Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле ма́нием Боже́ственным во еди́но со́нмище Совокупи́вый и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Омраче́нный грехми́, недоуме́ю, ка́ко по достоя́нию восхвали́ти тя́, свя́те Симео́не, сия́юща по благода́ти Христо́вой по́двиг и чуде́с твои́х светлостьми́. Ты́ ми, благосе́рде, помози́, возсиява́я в души́ мое́й све́т, и́мже осиява́ешися, я́ко да поне́ ели́ко воспою́ в похвале́ние твое́ я́вльшаяся на тебе́ чу́дная дела́ Госпо́дня, воззыва́юща все́х, пра́зднующих па́мять твою́, пе́ти Влады́це Христу́: Се́й Бо́г на́ш, ди́вный и сла́вимый во святы́х Свои́х, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Благоче́стия любо́вию и спасе́ния объя́т бы́в, избега́яй того́ ра́ди треволне́ний жите́йских, удали́лся еси́, блаже́нне Симео́не, от ро́да твоего́ и ма́нием Боже́ственным изведе́н бы́л еси́ в малонаселе́нную иногда́ страну́ Сиби́рскую, иде́же пресе́льник бы́в земли́ оте́ческия, подо́бник яви́лся еси́ пра́отцу Авраа́му, и стяжа́в нра́в его́, в хи́жинах у́бо убо́гих вита́яй, я́коже о́н в ку́щах. Ду́шу же впери́в к Небеси́, в го́рний Сио́н доброде́телей стезе́ю ходи́л еси́, веду́щею на Не́бо, всю́ жи́знь твою́, во сла́ву Христа́, Спа́са все́х, ти́ споспешеству́юща. Ему́же вся́ сия́ науча́ют на́с ра́достно дне́сь зва́ти: Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

По рожде́нию твоему́, блаже́нне, бы́в о́трасль благонарочи́тых люде́й и сла́вных в наро́де свое́м, егда́ ма́нием Боже́ственным Сиби́ри доше́л еси́, а́бие отгна́л еси́ от себе́ самомне́ния пре́лесть, и смире́нию подклони́л еси́ вы́ю, себе́ вменя́яй после́днейша от все́х, та́же труды́ мно́гими те́ло твое́ удручи́л еси́, и укроти́л свире́пое страсте́й мо́ре воздержа́нием, и та́ко возше́л еси́ на высоту́ доброде́телей, укрепля́ющу тя́ Христу́, прославля́емому твои́ми благи́ми де́лы. Ему́же велегла́сно того́ ра́ди вопие́м: Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

В нищете́ пожи́л еси́ в Сиби́рстей стране́, блаже́нне Симео́не, и, я́ко от ко́рене благопло́дна пло́д благоцвету́щ, доброде́тельми обогати́лся еси́. Те́мже вельми́ украси́вша тя́ боже́ственными добро́тами, толи́ко на́м вожделе́нными, и си́ми просла́вленна Влады́ку Христа́ пе́сньми славосло́вим, зову́ще: Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Сто́лп доброде́телей непрело́жен и благоче́стия жили́ще бы́л еси́, блаже́нне, име́яй основа́ние у́бо тве́рдое, Правосла́вную ве́ру, посо́бие же непобеди́мо, соде́йствующую ти́ си́лу Христо́ву. И ны́не, име́яй дерзнове́ние ко Христу́, Спаси́телю все́х, моли́ Его́ дарова́ти к прославле́нию и́мени Его́ все́м на́м утвержде́ние си́лою Его́ в се́й толи́ко спаси́тельней ве́ре, я́ко да вси́ еди́ными усты́ согла́сно зове́м Ему́: Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во, я́ко родила́ еси́ Христа́, Спа́са на́шего, Его́же славосло́вим, я́ко Единоро́днаго от Отца́, испо́лнь благода́ти и и́стины, и Ему́же вы́ну взыва́ем: Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Непло́дная душе́ и безча́дная, стяжи́ пло́д благосла́вный, веселя́щися возопи́й: утверди́хся Тобо́ю, Бо́же, не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Правосла́вною ве́рою утверди́вся, блаже́нне Симео́не, стяжа́л еси́ благосла́вный пло́д ея́, обогати́вый тя́ доброде́тельми, оба́че николи́же велему́дрствовал еси́ о себе́ и не да́л еси́ человекоуби́йце искони́ обуя́ти тя́ тщесла́вием. Но вы́ну води́лся еси́ смиренному́дрием, я́ко ви́дети тя́ при́сно все́м а́ки бы усво́иша себе́ пе́снь еди́наго от богому́дрых: утверди́хся Тобо́ю, Бо́же, не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

