Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому

Память: 23 (10) мая, 17 (4) ноября

Глас 8.

Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́ я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.

Бо́жию си́лу – Христа́, и Бо́жию прему́дрость: нача́ло ми́ прему́дрости – стра́х Тво́й, и́мже уклоня́тися от зла́ ве́сть кто́ одесны́м придержа́щихся, – пода́ти молю́, во е́же бы́ти ему́ и к соверше́нству каса́емых споспе́шника.

Любому́дрие от младе́нства, блаже́нне, возыме́л еси́, е́же е́сть поуче́ние сме́ртное, от добро́ты же зри́мых Предо́браго позна́в, Безконе́чнаго, и Превели́каго, и вся́к ра́зум во мно́жестве си́лы Своея́ превосходя́щаго Бо́га, потща́лся еси́ души́ добро́ту непоро́чну стяжа́ти.

Алфави́т приско́рбнаго жития́, его́же ле́ствицы чу́дный предложи́ списа́тель, неукло́нно соверши́ти сподо́бился еси́, Си́моне приснопа́мятне, простоты́ с незло́бием и безстра́стия до́м бы́в и подража́тель Влады́чен от по́мощи Влады́чни.

Тро́ичен: Жела́ний все́х кра́йнейшее – Вседержи́теля Бо́га, в Тро́ице у́бо Ли́ц Ипоста́сьми разделя́емаго, ве́рнии, просла́вим, Еди́наго же, Боже́ственным Естество́м Су́ща, Безнача́льна, Присносу́щна, Непости́жна и Несказа́нна.

Богоро́дичен: Еди́ну наде́жду ве́рных и к Бо́гу Хода́таицу воспои́м Влады́чицу ми́ра, спа́сшися Пречи́стым Рождество́м Ея́: ра́дуйся,– вопию́ще Арха́нгельский гла́с,– всея́ тва́ри Честне́йшая, Госпо́дь с Тобо́ю и Тебе́ ра́ди с на́ми, спаса́й на́с.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Нача́ло спасе́ния – стра́х Госпо́день име́в, и́мже огражде́н, в ненаселе́нная еди́н поте́кл еси́ места́, иде́же я́коже дре́вле Е́здра, но́щь и зау́тра бу́дущи, пребыва́л еси́, моля́ся, я́ко да пока́жет Вы́шний све́тлость и вели́чество Небе́снаго Сио́на.

Не обучи́лся еси́ ле́ности, блаже́нне, но терпе́нию Христа́ ра́ди, ве́дяше предпи́санное, я́ко терпели́в му́ж – мно́г в му́дрости, ю́же скры́л еси́, я́ко би́сер, в та́йне бу́йства, егда́ от текто́нов, обре́тшихся в пусты́ни, пре́дан, да вразумля́ешися от пресви́тера.

О́браз Бо́жий – тебе́ сама́го – опа́сно ве́дая, оста́вил еси́ вре́менная, де́латель бы́в к Бо́гу подо́бия, от произволе́ния бо исправля́л еси́ до́лжное и, в селе́ живя́ и во гра́д преше́д, неизме́нно, я́ко сбы́тися на тебе́ рече́нному: жела́ния благочести́вых наслажда́ют ду́шу.

Тро́ичен: Му́дрость, Си́лу, Све́т и Жи́знь – Сло́во Бо́жие – прославля́ти, ве́рнии, усе́рдствуим, благоволе́нием бо Безнача́льнаго Отца́ и соде́йством Свята́го Ду́ха свободи́ ны́, земноро́днии, от рабо́ты вра́жия, я́ко Человеколю́бец, нося́й вся́ глаго́лом си́лы Своея́.

Богоро́дичен: Углебо́х в тиме́нии де́л мои́х злы́х, сего́ ра́ди недоумева́ю, помышля́я стра́х, хотя́щий бы́ти согреша́ющим, но иму́щая бе́здну благосты́ни, Влады́чице Всеми́лостивая, к покая́нию наста́ви мя́, я́ко вся́ могу́щая.

Седа́лен, гла́с 8.

Повеле́нное Го́сподем прии́м в ра́зуме в кле́ти души́ своея́, тща́нием кре́ст Его́, е́же е́сть подража́ние спаси́тельнаго жития́ Его́, смиренному́дренно Си́мон блаже́нный понесе́, я́коже иногда́ гряды́й с села́ Кирине́й, Кре́ст, на́нь возложе́нный, по Гряду́щем на стра́сть во́льную, ноша́ше, и сего́ ра́ди блаже́н обре́теся, я́ко пло́ти не после́дова, и, чудеса́ ны́не точа́, весели́т взыва́ющия к нему́: ра́дуйся, уго́дниче Христо́в всече́стне.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, я́ко неизрече́нным сове́том, Бо́г Сы́й Присносу́щный, от Де́вы проше́л еси́, вопло́щься: сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.

