Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобному Дионисию, архимандриту Радонежскому, чудотворцу

Память: 25 (12) мая

Глас 6.

Припéв: Преподо́бне о́тче Диони́сие, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

От млады́х ногте́й, Богоно́сне Диони́сие, кро́тость ве́лию возъиме́л еси́: де́тская глумле́ния презре́в, смиренному́дрие серде́чно яви́л еси́, усе́рдно стра́ху Бо́жию внима́я.

Я́коже Симео́н, Ду́хом прови́дя, прия́в на ру́ки Предве́чнаго Младе́нца, предрече́ спасе́ние челове́ков, та́кожде вну́треннима очи́ма прозре́в оте́ц тво́й духо́вный бы́ти име́ющее твое́ житие́, глаго́лаше: се́й сы́н на́ш бу́дет на́м оте́ц.

Не козлогласова́нием и ины́м язы́ком поуча́шеся, я́коже обы́чай е́сть де́тем имени́тых, мирска́я внима́ющих, но стра́х Бо́жий всади́л еси́ в се́рдце твое́м, ве́дяй, я́ко теле́сное обуче́ние вма́ле поле́зно, а благоче́стие на все́ поле́зно е́сть.

Я́ко от чре́ва ма́тери твоея́ утверди́ся се́рдце твое́ во Го́споде, и измла́да приме́р доброде́тели показа́л еси́. Те́м тя́ благоче́стно восхваля́юще, велича́ем дарова́вшаго ти́ душе́вный ра́зум и просвети́вшаго тя́ све́том И́стины Христа́ Жизнода́вца.

Богоро́дичен: Досто́йно е́сть блажи́ти Тя́, Пренепоро́чную и Честне́йшую Херуви́м, я́ко чрез Тя́ соде́лася спасе́ние ми́ру и све́т благода́ти облиста́ седя́щих во тьме́ сме́ртней.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Прича́стен соде́лавшися бра́ку, искуше́ние прия́л еси́ от Бо́га лише́нием други́ни твоея́, я́коже И́ов, но сласте́м ми́ра сего́ не поработи́л еси́ себе́ и, плотска́я жела́ния победи́в, яви́лся еси́ дово́лен бы́ти к несе́нию бре́мени Ева́нгельскаго, е́же тебе́ бы́сть легко́ и бла́го.

Вои́стинну ти́ бла́го бы́сть, я́ко да не преткне́ши но́гу твою́ о ка́мень собла́знов ми́ра сего́: прия́в щи́т ве́ры, обле́клся еси́ в шле́м спасе́ния и, возложи́в на ся́ броню́ пра́вды, соприче́л еси́ себе́ ли́ку подви́жников духо́вных.

Да красу́ется гра́д Ста́рица не ди́вными и восхища́ющими зре́ние оче́с вещми́, но зре́в ю́наго ста́рца Диони́сия.

Не быва́ет свети́льник под спу́дом, но на све́щнице поставля́ют его́, да все́ми ви́дим бу́дет; та́кожде и ты́, о́тче Диони́сие, благоуго́ден бы́в Бо́гови, получи́л еси́ посеще́ние во избра́нных Его́, соде́лавшися наста́вником и назида́телем ста́да духо́внаго.

Неистощи́ма е́сть си́ла Бо́жия чудоде́йствующая: прославля́ет Бо́г святы́х Свои́х, да по́зднии пото́мцы, не прилепля́яся к тле́нным и скороги́бнущим веще́м, па́че всего́ пеку́тся о свое́м преселе́нии на Не́бо. Те́мже и дарова́ на се́м пути́ свети́льники, уже́ возне́сшияся, в ни́хже све́тит на́м и Диони́сий святы́й.

И́н.

Ирмо́с: Утвержда́яй гро́м и созида́яй ду́х, утверди́ мене́, Го́споди, да Тя́ пою́ и́стинно и творю́ во́лю Твою́, я́ко не́сть свя́т, я́ко Ты́, Бо́же на́ш.

Утесня́емь е́смь грехи́ мно́гими, преподо́бне Диони́сие, и напа́стьми лю́тыми содержи́м, к тебе́ прибега́ю: спаси́ мя́, тре́бующаго твоея́ по́мощи.