С нището́ю теле́сною соедини́в нищету́ духо́вную, я́ко ко́рень все́х благи́х, молчали́во и благоче́стно твою́ жи́знь соверши́л еси́, блаже́нне Симео́не, и яви́л еси́ в себе́ пло́д благосла́вный Правосла́вныя ве́ры, предукрепи́в пе́рвее те́ло твое́ посто́м неосла́бным, та́же ду́шу твою́ хра́м Бо́жий пресвя́т соде́лав, боже́ственным хра́мом приседя́, внегда́ пе́тися та́мо свяще́нным песнопе́нием, все́м иму́щим еди́н се́й ра́зум: не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Сугу́бо благоро́ден бы́л еси́, блаже́нне Симео́не, и ро́дом, и нра́вы: души́ бо твоея́ благоро́дие благоро́дия свы́ше добро́тами уясни́л еси́, Правосла́вия све́том блиста́я, и по́стничеством, и целому́дрием, и смире́нием, и терпе́нием, и му́жеством на го́рдаго зми́я, его́же си́ми низложи́л еси́, соде́йствующу ти́ Христу́, и та́ко дости́гл еси́ блаже́нных селе́ний святы́х, и́хже во усте́х коего́ждо вы́ну бы́сть пе́снь Це́ркве: утверди́хся Тобо́ю, Бо́же, не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Дре́во благосенноли́ственное, насажде́нное при исхо́дищих во́д, е́же дае́т плоды́ во вре́мя свое́, бы́л еси́, блаже́нне Симео́не. Ты́ бо, измла́да напое́н бы́в вода́ми благоче́стия, израсти́л еси́ доброде́телей плоды́, благоприя́тны Бо́гу, дарова́вшему ти́ за та́я живо́т ве́чный, его́же и на́с сподо́би моли́твами твои́ми ко Го́споду, я́ко да и в гряду́щем ве́це, я́коже дне́сь, воспева́ем Ему́: не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Те́рние и волчцы́ грехо́в непло́дны содева́ют ду́ши на́ша, милосе́рдая Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, моли́ с пра́ведным Симео́ном Сы́на Твоего́ сотвори́ти ни́ву ду́ш на́ших, во е́же приноси́ти е́й пло́д благосла́вный и́стинныя ве́ры, несумне́нныя наде́жды и нелицеме́рныя любве́, я́ко да вы́ну воспева́ем Ро́ждшемуся от Тебе́: утверди́хомся Тобо́ю, Бо́же, не́сть свя́т и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Седа́лен, гла́с 4.

