Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

А́гнче незло́бивый, отве́рзи ми́ устне́ недосто́йнии, язы́к мо́й уясни́, и се́рдце мое́ просвети́, и у́м мо́й озари́ све́том Твоего́ богоразу́мия, да возмогу́ воспева́ти па́мять преподо́бнаго Анто́ния, его́же на земли́ удиви́л еси́.

Мно́гим милосе́рдием и щедро́тами, Соде́телю тва́ри и веко́в Тво́рче, моле́бное пе́ние приими́, и проще́ние на́ших согреше́ний да́руй Твоего́ уго́дника преподо́бнаго Анто́ния моле́нием, и тишину́ се́рдцу моему́.

Све́тлое и богоуго́дное житие́ твое́, я́ко све́т, вои́стинну на земли́ показа́ся, Боже́ственную ви́дети све́тлость, Анто́ние, сподо́бился еси́. Те́мже и, ви́димая вся́ оста́вив, Непостижи́маго зре́ти сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цу расто́ргни, Твоего́ Сы́на и Го́спода моля́щи, и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́ всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Жезло́м доброде́телей стра́стное мо́ре пресе́к и го́рдаго врага́, я́коже друга́го фарао́на, моли́твою твое́ю погрузи́в, избра́нное твое́ ста́до но́ваго Изра́иля невре́дно соблюди́, Анто́ние преподо́бне.

Возлюби́л еси́, блаже́нне, всено́щное бде́ние, и моли́тву непреста́нну, и любо́вь нелицеме́рну, си́ми очища́я у́м тво́й, ду́шу же просвеща́я, те́ло твое́ смиря́л еси́ и ко дневны́м трудо́м благопоко́рно устроя́л еси́.

Хра́м тя́, вси́ ве́рнии, Ду́ха Пресвята́го ве́мы, хра́м боголе́пен Бо́жии Ма́тери воздви́гл еси́, и огра́ду ве́лию устро́ил еси́, и мона́хов мно́жества совокупи́л еси́, в не́мже ны́не вся́к неду́г моли́твами твои́ми отгоня́ется.

Богоро́дичен: Во ины́х жена́х ма́ти, до́ндеже де́ва, не позна́ся, ни ма́ти по рождестве́ де́вствовати сподо́бися, на Тебе́ же, Девома́ти, обоя́ устро́ишася. Те́м весе́лием ду́ха воспева́ю: не́сть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.

Седа́лен, гла́с 8.

А́нгельски на земли́ пожи́в, богому́дре Анто́ние, лико́м по́стническим счи́слился еси́: кре́ст бо на ра́мена твоя́ взе́м, после́довал еси́ Влады́це Христу́, и стра́сти душетле́нныя воздержа́нием, преподо́бне, увяди́л еси́, и бы́л еси́ духо́вно прия́телище и сосу́д чи́ст Го́сподеви. Те́мже вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию пречестну́ю и святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́ста Творцу́, я́ко Неискусобра́чная Ма́ти Изба́вителя, прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, беззако́нию мя́ су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша, потщи́ся от те́х злоде́йства мя́ изба́вити и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная Нетле́нная, отжени́ о́блак страсте́й и вы́шняго прича́стия сподо́би и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Умертви́в себе́ ми́рови, жи́знь равноа́нгельну на земли́ пожи́л еси́, пресла́вне, и, я́ко да́р освяще́н, Влады́це, Анто́ние, твою́ ду́шу чи́сту предста́вил еси́, и Боже́ственнаго Ца́рствия досто́йно, о́тче, получи́л еси́.

Ве́трилом, о́тче, воздержа́ния окриля́емь, страстны́я тмы́ отбежа́в и к безстра́стия путе́м наставля́емь, к Све́ту невече́рнему восте́кл еси́ и, от Сего́ озари́вся, нетле́ния бога́тство насле́довал еси́, Анто́ние преподо́бне.

Вели́кий Но́вград ны́не весе́лием, о́тче, красу́ется, име́я мо́щи твоя́ в себе́, преподо́бне Анто́ние, ученицы́ же твои́, твоему́ житию́ ревну́юще, о твое́й па́мяти ра́дующеся, Го́сподеви пою́т: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: И́стинную Тя́ се́нь свиде́тельствоваша многоразли́чными о́бразы, я́ве показу́юще воплоще́ннаго из Тебе́ Еди́наго от Тро́ицы, Пречи́стая, неизме́нно, Богома́ти Чи́стая, и ми́р обно́вльша.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Возше́д на высоту́ доброде́телей, до́лу влеку́щия стра́сти оплева́л еси́, сла́дость показу́я спасе́ния, о́тче преподо́бне Анто́ние, ста́ду твоему́ проси́ грехо́в проще́ния.