Ты́ иногда́ в разли́чных ско́рбех и напа́стех су́щим помо́щник обре́лся еси́. И ны́не вопи́ю, я́ко к те́плому своему́ хода́таю: спаси́ мя́ от находя́щих ми́ зо́л, преподо́бне Диони́сие.

Изба́ви мя́ от язы́ка льстивоглаго́ливаго, я́ко благи́й предста́тель, и спасе́на мя́ покажи́ ны́не и в де́нь Суда́, моли́твами твои́ми, преподо́бне Диони́сие.

Богоро́дичен: Потопля́ет мя́ волна́ грехо́вная и бу́ря безме́стных помышле́ний. Умилосе́рдися, Всенепоро́чная, и ру́ку по́мощи, я́ко Ми́лостива, простри́, да, спаса́емь, ублажа́ю Тя́.

Седа́лен, гла́с 3:

Все́ житие́ мое́ в ле́ности мно́зей преидо́х, и ны́не прибли́жихся к вре́мени исхо́да моего́, и от вра́г мои́х устраша́юся, да не исто́ргнут ду́шу мою́ и во глубину́ поги́бели сведу́т. Но к тебе́ прибега́ю, па́стырю своему́, преподо́бне Диони́сие: уще́дри мя́, раба́ твоего́, и изба́ви мя́ от озлобле́ния си́х моли́твами твои́ми.

Сла́ва: Прииди́те к сему́ гро́бу, глаго́лющиися бы́ти мудры́ и объюроде́вши, ослепи́вшися помышле́нии ве́ка сего́, зри́те чу́до Ева́нгелия, я́ко мы́ с ме́ртвым глаго́лем, и то́й на́м отвещава́ет: о́тче Диони́сие, рцы́ на́м сло́во утеше́ния. Не услы́шите, краснозлоглаго́льствующии мудрецы́ ве́ка сего́, слове́с пра́веднаго, но правове́рнии, прини́кнув к его́ гро́бу, к святы́м его́ оста́нкам, я́вственно слы́шат, я́ко сме́рть ве́рных су́ть Па́сха и тле́нное и́х соде́лывается нетле́нными.

И ны́не: Мно́гими прегреше́нии а́з, блу́дный, у́м помрачи́в, вопию́ к Твоему́ кре́пкому заступле́нию, Богоро́дице: просвети́ души́ моея́ зе́ницы, и возсия́й ми́ покая́ния све́тлую зарю́, и облецы́ мя́ во ору́жие све́та, Богороди́тельнице Чи́стая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Удиви́л еси́, Го́споди, пути́ Твоя́ в путе́х пра́ведных, просвеща́я на́с чрез возлю́бленных Твои́х и соде́ловая на́м в ни́х спасе́ние, е́же яви́л еси́ и во уго́днице Твое́м Диони́сии.

Вну́тренними смяте́нии егда́ напа́ствуема бе́ Росси́я, та́кожде и вне́шними, воздви́гл еси́, Го́споди, подвигополо́жников духо́вных, и́же без меча́ и стре́л и не кова́рством укроти́ша де́рзость враго́в, но си́лою смире́ния и свя́тости, в ли́ке ко́их воспева́ем и тя́, о́тче Диони́сие.

Ни я́рость зве́рская, ни муче́ния злоны́рливых враго́в не устраши́ша тебе́, но, испове́дник бы́в Бо́жия сло́ва, увеща́я наро́д, и царю́, и Патриа́рху, бди́тельному оте́чества па́стырю, мно́гу сотвори́л еси́ по́льзу.

Удивля́яся, ве́рнии росси́яне, всеблаже́нному Патриа́рху Гермоге́ну, почти́те дне́сь па́мять воспева́емаго на́ми Диони́сия, и́же, с ни́м вку́пе побо́рствуя о ве́ре, я́ко наде́жде спасе́ния оте́чества, мно́гая подъя́т озлобле́ния.

Богоро́дичен: А́ще зря́ще то́кмо о́браз царя́, на земли́ су́ща благоде́тельна и благочести́ва, на пе́рси своя́ восхити́тельне его́ взима́ют, я́ко изобразу́юща Христа́ Го́спода; возвели́чим у́бо, правосла́внии, носи́вшую во утро́бе Свое́й Царя́ царе́й, Благоде́теля всему́ ми́ру, Ея́же моли́твами, при и́скреннем взыва́нии на́шем, Бо́г, ми́ра Оте́ц, вознесе́т ро́г правосла́вных люде́й.