Хра́м Бо́гу хотя́ яви́ти се́рдце твое́, блаже́нне Симео́не, изво́лил еси́ неле́ностно присеща́ти хра́мы Госпо́дни в часы́ песнопе́ний. Отону́дуже и прия́л еси́ све́т благода́ти Свята́го Ду́ха и яви́лся еси́ звезда́ многосве́тлая, све́тлаго ра́ди жития́ твоего́ и чистоты́ душе́вныя же и теле́сныя, озаря́яй ве́рных собра́ния. Те́мже пра́зднующе па́мять твою́, ра́достно восхваля́ем тя́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Хра́м Све́та Неизрече́ннаго была́ еси́, Всепе́тая Де́во, вме́щши во чре́ве Твое́м просвеща́юща и освеща́юща ми́ра концы́ Христа́ Бо́га на́шего. И ны́не моли́твами Твои́ми с пра́ведным Симео́ном соде́лай прича́стники Того́ Све́та и на́с, Богоро́дицу Тя́ вои́стинну имену́ющих.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди, Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Непосты́дно бы́сть твое́, блаже́нне, на си́лу и по́мощь Человеколю́бца Го́спода, преда́вша Сы́на Своего́ за ны́ на сме́рть, упова́ние, и́мже укре́пль ду́шу твою́, не ужа́слся еси́ вступи́ти в по́прище по́двиг твои́х. Го́сподем бо помога́емь, пе́рвее удержа́л еси́ в посте́ чре́во твое́, та́же воздержа́ния росо́ю до́бльственне страсте́й пе́щь погаси́л еси́ и, та́ко мра́ка и́х изба́влься, просия́л еси́ безстра́стия све́тлостию, се́ю же показа́л еси́ на́м пу́ть, веду́щий в жи́знь и́стинную. Те́мже, восхваля́юще тя́, Го́споду, дарова́вшу ти́ си́лу и кре́пость, пое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Насажде́н бы́в при вода́х воздержа́ния, блаже́нне, лоза́ яви́лся еси́ благора́сленна, благоче́стия гро́здие предлага́ющая. К си́м же показа́лся еси́ все́м и о́браз трудолю́бия, подо́бяся бо скинотво́рцу апо́столу, рука́ми свои́ми приобрета́вшему себе́ и су́щим с ни́м вся́ потре́бная к жи́зни вре́менней, упражня́лся еси́ в шве́нии оде́жд други́м и в ловле́нии ры́б на потре́бу к жи́зни, я́ко да не отяготи́ши ко́его ли́бо пропита́нием тебе́. Те́мже укре́пльшу тя́ о се́м Христу́ Бо́гу пое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Тружда́яся в шве́нии оде́жд, блаже́нне, к смотре́нию мы́сленных твое́ худо́жество упра́вил еси́, помышля́я одея́ние души́ твоея́, в не́м же да вни́деши в черто́г Спа́сов. Та́кожде у́дицею ры́бы ловя́й, вы́ну мы́сль к Бо́гу име́л еси́, блюды́й себе́, я́ко да не у́дицею греха́ уловле́н бу́деши от вселука́ваго врага́ спасе́ния на́шего. И та́ко непрело́жен име́яй по́мысл благоче́стия, устро́ил еси́ жи́знь твою́ по Бо́зе, Христу́ ти споспешеству́ющу, Ему́же, све́дуще сия́, велегла́сно пое́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Тезоиме́нно услы́шанию, и́мже преднаре́клся еси́ в креще́нии, блаже́нне, поуча́яся свято́му послуша́нию, са́мым де́лом исполни́тель о́наго бы́л еси́, нра́в сообра́зный и́мени твоему́ стяжа́в. Гото́в бо бы́л еси́ всегда́ послужи́ти все́м, тре́бовавшим твое́й, благосе́рде, по́мощи в житии́ твое́м, и служи́л еси́, ели́ко ти́ мо́щно бы́сть, со усе́рдием, уве́тлив ко все́м ве́сь явля́яся, и че́стен, и послушли́в. Разуме́юще у́бо, я́ко и сие́ дарова́ние ти́ даде́ся от Христа́ Бо́га, пое́м Ему́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: И́маши вся́ мощи́, е́же а́ще хо́щеши, всеблага́я Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, употребля́ющи Ма́тернее дерзнове́ние к Нему́. Те́мже мо́лим Тя́, моли́ с пра́ведным Симео́ном Сы́на Твоего́ дарова́ти на́м си́лу и кре́пость ше́ствовати неукло́нно путе́м доброде́телей, я́ко да благода́рно вы́ну зове́м Ти́: сла́ва, Влады́чице, всемо́щней си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: На земли́, Неви́димый, яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Име́яй в се́рдцы свое́м о́браз восхище́на до тре́тияго Небесе́ в ра́й апо́стола, ре́кша: мы́ юро́ди Христа́ ра́ди, ты́, блаже́нне Симео́не, таково́е юро́дство во́лею восприя́л еси́ на ся́, я́ко бо цветни́к благоуха́ннейший и доброде́телей ра́й одушевле́н, воздержа́нием процве́л еси́. Оба́че хотя́ утаи́тися от челове́к, юро́д бы́л еси́ ми́ру, са́м ся́ неблагоро́ден сотво́рь, скудоу́мия притворе́нии, Христу́ же прему́др бы́л еси́, соверша́я пресла́вная, безстра́стия дости́гл еси́ и́стиннаго. Те́мже восхваля́юще тя́, пе́сненно прославля́ем да́вшаго ти́ такову́ю му́дрость Христа́ Человеколю́бца.