Ме́сто проше́ния, о́тче, со тща́нием исполня́я, хра́м боголе́пен Бо́жия Ма́тере воздви́гл еси́, в не́мже ны́не пра́здничною ра́достию мона́хов мно́жества веселя́тся, па́мять твою́ прославля́юще.

Не забу́ди ста́да твоего́, е́же, му́дре, собра́л еси́ и в жи́зни се́й упа́сл еси́ благоче́стно, и ны́не потщи́ся, о́тче на́ш Анто́ние, да привлече́ши во огра́ду небе́сную.

Богоро́дичен: Упра́ви у́м мо́й, Влады́чице, тружда́ющийся в пучи́не скорбе́й и потопля́емый наше́ствием тлетво́рных страсте́й. Спаси́ к Тебе́ прибега́ющаго, ины́я бо по́мощи, Чи́стая, ра́зве Тебе́, не зна́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

От земны́х к небе́сным оби́телем пресла́вно возше́л еси́, богому́дре Анто́ние, и та́мо зре́ти неизрече́нных сподо́бился еси́, и́хже о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́ку не взы́де, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́.

Дрема́ния очи́ма твои́ма отню́д не да́л еси́, к Бо́гу все́ твое́ жела́ние впери́в и Тому́ невозвра́тно от души́ после́довав, но́щи жития́ непреткнове́нно премину́л еси́, виде́нии Боже́ственными окормля́емь, блаже́нне Анто́ние, в Боже́ственную жи́знь всели́лся еси́.

Вели́каго святи́теля Ники́ты, блаже́нне Анто́ние, благослове́ния сподо́бився, духо́внаго наказа́ния поуче́ние от него́ восприя́л еси́, бу́рею бо греха́ не погрузи́лся еси́, и в ти́хо приста́нище дости́гл еси́ небе́снаго Ца́рствия, и та́мо я́сне наслажда́ешися Боже́ственнаго виде́ния.

Богоро́дичен: Обетша́вшия ны́ го́рьким дре́ва пре́жде вкуше́нием и па́дшияся поползе́нием, Пречи́стая, обнови́ла еси́, Зижди́теля ро́ждши, Сло́во Ипоста́сное, Де́во Ма́ти Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8.

Ри́мское воспита́ние, Вели́кому же Нову́граду благода́тное процвете́ние, мно́гими бо труды́ и по́двиги в не́м Бо́гу угоди́л еси́. Сего́ ра́ди чуде́с дарова́ний от Него́ сподо́бился еси́, и те́ло твое́ мно́гими ле́ты соблюде́ нетле́нно. Мы́ же, сие́ лобыза́юще, ра́достно от души́ вопие́м ти́: ра́дуйся, о́тче Анто́ние.

И́кос:

Ка́ко возмогу́ исчести́ премно́гая твоя́ чудеса́? Или́ ка́ко изрещи́ жесто́кое твое́ житие́? Не и́мам бо се́рдца чи́ста, я́ко сие́ сра́мными дея́ньми оскверни́х и ду́шу мою́ лука́выми по́мыслы осмради́х. Но оба́че дерза́ю воспева́ти, а́ще ты́ ми пода́си сло́во, недосто́йному твоему́ рабу́, ты́ бо земны́й а́нгел и небе́сный челове́к во пло́ти обре́лся еси́, преподо́бне. На земли́ бо о тле́нных небре́гл еси́ и Христу́ от души́ после́довал еси́ боле́зньми, и труды́, и зе́льным воздержа́нием, и злострада́нием, и на земли́ лега́нием. Посто́м, и бде́нием, и моли́твами о́браз бы́л еси́ твои́м ученико́м и сего́ ра́ди сосу́д чи́ст и оби́тель Ду́ха Пресвята́го яви́лся еси́. Те́м тя́ чти́м, ра́дуйся, о́тче Анто́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