И́н.

Ирмо́с: Се́й Бо́г на́ш, от Де́вы вопло́щся и естество́ обожи́в, Его́же воспева́юще, вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ру́це возде́ти не сме́ю ко Спаси́телю своему́ Бо́гу, ве́сь оскверне́н нечи́стыми де́лы: испроси́, преподо́бне, отпуще́ние грехо́в мои́х.

Испра́ви, преподо́бне Диони́сие, моли́тву раба́ твоего́, я́ко кади́ло благово́нно, ко Го́споду Иису́су Христу́, да твои́м заступле́нием получу́ ми́лость.

Нечи́стыми по́мыслы оскверни́х ду́шу мою́ и в ле́ности все́ житие́ ижди́х, к тебе́ прибега́ю, преподо́бне, очище́ние ми́ пода́ждь моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Ору́жием уя́звлена мя́ грехо́вным и лежа́ща, исцели́ мя́ де́йственными Свои́ми мольба́ми, Пренепоро́чная Влады́чице, и уны́ния тьму́ разжени́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

И́стинным сло́ва Бо́жия разуме́нием одаре́н бы́л еси́ свы́ше, Богому́дре Диони́сие, и сего́ ра́ди па́че други́х поручено́ тебе́ испра́вити погре́шности, в церко́вныя кни́ги по неве́дению вше́дшия.

Подража́я блаже́нному Макси́му Гре́ку, и́же бы́в истре́бован испра́вити преведе́нныя кни́ги, но от неве́жествующих пострада́ за и́стину, и ты́, святы́й Диони́сие, бы́в ему́ после́дователь, се́й же жре́бий име́в, и́стину отщепи́вшимся показу́еши.

А́ще бы́хом име́ли да́р такова́го ве́дения, я́коже сла́вимый ны́не Диони́сий, согла́сие водвори́лося бы в на́с; но, о Пресвяты́й Бо́же! ве́руем, я́ко и си́х, неве́дущих Писа́ния, приведе́ши во дво́р Тво́й моли́твами и приме́ром Богому́драго Диони́сия.

Богоро́дичен: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, духо́вно утверди́шася и испо́лнишася Ду́ха, не усты́, но се́рдцем испове́дающе Тя́, Честне́йшую Херуви́м и Благослове́ннейшую в челове́цех.

И́н.

Ирмо́с: Ча́сть моя́ еси́, Го́споди, и сла́ва лица́ моего́: Ты́ бо мя́ из тьмы́ неве́дения еди́н изба́вил еси́ Богоразу́мием, и Тебе́ молю́ся, Христе́: да́руй рабу́ Твоему́ ми́р, я́ко Человеколю́бец.

Шата́ние ю́ности и лицеме́рие ста́рости — обоя́ безу́мие стяжа́х и ве́сь студа́ напо́лнен бы́х. Но со слеза́ми к тебе́ вопию́: помо́щник ми́ бу́ди ко спасе́нию.

Узре́х скве́рну души́ моея́, в зерца́ло де́л мои́х прини́кнув, и во окри́не сле́з мои́х измы́тися подви́гнухся; испроси́ ми́, преподо́бне, у Спа́са вре́мя покая́ния, да получу́ отпуще́ние грехо́в.

Да́нное ми́ бога́тство духо́вное пре́жде теле́сными сластьми́ зле́ ижди́х. Но, я́ко блу́днаго, преподо́бне, уще́дрив, оправда́й, ускори́ на по́мощь пре́жде кончи́ны моея́ и спаси́ мя́.

Богоро́дичен: Исцели́ душе́вныя моя́ я́звы, Богоро́дице, заступи́ мя́, Деви́це, и изба́ви мя́, раба́ Твоего́, от оклевета́ния, и наве́та, и развраще́ния непра́ведна.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Кто́ испове́сть благонра́вие и ще́дрость твою́, о́тче Диони́сие, никто́ бо не исхожда́ше то́щ от тебе́, не прия́в ми́лости и слове́с, назида́ющих и́стинное бога́тство.