Уму́ стра́сти твоя́ подчини́в, блаже́нне, духо́вную му́дрость стяжа́л еси́ и, се́ю управля́емь, нищету́ возлюби́л еси́, и воздержа́ние, и чистоту́, и смиренному́дрие. И та́ко, си́ле Христо́вой ти́ соде́йствующей, на высоту́ доброде́телей восте́кл еси́, и́миже зря́ тя Христо́с обогати́вшася, человеколю́бне призре́ на тя́ и сла́вы Ца́рства Небе́снаго показа́ тя прича́стника пресла́вна, Его́же моли́ и на́с сподо́бити о́бщники бы́ти тоя́, я́ко да во ве́ки воспева́ем Его́, Человеколю́бца.

Юро́дствуяй Христа́ ра́ди, блаже́нне, и та́ко би́сер многоце́нный доброде́телей в селе́ се́рдца твоего́ сокрове́нный име́вый, я́ко безпло́тен, на земли́ пожи́л еси́ и соде́лался еси́ уго́дник Христу́, И́же тя́, в возме́здие того́, просла́ви нетле́нием и чудесы́ и поста́ви моли́твенника о лю́дех Свои́х. Сего́ ра́ди, ублажа́юще тя́, велича́ем просла́вльшаго тя́, Го́спода Человеколю́бца.

Ве́лию сотвори́л е́сть Госпо́дь ми́лость Свою́ с на́ми, дарова́в на́м тебе́, блаже́нне, исто́чника чуде́с и моли́твенника о на́с. Те́мже ублажа́юще тя́ дне́сь в па́мяти твое́й, сла́вим Да́вшаго ти́ и на́м такову́ю благода́ть, вопию́ще: к Тебе́ у́тренююще, Го́споди, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Арха́нгельский гла́с вопие́м Ти́, Чи́стая Присноде́во: ра́дуйся, Благода́тная, я́ко родила́ еси́ Спаси́теля ми́ру, Христа́ Человеколю́бца.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Глубина́ страсте́й воста́ на мя́ и бу́ря проти́вных ве́тров, но, предвари́в мя́, Ты́ спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли́, я́ко спа́сл еси́ от зве́ря проро́ка.

Воздержа́ния ветри́лом управля́емь в житии́ твое́м, блаже́нне, дости́гл еси́ в безстра́стия сла́вная приста́нища и та́ко спа́слся еси́ от тли́ душепа́губных страсте́й. Госпо́дь же по преставле́нии твое́м изба́ви и те́ло твое́ от тли́ и яви́ е́ нетле́нно, а́ще и мно́га ле́та пребы́сть в не́дрех земны́х. И ны́не моли́, благосе́рде, Го́спода, я́ко да спасе́т и на́с от вся́кия тли́, я́коже спа́сл е́сть тебе́ от тли́ и от зве́ря проро́ка.

Вра́г спасе́ния, искуша́яй на́с на грехи́, сластьми́ пали́т, но ко́ль сия́ па́губна су́ть, су́щи тля́ сме́ртная, тля́т бо добро́ту души́ на́шея, тля́т и здра́вие те́ла и к си́м гото́вят на́м о́гнь неугаса́ющий и че́рвь неумира́ющий. Блаже́нне Симео́не, предстоя́ с ли́ки А́нгелов и святы́х Бо́жиих челове́ков Престо́лу Влады́ки, моли́ Его́ с ни́ми, я́ко да изба́вит от губи́тельства сласте́й и спасе́т на́с, вопию́щих Ему́: спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли́, я́ко спа́сл еси́ от зве́ря проро́ка.

