Акафистник

Помочь сайту
·
·
·
·

Канон святому преподобному Иоанну Рыльскому (глас 4)

Память: 31 (18) августа, 1 ноября (19 октября)

Глас 4.

Припев: Преподо́бне о́тче Иоáнне, моли́ Бо́га о на́с.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Серде́чным жела́нием и́скру Бо́жию восприи́м и огне́м невеще́ственным разже́гся, от зно́я же страсте́й плотски́х ма́ло уте́шився, пе́сни тебе́ ны́не, Иоа́нне, провозвеща́ю.

Мимотеку́щая настоя́щая преоби́дев, прите́кл еси́ к исто́чнику живо́тных во́д, от него́же то́чиши Боже́ственныя ре́ки воды́ душеспаси́тельныя, приснотеку́щия и живы́я в пусты́ни.

Процве́л еси́ душе́ю и те́лом, дарова́ний испо́лнь Ду́ха Свята́го, и, мно́гажды поноше́нием злы́х люде́й во оте́чествии твое́м безче́стим, свы́ше прославля́емь бы́л еси́ чудесы́ Боже́ственными.

Богоро́дичен: О́браз ви́димый от Тебе́ восприи́м, Пренепоро́чная, совлече́ грехо́вныя оде́жды челове́чество Зижди́тель и па́ки в пе́рвую ри́зу облече́ Ада́ма, утаи́вся губи́тельства, того́ прельсти́вшаго.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Единообра́зна тя́ вра́г ви́дя прекра́сному Ио́сифу, подо́бную тому́ бра́нь тебе́ устро́и: поноше́нием бо бра́та твоего́ тща́шеся оскорби́ти тя́, но оба́че яви́ся па́ки посра́млен.

Жите́йское сплете́ние, я́коже ри́зу, оста́вив и душе́ю обнажи́вся, еги́петския зло́бы избе́гл еси́ искуше́ний и ца́рский вене́ц, я́ко самоде́ржец страсте́м, восприя́л еси́.

Слы́шав Повелева́ющаго пра́х от ногу́ отрясти́ гра́да, не прие́млющаго про́поведи доброде́тельныя, оста́вив вся́, избе́гл еси́ оте́чества твоего́, с тобо́ю неединому́дрствовавшаго.

Богоро́дичен: Та́инство е́сть вои́стинну ве́лие рождество́ Твое́, Богоро́дице: Голуби́ца бо су́щи, злата́я междура́мия иму́щая, Орла́ породила́ еси́, И́же на́с, я́коже птенцы́ крыло́ма, благода́тию покры́л е́сть.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

На ка́мени испра́вив стопы́ души́ твоея́, прило́ги разли́чных искуше́ний непоколеби́м яви́лся еси́ и, волне́ние суеты́ мирски́я преплы́в, на го́ру возше́л еси́ спасе́ния.

Уподо́бился еси́ реце́ теку́щей и с высоты́ го́рныя па́дающей, исто́чник благода́ти точа́ и то́ю пла́мень страсте́й чу́вственных угаша́я, нача́ло имы́й на воде́ упокое́ния.

Пасо́м бы́в жезло́м Пасу́щаго и Наставля́ющаго, я́ко овча́, Ио́сифа, я́коже о́вцы, пита́л еси́ мно́г наро́д пасу́щих, с любо́вию к кро́ву твоему́ притека́ющих и ве́рою моля́щих тя́.

Богоро́дичен: Я́коже све́щник, просвети́ мя́, я́ко ле́ствица, возведи́ мя́, я́ко клеща́, от огня́ исхити́ мя́, я́ко Киво́т, от во́д мно́гих изба́ви мя́, ве́дущаго Тя́, и́стинную Ма́терь Бо́жию.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Сочета́в житие́ ревни́теля Илии́ с чудесы́, ре́вностию по Бо́зе в го́ру всели́лся еси́ и го́рстию бра́шна мно́жество пасу́щих напита́л еси́, сию́ име́я на времена́ мно́га неоскудева́ющу.

Извести́ тя́ тща́шеся из пусты́ни зми́й, и́же дре́вле Ада́ма из Еде́ма Боже́ственнаго за́вистию изгна́, разбо́йники бо на тя́ наведе́, но ты́, пре́лесть проразуме́в, еще́ глу́бже в го́ру угонза́л еси́.

Ме́ртвость совлещи́ потща́лся еси́ с оде́ждею ку́пно и в ко́жаную то́кмо оде́ялся еси́, на́гло бра́тися слы́шав и́стинному стра́ннику, и, вся́кую стра́сть умертви́в, о Бо́зе ны́не живе́ши безсме́ртно.