Чистоту́, я́же е́сть естества́ пачеесте́ственное, вы́ше естества́ отверже́ние и безтеле́сным телесе́ ме́ртвеннаго и тле́ннаго пресла́вное вои́стинну обще́ние, чистолю́бец Си́мон возлюби́, жела́нием бо жела́ние возрази́ и о́гнь веще́ственный невеще́ственным угаси́.

Еди́не Безсме́ртный Царю́, И́стино и Бла́госте ве́чная, благослове́н еси́ и препросла́влен, я́коже ре́кл еси́ проро́ком, испо́лнил еси́ и ны́не в суббо́тствование благи́х де́л, се́ бо призре́л еси́ на кро́ткаго, и молчали́ваго, и трепе́щущаго слове́с Твои́х, с ни́мже Тебе́ вопие́м, Христе́: сла́ва си́ле Твое́й.

Та́йным поуче́нием Христо́в ра́б – нача́ло у́бо блаже́ннаго незлобоиме́ния, а́ще и в го́рести души́ и боле́зни, оба́че со благода́рствием безче́стие и поруга́ние от просты́я приима́ше, одоле́в же про́чее, без печа́ли пребыва́я, и я́коже благохвале́нием красу́яся, и поя́ше Го́сподеви: сла́ва си́ле Твое́й.

Тро́ичен: Вси́ ве́рнии, со стра́хом просла́вим Святу́ю Тро́ицу, покланя́ющеся Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, в Сы́не Отца́ зна́юще, в Ду́се Сы́на, в Я́же ве́ровахом, И́мже счини́хомся, пре́жде, не́же разделя́ти, совокупля́юще, вопию́ще: Трисвяты́й Бо́же, сла́ва си́ле Твое́й.

Богоро́дичен: Еди́ну Богоро́дицу госпо́дственно и и́стинно Пресвяту́ю и Пречи́стую Де́ву Мари́ю, пропове́дающе, возвели́чим, из Нея́ бо воплоти́ся, О́тчих не́др не отсту́пльше, Бо́жие Сло́во, неопи́санно и непости́жно, я́коже ве́сть Са́м, прие́м нача́ток на́шего смеше́ния – пло́ть, одушевле́нну душе́ю слове́сною же и у́мною, и спасе́ зову́щия Ему́: сла́ва си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Мра́к души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же, началоро́дную тьму́ изгна́в бе́здны, и да́руй ми́ све́т повеле́ний Твои́х, Сло́ве, да у́тренюя, сла́влю Тя́.

Рукоя́ть твою́, приснопа́мятне, с ра́достию ны́не восприе́млеши, ходя́ бо в ми́ре се́м в соверше́ннем нестяжа́нии, не име́я где́ главы́ подклони́ти и пла́чем мета́я семена́ доброде́телей, утеше́ния ве́чнаго сподо́бился еси́.

И́мство и непости́жно Бо́жия про́мысла на тебе́ позна́ся, блаже́нне Си́моне, попусти́ бо тебе́, я́ко кре́пка во́ина и пра́ведна су́ща, напа́стем пре́дана бы́ти, я́ко да тая́щуюся в тебе́ доброде́тель пока́жет ины́м, я́коже и в И́ове.

Цельбу́ дарова́л еси́ горта́ни пресви́тера, но не а́ки бу́йством содержи́мый, и́же и потече́ здра́в я́ко секра́т ко свои́м, пребыва́ющаго тя́ в су́щем по естеству́, я́ко голуби́цу посреде́ крагу́ев, в ми́ре се́м наро́ду возвеща́юще.

Тро́ичен: Уче́ньми крася́щеся апо́стол, и проро́к, и учи́тель, испове́дуем и сла́вим Святу́ю Тро́ицу, я́ко Еди́н е́сть Бо́г, си́речь Еди́но Естество́ в Тре́х Ипоста́сех зна́ется же и е́сть, и я́ко Оте́ц, и Сы́н, и Святы́й Ду́х по все́м Еди́но су́ть, кроме́ нерожде́ния, и рожде́ния, и исхожде́ния.