Мно́го согреша́юще на вся́кий ча́с и грехми́ при́сно растлева́емии, та́ко сля́чени есмы́, я́ко не мощи́ на́м восклони́ти главы́ и воззре́ти когда́ к Небе́сней добро́те, и бу́рею проти́вных ве́тров та́ко уноси́ми дале́че от пути́ доброде́телей и от стези́ покая́ния, я́ко колеба́тися в на́с упова́нию спасе́ния. Ты́ же, блаже́нне, предстоя́ ны́не Всесвято́му, к Нему́же и бога́тное стяжа́л еси́ дерзнове́ние, моли́ изба́вити ны́ от тли́ грехо́вныя и бу́рю те́х проти́вных ве́тров утоли́ти, вопию́щия: спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли́, я́ко спа́сл еси́ от зве́ря проро́ка.

Блаже́н еси́, свя́те Симео́не, и добро́ тебе́ е́сть, поне́же Госпо́дь, зря́ тя пра́ведна, вчини́ с ли́ки святы́х во оби́телех Небе́сных, изба́вль та́ко гее́нны, су́щия тли́ ве́чныя. Ея́же изба́витися и на́м моли́ Христа́ Бо́га, пою́щим Ему́: спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли́, я́ко спа́сл еси́ от зве́ря проро́ка.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, Цари́це Небе́сная, стра́хом тли́ ве́чныя сме́рти содержи́мии, мо́лимтися, моли́ с пра́ведным Симео́ном Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, я́ко да изба́вит на́с тоя́, вопию́щих: спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли́, я́ко спа́сл еси́ от зве́ря проро́ка.

Конда́к на пренесе́ние моще́й, гла́с 4:

Наста́ дне́сь всечестна́я па́мять но́ваго целе́бника, пра́веднаго Симео́на, созыва́ет же лю́дие в пречестны́й хра́м свята́го Бо́жия архиере́я Никола́я, иде́же, ра́достно соше́дшеся, благочести́вых мно́жества ве́село пра́зднуют пренесе́ние честны́х и многоцеле́бных моще́й твои́х пра́здник. Ты́ бо яви́лся еси́ гра́ду на́шему и все́й Сиби́ри врачевство́ безме́здное, подава́я исцеле́ние с ве́рою приходя́щим к тебе́, Симео́не всеблаже́нне. Но, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Влады́це Христу́, Того́ моли́ спасти́ гра́д и лю́ди, моля́щияся тебе́, па́че же хода́тай бу́ди ко Го́споду во дни́ наше́ствия печа́ли рабо́м твои́м, да зове́м ти́: ра́дуйся, Сиби́рстей стране́ похвало́ и утвержде́ние гра́ду на́шему.

И́н конда́к, на прославле́ние, гла́с 2:

Ми́ра су́етнаго отве́рглся еси́, да бла́га ве́чныя жи́зни насле́диши, возлюби́в незло́бие и чистоту́ души́ и те́ла. Сниска́л еси́, е́же возлюби́л, свиде́тельствуют бо о се́м гро́б и нетле́ние моще́й твои́х и благода́ть чудотворе́ния наипа́че. То́чиши бо цельбы́ все́м притека́ющим к тебе́ и непросвеще́нным, Симео́не блаже́нне, чудотво́рче преди́вный.

И́кос:

Многоцеле́бнаго сокро́вища, чудотво́рных моще́й твои́х, не́дра подзе́мная не сокры́ша, пра́ведный Симео́не, но в обогаще́ние изда́ша та́я притека́ющим ве́рным и неве́рным. Те́мже прииди́те вси́ и приими́те бога́тый то́к цельбы́, ще́драго бо Влады́ки ра́б ще́дрит и дае́т и е́сть в подая́нии неоску́ден. Восхваля́юще у́бо в пе́снех сицева́го засту́пника и благоде́теля на́шего, да зове́м ему́: ра́дуйся, Сиби́рстей стране́ похвало́ и утвержде́ние гра́ду на́шему.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