Богоро́дичен: Пою́т Тя́ уста́ херуви́мская, Пречи́стая, но приими́ окая́ннаго язы́ка пе́снь приноси́мую, благосе́рдию Сы́на Твоего́ подража́ющи, и благода́ть мне́ да́руй.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Жениха́, приити́ хотя́ща в полу́нощи, я́ко слы́шав, не да́л еси́ сна́ твои́ма очи́ма, но, всено́щная стоя́ния и моли́твы непреста́нно соверша́я, му́дрым де́вам сопричта́лся еси́.

По́ты подвиго́в твои́х, я́коже ма́слом, просвети́в свещу́ души́ твоея́, разу́мно поте́кл еси́ к черто́гу Небе́сному, его́же и на́м две́ри отве́рзи богоприя́тными твои́ми моли́твами.

Я́ко ревни́тель Влады́чних Боже́ственных за́поведей, не стужа́ешися, гони́м от пусты́ни в пусты́ню и от челове́ческаго жи́тельства в до́м Отца́ Небе́снаго.

Богоро́дичен: Ада́м, наде́явся бо́г бы́ти, я́дию лиши́ся безсме́ртия, ме́ртв же положе́н бы́в во гро́бе но́вый Ада́м, Сы́н Тво́й, Деви́це, обнови́ того́ обоже́нием.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Разу́мно пита́лся еси́ а́нгельским хле́бом, я́коже безпло́тен, и на мно́ги дни́ а́лчен пребыва́я, чудотворя́, Госпо́дь кормля́ше тя́ несе́янными слану́тки земли́ неора́нныя.

Но́вому Изра́илю сопричта́лся еси́, я́коже бо дре́вний в пусты́ни ма́нною свы́ше пита́шеся, си́це и ты́ слану́ток от Вы́шняго манове́ния приима́л еси́, Маннода́теля Го́спода воспева́я.

Процве́л еси́, я́коже фи́никс свяще́н, в дому́ Бо́га на́шего, от пеще́ры пе́рвыя бо изринове́н и в дре́во дупле́но всели́вся, да́л еси́ сла́дкия плоды́ твоя́ во вре́мя свое́, исцеля́я неду́ги вся́кия боля́щих.

Богоро́дичен: Рожде́йся от Тебе́, Пренепоро́чная, Ле́в нарече́ся и А́гнец, о́гнь нестерпи́м и до́ждь на руно́: я́ко роса́ у́бо да вмени́т ми́ ся́, я́ко о́гнь, да не попали́т мя́, ни да устраши́т мя́, я́ко ле́в, но я́ко А́гнец Непоро́чен да во́зьмет на Ся́ прегреше́ния моя́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Мирски́я бу́ри бе́гая и гоне́нием воздая́ние обрести́ хотя́, в хралу́пине дре́ва, ра́дуяся, всели́лся еси́ и, я́коже корабле́м, преплы́л еси́ к ра́йскому приста́нищу Боже́ственными Ду́ха Свята́го ве́янии.

Пропове́дники боже́ственных доброде́телей твои́х слу́хи разосла́л еси́, не хотя́, я́коже со́лнце лучи́, и все́м, к тебе́ притека́ющим, неду́гов исцеле́ние дарова́л еси́ моли́твами твои́ми.

Без покро́ва при́сно на зно́и и мра́зе пребыва́я, я́коже Иа́ков, подвиза́лся еси́ и и́долы вся́ страстны́я сокруши́л еси́, к краеуго́льному же прите́к Ка́мени, на высоту́ возше́л еси́ безстра́стия.

Богоро́дичен: Ми́лостив у́бо Сы́н Тво́й по Существу́, но и лу́к напряза́ет, и ча́шу, испо́лнь гне́ва, растворя́ет. Ты́ же моли́твами Твои́ми я́ростный пла́мень угаси́ и стре́лы разже́нныя, Богоро́дице.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Кто́ изчести́ мо́жет зве́зды небе́сныя? Кто́ же ли чуде́с твои́х мно́жество испове́сть, преблаже́нне? Слепы́м бо све́т дае́ши, хромы́м хожде́ние, проше́ния вся́ исполня́еши и прегреше́ний оставле́ние дае́ши.

Я́ко ме́ртв, ми́рови сраспну́в пло́ть твою́, сно́м сме́ртным усну́л еси́ и неруши́м премину́л еси́ мно́гих ле́т тече́ние, дыха́ние то́кмо оста́вив, жи́в в чудесе́х явля́ешися.

Ю́же ти́ раболе́пно принесо́х, пе́снь приими́, преблаже́нне, и возда́ждь свы́ше благода́ть, неду́гов избавля́я и искуше́ний, внегда́ же суди́ти ми́ ся́, предста́в, изба́ви муче́ния, собесе́дниче А́нгелов.

Богоро́дичен: Иска́пай на́м ороше́ние ми́лости Твоея́, уставля́ющи зло́бу благода́тию рождества́ Твоего́, Богоро́дице, объе́млющи, просвети́ и, исхити́вши родства́ о́гненнаго, препита́й на воде́ упокое́ния.

Yandex Metrika