Богоро́дичен: Ду́ху Свято́му, я́коже Арха́нгел рече́, наше́дшу на Богоотрокови́цу, присени́ Ю́ Ипоста́сная Вы́шняго Му́дрость и Си́ла – Сы́н Бо́жий и созда́ Себе́ из нескве́рных и всечисте́йших крове́й Ея́ пло́ть одушевле́нну не се́менно, но соде́тельно во спасе́ние на́с, покланя́ющихся Боже́ственному воплоще́нию Его́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́коже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же, и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ся.

Е́же у́бо Ада́м имя́ше пре́жде преслуша́ния, сие́, блаже́нне Си́моне, ты́ соблю́л еси́, а́ще бо и на земли́, живя́, бы́л еси́, но душе́вно А́нгелом сожи́тельствоваше, духо́вными пита́яся по́мыслы, на́г простото́ю и жи́знию безхи́тростною.

Созда́телю твоему́ угожда́я, бы́л еси́ незло́бив, пра́в, кро́ток, смиренному́др, вся́кою доброде́телию освяще́н, по о́бразу бо, е́же е́сть у́мное и самовла́стное, соблю́л еси́ невреди́мо, по подо́бию же, е́же е́сть доброде́телию, по возмо́жному Бо́гови угоди́л еси́.

Язы́к тво́й, преподо́бне, на та́инственное славосло́вие Бо́жие отлучи́л еси́, и́мже и проре́кл еси́ озло́бившему тя́ лише́ние супру́жницы и Ло́нгину предвозвести́л еси́ ку́пли приобре́тение и к свои́м здра́вое возвраще́ние, я́ко бо настоя́щая, открове́ния тебе́ бы́ша бу́дущая.

Тро́ичен: Тро́ице Свята́я и Пресу́щественная, Пребоже́ственная, Преблага́я, Препо́лная, вся́ нача́ла и чи́ны определя́ющая и вся́кому нача́лу и чи́ну Непостижи́мая, Ца́рствующая Безконе́чным и Безсме́ртным Ца́рством, поми́луй ны́, Тя́ ве́дущия, И́стиннаго Бо́га на́шего.

Богоро́дичен: Из Тебе́ возсия́ Пра́ведное Со́лнце – Иису́с Госпо́дь, Ца́рь Сла́вы, Присноде́во Богоро́дице, к Нему́же Ма́тернюю Твою́ о на́с, гре́шных, принеси́ моли́тву, да спасе́т ны́, я́ко Человеколю́бец, сла́вящия Тя́, влады́чествующую все́ми тва́рьми, ви́димыми и разумева́емыми.

Конда́к, гла́с 4.

Возгоре́вся раче́нием Го́рним, же́стость во́льнаго юро́дства па́че все́х сла́дких ми́ра предпоче́л еси́, отону́дуже повину́ся ти́ о́гнь, от его́же запале́ния гра́д тво́й Ю́рьевец изба́вил еси́, и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́, и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́, просла́вльшу тя́ та́ко Бо́гу, к Нему́же моля́ся, и о на́с, пою́щих тя́, блаже́нне Си́моне, помина́й.

И́кос:

И́же до тре́тияго Небесе́ восхище́нный в ра́й, сокро́вищу духо́вному в скуде́льных сосу́дех обрета́тися сказу́ет, о́бразно предначерта́ бу́йство, е́же не́ции возыме́ша святи́и, в не́мже сокро́вище Боже́ственных дея́ний неявле́нне соблюдо́ша, от ни́хже Си́мон Юрьеве́цкий в во́льном свое́м юро́дстве Небе́снаго Бо́га Отца́ Ипоста́сней Му́дрости и Си́ле па́че вся́каго плодоприноше́ния, плоды́ жития́ своего́ принесе́, я́же стяжа́ во труде́х, бде́ниях же и слеза́х, во гла́де и жа́жде, зиме́ и наготе́, пха́ниях, руга́ниях же и ра́нах, его́же Изба́витель от ми́ра я́ко юро́да избра́, ему́ су́ща прему́дра, и просла́ви, про́чая же услы́шите, ели́ка ди́вный се́й, ме́ртвость Го́спода Иису́са нося́, чудоде́йствова в житии́ свое́м, па́че же и по преставле́нии при́сно то́чит цельбы́, к нему́ же мы́ приле́жно воззове́м: блаже́нне и пра́ведне Си́моне, ко Го́споду моля́ся, и о на́с, хва́лящих тя́, помина́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: На по́ле Деи́ре иногда́ мучи́тель пе́щь поста́ви на муче́ние Богоно́сных, в не́йже три́ о́трока песносло́вяху Еди́наго Бо́га, тро́ично воспева́ху, глаго́люще: оте́ц Бо́же, благослове́н еси́.