Я́ко жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, си́це но́зе твои́ теча́сте на песносло́вия Бо́жия; коле́не твои́ изнемого́сте от бде́ния, и пло́ть твоя́ измени́ся от поще́ния, но не́мощь твоя́ пре́йде от си́лы в си́лу.

Искони́ вра́г челове́ков, узре́в тя́, в ми́ре се́м не от ми́ра бы́вша, поскрежета́ зубы́ свои́ми и рече́: гна́в, пости́гну. Но ты́, откры́в пу́ть тво́й ко Го́споду, глаго́лал еси́: а́ще и со́нм враго́в обы́дет мя́, не убою́ся, упова́я на Тя́, Бо́же оте́ц на́ших, И́же благослове́н во ве́к.

Я́коже иногда́ три́ о́троцы сла́вляху среди́ огня́ ве́домаго Бо́га, та́кожде и ты́, горя́ во огни́ озлобле́ний, огне́м Боже́ственныя любве́ попали́л еси́ лука́внующих, воспева́я ми́лость в ро́ды родо́в боя́щимся Го́спода.

Богоро́дичен: Зми́й, уязви́вый пя́ту Благослове́ннаго, притупи́л е́сть свое́ жа́ло, те́мже у́бо Тебе́, ро́ждшую Сте́ршаго главу́ его́, Уме́ршаго за грехи́ на́ша и Воста́вшаго за оправда́ния на́ша, досто́йно велича́ем.

И́н.

Ирмо́с: Бу́ря мя́ помышле́ний пости́гши, во глубину́ низвлачи́т мя́ безме́рных грехо́в, но Ты́, Упра́вителю Благи́й, предвари́в, упра́ви, я́ко проро́ка, и спаси́ мя́.

От пеле́н в пле́н враго́в веде́н бы́х, беззако́нием кипя́, но тебе́ наста́вника стяжа́в и твоея́ по́мощи тре́буя, зову́: спаси́ мя́, упова́ющаго на тя́.

На умоле́ние мое́ умилосе́рдися и ра́дость в печа́ли ме́сто да́руй, да пою́ при́сно, преподо́бне Диони́сие, и вопи́ю ти́ приле́жно: изба́ви мя́ от наве́та вра́жия.

Изтяза́ния мя́ в ча́с стра́шный свободи́ моли́твами твои́ми, преподо́бне Диони́сие, и бесо́вския пре́лести от мене́ отжени́ и му́ки ве́чныя изба́ви мя́.

Богоро́дичен: Собо́рище на ны́ лука́вое собра́ся, непра́ведно борю́щее на́с, Пречи́стая Богоро́дице: си́х низложи́, и непра́ведное со́нмище разжени́, и душа́м на́шим поле́зная сотвори́.

Конда́к, гла́с 4:

Пра́вило ве́ры, сто́лп благоче́стия бы́л еси́, Богоно́сне Диони́сие, яви́в в себе́ о́браз и приме́р преуспе́яния доброде́тели и по́двигов: се́ю Ева́нгельскою мре́жею мно́гих улови́л еси́ подража́телей, подая́ блестя́щею на Небеси́ сла́вою свое́ю ре́вность к соде́йствованию на по́льзу правове́рных. Те́мже мы́, ны́не воспева́юще сия́, мо́лим тя́, да хода́тайствуеши о стране́ на́шей, и о все́м Це́ркви исполне́нии.

И́кос:

