́ть томя́щия, любому́дрия мече́м посе́кл еси́, же́ртву себе́ Влады́це Христу́ принося́.

Стра́хом Госпо́дним утвержда́емь, нача́ло бо прему́дрости се́й е́сть, любо́вию лу́чшею прилепи́лся еси́ прему́дрости, о Ти́хоне.

Богоро́дичен: Воспои́м боже́ственный хра́м Бо́жий, ублажи́м Святу́ю Де́ву, обоже́ни бы́вше Е́ю и от бе́д избавля́еми.

Седа́лен, гла́с 8:

Хра́м Свята́го Ду́ха от ю́ности бы́л еси́: Уте́шителева бо благода́ть, по ве́ре твое́й очи́стивши ду́шу твою́ от страсте́й, я́ве в не́й вселя́ется, сего́ ра́ди и по преставле́нии соблюде́ся те́ло твое́ нетле́нно. Моли́ Христа́ Бо́га, от тлетво́рных страсте́й изба́витися чту́щим любо́вию па́мять твою́.

Богоро́дичен: Ма́ти сла́дкаго ми́ Иису́са, Чи́стая Богоотрокови́це, прия́телище Ду́ха Свята́го, очи́сти мою́ ду́шу, беззако́нии оскверне́нную, и све́тлое жили́ще доброде́телей соде́лай, Светоно́сная Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й, да и мене́ Твои́ми моли́твами осени́т Уте́шителева благода́ть.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Я́ко овча́, от Христа́ упа́слся еси́, я́коже па́стырь, упа́сл еси́ ста́до, изводя́ на па́жити живоно́сных твои́х уче́ний.

Таи́нник бы́в Христо́ва уче́ния, Сего́ ве́дением просвети́л еси́ лю́ди, де́лы и словесы́ явля́я и́стину Его́.

И́стинен и ве́рен стра́ж до́му Бо́жия бы́л еси́, стреги́й его́ де́лом, я́ко о́браз явля́я житие́м, сло́вом, я́ко уча́ усе́рдно, помышле́нием, я́ко пеки́йся о бла́зе Его́.

Богоро́дичен: Тя́ приста́нище, и сте́ну, и прибе́жище, и наде́жду, и покро́в, и предста́тельницу те́плую обре́тше, ве́рнии, к Тебе́ прибега́ем и вопие́м приле́жно, я́коже научи́ на́с взыва́ти к Тебе́ блаже́нный Ти́хон: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Его́же возлюби́л еси́, Его́же возжеле́л еси́, Его́же ра́ди подвиза́лся еси́, святи́телю, моли́ ны́не Христа́ о рабе́х, да ми́лостив бы́в, все́м на́м ми́рное состоя́ние да́рует, почита́ющим па́мять твою́.

Любо́вию и ве́рою Христо́вою испо́лнен сы́й, яви́лся еси́ я́ко река́, оби́льно всю́ зе́млю Росси́йскую напоя́я сло́вом уче́ния, блаже́нне Ти́хоне.

Я́ко пчела́ сла́дкий ме́д от цвето́в, ско́ро увяда́ющих, собра́л еси́, о́тче, от тле́ннаго ми́ра духо́вное сокро́вище, и́мже все́х на́с услажда́еши.

Богоро́дичен: Испо́лни весе́лия се́рдце на́ше, Пречи́стая Богоотрокови́це, весе́лия ро́ждшая Вино́внаго, грехо́вную печа́ль вся́кую потребля́ющи.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Чи́ст бы́в се́рдцем, чи́стому Христу́ прилепи́лся еси́, святы́й Свято́му, люби́тель Люби́тельному, кро́ткий Кро́ткому, взыва́я непреста́нно: мне́ прилепля́тися Бо́гови бла́го е́сть.

Уте́ху, ро́скошь, че́сть, бога́тство, сла́ву и все́ сокро́вище ми́ра презре́л еси́, воспаря́я к Го́рнему Иерусали́му, к до́му Отца́ Небе́снаго, иде́же оби́тели мно́ги су́ть.

Доса́ды, ско́рби, оби́ды ра́достно терпе́л еси́, помышля́я, я́ко вене́ц без побе́ды, побе́да без по́двига, по́двиг без бра́ни, бра́нь без враго́в не быва́ет.

Богоро́дичен: О, Де́во Госпоже́, Ма́ти Зижди́телева! Небе́сных еси́ чино́в ра́дование и челове́ческому ро́ду благослове́нная Помо́щница, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Конда́к, гла́с 8:

Апо́столов прее́мниче, святи́телей украше́ние, Правосла́вныя Це́ркве учи́телю, Влады́це все́х моли́ся, ми́р вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И́кос:

Ду́шу твою́ украси́в доброде́телию, у́м просвети́в любому́дрием, па́стырь до́брый яви́лся еси́ ста́ду Христо́ву, сло́вом и писа́нием уча́, наказу́я и вразумля́я, житие́м свои́м о́браз слове́с явля́я, те́мже на небеси́ венце́м сла́вы украси́лся еси́ от Пастыренача́льника Христа́, на земли́ сия́я нетле́нием моще́й и источа́я оби́льныя то́ки чуде́с ве́рою призыва́ющим тя́, досточу́дне и богому́дре Ти́хоне. Моли́ся ко Го́споду дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Терпе́нием стяжа́л еси́ ду́шу твою́, блаже́нне, путе́м те́сным, еди́ным веду́щим в жи́знь ве́чную, ше́л еси́, вы́ну взира́я на кре́стный пу́ть Подвигополо́жника Христа́ и Сего́ о́браз житию́ твоему́ полага́я.