Благоче́стие трие́х о́трок вавило́нских привлече́ к ни́м све́тлый Божества́ о́гнь, су́щую благода́ть Бо́жию, сохра́ньшую и́х в пла́мени халде́йстем невреди́мы. То́ежде благоче́стие привлече́ и к твоему́, блаже́нне, те́лу благода́ть, сохра́ньшую е́ невреди́мо от тли́ в не́дрех земны́х. И ны́не пребыва́яй с на́ми, Симео́не, я́ко прича́стник Боже́ственнаго огня́, возжзи́ в на́с о́гнь ре́вности по благоче́стию, я́ко да и мы́, си́м сохра́ньшеся пла́мене страсте́й, восприи́мем пе́снь о́нех отроко́в, е́же взыва́ти Христу́ вы́ну: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Чу́дно бы́сть халде́ем виде́ние трие́х отроко́в, неопали́вшихся пла́менем огня́. Та́кожде удиви́шася христоимени́тии лю́дие и умили́шася се́рдцем, ви́девше тво́й гро́б, блаже́нне, восходя́щь от земли́. Егда́ же узре́ша в не́м нетле́нныя мо́щи твоя́ и точа́ща чудесы́ пресла́вны Боже́ственною си́лою, в ни́х обита́ющею, и па́че почуди́шася, и, стра́хом и ра́достию объя́ти бы́вше, со умиле́нием славосло́вяху Го́спода, ди́вная творя́щаго во святы́х Свои́х. Те́мже и мы́, торжеству́юще дне́сь па́мять твою́, свя́те, гла́сом трие́х о́нех отроко́в благода́рственно взыва́ем Христу́, Спа́су все́х: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вои́стинну ве́лие, я́коже то́ трие́х отроко́в в Вавило́не, та́кожде и твое́, блаже́нне, бы́сть о́но чу́до, я́ко честны́я мо́щи твоя́ по толи́цех ле́тех обрето́шася це́лы и неразруши́мы, сохраня́емы в земли́ Боже́ственною благода́тию и изда́вшеся си́лою ея́ от не́др земны́х, я́ко свети́льник, его́же Госпо́дь поста́ви не под спу́дом, но на све́щнице, да све́тит все́м сия́нием чуде́с, озари́ша и обогати́ша правосла́вных разуме́нием боже́ственным. Уцелому́дритеся ны́не, вопию́щии, и возлюби́те па́че все́х Го́спода, да благода́ть обря́щете ве́чную, еще́ же и подаю́щу все́м исцеле́ние, притека́ющим к тебе́. Тебе́ же и мы́ покланя́ющеся, ра́достно пое́м пе́снь трие́х о́нех отроко́в Христу́, сподо́бившу на́с таковы́я благода́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко фи́никс, процвете́ те́ло твое́ нетле́нием, блаже́нне, и, я́ко ке́др, и́же в Лива́не, умно́жися чудесы́, принося́щи боже́ственную жи́знь. Сего́ ра́ди Сиби́рская страна́, иму́щи тя́ моли́твенника, я́ко боже́ственный зри́тся ра́й, цве́ты разли́чныя принося́ще чуде́с. И́миже, я́ко дре́вле вавило́няне чу́дом трие́х отроко́в вразумля́еми бы́ша в и́стинней си́х ве́ре, та́ко лю́дие спаса́емии при́сно утвержда́ются в и́стинней ве́ре Бо́жией, вводя́щей в живо́т ве́чный, его́же да́рует Госпо́дь Свои́м уго́дником, благослове́н сы́й Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Зри́ши, Пресвята́я Де́во, я́ко в пла́мени грехо́внем исчеза́ют дни́е на́ша. Моли́твами Твои́ми с пра́ведным Симео́ном сотвори́, я́ко да не погуби́т си́й пла́мень на́с до конца́, но росо́ю све́тлаго Боже́ственнаго огня́ уту́шен бу́дет. И мы́ та́ко, невреди́ми от пла́мене его́ яви́вшеся, Пода́телю того́ огня́, Сы́ну Твоему́, вы́ну взыва́ем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́коже