Грехо́в ми́ разреше́ние пода́ждь и е́же пе́ти по достоя́нию по́двиги твоя́, Диони́сие преподо́бне, в ро́в бо глубо́к вве́ржен е́смь неразу́мия, а́ще не ты́ ми́ пода́си, недосто́йному, сло́во и язы́к непосты́ден, воспе́ти со дерзнове́нием си́це: ра́дуйся, Небе́сный челове́че и земны́й А́нгеле, я́ко с пло́тию на земли́ Безпло́тных житие́ показа́л еси́. Ра́дуйся, па́стырю всеизря́дный, я́ко после́довал еси́ стопа́м преподо́бнаго Се́ргия, ста́до твое́ упа́сл еси́ и и́нок мно́жество до́бре упра́вил еси́. Ра́дуйся, терпе́ния сто́лпе и смире́нныя кро́тости высото́. Ра́дуйся, стра́нным прибе́жище и безнаде́жным неча́емое упова́ние. Ра́дуйся, скорбя́щих утеше́ние и безпомо́щных помо́щниче. Ра́дуйся, духодви́жимая уста́ и язы́че богоглаго́ливый, я́ко во вре́мя всеми́рных напа́стей наро́ду веща́л еси́ и царю́ и Патриа́рху мно́гу по́льзу сотвори́л еси́. Ра́дуйся, врачу́ прему́дрый я́звенным, я́ко при́сный оте́ц о ни́х промышля́я, о́вых врачу́я, о́вых же с пе́нием подоба́ющим и с напу́тием ве́чнаго живота́ отпуща́я. Ра́дуйся, пита́телю благи́й си́рым и больны́м промы́шленниче и упокое́ние в до́брей пи́щи и пити́и, са́м же, благодаря́ Бо́га, овся́ным хле́бом и водо́ю дово́льствовавыйся. Ра́дуйся, свы́ше от Бо́га да́р восприи́мый умноже́нием хле́ба, я́ко и ма́л сосу́дец не оскуде́ на пи́щу бра́тии и наро́ду мно́гу. Ра́дуйся, пропове́дниче Бо́жия Сло́ва, Правосла́вия догма́ты утвержда́я, злосла́вных же смы́слы из ко́рене исторга́я. Ра́дуйся, страда́льче предо́брый, изгна́ния и ра́ны на телеси́ му́жески претерпе́в, по и́стине побора́я. Ра́дуйся, церко́вное утвержде́ние и умире́ние ми́ру. Ра́дуйся, наста́вниче спасе́ния на́шего, Диони́сие преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Златолюби́ваго эконо́ма, дерзну́вшаго оболга́ти тя́ царю́ и Патриа́рху, во е́же свято́е оби́тели стяжа́ние непра́ведно отъя́ти, претерпе́в темни́цу и ра́ны, де́лы свои́ми низложи́в, яви́лся еси́ и́стинный до́лжнаго назида́ния строи́тель.

Хитросплете́нныя ко́зни сокруши́в, не убоя́лся еси́ гне́ва царе́ва и Патриа́рхова, показа́в озлобле́нии свои́ми обстоя́щую и́х ле́сть и кова́рство, сказа́л еси́ пути́ пра́вды Ева́нгельския.

Егда́ па́ки бе́здна беззако́ний на́ших призва́ бе́здну гне́ва правосу́дия Бо́жия и егда́ не бы́сть ни гра́да, ни ве́си, ни де́бри, е́же бы укры́тися христиа́ном, восхоте́ Бо́г показа́ти си́лу Свою́ не в си́ле ко́нстей, но в небра́нных во́инех: проти́вныя сотре́, препоя́сав си́лою Свое́ю подви́жники Ла́вры Се́ргиевы.

Преста́ волне́ний оте́чества на́шего бу́ря, егда́ яви́шася ве́рнии по ве́ре ко́рмчии: му́дрый Иоаса́ф, ре́вностный Авраа́мий и усе́рдный по Бо́зе Диони́сий, его́же ны́не чту́ще па́мять, благословля́ем Тя́, Бо́же Росси́и.

Богоро́дичен: Благослове́н Христо́с, Пло́д чре́ва Твоего́, Богоро́дице Де́во, я́ко под Его́ зна́менем ополча́ющиися побежда́ют ви́димых враго́в.

И́н.

Ирмо́с: Не преда́ждь на́с до конца́ И́мене Твоего́ ра́ди, и не разори́ Заве́та Твоего́, и не отста́ви ми́лости Твоея́ от на́с, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, препе́тый во ве́ки.

Испыта́тель бы́х чужи́х грехо́в, а своего́ беззако́ния утаи́тель, оправда́юся язы́ком, де́лы же в нече́стие схожду́. Сего́ ра́ди молю́ тя́, преподо́бне, да очи́стиши мя́ от беззако́ния моего́.

Еще́ ми́лости и заступле́ния у тебе́ прошу́, Диони́сие преподо́бне, не возгнуша́йся моея́ смра́дности, поми́луй мя́, милосе́рдовав о мне́, и изведи́ мя́ ко исправле́нию моли́твами твои́ми.

Покро́в мо́й и прибе́жище ты́ еси́, и заступле́ние, и при́сное хвале́ние ми́ о тебе́, преподо́бне Диони́сие, не пре́зри мя́, раба́ твоего́, упова́ющаго на тя́.