Всего́ себе́ любви́ Бо́жией пре́дал еси́, ду́шу и те́ло, се́рдце и ра́зум, па́мять и во́лю, наме́рение, начина́ние, сло́во, де́ло и помышле́ние Бо́гу в любо́вь посвяти́л еси́.

Оте́ц сиро́т, и вдо́в защи́тник, и бога́тство ни́щих, боля́щих утеше́ние, и су́щих в бога́тстве наста́вник, ста́рости же́зл, и наказа́ние ю́ности, и мона́шествующим доброде́телей пра́вило яви́лся еси́, блаже́нне Ти́хоне.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Мари́е, ра́дуйся, Спаси́теля ми́ру ро́ждшая, приста́нище бу́ди на́м, жите́йскою бу́рею волну́емым, и оти́шие в пучи́не скорбе́й, и води́тельство к небе́сным селе́нием.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ца́рствия небе́снаго еще́ на земли́ сы́н бы́в, вы́ну воздыха́л еси́ к Сы́ну Бо́жию, вопия́ Ему́: бу́ди ми́ пи́ща и питие́, бу́ди све́т души́ моея́, бу́ди отра́да в ско́рби, бу́ди жи́знь ве́чная по воскресе́нии, да превозношу́ Тя во ве́ки.

Ада́ма паде́ние, Христо́выми страстьми́ искупле́ние, ча́с сме́ртный, Стра́шный су́д, муче́ния гре́шных, блаже́нство пра́ведных всегда́ помышля́я, рыда́л еси́, на́м умиле́ния о́браз показу́я, себе́ же предъочища́я к бу́дущей сла́ве.

Труды́ по ве́ре и благоче́стию подъе́м в жи́зни се́й, сла́дце по труде́х почи́л и упоко́ился еси́: соше́л бо еси́ во гро́б, я́ко пшени́ца, для жи́тницы Бо́жия созре́лая, во вре́мя пожа́тая.

Богоро́дичен: Иссо́пом Животворя́щия Кро́ве за спасе́ние ми́ра закла́ннаго А́гнца, из Твои́х пречи́стых крове́й пло́ть прие́мшаго, окропи́ мя, оскверне́ннаго, Влады́чице, и очи́сти мя́, да Твои́м ма́терним заступле́нием па́че сне́га убелю́ся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Хода́тай яви́лся еси́ и моли́твенник те́плый о на́с к Бо́гу, святи́телю. Ми́лостива у́бо моли́твами твои́ми соде́лай Влады́ку, испроси́, о́тче, прегреше́ний оставле́ние, ве́рою свяще́нную па́мять твою́ пра́зднующим и серде́чною любо́вию тя́ велича́ющим.

От Бо́га Све́та небе́сным све́том осия́нный, просвети́ на́с, помраче́нных страстьми́ жите́йскими, реши́ти же и вяза́ти вла́сть от Него́ прие́мый, разреши́ прегреше́ния на́ша, и Ца́рствия небе́снаго сподо́би па́мять твою́ пра́зднующих и досто́йно тя́ велича́ющих.

На́ше хвале́ние сие́, от недосто́йныя и окая́нныя души́, от усе́рдия же бога́таго приноси́мое тебе́, приими́ ми́лостивно, святи́телю, благода́ть проти́ву воздая́ на́м щедрооби́льную.

Богоро́дичен: Ада́ма па́дшаго возста́вила еси́, Богома́ти, ро́ждши Но́ваго Ада́ма, возста́ви и на́с, па́дших по подо́бию дре́вняго, но благода́ти Но́ваго те́пле ве́рующих.

Свети́лен.

Пло́тию а́ще и почи́л еси́, святи́телю Ти́хоне, но ду́хом жи́в сы́й, в Ца́рствии невече́рнем со Христо́м ца́рствуеши, и мо́лишися Ему́ о призыва́ющих тя́ ве́рою и любо́вию.

И́н свети́лен.

В черто́зе Жениха́ Христа́ помышля́я тя́, святи́телю, неизрече́нным све́том сия́юща, Ца́рствия небе́снаго приобщи́тися жела́ю, но от сна́ грехо́внаго объюроде́ мо́й у́м, угасе́ свети́льник, я́ко безъеле́ен, и души́ моея́ оскверне́на е́сть оде́жда, и ви́жду две́ри Ца́рствия мне́ заключе́нныя, но твои́ми моли́твами возбуди́в мя́ от сна́ грехо́внаго, еле́й покая́ния ми́ да́руй, и ри́зою заслу́г Христо́вых прикры́в мою́ наготу́, досто́йна мя́ сотвори́ невече́рняго Ца́рствия.