От гра́да и оте́чества твоего́ пресе́льник бы́л еси́, к Бо́гу ру́це простира́я, спасе́ние обре́т; вода́м же послужи́вшим тебе́ Бо́жиим манове́нием, вели́каго Нова́града дости́гл еси́, иде́же бя́ше уго́дно Влады́це. Ему́же ны́не ра́достно пое́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Вели́каго Нова́града архиере́я, и христолюби́вых люде́й, и мона́хов мно́жества ра́дости испо́лнил еси́ и духо́внаго весе́лия твои́м ди́вным и чрезъесте́ственным прехожде́нием: на ка́мени бо, я́ко на корабли́, прише́л еси́, Спу́тника, о́тче, Христа́ обре́т. К Нему́же ны́не ра́достно зове́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Лику́ют собра́ния мона́шествующих и веселя́тся наро́дов мно́жества вели́каго Нова́града в честне́м преставле́нии Анто́ния преблаже́ннаго, моле́бный соверша́юще пра́здник, ра́достно от души́ вопию́т: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Пе́щь прообразова́ше Твое́ рождество́, Всенепоро́чная: о́троки бо не опали́, я́коже ложесна́ Твоя́, о́гнь непостоя́нный. Те́мже мо́лим Тя́: огня́ ве́чнаго изба́ви рабы́ Твоя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Авраа́мский стяжа́в нра́в, прему́дре, от страны́ Ри́мския пресе́льник бы́в вели́каго Нова́града и та́мо Бо́га узре́л еси́, обещава́юща тебе́ воздая́ние бога́тно. Те́м, веселя́ся, усе́рдно Христу́ вопие́ши: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На земли́ пожи́в, я́ко а́нгел, с пло́тию, я́ко безпло́тен, безпло́тныя враги́ под но́ги покори́л еси́, чистоту́ стяжа́л еси́ посто́м, и бде́нием, и моли́твами. Те́мже со а́нгелы на небесе́х све́тло лику́я, Христу́ вопие́ши: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ри́м оте́чество твое́ пропове́дует, преподо́бне, вели́кий же Но́вград хва́лится тобо́ю, прие́мь от Го́спода сокро́вище некра́домое: помо́щника бо вели́каго, блаже́нне Анто́ние, тя́ восприе́м, с ли́ки мона́шескими ны́не весели́тся. Те́м, па́мять твою́ пра́зднующе, ра́достно вопие́м: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Вели́кому та́инству рождества́ Твоего́ кто́ не удиви́тся, Богоро́дице? Или́ ки́й язы́к земны́й или́ у́м безпло́тных изрещи́ возмо́жет? Па́че бо естества́ и смы́сла, Богоро́дице, Зижди́теля родила́ еси́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Всегда́ к ра́це моще́й твои́х приступа́юще, любе́зно целу́ем и от души́ вопие́м: о́тче преподо́бне Анто́ние, моли́ся приле́жно Христу́ Бо́гу за гра́д и лю́ди, ско́рбь на́шу на ра́дость премени́ти и грехо́в проще́ние испроси́ти, да тя́ непреста́нно велича́ем.

Вели́кому Анто́нию тезоимени́т бы́л еси́, блаже́нне Анто́ние, и того́ житию́ подража́л еси́, равноа́нгельно во оби́тели Пресвяты́я Богоро́дицы пожи́л еси́, те́мже и ра́вну по́честь от Бо́га сподо́бился еси́ прия́ти, с ни́мже ны́не на небесе́х весели́шися. И на́с помина́й, пра́зднующих па́мять твою́, да тя́ непреста́нно велича́ем.

Ны́не на тебе́ чу́до ве́лие ви́дится и у́жаса испо́лнено: ка́ко погребе́но вои́стинну мно́го ле́т соблюде́ся невреди́мо, преподо́бне Анто́ние, твое́ многотру́дное те́ло, во гро́бе лежа́щее Бо́жиим манове́нием? Я́коже Са́м ве́сть, сла́вящия Его́ прославля́ет.

Богоро́дичен: Исцели́ла еси́ сокруше́ние, Всенепоро́чная, и ве́тхое страда́ние земны́х, Бо́га ро́ждши, Царя́ Христа́, поне́сшаго пло́тию неду́ги на́ша. Те́мже Тя́, вси́ ро́ди, Де́во Влады́чице, ублажа́юще, Богоневе́сто, велича́ем.

Свети́лен.

Христо́ву ны́не престо́лу предстоя́, преподо́бне, с Богома́терию, Пречи́стою Де́вою, моля́ся не преста́й побе́ды на ва́рвары христолюби́вому во́инству на́шему дарова́ти, и душе́вное спасе́ние, и ми́ру смире́ние, Анто́ние богому́дре.