Богоро́дичен: Раболе́пно ве́сь преклоня́юся, окая́нный, и от се́рдца моего́ вопию́, ру́це распросте́р, коле́на преклоня́ю, и молю́ Тя́, Пречи́стую Де́ву, изба́витися ско́ро бе́д, при́сно находя́щих от наве́та чужда́го.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Па́ки ты́ в озлобле́ниих и му́ках от враго́в и́стины, тебе́, я́ко правдолю́бцу соде́янных, бы́в це́лый го́д, подвиза́яся о сохране́нии Бо́жия сло́ва, в спасе́ние на́ше пре́даннаго, показа́л еси́ на́м приме́р, да и мы́, в жите́йстем мо́ре бу́рею, проти́ву на́с ды́шущею, напа́ствуеми, та́кожде ополчи́вшеся, противоста́нем ко́знем и дости́гнем ти́хаго ве́чнаго приста́нища.

Преста́ша иногда́ дыша́ти зло́бою бра́тия на Ио́сифа, егда́ бе́ во спасе́ние и́м, и о́н, преда́в забве́нию оби́ду, прообразова́л е́сть кро́тость Ева́нгелия; се́ но́вый Ио́сиф, бы́в и́стинно усе́рдный житоме́ритель благослове́нному гра́ду Москве́ и о́крестным ве́сем, ги́бнущим от гла́да, но мудре́йшии сы́нове ве́ка сего́ не преста́ша от зло́бы на пра́вду, за ню́ же стоя́л еси́, Диони́сие блаже́нне.

И́стинно ре́к воспроси́вшим тя́, ка́ко бы́сть толи́кое твое́ бе́дствование, глаго́лав: беды́ и напа́сти в ве́це се́м не су́ть беды́ и напа́сти, но су́ть иску́с Бо́жий. Вои́стинну та́ко: я́ко бо зла́то, в горни́ле искуша́емое, быва́ет светле́е, та́кожде и ты́, бы́в искуше́н, избе́гнув и́стинныя беды́ гее́нския, яви́лся еси́ светле́е во све́тлостех святы́х. Те́мже и на́с, искуша́емых, убежда́еши ревнова́ти сла́ве твое́й.

Терпя́, потерпе́л еси́, и ти́ вня́т Госпо́дь, и поста́ви но́зе твои́ на ка́мени Це́ркве Своея́, и исчезо́ша врази́ твои́, и вложи́ во уста́ твоя́ пе́снь, во е́же с ве́рными глаго́лати: а́ще е́сть Бо́г, судя́й на земли́, у́бо е́сть пло́д пра́веднику, и путие́ его́ пра́ви су́ть.

Богоро́дичен: Вся́ на́ша до́брая дела́ была́ бы́ша вменена́ за ничто́, а́ще бы не чрез Воплоти́вшагося от Тя́ соде́лася спасе́ние челове́ков.

И́н.

Ирмо́с: Земля́ и вся́, я́же на не́й, мо́ре и вси́ исто́чницы, Небеса́ небе́с, све́т и тьма́, мра́к и зно́й, сы́нове челове́честии и свяще́нницы, благослови́те Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Еди́ным спаси́тельным путе́м устро́й мя́ ше́ствовати, преподо́бне Диони́сие, моли́твами твои́ми непреткнове́нно, я́ко руководи́тель и наста́вник к ве́чному животу́.

Пла́вая в пучи́не настоя́щаго жития́, помышля́ю бе́здну мно́гих мои́х зо́л и не и́мам окорми́теля помышле́нием, преподо́бне. Спаси́ мя́, обурева́емаго при́сно, и пода́ждь ру́ку по́мощи.

Объя́т бы́х дрема́нием злы́м, окая́нный, и со́н отча́яния покры́ мя́, беззако́ннаго. Но ты́, наста́вниче мо́й, при́зри на мя́ ми́лостивным о́ком, ви́ждь смире́ние мое́ и спаси́ мя́.