благочести́вии о́троцы в пещи́ вавило́нстей пла́менем иногда́ неврежде́ни бы́ша Боже́ственною си́лою, та́ко сподо́бившиися по́мощи твоея́, блаже́нне, спасе́ни бы́ша от многоразли́чных зо́л, я́ко пла́менем огня́ и́х обдержа́щих. Те́мже обновля́ющияся в душа́х ве́рных чудеса́ твоя́ дне́сь в па́мяти твое́й, я́коже чу́до в пещи́ вавило́нстей ю́ноши о́ны, пе́ти все́х науча́ют: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богото́чный исто́чник, ороша́ющь стра́ждущих в пла́мени нестерпи́мых зо́л, Госпо́дь яви́ тя, блаже́нне, я́ко вои́стинну сокро́вище дарова́ний, мы́ же моли́твами твои́ми сподобля́емся бы́ти невреди́ми от злы́х. От незави́стных бо во́д духо́вныя благода́ти все́м с те́плою ве́рою прибега́ющим к тебе́ подае́ши благопотре́бная ко спасе́нию и та́ко твори́ши, я́ко да вси́, ра́достно торжеству́юще па́мять твою́, согла́сно вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Чуде́с твои́х, блаже́нне, ре́ки излия́вшеся исцеле́ний, бе́здну тя́ яви́ша, точа́щу благода́ть Го́спода. Ини́и бо стражда́ нестерпи́мою бо́лию во о́чию свое́ю, пе́рстию то́кмо от гро́ба твоего́ обложи́вше я́ и о се́м укрепи́вшеся, прозре́ша, друзи́и же прикоснове́нием то́кмо к моще́м твои́м облегче́ние в боле́зни получи́ша; пре́жде су́щии неми́и глаго́лание прия́ша, печа́льнии кре́пкое утеше́ние, хроми́и благотече́ние, разсла́бленнии исправле́ние, боля́щии нога́ма здра́вие; та́кожде мно́ги утро́бы непло́дны соде́лашася многоча́дны, пию́ще то́кмо во́ду от ме́ста явле́ния твои́х моще́й, мно́зи же еле́ем от канди́ла твоего́ исцели́шася от неисце́льных боле́зней. И все́м вся́ко пролива́еши ту́чи врачева́ний, уставля́я пале́ние неду́гов, и лю́ди, си́х свобо́ждшияся, устроя́еши песнопе́ти: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Вельми́ тя просла́ви Госпо́дь, блаже́нне, в чудесе́х, от любве́ бо и ве́ры свято́е то́кмо и́мя твое́ призыва́ющии а́бие услы́шани быва́ют, я́коже плене́ннии иногда́ пога́ными, и стра́ждущии от ду́х нечи́стых, и ини́и мно́зи боля́щии, и николи́же ску́дни по́мощи твоея́ оставля́ются. И не то́чию тща́щимся и́мя твое́ нарица́ти, но и о́браз тво́й любо́вию, я́же к тебе́, напису́ющим, вели́к помо́щник явля́ешися. К си́м же и неве́дущим тя́ боля́щим, я́ко и во мно́ги стра́ны и ве́си произы́де и слы́шана бы́сть сла́ва и́мене твоего́, в со́ниих явля́яся, врачу́еши я́. Те́мже па́мять твою́ пра́зднующе, в прославле́ние Го́спода, просла́вльшаго та́ко тя́, велегла́сно взыва́ем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: о́бразы нося́щи дре́вле Твоего́ Рождества́, ю́ноши не опаля́ет, Де́во, пе́щь, я́коже не опали́ утро́бу Твою́ О́гнь Боже́ственный. Вся́ бо твори́т Иису́с, Сы́н Тво́й, Бо́г и Челове́к, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Благослове́н Госпо́дь Бо́г Изра́илев, воздви́гнувый ро́г спасе́ния на́м в дому́ Дави́да, о́трока Своего́, милосе́рдия ра́ди ми́лости, в ни́хже посети́ на́с Восто́к с высоты́, и напра́вил ны́ е́сть на пу́ть ми́ра.