Ца́рствия Небе́снаго возжела́л еси́ бы́ти насле́дник, его́же зло́бою де́тствующии улуча́ют и сего́ ра́ди, младе́нческое незло́бие име́в, простоту́, кро́тость же и ти́хость стяжа́л еси́, я́ко терпе́нию утвержде́ние, воспева́я благи́х Да́телю: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Гра́ду Ю́рьевцу озаре́ние показа́лся еси́, Си́моне Богому́дре, я́коже бо узре́ тя́ Пе́тр о́ный, путеше́ствующа по вода́м великоре́чным, я́ко невеще́ственныма нога́ма: о, ко́ль ди́вен еси́, Го́споди, во святы́х Свои́х, – возопи́; тре́петен же бы́в, славосло́вляше воспе́таго отце́в Бо́га благослове́ннаго.

Ипоста́си О́тчия хара́ктире и осия́ние сла́вы Его́, живу́щая Му́дросте и Си́ло, и́стово Ипоста́сное, Су́щественное, Иису́се Бо́же, мо́лим Тя́, Животе́ и Воскресе́ние на́ше, испо́лнитися на на́с Твоему́ чрез проро́ка Твоего́ обетова́нию, е́же не погуби́ти ны́ за на́ша беззако́ния, ра́ди послужи́вшаго Ти́ в преподо́бии и пра́вде, обре́тшагося во гра́де се́м, я́коже зерно́ на гро́зде.

Тро́ичен: Моли́твенников Твои́х не забу́ди гла́са, Тро́ице Пресвята́я, вся́ бо, ели́ка хо́щеши, мо́жеши, поми́луй Богосло́вящия Тя́, О́тче, Сло́ве, Уте́шителю, Еди́но Божество́, Еди́но Госпо́дьство, Еди́но Ца́рство в Тре́х Соверше́нных Ипоста́сех несли́тно соедине́нных, зна́емо же и покланя́емое от всего́ слове́снаго зда́ния.

Богоро́дичен: Наде́жда ненаде́жных Ты́ еси́, Блага́я Богоро́дице, поми́луй ста́до Твое́, Богора́дованная, ве́си у́бо, Цари́це, я́ко неизле́чными грехо́в ра́нами изнуря́еми и ко врато́м поги́бели доспе́хом, Твое́ стра́шное и еди́но предста́тельство в по́мощь призыва́ем, не отри́ни достоя́ние Твое́, но спасе́ния сподо́би, во ве́ки Тя́ благословя́щее.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Разжжи́те пе́щь седмери́цею, до́ндеже до конца́ разгори́тся,– мучи́тель рече́ халде́ом, – Ана́нию, Аза́рию и Мисаи́ла, вложи́те я́ в ню́, и́же о́бразу злато́му не поклони́шася, но глаго́лаху: мы́ Бо́га и́мамы на Небесе́х, Ему́же слу́жим и покланя́емся.

Объя́тиями свои́ми прие́мля младе́нцы, ро́ждшими приноси́мыя к тебе́, и́мже, по предопределе́нию Бо́га, ве́дети тебе́ даю́щаго открове́ние, о житии́ и́х преподава́л еси́, чудеса́ чудесе́м тобо́ю после́доваша: от ни́хже бо отвраща́лся еси́ печа́ли се́товное о хотя́щей на ча́да и́х приити́ сме́рти прие́млюще, прине́сшия я́ же́ны отхожда́ху, но сла́ва та́ко тя́ просла́вльшему Бо́гу, Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.

Вои́стинну испо́лнися на тебе́ Боже́ственный гла́с: претерпе́вый, – бо рече́, – до конца́, то́й спасе́тся. Зимы́ бо лю́тость и зно́й до́блественно, я́коже в чужде́м телеси́, и наготу́, и необуве́ние, по́ст же и воздержа́ние, пха́ние же и уничиже́ние Христа́ ра́ди терпе́л еси́ да́же до соверше́ния жи́зни твоея́, но ны́не тя́ гре́ет с Ла́зарем и Андре́ем ло́но Авраа́мле, с ни́ми же помина́й на́с ко Го́споду, Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.

Пострада́л еси́ непра́ведное озлобле́ние и ра́ны, в ни́хже и ду́шу твою́, блаже́нне, испусти́л еси́, оба́че во ве́ки живе́ши и от Го́спода мзда́ твоя́, прия́л бо еси́ Ца́рствие, благоле́пие и вене́ц добро́ты от руки́ Вседержи́телевы и благослове́ние Его́ на тебе́ возсия́ и чуде́с де́тельми тя́ обогати́, превознося́ща Его́ во ве́ки.