Богоро́дичен: Душе́вных ми́ сле́з да́ждь ка́плю, Пречи́стая Богоро́дице, омыва́ющу скве́рну всю́ мои́х дея́ний и лука́вая помышле́ния, всю́ очища́ющу души́ моея́ нечистоту́ и Це́рковь творя́щу мя́ Бо́жия Ду́ха.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Не умолчи́м и сего́, чтя́ па́мять преподо́бнаго, ко́ль ве́лие име́ о́н попече́ние, подража́я пра́ведному Тови́и, о погребе́нии ме́ртвых, изби́тых от враго́в оте́чества на́шего, и како́в бе́ его́ по́двиг в лече́нии от ни́хже изму́ченных ра́нами: са́м исхожда́ше с бра́тиею но́щию и врачева́ше я́звы и́х, ели́ко мо́щно бе́.

Тре́тие яви́ся оби́тель ди́внаго Се́ргия щи́т и огражде́ние ве́рныя Росси́и, же́ртвуя пра́ведными свои́ми стяжа́нии. Си́м приме́ром возжего́шася и́стинная ча́да Росси́и, и, умили́вшеся ея́ гра́матами, Пожа́рский и Ми́нин ско́ро потеко́ша на избавле́ние оте́чества. Те́мже и ны́не, блаже́нне Диони́сие, моли́ Бо́га, да оте́чество и кинови́я сия́ бу́дут непреодоли́мы.

Глаго́лют нечести́вии, я́ко во вре́мени вся́ ги́бнут, пра́во глаго́лют: поги́бнут бо с помышле́нии свои́ми, но в па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, и пра́вда его́ пребу́дет во ве́к. Те́мже и мы́ ублажа́ем тя́, о́тче Диони́сие, и чти́м святу́ю па́мять твою́, ты́ бо свои́м приме́ром и на́с руково́дствуеши к Небеси́.

За вся́ сия́ почте́н бы́в во вре́мени, похвале́н и от Вселе́нских Патриа́рх, из ни́хже от Иерусали́мскаго получи́л еси́ клобу́к его́ патриа́ршеский, но блаже́ннее яви́лся еси́, егда́ умира́я о Го́споде, воспева́л еси́ Па́сху твою́, глаго́ля: умре́ти ми́ приобре́тение е́сть, тече́ние соверши́х, ве́ру соблюдо́х. Те́мже и воспева́ем тя́, сподо́бившагося венца́ Небе́снаго.

Богоро́дичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, непреста́нно моли́ с Вы́шними си́лами исправле́ние жития́ пода́ти и оставле́ние грехо́в, ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вящим.

И́н.

Ирмо́с: Велича́ем вси́ человеколю́бие Твое́, Христе́ Спа́се на́ш, Сла́во ра́б Твои́х и Ве́нче ве́рных, возвели́чивый па́мять Ро́ждшия Тя́.

Омраче́нный у́м мо́й просвети́, и ду́шу мою́ боле́знующую исцели́, преподо́бне Диони́сие, и огня́ неугаси́маго исхити́, и ве́чных му́к неизглаго́ланных изба́ви мя́.

Безслове́сными страстьми́ прекло́нься, во глубину́ поги́бели снидо́х, и пла́мени сожже́ние са́м ся́ соде́лах, и нико́ея же по́мощи име́ю, ра́зве тебе́, преподо́бне.

На тя́ наде́жду спасе́ния моего́ возлага́ю, преподо́бне, и к тебе́ прибега́ю: не пре́зри мя́, во гресе́х погиба́ющаго, спаси́ мя́ благоутро́бным твои́м заступле́нием.

Богоро́дичен: Еди́на боля́щих посеще́ние, Еди́на па́дших исправле́ние, Влады́чице, Еди́на к Бо́гу Руководи́тельнице и вхо́д, Еди́на Хода́таице ве́чных бла́г, поми́луй мя́, еди́наго, и́же па́че все́х согреши́вшаго.

Свети́лен:

Све́тлым житие́м твои́м све́т ста́ду твоему́ бы́л еси́, преподо́бне Диони́сие, те́мже и на́ша омраче́нная грехо́м сердца́ све́том покая́ния просвети́ и на пу́ть за́поведей Госпо́дних напра́ви.

Богоро́дичен: Све́т ро́ждшая ми́ру, Пречи́стая Влады́чице, просвети́ у́мныя о́чи души́ моея́ и спаси́тельных сле́з исто́чники да́руй ми́, рабу́ Твоему́, я́ко да по до́лгу Тя́ ублажа́ю.

Yandex Metrika