Благослове́н Госпо́дь Бо́г, яви́вый тя́, блаже́нне, споспе́шника все́м ко спасе́нию житие́м твои́м и наста́вника сло́вом. Ле́ствица бо небовосхо́дная житие́ твое́ бы́сть, сло́во же твое́ благода́тию срастворе́но е́сть, науча́юще трезве́нию души́ и те́ла и воздержа́нию по благоче́стию и та́ко направля́юще все́х на пу́ть ми́ра.

Благослове́н Госпо́дь Бо́г, дарова́вый на́м тебе́, блаже́нне, чудотво́рца преди́вна, ку́пно же и сте́ну, и предгра́дие от языкозло́бия и озлобле́ния заблу́ждших от и́стинныя ве́ры. И́хже чудесы́ от моще́й твои́х дале́че отгна́л еси́ от о́бласти Верхоту́рския, не терпя́ рачи́телей ересе́й и хуле́ния испо́лненных на Правосла́вие бы́ти та́мо, иде́же яви́шася мо́щи твоя́: чу́дная бо зна́мения от си́х, я́ко о́гнь паля́щь, яви́шася в посрамле́ние еретико́м, на́м же все́м во утвержде́ние на пу́ть ми́ра.

Благослове́н Госпо́дь Бо́г, поста́вивый тя́, блаже́нне, хода́тая на Небеси́ и моли́твенника о на́с. А́ще бо и земля́ сокры́ла тя́, но горе́ тя вси́ бога́тна и́мамы предста́теля и моли́твенника к Бо́гу, любо́вию чту́щим тя́, я́коже иногда́ моли́твами твои́ми спа́сл еси́ ины́я от потопле́ния, ины́я от о́гненнаго запале́ния, призыва́ющия свято́е и́мя твое́ и моля́щияся тебе́ о по́мощи, и ины́я от неизбе́жныя сме́рти в боле́зни и́х и та́ко все́х напра́вил еси́ на пу́ть ми́ра.

Благослове́н Госпо́дь Бо́г, сподо́бивый прославле́ние твое́, блаже́нне, светоза́рное и чудеса́ пресла́вная воспе́ти, ели́ко мо́щно е́сть на́м. Ты́ же, благосе́рде, не отста́ви по́мощи твоея́ от на́с, со умиле́нием про́сим тя́, и не помяни́ беззако́ний на́ших, но обрати́ся на ми́лость, и моли́ ми́лостиваго Бо́га дарова́ти ми́р ми́рови, и все́м согреше́ний проще́ние, и душа́м и телесе́м здра́вие и напра́вити все́х на пу́ть ми́ра.

Богоро́дичен: Благослове́н Госпо́дь Бо́г, Тобо́ю, Пресвята́я Де́во, посети́вый на́с Восто́к свы́ше, просвети́ти во тьме́ и се́ни седя́щия и напра́вити но́ги на́ша на пу́ть ми́ра.

Свети́лен, гла́с 2.

Све́тло возсия́ дне́сь па́мять твоя́, блаже́нне Симео́не, луча́ми мно́го облиста́ющи твои́х доброде́тельных дея́ний и озаря́ющи ве́рных ра́зумы све́том чуде́с твои́х. Сию́ у́бо пра́зднующе, ра́достно сла́вим тя́ и любо́вию ублажа́ем, уго́дниче Христа́, Бо́га на́шего, Его́же моли́ изба́вити ны́ от мра́ка грехо́внаго, и просвети́ти све́том за́поведей, разори́ти же и всю́ мра́чную тьму́ напа́стей, на́с облежа́щих, и облиста́ти весе́лием сердца́, и спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Све́та немерца́ющаго вмести́лище яви́лася еси́, Пречи́стая Де́во, носи́вши Христа́, Бо́га на́шего, И́же е́сть Све́т присносу́щный, просвеща́яй вся́каго челове́ка, гряду́щаго в ми́р. Те́мже Тя́ по до́лгу ублажа́ем.