Тро́ичен: Ру́це мои́ воздева́ю к Тебе́, Триипоста́сному Бо́гу, даю́щему ми́ ра́зум, воздаю́ Ти́ сла́ву, Трисо́лнечный Царю́, Ты́ бо вели́к еси́ па́че все́х де́л Твои́х, стра́шен еси́, Го́споди, зело́ и чу́дно може́ние Твое́, кто́ же насы́тится, поя́ сла́ву Твою́, сего́ ра́ди испове́м Ти́ ся́ и восхвалю́, недосто́йный, земля́ сы́й и пе́пел, и благословлю́ И́мя Твое́ Пресвято́е, Го́споди, и покланя́юся во ве́ки.

Богоро́дичен: Избавле́ния ра́ди сме́ртнаго молю́ся Тебе́, Всеси́льней Ма́тери Бо́га Сло́ва: не оста́ви мя́ во дни́ скорбе́й и во вре́мя го́рдых без по́мощи и изми́ мя́, Влады́чице, от вре́мене лука́вна, ве́сь ми́р спа́сшая Боже́ственным Плодо́м чре́ва Твоего́, спаси́ мя́ от па́губы грехо́вныя, ино́го прибе́жища, окая́нный, не и́мам, ра́зве Тебе́, на Тя́ бо, Всеми́лостивая, наде́юся и Тебе́ покланя́юся во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от Деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Ны́не у́бо не в гада́ниих, но зерца́лом разре́шшимся позна́л еси́ блага́я Иерусали́мова, от позна́вшаго тя́ прие́мля ра́дость ве́чную, со святы́ми дости́гл бо еси́ в му́жа соверше́нна, в ме́ру во́зраста исполне́ния Христо́ва, Его́же велича́ем.

О́гнь пояда́яй е́сть Бо́г на́ш, Его́же моли́, блаже́нне Си́моне, грехи́ на́ша потреби́ти и спасе́ния сподо́бити ны́, твоея́ добро́ты собира́ния тку́щих, по побе́де бо тре́х мучи́телей, е́же е́сть души́ трича́стнаго, возте́кл еси́ к зре́нию соверше́ннаго ми́ра и Тро́ицу при́сно зри́ши, Ю́же велича́ем.

Ше́ствие твое́ бы́сть, блаже́нне, от вре́менных на ве́чныя радостотво́рно у́бо Небе́сным А́нгелом, сопроти́вней же лука́ваго си́ле – пла́ч и паде́ние, я́коже вра́нове обра́зно показа́ша, но и на́с, тя́ честву́ющих, о Небе́сный хо́дче, твоего́ тече́ния ревни́тели показа́ти моли́, па́че же варя́й и предводи́ ны́ к соверше́нству добродея́ний, и́миже сла́вится Бо́г, Его́же велича́ем.

Тро́ичен: Адонаи́, Го́споди, Нерожде́нное, и Рожде́нное и Происходя́щее, Еди́но Естество́, Тро́ице Свята́я и Соверше́нная, Еди́не Бо́же над все́ми, и чрез вся́, и во все́х, Твое́ есмы́ де́ло, а́ще и удали́хомся, гре́шнии, от Тебе́, но и па́ки к Тебе́, Пребла́же, востягни́ ны́, мо́лим Ти́ ся́, Человеколю́бче, и гра́д се́й поми́луй, Тя́, Трисо́лнечнаго Све́та, при́сно велича́ющий.

Богоро́дичен: Ю́же избра́л еси́ от все́х родо́в, Пресла́внейшую Де́ву, душе́ю и пло́тию предочище́нную Ду́хом и от Нея́ неизрече́нно роди́тися благоволи́вый, о Бо́жий Сло́ве – Преве́чне, Неви́диме, Непостижи́ме, Исто́чниче жи́зни, Тебе́ приво́дим в моли́тву, Тоя́ ра́ди спаси́ вся́ лю́ди Твоя́, да Тя́ при́сно я́ко Человеколю́бца с Ро́ждшею вси́ ве́рнии велича́ем.

Свети́лен:

Ви́дев Кре́пкий управле́ние твое́ и чистоту́, ю́же име́л еси́ от ю́ности твоея́, и сего́ ра́ди от оте́чествия твоего́ преселя́ет тя́ стра́нствовати во гра́д Ю́рьевец, показа́ти чу́дная соде́лования на сла́ву Боже́ственных Его́ вели́чий, Его́же ми́лостива на́м сотвори́ моли́твами твои́ми, блаже́нне Си́моне.

Yandex Metrika